Porsche 911 Turbo on hävinnyt Nissanille

62 kommenttia
«13

Arvasitte varmaan, ettei kyseessä ollut kasvojenkohotuksen saanut Micra, eikä edes Tiida. Porschen legendan sai polvilleen Nissan GT-R.



Nyt on siis brittiläinen Autocar tehnyt parivertailun. Tuloksena Porsche 911 Turbo joutui nöyrtymään Nissanin edessä. Sitähän osattiin jo odottaakin; olivathan japanilaisinsinöörit asettaneet uutta super-Nissania kehitellessään tavoitteeksi saksalaismerkin lyömisen. Jo pitkään Nissan GT-R on kellottanut Turboa nopeampia rata-aikoja, mikä kertoo GT-R:n alustasta aika paljon - onhan GT-R:n teho-painosuhde merkittävästi epäedullisempi kuin Turbossa.



Työkseen satojen tuhansien arvoisia superautoja ajava toimittaja Chris Harris sanoo, ettei hän Bugatti Veyronia lukuunottamatta ole kokenut MISSÄÄN autossa samanlaista voiman ja kaikkivoipaisuuden tunnetta kuin tässä Nissanissa. Autocar kutsuukin Nissania "pikku-Veyroniksi". Harris sanoo, ettei voi uskoa kirjoittavansa, että objektiivisesti katsoen Nissan todellakin on parempi auto kuin Porsche, vaikka ne olisivat samanhintaisetkin. Tosiasiallisesti Nissan kuitenkin maksaa noin 54 000 £ ja Porsche noin 98 000 £, mikä saa hinta-laatusuhteen näyttämään TODELLA murskaavalta. Autocar kertoo, että Nissanin kabiinin laatuvaikutelma ja materiaalit eivät laisinkaan häpeä Porschen vastaavia.



Huomattakoon myös, ettei Harris ole mikään japsifani, vaan viihtyy yleensä Lamborghinien ja Ferrareiden ratissa. Kaiken lisäksi nyt ajettu GT-R on perusmalli. Luvassa on myös V-Spec, jossa on merkittävästi enemmän tehoa samalla kuin painoa on vähennetty.



Nissan GT-R tulee Britanniassa myyntiin vuonna 2009. Sikäläinen maahantuoja onkin jo lähettänyt kaikille harmaata tuontia harjoittaville firmoille kirjeen, jossa se uhkaa lakitoimilla, jos nämä alkavat tuoda super-Nissania maahan ohi virallisten kanavien ja ennen aikojaan.



Nyt Autocarin koeajama yksilö on ensimmäinen Britanniaan tuotu. Se on erään harmaata tuontia harjoittavan firman, Litchfield'in, omistajan oma. Ihmettelen vain, miksei Nissan voi tuoda autoa myyntiin heti, kun auto kerran on olemassa. Kaikille niitä ei tietenkään aluksi riittäisi, mutta jonoon vain. Toisaalta luin, että Euroopan versioon kehitettäisiin mukavampaa alustaa. Japanin versio on hirvittävä kivireki, joka Harrisin mukaan saa 911 Turbon tuntumaan pehmeältä.



PS: Vaikka Porsche ja GT-R ovatkin kunnioitusta herättäviä insinöörityön mestarinäytteitä, ovat ne autoina kuitenkin äärimmäisen turhia. EU saisi säätää lain, että auton maksiminopeus olisi vaikkapa 160 km/h ja nopein sallittu kiihtyvyys 7 s. sataseen. Tuon kiireempi ei voi olla kellään. Ainakaan yleisellä maantiellä. Nissan GT-R:n Japanin versio kulkee maanteillä vain 180 km/h. Kun auton navigaattori huomaa, että on tultu suljetulle radalle, auto vapauttaa kaikki tehoreservit ja silloin päästään yli kolmeasataa. Ihan fiksua.



  
  • 911 Turbo ei ole mikään 911 sarjan "sporttimalli", jos näin voidaan sanoa. GT2, GT 3 RS ja GT3 ovat niitä kovimpia tuosta mallisarjasta. 911 Turbo on pitkälläkin matkalla mukava auto, ja sitä on painotettu myös sen suunnittelussa toisin kuin Nissanin suunnittelussa. Kuten sanoin, oikeampi vertailukohta voisi olla GT2 tai GT3.



    Hintalaatusuhteeltaan varmaan hyvä peli. Olisivat vaan nyt muotoilleet siitä auton näköisen. Myös sisustan soisi muistuttavan jotain muuta kuin pelikonsolia.

      
  • Vaikka kuten Simppa mainitsikin, AutoCarin vertailu on vähän 7-päivää tapainen markkinointitemppu. Kaikki Nissanin osaaminen kivirekialustalla vastaan 'mukavuus-Porsche'. :grin:



    No ei siinä mitään, ilmeisesti auto ja varsinkin sen hinta-suorituskykysuhde tuntuu uskomattomalta.



    Mutta minäkään en haluaisin ostaa Nintendoa jos katselen urheiluautoa...

      
  • simppa:

    911 Turbo ei ole mikään 911 sarjan "sporttimalli", jos näin voidaan sanoa. GT2, GT 3 RS ja GT3 ovat niitä kovimpia tuosta mallisarjasta.




    No riippuu vähän siitä, haluaako rajoittaa autoiluaan kiihdytyskilpailuihin. Vaikka 911 Turbon neliveto onkin kökkö, on se kuitenkin parempi kuin ei mitään.

      
  • Ehkäpä tuota Nissania olisi kannattanut verratta Corvette Z06:teen. Se tarjoaa myös huimasti suorituskykyä vastineeksi rahalle. Z06 taitaa olla halvempikin.



    Mikahe:



    Häh? Täysin järjetön teksti. 911 GT2 on aika hurja peli samoin kuin 911 Turbo. Jos tuolla Nissanilla lähtisi vaikkapa Suomesta Euroopanreisulle, niin lopputuloksena korvat varmaan soisivat monta viikkoa ja perse olisi ruvella.

      
  • Ehkäpä tuota Nissania olisi kannattanut verratta Corvette Z06:teen. Se tarjoaa myös huimasti suorituskykyä vastineeksi rahalle. Z06 taitaa olla halvempikin.




    No eipä varmaan tarvitse verrata, Corvettella ei ole mitään jakoa.

      
  • Aha. Sport Auton testissä jo perus C6 pyyhki lattiaa 911 Carrera S:llä. Z06 on kuitenkin ihan eri peli kuin perusvette.



    http://www.sportauto-online.de/test_U_technik/vergleichstest/hxcms_article_500673_14512.hbs?ext_site_number=3



    Erona Nissaniin, on C6 Z06 vielä huomattavasti mukavampi arkiauto. Evokin on pannut sen merkille testeissään. Z06 lisäksi näyttää autolta eikä joulukuuselta.



    Epäilen, että Corvette ZR1 tulee tarjoamaan helvetin hyvän suorituskyky/hintasuhteen.



      
  • en usko että monellekkan joka ostaa 911 turbon

    edes ajattelee tuon nissanin ostoa

    ei että se olisi huono vaan tietty

    status ero noissa on...

    suurin osa ns.paremmista merkeistä myydään

    autosta luodun mielikuvan mukaan ei että ne olisi niin paljon parempia



      
  • finman:




    en usko että monellekkan joka ostaa 911 turbon
    edes ajattelee tuon nissanin ostoa
    ei että se olisi huono vaan tietty
    status ero noissa on...



    -kulttuuri -ja koulukunta erot ovat mielikuvissani valtavat noissa autoissa. Jos hinnasta ei tarvitsisi välittää, minun valintani voisi hyvinkin olla kuitenkin GT-R, koska Nissan motorsport rules!! :tongue: :kiss:


    suurin osa ns.paremmista merkeistä myydään
    autosta luodun mielikuvan mukaan ei että ne olisi niin paljon parempia



    -asian ytimessä.
      
  • Porsche 911 Turbon kohderyhmä (muutamaa satunnaista pallonpotkijaa lukuun ottamatta) ovat iältään ylittäneet 50 vuoden rajapyykin. Syykin on yksinkertainen. Kun auto maksaa kymmenen golfin tai viiden V70:sen verran, pitää varallisuutta olla jo jonkin verran kertynyt, että 911 Turbon pystyy ylipäätään hankkimaan.



    Siksi 911 Turbossa on kaikki mahdolliset painoa lisäävät mukavuudet, äänieristys mahdollistaa Kari Tapion kuuntelemisen kaikissa nopeuksissa, jousitus on kaikkea muuta kuin epämukava. Ja reilusti yli puolet autoista myydään automaattivaihteisina. Auto on siis luonteeltaan enemmän nopea matka-auto kuin raaka sportti.



    Nissan GT-R taas on merkin imagon kohottaja. Sen olemassa olon tarkoitus on olla nopea radalla, käyttöominaisuudet normaalissa ajossa ovat suunnittelussa olleet sivuseikka. Todennäköisesti Nissan ei tee autolla yhtään voittoa, eikä se imagonkohottajaksi tarkoitettuna tarvitse sitä myöskään tehdä.

      
  • juster:



    Siksi 911 Turbossa on kaikki mahdolliset painoa lisäävät mukavuudet, äänieristys mahdollistaa Kari Tapion kuuntelemisen kaikissa nopeuksissa, jousitus on kaikkea muuta kuin epämukava. Ja reilusti yli puolet autoista myydään automaattivaihteisina. Auto on siis luonteeltaan enemmän nopea matka-auto kuin raaka sportti.




    Aivan. GT-luokan pelihän se 911 Turbo lähinnä on. Muita samanhenkisiä pelejä:



    Aston Martinit

    Jaguar XKR

    Maserati GranTurismo

    Mersun SL AMG:t

    Ferrarin tänä vuonna tuleva F149



    jne.



    Eli jo tuon Porschen idea on ihan eri kuin tuolla Nissanilla. Itse en kyllä kahta kertaa miettisi tuon Nissanin ja Porschen välillä. 911 Turbo on todella hieno laitos. Saahan sitä haaveilla...



      
  • simppa:


    Eli jo tuon Porschen idea on ihan eri kuin tuolla Nissanilla. Itse en kyllä kahta kertaa miettisi tuon Nissanin ja Porschen välillä. 911 Turbo on todella hieno laitos. Saahan sitä haaveilla...




    Joo ei tosiaan. GT-R:llä kun ajais niin ei tarvii pelätä että toista samanlaista tulee vastaan.

      
  • Yhden Nissanin olen ostanut, mutta en yhtään Porschea vaikka myynnissä ollut molempia liikkeissä, siis kait Nissani parempi koska valitsin sen? :xmas:

      
  • Metsähaka olettaa, että Nissan on Porschea parempi auto koska hän on omistanut ensimmäisen muttei jälkimmäistä. Jaa-a, ei taida ihan perusteeksi riittää kuitenkaan. Ainakaan yleisellä tasolla. Ja se paremmuus riippuu vähän käyttötarkoituksesta; jos vaikka teet muuttokuormaa niin silloin se farmari-Bluebird on parempi kuin 911 Turbo.



    Jos taas pitää päästä kovaa niin siihen Porsche tarjoaa monia kelpo vaihtoehtoja, Nissan vain yhden tällä hetkellä eikä sekään mikään hirmu tykki ole - 350 Z liikahtaa sataseen vaivoin alle kuuden sekunnin.



    Ladakin on parempi auto kuin Porsche silloin kun krapulassa oleva kaverisi oksentaa kyydissäsi.. eli käyttö ja olosuhteet ratkaisevat "paremmuuden".

      
  • Tuossa yksipäivä sitten youtubea selailin niin siellä oli kyseinen testi, tosin 911 turbon tilalla oli 911 GT3 https://www.youtube.com/watch?v=hjwJl4t-DF8 siinä videoitu arvostelu/testaus kuinka käy kun laitetaan Porchelta 911 GT3 ja Nissan GT-R vastaikkain haasteen kannalta ja mukaan otettiin GT-R:n hintaluokan autoksi BMW M3. GT-R pieksi kaikki kiihtyvyydessä, rata-ajossa jne.. ja BMW jäi "yllättäen" viimeikseksi ja vielä arvostelijan oma auto joten ei voi väittää että veti kotiapäin.



    Myös Fifth Gear arvosteli GT-R:n ja sen sanotaan voittavan Bugatti Veyronin Nurburingin radalla jopa 2s erolla. Bugatti veyronin aika on 7m 40s ja youtubesta löytyy video jossa tuo gtr tosiaan ajaa kierroksen tuohon 7m 38s jos ei muuten usko.. eli eipä hassumpi auto

      
  • Jos tuon luokan autoa olisin ostamassa, niin ei kyllä kiinnostaisi kierrosajat tai kiihtyvyyden kymmenesosat pätkän vertaa. Ostaisin tasan sen auton mitä eniten himoitsen ja mikä eniten itseä viehättää. Varmaankin Audi R8. Jos sitten minulla olisi R8 ja joku GT-R kuski tulisi minulle kertomaan autoni olevan huono. koska hänen autonsa on neljä sekuntia ja kolmekymmentäseitsemän sadasosaa nopeampi jollain ratakierroksella, nauraisin päin naamaa. Se jo kertoisi, että ehkä omistaja ei olekkaan tyytyväinen autoonsa.



    En halua väheksyä Nissania, vaikka ei se itseäni liiemmin viehätäkkään, pointtini on vain se, että ostit sitten Nissanin tai Porschen, se on kuitenkin todella nopea ja todella mahtava ajaa. Eli itselleni ainakin ainoa valintakriteeri olisi se mikä miellyttää eniten, ei mitkään numeroarvot.

      
  • Thorne2:

    Jos tuon luokan autoa olisin ostamassa, niin ei kyllä kiinnostaisi kierrosajat tai kiihtyvyyden kymmenesosat pätkän vertaa. Ostaisin tasan sen auton mitä eniten himoitsen ja mikä eniten itseä viehättää. Varmaankin Audi R8. Jos sitten minulla olisi R8 ja joku GT-R kuski tulisi minulle kertomaan autoni olevan huono. koska hänen autonsa on neljä sekuntia ja kolmekymmentäseitsemän sadasosaa nopeampi jollain ratakierroksella, nauraisin päin naamaa. Se jo kertoisi, että ehkä omistaja ei olekkaan tyytyväinen autoonsa.

    En halua väheksyä Nissania, vaikka ei se itseäni liiemmin viehätäkkään, pointtini on vain se, että ostit sitten Nissanin tai Porschen, se on kuitenkin todella nopea ja todella mahtava ajaa. Eli itselleni ainakin ainoa valintakriteeri olisi se mikä miellyttää eniten, ei mitkään numeroarvot.




    Noinhan se ylensä meneekin:

    Audeista pitävät ostavat autonsa tunteella ja mainosten perusteella eikä mitään väliä tekniikalla tai tietoa siitä.



    Naiset ostavat autonsa tunteella ja värin perusteella eikä mitään väliä tekniikalla tai tietoa siitä.



    Muuten: R8 ei ole samassa liigassa tai edes samalla PLANEETALLA GT3:n tai varsinkaan GT-R:n kanssa! Se on noin 20 SEKUNTIA hitaampi jokaisella Nürburgringin kierroksella, ja kulkee vain n. M3:n ja Carrera S:n vauhtia.

      
  • En nyt tiedä tarkoittiko putput sitä, että minä olisin naisellinen vai että Audit ovat teknisesti huonoja. Mutta toisaalta voin todeta, että aika usein se menee myös näin: Bemareista pitävät ostavat autonsa tunteella ja mielikuvien ja mainosten perusteella. Itselle urheiluautossa on ainakin tärkeämpää se kuinka nautittava se on ajaa ja millainen fiilis sillä ajamisesta tulee. Se että laskeeko auton sata tietokonetta joka sekunti tuhat kertaa miten jakaa voimaa eri pyörille on minulle ihan sama. Jos näin saadaan ajotuntuma paremmaksi niin hyvä sitten. Itselle ei ainakaan riitä se että urheiluauto on teknisesti parempi kuin muut, jos se ei vaikka satukkaan miellyttämään silmää. Jos haluan nauttia pelkästä huipputekniikasta, ostan Nokian jonkun uuden multimediakämmentietokoneen. Tai autoista Lexus LS600h, ei nyt tule toista yhtä teknisesti huippua laitetta mieleen. Silti luultavasti ajaisin mieluummin vaikka RX-8 Mazdalla, jonka moottorin kierrättäminen 8000 tienoille sai kerta toisensa jälkeen hymyn kasvoilleni, kun sellaista pääsin kokeilemaan. Haluan, että auto on elämys eikä jonkun insinöörin märkä päiväuni huipputekniikasta.



    Ps. edellinen autoni oli BMW. Pidin siitä erittäin paljon ja vieläkin harmittaa miksi menin luopumaan siitä. Siinä oli myös hieno alkuperäinen erikoisväri. Seuraava autonikin saattaa olla BMW, ne kun ovat selvästi ajamisesta nauttiville kuskeille tehtyjä autoja. Mutta niin ovat myös esim. Quattro Audit ja Subarut. Vaikka eivät olisikaan teknisesti aivan yhtä hienoja.

      
  • Thorne2:

    Jos tuon luokan autoa olisin ostamassa, niin ei kyllä kiinnostaisi kierrosajat tai kiihtyvyyden kymmenesosat pätkän vertaa. Ostaisin tasan sen auton mitä eniten himoitsen ja mikä eniten itseä viehättää.








    -minäkin otan ensisijaisesti sen mikä viehättää. mutta kyllä tuo nopeus on yksi osa sitä viehätystä.



    nopeus ratakierroksella kertoo auton toimivuudesta ja älykkyydestä paljon. Jos on urheiluauto kyseessä, minua ei taas kiinnosta pätkääkään onko siinä megaluokan hintalappu ja kenties alyttömästi tehoa.



    minua kiehtoo se vaihtoehto, joka on suorituskyvyltään parempi/nopeampi, vaikka hinta ja status olisikin pienempi.



    Siksi juuri tämä NISSAN kiehtoo, on aivan mielettömän äijiä tuollaiset raa'at brutaalin nopeat nuorekkaat kilpurit kuten Nissanit, Evot ja Imprezat yms, joilla voisi lähteä vaikka hiekkatielle tai japanin vuoristomutkateille nautiskelemaan.



    viisi kertaa kalliimmat mutta radalla taakse jäävät, viiskymppisten sikaniska-ökyjen mukavaan egoiluajeluun sopivat sportit eivät säväytä minua.

      
  • Anders-Simo:

    Metsähaka olettaa, että Nissan on Porschea parempi auto koska hän on omistanut ensimmäisen muttei jälkimmäistä. Jaa-a, ei taida ihan perusteeksi riittää kuitenkaan. Ainakaan yleisellä tasolla. Ja se paremmuus riippuu vähän käyttötarkoituksesta; jos vaikka teet muuttokuormaa niin silloin se farmari-Bluebird on parempi kuin 911 Turbo.

    Jos taas pitää päästä kovaa niin siihen Porsche tarjoaa monia kelpo vaihtoehtoja, Nissan vain yhden tällä hetkellä eikä sekään mikään hirmu tykki ole - 350 Z liikahtaa sataseen vaivoin alle kuuden sekunnin.

    Ladakin on parempi auto kuin Porsche silloin kun krapulassa oleva kaverisi oksentaa kyydissäsi.. eli käyttö ja olosuhteet ratkaisevat "paremmuuden".




    Myynnissä oli molemmat, mutta valitsin itselleni sopivamman, siis 5 ovea, viisi henkeä ja iso tavaratila sekä kulutuskin huomattavasti pienempi, siis "tienaa" paremmin työajossa! :smile:

    Kyllähän tosiaan kiihtyy huonommin ainakin kesällä, mutta olen kuukausipalkalla ja pari sekkaa ei hirveitä meinaa kun talvella voi olla toisinpäin, varsinkin jos vaunu perässä, siis kun pitää olla taksin perässä? :innocent:

    Molemmilla pystyy hankkiin sakot Suomessa maanteillä? :xmas:

      
  • PORSCHE on PORSCHE...nissan on nissan... :sunglasses:

      
  • sitä minäkin, NISSAN on NISSAN :wave:

      
  • Stivax:

    PORSCHE on PORSCHE...nissan on nissan... :sunglasses:


    Siinäpä älykäs kommentti. Myös ferrari on ferrari ja volvo on volvo.



    Jos tuolla yritit viitata siihen, että Nissan tekee myös perheautoja ja pieniä kaupunkiautoja, kun taas Porsche on keskittynyt tekemään pelkästään urheiluautoja ja yliurheilullisia citymaastureita, niin pitäisikö tuosta sitten vetää jotain johtopäätöksiä? Nissanhan tekee hommat silloin hyvin jos he ovat pystyneet luomaan kilpailukykyisiä autoja joka luokassa. Ei se merkki autoa pahenna. Ellei sitten ole jotain pinttymää tiettyjä merkkejä kohtaan.

      
  • Tottakai nuo teho ja ajettavuus on tärkeitä, sehän on urheiluatojen pointti. Tarkoitin vain että tälläiselle perus-erkille kaikki tuon luokan autot ovat huippunopeita, huippuhienoja ja huippukalliita, oli sitten kyseessä GT-R, Porsche, R8 tai M3. Eli valitsipa minkä tahansa edellisistä, tuskinpa pahasti metsään menee. Eri asia sitten jos on joku kokenut kilpa-ajaja jne. joka todella huomaa autoissa sen parin sekunnin eron ratakierroksella. Me muut voimme antaa makuasioiden ratkaista! Ja nykyään tuossa luokassa onkin tarjolla autoa moneen makuun. Kunpa joskus itse joutuisi tuollaisen "valinnan" eteen...



    https://www.youtube.com/watch?v=YgRpIXsz29k Olen samoilla linjoilla, kuin se johtopäätös mihin Clarkson tässä koeajossaan tulee. Itselleni tärkeintä autossa on se, millaisen fiiliksen se saa minussa aikaan, ja siihen pystyäkseen auton ei välttämättä tarvitse lähennellä teknologialtaan avaruussukkulaa.



    Kunnioitan Nissanin saavutuksia ja hienoa teknologiaa, mutta minuun se ei vaan iske. Jotkut tykkää ja sallittakoon se teille! Ja sallittakoon minulle, se että valitsisin mieluummin jonkun muun.

      
  • Kunnioitan Nissanin saavutuksia ja hienoa teknologiaa, mutta minuun se ei vaan iske. Jotkut tykkää ja sallittakoon se teille! Ja sallittakoon minulle, se että valitsisin mieluummin jonkun muun.




    Ne jotka voivat tuollaisen ostaa eivät spekuloi sillä täällä ja myöskään jonkin merkin imago ei paina latin vertaa eli en usko että merkki Nissan haittaa GT-R:n nokalla. Onhan se sentään Datsunin verta ja sukua.



    Pari varanumeroa pitäisi itsekin saada vielä oikein :wave:

      
  • Ja mikähän on Anders-Simon alkuperäinen pointti? Hypettää Nissania merkkinä ja/tai GT-R:ää autona vai lytätä Porsche merkkinä ja/tai 911 Turbo autona? Vai lieneekö Autocarin palkkalistoilla? Ja sitten nämä muiden jutut tyyliin "X hakkaisi Y:n radalla/suoralla..." Tyylikästä :sunglasses: Ja niin informatiivista :grin:

      
  • Täällä kysellään, mikä oli alkuperäinen pointtini. Se oli se, että Nissan pieksi Porschen. Enkä halunnut lytätä Porschea merkkinä, taisin jopa sanoa, että se on hieno auto.



    En muuten ole Autocarin palkkalistoilla. Ostin nimittäin myös Car-lehden. Siinä lukee kannessa, että Nissan murskaa Porschen. Asia mainitaan pääkirjoituksessakin, jossa sanotaan: "Nissan beats Porsche. Ponder that for a second."



    Ilmeisesti aika monia miljoonia ihmisiä kiinnostaa, mikä auto on nopeampi radalla. Ainakin autoista kiinnostuneita ihmisiä GT-R ja vastaavat jutut kiinnostavat. Eihän sillä informaatiolla käytännön väliä useimmille meistä ole kun ei rahat riitä edes siihen riisipussinissaniin, joka maksaa 149 900 € Suomessa.



    Ilmeisesti nimimerkki simBanssia häiritsee nimenomaan se, että hävinnyt oli Porsche. Jos Nisu olisi hävinnyt, sen kai saisi sanoa?



    PS: Car-lehdessä verrattiin myös Audi R8:aa Nissaniin. Tulos: Audi hävisi Nissanille selkeästi, vaikka toimittaja kertoi, ettei hän edes uskaltanut ottaa kaikkea irti Nissanista kun sen omistaja seisoi radan reunalla ja antoi ohjeeksi: "pliis älä kolaroi sitä mutta pistä se kulkemaan kovempaa kuin Porsche." Ja sehän kulki, vaikkei edes kaikkea pantu peliin...

      
  • Tuo on helvetin hyvä tulos. Esimerkiksi Corvette Z06 jää reilu 10s, vaikka sekin on jo s-tanan nopea auto. Mutta kuten sanoin, on Z06 kuitenkin paremmin päivittäiseen käyttöön sopiva kuin tuo Nissan. Corveten varustelistahan on pitkä kuin nälkävuosi, ja tavaratilaakin löytyy vettestä aika kiitettävästi. Lisäksi Z06 on saanut joitain uusia osia, joiden pitäisi parantaa rata-aikaa merkittävästi. Ei vielä virallisia tuloksia ole uudella vettellä tullut.



    Katotaan nyt, mitä se Corvette ZR1 tuo tullessaan.



    Nyt ensimmäiset GT-R urpot jo spammaavat muita merkkifoorumeita. Enpä ole muiden merkkien kannattajien nähnyt harrastavan yhtä alhaista toimintaa.

      
  • Kun katsoo noita Nürburgringin aikoja, niin Corvette ZR1 on myöskin hävinnyt Nissan GT-R:lle, vaikka upea ja nopea auto onkin. Nissan vain vaikuttaa todella loistavalta. Kunhan siitä saadaan vielä se V-spec-malli, niin silloin on muut urheiluautot kovilla, jolleivat vielä ole. V-spec-malli tulee olemaan 77 heppaa tehokkaampi, 150 kiloa kevyempi kuin nykyinen malli sekä V-spec-malli on lisäksi varustettu keraamisilla jarruilla.

      
  • Vettellä ovat sitä mieltä, että ZR1 on nopeampi:



    http://www.leftlanenews.com/corvette-engineers-say-zr1-will-best-nissan-gt-rs-nurburgring-lap-time.html



    Käsittääkseni tuo Nissanin aika on ajettu vieläpä japsiversiolla, jossa on huomattavasti kovempi jousitus on euroopan sisaressaan.

      
  • Kyllähän se siltä vaikuttaa, että Nissan on onnistunut tekemään loistavan nopean urheiluauton. Thorne 2 mainitsi kuitenkin fiksusti, ettei autot missään nimessä ole keskenään kilpailijoita, paitsi tietysti GT-R:n ostajien mielestä. Suurin ero noiden autojen välillä on se, että 10 vuoden päästä 911 turbolla ajelee edelleen siisti n.50v mies kun taas GT-R:n (jossa jo siinä vaiheessa varmaan vauhtiraidat kyljissä ja ämpärin kokonen pakoputki peräss&#228:wink: ratissa on kaikkensa autoon sijoittanut teini jonka suurin unelma maailmassa on osua samoihin valoihin 911 turbon kanssa...



    Itse pidän molempia hienoina autoina ja GT-R:ää loistavana todisteena Nissanin kyvystä tehdä nopea auto. Positiivisin asia GT-R:ssä on mielestäni kuitenkin se, että se laittaa Porschen insinöörit mietiskelemään, että miten tämä asia saadaan korjattua...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit