UUSI VOLVO S80 JUMBO AMS:n TESTISSÄ !!!

610 kommenttia
2456721
  • Niin ajoinpa tuollaisen uuden Volvo s80 perässä tällä viikolla. Eräs huomio: takavalot on toteutettu vanhanaikaisin hehkupolttimoin, nykyaikaisesta LED-tekniikasta ei ole tietoakaan. TODELLA yllättävää, eli Ford painaa Volvoa kustannussäästöihin, muuta perustelua en keksi ! Sama säästölinja jatkunee myös kuoren alla. Tässäkö se ero, uskoisin, tulee halpiskaman ja todellisen premium-autojen (lue: Mercedes, BMW, Audi ja Lexus) välillä...

    Jos joku kykenee, perustele halpojen hehkulamppujen käyttö !

    [Arcus muokkasi tätä viestiä 18.10.2006 klo 23:10]
      
  • Luulis että ei ledit paljon maksa. 1000 lediä on melkein ilmasia, noh, jos valmistaja säästää 10 senttiä lampuissa x 50000, niin miksi ei?

      
  • Pääsin uuden S80:n kyytiin viime viikolla. Olipa karkealla suomalaisella asvaltilla TODELLA harvinaisen mukavaa ja hiljaista kyytiä melupesiin VW Passat, Audi A4, Audi A6 ja Skoda Octavia verrattuna! Saattaa meikäläisen VAG-autoputki seuraavassa vaihdossa katketa...

      
  • Todellisen (VAG) premium-auton omistajana olisin huolestuneempi siitä, että Audeihin ei saa kunnollisia ETU(ajo-)valoja edes lisävarusteena.

    Tämän palstan keskustelu muuten alkaa olla tasoltaan naistenlehtien palstojen luokkaa. Onneksi MatLog ja muutamat muut yrittävät kuitenkin parhaansa. Kun nyt subjektiivisen arvioinnin linjalle lähdettiin, voisiko joku määritellä mitä "premium" automaailmassa tarkoittaa? Taitaapi olla mutua vain.

      
  • Auto varmaan hyvä, mutta minun silmääni liian keskiluokkainen ajopeli. Tulee ajatus vähän paremmasta tojotasta joka ei halua ärsyttää ketään. Hajuton mauton ja väritön; eli menee suomalaisille varmaan hyvin kaupaksi. Kun vielä muutama testimenestyskin saadaan aikaan niin voi perustella valinnan naapureille.

      
  • Lainaus:
    22.10.2006 klo 16:52 vernon vili kirjoitti
    Kun vielä muutama testimenestyskin saadaan aikaan niin voi perustella valinnan naapureille.


    Miksi ihmeessä pitäisi naapurille valintaansa perustella, eiköhän se auto osteta itseä varten.

      
  • Lainaus:
    24.10.2006 klo 09:55 turbo-kiisseli kirjoitti
    Lainaus:
    22.10.2006 klo 16:52 vernon vili kirjoitti
    Kun vielä muutama testimenestyskin saadaan aikaan niin voi perustella valinnan naapureille.



    Miksi ihmeessä pitäisi naapurille valintaansa perustella, eiköhän se auto osteta itseä varten.



    Nyt et turbo-kiisseli varmnaankaan ihan lukenut vilin ajatuksia. itse tulkitsin silleen, et kalliimpaa Volvon hankintaa joutuu perustelemaan ja puolustamaan naapureille. Porukat kyselee miksi Volvo (Ford?) kun samalla rahalla saisi ...? No jos pihaan ilmestyy 5-sarjalinen tai E-mersu, ei kukaan kyseenalaista etteikö vastineeksi ole saatu autoa, jolla statusta, laatua, jne. Itse olen sitä mieltä, että BMW:een ja mersun piireissä ei tehdä kompromisseja komponenttien suhteen ja joka yksityiskohdat viilataan loppuun saakka. Ja niin pystyy tekemään kun taloudet on kunnossa ja vastaavasti imagolla pystyy kuittaamaan selvästi korkeampaa katetta ja tuloja yritykselle.

    Sitten kun katsot Volvon tilannetta, omistaja-Ford on tällä hetkellä tukalimmassa tilanteessa kaikista autovalmistajista, tappiota tuli juuri julkaistun raportin perusteella, 5,8 mrd (= 5,800.000.000) taalaa (heinä - syyskuu) = 10 miljoonaa taalaa tappiota per tunti. Siinä onkin miettimistä miten tehdään tuotekehitystä, varmasti tingitään pohjalevy-projekteissa, komponenteissa (haetaan edullisia ja yleiskäyttöisiä komponentteja), väkeä pihalle, motivaation laskua, jne. Jotta sitten päästäis taas plussalle on löydettävä balanssi tuotannossa hyvän auton (lue: joitakin kompromisseja siellä täällä, ei siis aivan huippua) ja tuotantokustannusten välillä, katetta täytyy tehdä. Näillä alueilla BMW ja mersu pystyy panostamaan vakavaraisina laatuun, laatuun ja sitä kautta imagoon, katteisiin ja ovat voittajia.

    edit: tarkennusta lukuihin.

    [Arcus muokkasi tätä viestiä 27.10.2006 klo 12:40]
      
  • ARCUKSELLE:

    Montakohan kertaa se Räikkösen Mercedeksen moottori olikaan mennyt rikki? Oliko 32 keskeytystä teknisen ongelman takia?

    Taksarit ainakin valittaa, että C-sarjan Mesen vaihdelaatikot on tehty Kiinassa ja niitä saa vaihtaa aina 100 tkm huollossa.
    Eräskin kertoi alla olevan kolmas automaattilaatikko, ja autolla oli ajettu 170 tkm.

    Muuten; yhtään Volvoa ei ole hajonnut Formularadoille....

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Olen samaa mieltä Arcuksen kanssa tuosta Mesen ja Bemarin etulyöntiasemasta autoja suunniteltaessa. Kun rakenteita ei tarvitse jakaa useamman merkin kesken voidaan suunnittelu tehdä vähemmin kompromissein.

      
  • Itse en voisi S80:stä edes harkita kun ajettavuus on niin kaukana BMW:stä. Ei siinä halvempi hinta auta. Jos joku haluaa karsia vaatimuksista ja hankkia halvemman 'melkein-BMW:n', ei se minua haittaa. Minusta on vain hölmöä aina uuden Volvon ilmestyessä jotkut jaksavat väittää että 'nyt on jo BMW:n ja Mersun tasolla'. Ei sitä ole siihen edes tarkoitettu, se on halvemmin tehty (ja kehitetty) ja siksi halvempi ostaa.

    Monet maksavat mielummin enemmän laadukkaammasta ja monipuolisemmin varusteltavasta autosta jossa on ajettavuus, mukavuus, pito-ominaisuudet ja dynamiikka paremmat, jotkut haluavat säästää rahaa ja ostavat Volvon. Mikäs siinä.

    Sisustuksesta sanoisin kun joku BMW:n sisustusta haukkui: kyllä 5-sarjan sisustus tyylitön on, mutta kaikkea muuta kuin huonoLAATUINEN.

    Minun vaatimaton mielipide on että Volvon sisustus (suorine 3-sarjan Bemun koristelistakopioineen) on hyvin mitäänsanomaton ja vanhanaikaisen tuntuinen jo nyt. 'Hieno' leijuva kojelautakin tarkoittaa vain sitä että veihdekepin edessä normaalisti oleva lokero onkin kojelaudan takana jolloin sitä on vain huonompi käyttää... Lisäksi suuri määrä samannäköisiä nappuloita on huonoa ergonomiaa.

    Käyttöjärjestelmästä ja ergonomiasta: huono perustella että BMW:n ideoima i-Drive olisi huono kun Mersu, Audi ym. kopioivat sitä nyt. BMW-kriitikoiden on ollut helppo väittää sitä huonoksi, mutta sitä käyttäneet kyllä tietävät kuinka erinomainen se on. Siinähän koko homman juju onkin normaalia tarkemmin valittavat itselleen sopivat säädöt, jonka jälkeen ei tarvitse koskea kuin ohjaamon 'perusnappeihin' ajon aikana. Jos haluaa vielä paremmaksi, voi käyttää itse ohjelmoitavia nappeja ja puheohjausta.

    Ja ulkonäkö: eihän se ruma ole, mutta jo nyt mitäänsanomaton kun ei meinaa erottaa vanhemmista Volvoista. Ei se ainakaan mitään uutta tuo kuluttajille.

      
  • Lainaus:
    27.10.2006 klo 11:04 Arcus kirjoitti
    Lainaus:
    24.10.2006 klo 09:55 turbo-kiisseli kirjoitti
    Lainaus:
    22.10.2006 klo 16:52 vernon vili kirjoitti
    Kun vielä muutama testimenestyskin saadaan aikaan niin voi perustella valinnan naapureille.
    Miksi ihmeessä pitäisi naapurille valintaansa perustella, eiköhän se auto osteta itseä varten.

    Nyt et turbo-kiisseli varmnaankaan ihan lukenut vilin ajatuksia. itse tulkitsin silleen, et kalliimpaa Volvon hankintaa joutuu perustelemaan ja puolustamaan naapureille. Porukat kyselee miksi Volvo (Ford?) kun samalla rahalla saisi ...?


    Samalla rahalla saisi tosiaan karvalakki mersun, mutta jos haluaa vähänkään varustella autoa (tai edes tehokkaamman moottorin kuin CDI200), niin jo joutuu kuvetta kaivamaan. Toki kaikki riippuu siitä mihin itse on tyytyväinen, mutta edelleenkään ei sitä auton merkkiä kyllä pitäisi joutua kenellekkään naapurille/porukoille perustelemaan. Tosin jollekin tuntuu olevan vain se tähtimerkki oikea auto...

      
  • Lainaus:
    27.10.2006 klo 14:02 Putput kirjoitti
    Itse en voisi S80:stä edes harkita kun ajettavuus on niin kaukana BMW:stä. Ei siinä halvempi hinta auta. Jos joku haluaa karsia vaatimuksista ja hankkia halvemman 'melkein-BMW:n', ei se minua haittaa. Minusta on vain hölmöä aina uuden Volvon ilmestyessä jotkut jaksavat väittää että 'nyt on jo BMW:n ja Mersun tasolla'. Ei sitä ole siihen edes tarkoitettu, se on halvemmin tehty (ja kehitetty) ja siksi halvempi ostaa.

    Monet maksavat mielummin enemmän laadukkaammasta ja monipuolisemmin varusteltavasta autosta jossa on ajettavuus, mukavuus, pito-ominaisuudet ja dynamiikka paremmat, jotkut haluavat säästää rahaa ja ostavat Volvon. Mikäs siinä.


    Todella osuvasti sanottu: 'melkein-BMW'. Tässä se jutun juuri on. Ja onhan se Volvo tietysti halvempi. Voidi myös pohtia, että entäs jos S80 hinnat alkaen olisikin 55-60 keur, kuten Mersu ja BMW ? Saattaisi myynti tyssätä ihan täysin. Miksi ?

      
  • Kysymys ei ole edes alkaen hinnasta, vaan varusteltuna Volvo itseasiassa asettuu samaan hintaluokkaan VWn ym. ei-premiumien kanssa. Mielestäni tuosta luokasta löytyvät Volvon verrokit hinta-laatusuhteen mukaan asemoiden.

    Meseen ja Bemuun vertaaminen on turhaa. Kysymys on omassa luokassaan hyvästä ajoneuvosta, jonka vertaaminen oikeisiin premiumeihin ei ole reilua Volvoa kohtaan.

      
  • Lainaus:
    27.10.2006 klo 14:02 Putput kirjoitti
    Itse en voisi S80:stä edes harkita kun ajettavuus on niin kaukana BMW:stä. Ei siinä halvempi hinta auta. Jos joku haluaa karsia vaatimuksista ja hankkia halvemman 'melkein-BMW:n', ei se minua haittaa. Minusta on vain hölmöä aina uuden Volvon ilmestyessä jotkut jaksavat väittää että 'nyt on jo BMW:n ja Mersun tasolla'. Ei sitä ole siihen edes tarkoitettu, se on halvemmin tehty (ja kehitetty) ja siksi halvempi ostaa.

    Monet maksavat mielummin enemmän laadukkaammasta ja monipuolisemmin varusteltavasta autosta jossa on ajettavuus, mukavuus, pito-ominaisuudet ja dynamiikka paremmat, jotkut haluavat säästää rahaa ja ostavat Volvon. Mikäs siinä.

    Sisustuksesta sanoisin kun joku BMW:n sisustusta haukkui: kyllä 5-sarjan sisustus tyylitön on, mutta kaikkea muuta kuin huonoLAATUINEN.

    Minun vaatimaton mielipide on että Volvon sisustus (suorine 3-sarjan Bemun koristelistakopioineen) on hyvin mitäänsanomaton ja vanhanaikaisen tuntuinen jo nyt. 'Hieno' leijuva kojelautakin tarkoittaa vain sitä että veihdekepin edessä normaalisti oleva lokero onkin kojelaudan takana jolloin sitä on vain huonompi käyttää... Lisäksi suuri määrä samannäköisiä nappuloita on huonoa ergonomiaa.

    Käyttöjärjestelmästä ja ergonomiasta: huono perustella että BMW:n ideoima i-Drive olisi huono kun Mersu, Audi ym. kopioivat sitä nyt. BMW-kriitikoiden on ollut helppo väittää sitä huonoksi, mutta sitä käyttäneet kyllä tietävät kuinka erinomainen se on. Siinähän koko homman juju onkin normaalia tarkemmin valittavat itselleen sopivat säädöt, jonka jälkeen ei tarvitse koskea kuin ohjaamon 'perusnappeihin' ajon aikana. Jos haluaa vielä paremmaksi, voi käyttää itse ohjelmoitavia nappeja ja puheohjausta.

    Ja ulkonäkö: eihän se ruma ole, mutta jo nyt mitäänsanomaton kun ei meinaa erottaa vanhemmista Volvoista. Ei se ainakaan mitään uutta tuo kuluttajille.

    tämä teksti on melkein täyttä potaskaa esim volvon laatu on yksi parhaimmista ja sen ovat jo monet autolehdetkin kertoneet. esim: mersun e-sarjassa ja audi 6-sarjassa bmw:stä en tiedä on etu istuimien selkänojat muovia josta tulee mieleen että tämä on jokin renault mutta volvo on panosta nut laatuun ja tyylikkyyteen istuimissa jotka ovat luokkansa parhaat, vaikka rinnalle laitettaisi mitä hyvänsä sporttipenkkejä. Tilasin volvon koska katsoin sen olevan paras vaihtoehto Audi,bmw,mercedes ja volvo valikoimasta. hinnoilla ei ollut mitäänb merkitystä valinnassani sillä halusin laadullisesti ja ajettavuudeltaan parhaan auton.Volvon valoista vielä sen verran että ne on itse helppo vaihtaa,sillä umpiot voi irrottaa helposti ja käydä sisällä vaihtamassa polttimot, kun taas audissa joutuu irrottamaan koko etumaskin jotta valot pystyy vaihtamaan.

      
  • "Käyttöjärjestelmästä ja ergonomiasta: huono perustella että BMW:n ideoima i-Drive olisi huono kun Mersu, Audi ym. kopioivat sitä nyt. BMW-kriitikoiden on ollut helppo väittää sitä huonoksi, mutta sitä käyttäneet kyllä tietävät kuinka erinomainen se on."

    Lainaan tekstiä: i-Drive ei ole BMW:n ideoima, vaan vastaavat versiot ovat olleet monissa teknisissä laitteissa mm. monitorit jo aikaa sitten! Kai se sopii ajotietokoneesenkin, jos sitä on käytetty tärkeämpiinkin toimituksiin!

      
  • Itselläni auton valintaan vaikuttivat auton maine, ominaisuudet ja "status" sen voin rehellisesti myöntää. Olen ajanut huolettomia kilometrejä mesellä pari vuotta, ja ei missään vaiheessa takaraivossa ole jyskyttänyt epäilys, että tuli lyötyä käsi p:hen. On myös volvosta kokemuksia, ero meseen se että ei enään tarvitse selitellä kenellekkään valintaperusteita merkistä. Näillä palstoilla tuntuu joillain olevan suuri tarve kehua omaa merkkiä. Itse olen sitä mieltä, että melkein kaikki automerkit ovat samalla viivalla mitä ominaisuuksiin ja laatuun tulee. Erot ovat jokaisen omassa pääkopassa.

      
  • Lainaus:
    27.10.2006 klo 19:34 pertti88 kirjoitti
    Volvon valoista vielä sen verran että ne on itse helppo vaihtaa,sillä umpiot voi irrottaa helposti ja käydä sisällä vaihtamassa polttimot,

    Joo, tämä onkin tärkeä asia tee-se-itse miehelle, eiku haalarit päälle ja säätämään. Öljyviltterin vaihto uuteen s80 on kuitenkin hieman hankalaa, työkalun paikalle saanti vaatii hieman tekniikkaa. Mites onnistuuko sytytysennakon ja katkojankärkivälin säätö helposti ? :tongue:

      
  • Onko tämä huoltotoimenpide huuli?. Eihän kukaan enää huolla autoaan itse.Nykyään merkkihuolto hoitaa kaiken. Ei Kukaan automies nykyään viitsi öljyjä tai tms. huoltoja suorittaa. Jopa renkaiden vaihto tehdään alan liikkeissä. Kuski vaan ajaa..

      
  • Minä teen kaikki hommat itse jos takuu ei ole enään voimassa! :smile:
    Tosin tuo elektroniikka joskus syö miestä, kahavia ja tupakkia!
    Täällä kiistellään hyvistä autoista että mikä on hyvempi, makuasia, sanoi koira kun .................. :innocent:

      
  • Lainaus:
    27.10.2006 klo 23:10 MMS kirjoitti
    Onko tämä huoltotoimenpide huuli?. Eihän kukaan enää huolla autoaan itse.Nykyään merkkihuolto hoitaa kaiken. Ei Kukaan automies nykyään viitsi öljyjä tai tms. huoltoja suorittaa. Jopa renkaiden vaihto tehdään alan liikkeissä. Kuski vaan ajaa..

    No just tätä tarkoitin noiden lamppuvaihtojen suhteen, kuka ostaa € 50.000 auton ja vetää haalarit päälle. Vai onko Volvoissa rasvanipat ja omistaja itse laittaa rasvaprässillä paikat vetreäksi.... :tongue:

      
  • Lainaus:
    27.10.2006 klo 14:02 Putput kirjoitti
    Itse en voisi S80:stä edes harkita kun ajettavuus on niin kaukana BMW:stä.

    Totta ihmeessä Volvo on ajettavuudeltaan kaukana BMW:tä. Samasta syystä minä en harkitsisis BMW:tä enkä Mersua. Volvo on etuvetoinen, BMW ja Mersu takavetoisia. Makunsa ja tottumuksensa kullakin.

    Minä hakisin Volvolle vertailukohtia VAG:n leiristä, jossa hinnaltaan Volvo S80 D5 A:n rinnalle asettuu lähinnä Audi A6 2.0 TDI DPF A. Noista Volvo on mitä ilmeisimmini sekä hiljaisempi että suorituskykyisempi.

    Ajatus autovalinnan perustelemisesta naapureille tuntuu täysin vieraalta. Minulla on ollut toistakymmentä autoa, osa "premiumeja" ja osa ei, osa tuliteriä ja osa ei. Naapureita on ollut useita kymmeniä muutamassa eri kaupungissa. Asuntoja on kerrostalossa, rivitalossa ja omakotitalossa. Vajaan 30 vuoden aikana ainoastaan yksi naapuri on ollut kiinnostunut autostani. Kyseessä oli tuliterä Saab. Naapuri uteli, että onko tuo oma vai liisattu?

    Itse tuskin muistaisin nykyisten naapureiideni autojen merkkejä ja malleja, jos niitä nyt kysyttäisiin. Lasten nimet ja vanhempien ammatit saattaisin muistaa. Harrastuksistakin voisi jotain aavistusta olla.


      
  • Lainaus:
    28.10.2006 klo 18:11 Stallman kirjoitti
    Minä hakisin Volvolle vertailukohtia VAG:n leiristä, jossa hinnaltaan Volvo S80 D5 A:n rinnalle asettuu lähinnä Audi A6 2.0 TDI DPF A. Noista Volvo on mitä ilmeisimmini sekä hiljaisempi että suorituskykyisempi.


    A6 lienee se todennäköisin vaihtoehto uudelle S80:lle, jonka kanssa kilpailla. Hinnaltaan myös 5-sarja toimii kilpakumppanina. Se on sitten lähinnä makuasia mikä niistä eniten miellyttää ja mitä ominaisuuksia kukin enemmän painottaa. Mutta todettakoon, että lisävarusteet ovat kauttaaltaan Volvossa edullisemmat kuin A6:ssa tai 5-sarjassa.

      
  • Lainaus:
    28.10.2006 klo 11:35 Arcus kirjoitti
    Lainaus:
    27.10.2006 klo 23:10 MMS kirjoitti
    Onko tämä huoltotoimenpide huuli?. Eihän kukaan enää huolla autoaan itse.Nykyään merkkihuolto hoitaa kaiken. Ei Kukaan automies nykyään viitsi öljyjä tai tms. huoltoja suorittaa. Jopa renkaiden vaihto tehdään alan liikkeissä. Kuski vaan ajaa..

    No just tätä tarkoitin noiden lamppuvaihtojen suhteen, kuka ostaa € 50.000 auton ja vetää haalarit päälle. Vai onko Volvoissa rasvanipat ja omistaja itse laittaa rasvaprässillä paikat vetreäksi.... :tongue:

    vaikka ostaisin 100.000€ auton vaihtaisin siihen kyllä valot ja renkaat itse. Muut huollot korjaamo saa tehdä. En edes kehtaisi mennä miehenä huoltoon ja käskeä vaihtamaan polttimot, entäs jos pissapojasta loppuu neste huollatteko senkin liikkeessä? minä en

      
  • Vajaan 30 vuoden aikana en ole vaihtanut yhteenkään autoon öljyjä, tulppia, polttimoita tms. itse. Tullilasin ja ajovalojen pesureiden säiliön, samoin kuin polttoainesäiliön toki täytän.

    Kysymyksessä saattaa olla laiskuuteni, mutta so what? Tuskin kuitenkaan teen pahaa tekoa työllistäessäni alan yrityksiä ja niiden työntekijöitä. Ja mitä taloudellisuuteen tulee, niin autoon liittyvien hommien teettäminen ammattilaisella maksaa minulle vähemmän kuin ansionmenetykseni siltä ajalta, jonka tuhraisin noiden hommien kimpussa tekemällä ne itse.

      
  • En minäkään työaikaa auton rappaamiseen käytä, otan sen enemmänkin harrastuksena! :sunglasses:

      
  • TÄMÄ ON KUUKAUDEN TOISEKSI PARAS:
    "Ja mitä taloudellisuuteen tulee, niin autoon liittyvien hommien teettäminen ammattilaisella maksaa minulle vähemmän kuin ansionmenetykseni siltä ajalta, jonka tuhraisin noiden hommien kimpussa tekemällä ne itse."
    No riippuu vähän siitä, mitä autoon liittyvillä hommilla tarkoitetaan. Polttimoiden ja renkaiden vaihtoon yhteensä ei saa VUODESSA millään kulumaan edes yhtä tuntia.

      
  • Eiköhän kuitenkin ole kyse siitä, mitä kukin VIITSII itse tehdä. Ehkä joillekkin auto on suurenkin innostuksen ja inspiraation lähde, kenties ainoakin harrastus. Jos liksa on jotain muuta kuin perusduunarin palkka, niin teettäminen on järkevämpää. Kaikilla ei ehkä ole kunnon lämmintä talliakaan ja ti-hallissa ei huvita työskennellä. Itse teetän kaikki mahdolliset duunit alan liikkeissä, tankkaan tietysti itse, ennen oli sekin paremmin, oli passaripoikia asemilla valmiina tankkaamaan. Pissapojankin joutuu pääsääntöisesti täyttämään itse.

      
  • Mistä työstä saa palkkaa 24/7? Jos kerran omalla ajalla polttimoiden vaihto syö tilipussin. VIT..U MIKÄ PELLE!

      
  • Perjantaina tuli uusi Volvo kotiin ja kyllä erittäin hyvältä peliltä vaikuttaa. Entiseen malliin verrattuna erityisesti muotoilu on mennyt suuren askeleen oikeaan suuntaan. Auto on todella hiljainen esim. yhtenä vaihtoehtona olleeseen A6:een, joka vaati melko sileän asfaltin jottei rengasäänet pistänyt korviin. Varustelukin on ihan mainio vaikkei lisävarusteita hirveästi olekkaan. Erityisesti xenon-valojen teho yllätti positiivisesti vaikka TM niitä vähän haukkuikin. Toisaalta tuulilasi puolestaan kehui niitä, että samapa tuo. Myös iPod liitäntä on kiva plussa.

      
  • juuso-pojalle
    Olisipa perin kummallista, jos ette olisi tyytyväisiä juuri hankkimaanne autoon :smile:
    Muotoilusta olen samaa mieltä. On tosin markkinataloudellisesti erikoista muotoilla uutuus muistuttamaan näöltään pienempää ja halvempaa mallia...
    Mihin xenon-valoihin verrattuna Volvon valot yllättivät positiivisesti?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit