Tojon tomaattipelko

5 kommenttia

Tässä erään tojomiehen näkemys asiasta :
-------------------------------------------------------------------------------
"tässä muutama automaatti-dieselin puuttumisen syy:
se että toyotan omistaman aisin-vaihteistotehtaan tuotteet tosiaaan kelpaavat muille,
ei tarkoita sitä etteikö toyota voisi niitä käyttää...ei vaan käytä siksi koska ne eivät ole kestäneet, lähimainkaan, toyotan testi-kriteerejä!

toiseksi, on päästöt: nykyiset automaatit, dieselin yhteydessä, lisäävät japanilaisten vaarallisimpina pitämien aineiden muodostumista".
-------------------------------------------------------------------------------
Jotenkin kuulostaa aika kaukaa haetulta, että niin korealaiset kuin kaikki premium- kuin moni muukin merkki tarjoaa automaattia dieseliin, mutta japseilla syyt olisivat tuollaiset.

Itse uskon että syy on vain ja ainoastaan taloudellinen. Vai ?


  
  • Tuo on taas tuota perus höpönlöpöä, mitä kirjoitetaan automaattien puuttumisesta. Kirjoittajalla ei ole edes faktat kunnossa, sillä Toyota ja sen tytäryhtiöt omistavat Aisinista alle 30%. Tuolla omistuksella ei todellakaan saa mitään erityiskohtelua.

      
  • Lainaus:
    15.04.2007 klo 14:24 Simppa- kirjoitti
    omistavat Aisinista alle 30%. Tuolla omistuksella ei todellakaan saa mitään erityiskohtelua.


    Rohkenen olla tuosta eri mieltä ihan yleisellä tasolla. 30 % omistusosuus pörssiyhtiössä, jossa omistus on hajallaan, merkitse käytännössä hyvin vahvaa asemaa. Käytännössä täyttä päätäntävaltaa. Tämä varsinkin Japanissa jossa pankit ja vakuutusyhtiöt ovat erityisen merkittäviä osakkeenomistajia, heidän intresseissään ei ole asettua poikkiteloin. Japanissa puhutaan usein termistä friendly owners mikä tarkoittaa omistajien yhteenliittymää jolla on yhdessä määräysvalta. Kannattaa myös tässä yhteydessä muistaa miten IFRS säännöissä käsitellään 20-50 % omistusosuutta.

    Lisäksi Aisinin kohdalla on muistettava että yrityksen hallituksen puheenjohtaja on Kanshiro Toyoda joka on Toyota Motorin hallituksen kunniapuheenjohtaja Soichiro Toyodan serkku.

      
  • Erikoiskohtelua tai ei, toyota on muistaakseni jo maailman toiseksi suurin autonvalmistaja (eikö liene tämän vuoden loppuun mennessä suurin ???), eli automaatin saaminen ei takuuvarmasti olsii mikään ongelma, jos halua olisi. Mutta suuntaus näyttää olevan valmistaa mahdollisimman tavallisia ja myyviä autoja, erikoisuudet unohtaen. Toki erikoisia mallejakin on tarjolla, muttei euroopan markkinoilla. Ja tämä homma vörkkii ainakin talouden kannalta.

    Ja onneksi on muita merkkejä, jos automaattidieseliä haluaa...montakin.

      
  • Lainaus:
    16.04.2007 klo 09:07 Ammattilainen kirjoitti
    Erikoiskohtelua tai ei, toyota on muistaakseni jo maailman toiseksi suurin autonvalmistaja (eikö liene tämän vuoden loppuun mennessä suurin ???), eli automaatin saaminen ei takuuvarmasti olsii mikään ongelma, jos halua olisi. Mutta suuntaus näyttää olevan valmistaa mahdollisimman tavallisia ja myyviä autoja, erikoisuudet unohtaen. Toki erikoisia mallejakin on tarjolla, muttei euroopan markkinoilla. Ja tämä homma vörkkii ainakin talouden kannalta.

    Ja onneksi on muita merkkejä, jos automaattidieseliä haluaa...montakin.


    Niinpä. Ja usein täällä unohdetaan, että esimerkiksi etuvetoiseen Lexus ES:ään, joka vääntää varsin dieselmäisesti (254 lb-ft = ~350nm) , saa automaatin. Myös etuvetoiseen Toyota Avaloniin saa tomaatin. Joten kaipa Toyotalla löytyisi osaamista, jos uskoisivat tuotteiden myyvän myös tomaatteina.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 16.04.2007 klo 16:32]
      
  • Jos kyseessä on vain pelkkä "finanssiasia",niin miksi juuri Toyotan ostajat ovat niin "puristeja",ettéivät halua investoida automaattiin.Automaattihan on lähes "pakko-ostos" tehokkaan dieselin seuraksi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit