Porsche 911 Turbo on hävinnyt Nissanille

62 kommenttia
13»
  • simppa:

    Jos tuolla Nissanilla lähtisi vaikkapa Suomesta Euroopanreisulle, niin lopputuloksena korvat varmaan soisivat monta viikkoa ja perse olisi ruvella.


    Vaikka en kokeillut olekaan niin paljon mieluummin lähtisin Nissanille Euroopanreissulle kuin jollain GT2:lla. Muistaakseni GT-R:ää on pidetty jopa hiljaisena ja Best Motoring -ohjelman pätkässä japanilaiset ajeli sillä Saksan baanaa välillä reilu 300 km/h lasissa muuta liikennettä ohitellen, eikä juttelu todellakaan vaikuttanut huutamiselta.



    Mutta mitäpä tästä vääntämään, ABS:n testissä myös Nissan voitti, joten kai siinä jotain on kohdillaan.



    Anders-Simo:

    Ja jos pitäisi valita Porsche 911 Turbon ja GT-R:n välillä, niin sekunnin murto-osaakaan ei päässäni kävisi, että ottaisin Porssen. Se ei pärjää ajettavuudella, ei ulkonäöllä, ei varustelulla, ei nopeudella, ei kestävyydellä eikä statuksellakaan, sillä noita samannäköisiä sämpylöitä on myyty jo vielä kun the Beatles etsi itselleen rumpalia ja siksi niitä on joka navetta ja autotalli täynnä aina Sleesiasta Nevadaan saakka ja hinnat alkavat muutamasta satasesta ylöspäin.


    Osuvasti ajateltu, pakko olla samaa mieltä!

      
  • Kannattaa muistaa että vaikka loppupeleissä molemmat ovat nopeita urheiluautoja, niin lähtökohdat ovat valmistajilla kyseisten mallien suunnittelussa olleet aika erilaiset. Nissan on merkin voimannäyte, johon lienee ladattu kaikki valmistajan osaaminen. GT-R on nimenomaan jalka superautomarkkinoiden ovenväliin, ja sinänsä erittäin hieno auto joka kilpailee lähes ylivoimaisella hinta-laatusuhteellaan.



    Porschella lähtökohdat ovat olleet vähän toisenlaiset. 911:llä on historian painolasti harteillaan, eikä rakenteeltaan todellakaan edusta valmistajan uusinta osaamista. Sinänsä hienoa työtä on silti tehty takamoottoriauton kesyttämiseksi, mutta jo periaateasteella muille annetaan paljon tasoitusta. 911:ssä onkin enemmän kyse statuksesta ja perinteistä jotka kyseistä valmistajaa velvoittavat, ei niinkään parhaista teknisistä ratkaisuista. Tässä valossa on mun mielestä vähän turhaa vertailla näitä autoja ainakaan suorituskykyperustein, koska autot ovat erilaiset niin rakenteeltaan, statukseltaan kuin hinnaltaankin. Nissan on nimenomaan tehty nopeaksi, Porschella on ollut vähän muutakin mielessä, muuten auton esihistoriallinen rakenne olisi jo aikaa sitten kuopattu.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit