UUSI VOLVO S80 JUMBO AMS:n TESTISSÄ !!!

610 kommenttia
145791021
  • Lainaus:
    11.01.2007 klo 22:28 Putput kirjoitti

    Kerro minulle yksikin (muu kuin Ruotsalainen tai TM) testi missä edes R-mallin Volvojen ajo-ominaisuuksia olisi kehuttu loistaviksi. Minä olen lukenut paljon, paljon päinvastaista eli kovaa kritiikkiä.


    Eiköhän jo Volvo S40 ole saanut ihan riittävästi kehuja ajo-ominaisuuksista. Tarkoitan siis vuonna 2004 esiteltyä nykyistä mallia, jossa Ford yhteistyö on jo kantanut hedelmää ajettavuuden suhteen. Mm. Tuulilasin testissä tammikuu/2005 sen ajo-ominaisuuksia kiiteltiin eli enpä oikein noita jääräpäisiä väitteitäsi Volvojen huonoista ajo-ominaisuuksista ymmärrä. Volvo V70 ja edellisen mallin S80 ajo-ominaisuudet on saaneet kritiikkiä, mutta niitä on turha muistella, kun nyt on kyse uudesta S80-mallista, joka varmasti on Volvolle tärkeä malli ja siihen on panostettu kaikki osaaminen ja ajettavuuden kehittämisessä on saatu Fordilta suunnitteluapua.

    Tuossa ote Teknikens Världin Volvo S80 V8 koeajosta, eli sanakirjat esiin, jos ei ruotsintaidot muuten riitä:
    "Hurra! För första gången har Volvo lyckats bygga en bil, som verkligen konkurrerar med riktiga premiumvagnar som BMW och Audi. Kvalitetskänslan är hög och körupplevelsen bäde sportigt, roligt och komfortabel."

      
  • :smile: onpa sota käynnissä.. Mr.PutPut.. kerrot itse perustelevasi Bmw: loistavia puolia ja vaadit muilta perusteluja muiden merkkien puolesta mutta mitä olet tähän saakka kertonut? Kerrot testeistä missä Bmw on pärjännyt.. ok. Mutta jos joku kertoo testistä missä esim. Volvo on pärjännyt niin yllättäen kyseenalaistat sellaiset testit heti :smile: Aivan samalla tavalla voi kyseenalaistaa kaikki testit joissa on ollut myös Bmw siellä korkeammalla pallilla..

    Kuten ehkä huomataan, eri testeissä pärjäävät eri autot johtuen myös eri testaajista sekä mantereesta..

    Jotkin asiat nyt vain sattuvat olemaan makumieltymyksistä johtuvia! Makuasia on myös se että Hra. PutPut ihannoi Bmw: merkkiä auton keulalla.. Itse jos valitsen saksalaisen auton, kyllä ainut laatumerkki on Mercedes Benz.. mutta sehän on minun mielipide! :sunglasses: Ja jos minun kokemusten mukaan esim V70 Volvo on huomattavasti parempi ajaa kuin esim. 5-sarjan Bmw, niin asiahan on näin minun mielestäni. Jokainen ostakoon itselleen auton mikä itseään eniten miellyttää..

    Tosin mukavahan näistä on väitellä :sunglasses:

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 12.01.2007 klo 10:57]
      
  • Sitten vielä Mister PutPutille... Sinua vaivasi se että ruotsalaisten testeissä saksalaiset automerkit eivät pärjänneet :smile: Eikö ole vähän luonnollista suosia omaansa...


    By the way, samalla tavalla saksalaiset suosivat omiaan.. olisihan ennenkuulumatonta että saksalaisessa autotestissä voiton veisi esim. ruotsalainen auto :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    12.01.2007 klo 12:52 Jan79 kirjoitti
    Sitten vielä Mister PutPutille... Sinua vaivasi se että ruotsalaisten testeissä saksalaiset automerkit eivät pärjänneet :smile: Eikö ole vähän luonnollista suosia omaansa...


    By the way, samalla tavalla saksalaiset suosivat omiaan.. olisihan ennenkuulumatonta että saksalaisessa autotestissä voiton veisi esim. ruotsalainen auto :sunglasses:


    Palautetaanpa Jan79:lle keskustelun aloitusviesti mieleen, ainakin ruotsalaisessa lehdessä saksalainen vie voiton:

    Lukekaapa tuore RUOTSALAISTEN OMA Auto Motor & Sportin testi Volvo S80:stä. Vastassa Audi A6, BMW 5-sarja ja Lexus GS. Ruotsalaisten odotukset luonnollisesti korkealla, odotetaan S80 olevan saksalaisten tasolla ja sitten lopputulokset:

    1. BMW 5-sarja
    2. Audi A6
    3. Lexus GS
    4. Volvo S80

    Ei vaan homma onnistu Volvolta. Valitettavaa sinänsä kun joutuu käyttämään Fordin (Mondeon) pohjalevyä edustusmallissaan, niin voiko odottaa pystyä haastavansa saksalaisia jotka eivät tee kompromisseja. Mutta, että vielä Lexuskin pesee tuoreen Volvon...

      
  • Lainaus:
    11.01.2007 klo 23:32 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    11.01.2007 klo 22:28 Putput kirjoitti

    Kerro minulle yksikin (muu kuin Ruotsalainen tai TM) testi missä edes R-mallin Volvojen ajo-ominaisuuksia olisi kehuttu loistaviksi. Minä olen lukenut paljon, paljon päinvastaista eli kovaa kritiikkiä.


    Volvo V70 ja edellisen mallin S80 ajo-ominaisuudet on saaneet kritiikkiä, mutta niitä on turha muistella, kun nyt on kyse uudesta S80-mallista, joka varmasti on Volvolle tärkeä malli ja siihen on panostettu kaikki osaaminen ja ajettavuuden kehittämisessä on saatu Fordilta suunnitteluapua.
    Mikä olisi muuttunut, miksi S80, joka rakennetaan edelleen näköjään hyvin samalla tavalla ja samalle kohderyhmälle olisi jotenkin erilainen?

    Tuossa ote Teknikens Världin Volvo S80 V8 koeajosta, eli sanakirjat esiin, jos ei ruotsintaidot muuten riitä:
    "Hurra! För första gången har Volvo lyckats bygga en bil, som verkligen konkurrerar med riktiga premiumvagnar som BMW och Audi. Kvalitetskänslan är hög och körupplevelsen bäde sportigt, roligt och komfortabel."

    "Kerro minulle yksikin (muu kuin Ruotsalainen tai TM) testi"...
    Siis täytyy olla noiden Ruotsalaisten AIVAN pihalla että kutsuu S80:stä hauskaksi ja URHEILULLISEKSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aivan uskomatonta, mitä ne on oikein poltelleet????????????????????????????????????????????

      
  • Lainaus:
    12.01.2007 klo 10:56 Jan79 kirjoitti
    :smile: onpa sota käynnissä.. Mr.PutPut.. kerrot itse perustelevasi Bmw: loistavia puolia ja vaadit muilta perusteluja muiden merkkien puolesta mutta mitä olet tähän saakka kertonut? Kerrot testeistä missä Bmw on pärjännyt.. ok. Mutta jos joku kertoo testistä missä esim. Volvo on pärjännyt niin yllättäen kyseenalaistat sellaiset testit heti :smile: Aivan samalla tavalla voi kyseenalaistaa kaikki testit joissa on ollut myös Bmw siellä korkeammalla pallilla..
    Ei, vaan nimenomaan osaan perustella miksi BMW:n ominaisuudet ovat sellaiset kuin ovat. Esim. jo 80-luvulta lähtien tasapainoinen painonjakauma, matala painopiste, alhainen jousittamaton massa, korrutpoimaton ohjaus, kehittynyt pyöräntuenta, hyvin vaimennetut apurungot ilman ylimääräistä väljyyttä, vääntöjäykät korit, jne... Onhan heillä kokemusta eri moottoriurheilusta vuosikymmenten ajan ja testikeskuksiakin ratojen varsilla, mm. juuri laajensivat Nürburgringin testikeskustaan. Mitä Volvo on tehnyt, lyhyesti kilpaillut vakioautosarjassa mutta ei itse vaan Tom Walkinshaw Racing hoiti sen Volvon puolesta.

    Ja kuten sanoin, kun otetaan pois Ruotsalaiset ja Suomalaiset testit, ja tasapuolisuuden vuoksi Saksalaiset, niin nähdään että missään ei kehuta Volvojen ajo-ominaisuuksia, varsinkaan Bemua paremmiksi. Katso vaikka vuosien varrelta aina kun Road&Track on testannut alemman luokan eli S60-luokan luokan autot, en tiedä onko Volvo koskaan muuta kuin hävinnyt. EVO ei useimmiten edes testaa Volvoja kun he keskittyvät urheilullisiin autoihin. Autocar taas arvosteli jopa R-mallin aivan ala-arvoiseksi ja tavallisen Honda Accordin olevan huomattavasti paremman, jne., jne..

    Jos joku haluaa halvemman auton eikä tarvitse huippu ajo-ominaisuuksia niin miksei valita Volvoa, mutta on täysin typerää väittää että se olisi millään tavalla ajettavuudessa edes samalla planeetalla BMW:n kanssa. Volvo on epätarkka, löysä ja kankea jo alemmissa nopeuksissa, saati kun nopeuta lisätään. Bemut taas ovat jo hitaassa vauhdissa luonnollisen soljuvia ja ketteriä mutta varsinkin kun nopeutta nostetaan niin ne hämmästyttävät loistavalla käytöksellään.

    Kuten ehkä huomataan, eri testeissä pärjäävät eri autot johtuen myös eri testaajista sekä mantereesta..
    Niin, mutta teksteistä osaa ne jotka tietävät jotain ajodynamiikasta erotella sellaiset testaajat jotka tietävät mistä puhuvat.

    Jotkin asiat nyt vain sattuvat olemaan makumieltymyksistä johtuvia! Makuasia on myös se että Hra. PutPut ihannoi Bmw: merkkiä auton keulalla..
    Nimenomaan en, vaan pidän autoista joissa on hyvä ajettavuus. Minä itse näkisin parhaana kompromissina jos Alfa tekisi yhtä hyvin käyttäytyviä takavetoisia. On muuten typerää että kun arvioin Bemua paremmaksi ajettavaksi kuin Volvo että se tekisi minut millään tavalla merkkifanaatikoksi. Taitaa olla toisinpäin että 'juppimerkistä' mitään hyvää kun sanoo niin se on paha punainen vaate, kun 'pohjolan' Volvoa ei saa haukkua vaikka olisi ympäri maailman täysin tunnettua etteivät Volvot yleensäkään ole hyviä ajaa.

    Ja jos minun kokemusten mukaan esim V70 Volvo on huomattavasti parempi ajaa kuin esim. 5-sarjan Bmw, niin asiahan on näin minun mielestäni.
    Niin, ja osoittaa ettet tajua mitään autojen dynamiikasta.

    Tosin mukavahan näistä on väitellä :sunglasses:
    Niin, olisi paljon mukavampaa ellei nämä vastaväitteet olisi juupas-eipäs tasoa ja jatkuvasti ihmiset perustelisi Volvoa 'yhtä hyväksi' sillä perusteella että ovat 'kaikki varmasti yhtä hyviä' vaikka ne rakennetaan ihan eri tavalla!

      
  • Lainaus:
    12.01.2007 klo 12:52 Jan79 kirjoitti
    Sitten vielä Mister PutPutille... Sinua vaivasi se että ruotsalaisten testeissä saksalaiset automerkit eivät pärjänneet :smile: Eikö ole vähän luonnollista suosia omaansa...


    By the way, samalla tavalla saksalaiset suosivat omiaan.. olisihan ennenkuulumatonta että saksalaisessa autotestissä voiton veisi esim. ruotsalainen auto :sunglasses:


    Saksalaisten testeissä taas on useimmiten jotain järkeä. Kyllä Saksalaiset, asiantuntevammat lukijat älähtäisivät jos he ihan kummia satuja printtaisivat. Saksalaisista nimittäin hyvin useat harrastavat autoilua ja moottoriurheilua eri muodoissa joten tajuavat jotain ajettavuudesta, toisin kuin Ruotsalaiset tantat jotka harrastavat ennemmin autoilun vastustamista ja ratin takana pelkäämistä.

      
  • Lainaus edellisestä:""Saksalaisista nimittäin hyvin useat harrastavat autoilua ja moottoriurheilua eri muodoissa joten tajuavat jotain ajettavuudesta, toisin kuin Ruotsalaiset tantat jotka harrastavat ennemmin autoilun vastustamista ja ratin takana pelkäämistä.""

    On täysin asenteellisuudesta vapaata tekstiä jälleen!! Hyvä että löytyy näin objektiivisia autoilunharrastajia, kuin mitä Putputkin on ! Näihin mielipiteisiin kannattaa luotaa!

      
  • Ahaa.. nyt nimimerkki PutPut kertoo jo että MINÄ en ymmärrä autojen dynamiikasta yhtään mitään sen perusteella etten ylistä Bmw:ajomukavuutta :no_mouth:

    Ei hyvää päivää taas kerran.. sitten Mr.Putput arvostelee jo kaikkien ammatikseen autoja testaavien tiedon sekä taidon jotka uskaltavat mainita Bmw:stä mitään negatiivista :sunglasses:

    Kuten olen jo sanonut, niin nämä ovat makukysymyksiä, mutta ehkä PutPutin henkisestä iästä kertoo jotain se että joku joka on eri mieltä, EI YMMÄRRÄ MISTÄÄN MITÄÄN.. :smile:

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 12.01.2007 klo 15:56]
      
  • Moni nostaa ulkolaisen autolehdistön jollekkin altarille. Kritiikkiä lehdistöä kohtaan saa ja pitää esittää. Käsittämättömältä tuntuu asetelma: TM ja Tuulilasi asiantuntemattomia ja vaikkapa Saksalainen lehdistö ammattitaitoista.

    Käsittääkseni tällä palstalla kirjoittavat ajavat suurimman osan kilometreistään Suomessa, joten täällä suoritetut testit puoltavat paikkaansa paremmin kuin vaikkapa Britanniassa suoritetut.

    Volvo ja Bermari on kumpikin hienoja autoja. Tuskin kuitenkaan on Volvon vika, jos se on kilpailukykyinen hinnaltaan.

      
  • Kun itse ostin viimeksi autoa, Vaihtoehtoina olivat C-sarjan mersu, Passat, V70 ja Bmw 3 ja jopa 5-sarjalainen.. Lähtöhinta ei Volvolla ollut mitenkään ERITYISEN halvempi muihin nähden mutta kun halusin autoon nahkasisustan, Bi-xenonit, automaattia yms, niin yksinkertaisesti mikään muu automerkki edellämainituista ei kykene painimaan samassa sarjassa Volvon varustepakettien kanssa.. :sunglasses:

      
  • Tässä keskustelussa huomaa mielenkintoisia piirteitä:

    - muutamat nimimerkit tuntuvat uskovan, että Volvo olisi yhtä hyvä kuin saksalaiset. He ovat joko Volvon omistajia tai ovat juuri sellaisen tilanneet. Heillä ei ole juurikaan esittää mitään todisteita väittämiensä tueksi.

    - sitten on toinen ryhmä, jotka ovat esittäneet testien tuloksia ( esim. tämän keskustelun 1. viesti) ja ne kieltämättä osoittavat saksalaisten autojen paremmuutta.

    Itsekin olen näitä keskustelun autoja koeajanut ja sille vaan ei mitään voi, että nämä saksalaiset autot tuntuvat jotenkin tiiviimmältä kuin Volvo. Voisiko fiiliksen kuvata niin, että saksalaiset ovat kuin yhtä samaa huolella integroitua kokonaisuutta kun Volvo taas tuntuu tehdyn kopallisesta erilaisia osia (FORD?) ja tuntuma ei ole yhtä integroitu. Olisiko siinä se syy miksi myös melutaso on sitten korkeampi.

    Eli summa summarum: Volvo tietysti on selvästi edullisempi, mutta se 10.000€ lisää vaaditaan että päästään nautiskelemaan. :smile:

      
  • Ja on pakko sanoa että kyllä koeajon jälkeen ensimmäisinä putosivat pelistä pois Bmw sekä passat.. Anteeksi vain jos "eräs" nimimerkki asiasta suivaantuu mutta mielestäni niin Volvo kuin C sarjan mersukin vain on mukavampi ajaa.. :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    12.01.2007 klo 16:25 Critical kirjoitti
    Tässä keskustelussa huomaa mielenkintoisia piirteitä:

    - muutamat nimimerkit tuntuvat uskovan, että Volvo olisi yhtä hyvä kuin saksalaiset. He ovat joko Volvon omistajia tai ovat juuri sellaisen tilanneet. Heillä ei ole juurikaan esittää mitään todisteita väittämiensä tueksi.

    - sitten on toinen ryhmä, jotka ovat esittäneet testien tuloksia ( esim. tämän keskustelun 1. viesti) ja ne kieltämättä osoittavat saksalaisten autojen paremmuutta.

    Itsekin olen näitä keskustelun autoja koeajanut ja sille vaan ei mitään voi, että nämä saksalaiset autot tuntuvat jotenkin tiiviimmältä kuin Volvo. Voisiko fiiliksen kuvata niin, että saksalaiset ovat kuin yhtä samaa huolella integroitua kokonaisuutta kun Volvo taas tuntuu tehdyn kopallisesta erilaisia osia (FORD?) ja tuntuma ei ole yhtä integroitu. Olisiko siinä se syy miksi myös melutaso on sitten korkeampi.

    Eli summa summarum: Volvo tietysti on selvästi edullisempi, mutta se 10.000€ lisää vaaditaan että päästään nautiskelemaan. :smile:


    Huomataan jälleen että kyse on makuasioista.. Mutta miksi pitäisi luulla että Volvo on yhtä hyvä kuin saksalaiset? Nimittäin kaikki saksalaiset taas minun mittarini ja kokemusten mukaan eivät taas yllä lähellekään Volvon tasolle :smile:

      
  • Jan79:

    "Ja on pakko sanoa että kyllä koeajon jälkeen ensimmäisinä putosivat pelistä pois Bmw sekä passat.. Anteeksi vain jos "eräs" nimimerkki asiasta suivaantuu mutta mielestäni niin Volvo kuin C sarjan mersukin vain on mukavampi ajaa.."

    Hauskaa, mulla oli sama porukka farmareita koeajossa (+ Accord, X-type). Halusin automaatilla. Tokana koeajon jälkeen tippui Volvo V70 (Ihan ekana tippui Avensiksen 177 heppanen diesel, minusta surkea ajaa...). En tiedä, V70 oli minusta vähän etäinen ajettava jotenkin. Bemari ei sitten oikein koskaan ollut vaihtoehto kun 3-sarja on tarpeisiini liian pieni ja 5 liian kallis. Mulle tuosta sakista Passat oli sopivin ja mukavin ajettava. Eli makuasioitahan nämä...Nyt 15 tuhatta ajettu eikä mitään ongelmia ole ollut.

    Jaguar ois ollu kanssa hauska mutta ehkä aika järjetön oston omilla rahoilla. Fordihan se käytännössä on. Koeajoin Jagen ja V70 peräkkäin (samassa autokaupassa) ja mulle Jagge tuntui kyllä paremmalta ajettavalta. Vaikka aika sama alusta pitäis olla? Mesessä sapetti (hinnan lisäksi) ne vähän omituiset hallintalaitteet, kun ei oo tottunut. Ja pienehkö sekin. Accordiin ei saa automaattia dieseliin ja oli se muutenkin vähän semmoinen "bling-bling". Mutta luotettava varmasti.

    Bemarit ei minun ajoissa olleet mitenkään muista poikkeavia, radalla eroa ehkä on mutta minä kun en radalla ajele...Matka-ajoa pääasiassa. Ehkä mun pers ei oo niin tarkka sitten, kun en autoja harrasta.

    [Ilwagen muokkasi tätä viestiä 12.01.2007 klo 17:07]
      
  • :smile: Kuten moneen otteeseen olen itsekin sanonut niin nämä ovat makuasioita ja jokainen valitsee sen joka eniten miellyttää ja sopii budjetille :smile: Itse pidän myös Hondasta niin ulkonäöllisesti kuin muutenkin.. tosiaan pieni miinus on kyllä automaatin puute dieselissä mutta ehkä sen kanssa oppii elämään :sunglasses: Itse taas en tykästynyt passattiin.. Volvo oli mielestäni parempi ajaa, ulkoa komeampi ja sisältä ihan eritavalla tyylikäs ja laadukas kuin passat joka ei juurikaan eroa muista vag:n autoista, muuten passat on kyllä erinomainen auto mutta jokainen ostaa itseään miellyttävän :smile:

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 12.01.2007 klo 17:16]
      
  • Ja vieläpä nimimerkille PutPut..

    tarkoitukseni ei ole haastaa riitaa kanssasi ja annan arvoa sinulle koska huomaan että olet erittäin Bmw tietoinen ja lukenut läksysi erittäin hyvin :grin: Mutta tosiasiahan on se että sinullakin viehtymys Bmw:n on makuasia, kuten minullakin Volvoon ja Mersuun.. tosin pidän myös Hondasta.. esim. Nissanin parista mallista, joten en minä ihan yhteen merkkiin ole juurtunut

    en kuitenkaan ole missään vaiheessa haukkunut bemaria täysin rojuksi.. onhan Bemarikin mielestäni laatuauto.. ei vain toistaiseksi istunut käteeni tai alleni kuten muut merkit :sunglasses:

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 12.01.2007 klo 17:27]
      
  • Täällähän kina saksalaiset vs Volvo senkun yltyy. Enpä nyt tällä kertaa jaksa siitä jankata, mutta tänään sain tilaamani uuden Volvo S80 2,5T -mallin ja ensimmäiset 50 km on uudella autolla takana. Autoliikkeen pihassa säädin 3 asentoisen ohjaustehostuksen 1 asentoon eli vähiten tehostettuun ja tein Premium Soud Dynaudion -audiojärjestelmän esisäädöt 6 asentoisella taajuuskorjaimella mieltymysteni mukaiseksi ja sitten lähdin ajelemaan.

    Olipa hieno ajella Volvolla ja edelleenkin tuo Volvon ajettavuus ja hiljaisuus on minun makuuni. Auto menee uskomattoman suoraan ilman minkäänlaista paimentamista ja hiljaisessa nopeudessa ohjaus palauttaa hyvin keskiasentoon ja tuntuma tiehen on tarkka ja välitön. Kyllä Volvolla kelpaa nyt niellä kilometrejä, väittäköön nämä PutPutit yms. mitä tahansa.

    Lisävarusteinen Dynaudion audiojärjestelmä soi aika hyvin CD:ltä eli on siinä soundit ihan kunnossa ja bassotkin jytisee ihan komeasti. Olen aika vaativa musiikintoiston suhteen ja tuo Dynaudio on kyllä ihan suositeltava lisävaruste ja hyvä sointi pääsee hiljaisessa autossa oikeuksiinsa. Vakionahan Volvossa on hintaan nähden surkea äänentoisto.

    Hieno auto siis kaiken kaikkiaan tuo uusi Volvo S80 minun makuuni, mutta eihän siitä tietenkään kaikki voi pitää eli ostakoon nämä BMW- tai Mersu-fanit ihan rauhassa vaan sen oman suosikkimerkkinsä.

      
  • Lainaus:
    12.01.2007 klo 20:07 A-utoilija kirjoitti
    mutta tänään sain tilaamani uuden Volvo S80 2,5T -mallin ja ensimmäiset 50 km on uudella autolla takana.


    Aika erikoista olisi jos olet valintasi tehnyt ja jo nyt 50km:n jälkeen olisit pettynyt ??? Jokainen ostamani uusi auto on tuntunut hyvältä.

    Uudessa Teknikens Världissä oli muuten juttua jo s80:n ongelmista. Tehdas miettii nyt parannuksia moottorin herkkyyteen vastata kaasuun sekä jos oikein ymmärsin automaattilaatikon toimintaan ja sen sovittamiseen koneeseen. Juuri tällaisia mokia ei esim. MB koskaan päästäisi markkinoille ja se on sitä laatua ja josta on maksettava hieman enemmän !

      



  • se on sitä laatua ja josta on maksettava hieman enemmän !



    hahah, tikahdun nauruun :grin: :grin: ehkä naurettavinta mitä olen täällä lukenut. ja se on jo paljon sanottu, olenhan täällä nähnyt seonneitten 70-80-luvulle jymähtäneiden mersupappojen juttuja aina tyyliin '' pitää olla varaa ostaa uusi mersu ennenkuin voi arvostella mersua'' ja sitä rataa..
    taas yksi joka kusettaa itseään luulemalla että mersussa maksaa laatu. kyllä siinä on ihan muut asiat mitä niillä extra tonneilla saa. toiset ei niitä asioita vaan tarvitse :sunglasses:
      
  • ja on muutenkin todella vammasta ja ala-arvoista #&%£$!* noilla hiustenhalkomis jutuilla kaverille joka on juuri hankkinut ko. pelin.
    kyllä on sitten itsetunto alhaalla jos pitää olla tollanen ilonpilaaja... :sleepy:

      
  • En usko, että Volvo-omistajien tunnetaso mitenkään järkkyy, vaikka täällä tulee arvosteluja laidasta laitaan. Volvo on autona mielestäni ihan hyvä hankinta. Jos joku toisen "iloa" yrittää pilata, niin kyllä nimimerkki "Petos" on siinä kiitettävästi aktiivinen.

      
  • Lainaus:
    13.01.2007 klo 00:38 Critical kirjoitti

    Aika erikoista olisi jos olet valintasi tehnyt ja jo nyt 50km:n jälkeen olisit pettynyt ??? Jokainen ostamani uusi auto on tuntunut hyvältä.

    Uudessa Teknikens Världissä oli muuten juttua jo s80:n ongelmista. Tehdas miettii nyt parannuksia moottorin herkkyyteen vastata kaasuun sekä jos oikein ymmärsin automaattilaatikon toimintaan ja sen sovittamiseen koneeseen. Juuri tällaisia mokia ei esim. MB koskaan päästäisi markkinoille ja se on sitä laatua ja josta on maksettava hieman enemmän !


    Tuohan on pelkästään hyvä asia, että tuotekehittelyä jatketaan ja uudessa automallissa mahdollisesti olevia lastentauteja parannellaan. Noita lastentauteja oli edellisessäkin autossani, kun se oli myös uusi automalli, kun sen 4 vuotta sitten ostin ja useammassa takuukorjauksessa sitä jouduin käyttämään. Sen verran Volvo-myyjän kanssa juttelin, ettei uudessa S80 ole juuri vikoja esiintynyt eli laatu tuntuisi olevan kohdallaan. Myyjän valehteluunkaan tuossa asiassa en usko, koska mitä syytä olisi enää ylikehua tuotetta asiakkaalle, jonka kanssa on jo kaupat tehty.

    MB:n laatua sen sijaan ei juuri voi kehua, koska miten voi selittää sen, että E-sajan mersuista korjataan takuuna ruostumisia jo lähes uutena ja MB on vikatilastojen hännän huippuja, huolimatta markkinoiden kalleimmista hinnoista. Hinta ei siis ole mikään laadun tae, varsinkin kun ei sille ylihinnalle MB:n tapausessa oikein ole edes hyviä perusteita.

      
  • Olen muussa aiheessa kirjoittanut että kyllä maailmalta kaikenmoista tilastoa löytyy. Itse en niihin paljon perusta. Mielenkiintoista tässä on se, että halutaan löytää vain ne tilastot mikä omaan mieleen sopii parhaitaen. Varmasti löytyy tilastoja jossa mersu on viimeinen, mutta löytyy tällaisiakin:

    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Autojen+vikaindeksit+ADAC-raportin+mukaan/1135219939556

    Japanilaiset olisivat varmaan piikkipaikalla, mutta niiltä puuttuu käsittääkseni oman merkin tiepalvelu Saksassa.

    Pienenä vihjeenä...autonmyyjien puheisiin kannataa kaupan jälkeenkin suhtautua varauksella...Erikoista olisi jos myyjä alkaisi mahdollisia vikakohteita luettelemaan.

    Volvo on hyvä auto, ja jos itse on tyytyväinen valintaansa niin autonhankinta on onnistunut. Hyviä on myöskin BMW ja Mercedes. Erot tuolla tasolla ei ole suuria, oma maku ratkaisee.


      
  • Laadusta voi olla montaa mieltä. Meseni on nyt parivuotias, ja en ole joutunut kertaakaan takuukorjaukseen viemään. Ruosteesta ei ole havaintoja, vaikka arvostelijoiden mielestä olisi pitänyt ruostua jo tomuksi. Mersulla on myös huolenpitosopimus, niinkuin varmaan Volvollakin. Se että onko jokin auto ylihinnoiteltu, niin jos kaupaksi menee, niin varmaan hinta on kohdallaan. Ostajat kuitenkin arvostavat eri asiota hankkiessaan auton. Mersun ostajalle ei varmaan ensimmäinen kysymys myyjälle ole "mitä maksaa"

      
  • Lainaus:
    13.01.2007 klo 11:34 vernon vili kirjoitti

    Olen muussa aiheessa kirjoittanut että kyllä Volvo on hyvä auto, ja jos itse on tyytyväinen valintaansa niin autonhankinta on onnistunut. Hyviä on myöskin BMW ja Mercedes. Erot tuolla tasolla ei ole suuria, oma maku ratkaisee.



    täysin samaa mieltä vernon kanssa tästä! jos itse tykkää ja on tyytyväinen on hankinta onnistunut.
    ei kuulosta yhtään uskottavalta jos joku vouhottaa että volvo olisi tästä joukosta 'valovuosia jäljessä'. ainahan voi takertua siihen parjattuun 'kaasuunvastaamiseen' ja ajettavuuteen jota väitän edelleen normaaliajossa makuasiaksi ja eroja pieniksi, mutta se on vain yksi osa kokonaisarvosanaa.

    mitä tulee hintoihin ja rahaan, ihmettelen kovasti miksi volvo on todella suosittu jos se on niin surkea ajettava jne? perustelut on tähän asti olleet lähinnä ''tyydytään halvempaan volvoon kun rahat ei riitä saksalaiseen''.
    enpä allekirjoittaisi tuota, saattaa jonkun kohdalla pitää paikkansa mutta jos on varaa ostaa esimerkiksi nyt 40tonnin volvo, on luultavasti varaa ostaa 50-60 tonnin mesekin. koska jos liikutaan tuossa luokassa varallisuudessa ja tuloissa/rahoissa, ei siinä enää muutama tonni sinne tänne tunnu missään.

      
  • miten olen sinun ilosi pilannut jos kerran sinulla on hyvä yksilö ja ei murheita? olenhan vain kertonut omia havaintoja ja näkemyksiä yleistäen. perustelujen kanssa, en ole päästäni keksinyt noita juttuja. monet ovat olleet samaa mieltä. sitäpaitsi kaikissa pahimmissakin 'susissa' on joukossa aina hajontaa ja voi olla suuriakin määriä autoja joissa ei ongelmia ole. se ei silti poista sitä totuutta että mersu on nykyään laadussa ja kestävyydessä korkeintaan keskitasoa. ja jos sen sanon täällä ääneen, ei se ole mikään hyökkäis sinua kohtaan.

      
  • Et ole minun "iloani" mitenkään pilannut, kaukana siitä. Vaan otit kantaa erään Volvo arvosteluun siten, että ei pitäisi "hiuksia halkoa" ja siten pilata toisen tuntemuksia uudesta autosta. Pidit sitä alatyylisenä heittona. Kuitenkin itse kiivaasti käyt "sotaa" mersua ja sen omistajia kohtaan. Onko asia jotenkin periaatteellinen sinulle?

      
  • Lainaus:
    13.01.2007 klo 12:36 MMS kirjoitti
    Et ole minun "iloani" mitenkään pilannut, kaukana siitä. Vaan otit kantaa erään Volvo arvosteluun siten, että ei pitäisi "hiuksia halkoa" ja siten pilata toisen tuntemuksia uudesta autosta. Pidit sitä alatyylisenä heittona. Kuitenkin itse kiivaasti käyt "sotaa" mersua ja sen omistajia kohtaan. Onko asia jotenkin periaatteellinen sinulle?



    ei ole, ei minulla sinäänsä ole mitään mersuja vastaan, omaksi huvikseni kirjoittelen ja yritän keskustella koska autot yms. ovat lähellä sydäntä ja netissä tulee vietettyä jonkin verran aikaa...ja tämä mitä kutsut sodaksi menee siinä sivussa.
    no se siitä,
    on saattanut joku sammakko tulla joskus, mutta en ole muuten pahemmin kommentoinut mersusta muuta kuin laatu-kestävyys-luotettavuus asioita, jotka eivät ole mitään makuasioita vaan totista totta. ja siinä ei ole mitää ala-arvoista käsittääkseni. ja olen myös todennut useasti että on varmasti paljon mersuja joissa ei ole vikoja.
    ja mitä tulee mersuun ihan yleisesti ja kokonaisuutena, pidän sitä kyllä ehdottomasti hyvänä autona, sille saa varmasti tiettyjä asioita haluava vastinetta. minä en vaa kuuluu siihen joukkoon. saan silti varmasti tuoda 'pas-aa' päivänvaloon' täällä palstalla. :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    13.01.2007 klo 12:08 petos kirjoitti

    mitä tulee hintoihin ja rahaan, ihmettelen kovasti miksi volvo on todella suosittu jos se on niin surkea ajettava jne? perustelut on tähän asti olleet lähinnä ''tyydytään halvempaan volvoon kun rahat ei riitä saksalaiseen''.
    enpä allekirjoittaisi tuota, saattaa jonkun kohdalla pitää paikkansa mutta jos on varaa ostaa esimerkiksi nyt 40tonnin volvo, on luultavasti varaa ostaa 50-60 tonnin mesekin. koska jos liikutaan tuossa luokassa varallisuudessa ja tuloissa/rahoissa, ei siinä enää muutama tonni sinne tänne tunnu missään.


    Volvo S80 ei vielä 40 tonnilla saa, vaan halvimmillaan ilman mitään lisävarusteita tai varustepaketteja noin 50 tonnilla. Audi A6:n saa halvimmillaan manuaalina ja ilman mitään lisävarusteita noin 45 tonnilla eli Audihan on jopa Volvoa halvempi tuossa tapauksessa. Käytännössä hyvin harva ostaa tämän luokan autoa noilla perusvarusteluilla, joista puuttuu vielä monia tavallisissa perheautoissa vakiona olevia varusteita, vaan noita joutuu varustelemaan vielä vähintään 5 tonnilla ja aika äkkiä se Audi meneekin hinnassa Volvon ohi kalliimpien lisävarusteiden takia.

    BMW 5-sarjan saa halvimmillaan business-mallina noin 56 tonnilla, käytännössä hyvin varusteltuna reippaasti yli 60 tonnilla. Kyllähän se raja jokaisella jossakin kohtaa tulee vastaan ja oman mieleisekseni varustelemani Volvon hinnalla en olisi vielä Bemaria saanut mitenkään kunnolla varusteltuna, vaan olisi vielä ainakin noin 5 tonnia tarvittu lisää ja tässä tapauksessa se oli jo liikaa. Uuden Volvon vaihtoehtona olisi siis ollut vain käytetty Bemari ja toki käytetty BMW 525 tai 530 hyvin varusteltuna kävi mielessä, mutta kun vaatimuksissa oli xenonit, perustasoa parempi äänentoistopaketti ja sopiva metalliväri ja oikean värinen verhoilu ja vähäiset ajokilometrit, niin vaikeaa on löytää täysin mieleistään käytettynä. Sama päti myös käytettyyyn Audi A6:een. Onhan uusi auto aina uusi ja tässä tapauksessa sain myös uuden automallin, jonka hinta ei heti romahda malliuudistuksen takia ja muutenkin uusi Volvo S80 on enemmän minun makuuni kuin Audi tai Bemari.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit