UUSI VOLVO S80 JUMBO AMS:n TESTISSÄ !!!

610 kommenttia
1568101121




  • Volvo S80 ei vielä 40 tonnilla saa, vaan halvimmillaan ilman mitään lisävarusteita tai varustepaketteja noin 50 tonnilla. Audi A6:n saa halvimmillaan manuaalina ja ilman mitään lisävarusteita noin 45 tonnilla eli Audihan on jopa Volvoa halvempi tuossa tapauksessa. Käytännössä hyvin harva ostaa tämän luokan autoa noilla perusvarusteluilla, joista puuttuu vielä monia tavallisissa perheautoissa vakiona olevia varusteita, vaan noita joutuu varustelemaan vielä vähintään 5 tonnilla ja aika äkkiä se Audi meneekin hinnassa Volvon ohi kalliimpien lisävarusteiden takia.

    BMW 5-sarjan saa halvimmillaan business-mallina noin 56 tonnilla, käytännössä hyvin varusteltuna reippaasti yli 60 tonnilla. Kyllähän se raja jokaisella jossakin kohtaa tulee vastaan ja oman mieleisekseni varustelemani Volvon hinnalla en olisi vielä Bemaria saanut mitenkään kunnolla varusteltuna, vaan olisi vielä ainakin noin 5 tonnia tarvittu lisää ja tässä tapauksessa se oli jo liikaa. Uuden Volvon vaihtoehtona olisi siis ollut vain käytetty Bemari ja toki käytetty BMW 525 tai 530 hyvin varusteltuna kävi mielessä, mutta kun vaatimuksissa oli xenonit, perustasoa parempi äänentoistopaketti ja sopiva metalliväri ja oikean värinen verhoilu ja vähäiset ajokilometrit, niin vaikeaa on löytää täysin mieleistään käytettynä. Sama päti myös käytettyyyn Audi A6:een. Onhan uusi auto aina uusi ja tässä tapauksessa sain myös uuden automallin, jonka hinta ei heti romahda malliuudistuksen takia ja muutenkin uusi Volvo S80 on enemmän minun makuuni kuin Audi tai Bemari.



    no vaikka olis tuo hintaesimerkkini mennyt metsään, pointtini on kuitenkin hintaero noiden merkkien välillä, varusteltuna. painittiin sitten millä numerolla alkavassa sarjassa tahansa.
    onhan selvä että raja tulee jokaisella vastaan mutta en oikeen tajua että jos voi ja haluaa laittaa autoon montakymmentä tonnia, miksei voi laittaa vielä muutaman tonnin päälle, jos saa kerran ''ylivertaista laatua'' sillä hinnalla verrattuna volvoon, niinkuin toiset väitää. meniköhän se kuitenkaan ihan noin...? :sunglasses: :sunglasses:
      
  • Lainaus:
    13.01.2007 klo 00:38 Critical kirjoitti
    Lainaus:
    12.01.2007 klo 20:07 A-utoilija kirjoitti
    mutta tänään sain tilaamani uuden Volvo S80 2,5T -mallin ja ensimmäiset 50 km on uudella autolla takana.


    Aika erikoista olisi jos olet valintasi tehnyt ja jo nyt 50km:n jälkeen olisit pettynyt ??? Jokainen ostamani uusi auto on tuntunut hyvältä.

    Uudessa Teknikens Världissä oli muuten juttua jo s80:n ongelmista. Tehdas miettii nyt parannuksia moottorin herkkyyteen vastata kaasuun sekä jos oikein ymmärsin automaattilaatikon toimintaan ja sen sovittamiseen koneeseen. Juuri tällaisia mokia ei esim. MB koskaan päästäisi markkinoille ja se on sitä laatua ja josta on maksettava hieman enemmän !


    No miksiköhän nykyinen E-mersu viihtyi todella pitkään katsastustilastojen hännänhuippuna? Miksi väyrysen ensimmäiset mallivuodet olivat ruostesuojaukseltaan kelvottomia (tästä mulla liiankin henkilökohtaista kokemusta)? Miten A-mersu kaatui todella vaarallisesti hirviväistökokeessa? Miksi E-mersun sähköjarrujärjestelmä on todettu kelvottomaksi, ja mersu siityi perinteisempään toteutukseen?

    En mää kyllä noista ominaisuuksista kauhiasti enempi maksais!

      
  • Lainaus:
    12.01.2007 klo 20:07 A-utoilija kirjoitti
    Täällähän kina saksalaiset vs Volvo senkun yltyy. Enpä nyt tällä kertaa jaksa siitä jankata, mutta tänään sain tilaamani uuden Volvo S80 2,5T -mallin ja ensimmäiset 50 km on uudella autolla takana. Autoliikkeen pihassa säädin 3 asentoisen ohjaustehostuksen 1 asentoon eli vähiten tehostettuun ja tein Premium Soud Dynaudion -audiojärjestelmän esisäädöt 6 asentoisella taajuuskorjaimella mieltymysteni mukaiseksi ja sitten lähdin ajelemaan.

    Olipa hieno ajella Volvolla ja edelleenkin tuo Volvon ajettavuus ja hiljaisuus on minun makuuni. Auto menee uskomattoman suoraan ilman minkäänlaista paimentamista ja hiljaisessa nopeudessa ohjaus palauttaa hyvin keskiasentoon ja tuntuma tiehen on tarkka ja välitön. Kyllä Volvolla kelpaa nyt niellä kilometrejä, väittäköön nämä PutPutit yms. mitä tahansa.

    Lisävarusteinen Dynaudion audiojärjestelmä soi aika hyvin CD:ltä eli on siinä soundit ihan kunnossa ja bassotkin jytisee ihan komeasti. Olen aika vaativa musiikintoiston suhteen ja tuo Dynaudio on kyllä ihan suositeltava lisävaruste ja hyvä sointi pääsee hiljaisessa autossa oikeuksiinsa. Vakionahan Volvossa on hintaan nähden surkea äänentoisto.

    Hieno auto siis kaiken kaikkiaan tuo uusi Volvo S80 minun makuuni, mutta eihän siitä tietenkään kaikki voi pitää eli ostakoon nämä BMW- tai Mersu-fanit ihan rauhassa vaan sen oman suosikkimerkkinsä.


    Samanlaisia kokemuksia on meikäläiselläkin vajaa 5000 km jälkeen 2.5T koneisella mallilla. Onnea vaan uudelle autolle!

    Dynaudion audiojärjestelmä on kyllä mitä mainioin. Bassot eivät korostu väärässä kohtaa, ja biiseissä mihin basso kuuluu se todellakin jytisee. CD:ltä äänenlaatu on loistava, radiosta kuunneltuna hieman heikompi. Audiin ei näin hyvää järjestelmää työsuhdeautoilija saa vaikka maksaisi itsensä kuinka kipeäksi (ne 1500€ Boset on audiojärjestelmän irvikuva!). CD-vaihtaja on ihan ehdoton musiikkia kuuntelevalle.

    Kummasti noihin varusteisiin addiktoituu, kun ne kerran on hankkinut. Nyt tuntuu, että adaptiivinen vakkari ja sadetunnistin ovat seuraavankin autoon ihan välttämättömiä parkkitutkista puhumattakaan! Fiksua ajattelua osoittaa myös takakontissa oleva nostettava väliseinä ostoskasseille. Bluetooth on suorastaan loistava varuste vain 500€ maksavaksi.

    Volvon varusteet ovat halpoja verrattuna kilpailijoihin. Tässä muutama esimerkki:

    Bluetooth "sim acces":
    Volvo: 450€ Audi 1810€ (!!!)

    kaarreajovalot:
    Volvo: 1450€ Audi 2960€ (Volvossa tehokkaammat)

    Adaptiininen vakkari:
    Volvo: alle 2000€ Audi 4200€ (!!)

    Laminoidut lasit:
    Volvo 520€ Audi 2000€ (!)

    Nahkaverhoilu:
    Volvo 1000€ Audi 3500€ (kummaltakin halvimmat)

    17" alut:
    Volvo 710€ Audi 2870€

    Esimerkkiautoina Audi A6 2.0 TFSI Pro Business Ambiente 1 (huh!) ja Volvo S80 2.5T Kinetic Aut..

    Summa summarum: Audi tulee kohtalaisesti varusteltuna Volvoa halvemmaksi, mutta enemmän varusteita ottamalla Volvo on selvästi halvempi.

      
  • LUJAA LAATUA LADA on legendaarinen mainos ja kait silloin turha kinastella autojen laadusta, siis jos ei ole Ladaa huonompi? :sunglasses:

      
  • Nyt kun on ollut uusi Volvo S80 viikonlopun verran käytössä, niin voi jo paremmin kommentoida autoa. Maantie-ajettavuus tuossa Volvossa on varmaan parasta mitä nykyautoissa voi olla. Nopeuksilla 80-120 menee kyllä niin vakaasti ja suoraan ja välittämättä sivutuulista ja urista, kuin auto yleensä voi ja alla on kuitenkin talvirenkaat, joten eiköhän se ajettavuus vielä kesärenkain vaan parane. Taajamassa ja parkkipaikoilla auton koon huomaa eli eihän se hirveän ketterä ole, mutta ketterä kokoisekseen kylläkin. S80 kääntöymypyrähän on selvästi pienempi mitä pienemmän S60-mallin, mutta ei tietysti vielä takavetoisten veroinen.

    Pientä sanomista hyvässä ohjauksessa on korkeintaan ihan hitaissa nopeuksissa, kun ohjaus ei aina täysin palauta keskiasentoon eli hiukan joutuu joskus itse kääntämään rattia kääntymisen jälkeen ja enemmän ainakin kuin aiemmassa autossani Mazda6:ssa, jonka ohjaus keskitti selvästi pontevammin, mutta vastapainoksi Mazdaa piti sitten jatkuvasti paimentaa maantiellä. Haen kuitenkin hyvää ajettavuutta maantieajoon ja siihen ei taida Volvoa parempaa autoa löytyä. Hiekkatiellä hurjasteluun tai rata-ajeluun on sitten autot erikseen.

    Talvirengasvalintakin meni nappiin kun otin Continentalin Vinterviking 2 kokoa 225/55 R16 ja kesärenkaina on sitten 17 tuumaiset samanlevyiset, niin saa autoon vähän lisää näyttävyyttä. 16 " pyörät on isossa autossa vähän pienen näköiset, mutta menettelee talvirenkaina. On nuo Contnentalit vaan hiljaiset Volvon alla, ei kuulu kuin pientä huminaa renkaista, vaikka ovat noin leveät, mutta onhan ne rengastestien mukaan hiljaisimmat nastarenkaat. Ajovalot on myös huippuhyvät xenoneilla ja auto lämpiää tosi nopeasti eli talviautoksi tosi hyvä peli.

      
  • Lainaus:
    12.01.2007 klo 15:33 Rampe2 kirjoitti
    Lainaus edellisestä:""Saksalaisista nimittäin hyvin useat harrastavat autoilua ja moottoriurheilua eri muodoissa joten tajuavat jotain ajettavuudesta, toisin kuin Ruotsalaiset tantat jotka harrastavat ennemmin autoilun vastustamista ja ratin takana pelkäämistä.""

    On täysin asenteellisuudesta vapaata tekstiä jälleen!! Hyvä että löytyy näin objektiivisia autoilunharrastajia, kuin mitä Putputkin on ! Näihin mielipiteisiin kannattaa luotaa!


    Mitä asenteellista tuossa on? Aika selkeästikin asiat on kuten kirjoitin. Täytyykö minun etsiä tilastoja autoharrastuksista ja Ruotsalaisten kannoista autoiluun sekä heidän kampanjoistaan? Sinun vastaus taas JÄLLEEN KERRAN on vain suunsoittoa ilman mitään perusteluja.

      
  • Lainaus:
    12.01.2007 klo 15:55 Jan79 kirjoitti
    Ahaa.. nyt nimimerkki PutPut kertoo jo että MINÄ en ymmärrä autojen dynamiikasta yhtään mitään sen perusteella etten ylistä Bmw:ajomukavuutta :no_mouth:

    Ei hyvää päivää taas kerran.. sitten Mr.Putput arvostelee jo kaikkien ammatikseen autoja testaavien tiedon sekä taidon jotka uskaltavat mainita Bmw:stä mitään negatiivista :sunglasses:

    Kuten olen jo sanonut, niin nämä ovat makukysymyksiä, mutta ehkä PutPutin henkisestä iästä kertoo jotain se että joku joka on eri mieltä, EI YMMÄRRÄ MISTÄÄN MITÄÄN.. :smile:


    Niin, väitän ettet ymmärrä autojen dynamiikkaa kun mm. sanot että mukavuus ja urheilullisuus on eri asioita. Ihan tiedoksi: ne eivät ole toisiaan poissulkevia asioita. Et myös selvästikään osaa perustella millään tapaa miksi Volvo olisi parempi ajettava tai mistä moinen saattaa johtua. Minä olen luetellut argumentteja oman näkemykseni tueksi, mutta sinä vain soitat suuta muiden Volvon omistajien kanssa. Minä en edes omista 5-sarjalaista joten turha minua on syyttää puolueellisuudesta. Sen ymmärrän että ei tarvitse sen enempää kuin mitä Volvo tarjoaa tai haluaa ostaa halvemman vaihtoehdon mutta on todella typerää väittää sitä paremmaksi ajaa, varsinkin kun et perustele sitä mitenkään. En ole myöskään missään testeissä kuullut Volvoa arvioidun mitenkään hyväksi ajaa.

    "Ensinnäkin ajomukavuus autoilla on ihan eri maata.. bmw:ssa on urheilullinen ajotuntuma mutta rehellisesti voin sanoa että urheilullisuus ja mukavuus ovat kuitenkun eri asioita! Olen ajanut pientä sekä isoa Bemaria ja omien kokemusten perusteella Bmw ei todellakaan yllä Volvon tasolle ajossa..."
    Eli onko tuo pelkkää lässytystä vai osaatko millään tavalla perustella?

    "Volvo on erittäin laadukas ja se näkyy materiaaleissa.. Hauskaa että Puti puti mainitsi nahkaverhoilun Volvon istuimet ovat eräät parhaimmista vaikka niitä verrattaisiin 2x kalliimpiin autoihin. Jokaisessa automallissa on omanlainen verhoilu mutta Volvossa nahkaverhoilu ainakin kestää. Ja nimenomaan ei ole kyseessä mikään tekonahka!"
    Niin, ensinnäkin kiva että katsot tarpeelliseksi ruveta nimittelemään, oikein kypsää. Se onkin yleistä kun porukka puolustaa omaa autoaan kritiikiltä eivätkä oikein tiedä miten sen tekisi. Esitin muistaakseni jo AMS:n testin arvion jossa Bemun peruspenkitkin arvosteltiin S80:n istuimia paremmiksi. Lisäksi Bemuun saa aivan eri tason ominaisuuksin varustetut Comfort-penkit. Väitätkö että Bemun nahkaverhoilu kestää huonommin kuin Volvon? Itsellä on hieman eri kuva.

    Nämä EIVÄT ole makukysymyksiä vaan autot ovat teknisiä laitteita. Se miten eri ominaisuuksia sitten arvostaa tai tarvitsee/haluaa on eri juttu. Siinä vaiheessa vasta iskee peliin mielipideasiat. Varsinkin autot jotka on tehty niin täysin eri tavalla kuin S80 ja 5-sarja eroavat myös ominaisuuksiltaan.

      
  • Lainaus:
    12.01.2007 klo 16:29 Jan79 kirjoitti
    Lainaus:
    12.01.2007 klo 16:25 Critical kirjoitti
    Tässä keskustelussa huomaa mielenkintoisia piirteitä:

    - muutamat nimimerkit tuntuvat uskovan, että Volvo olisi yhtä hyvä kuin saksalaiset. He ovat joko Volvon omistajia tai ovat juuri sellaisen tilanneet. Heillä ei ole juurikaan esittää mitään todisteita väittämiensä tueksi.

    - sitten on toinen ryhmä, jotka ovat esittäneet testien tuloksia ( esim. tämän keskustelun 1. viesti) ja ne kieltämättä osoittavat saksalaisten autojen paremmuutta.

    Itsekin olen näitä keskustelun autoja koeajanut ja sille vaan ei mitään voi, että nämä saksalaiset autot tuntuvat jotenkin tiiviimmältä kuin Volvo. Voisiko fiiliksen kuvata niin, että saksalaiset ovat kuin yhtä samaa huolella integroitua kokonaisuutta kun Volvo taas tuntuu tehdyn kopallisesta erilaisia osia (FORD?) ja tuntuma ei ole yhtä integroitu. Olisiko siinä se syy miksi myös melutaso on sitten korkeampi.

    Eli summa summarum: Volvo tietysti on selvästi edullisempi, mutta se 10.000€ lisää vaaditaan että päästään nautiskelemaan. :smile:



    Huomataan jälleen että kyse on makuasioista.. Mutta miksi pitäisi luulla että Volvo on yhtä hyvä kuin saksalaiset? Nimittäin kaikki saksalaiset taas minun mittarini ja kokemusten mukaan eivät taas yllä lähellekään Volvon tasolle :smile:


    Koita jo päättää että minkä perusteella sen Volvosi ostit, aiemmin sanoit:
    "Kun itse ostin viimeksi autoa, Vaihtoehtoina olivat C-sarjan mersu, Passat, V70 ja Bmw 3 ja jopa 5-sarjalainen.. Lähtöhinta ei Volvolla ollut mitenkään ERITYISEN halvempi muihin nähden mutta kun halusin autoon nahkasisustan, Bi-xenonit, automaattia yms, niin yksinkertaisesti mikään muu automerkki edellämainituista ei kykene painimaan samassa sarjassa Volvon varustepakettien kanssa.. "

    Eli ostit vain halvemman hinnan takia. Sitten väitit että olisi parempi ajaa, että Bemu koeajon jälkeen putosi ensimmäisenä pois. Nyt väität että kaikki on vain makuasioita. Vai onko niin että Volvon parempi ajettavuus on faktaa ja Bemun parempi ajettavuus makuasia? Että Volvo on laadukkaampi mutta jonkin ihmeen kautta myös halvempi? Ai niin, ja että Volvo ei yhtäaikaa olekaan halvempi vaan ainoastaan varustepaketit ovat ylivoimaisia. Tuo ylivoima taas ei johdu hinnasta?

    Huomasitko muuten että et vastannut millään tavalla 'Critical'in esittämiin argumentteihin? Etkä myöskään huomioinut millään tavalla sitä että 'Critical' myös perusteli argumenttejaan, asia mitä sinä et osaa näemmä ollenkaan tehdä.

      
  • Lainaus:
    14.01.2007 klo 18:01 A-utoilija kirjoitti
    Nyt kun on ollut uusi Volvo S80 viikonlopun verran käytössä, niin voi jo paremmin kommentoida autoa. Maantie-ajettavuus tuossa Volvossa on varmaan parasta mitä nykyautoissa voi olla. Nopeuksilla 80-120 menee kyllä niin vakaasti ja suoraan ja välittämättä sivutuulista ja urista, kuin auto yleensä voi ja alla on kuitenkin talvirenkaat, joten eiköhän se ajettavuus vielä kesärenkain vaan parane.
    Onko tuo se mikä sinusta on ajettavuus? Ja miten perustelet väitteesi että "on varmaan parasta mitä nykyautoissa voi olla", on meinaan aika suuri väite varsinkin autosta joka ei ole kovin hiljainen...

    Pientä sanomista hyvässä ohjauksessa on korkeintaan ihan hitaissa nopeuksissa, kun ohjaus ei aina täysin palauta keskiasentoon eli hiukan joutuu joskus itse kääntämään rattia kääntymisen jälkeen
    Olet kyllä HYVIN yksin tuon mielipiteen kanssa, en ole kuullut kenenkään muun pitävän Volvon ohjausta hyvänä. Minusta se on kamala, täysin tunnoton.

    Haen kuitenkin hyvää ajettavuutta maantieajoon ja siihen ei taida Volvoa parempaa autoa löytyä.
    Edelleen kyseenalainen väite.

    Ajovalot on myös huippuhyvät xenoneilla ja auto lämpiää tosi nopeasti eli talviautoksi tosi hyvä peli.
    Verrattuna mihin? Etuvetoinen puskeva juna ilman webastoa tuskin on mikään loistava talviauto.

    Tässä taitaa olla sinun syy miksi mielestäsi 'Bemu on huonompi':"Kyllähän se raja jokaisella jossakin kohtaa tulee vastaan ja oman mieleisekseni varustelemani Volvon hinnalla en olisi vielä Bemaria saanut mitenkään kunnolla varusteltuna, vaan olisi vielä ainakin noin 5 tonnia tarvittu lisää ja tässä tapauksessa se oli jo liikaa."
    Täytyy sitten kovasti puolustella että paremman ostit vaikkei ollut edes varaa toiseen...


      
  • Lainaus:
    12.01.2007 klo 17:24 Jan79 kirjoitti
    Ja vieläpä nimimerkille PutPut..

    tarkoitukseni ei ole haastaa riitaa kanssasi ja annan arvoa sinulle koska huomaan että olet erittäin Bmw tietoinen ja lukenut läksysi erittäin hyvin :grin: Mutta tosiasiahan on se että sinullakin viehtymys Bmw:n on makuasia, kuten minullakin Volvoon ja Mersuun.. tosin pidän myös Hondasta.. esim. Nissanin parista mallista, joten en minä ihan yhteen merkkiin ole juurtunut

    en kuitenkaan ole missään vaiheessa haukkunut bemaria täysin rojuksi.. onhan Bemarikin mielestäni laatuauto.. ei vain toistaiseksi istunut käteeni tai alleni kuten muut merkit :sunglasses:

    Hmm, BMW-tietoinen? Uskoisin että olen yhtälailla Audi- Mersu- ja Volvotietoinen... Viehtymys ei ole BMW:hen, vaan tiettyihin ominaisuuksiin ja niiden yhdistelmään. Se ei tarkoita että näiden Volvo-fanaatikkojen tapaan rupeaisin kiistämään tosiasioita. On eri asia olla viehtynyt johonkin merkkiin kuten jotkut näyttävät olevan, ja sitten puolustaa sitä kaikelta kritiikiltä mitä ihmeellisimmillä väitteillä.

    Jos joku sanoo että BMW on kallis, olen samaa mieltä. Jos joidenkin mallien kohdalla tai verrattuna johonkin muuhun siinä on pienemmät tilat, olen samaa mieltä. Minä en näe tarpeelliseksi puolustaa mitään merkkiä kaikelta kritiikiltä päättömästi. En myöskään väitä jotain merkkiä paremmaksi ja sitten kiistä kaikkia vikoja tai huonoja puolia sillä perusteella että kaikki on 'makuasioita'.

    Täällä on keskustelu itse autoista ja niiden ominaisuuksista on mahdotonta kun täällä ei näköjään kukaan osa puhua itse asiasta tai osaa kunnollista keskustelu/väittelytaitoa johon sisältyy argumenttien esittäminen ja perustelu, ja myös toisten argumenntteihin vastaaminen eikä tällainen älytön asioiden väistäminen ja perustelu aina tapauskohtaisesti eri tavalla...

    Ennenkaikkea täällä taitaa olla TM-tyyliin ihmisillä käsitys ajamisesta olevan vain suoralla tiellä autossa istuminen, eikä ymmärrystä mistään muusta eli ei ole kovin autoista kiinnostuneita ihmisiä.

      
  • en nyt tässä ole kummankaan puolella mitenkään fanaattisesti, volvo on liian pappamainen minun makuuni ja bemarit liikaa munanjatkeen maineessa joten ei sytytä kumpikaan erityisesti...

    tuli kuitenkin mieleen kun tässä monet väittävät makuasioiksi ja yksi sanoo ettei sellaisia olekkaan, että eiköhän esimerkiksi etu tai takavetoisuus ole jo sinäänsä aika iso makuasia? joku tykkää takavetoisesta kun taas jollekkin se on pahin painajainen. vai onko jossain todistettuna faktana että takaveto on parempi? tuo on jo pelkästään niin valtava asia autossa että jos (kun) tuota pitää makuasiana, jakaa se porukan rankasti kahtia. :sunglasses:

      
  • Minäpä sitten väitän että Hra PutPut ei kyllä ymmärrä auton aerodynamiikasta, ajettavuudesta, laadusta yhtään mitään :grin:

    Ensinnäkin, vaikka aiheesta väitellään loputtomiin, asiat joista väitellään on hyvin pitkälle makuasioita ja kuka kokee eri ominaisuudet milläkin tavalla.. Ajomukavuus, laatu ja miten eri autot eroavat toisistaan sisustaltaan, ajettavuudeltaan.. sinullekin hra. PutPut ne ovat mieltymyksiä. Sinä kerrot omia mielipiteitäsi ja kyllä minä niitä kunnioitan mutta en vaan ymmärrä että jos joku on kanssasi eri mieltä eikä välttämättä pidä Bmw:n ajettavuutta niin ylivertaisena kuin sinä, hyökkäät päälle kuin yleinen syyttäjä ja vaadit kirves pystyssä näyttöjä.. Itselläsikin näytöt perustuvat omiin kokemuksiin ja miten itse olet mieltynyt mihinkin..

    Vaikutat tyypiltä jolle on aivan turha edes yrittää kertoa miksi jokin ominaisuus on jossain muussa merkissä minua miellyttävämpi kuin Bmw:ssa koska eihän sillä ole mitään merkitystä.. Olet päättänyt että sanoo joku muu mitä tahansa syitä tai perusteluja, et niitä kunnioita vaan kenties ohitat aiheen ja itse hyökkäät puolustukseksi ja taas kerran kehut miten paljon parempi baijerilainen on..

    Vainko sinun mielipiteesi ovat oikeat? Itse olin eri mieltä ja seuraavaksi kerroit etten TAJUA aerodynamiikasta yhtään mitään..
    Onnea aikuismaisesta keskustelusta.. täällähän on tarkoitus keskustella sekä vaihtaa mielipiteitä ja ajatuksia mutta Hra PutPut on sitä mieltä että kaikki muiden mielipiteet ja kokemukset ovat vääriä jos ne poikkeavat hänen omasta ajattelustaan.

    Nyt Volvo/MB vastaan Bmw taistelu on edennyt siihen pisteeseen että nyt ollaan jos Ruotsi-Saksa sodassa :smile: Että ruotsalaisethan eivät osaa enää mitään koska Bemuhan valmistetaan saksassa.. :smile:

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 00:50 Putput kirjoitti
    Verrattuna mihin? Etuvetoinen puskeva juna ilman webastoa tuskin on mikään loistava talviauto.


    Nyt alkaa PutPutin faktat jo rakoilla.
    Tiedoksesi: uudessa S80 on aito Webasto ja ihan vakiona (diesel), ei mikään alihankintana tuotettu Ardic.

      
  • [quote title="13.01.2007 klo 00:38 Critical kirjoitti"]

    Uudessa Teknikens Världissä oli muuten juttua jo s80:n ongelmista. Tehdas miettii nyt parannuksia moottorin herkkyyteen vastata kaasuun sekä jos oikein ymmärsin automaattilaatikon toimintaan ja sen sovittamiseen koneeseen.

    Käytännössähän nyt markkinoille tullut auto edustaa vuoden - muutaman vuoden takaista designia ja tekniikkaa. Olisi siis aika ällistyttävää, jos tehdas kuin tehdas ei jo tässä vaiheessa miettisi parannuksia markkinoille tulleeseen autoonsa.

    Paljon on ollut puhetta siitä, että japanilaiset pystyvät tuomaan markkinoille auton noin vuoden suunnittelulla, joka tietysti tehostaa tuotantoa ja pääoman käyttöä selvästi. Suurimpia vaikeuksia uusien mallien tuomisessa markkinoille on tietääkseni ollut nimenomaan MB:llä ja Volkswagenilla. Volkkarihan ei esim. ole vieläkään saanut uutta Golf/Jetta -farmaria tielle, varmaan alkaa painaa tulopuolella melkoisesti.

    Volvolle / Fordille voi nostaa hattua siitäkin, että uutta S80:tä on saatu jo tielle melko paljon. Ei edistä myyntiä, jos uuden mallin ilmestyttyä ensimmäiset saadaan taksitolpille puolen vuoden päästä...

    Juuri tällaisia mokia ei esim. MB koskaan päästäisi markkinoille ja se on sitä laatua ja josta on maksettava hieman enemmän !

    Kyllä MB:n viimeaikojen historia kertoo, että kaikenlaisia mokia on markkinoille päässyt. Esim. vaikka ne surullisenkuuluisat E-sarjan sähköhydrauliset jarrut. Itse Mersulla ajavana uskallan kyllä myöntää tämän. Samoin on BMW:n laita, osia on käytännössä testautettu kuluttajilla, kuten esim. edellisen 3-sarjan termostaatit joita minunkin Bemariini vaihdettiin useampaan kertaan.

    Uskoisin kuitenkin, että MB:llä on otettu opikseen, ja uusimmat tilastotkin näyttävät nousujohteisilta. Maineen korjaamiseksi pitää kuitenkin tehdä jatkossa tosi hyviä autoja. :wink:

      


  • [Critical muokkasi tätä viestiä 15.01.2007 klo 10:59]
      
  • [quote title="15.01.2007 klo 10:50 Critical kirjoitti"]
    Kyllä tässä korotuu juuri tämä muutaman volvofanin, omistajan (tai ovat juuri sellaisen tilanneet) loputon katkera kinaaminen, että S80 olisi Audi/BMW/MB -tasolla. Ja edelleen heillä ei ole juurikaan esittää mitään todisteita väittämiensä tueksi. Toisin kuin muilla, jotka perusteellisesti argumentoivat väitteensä. Makuasiat eivät tässä riitä perusteluksi. A-autoilija on tyytyväinen uuteen S80:een ja hyvä niin, siitä vilpittömät onnittelut. Ja hänen mukaansa valot ja lämmitys ovat hyvät, OK varmasti näin on. Samalla lailla voisi todeta myös uudesta Skoda Octaviasta, Xenonit valaisee ja lämpöä riittää...

    Sitten kun VERTAILLAAN, ei S80 ole enää Audi/BMW/MB -luokassa, paitsi ulkomitoiltaan. Tämä totuus on luettavissa useista merkittävistä autoalan julkaisuista ja testituloksista. Lisään jälleen erään tuloksen tähän, nimittäin What Car syyskuun numerossa Volvo jäi jälleen BMW:een ja MB:een taakse. Audia ei tässä mukana ollut.

    Merklille pantavaa muuten on em. volvoryhmän fanaattisuus, väkisin vain väitetään ja vängätään totuutta vastaan. Voisihan joku vängätä vastaavasti, että Kia Opirus 3.5 V6 on Audi/BMW/MB -tasolla, totuus on kuitenkin toista ja hintakin on halvempi vaikka kokoluokka täsmää.

    Eli sovitaan nyt, että Volvo S80 on hyvä auto ja sopii monelle, lähtöhintakin on kohdallaan. Jos laittaa enemmän rahaa kiinni autoonsa, saa auton, esim. BMW/MB, jotka tarjoavat täydellisempää hiotttua kokonaisuuttta ) ilman kompromisseja (esim pohjalevyä ei jaeta halvempien sisarmallien kanssa), eikä komponentteja jaeta halpojen konsernimallien välillä. Se 'tiivis' intergroitu kokonaisuus, joka BMW/MB:ssä on läsnä heti ensi metreiltä on koettava itse, se on eräs niiden 'vakiovaruste', jota Volvoon EI saa edes rahalla, valitettavasti.

    ) Tuulilasi esim. kirjoitti uuden S80 dieselmallista: "Tyhjäkäynnillä Volvon kone kalisee, ja kiihdytyksessä se JYRISEE kuin KUORMA-AUTO." Tällaista ei voisi kuvitellakaan esim BMW:een koneista.

      
  • Kiitos ei mersua enää minulle. Ei huvita pystyttää telttaa Vehon takapihalle, kun se auto ei siitä kuitenkaan mihinkään liikahtaisi.

    nimim. paalattu väyrynen paras väyrynen

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 11:13 Simppa- kirjoitti
    Kiitos ei mersua enää minulle. Ei huvita pystyttää telttaa Vehon takapihalle, kun se auto ei siitä kuitenkaan mihinkään liikahtaisi.

    nimim. paalattu väyrynen paras väyrynen


    Jälleen hienosti argumentoitu kommentti kertakaikkiaan !

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 10:56 Critical kirjoitti

    Sitten kun VERTAILLAAN, ei S80 ole enää Audi/BMW/MB -luokassa, paitsi ulkomitoiltaan. Tämä totuus on luettavissa useista merkittävistä autoalan julkaisuista ja testituloksista. Lisään jälleen erään tuloksen tähän, nimittäin What Car syyskuun numerossa Volvo jäi jälleen BMW:een ja MB:een taakse. Audia ei tässä mukana ollut.

    Merklille pantavaa muuten on em. volvoryhmän fanaattisuus, väkisin vain väitetään ja vängätään totuutta vastaan. Voisihan joku vängätä vastaavasti, että Kia Opirus 3.5 V6 on Audi/BMW/MB -tasolla, totuus on kuitenkin toista ja hintakin on halvempi vaikka kokoluokka täsmää.


    Eipä näitä BMW, Mersu ta Audi -fanaatikkojen juttuja voi nauramatta lukea. Tuota jaksetaan toistaa ettei S80 ole saksalaisten luokassa ja että saksalaiset on aivan eri luokan autoja kaikessa ja saksalaisten ajettavuuskin on aivan eri planeetalta. Kaipa nuo vaan kertoo syvään juurtuneista ennakkoasenteista? Jos jossakin testissä sijoitus autoilla on muutaman pisteen päässä, niin mistä paremmuudesta se kertoo, eiköhän se kerro lähinnä testaajien mausta tai testissä olleista painotuksista, kenties joskus jopa pienoisesta kotiinpäin vetämisestä riippuen missä maassa testi on tehty. Saivathan ruotsalaiset vastaavassa omassa testissään Volvon toiseksi Audin jälkeen ja BMW:n ja Mersun jäämään Volvon jälkeen. Täällä myös väitetään, ettei Volvo olisi erityisen hiljainen auto, mutta omat kokemukset on aivan toisia eli minä pidän Volvoa hiljaisena autona ja kuitenkin myönnän sen, että BMW on testien mukaan vieläkin hiljaisempi, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että Volvokin on hiljainen.

    Itse uskon omaan testiini Volvon ja Audin välillä ja voin sanoa autojen olevan hyvin tasaväkisiä ja erojen olevan lähinnä makukysymyksiä. Volvo on mm. Audia mukavampi, hiljaisempi ja vakaampi ajettava ja tätä väitettäni vastaan on kenenkään turha väittää, koska se on minun kokemukseni noista autoista. Myös Volvon ohjaus on hyvä ja en kokenut Audin ohjauksen olevan millään tavoin parempi. En näe Audin olevan missään kohtaa Volvoa edellä, mutta tavaratila siinä on suurempi ja ulkonäkö on tyylikkäämpi ja varmaan myös se statusarvo olisi Audilla vähän parempi. Bemarilla tai Mersulla voisi tehdä ehkä naapurit vieläkin kateellisemmiksi, koska kuten tämäkin keskustelu osoittaa, niin ihmisten ennakkokäsitykset autoista on syvään juurtuneita. Minulle Volvon pienoinen harmaus ja huomaamattomuus on jopa etu, koska en halua autollani millään tavoin pröystäillä, vaan ostin auton käyttöä varten.

    Turha näistä asioista tietysti on väitellä merkkifanaatikkojen kanssa ja provoiluahan täällä tietysti suurin osa kirjoituksista onkin ja oikeita kokemuksia autoista täällä kertovat aika harvat, enimmäkseen vaan poimitaan jostain testistä jokin yksittäinen lause. Aika turhaahan tämä väittely on ja loputtomasti en itse enää jaksa tätä merkkikohtaista kädenväätöä käydä. :smile:

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 11:13 Simppa- kirjoitti
    Kiitos ei mersua enää minulle. Ei huvita pystyttää telttaa Vehon takapihalle, kun se auto ei siitä kuitenkaan mihinkään liikahtaisi.

    nimim. paalattu väyrynen paras väyrynen


    Tuu Simppa tälle vuosituhanelle jo, jooko ? Olet varmaan huomannut, että tällä palstalla keskustellaan uusista autoista. Ei kymmenen vuotta vanhoista autoista.

    Mersu ei ole sinun auto, se on tullut jo selväksi, mutta siltikin, ei verrata uuta Volvoa vanhaan Mersuun, eikä päinvastoin.

      
  • Lisää tuloksia laatuvaikutelmasta. Tämän keskustelun avauksessa mainitun Auto, Motor & Sportin (ruotsi) antamissa LAATUVAIKUTELMA arvosanoissa on huimat erot:

    1. Lexus 97%
    2. Audi 96%
    3. BMW 83%
    4. Volvo 66%

    Eipä tuossa kauheasti selitellä, tulokset puhuu puolestaan, kärkikaksikko lähes 100% ja Volvo S80= 66%. Kouluarvosanoilla tuo olisi välttävä lisättynä kehoituksella lukea läksynsä paremmin.

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 14:37 Critical kirjoitti
    Lisää tuloksia laatuvaikutelmasta. Tämän keskustelun avauksessa mainitun Auto, Motor & Sportin (ruotsi) antamissa LAATUVAIKUTELMA arvosanoissa on huimat erot:

    1. Lexus 97%
    2. Audi 96%
    3. BMW 83%
    4. Volvo 66%

    Eipä tuossa kauheasti selitellä, tulokset puhuu puolestaan, kärkikaksikko lähes 100% ja Volvo S80= 66%. Kouluarvosanoilla tuo olisi välttävä lisättynä kehoituksella lukea läksynsä paremmin.


    Auto, Motor und Sport on muuten saksalainen autolehti, ei suinkaan ruotsalainen. Mitä tuo lehden toimittajien arvioma laatuvaikutelmien arvosana mallien V8 huippuversioista sitten kertoo? Eipä se kyllä minusta kerro yhtään mitään auton ominaisuuksista, muuta kuin lähinnä toimittajien mieltymyksestä saksalaiseen muotoiluun. Kyllähän Volvon laatuvaikutelma on aika hyvä tuossa parhaimmassa mallissa, jossa olen mm. automessuilla istunut ja otin useamman kuvankin auton kojelaudasta. Istuin myös automessuilla BMW M5:n ja Audi S6:n ja MB E AMG:n penkeillä ja en kokenut niiden sisustusta tai kojelautaa yhtään sen kummenpana, vaan jokaisessa on omanlaista tyyliään, joista voi valita omaa makua eniten viehättävän.

    Mitä väliä sitten tällaiselle perusmallin Volvon ostajalle on noiden huippumallien sisustuksella tai laatuvaikutelmalla? Eipä yhtään mitään, vaan se on täysin toisarvoinen asia. Perusmallin Volvoa, Audia tai Bemaria verratessa kangassisustuksella ja metallin värisillä koristelistoilla on Volvo eniten minun makuuni. Kyllähän Audi ja Bemari aika aneemisia ovat ilman puulistoja ja nahkaverhoiluja. Ennen kaikkea Volvon käytännöllisyys hallintalaitteiden suhteen, kojelaudan ergonomiassa ja pientavaratiloissa on saksalaisia edellä.

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 12:16 Peri Arvo kirjoitti
    Lainaus:
    15.01.2007 klo 11:13 Simppa- kirjoitti
    Kiitos ei mersua enää minulle. Ei huvita pystyttää telttaa Vehon takapihalle, kun se auto ei siitä kuitenkaan mihinkään liikahtaisi.

    nimim. paalattu väyrynen paras väyrynen


    Tuu Simppa tälle vuosituhanelle jo, jooko ? Olet varmaan huomannut, että tällä palstalla keskustellaan uusista autoista. Ei kymmenen vuotta vanhoista autoista.

    Mersu ei ole sinun auto, se on tullut jo selväksi, mutta siltikin, ei verrata uuta Volvoa vanhaan Mersuun, eikä päinvastoin.


    No verrataan sitten vielä vanhempaan Alfa Romeo 164 TS:ään. Kyllä tuli sitä paljon parjattua alfaa ikävä Veholla asioidessa...

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 15:32 A-utoilija kirjoitti
    Auto, Motor und Sport on muuten saksalainen autolehti, ei suinkaan ruotsalainen...

    Volvon käytännöllisyys hallintalaitteiden suhteen, kojelaudan ergonomiassa ja pientavaratiloissa on saksalaisia edellä.


    Muuten tämä testi tehtiin juuri ruotsalaisen AMS:n toimesta (Testlag: Gunnar Dackevall, Mikael Johnsson, Robert Petersson ja Peter Gunnars) ruotsissa. Autot myös ovat ruotsalaisilla kilvillä. Eli AMS:llähän on oma toimitus ruotsissa ja lehti on täysin omansa.

    S80 kojelauta, erityisesti keskikonsoli, on mielestäni melkoinen nappulaviidakko eikä kovin käytännöllinen. Napeissa sekoaa helposti ja esim. talvella hanskat kädessä tulee helposti virhepainalluksia. Pimeässä oikean napin valinta vaatii myös huomiota ja keskittymistä. Nykysuuntaus on selvästi yksinkertaisuus ja nappuloiden välttäminen.

      


  • Muuten tämä testi tehtiin juuri ruotsalaisen AMS:n toimesta (Testlag: Gunnar Dackevall, Mikael Johnsson, Robert Petersson ja Peter Gunnars) ruotsissa. Autot myös ovat ruotsalaisilla kilvillä. Eli AMS:llähän on oma toimitus ruotsissa ja lehti on täysin omansa.

    S80 kojelauta, erityisesti keskikonsoli, on mielestäni melkoinen nappulaviidakko eikä kovin käytännöllinen. Napeissa sekoaa helposti ja esim. talvella hanskat kädessä tulee helposti virhepainalluksia. Pimeässä oikean napin valinta vaatii myös huomiota ja keskittymistä. Nykysuuntaus on selvästi yksinkertaisuus ja nappuloiden välttäminen.


    Saa olla aika paksut BMW lasit päässä, jos pitää BMW:n i-Driveä Volvon järjestelmää yksinkertaisempana. Sitäpaitsi suurin osa niistä Volvon keskikonsolin napeista on ihan yksinkertaisesti puhelinta varten. Miten BMW:ssä sitten hoidetaan Bluetoothin käyttö? Jokainen erillinen numero pitää valita erikseen i-Driven kautta? Eipä kuulosta kovin yksinkertaiselta.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 15.01.2007 klo 17:09]
      
  • Tuo kojelauta, sisusta, hallintalaitteet.. kenen silmää mikäkin miellyttää on taas kerran täysin makuasioita.. Itse pidät Volvon sisustasta, tyylikäs, laadukas eikä todellakaan vaikea käyttää.. Bmw on sisältä päin huomattavasti yksinkertaisempi tai pelkistetympi jos niin voi sanoa..

    Kun autoon istuu, itse tiedän jo 15 sekunnin jälkeen mikä itseäni miellyttää ja Bmw on hieman turhan yksinkertainen tai "halvan oloinen" Mutta HUOM! tämä on vain minun mielipide. Esim. Mercedes on sisustaltaan (kojelauta,k.konsoli,istuimet) ihan eri maata kuin bmw.. mutta kuten olen yrittänyt sanoa jo liiaksikin.. makuasioita ja jos joku pitää taas Bmw:n sisustasta niin jokaisen mielipidettähän pitää kunnioittaa :sunglasses: kaikki täällä eivät vain eivät ymmärrä että jokaisella on makunsa..

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 16:33 Critical kirjoitti

    S80 kojelauta, erityisesti keskikonsoli, on mielestäni melkoinen nappulaviidakko eikä kovin käytännöllinen. Napeissa sekoaa helposti ja esim. talvella hanskat kädessä tulee helposti virhepainalluksia. Pimeässä oikean napin valinta vaatii myös huomiota ja keskittymistä. Nykysuuntaus on selvästi yksinkertaisuus ja nappuloiden välttäminen.


    Taitaa olla tuo kommentti hanskat kädessä nappuloiden painamisesta suoraan Tuulilasin S40-mallin testistä tai TM:n talviautotestistä. S40/V50 -mallissa on samanlainen keskikonsoli, mutta napit on paljon pienemmät. Myös uudessa C30-mallissa on lian pienet napit, tuli asia todettua Volvo-liikkeessä. S80-mallissa sen sijaan nappien koko on riittävän iso ja virhepainallusten vaaraa ei ole edes hanskat kädessä. Ilmastoinnin ja radion säädöt on hyvin käytännölliset kierrettävillä nupeillla, muutama painonappi on sitten sisäilman kiertoa, tuulilasin puhallusta ym. varten ja radiolle on 10 kanavapaikkaa eli nehän niitä nappeja eniten lisää. On kuitenkin hyvä, kun voi tallettaa noin monta kanavaa muistiin. Oletko muuten edes koeajanut uutta S80:stä, kun noita kommenttejasi heittelet Volvon huonoudesta eri osa-alueilla?

    Nykysuuntaus vaihdekepin vieressä olevaa säätöpyörylään, jolla ohjataan valikkotoimintoja, jota kautta saadaan kojelaudan napit vähiin, on ainakin Audin kohdalla aika epäonnistunut viritelmä ja BMW:n IDRIVE:a on haukuttu testeissä vielä hankalammaksi käyttää. Tuo vaatii ihan liikaa keskittymistä ja katseen siirtämistä pois tiestä ja ei ole hyvä suuntaus tuokaan ja mieluummin kunnon erilliset nappulat tärkeimmille toiminnoille. Monikohan Audi tai BMW-kuski ajaakaan metsään noita säätövalikkoja käyttäessään? Myös Volvossa on kojelaudan Menu-napin takana valikko, jonka takaa tehdään harvemmin tarvittavat asetukset. Volvon näyttö tosin ei ole esim. Audin tasolla koossa tai värillisyydessä, se on myönnettävä, mutta ajaa asiansa.

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 15:54 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    15.01.2007 klo 12:16 Peri Arvo kirjoitti
    Lainaus:
    15.01.2007 klo 11:13 Simppa- kirjoitti
    Kiitos ei mersua enää minulle. Ei huvita pystyttää telttaa Vehon takapihalle, kun se auto ei siitä kuitenkaan mihinkään liikahtaisi.

    nimim. paalattu väyrynen paras väyrynen


    Tuu Simppa tälle vuosituhanelle jo, jooko ? Olet varmaan huomannut, että tällä palstalla keskustellaan uusista autoista. Ei kymmenen vuotta vanhoista autoista.

    Mersu ei ole sinun auto, se on tullut jo selväksi, mutta siltikin, ei verrata uuta Volvoa vanhaan Mersuun, eikä päinvastoin.



    No verrataan sitten vielä vanhempaan Alfa Romeo 164 TS:ään. Kyllä tuli sitä paljon parjattua alfaa ikävä Veholla asioidessa...


    No miltä uusi Volvo tuntuu, jos vertaat sitä Alfa Romeo 164 TS:ään :sunglasses:

      
  • Oikein mainiolta, kiitos. 5000 km on ajettu, ja tyytyväisyys sen kun kasvaa. Tosin Alfa on jo niin vanha peli, etten Volvoa siihen suostu vertaamaan.

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 17:10 Jan79 kirjoitti

    jos joku pitää taas Bmw:n sisustasta niin jokaisen mielipidettähän pitää kunnioittaa :sunglasses: kaikki täällä eivät vain eivät ymmärrä että jokaisella on makunsa..



    niinpä, ja ihmettelen edelleen suuresti miksi volvo on erittäin suosittu suomessa suhteessa bemariin (jos nyt puhutaan ihan yleisesti ja kaikista malleista)? jos se kerran on niin surkea? joku fiksu bmw-kiihkoilija voisi kommentoida, teiltähän löytyy aina perustelut ja 'faktat' joka asiaan ( ellei bmw- esite ole hukassa) .

    halvempaa hintaa en kelpuuta suurimmaksi syyksi, koska ei noita pennejä yleisesti (no ok jossain tapauksissa) venytellä jos mennään ostamaan +50t € autoa.

    toisaalta tyhmäähän mun on kysyä tollasta asiaa bmw-kannattajalta, sieltä tulee jotain tosi paksua...melkein arvaankin... joku puolueeton saisi vastata ( tosin missähän sellaisiakin olisi? :grin:

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit