UUSI VOLVO S80 JUMBO AMS:n TESTISSÄ !!!

610 kommenttia
1679111221
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 20:54 petos kirjoitti
    Lainaus:
    15.01.2007 klo 17:10 Jan79 kirjoitti

    jos joku pitää taas Bmw:n sisustasta niin jokaisen mielipidettähän pitää kunnioittaa :sunglasses: kaikki täällä eivät vain eivät ymmärrä että jokaisella on makunsa..




    niinpä, ja ihmettelen edelleen suuresti miksi volvo on erittäin suosittu suomessa suhteessa bemariin (jos nyt puhutaan ihan yleisesti ja kaikista malleista)? jos se kerran on niin surkea? joku fiksu bmw-kiihkoilija voisi kommentoida, teiltähän löytyy aina perustelut ja 'faktat' joka asiaan ( ellei bmw- esite ole hukassa) .

    halvempaa hintaa en kelpuuta suurimmaksi syyksi, koska ei noita pennejä yleisesti (no ok jossain tapauksissa) venytellä jos mennään ostamaan +50t € autoa.

    toisaalta tyhmäähän mun on kysyä tollasta asiaa bmw-kannattajalta, sieltä tulee jotain tosi paksua...melkein arvaankin... joku puolueeton saisi vastata ( tosin missähän sellaisiakin olisi? :grin:

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:



    Aivan totta.. Samalla tuntuu melko typerältä melkein tapella mielipide eroista.. niitähän nämä on, käänteli asiaa miten tahansa. En pidä Bemaria todellakaan huonona autona mutta jos uskallan pitää esim. Volvoa ja Mersua parempana niin on aika paksua tulla väittämään että en ymmärrä autoista yhtään mitään..


    Ja on pakko vielä Hra PutPutille sanoa että minun mielipiteeni eivät ole mitään fakta tietoa kuten eivät sinunkaan :smile: ne tosiaan ovat mielipiteitä.. olenko jo vääntänyt rautalankaa tarpeeksi..

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 15.01.2007 klo 21:13]
      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 05:36 Jan79 kirjoitti
    Vaikutat tyypiltä jolle on aivan turha edes yrittää kertoa miksi jokin ominaisuus on jossain muussa merkissä minua miellyttävämpi kuin Bmw:ssa koska eihän sillä ole mitään merkitystä.. Olet päättänyt että sanoo joku muu mitä tahansa syitä tai perusteluja, et niitä kunnioita vaan kenties ohitat aiheen ja itse hyökkäät puolustukseksi ja taas kerran kehut miten paljon parempi baijerilainen on..
    Milloin olet yrittänyt kertoa mitään, olet vain latonut omia mielipiteitä ilman mitään perusteluja, etkä reagoi mitenkään toisten esittämiin argumentteihin vaan sivuutat kaikki epämiellyttävät asiat ja rupeat taas jankkaamaan kuinka kaikki on makuasioita...

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 20:54 petos kirjoitti
    [
    niinpä, ja ihmettelen edelleen suuresti miksi volvo on erittäin suosittu suomessa suhteessa bemariin (jos nyt puhutaan ihan yleisesti ja kaikista malleista)? jos se kerran on niin surkea? joku fiksu bmw-kiihkoilija voisi kommentoida, teiltähän löytyy aina perustelut ja 'faktat' joka asiaan ( ellei bmw- esite ole hukassa) .

    halvempaa hintaa en kelpuuta suurimmaksi syyksi, koska ei noita pennejä yleisesti (no ok jossain tapauksissa) venytellä jos mennään ostamaan +50t € autoa.

    toisaalta tyhmäähän mun on kysyä tollasta asiaa bmw-kannattajalta, sieltä tulee jotain tosi paksua...melkein arvaankin... joku puolueeton saisi vastata ( tosin missähän sellaisiakin olisi? :grin:

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:


    Jo aikaisemmin tässä ketjussa mainitsin, ettei välttämättä pidä Volvon S80:stä ja 5-sarjan BMW:tä verrata keskenään. Esim. Suomessa myydään 5-sarjasta eniten mallia 530 Xd, jonka lähtöhinta on 70 000 euroa. Lisävarusteineen käytännössä yli 80 000 euroa. Volvo S80 myydyimmät mallit jäävät varusteineen selvästi alle 60 000 euron. Joten käytännön hinnan ero on näiden autojen välillä varsin merkittävä.

    Jos nyt haluaa lukea puolueetonta tekstiä näistä autoista voi lukea esim. TM:sta BMW:stä 14/2006 ja Volvosta 17/2006 ja vetää itse johtopäätöksensä näiden autojen eroista. Itse toisen omistavana ja toista koeajaneena pidän eroja selvänä.

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 21:23 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    15.01.2007 klo 05:36 Jan79 kirjoitti
    Vaikutat tyypiltä jolle on aivan turha edes yrittää kertoa miksi jokin ominaisuus on jossain muussa merkissä minua miellyttävämpi kuin Bmw:ssa koska eihän sillä ole mitään merkitystä.. Olet päättänyt että sanoo joku muu mitä tahansa syitä tai perusteluja, et niitä kunnioita vaan kenties ohitat aiheen ja itse hyökkäät puolustukseksi ja taas kerran kehut miten paljon parempi baijerilainen on..
    Milloin olet yrittänyt kertoa mitään, olet vain latonut omia mielipiteitä ilman mitään perusteluja, etkä reagoi mitenkään toisten esittämiin argumentteihin vaan sivuutat kaikki epämiellyttävät asiat ja rupeat taas jankkaamaan kuinka kaikki on makuasioita...





    Mitäköhän itse teet? :smile: Sinun käsitykset esim.Bmw:n sekä Volvon eroista oli sitten kyse ajettavuudesta taikka vain ulkonäöstä tai varusteista joita sinä kutsut perusteluiksi ovat tosiaan vain sinun mielipiteitäsi.. Joku toinen saattaa nähdä asiat vain toisin.. ja jos minä koen Volvon paremmaksi ajaa omien kokemusten perusteella, en lähde sinua haukkumaan koska ymmärrän makuerot..

    Esim. en usko että Bmw:n ja Volvon välillä juurikaan on laatueroa.. itselläni on V70 eikä ole nitinöitä eikä natinoita joita ei myöskään saisi olla bemussa.. Volvo kulkee kuin kiskoilla, ei hae uria ja alusta toimii loistavasti.. Tosin väärä rengastus pilaa auton kuin auton.. Alusta on jämäkämpi bemussa joka tekee bemusta urheilullisemman.. mutta onhan bmw urheilullisemman auton maineessakin :smile: Omalla autolla ajettu noin 46 tkm eikä mitään ongelmia.. koputetaan puuta :sunglasses:

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 15.01.2007 klo 21:34]
      
  • Ja vielä.. en ole sanonut että Bmw olisi huono ajaa.. itse vain tykästyin Volvoon.. sopii käteen kuin nenä päähän.. Tosin esim. 3 sarjalainen bemu olisi kyllä paljon ketterämpi kuin V70.. Volvo on yllättävän jäykkä ahtaissa paikoissa..

      
  • Hra PutPut.. mites muuten TM 1*04 Testissä S60 kehuttiin ajettavuudessa paremmaksi kuin Bmw 320D.. :sunglasses: Ai niin, mutta eikös nää TM:n testit ollut ihan amatöörien tekemiä? :grin:


    Vitsi, vitsi... :innocent:

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 21:55 Jan79 kirjoitti
    Hra PutPut.. mites muuten TM 1*04 Testissä S60 kehuttiin ajettavuudessa paremmaksi kuin Bmw 320D.. :sunglasses: Ai niin, mutta eikös nää TM:n testit ollut ihan amatöörien tekemiä? :grin:


    Vitsi, vitsi... :innocent:




    :sunglasses:

    [petos muokkasi tätä viestiä 15.01.2007 klo 22:13]
      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 22:11 petos kirjoitti
    Lainaus:
    15.01.2007 klo 21:55 Jan79 kirjoitti
    Hra PutPut.. mites muuten TM 1*04 Testissä S60 kehuttiin ajettavuudessa paremmaksi kuin Bmw 320D.. :sunglasses: Ai niin, mutta eikös nää TM:n testit ollut ihan amatöörien tekemiä? :grin:


    Vitsi, vitsi... :innocent:


    :sunglasses:


    Voi herranjumala. Kyllä olette osoittaneet järjen puutteenne jo tässä aika selkeästi mutta ihan oikeasti, voiko tuota tyhmempää kommenttia ollakaan? Mitä oikein ajattelit? Mietitkö että hei, unohdetaan kaikki muut maailman vertailut joissa Volvo järjestäen arvostellaan vähintäänkin huonoksi ajaa, mutta hei, kun nyt löysin yhden testin jossa Volvoa kehutaan hyväksi ajaa, vaikka väärä mallikin, niin ehkä se tarkoittaakin että tämä yksi amatöörilehden (ei edes autolehti ja AINA saa eri tuloksia kuin kaikki mut maailman lehdet, ja on tehnyt selväksi että takavetoiset ja varsinkin juppi-Bemut eivät heitä miellytä) testaama testi onkin se jonka perusteella voidaankin väittää kaikki Volvot paremmaksi ajaa kuin muut. Unohdetaan siis se että on olemassa testejä jossa on S80 vs. 5-sarja josta puhutaan, ja S60 vs. 3-sarjakin lukemattomia testejä, saati sitten yksittäistestejä jopa S60n huippumallista jossa se haukutaan suorastaan surkeaksi ajaa, mutta hei, otetaan tämä yksi testi ja väitetään sen perusteella kaikki Volvot kaikkia Bemuja paremmiksi ajaa!

    Eli lyhyesti: KAIKKI millään tavalla uskottavat lehdet eli AMS, Sport Auto, L'Automobile, Autocar, Motor Trend, Road & Track, Car and Driver, EVO, Auto Express, jne. jne. ovat yhtä mieltä siitä että Volvo on kamala ajaa. Useimmat niistä ovat käyttäneet hyvin voimakkaita ilmaisuja ja tyrmänneet Volvon ajettavuuden täysin. Joten painu vaan oman surkean Volvosi rattiin ihailemaan sen 'mahtavaa' ajettavuutta.

    Kun kerran toit asian esille niin puhutaan sitten S60 ja V70:sta. Ne vasta ovatkin surkeita ajaa, käsittämättömän kankeita ja aliohjaavia, täysin epätarkkoja kun apurungot on ylipehmustettu, ei mitään ohjaustuntoa, vetopitoa ei nimeksikään, koneet arkisia, huonosti reagoivia ja ääneltään mölyäviä, penkit huonosti tukevat, ylipehmustetut ja typerä niskatuki liian edessä eikä sitä voi edes säätää, nitisevät ja natisevat jo lähes uutena, superpaksut palkit haittaavat näkyvyyttä, jne. jne..

    Mitä Autocarin oikeasti osaavat testaajat sanoivat S60 R:stä: ...You're isolated from the action by numb steering and a chassis that rarely overcomes dogged understeer...A clunky gearchange, poor pedal placement and long brake travel discourage any encounter. Volvo says it's set up the S60 R to handle like a rear-dirve car on entry to corners, a four-wheel drive in steady cornering, and a front-driver on exit. Don't believe it. You don't feel the torque of the frenzied 300bhp turbo engine shift from front to rear and only rarely is it possible to balance the S60 R's attitude via the loud pedal. Which leaves Volvo's active suspension: Comfort offers the best ride; Sport better controls body movements, though the ride is jiggly; Advanced delivers taut suspension and shudder. Ford's influence at Volvo doesn't, yet, extend to dynamics...Just what role is this car supposed to fulfil?...A noisy and unrevvy engine, too...No, the Accord wins by trumping, easily, the Euros (Audi&Volvo) in terms of chassis sensitivity and poise. Eli näin sanovat oikeat ammattilaiset.

    Car&Driverin testissä Volvo ei ihme kyllä ollut jumbo vaan Saab oli ainoa huonompi. Paremmaksi arvosteltiin Cadillac CTS, A4 3.2 Q, Acura TL, Infiniti G35, Lexus IS 350, ja voittajana BMW 330i (taas kerran). Haukkuivat Volvon pystyyn. Kumma kun kaikki muut paitsi jotkut Ruotsalaiset ja TM ovat sitä mieltä että Volvo on surkea ajaa... Ai niin ja sitten tietenkin te Volvon halvan hinnan takia ostaneet 'ekspertit'.

    Edelleenkään ei mitään perusteluja, ja olette sopivasti ohittaneet aiemmin esitetyt testit joissa S80:ä on haukuttu. S80:stähän tässä oli puhe, muistatteko? Onko edes Petos ajanut uudella 5-sarjalla tai S80:llä vai soitatko sinäkin vain suuta koska et kestä kritiikkiä Volvoa kohtaan? Vai onko kysymys että oletko edes kokeillut autoja joista puhutaan myöskin 'yhden miehen sotaa Volvoa kohtaan' ja 'mielipideasia'?

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 16:33 Critical kirjoitti

    S80 kojelauta, erityisesti keskikonsoli, on mielestäni melkoinen nappulaviidakko eikä kovin käytännöllinen. Napeissa sekoaa helposti ja esim. talvella hanskat kädessä tulee helposti virhepainalluksia. Pimeässä oikean napin valinta vaatii myös huomiota ja keskittymistä. Nykysuuntaus on selvästi yksinkertaisuus ja nappuloiden välttäminen.



    Nappulat vs. "käyttöliittymä" on toissijainen asia ja riippuu mieltymyksistä. USA:n markkinoilla, joissa Volvoa myydään paljon, arvostetaan nappuloita. Siksi myös Lexus käyttää vastaavaa ratkaisua.

    BMW:n iDrivea en ole kokenut kovin käteväksi, totuttelua se vaatii aluksi enemmän kuin perinteiset nappulat. Nykyversio toimii toki ihan mukavasti kun siihen tottuu. BMW:n kojelauta on yleensäkin mennyt nykyisessä 5- ja 3-sarjassa taaksepäin edellisistä vastaavista. Edellisissä oli vielä kuskin suuntaan käännetty kojelauta ja paljon vähemmän muovinen toteutus.

    Mutta miksi napeissa tulisi enemmän virhepainalluksia kuin käyttöliittymällä? En oikein ymmärrä miten se on mahdollista. Siis sama kaveri, joka ei hahmota mitä nappia painaa, osaa kuitenkin räplätä ajaessaan iDrivea??? Ja hanskat kädessäkö???

    Talvella hanskat kädessä ajaessa...voi kiesus sentään. Kuka ajaa lämmintä nahkarattista autoa hanskat kädessä? Webastolla se kaara lämpenee parissa minuutissa, jos sitten ei ole korkean ostohinnan takia tarvinnut tinkiä olennaisissa varusteissa. :wink: :sunglasses:

    [AkiK muokkasi tätä viestiä 15.01.2007 klo 23:28]
      
  • PutPut kirjoitti:
    Kun kerran toit asian esille niin puhutaan sitten S60 ja V70:sta. Ne vasta ovatkin surkeita ajaa, käsittämättömän kankeita ja aliohjaavia, täysin epätarkkoja kun apurungot on ylipehmustettu, ei mitään ohjaustuntoa, vetopitoa ei nimeksikään, koneet arkisia, huonosti reagoivia ja ääneltään mölyäviä, penkit huonosti tukevat, ylipehmustetut ja typerä niskatuki liian edessä eikä sitä voi edes säätää, nitisevät ja natisevat jo lähes uutena, superpaksut palkit haittaavat näkyvyyttä, jne. jne..


    Sanos muuta.. ei herran jumala sentään :open_mouth: ensinnäkin, en koe olevani halvan auton ostanut expertti..

    ja mitä tulee sinun mielipiteisiisi YM. ominaisuuksiin Volvossa.. en yhdy mihinkään niistä.. pahoittelen. Kyllä taisin jotain perusteluja sinulle kertoa mutta jostain syystä unohdit ne.. :no_mouth: Ainakin tuota listaa kun lukee, näkee ettei sinulla PutPut kyllä ole juurikaan kokemuksia Volvoista :tongue: aika rankkoja yleistyksiä.. Ihan samalla periaatteella voidaan etsiä sieltä täältä kaikki negatiiviset kommentit bmw:sta ja koota ne listaksi ja haukkua kaikki bmw:t automaailman surkeimmaksi automerkiksi..

    Minä sanon että Volvo on hyvä ja sinä että Volvo ei ole hyvä.. kun lyhyen perustelun kerroin sinulle, hyökkäsit vain haukkumalla ne ominaisuudet mitä minä kehuin :sunglasses: eihän sinunlaisen kaikkitietävän ammattilaisen ja erittäin aikuismaisen expertin kanssa edes jaksa kinata muuta kuin kiusallani.. onneksi vain toinen meistä on fanaattinen :smile:

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 15.01.2007 klo 23:32]
      
  • hei, putput!

    -pena alias petos on kokeillut bemareita ja volvoja, kuten aiemmin kerroin. onko sitä vaikea uskoa? en jaksa samoja juttuja havainnoistani kirjoittaa uudestaan kun tein aiemmin kovalla vaivalla vastauksen kitinääsi jossa oli mielestäni niitä perusteluja joita kaipaat. johon et vaivautunut edes vastaamaan.

    -tuo heitto tm testistä jonka jan heitti tuossa aiemmin oli käsittääkseni lähinnä ärsytykseksi tarkoitettu vitsi jolle vain nauroin tätä väittelyä seuratessani :grin:
    entä mitä sinä teet? väsäät hullun romaanin puolustukseksi mokomaan vitsiin :grin:

    -koskahan sulle menee jakeluun että olen koko ajan painottanut että bmw on noista kahdesta urheilullisempi ja parempi ajettava. monessa muussakin asiassa paljon edellä volvoa. loppu kuten nää penkit ym kojelaudat on makuasiaa, joita sinä et tunnusta.
    joten mitä vielä haluat? pitääkö polvistua palvomaan bemaria kun pari merkkifriikkiä netissä ylistää merkkiä ja perustelut tulee kun suoraan jostain myyntiesitteestä :grin:

    -nostan kädet pystyyn kyllä tässä jutussa, huomaan (minäkin) että kanssasi on tämän asian tiimoilata turha väitellä koska et kunnioita toisten kokemuksia ja mielipiteitä (ja makuja) ollenkaan.

    -ja niinkuin jo mainitsin, miksi tuhlaisin aikaa kinasteluun sinun kanssa kun olemme suht samaa mieltä asiasta. sinua tuntuu silti ottavan päähän etten ole jyrkemmin volvoa vastaan ( järjetöntä!!)

    :grin: :grin: :grin: :grin:

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 21:11 Jan79 kirjoitti
    Aivan totta.. Samalla tuntuu melko typerältä melkein tapella mielipide eroista.. niitähän nämä on, käänteli asiaa miten tahansa. En pidä Bemaria todellakaan huonona autona mutta jos uskallan pitää esim. Volvoa ja Mersua parempana niin on aika paksua tulla väittämään että en ymmärrä autoista yhtään mitään..


    Ja on pakko vielä Hra PutPutille sanoa että minun mielipiteeni eivät ole mitään fakta tietoa kuten eivät sinunkaan :smile: ne tosiaan ovat mielipiteitä.. olenko jo vääntänyt rautalankaa tarpeeksi..

    Niin, samaa levyä pyörität koko ajan. Väität koko ajan että makuasioita, mutta sitten välissä väität Bemua huonommaksi tms. ja sitten vastauksen siihen jätät huomiotta koska taas palaat väieeseesi että ei voi sanoa mitään näistä autoista kun kaikki on makuasioita.

    Yhtään mitään asiaa ei olla kuultu sinulta.

    " Volvon valitsin koska sain sen halvemmalla kuin lähes samoilla varusteilla C-sarjan mersun... Eli, enemmän varusteita, enemmän tilaa ja muutenkin kokoa halvemmalla hinnalla"
    Eli ostit sillä perusteella mitä olen sanonut: on halvempi. Mutta ihmetystä aiheuttaakin se että puhut V70stä vaikka me muut puhumme S80stä...

    "Kun itse ostin viimeksi autoa, Vaihtoehtoina olivat C-sarjan mersu, Passat, V70 ja Bmw 3 ja jopa 5-sarjalainen.. Lähtöhinta ei Volvolla ollut mitenkään ERITYISEN halvempi muihin nähden mutta kun halusin autoon nahkasisustan, Bi-xenonit, automaattia yms, niin yksinkertaisesti mikään muu automerkki edellämainituista ei kykene painimaan samassa sarjassa Volvon varustepakettien kanssa.."
    Aivan samat kommentit kuin edelliseen.

    " Ensinnäkin ajomukavuus autoilla on ihan eri maata.. bmw:ssa on urheilullinen ajotuntuma mutta rehellisesti voin sanoa että urheilullisuus ja mukavuus ovat kuitenkun eri asioita! Olen ajanut pientä sekä isoa Bemaria ja omien kokemusten perusteella Bmw ei todellakaan yllä Volvon tasolle ajossa..."
    Mitään perusteita et ole esittänyt, etkä vastaukseeni vastannut.

    "Kun autoon istuu, näkee heti laadun tai sen puutteen.. Volvo on erittäin laadukas ja se näkyy materiaaleissa.. Hauskaa että Puti puti mainitsi nahkaverhoilun Volvon istuimet ovat eräät parhaimmista vaikka niitä verrattaisiin 2x kalliimpiin autoihin. Jokaisessa automallissa on omanlainen verhoilu mutta Volvossa nahkaverhoilu ainakin kestää."
    Tuotakaan et ole perustellut millään tavalla etkä ole vastannut tuohon annettuihin vastauksiin.

    " Ja jos minun kokemusten mukaan esim V70 Volvo on huomattavasti parempi ajaa kuin esim. 5-sarjan Bmw, niin asiahan on näin minun mielestäni."
    Onko mitään perusteluja? Eipä tietenkään.

    "Ja on pakko sanoa että kyllä koeajon jälkeen ensimmäisinä putosivat pelistä pois Bmw sekä passat.. Anteeksi vain jos "eräs" nimimerkki asiasta suivaantuu mutta mielestäni niin Volvo kuin C sarjan mersukin vain on mukavampi ajaa.."
    Taaskaan mitään perusteluja muistuttavaakaan ei löydy... Huomaatko muuten miten sinä jatkuvasti arvostelet, mutta kun joku muu esittää kritiikkiä niin aina onkin kyse makuasioista.

    "Mutta miksi pitäisi luulla että Volvo on yhtä hyvä kuin saksalaiset? Nimittäin kaikki saksalaiset taas minun mittarini ja kokemusten mukaan eivät taas yllä lähellekään Volvon tasolle"
    Taas suu käy kovasti mutta mitään asiaa ei tule.

    "Vaikutat tyypiltä jolle on aivan turha edes yrittää kertoa miksi jokin ominaisuus on jossain muussa merkissä minua miellyttävämpi kuin Bmw:ssa koska eihän sillä ole mitään merkitystä.."
    Milloin olet millään tavalla yrittänyt kertoa mitään? Olet vain todennut Volvon paremmaksi, muuta ei ole kuulunut.

    "Itse olin eri mieltä ja seuraavaksi kerroit etten TAJUA aerodynamiikasta yhtään mitään.."
    Ehkä ole väärässä mutta en muista moista väittäneeni.

    "Kun autoon istuu, itse tiedän jo 15 sekunnin jälkeen mikä itseäni miellyttää ja Bmw on hieman turhan yksinkertainen tai "halvan oloinen" Mutta HUOM! tämä on vain minun mielipide. Esim. Mercedes on sisustaltaan (kojelauta,k.konsoli,istuimet) ihan eri maata kuin bmw.. mutta kuten olen yrittänyt sanoa jo liiaksikin.. makuasioita ja jos joku pitää taas Bmw:n sisustasta niin jokaisen mielipidettähän pitää kunnioittaa"
    ...eli ymmärsinkö oikein että pidät BMW:tä halvan oloisena muttet perustele sitä mitenkään, sitten väität että Mersu on ihan eri maata ilman perusteluja, Volvoa et mainitse ollenkaan ja lopuksi estät muiden arvostelun väittämällä kaikkea sittenkin vain makuasioiksi? Taas sama levy pyörii...

    Sitten yhdyt kritiikkiin Bemun myyntiluvuista (ja olet samaa mieltä että Volvo ei olisikaan juuri halvempi vaikka olet aiemmin päinvastaista väittänyt):
    "Aivan totta.. Samalla tuntuu melko typerältä melkein tapella mielipide eroista.. niitähän nämä on, käänteli asiaa miten tahansa. En pidä Bemaria todellakaan huonona autona mutta jos uskallan pitää esim. Volvoa ja Mersua parempana niin on aika paksua tulla väittämään että en ymmärrä autoista yhtään mitään.."
    Sitten väität myyntilukujakin mielipideasiaksi.

    "Ja on pakko vielä Hra PutPutille sanoa että minun mielipiteeni eivät ole mitään fakta tietoa kuten eivät sinunkaan ne tosiaan ovat mielipiteitä.. olenko jo vääntänyt rautalankaa tarpeeksi.."
    Niin, jos ladot mielipiteitä niin ne tosiaan ovat makuasioita. Toiset kuitenkin kenties hakevat ennemmin faktatietoa ja haluavat vertailla ominaisuuksia. Mitatut arvotkaan eivät mielestäsi ole kuin mielipideasia, olet tehnyt sen harvinaisen selväksi kun samaa jankkaat jokaisessa viestissäsi.

    Jan79, yksi tärkeä kysymys. Mitä kokemusta sinulla on uudesta 5-sarjalaisesta? Entä oletko ollenkaan edes ajanut S80:stä? En nimittäin voinut olla huomaamatta sitä ettet missään viesteissäsi ole puhunut suoraan S80stä, olet vain itkenyt sitä jos Volvoa arvostellaan.

    IDrivesta: katso sitä kojetaulua. Siinä on vähemmän nappeja joita pitää ajon aikana käyttää, käyttö on helpompaa ja yksinkertaisempaa. Jos kuitenkin pitää käyttää muita toimintoja ajon aikana niin ei tarvitse siirtää katsetta nähdäkseen mihin nappiin osuu vaan pelkästään siirtää käden kiekolle. Sitten napsauttaa sitä puhelimen 'ilmansuuntaan' jonka käyttäjä kyllä muistaa ja valitsee suoraan näkökentässä olevasta isosta hyvälaatuisesta näytöstä oikean numeron. Aika helppoa eikä tarvitse kuin heiman katsetta siirtää siihen isoon ruutuun, jos ollenkaan. Jos ei olla Volvo-budjetilla niin voi hommata puheohjauksen, mikä olisi sen helpompi?

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 23:39 petos kirjoitti
    hei, putput!

    -pena alias petos on kokeillut bemareita ja volvoja, kuten aiemmin kerroin. onko sitä vaikea uskoa? en jaksa samoja juttuja havainnoistani kirjoittaa uudestaan kun tein aiemmin kovalla vaivalla vastauksen kitinääsi jossa oli mielestäni niitä perusteluja joita kaipaat. johon et vaivautunut edes vastaamaan.

    -tuo heitto tm testistä jonka jan heitti tuossa aiemmin oli käsittääkseni lähinnä ärsytykseksi tarkoitettu vitsi jolle vain nauroin tätä väittelyä seuratessani :grin:
    entä mitä sinä teet? väsäät hullun romaanin puolustukseksi mokomaan vitsiin :grin:

    -koskahan sulle menee jakeluun että olen koko ajan painottanut että bmw on noista kahdesta urheilullisempi ja parempi ajettava. monessa muussakin asiassa paljon edellä volvoa. loppu kuten nää penkit ym kojelaudat on makuasiaa, joita sinä et tunnusta.
    joten mitä vielä haluat? pitääkö polvistua palvomaan bemaria kun pari merkkifriikkiä netissä ylistää merkkiä ja perustelut tulee kun suoraan jostain myyntiesitteestä :grin:

    -nostan kädet pystyyn kyllä tässä jutussa, huomaan (minäkin) että kanssasi on tämän asian tiimoilata turha väitellä koska et kunnioita toisten kokemuksia ja mielipiteitä (ja makuja) ollenkaan.

    -ja niinkuin jo mainitsin, miksi tuhlaisin aikaa kinasteluun sinun kanssa kun olemme suht samaa mieltä asiasta. sinua tuntuu silti ottavan päähän etten ole jyrkemmin volvoa vastaan ( järjetöntä!!)

    :grin: :grin: :grin: :grin:



    Eikös se koira älähdä mihin kalikka kolahtaa


    :smile: :smile: totta.. täällähän pitäisi vaihtaa ajatuksia ja kuulla mitä mieltä muut ovat itseään kiinnostavista autoista tai autoiluun liittyvistä.. mutta on järjetöntä kertoa omia mielipiteitä jos joku luulee voivansa päättää kenen mielipiteet ovat oikein ja kenen väärin.. :tongue:

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 16.01.2007 klo 00:06]
      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 23:40 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    15.01.2007 klo 21:11 Jan79 kirjoitti
    Aivan totta.. Samalla tuntuu melko typerältä melkein tapella mielipide eroista.. niitähän nämä on, käänteli asiaa miten tahansa. En pidä Bemaria todellakaan huonona autona mutta jos uskallan pitää esim. Volvoa ja Mersua parempana niin on aika paksua tulla väittämään että en ymmärrä autoista yhtään mitään..


    Ja on pakko vielä Hra PutPutille sanoa että minun mielipiteeni eivät ole mitään fakta tietoa kuten eivät sinunkaan :smile: ne tosiaan ovat mielipiteitä.. olenko jo vääntänyt rautalankaa tarpeeksi..


    Niin, samaa levyä pyörität koko ajan. Väität koko ajan että makuasioita, mutta sitten välissä väität Bemua huonommaksi tms. ja sitten vastauksen siihen jätät huomiotta koska taas palaat väieeseesi että ei voi sanoa mitään näistä autoista kun kaikki on makuasioita.

    Yhtään mitään asiaa ei olla kuultu sinulta.

    " Volvon valitsin koska sain sen halvemmalla kuin lähes samoilla varusteilla C-sarjan mersun... Eli, enemmän varusteita, enemmän tilaa ja muutenkin kokoa halvemmalla hinnalla"
    Eli ostit sillä perusteella mitä olen sanonut: on halvempi. Mutta ihmetystä aiheuttaakin se että puhut V70stä vaikka me muut puhumme S80stä...

    "Kun itse ostin viimeksi autoa, Vaihtoehtoina olivat C-sarjan mersu, Passat, V70 ja Bmw 3 ja jopa 5-sarjalainen.. Lähtöhinta ei Volvolla ollut mitenkään ERITYISEN halvempi muihin nähden mutta kun halusin autoon nahkasisustan, Bi-xenonit, automaattia yms, niin yksinkertaisesti mikään muu automerkki edellämainituista ei kykene painimaan samassa sarjassa Volvon varustepakettien kanssa.."
    Aivan samat kommentit kuin edelliseen.

    " Ensinnäkin ajomukavuus autoilla on ihan eri maata.. bmw:ssa on urheilullinen ajotuntuma mutta rehellisesti voin sanoa että urheilullisuus ja mukavuus ovat kuitenkun eri asioita! Olen ajanut pientä sekä isoa Bemaria ja omien kokemusten perusteella Bmw ei todellakaan yllä Volvon tasolle ajossa..."
    Mitään perusteita et ole esittänyt, etkä vastaukseeni vastannut.

    "Kun autoon istuu, näkee heti laadun tai sen puutteen.. Volvo on erittäin laadukas ja se näkyy materiaaleissa.. Hauskaa että Puti puti mainitsi nahkaverhoilun Volvon istuimet ovat eräät parhaimmista vaikka niitä verrattaisiin 2x kalliimpiin autoihin. Jokaisessa automallissa on omanlainen verhoilu mutta Volvossa nahkaverhoilu ainakin kestää."
    Tuotakaan et ole perustellut millään tavalla etkä ole vastannut tuohon annettuihin vastauksiin.

    " Ja jos minun kokemusten mukaan esim V70 Volvo on huomattavasti parempi ajaa kuin esim. 5-sarjan Bmw, niin asiahan on näin minun mielestäni."
    Onko mitään perusteluja? Eipä tietenkään.

    "Ja on pakko sanoa että kyllä koeajon jälkeen ensimmäisinä putosivat pelistä pois Bmw sekä passat.. Anteeksi vain jos "eräs" nimimerkki asiasta suivaantuu mutta mielestäni niin Volvo kuin C sarjan mersukin vain on mukavampi ajaa.."
    Taaskaan mitään perusteluja muistuttavaakaan ei löydy... Huomaatko muuten miten sinä jatkuvasti arvostelet, mutta kun joku muu esittää kritiikkiä niin aina onkin kyse makuasioista.

    "Mutta miksi pitäisi luulla että Volvo on yhtä hyvä kuin saksalaiset? Nimittäin kaikki saksalaiset taas minun mittarini ja kokemusten mukaan eivät taas yllä lähellekään Volvon tasolle"
    Taas suu käy kovasti mutta mitään asiaa ei tule.

    "Vaikutat tyypiltä jolle on aivan turha edes yrittää kertoa miksi jokin ominaisuus on jossain muussa merkissä minua miellyttävämpi kuin Bmw:ssa koska eihän sillä ole mitään merkitystä.."
    Milloin olet millään tavalla yrittänyt kertoa mitään? Olet vain todennut Volvon paremmaksi, muuta ei ole kuulunut.

    "Itse olin eri mieltä ja seuraavaksi kerroit etten TAJUA aerodynamiikasta yhtään mitään.."
    Ehkä ole väärässä mutta en muista moista väittäneeni.

    "Kun autoon istuu, itse tiedän jo 15 sekunnin jälkeen mikä itseäni miellyttää ja Bmw on hieman turhan yksinkertainen tai "halvan oloinen" Mutta HUOM! tämä on vain minun mielipide. Esim. Mercedes on sisustaltaan (kojelauta,k.konsoli,istuimet) ihan eri maata kuin bmw.. mutta kuten olen yrittänyt sanoa jo liiaksikin.. makuasioita ja jos joku pitää taas Bmw:n sisustasta niin jokaisen mielipidettähän pitää kunnioittaa"
    ...eli ymmärsinkö oikein että pidät BMW:tä halvan oloisena muttet perustele sitä mitenkään, sitten väität että Mersu on ihan eri maata ilman perusteluja, Volvoa et mainitse ollenkaan ja lopuksi estät muiden arvostelun väittämällä kaikkea sittenkin vain makuasioiksi? Taas sama levy pyörii...

    Sitten yhdyt kritiikkiin Bemun myyntiluvuista (ja olet samaa mieltä että Volvo ei olisikaan juuri halvempi vaikka olet aiemmin päinvastaista väittänyt):
    "Aivan totta.. Samalla tuntuu melko typerältä melkein tapella mielipide eroista.. niitähän nämä on, käänteli asiaa miten tahansa. En pidä Bemaria todellakaan huonona autona mutta jos uskallan pitää esim. Volvoa ja Mersua parempana niin on aika paksua tulla väittämään että en ymmärrä autoista yhtään mitään.."
    Sitten väität myyntilukujakin mielipideasiaksi.

    "Ja on pakko vielä Hra PutPutille sanoa että minun mielipiteeni eivät ole mitään fakta tietoa kuten eivät sinunkaan ne tosiaan ovat mielipiteitä.. olenko jo vääntänyt rautalankaa tarpeeksi.."
    Niin, jos ladot mielipiteitä niin ne tosiaan ovat makuasioita. Toiset kuitenkin kenties hakevat ennemmin faktatietoa ja haluavat vertailla ominaisuuksia. Mitatut arvotkaan eivät mielestäsi ole kuin mielipideasia, olet tehnyt sen harvinaisen selväksi kun samaa jankkaat jokaisessa viestissäsi.

    Jan79, yksi tärkeä kysymys. Mitä kokemusta sinulla on uudesta 5-sarjalaisesta? Entä oletko ollenkaan edes ajanut S80:stä? En nimittäin voinut olla huomaamatta sitä ettet missään viesteissäsi ole puhunut suoraan S80stä, olet vain itkenyt sitä jos Volvoa arvostellaan.

    IDrivesta: katso sitä kojetaulua. Siinä on vähemmän nappeja joita pitää ajon aikana käyttää, käyttö on helpompaa ja yksinkertaisempaa. Jos kuitenkin pitää käyttää muita toimintoja ajon aikana niin ei tarvitse siirtää katsetta nähdäkseen mihin nappiin osuu vaan pelkästään siirtää käden kiekolle. Sitten napsauttaa sitä puhelimen 'ilmansuuntaan' jonka käyttäjä kyllä muistaa ja valitsee suoraan näkökentässä olevasta isosta hyvälaatuisesta näytöstä oikean numeron. Aika helppoa eikä tarvitse kuin heiman katsetta siirtää siihen isoon ruutuun, jos ollenkaan. Jos ei olla Volvo-budjetilla niin voi hommata puheohjauksen, mikä olisi sen helpompi?




    :sunglasses: nyt hymyilyttää jo.. ensinnäkin.. en ole uusinta uutta S80: ajanut, siksi en hirveästi sitä kehu enkä hauku.. V70:sta on varmasti enemmän kokemuksia kuin sinulla.. Bmw:n 5-sarjasta olen ajanut jos nyt puhutaan uusista autoista niin 530D:a sekä 525I:a.. vanhempia en ala tässä luettelemaan.. epäilyksistäsi huolimatta olen kyllä ajanut bemarillakin :smile: Valitettavaa vain on se miten suorastaan kiehut jos jonkun mielestä joku muu merkki meneekin bmw: ohitse..


    Sitten tuosta itkemisestä :smile: kukakohan se ottaa itseensä jokaisen negatiivisen sanan joka kohdistuu baijerilaiseen kulkupeliin.. katsoppa peiliin..

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 16.01.2007 klo 00:08]
      
  • Lainaus:
    16.01.2007 klo 00:03 Jan79 kirjoitti
    Valitettavaa vain on se miten suorastaan kiehut jos jonkun mielestä joku muu merkki meneekin bmw: ohitse..

    kukakohan se ottaa itseensä jokaisen negatiivisen sanan joka kohdistuu baijerilaiseen kulkupeliin.. katsoppa peiliin..



    niinpä. nuo kaksi seikkaa on hyviä esimerkkejä, miksi en jaksa putputin kanssa 'keskustella'. onhan tuo outoa käytöstä koska on fakta että bmw:ssäkin on heikot kohtansa ja huonot puolensa kuten kaikissa autoissa. ja kaikkia ei bemarit mielytä.

    ja tarviiko muistuttaa etten ole volvoa parempana pitänytkään... en vain käsitä miksi pitäisi alkaa ylistää bemaria överisti vaikka se ei tee minuun vaikutusta ja toisaalta pitäisi ilmeisesti ruveta vihaamaan volvoa, vaikka en siinä mitään järkyttävän huonoa ole huomannut!


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Niinpä.. olen minäkin yrittänyt sanoa että pidän bmw:a laatuautona enkä ole haukkunut sen ajettavuutta enkä mitään mutta sitten tuo yksi sekovitsi hyökkäilee hullunlailla :smile: Makuasioista on mukava kiistellä mutta myös samalla melko turha kiistellä.. samalla tavalla voisi kiistellä minkä värinen auto on paras.. eiköhän siitäkin saisi tappelun aikaiseksi jos ei osaa eikä ymmärrä kunnioittaa toisten mielipiteitä.. Mielipide asioissa kun välttämättä oikeaa ei olekaan.. jokaisella vain sattuu olemaan omat makumieltymykset, ennakkoasenteet, kokemukset.. niin hyvät kuin huonotkin :smile:

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 16.01.2007 klo 00:41]
      
  • En tiedä missä maassa itse kukin asuu, mutta Suomessa kun itse asun on aivan turha kaivella ulkolaisten lehtien testituloksia. Suomen tiet ja niiden kunto, sekä lisäksi talvi asettavat omat ehtonsa.

    Minä, kuten moni muukin tarvitsee auton normaaliin käyttöön. Ei radalle. Eli tähän peilaten Suomen autolehdistössä Volvo on pärjännyt hyvin. Varmasti netin syövereitä kaivellessa jokainen tähänkin löytää maailmalta mieluisen testin missä oma merkki on pärjännyt hyvin.

    Testeissä pitää kuitenkin muistaa, että varsinkin kärjen osalta erot ovat hyvin pieniä. Aivan kuten Jan79 on yrittänyt kertoa, makuasiat tällöin ratkaisevat. Ja vielä kerran ihmettelen; jos Volvo on hinnaltaan kilpailukykyinen, ei kait se autoparan vika ole...

      
  • Tämäpä vasta on HAUSKA pikku kina! :grin:

    Mielipiteistä (ja mieltymyksistä) voi aina tietysti kiistellä, mutta ei siitä pidä sentään suuttua. Ja mielipiteitähän suurin osa tässäkin keskustelussa esitetyistä argumenteista on. Vain asioita jotka voidaan mitata kuten pituus, paino, nopeus jne. voidaan pitää faktoina.

    Ajetavuus ja ajo-ominaisuudetkin ovat testaajan omia mielipiteitä niin kauan kuin niitä ei voida luotettavasti mitata yleisesti hyväksytyillä määreillä. Esimerkiksi ihmisen radalla ajamia kierros aikoja ei voida pitää ajettavuuden mittareina. MINÄ en ainakaan haluaisi arkikäyttöön mitään rataohjukseksi viritettyä kivirekeä (enkä nyt puhu mistään automerkistä!), enkä myöskään sellaista laivaa joka ei käänny kun ratista kääntää (en edelleenkään...)!

    Vielä hankalammin mitattavia asioita ovat muotoilu, laatuvaikutelma sekä "kabiinin toimivuus". Kaikkiin edellämainittuihin vaikuttaa esim. tarkastelijan fyysiset mitat, ikä, kulttuuritausta ja mieltymykset.

    Eli jatketaan (?) väittelyä, mutta jätetään myös toisten mielipiteille (siis niille väärille...) tilaa..! :wink:

      
  • Lainaus:
    15.01.2007 klo 21:27 juster kirjoitti
    Lainaus:
    15.01.2007 klo 20:54 petos kirjoitti
    [
    niinpä, ja ihmettelen edelleen suuresti miksi volvo on erittäin suosittu suomessa suhteessa bemariin (jos nyt puhutaan ihan yleisesti ja kaikista malleista)? jos se kerran on niin surkea? joku fiksu bmw-kiihkoilija voisi kommentoida, teiltähän löytyy aina perustelut ja 'faktat' joka asiaan ( ellei bmw- esite ole hukassa) .

    halvempaa hintaa en kelpuuta suurimmaksi syyksi, koska ei noita pennejä yleisesti (no ok jossain tapauksissa) venytellä jos mennään ostamaan +50t € autoa.

    toisaalta tyhmäähän mun on kysyä tollasta asiaa bmw-kannattajalta, sieltä tulee jotain tosi paksua...melkein arvaankin... joku puolueeton saisi vastata ( tosin missähän sellaisiakin olisi? :grin:

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:
    Jo aikaisemmin tässä ketjussa mainitsin, ettei välttämättä pidä Volvon S80:stä ja 5-sarjan BMW:tä verrata keskenään. Esim. Suomessa myydään 5-sarjasta eniten mallia 530 Xd, jonka lähtöhinta on 70 000 euroa. Lisävarusteineen käytännössä yli 80 000 euroa. Volvo S80 myydyimmät mallit jäävät varusteineen selvästi alle 60 000 euron. Joten käytännön hinnan ero on näiden autojen välillä varsin merkittävä.

    Jos nyt haluaa lukea puolueetonta tekstiä näistä autoista voi lukea esim. TM:sta BMW:stä 14/2006 ja Volvosta 17/2006 ja vetää itse johtopäätöksensä näiden autojen eroista. Itse toisen omistavana ja toista koeajaneena pidän eroja selvänä.


    Tuo on mielestäni hyvin sanottu, jos kummankin eniten myytyjen mallien välillä on yli 20.000 euron ero, ei ole ehkä järkevää niitä verrata. Itse en edes miettisi, ostaisinko 80.000 eurolla Volvon vai Bemarin, mutta miettisin hyvin tarkkaan, ostaisinko hiukan yli 50.000 eurolla? Silloin todennäköisesti valitsisin Volvon, mussa tapauksessa en missään nimessä, ei kävisi edes pienessä mielessä.

    Yllä mainitussa hintaluokassa Bemari tarjoaa sellaista, mitä Volvoon ei saa rahallakaan, mutta onko se ero tuon eurokasan arvoinen? Osalle on, osalle ei, suurimman osan ei tarvitse tuollaista edes miettiä.

      
  • Lainaus:
    16.01.2007 klo 07:20 vernon vili kirjoitti
    En tiedä missä maassa itse kukin asuu, mutta Suomessa kun itse asun on aivan turha kaivella ulkolaisten lehtien testituloksia. Suomen tiet ja niiden kunto, sekä lisäksi talvi asettavat omat ehtonsa.

    Minä, kuten moni muukin tarvitsee auton normaaliin käyttöön. Ei radalle. Eli tähän peilaten Suomen autolehdistössä Volvo on pärjännyt hyvin. Varmasti netin syövereitä kaivellessa jokainen tähänkin löytää maailmalta mieluisen testin missä oma merkki on pärjännyt hyvin.

    Testeissä pitää kuitenkin muistaa, että varsinkin kärjen osalta erot ovat hyvin pieniä. Aivan kuten Jan79 on yrittänyt kertoa, makuasiat tällöin ratkaisevat. Ja vielä kerran ihmettelen; jos Volvo on hinnaltaan kilpailukykyinen, ei kait se autoparan vika ole...


    Tuossa kirjoitit asiaa eli ulkomaiset testit on toki mielenkiintoista luettavaa, mutta eivät täysin päde Suomen olosuhteisiin. Mm. ajovaloja ei ulkomailla testata ja autojen hiljaisuudesta ei saa oikeaa kuvaa, koska tiet on aivan erilaisia eli Suomen tiet on karkeita, uraisia ja yleensä aina kallellaan johonkin suuntaan. Auton suuntavakavuus täällä kaltevilla teillä on aivan toinen kuin Keski-Euroopan viivottimen suorilla ja juuri BMW:tä on tuosta suuntavakavuuden puutteesta usein moitittu, mutta myös muita saksalaisia.

    Sitten noihin ajovaloihin palatakseni on käsittämätöntä, miten Audia ei kiinnosta tehdä autoihinsa kelvollisia ajovaloja. Audi A6:een saa toki lisävarusteiset bi-xenon valot, mutta niidenkin kaukovalojen teho on surkea, kuten TM koeajossaan kirjoitti. Eroa kaukovaloissa on Volvo S80:n hyväksi lähes 50 metriä! Myös monissa muissa autoissa on surkeat halogeenivalot, mutta sentään lisävarusteena saa tehokkaat xenonit, mutta ei Audiin. Eli saksalaisillekin sattuu auton valmistuksessa kömmähdyksiä, kun autot suunnitellaan Keski-Eurooppaa varten ja unohdetaan nämä Pohjolan olot eli hyvien valojen tarve ja kaltevat ja uraiset tiet. Itselleni nuo Audin valot oli viimeinen niitti, joka ratkaisi valinnan Volvon hyväksi, kun vertailua tein.

    Tosiaan noissa autotesteissä erot on monasti hyvin pieniä ja testeissähän on yleensä kerrottu painokerroin millä mitäkin ominaisuutta on painotettu ja noita painokertoimia muuttamalla autojen järjestys usein muuttuu. Monasti lopullisen sijoituksen testeissä ratkaisee kustannukset tai ulkomaisissa testeissä arvon säilyminen, jotka ei edes suoraan päde tänne Suomeen tai sitten annetaan painoa laatuvaikutelmalle, joka on myös makukysymys. Tässä luokassa tietysti laatuvaikutelmalla on merkitystä, mutta huippumallien laatuvaikutelmasta annettavat arvosanat ei enää päde perusmalleihin ja päinvastoin.

      
  • Lainaus:
    16.01.2007 klo 07:20 vernon vili kirjoitti
    En tiedä missä maassa itse kukin asuu, mutta Suomessa kun itse asun on aivan turha kaivella ulkolaisten lehtien testituloksia. Suomen tiet ja niiden kunto, sekä lisäksi talvi asettavat omat ehtonsa.


    Niinpä ja tämän takia esim. alustan kautta välittyvä melu pitäisi olla vieläkin paremmin hallinnassa. Useiden koeajojen ja kokemuksen perusteeella voin vakuuttaa, että hintaluokassa n. 60.000 eur (alk. ja alle) on tasan 2 automallia, joissa tämä ko. meteli on poikkeuksellisen hyvin eristetty, ne ovat BMW 5-sarja sekä Mercedes E-sarja. Karkean asfaltin äänet ovat lähes sileän pinnan tasolla ja lisäksi tien kuopat, poikittaisurat tai vaikka siltojen saumakohdat ylitetään täysin eleettömästi ja äänettömästi. Tätä ei saavuteta kompromissien kautta, toteutus on kalliimpaa ja se valitettavasti heijastuu myös hintaan. Uskon, että Volvokin haluaisi enemmän panostaa tähän meluntorjuntaan mutta Ford ei anna rahaa. Ford nimittäin on lähes konkurssitilanteessa ja rahat on loppu, tappiot viime syksynä olivat 5,7 mrd euroa/3kk. Nyt Ford-leirissä on pakko säästää, toteutuksissa, on pakko tehdä kompromisseja jotta esim. sama pohjalevy voidaan hyödyntää Focusista S80:iin. Jos katsoo vaikka mersun tilannetta, on pohjalevyt A/B-, C-, E- ja S-sarjoissa täysin omaa ja itsenäistä suunnittelua, ne on ainoastaan tehty ko. mallia varten ilman kompromisseja ja laadusta tinkimättä.

    Kun nyt halusit Suomen lehtien kommentteja, niin tässä esim. Tuulilasi 10/06 ja Volvo S80 Suomen teillä:

    "Karkea asfaltti saa kuitenkin RENGAS-ÄÄNET kantautumaan SELKEINÄ sisään. Tyhjäkäynnillä kone kalisee, ja kiihdytyksessä se JYRISEE kuin KUORMA-AUTO."

      
  • Ja mitä tulee rengasmeluun, niin jo rengasmerkki ja malli tekee helposti 2-3dbA:n eron meluun. Tämähän tuli jo todistetuksi Tuulilasin talvirengastesteissä, jossa esim. Nokialainen nasta, vertailun meluisin, pitää melkoista jollotusta verrattuna testin hiljaisimpaan Gislavediin. Kyllä ne autojen melutestit pitäisi tehdä samoilla renkailla ja samalla tiesuoritteella, jotta meluvertailua ylipäänsä voisi tehdä.

    Helppohan sieltä yksittäisestä autotestistä on irtolauseita ottaa esille, mutta koko totuus ei välttämättä ole siinä.

      
  • Lainaus:
    16.01.2007 klo 09:50 individual kirjoitti

    Tuo on mielestäni hyvin sanottu, jos kummankin eniten myytyjen mallien välillä on yli 20.000 euron ero, ei ole ehkä järkevää niitä verrata. Itse en edes miettisi, ostaisinko 80.000 eurolla Volvon vai Bemarin, mutta miettisin hyvin tarkkaan, ostaisinko hiukan yli 50.000 eurolla? Silloin todennäköisesti valitsisin Volvon, mussa tapauksessa en missään nimessä, ei kävisi edes pienessä mielessä.

    Yllä mainitussa hintaluokassa Bemari tarjoaa sellaista, mitä Volvoon ei saa rahallakaan, mutta onko se ero tuon eurokasan arvoinen? Osalle on, osalle ei, suurimman osan ei tarvitse tuollaista edes miettiä.



    No minulla oli autonvaihdossani oljenkorsina myös luokkaa hienommat autot, kuten S320 CDI ja Jaguar XJD/XJ8. Toki Jaguar ja mersu olivat pirun hienoja pelejä, mutta en kokenut saavani tarpeeksi vastinetta rahasummalle, jonka noihin sijoittaisin. Nyt tosin hieman potuttaa, että LS Lexusta en muistanut odottaa, siinä kun saisi tehokkaan V8 koneen ikään kuin kaupanpäälle verrattuna noihin kilpailjoihin. 7-sarjan bemaria en edes koeajanut sen muotoilun takia.

    Ns. halvempina vaihtoehtoina olivat sitten 520d, A6 2.0T Pro Business ja tämä S80 2.5T.

    Mielestäni kaikissa autoissa oli hyvät puolensa, mutta Audi tipahti kisasta ensimmäisenä pois muutaman "silmään hypänneen" ominaisuuden takia. Ne olivat täysin järjetön CD-soittimen sijoittaminen, huonot penkit ja kelvottomat xenonit.

    BMW oli koeajolla kiva auto. Mukava ajaa, mutta etsii urat vähän turhan helposti. Business-mallistokin olisi ollut ihan mukavasti varusteltu xenoneineen ja sähköpenkkeineen. 520d ei kuitenkaan luonnollisesti tarjonnut vastaavaa ohituskiihtyvyyttä ja suorituskykyä kuin S80 2.5T.

    Sitten Volvoon. Volvo tuntui koeajolla ns. heti omalta. Penkit olivat loistavat minunlaiselleni henkilölle, joka kärsii ajoittaisista selkäkivuista. Volvon heikompina puolina on automaatin ajoittainen arpominen, ja ohjaustunto, joka ei aivan yllä bemarin tasolle. Tosin tämä menee suoraan kuin juna.

    Hintaa Volvolleni tuli kuitenkin selvästi päälle 60 000€, joten Audin tuolla summalla olisi hankkinut melko kivuttomasti. Bemarinkin olisi saanut ihan kohtalaisilla varusteilla.

    Jos Volvon haluaa, niin se kannattaa hankkia nyt, sillä 2.5T poistuu pian valikoimista. Myyjän mukaan aloituskoneeksi bensapuolella jää näin 3.2 V6! Mielestäni on ironista, että tällöin ns. "halvan Volvon" lähtöhinta on bensakoneella lähes 15 000€ enemmän kuin aakuutosen. Volvo on tällöin lähtöhinnaltaan myös bemaria kalliimpi.

    Ja lopuksi haluan vielä painottaa, että auton valitseminen tästä luokasta on mielestäni pelkästään makuasia. Itse tykkäsin Volvosta eniten, joku muu voi tykätä mersusta, bemarista tai jopa Audista. Olen omistanut näistä ns. "saksalaisista premiumeista" kaikki, joten miksikään merkkifanaatikoksi minua on turha tituleerata.

    Nyt sitten odotellaan "PutPutin" hyökkäystä. "Eihän autonvalinta voi olla makuasia, kun BMW on paras", tai jotain vastaavaa yhtä rakentavaa kommenttia.

      
  • Lainaus:
    16.01.2007 klo 10:26 Critical kirjoitti


    Niinpä ja tämän takia esim. alustan kautta välittyvä melu pitäisi olla vieläkin paremmin hallinnassa. Useiden koeajojen ja kokemuksen perusteeella voin vakuuttaa, että hintaluokassa n. 60.000 eur (alk. ja alle) on tasan 2 automallia, joissa tämä ko. meteli on poikkeuksellisen hyvin eristetty, ne ovat BMW 5-sarja sekä Mercedes E-sarja. Karkean asfaltin äänet ovat lähes sileän pinnan tasolla ja lisäksi tien kuopat, poikittaisurat tai vaikka siltojen saumakohdat ylitetään täysin eleettömästi ja äänettömästi. Tätä ei saavuteta kompromissien kautta, toteutus on kalliimpaa ja se valitettavasti heijastuu myös hintaan. Uskon, että Volvokin haluaisi enemmän panostaa tähän meluntorjuntaan mutta Ford ei anna rahaa. Ford nimittäin on lähes konkurssitilanteessa ja rahat on loppu, tappiot viime syksynä olivat 5,7 mrd euroa/3kk. Nyt Ford-leirissä on pakko säästää, toteutuksissa, on pakko tehdä kompromisseja jotta esim. sama pohjalevy voidaan hyödyntää Focusista S80:iin. Jos katsoo vaikka mersun tilannetta, on pohjalevyt A/B-, C-, E- ja S-sarjoissa täysin omaa ja itsenäistä suunnittelua, ne on ainoastaan tehty ko. mallia varten ilman kompromisseja ja laadusta tinkimättä.

    Kun nyt halusit Suomen lehtien kommentteja, niin tässä esim. Tuulilasi 10/06 ja Volvo S80 Suomen teillä:

    "Karkea asfaltti saa kuitenkin RENGAS-ÄÄNET kantautumaan SELKEINÄ sisään. Tyhjäkäynnillä kone kalisee, ja kiihdytyksessä se JYRISEE kuin KUORMA-AUTO."


    Ihan vaan vinkkinä, että kannattaisi koeajaa se Volvo S80 ja vasta sen jälkeen poimia noita yksittäisiä lauseita autotesteistä. S80 äänieristys on kyllä minusta aika onnistunut ja tuo ylistämäsi MB E-sarja ei taida olla sen hiljaisempi. En ole itse Mersua ajanut, mutta mitä olen kommenttia asiasta kuullut, niin monet pitää Volvo S80 hiljaisempana kuin Mersua eli mistään Volvon äänieristyksen epäonnistumisesta ei minusta kannata silloin keskustella. 2.5 turbo ei myöskään jyrise millään tavoin ja eikä muutkaan bensakoneet ja hiljaisena tuota dieseliäkin on pidetty maantiellä.

    TM 1/2005 testissä oli mukana mm. Audi A6, BMW 525 ja MB E 200. TM kirjoitti, että BMW on selvästi hiljaisin, MB on seuraavaksi hiljaisin, mutta ero BMW:hen on selvä ja noista meluisin on A6 yhdessä muun testijoukon kanssa. Ero melumittauksessa BMW:n eroksi on 2-3 dB riippuen nopeudesta ja Mersun ja Audin välillä oli eroa vain noin 1 dB. Arvosanat melusta BMW 10, MB 9 ja Audi 8. Todennäköisesti Volvon arvosana melusta olisi tuohon suhteutettuna myös 9.

      
  • Lainaus:
    16.01.2007 klo 10:26 Critical kirjoitti
    Lainaus:
    16.01.2007 klo 07:20 vernon vili kirjoitti
    En tiedä missä maassa itse kukin asuu, mutta Suomessa kun itse asun on aivan turha kaivella ulkolaisten lehtien testituloksia. Suomen tiet ja niiden kunto, sekä lisäksi talvi asettavat omat ehtonsa.



    Niinpä ja tämän takia esim. alustan kautta välittyvä melu pitäisi olla vieläkin paremmin hallinnassa. Useiden koeajojen ja kokemuksen perusteeella voin vakuuttaa, että hintaluokassa n. 60.000 eur (alk. ja alle) on tasan 2 automallia, joissa tämä ko. meteli on poikkeuksellisen hyvin eristetty, ne ovat BMW 5-sarja sekä Mercedes E-sarja. Karkean asfaltin äänet ovat lähes sileän pinnan tasolla ja lisäksi tien kuopat, poikittaisurat tai vaikka siltojen saumakohdat ylitetään täysin eleettömästi ja äänettömästi. Tätä ei saavuteta kompromissien kautta, toteutus on kalliimpaa ja se valitettavasti heijastuu myös hintaan. Uskon, että Volvokin haluaisi enemmän panostaa tähän meluntorjuntaan mutta Ford ei anna rahaa. Ford nimittäin on lähes konkurssitilanteessa ja rahat on loppu, tappiot viime syksynä olivat 5,7 mrd euroa/3kk. Nyt Ford-leirissä on pakko säästää, toteutuksissa, on pakko tehdä kompromisseja jotta esim. sama pohjalevy voidaan hyödyntää Focusista S80:iin. Jos katsoo vaikka mersun tilannetta, on pohjalevyt A/B-, C-, E- ja S-sarjoissa täysin omaa ja itsenäistä suunnittelua, ne on ainoastaan tehty ko. mallia varten ilman kompromisseja ja laadusta tinkimättä.

    Kun nyt halusit Suomen lehtien kommentteja, niin tässä esim. Tuulilasi 10/06 ja Volvo S80 Suomen teillä:

    "Karkea asfaltti saa kuitenkin RENGAS-ÄÄNET kantautumaan SELKEINÄ sisään. Tyhjäkäynnillä kone kalisee, ja kiihdytyksessä se JYRISEE kuin KUORMA-AUTO."


    Oletkohan näitä autoja ajanutkaan? BMW on hiljainen, mutta mersu ei eroa luokan keskitasosta mitenkään. Uskallan väittää, että jopa S80 on hiljaisempi kuin eemeli. Myös Lexus GS on mersua ja toki myös Volvoa hiljaisempi.

    Ja mitä noihin lainauksiin tulee, niin asiayhteydestä irroitettuna saa minkä vaan auton näyttämään huonolta. Tuulilasissa mainittiin myös näin "melutaso jää ylellisen alhaiseksi" ja loppuplussissa oli plussa hiljaisuudesta. Audin miinuksena sen sijaan mainittiin rengasmelu. Teknarissakin muistaakseni kiiteltiin Volvon hiljaisuutta.

    Ja tuo Volvon testi oli ajettu autolla, jossa oli 18" vanteet. Kaikki kuvat olivat 18" vanteilla varustetusta autosta paitsi väistötestikuvat. Mielestäni oli vähintääkin asiantuntematonta jättää tämä fakta mainitsematta testissä.

    D5 koneeseen en ota kantaa, mutta kyllä näitä bensakäyttöisen 5-sylinterisen murinoita voisi kuunnella enemmänkin auton sisällä.

    (editoitu kirjoitusvirheitä pois)

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 16.01.2007 klo 18:53]
      
  • Lainaus:
    16.01.2007 klo 10:57 Simppa- kirjoitti
    Jos Volvon haluaa, niin se kannattaa hankkia nyt, sillä 2.5T poistuu pian valikoimista. Myyjän mukaan aloituskoneeksi bensapuolella jää näin 3.2 V6! Mielestäni on ironista, että tällöin ns. "halvan Volvon" lähtöhinta on bensakoneella lähes 15 000€ enemmän kuin aakuutosen. Volvo on tällöin lähtöhinnaltaan myös bemaria kalliimpi.


    Tarkoittanet kuitenkin 3.2 I6, eikä 3.2 V6....suora kutonenhan siellä poikittain on 6-v automaatin kanssa....

      
  • Juu,
    I6 eikä V6, kuten kirjoitin.

      
  • :smile: :smile: :smile: :smile: Täällä taitaa oikeastaan kaikki muut paitsi yksi :smile: ymmärtää että autoja vertailtaessa makumieltymykset ratkaisevat..

    On pakko tunnustaa että myös ammatikseen autoja testaavat.. heilläkin on omia ennakkoasenteita tiettyihin automerkkeihin.. ja sitten kuka pitää mistäkin.. :smile:

      
  • YHTEENVEDON AIKA taitaa olla:

    - vilkasta keskustelua
    - mukana Volvon omistajia sekä monilla eri merkeillä ajavia
    - Volvolaisille on suurta tuskaa hyväksyä että S80 on ihan hyvä auto, he uskovat auton olevan parempi kuin hyvä, mikä tosin on saattaa olla luonnollista kun Volvon ovat hankkineet
    - myös se, että Volvo on 100% Fordin omistama tuntuu hieman harmittavan koska arvattavasti tämä syö imagoa ja samoja osia saattaa löytyä vaikka Ford Focusista
    - muita merkkejä ajavilla on eriäviä mielipiteitä Volvo S80:stä, ajettavuus ei ole parhaiden tasolla ja rengasäänet kuuluvat kiistatta kajuuttaan esim. BMW:tä selvemmin, myös Volvon dieselmoottori Tuulilasin mukaan muistuttaa ennemminkin kuorma-auton moottorin jyrinää käynniltään
    - em. asioita on Volvolaisille todistettu useaan otteeseen mm. testituloksilla. Tämän keskustelun alustus perustuu ruotsalaisen autolehden vertailuun, jossa S80 jäi jumboksi, myös muiden kv. lehtien tuloksia on esitetty (esim. What Car, Car&Driver) vastaavilla lopputuloksilla.
    - laadusta AMS:n testissä parhaat saivat lähes 100% ja S80 sai 66%
    - Volvolaisille nämä faktat tuntuu olevan enimmäkseen makuasioita, joita ei kannata noteerata, vaan sivuuttaa olan kohautuksella.

    Ehdotan loppukaneetiksi kompromissilausetta, johon kaikkien on helppo yhtyä:

    Volvo on ihan hyvä auto ja jopa edullinenkin monelle, mutta jos haetaan huippuajettavuutta, huippuyksityiskohtia ja -lisävarusteita, äänettömyyttä ja HUIPPUIMAGOA, puhutaan ilman muuta merkeistä kuten BMW tai Mercedes (jolle tasolle Ford-pohjaisen S80:n paukut eivät riitä). Mutta huomioikaa myös, että Volvo on halpa hinnaltaan (45-75.000), Mersut 60 - 160.000 ja hintahan vaikuttaa myös ratkaisuihin jo hinnat alk. mallissa.

    PS. Volvolaiset, jos kaikesta huolimatta pidätte eo. makuasiana, niin tutustukaa BMW/Mercedes -merkkisiin autoihin niin ymmärrätte ettei kyseessä olekaan makuasiat.

      
  • Lainaus:
    16.01.2007 klo 22:18 Critical kirjoitti
    YHTEENVEDON AIKA taitaa olla:

    - vilkasta keskustelua
    - mukana Volvon omistajia sekä monilla eri merkeillä ajavia
    - Volvolaisille on suurta tuskaa hyväksyä että S80 on ihan hyvä auto, he uskovat auton olevan parempi kuin hyvä, mikä tosin on saattaa olla luonnollista kun Volvon ovat hankkineet
    - myös se, että Volvo on 100% Fordin omistama tuntuu hieman harmittavan koska arvattavasti tämä syö imagoa ja samoja osia saattaa löytyä vaikka Ford Focusista
    - muita merkkejä ajavilla on eriäviä mielipiteitä Volvo S80:stä, ajettavuus ei ole parhaiden tasolla ja rengasäänet kuuluvat kiistatta kajuuttaan esim. BMW:tä selvemmin, myös Volvon dieselmoottori Tuulilasin mukaan muistuttaa ennemminkin kuorma-auton moottorin jyrinää käynniltään
    - em. asioita on Volvolaisille todistettu useaan otteeseen mm. testituloksilla. Tämän keskustelun alustus perustuu ruotsalaisen autolehden vertailuun, jossa S80 jäi jumboksi, myös muiden kv. lehtien tuloksia on esitetty (esim. What Car, Car&Driver) vastaavilla lopputuloksilla.
    - laadusta AMS:n testissä parhaat saivat lähes 100% ja S80 sai 66%
    - Volvolaisille nämä faktat tuntuu olevan enimmäkseen makuasioita, joita ei kannata noteerata, vaan sivuuttaa olan kohautuksella.

    Ehdotan loppukaneetiksi kompromissilausetta, johon kaikkien on helppo yhtyä:

    Volvo on ihan hyvä auto ja jopa edullinenkin monelle, mutta jos haetaan huippuajettavuutta, huippuyksityiskohtia ja -lisävarusteita, äänettömyyttä ja HUIPPUIMAGOA, puhutaan ilman muuta merkeistä kuten BMW tai Mercedes (jolle tasolle Ford-pohjaisen S80:n paukut eivät riitä). Mutta huomioikaa myös, että Volvo on halpa hinnaltaan (45-75.000), Mersut 60 - 160.000 ja hintahan vaikuttaa myös ratkaisuihin jo hinnat alk. mallissa.

    PS. Volvolaiset, jos kaikesta huolimatta pidätte eo. makuasiana, niin tutustukaa BMW/Mercedes -merkkisiin autoihin niin ymmärrätte ettei kyseessä olekaan makuasiat.


    Sorry vaan, mutta ei oikein pure minuun nuo provoilusi. Koeja se uusi S80 ja keskustellaan sitten lisää, kun sinulla on oikeita kokemuksia Volvolta eikä vaan kuvitelmia ja ennakkoasenteita! Yksi moka tuossa on jo Volvon hinta eli kun et ole edes sitä vaivautunut kaivamaan oikein. Kannattaa mennä myös se Volvon rengasmelu koeajolla itse kuuntelemaan ja itse toteamaan se Volvon ajettavuus ja laatuvaikutelma, ettei tarvi jotain yksittäisiä autolehtien testeistä asiayhteydestään irrotettua lauseita toistaa täällä loputtomasti!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit