UUSI VOLVO S80 JUMBO AMS:n TESTISSÄ !!!

610 kommenttia
17810121321
  • Lainaus:
    16.01.2007 klo 22:41 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    16.01.2007 klo 22:18 Critical kirjoitti
    YHTEENVEDON AIKA taitaa olla:

    - vilkasta keskustelua
    - mukana Volvon omistajia sekä monilla eri merkeillä ajavia
    - Volvolaisille on suurta tuskaa hyväksyä että S80 on ihan hyvä auto, he uskovat auton olevan parempi kuin hyvä, mikä tosin on saattaa olla luonnollista kun Volvon ovat hankkineet
    - myös se, että Volvo on 100% Fordin omistama tuntuu hieman harmittavan koska arvattavasti tämä syö imagoa ja samoja osia saattaa löytyä vaikka Ford Focusista
    - muita merkkejä ajavilla on eriäviä mielipiteitä Volvo S80:stä, ajettavuus ei ole parhaiden tasolla ja rengasäänet kuuluvat kiistatta kajuuttaan esim. BMW:tä selvemmin, myös Volvon dieselmoottori Tuulilasin mukaan muistuttaa ennemminkin kuorma-auton moottorin jyrinää käynniltään
    - em. asioita on Volvolaisille todistettu useaan otteeseen mm. testituloksilla. Tämän keskustelun alustus perustuu ruotsalaisen autolehden vertailuun, jossa S80 jäi jumboksi, myös muiden kv. lehtien tuloksia on esitetty (esim. What Car, Car&Driver) vastaavilla lopputuloksilla.
    - laadusta AMS:n testissä parhaat saivat lähes 100% ja S80 sai 66%
    - Volvolaisille nämä faktat tuntuu olevan enimmäkseen makuasioita, joita ei kannata noteerata, vaan sivuuttaa olan kohautuksella.

    Ehdotan loppukaneetiksi kompromissilausetta, johon kaikkien on helppo yhtyä:

    Volvo on ihan hyvä auto ja jopa edullinenkin monelle, mutta jos haetaan huippuajettavuutta, huippuyksityiskohtia ja -lisävarusteita, äänettömyyttä ja HUIPPUIMAGOA, puhutaan ilman muuta merkeistä kuten BMW tai Mercedes (jolle tasolle Ford-pohjaisen S80:n paukut eivät riitä). Mutta huomioikaa myös, että Volvo on halpa hinnaltaan (45-75.000), Mersut 60 - 160.000 ja hintahan vaikuttaa myös ratkaisuihin jo hinnat alk. mallissa.

    PS. Volvolaiset, jos kaikesta huolimatta pidätte eo. makuasiana, niin tutustukaa BMW/Mercedes -merkkisiin autoihin niin ymmärrätte ettei kyseessä olekaan makuasiat.


    Sorry vaan, mutta ei oikein pure minuun nuo provoilusi. Koeja se uusi S80 ja keskustellaan sitten lisää, kun sinulla on oikeita kokemuksia Volvolta eikä vaan kuvitelmia ja ennakkoasenteita! Yksi moka tuossa on jo Volvon hinta eli kun et ole edes sitä vaivautunut kaivamaan oikein. Kannattaa mennä myös se Volvon rengasmelu koeajolla itse kuuntelemaan ja itse toteamaan se Volvon ajettavuus ja laatuvaikutelma, ettei tarvi jotain yksittäisiä autolehtien testeistä asiayhteydestään irrotettua lauseita toistaa täällä loputtomasti!


    Keskustelua seuranneena odotellinkin jo jonkinlaista loppuhuipentumaa, Critically on tiivistänyt hyvin keksustelun kulun. Eipä 'volvolaiset' ole essittäneet väitteidensä tueksi mitään referenssejä vaan kovasti kehuvat omaansa. Muut sentään viittaavat autolehtien tuloksiin ja mittauksiin.

    Silti pidän minäkin Volvoa ihan hyvänä merkkinä luokassa johon kuuluu vaikkapa Chrysler, Ford, Toyota, VW, Nissan ja muu keskihintaluokka... Ja ne statusmerkithän on sit taas ihan oma lukunsa.

      
  • :smile: taas joku provoilija ampui yli.. Itse olen tutustunut mersuun paremmin kuin moni muu.. olen omistanut 2 kpl ja perheessä on ollut useita, pihassa on 1 edelleen. Bemareita en ole omistanut mutta ajanut kyllä.. ja enemmän kuin pari kilometriä :smile: En kehu Volvoa sen takia että Itselläni on Volvo.. olen aiemminkin sanonut että harkitsin myös Bemaria ja mersua mutta tuosta kolmikosta bemari tippui ensimmäisenä pois.. bemarien omistajat ovat luonnollisesti toista mieltä mutta itse en pitänyt bemarin ylistettyä laatua sekä ajettavuutta mersun ja Volvon tasolla.. Lisäksi bemarissa on käsittämättömän huono kytkin.. tosin se on totuttelukysymys! Mersu ja volvo olivat mielestäni täysin samalla lähtöviivalla enkä lähde mersua moittimaan.. Volvossa vain on huomattavasti älykkäämmät-> edullisemmat lisävaruste paketit jotka mersulla olisivat nostaneet hintaa niin paljon että huh huh... ja jos V70:n Dieselin kaikilla herkuilla saa muutaman tonnin halvemmalla kuin C-sarjalaisen mersun, eikä edes suurimmalla dieselillä, ei tarvitse miettiä :smile: Itse pidän mersusta myös, mutta Volvo on ollut TÄYSIN viaton, todella upea ajaa ja tosiaan, kaikilla herkuilla niin eipä ole tullut edes mieleen että olisin joutunut tyytymään tähän vain halvemman hinnan takia.

      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 00:10 makekaks kirjoitti

    Keskustelua seuranneena odotellinkin jo jonkinlaista loppuhuipentumaa, Critically on tiivistänyt hyvin keksustelun kulun. Eipä 'volvolaiset' ole essittäneet väitteidensä tueksi mitään referenssejä vaan kovasti kehuvat omaansa. Muut sentään viittaavat autolehtien tuloksiin ja mittauksiin.

    Silti pidän minäkin Volvoa ihan hyvänä merkkinä luokassa johon kuuluu vaikkapa Chrysler, Ford, Toyota, VW, Nissan ja muu keskihintaluokka... Ja ne statusmerkithän on sit taas ihan oma lukunsa.


    Kyllä täällä on aika monta kertaa jo viitattu Teknikens Världin testiin, jossa järjestys oli Audi A6, Volvo S80, Bmw 523, MB 200 eli siis tuossa testissä Volvo VOITTI, HUOM! VOITTI Bemarin ja Mersun.

    Tuo testihän on keskusteluissa vaan täysin sivuutettu, kun on keskitytty mesoamaan Volvon huonoudesta ja BMW:n ja Mersun täydellisyydestä joidenkin fanaatikokkojen toimesta. Kuten on viitattu myöskin Volvo S80 V8 AWD koeajoon Teknikens Världissä, jossa Volvo arvotettiin noiden saksalaisten joukossa kommentilla "Bästä köp" ja Volvolle ja noille kilpaileville saksalaisille kaikille 4/5 tähteä arvosanaksi.

    Tuokin on sivuutettu keskustelussa täysin tässä hullussa mesoamisessa Volvoa vastaan.

    Eli eihän täällä nämä kiihkoilevat BMW- ja Mersu-kuskit edes suostu myöntämään, että voisi olla mahdollista Volvon olevan Bemaria ja Mersua parempi jossain testissä.

    Otetaan nyt sitten vielä poimintoja Volvo S80 koeajosta ajovalo.net -sivulta:

    - "Laatuvaikutelma on hyvä ja materiaalit ovat erittäin moderneja.
    - " kaikissa toiminnoissa on asiallisen laadun leima: katkaisijat eivät hetku eikä hälyääniä kuulu."
    -"Istuimista täytyy taas kerran sanoa, että kun kerran pieni ruotsalainen Volvo osaa tehdä näin hyviä istuimia, mikseivät muut sitten vaikka kopioi niitä?"
    - "Kokonaisuutena täytyy sanoa, että Volvo yllätti minut positiivisesti. Se on erittäin hyvä ajaa ohjautuen juuri sinne, minne kuljettaja haluaa kirjaimellisesti imeytyen kaarteisiin täysin eleettömästi, vakaasti ja luotettavan tuntuisesti. Myös maantiellä se on hyvä ja kulkee suoraan urista riippumatta."
    -"S80:n merkittävin puute eli epämääräinen ohjaustunto on saatu korjattua ainakin nopeuden mukaan säätyvässä tehostinversiossa (lisähinta 350 euroa) saksalaisten tasolle. Jousituksen toiminta Suomen olosuhteissa on kiitettävää."
    -"Toisin kuin monet muut nykyautot, oli Volvo hiljainen myös karkealla tienpinnalla. Lisäsuhinaa ei tullut peileistä eikä kattoluukusta, vaikka sen verho oli auki. Kun jousitus ja istuimetkin olivat mukavat, ei auton alustasta jäänyt mitään kielteistä sanottavaa!"

    Otetaanpa sitten näiden BMW-fanaatikkojen kiusaksikin muutama valittu poiminta samalta sivulta BMW 530dA koeajosta:

    - "Eniten vaivaa kuitenkin ohjauksen heikko palautus. Maantienopeudellakin ohjausta on käännettävä takaisin melkoisella voimalla."
    - "Jo kaupunkinopeudella auto on täysin urien ohjailtavissa."
    - "Sisustus on moderni ja tyylikäs, mutta Audimaista laadukkuuden tunnetta siitä ei jää."
    - "Olennaisin kritiikin aihe on se, että ajettavuudesta ja laatuvaikutelmasta ei voi antaa kiitettävää arviota."

    Tuo ajovalo.net on yhden toimittajan ylläpitämä sivusto ja selvästi hän ihannoi saksalaisia autoja, kun katsoo luokkien parhaita hänen mielestään, mutta siis siitä huolimatta tämä täällä taivaaseen ylistetty Bemari saa häneltä noinkin selvää kritiikkiä.

    Saapa nähdä millaisen hyökkäyksen vaikkapa tämä nimim. PutPut nyt tekeekään, kun Bemaria on täällä nyt uskallettu arvostella. :smile:

      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 00:46 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    17.01.2007 klo 00:10 makekaks kirjoitti

    Keskustelua seuranneena odotellinkin jo jonkinlaista loppuhuipentumaa, Critically on tiivistänyt hyvin keksustelun kulun. Eipä 'volvolaiset' ole essittäneet väitteidensä tueksi mitään referenssejä vaan kovasti kehuvat omaansa. Muut sentään viittaavat autolehtien tuloksiin ja mittauksiin.

    Silti pidän minäkin Volvoa ihan hyvänä merkkinä luokassa johon kuuluu vaikkapa Chrysler, Ford, Toyota, VW, Nissan ja muu keskihintaluokka... Ja ne statusmerkithän on sit taas ihan oma lukunsa.


    Kyllä täällä on aika monta kertaa jo viitattu Teknikens Världin testiin, jossa järjestys oli Audi A6, Volvo S80, Bmw 523, MB 200 eli siis tuossa testissä Volvo VOITTI, HUOM! VOITTI Bemarin ja Mersun.

    Tuo testihän on keskusteluissa vaan täysin sivuutettu, kun on keskitytty mesoamaan Volvon huonoudesta ja BMW:n ja Mersun täydellisyydestä joidenkin fanaatikokkojen toimesta. Kuten on viitattu myöskin Volvo S80 V8 AWD koeajoon Teknikens Världissä, jossa Volvo arvotettiin noiden saksalaisten joukossa kommentilla "Bästä köp" ja Volvolle ja noille kilpaileville saksalaisille kaikille 4/5 tähteä arvosanaksi.

    Tuokin on sivuutettu keskustelussa täysin tässä hullussa mesoamisessa Volvoa vastaan.

    Eli eihän täällä nämä kiihkoilevat BMW- ja Mersu-kuskit edes suostu myöntämään, että voisi olla mahdollista Volvon olevan Bemaria ja Mersua parempi jossain testissä.

    Otetaan nyt sitten vielä poimintoja Volvo S80 koeajosta ajovalo.net -sivulta:

    - "Laatuvaikutelma on hyvä ja materiaalit ovat erittäin moderneja.
    - " kaikissa toiminnoissa on asiallisen laadun leima: katkaisijat eivät hetku eikä hälyääniä kuulu."
    -"Istuimista täytyy taas kerran sanoa, että kun kerran pieni ruotsalainen Volvo osaa tehdä näin hyviä istuimia, mikseivät muut sitten vaikka kopioi niitä?"
    - "Kokonaisuutena täytyy sanoa, että Volvo yllätti minut positiivisesti. Se on erittäin hyvä ajaa ohjautuen juuri sinne, minne kuljettaja haluaa kirjaimellisesti imeytyen kaarteisiin täysin eleettömästi, vakaasti ja luotettavan tuntuisesti. Myös maantiellä se on hyvä ja kulkee suoraan urista riippumatta."
    -"S80:n merkittävin puute eli epämääräinen ohjaustunto on saatu korjattua ainakin nopeuden mukaan säätyvässä tehostinversiossa (lisähinta 350 euroa) saksalaisten tasolle. Jousituksen toiminta Suomen olosuhteissa on kiitettävää."
    -"Toisin kuin monet muut nykyautot, oli Volvo hiljainen myös karkealla tienpinnalla. Lisäsuhinaa ei tullut peileistä eikä kattoluukusta, vaikka sen verho oli auki. Kun jousitus ja istuimetkin olivat mukavat, ei auton alustasta jäänyt mitään kielteistä sanottavaa!"

    Otetaanpa sitten näiden BMW-fanaatikkojen kiusaksikin muutama valittu poiminta samalta sivulta BMW 530dA koeajosta:

    - "Eniten vaivaa kuitenkin ohjauksen heikko palautus. Maantienopeudellakin ohjausta on käännettävä takaisin melkoisella voimalla."
    - "Jo kaupunkinopeudella auto on täysin urien ohjailtavissa."
    - "Sisustus on moderni ja tyylikäs, mutta Audimaista laadukkuuden tunnetta siitä ei jää."
    - "Olennaisin kritiikin aihe on se, että ajettavuudesta ja laatuvaikutelmasta ei voi antaa kiitettävää arviota."

    Tuo ajovalo.net on yhden toimittajan ylläpitämä sivusto ja selvästi hän ihannoi saksalaisia autoja, kun katsoo luokkien parhaita hänen mielestään, mutta siis siitä huolimatta tämä täällä taivaaseen ylistetty Bemari saa häneltä noinkin selvää kritiikkiä.

    Saapa nähdä millaisen hyökkäyksen vaikkapa tämä nimim. PutPut nyt tekeekään, kun Bemaria on täällä nyt uskallettu arvostella. :smile:



    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses: Hyvä veto... kohta joku räjähtää.. itse olen yrittänyt puhua omista mielipiteistä mutta jos täällä edes uskaltaa sanoa että Bemari ei olekaan Volvoa parempi, vaan saattaisi olla jopa huonompi joissain asioissa, bemaristit ovat heti kimpussa :smile:

      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 00:46 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    17.01.2007 klo 00:10 makekaks kirjoitti

    Keskustelua seuranneena odotellinkin jo jonkinlaista loppuhuipentumaa, Critically on tiivistänyt hyvin keksustelun kulun. Eipä 'volvolaiset' ole essittäneet väitteidensä tueksi mitään referenssejä vaan kovasti kehuvat omaansa. Muut sentään viittaavat autolehtien tuloksiin ja mittauksiin.

    Silti pidän minäkin Volvoa ihan hyvänä merkkinä luokassa johon kuuluu vaikkapa Chrysler, Ford, Toyota, VW, Nissan ja muu keskihintaluokka... Ja ne statusmerkithän on sit taas ihan oma lukunsa.


    Kyllä täällä on aika monta kertaa jo viitattu Teknikens Världin testiin, jossa järjestys oli Audi A6, Volvo S80, Bmw 523, MB 200 eli siis tuossa testissä Volvo VOITTI, HUOM! VOITTI Bemarin ja Mersun.

    Tuo testihän on keskusteluissa vaan täysin sivuutettu, kun on keskitytty mesoamaan Volvon huonoudesta ja BMW:n ja Mersun täydellisyydestä joidenkin fanaatikokkojen toimesta. Kuten on viitattu myöskin Volvo S80 V8 AWD koeajoon Teknikens Världissä, jossa Volvo arvotettiin noiden saksalaisten joukossa kommentilla "Bästä köp" ja Volvolle ja noille kilpaileville saksalaisille kaikille 4/5 tähteä arvosanaksi.

    Tuokin on sivuutettu keskustelussa täysin tässä hullussa mesoamisessa Volvoa vastaan.

    Eli eihän täällä nämä kiihkoilevat BMW- ja Mersu-kuskit edes suostu myöntämään, että voisi olla mahdollista Volvon olevan Bemaria ja Mersua parempi jossain testissä.

    Otetaan nyt sitten vielä poimintoja Volvo S80 koeajosta ajovalo.net -sivulta:

    - "Laatuvaikutelma on hyvä ja materiaalit ovat erittäin moderneja.
    - " kaikissa toiminnoissa on asiallisen laadun leima: katkaisijat eivät hetku eikä hälyääniä kuulu."
    -"Istuimista täytyy taas kerran sanoa, että kun kerran pieni ruotsalainen Volvo osaa tehdä näin hyviä istuimia, mikseivät muut sitten vaikka kopioi niitä?"
    - "Kokonaisuutena täytyy sanoa, että Volvo yllätti minut positiivisesti. Se on erittäin hyvä ajaa ohjautuen juuri sinne, minne kuljettaja haluaa kirjaimellisesti imeytyen kaarteisiin täysin eleettömästi, vakaasti ja luotettavan tuntuisesti. Myös maantiellä se on hyvä ja kulkee suoraan urista riippumatta."
    -"S80:n merkittävin puute eli epämääräinen ohjaustunto on saatu korjattua ainakin nopeuden mukaan säätyvässä tehostinversiossa (lisähinta 350 euroa) saksalaisten tasolle. Jousituksen toiminta Suomen olosuhteissa on kiitettävää."
    -"Toisin kuin monet muut nykyautot, oli Volvo hiljainen myös karkealla tienpinnalla. Lisäsuhinaa ei tullut peileistä eikä kattoluukusta, vaikka sen verho oli auki. Kun jousitus ja istuimetkin olivat mukavat, ei auton alustasta jäänyt mitään kielteistä sanottavaa!"

    Otetaanpa sitten näiden BMW-fanaatikkojen kiusaksikin muutama valittu poiminta samalta sivulta BMW 530dA koeajosta:

    - "Eniten vaivaa kuitenkin ohjauksen heikko palautus. Maantienopeudellakin ohjausta on käännettävä takaisin melkoisella voimalla."
    - "Jo kaupunkinopeudella auto on täysin urien ohjailtavissa."
    - "Sisustus on moderni ja tyylikäs, mutta Audimaista laadukkuuden tunnetta siitä ei jää."
    - "Olennaisin kritiikin aihe on se, että ajettavuudesta ja laatuvaikutelmasta ei voi antaa kiitettävää arviota."

    Tuo ajovalo.net on yhden toimittajan ylläpitämä sivusto ja selvästi hän ihannoi saksalaisia autoja, kun katsoo luokkien parhaita hänen mielestään, mutta siis siitä huolimatta tämä täällä taivaaseen ylistetty Bemari saa häneltä noinkin selvää kritiikkiä.

    Saapa nähdä millaisen hyökkäyksen vaikkapa tämä nimim. PutPut nyt tekeekään, kun Bemaria on täällä nyt uskallettu arvostella. :smile:


    Nuo huomiot koskivat mallia Volvo S80 V8 AWD Summum, joka olisi ollut hyvä mainita, ajo-ominaisuuksiin varmasti vaikuttaa se, onko auto neli- vai etuvetoinen.

    ja tasapuolisuuden nimissä, samassa jutussa oli huomiot S80 2.5 T:stä, esim.

    - "...eikä rengasmelukaan häiritse, BMW 5-sarja on kylläkin tässä suhteessa vielä hiljaisempi."

    - "...Laatuvaikutelman osalta huomio kiinnittyi takaovien sovitukseen, joka kahdessa tarkastellussa autossa tuntui olevan hieman takalokasuojaa ulompana ikkunan alapuolella"

    Bemun ajo-ominaisuuksien yhteydessä olisi ollut ehkä asiallista mainita:

    - "Koeajetun auton auton ajo-ominaisuuksien arviointia haittaa urheilualusta ja uraisille teille soveltumattomat edessä 245- ja takana 275-milliset renkaat. "

    Tämä ei ole kannanotto kummankaan auton puolesta eikä vastaan, mutta tuollainen yhdistely ja asiayhteyksistä irroittelu ei ole oikein mistään kotoisin.

      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 09:32 Peri Arvo kirjoitti

    Nuo huomiot koskivat mallia Volvo S80 V8 AWD Summum, joka olisi ollut hyvä mainita, ajo-ominaisuuksiin varmasti vaikuttaa se, onko auto neli- vai etuvetoinen.

    ja tasapuolisuuden nimissä, samassa jutussa oli huomiot S80 2.5 T:stä, esim.

    - "...eikä rengasmelukaan häiritse, BMW 5-sarja on kylläkin tässä suhteessa vielä hiljaisempi."

    - "...Laatuvaikutelman osalta huomio kiinnittyi takaovien sovitukseen, joka kahdessa tarkastellussa autossa tuntui olevan hieman takalokasuojaa ulompana ikkunan alapuolella"

    Bemun ajo-ominaisuuksien yhteydessä olisi ollut ehkä asiallista mainita:

    - "Koeajetun auton auton ajo-ominaisuuksien arviointia haittaa urheilualusta ja uraisille teille soveltumattomat edessä 245- ja takana 275-milliset renkaat. "

    Tämä ei ole kannanotto kummankaan auton puolesta eikä vastaan, mutta tuollainen yhdistely ja asiayhteyksistä irroittelu ei ole oikein mistään kotoisin.


    Nimenomaan tätä asiayhteyksistä irrottelua on täällä harrastettu vaikka kuinka paljon, kun on poimittu joku yksittäinen lause jostain testistä ja nimenomaan noita negatiivisia lauseita täällä on yritetty Volvosta viljellä, joita koeajojen yksittäisissä lauseissa löytyy kaikista autoista. Kun yksittäinen lause irrotetaan asiayhteydestään ja jätetään osa kertomatta, niin saadaan joko kehuttua tai haukuttua jotain autoa mielen mukaan.

    Nuo minun ajovalo.net -sivulta poimitut otteet oli vaan osoitus millaisia lauseita voidaan poimia ja ihan tarkoituksella jätin osan kertomatta, mutta kerroin selvästi mistä otteet on otettu. Ajovalo.net palatakseni, niin kyseisen sivun ylläpitäjän näkemys luokan parhaista on:
    1. Audi A6
    2. Volvo S80
    3. Volvo V70
    4. Lexus GS
    5. Mercedes Benz E
    6. BMW 5-sarja

    Tuosta en itsekään ole ihan samaa mieltä ja kyseiselle sivulle on kehitetty ihan oma pistelaskutaulukko, mutta tuo vaan osoittaa että periaatteessa nuo saksalaiset ja Volvo voidaan asettaa mieltymyksen mukaan mihin järjestykseen tahansa, koska erot niiden välillä on loppujen lopuksi niin pieniä ja osittain makukysymyksiä, kun pysytään keskinäisessä vertailussa edes suunnilleen saman hintaluokan autoissa.

    Itse en vaan oikein näitä juttuja Mersun ja Bemarin olemisesta aivan omassa luokassaan verrattuna Volvoon ymmärrä eli eihän noissa jutuissa voi olla takana mitään muuta kuin hyvin vahvat ennakkoasenteet ja mielikuvat. Autojen ominaisuudet muuttuu koko ajan ja japanilaisetkin on jo monissa ominaisuuksissa ajaneet saksalaisten ohi perheautoluokassa eli onko se sitten jotenkin ihmeellistä, että Volvo on nykyään tasaveroinen kilpailija ominaisuuksissa parhaimmille saksalaisille premiumeille.

      
  • Lainaus:
    16.01.2007 klo 22:18 Critical kirjoitti
    YHTEENVEDON AIKA taitaa olla:

    PS. Volvolaiset, jos kaikesta huolimatta pidätte eo. makuasiana, niin tutustukaa BMW/Mercedes -merkkisiin autoihin niin ymmärrätte ettei kyseessä olekaan makuasiat.


    Mercedes merkkistä autoa kokeiltu, ja todettu huonoksi niin ominaisuuksiltaan kuin kestävyydeltään. Kokeilun kestoaika vajaa 3-vuotta. Jos kaupan mukana saisi yksiön vehon takapihalta, niin voisin harkita mersun ostoa uudestaan. Nyt firmassa S-sarjalainen, joka toistaiseksi on toiminut moitteetta, ja tuntuu hyvältä autolta. Aika näyttää, pysyykö tuo kasassa.

    Bemarikin kokeiltu, ja todettu kelpo vehkeeksi, ei tosin missään nimessä ylivoimaiseksi muihin nähden.

      
  • Ja jos tätä lainauspelleilyä jatketaan, niin laitetaan ne lainatut tekstit edes omaan asiayhteyteen:

    "We think this is the best overall car ever to come out of Sweden, slick, modern, pretty but understated, quick and powerful. Its surefooted stance and solid performance, 0-60 in about 6.5 seconds, should please most buyers, especially when the weather turns bad and the all-wheel-drive V8 can shine. As part of the introduction program, Volvo did a live crash test, with an S80 slamming into an 800-ton steel barrier head-on at 45 mph. When the smoke cleared and the broken glass was swept up, all four doors opened normally, a very convincing performance for a car that's so much fun to drive. While we wouldn't go as far as to call the new S80 an out-and-out sports sedan, it's closer than a Volvo has ever been before, and there simply aren't any rough edges on this package anywhere.

    NewCarTestDrive.com correspondent Jim McCraw performed his test drive of the S80 in Sweden. "

    BMW on todella hyvä auto, mutta sen 4* törmäystestitulos on kaikkea muuta kuin nykypäivää!

      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 10:53 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    17.01.2007 klo 09:32 Peri Arvo kirjoitti

    Nuo huomiot koskivat mallia Volvo S80 V8 AWD Summum, joka olisi ollut hyvä mainita, ajo-ominaisuuksiin varmasti vaikuttaa se, onko auto neli- vai etuvetoinen.

    ja tasapuolisuuden nimissä, samassa jutussa oli huomiot S80 2.5 T:stä, esim.

    - "...eikä rengasmelukaan häiritse, BMW 5-sarja on kylläkin tässä suhteessa vielä hiljaisempi."

    - "...Laatuvaikutelman osalta huomio kiinnittyi takaovien sovitukseen, joka kahdessa tarkastellussa autossa tuntui olevan hieman takalokasuojaa ulompana ikkunan alapuolella"

    Bemun ajo-ominaisuuksien yhteydessä olisi ollut ehkä asiallista mainita:

    - "Koeajetun auton auton ajo-ominaisuuksien arviointia haittaa urheilualusta ja uraisille teille soveltumattomat edessä 245- ja takana 275-milliset renkaat. "

    Tämä ei ole kannanotto kummankaan auton puolesta eikä vastaan, mutta tuollainen yhdistely ja asiayhteyksistä irroittelu ei ole oikein mistään kotoisin.



    Nimenomaan tätä asiayhteyksistä irrottelua on täällä harrastettu vaikka kuinka paljon, kun on poimittu joku yksittäinen lause jostain testistä ja nimenomaan noita negatiivisia lauseita täällä on yritetty Volvosta viljellä, joita koeajojen yksittäisissä lauseissa löytyy kaikista autoista. Kun yksittäinen lause irrotetaan asiayhteydestään ja jätetään osa kertomatta, niin saadaan joko kehuttua tai haukuttua jotain autoa mielen mukaan.


    Juu, tätä tarkoitin.

    Tietenkin ihmisenä pitäisi päästä sen yli, että jos itse valintaansa tyytyväinen, voi olla välittämättä siitä, vaikka se ei jonkun mielestä ole paras tai edes premiumia.

    Premiumia minusta on se, että nauttii joka kerta, kun autoon istahtaa ja lähtee liikkeelle.
    :smile:

      
  • Teempä omankin yhteenvedon aiheesta, joka on kirvoittanut yllättävän montaa mieltä. Kukaan ei ole puolueeton, ei edes lehtien toimittajat, mutta pidän itseäni vähän sinnepäin kallellaan, koska olen omistanut useamman yksilön niin Bemaria, MB:tä kuin Volvoakin ja ajanut näillä kaikilla tässä keskustelussa eniten olleilla autoilla (uusi S80 3,2, useita 5-sarjalaisia, A6 3.0 TDI Quattro & A6 2.0T ja Mb E 220 CDI, E 320, E 400 CDI), kuitenkaan tällä hetkellä tämän kokoluokan autoa omistamatta. Se on kuitenkin myönnettävä, että omistan Bmw:n tällä hetkellä, mutta taas autokuume vaivaa ja seuraavan merkistä ei ole edes pilkahdusta isän silmäkulmassa..

    Täällä Volvon ostaneet puolustavat kovasti autoa. Se on ymmärrettävää, ovathan he siihen päätyneet ja kukapa sitä omaa viitsisi haukkua, oma isi on kaikkein vahvin! Sitten täällä on ryhmä, joka ei tuota päätöstä ymmärrä, eivätkä Halua ymmärtää että Volvossakin on hyviä ja erinomaisia puolia. Sitten menee hermot ja tulee kommentteja tyyliin "ainut paikka Mersulle on paalain" ja " Volvo ei ole mitään muuta kuin kalliimpi Ford Focus"

    Testeihin viitataan ja toinen puoli haukkuu toisen puolen testit. Siinä mielessä Volvoa vastaan käyvät ovat niskanpäällä, että ainoat? Volvon voitot ovat ruotsalaisista lehdistä, siinä mielessä taas eivät, että Ruotsin olosuhteet ovat lähimpänä meikäläisiä.

    Vaikka mielestäni noita autoja ei edes kannattaisi verrata, jos toisen mediaanimalli maksaa melkein 80.000 eur ja toisen karvan päälle 50.000, mutta jatketaan silti niiden vertailua, tässä omat MIELIPITEENI:

    Bemari:

    + Dynaamisempi, urheilullisempi ja silti yhtä mukava
    + luokkansa paras jousitusmukavuus (myös mm. TM, HS)
    + Luokkansa hiljaisin (kaikki testit)
    + paremmat moottorit yleisesti, jos ei vertailla hinnan vaan kokoluokan mukaan, laajempi valikoima moottoreita, myös tehokkaita diesel moottoreita
    + laajemmat mahdollisuudet yksilöidä autoa
    + taka- tai nelivetoinen, nelivetojärjestelmä huomattavasti kehittyneempi, voidaan säätää esim saman akselin eri pyörien vetosuhdetta
    + Uudempaa tekniikkaa oleva ajonvakautus, jossa enemmän valinnanvaihtoehtoja
    + Valinnaisvarusteena saatavissa paljon uutta tekniikkaa, jota Volvoon ei saa rahallakaan
    + Huippumallien parempi viimeistely
    + saatavilla paremmat penkit, mutta lisävaruste
    + iso värillinen näyttö vakiona
    - Uraherkkyys erityisesti vakiona olevilla run flateilla, suuntavakavuus huonompi
    - hinta
    - lisävarusteiden hinta
    - karvalakkimallin ankea ja jopa hiukan ruma sisusta
    - 4 tähteä kolaritestistä

    Volvo:

    + Edullisuus
    + Järkevästi hinnoitellut varustepaketit
    + Lisävarusteisen audiopaketin hinta/laatusuhde
    + menee suoraan kuin juna
    + aloitusmoottori (bensa) jo tarpeeksi ruudikas erityisesti väännöltään (tästä tosin kokemuksia ainoastaan S60:stä, jossa hiukan tehokkaampana versiona)
    + vakio penkit
    +/- keskiluokkainen ja tylsä imago, suunniteltu varttuneemmalle käyttäjäryhmälle (joillekkin etu, joillekkin haitta)
    - liikaa painotettu edelleen jenkkimarkkinaa ajettavuuden suhteen, esim ohjaus ei ole vieläkään tunnokas (koeajoauto nopeuden mukaan säätyvällä)
    - Halvempi konsepti (mm. etuveto, neliveto haldexilla, ei saatavilla vaihtoehtoja, joidenkin varusteiden toiminnasta näkee niiden edustavan ns. edellistä sukupolvea)
    - Diesel koneiden sivistymättömyys ja vähäinen valinnanvara erityisesti tehokkaammassa luokassa
    - kaasun ja vaihteiston yhteispeli

    Audissa ja Mb:ssä on taas omat plussat ja miinukset, mikään noista ei ole täydellinen eikä mikään huono auto.

    Eli siis ostaisin Volvon (S80 2.5T), jos olisin ostamassa autoa 50.000 hintaluokasta ja tuosta kokoluokasta, kuten suurin osa Volvon malleista myydäänkin ja ehdottomasti Bemari (530xda/530ia), jos laittaisin 80.000 eur, niinkuin yleisin Bemarin ostohinta vissiin onkin. En kuitenkaan taida ostaa todellisuudessa kumpaankaan uutena, vaan itse ostan seuraavaksi mahdollisesti taas vähäkäytettynä 53....?:n kaikilla hiluilla ja Saksan maalta, aika kova olisi 535da M-sport.

    [individual muokkasi tätä viestiä 17.01.2007 klo 12:45]
      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 12:43 individual kirjoitti
    Teempä omankin yhteenvedon aiheesta, joka on kirvoittanut yllättävän montaa mieltä. Kukaan ei ole puolueeton, ei edes lehtien toimittajat, mutta pidän itseäni vähän sinnepäin kallellaan, koska olen omistanut useamman yksilön niin Bemaria, MB:tä kuin Volvoakin ja ajanut näillä kaikilla tässä keskustelussa eniten olleilla autoilla (uusi S80 3,2, useita 5-sarjalaisia, A6 3.0 TDI Quattro & A6 2.0T ja Mb E 220 CDI, E 320, E 400 CDI), kuitenkaan tällä hetkellä tämän kokoluokan autoa omistamatta. Se on kuitenkin myönnettävä, että omistan Bmw:n tällä hetkellä, mutta taas autokuume vaivaa ja seuraavan merkistä ei ole edes pilkahdusta isän silmäkulmassa..

    Täällä Volvon ostaneet puolustavat kovasti autoa. Se on ymmärrettävää, ovathan he siihen päätyneet ja kukapa sitä omaa viitsisi haukkua, oma isi on kaikkein vahvin! Sitten täällä on ryhmä, joka ei tuota päätöstä ymmärrä, eivätkä Halua ymmärtää että Volvossakin on hyviä ja erinomaisia puolia. Sitten menee hermot ja tulee kommentteja tyyliin "ainut paikka Mersulle on paalain" ja " Volvo ei ole mitään muuta kuin kalliimpi Ford Focus"

    Testeihin viitataan ja toinen puoli haukkuu toisen puolen testit. Siinä mielessä Volvoa vastaan käyvät ovat niskanpäällä, että ainoat? Volvon voitot ovat ruotsalaisista lehdistä, siinä mielessä taas eivät, että Ruotsin olosuhteet ovat lähimpänä meikäläisiä.

    Vaikka mielestäni noita autoja ei edes kannattaisi verrata, jos toisen mediaanimalli maksaa melkein 80.000 eur ja toisen karvan päälle 50.000, mutta jatketaan silti niiden vertailua, tässä omat MIELIPITEENI:

    Bemari:

    + Dynaamisempi, urheilullisempi ja silti yhtä mukava
    + luokkansa paras jousitusmukavuus (myös mm. TM, HS)
    + Luokkansa hiljaisin (kaikki testit)
    + paremmat moottorit yleisesti, jos ei vertailla hinnan vaan kokoluokan mukaan, laajempi valikoima moottoreita, myös tehokkaita diesel moottoreita
    + laajemmat mahdollisuudet yksilöidä autoa
    + taka- tai nelivetoinen, nelivetojärjestelmä huomattavasti kehittyneempi, voidaan säätää esim saman akselin eri pyörien vetosuhdetta
    + Uudempaa tekniikkaa oleva ajonvakautus, jossa enemmän valinnanvaihtoehtoja
    + Valinnaisvarusteena saatavissa paljon uutta tekniikkaa, jota Volvoon ei saa rahallakaan
    + Huippumallien parempi viimeistely
    + saatavilla paremmat penkit, mutta lisävaruste
    + iso värillinen näyttö vakiona
    - Uraherkkyys erityisesti vakiona olevilla run flateilla, suuntavakavuus huonompi
    - hinta
    - lisävarusteiden hinta
    - karvalakkimallin ankea ja jopa hiukan ruma sisusta
    - 4 tähteä kolaritestistä

    Volvo:

    + Edullisuus
    + Järkevästi hinnoitellut varustepaketit
    + Lisävarusteisen audiopaketin hinta/laatusuhde
    + menee suoraan kuin juna
    + aloitusmoottori (bensa) jo tarpeeksi ruudikas erityisesti väännöltään (tästä tosin kokemuksia ainoastaan S60:stä, jossa hiukan tehokkaampana versiona)
    + vakio penkit
    +/- keskiluokkainen ja tylsä imago, suunniteltu varttuneemmalle käyttäjäryhmälle (joillekkin etu, joillekkin haitta)
    - liikaa painotettu edelleen jenkkimarkkinaa ajettavuuden suhteen, esim ohjaus ei ole vieläkään tunnokas (koeajoauto nopeuden mukaan säätyvällä)
    - Halvempi konsepti (mm. etuveto, neliveto haldexilla, ei saatavilla vaihtoehtoja, joidenkin varusteiden toiminnasta näkee niiden edustavan ns. edellistä sukupolvea)
    - Diesel koneiden sivistymättömyys ja vähäinen valinnanvara erityisesti tehokkaammassa luokassa
    - kaasun ja vaihteiston yhteispeli

    Audissa ja Mb:ssä on taas omat plussat ja miinukset, mikään noista ei ole täydellinen eikä mikään huono auto.

    Eli siis ostaisin Volvon (S80 2.5T), jos olisin ostamassa autoa 50.000 hintaluokasta ja tuosta kokoluokasta, kuten suurin osa Volvon malleista myydäänkin ja ehdottomasti Bemari (530xda/530ia), jos laittaisin 80.000 eur, niinkuin yleisin Bemarin ostohinta vissiin onkin. En kuitenkaan taida ostaa todellisuudessa kumpaankaan uutena, vaan itse ostan seuraavaksi mahdollisesti taas vähäkäytettynä 53....?:n kaikilla hiluilla ja Saksan maalta, aika kova olisi 535da M-sport.



    Olen aika pitkälle samaa mieltä :sunglasses: Itse ajan tällä hetkellä Volvolla, ja vieläpä erittäin tyytyväisesti mutta olen kyllä sitä mieltä että jos puhutaan Mercedes Benz-Volvo-BMW-Audi merkeistä edes panematta niitä minkäänlaiseen järjestykseen, puhutaan mielestäni jo sellaisesta hintaluokasta että oli merkki sitten mikä tahansa noista, huonoa vaihtoehtoa ei olekaan! Jokainen ostaa ja pitää omanlaisestaan ja mihin mieltymykset johdattelevat.. Makuasioita joka täällä on jo melko tutuksi tullut sana mutta totisinta totta :sunglasses:

    Minä taas olen sitä mieltä että vaikka unohdetaan Audi-Mersu-Volvo-Bemari hintaiset autot ja puhutaan vaikka ihan japanilaisista autoista.. Erittäin laadukkaita ja itseäni miellyttäviä malleja löytyy myös Honda-Nissan-Toyota-Mazda merkeistäkin unohtamatta Volkswagenia sekä Saabia! Uuden auton ostajan täytyisi aina saada laatua.. :smile:

      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 12:43 individual kirjoitti
    Teempä omankin yhteenvedon aiheesta, joka on kirvoittanut yllättävän montaa mieltä. Kukaan ei ole puolueeton, ei edes lehtien toimittajat, mutta pidän itseäni vähän sinnepäin kallellaan, koska olen omistanut useamman yksilön niin Bemaria, MB:tä kuin Volvoakin ja ajanut näillä kaikilla tässä keskustelussa eniten olleilla autoilla (uusi S80 3,2, useita 5-sarjalaisia, A6 3.0 TDI Quattro & A6 2.0T ja Mb E 220 CDI, E 320, E 400 CDI), kuitenkaan tällä hetkellä tämän kokoluokan autoa omistamatta. Se on kuitenkin myönnettävä, että omistan Bmw:n tällä hetkellä, mutta taas autokuume vaivaa ja seuraavan merkistä ei ole edes pilkahdusta isän silmäkulmassa..

    Täällä Volvon ostaneet puolustavat kovasti autoa. Se on ymmärrettävää, ovathan he siihen päätyneet ja kukapa sitä omaa viitsisi haukkua, oma isi on kaikkein vahvin! Sitten täällä on ryhmä, joka ei tuota päätöstä ymmärrä, eivätkä Halua ymmärtää että Volvossakin on hyviä ja erinomaisia puolia. Sitten menee hermot ja tulee kommentteja tyyliin "ainut paikka Mersulle on paalain" ja " Volvo ei ole mitään muuta kuin kalliimpi Ford Focus"

    Testeihin viitataan ja toinen puoli haukkuu toisen puolen testit. Siinä mielessä Volvoa vastaan käyvät ovat niskanpäällä, että ainoat? Volvon voitot ovat ruotsalaisista lehdistä, siinä mielessä taas eivät, että Ruotsin olosuhteet ovat lähimpänä meikäläisiä.

    Vaikka mielestäni noita autoja ei edes kannattaisi verrata, jos toisen mediaanimalli maksaa melkein 80.000 eur ja toisen karvan päälle 50.000, mutta jatketaan silti niiden vertailua, tässä omat MIELIPITEENI:

    Bemari:

    + Dynaamisempi, urheilullisempi ja silti yhtä mukava
    + luokkansa paras jousitusmukavuus (myös mm. TM, HS)
    + Luokkansa hiljaisin (kaikki testit)
    + paremmat moottorit yleisesti, jos ei vertailla hinnan vaan kokoluokan mukaan, laajempi valikoima moottoreita, myös tehokkaita diesel moottoreita
    + laajemmat mahdollisuudet yksilöidä autoa
    + taka- tai nelivetoinen, nelivetojärjestelmä huomattavasti kehittyneempi, voidaan säätää esim saman akselin eri pyörien vetosuhdetta
    + Uudempaa tekniikkaa oleva ajonvakautus, jossa enemmän valinnanvaihtoehtoja
    + Valinnaisvarusteena saatavissa paljon uutta tekniikkaa, jota Volvoon ei saa rahallakaan
    + Huippumallien parempi viimeistely
    + saatavilla paremmat penkit, mutta lisävaruste
    + iso värillinen näyttö vakiona
    - Uraherkkyys erityisesti vakiona olevilla run flateilla, suuntavakavuus huonompi
    - hinta
    - lisävarusteiden hinta
    - karvalakkimallin ankea ja jopa hiukan ruma sisusta
    - 4 tähteä kolaritestistä

    Volvo:

    + Edullisuus
    + Järkevästi hinnoitellut varustepaketit
    + Lisävarusteisen audiopaketin hinta/laatusuhde
    + menee suoraan kuin juna
    + aloitusmoottori (bensa) jo tarpeeksi ruudikas erityisesti väännöltään (tästä tosin kokemuksia ainoastaan S60:stä, jossa hiukan tehokkaampana versiona)
    + vakio penkit
    +/- keskiluokkainen ja tylsä imago, suunniteltu varttuneemmalle käyttäjäryhmälle (joillekkin etu, joillekkin haitta)
    - liikaa painotettu edelleen jenkkimarkkinaa ajettavuuden suhteen, esim ohjaus ei ole vieläkään tunnokas (koeajoauto nopeuden mukaan säätyvällä)
    - Halvempi konsepti (mm. etuveto, neliveto haldexilla, ei saatavilla vaihtoehtoja, joidenkin varusteiden toiminnasta näkee niiden edustavan ns. edellistä sukupolvea)
    - Diesel koneiden sivistymättömyys ja vähäinen valinnanvara erityisesti tehokkaammassa luokassa
    - kaasun ja vaihteiston yhteispeli

    Audissa ja Mb:ssä on taas omat plussat ja miinukset, mikään noista ei ole täydellinen eikä mikään huono auto.

    Eli siis ostaisin Volvon (S80 2.5T), jos olisin ostamassa autoa 50.000 hintaluokasta ja tuosta kokoluokasta, kuten suurin osa Volvon malleista myydäänkin ja ehdottomasti Bemari (530xda/530ia), jos laittaisin 80.000 eur, niinkuin yleisin Bemarin ostohinta vissiin onkin. En kuitenkaan taida ostaa todellisuudessa kumpaankaan uutena, vaan itse ostan seuraavaksi mahdollisesti taas vähäkäytettynä 53....?:n kaikilla hiluilla ja Saksan maalta, aika kova olisi 535da M-sport.


    Onnittelut fiksuimmasta kirjoituksesta pitkään aikaan! Jos olisin hankkimassa autoa luokasta 530i/d->, niin BMW olisi silloin valintani. 60 000€ hintaluokassa Volvo vei kuitenkin vielä voiton.

    Mistä muuten tuo 80 000€ keskihinta 5-sarjalle? Itse ainakin epäilen, että tällä hetkellä myydään eniten noita business malleja, eli 520d ja 523i. Ainakin myyjä sanoi, että business-mallit menevät kuin kuumille kiville.

      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 13:42 Simppa- kirjoitti
    Mistä muuten tuo 80 000€ keskihinta 5-sarjalle? Itse ainakin epäilen, että tällä hetkellä myydään eniten noita business malleja, eli 520d ja 523i. Ainakin myyjä sanoi, että business-mallit menevät kuin kuumille kiville.


    Ainakin TM väitti jossain vaiheessa 530xd:n olleen jossain vaiheessa myydyin malli.

      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 12:43 individual kirjoitti

    Bemari:

    + Dynaamisempi, urheilullisempi ja silti yhtä mukava
    + luokkansa paras jousitusmukavuus (myös mm. TM, HS)
    + Luokkansa hiljaisin (kaikki testit)
    + paremmat moottorit yleisesti, jos ei vertailla hinnan vaan kokoluokan mukaan, laajempi valikoima moottoreita, myös tehokkaita diesel moottoreita
    + laajemmat mahdollisuudet yksilöidä autoa
    + taka- tai nelivetoinen, nelivetojärjestelmä huomattavasti kehittyneempi, voidaan säätää esim saman akselin eri pyörien vetosuhdetta
    + Uudempaa tekniikkaa oleva ajonvakautus, jossa enemmän valinnanvaihtoehtoja
    + Valinnaisvarusteena saatavissa paljon uutta tekniikkaa, jota Volvoon ei saa rahallakaan
    + Huippumallien parempi viimeistely
    + saatavilla paremmat penkit, mutta lisävaruste
    + iso värillinen näyttö vakiona
    - Uraherkkyys erityisesti vakiona olevilla run flateilla, suuntavakavuus huonompi
    - hinta
    - lisävarusteiden hinta
    - karvalakkimallin ankea ja jopa hiukan ruma sisusta
    - 4 tähteä kolaritestistä

    Volvo:

    + Edullisuus
    + Järkevästi hinnoitellut varustepaketit
    + Lisävarusteisen audiopaketin hinta/laatusuhde
    + menee suoraan kuin juna
    + aloitusmoottori (bensa) jo tarpeeksi ruudikas erityisesti väännöltään (tästä tosin kokemuksia ainoastaan S60:stä, jossa hiukan tehokkaampana versiona)
    + vakio penkit
    +/- keskiluokkainen ja tylsä imago, suunniteltu varttuneemmalle käyttäjäryhmälle (joillekkin etu, joillekkin haitta)
    - liikaa painotettu edelleen jenkkimarkkinaa ajettavuuden suhteen, esim ohjaus ei ole vieläkään tunnokas (koeajoauto nopeuden mukaan säätyvällä)
    - Halvempi konsepti (mm. etuveto, neliveto haldexilla, ei saatavilla vaihtoehtoja, joidenkin varusteiden toiminnasta näkee niiden edustavan ns. edellistä sukupolvea)
    - Diesel koneiden sivistymättömyys ja vähäinen valinnanvara erityisesti tehokkaammassa luokassa
    - kaasun ja vaihteiston yhteispeli

    Audissa ja Mb:ssä on taas omat plussat ja miinukset, mikään noista ei ole täydellinen eikä mikään huono auto.


    Ihan fiksulta vaikuttavaa vertailu, noihan sitä juuri pitää autojen hyviä ja huonoja ominaisuuksia listata ennen valintapäätöstä. Bemarista puheenollen on unohdettu mainita, että nykyinen BMW 5-sarja on esitelty jo vuonna 2003 ja tänä vuonna tulee malliuudistus, josta on jo kuvia ja juttua mm. Tuulilasissa. Ikä painaa BMW:tä mm. törmäystestituloksen osalta eli vain 4 tähteä. Ostamalla vanha malli BMW:stä nyt, juuri ennen malliuudistusta, on arvonalennus varmasti aika suuri lähivuosina.

    Sitten auton etu/taka/nelivetoisuus on ominaisuus, josta on montaa makua, mutta itselleni käy vain etu- tai nelivetoinen auto. Koska nelivetomallit ovat tässä luokassa jo liian kalliita, niin vaihtoehtoina itselleni olivat vain Volvo ja Audi etuvetoisena, harkinnassa kävi myös VW Passat 3,2 FSI nelivedolla ja Opel Vectra 2,8 V6 turbo. Eli ei minun kohdallani ollut ehdoton edellytys joku ns. premium-merkki. Volvon koeajo 2,5T versiolla vaan sai heti sen tunteen aikaan, että tämä on minun autoni, mitä nuo edellä mainitut tai Audi A6 eivät tehneet. Audi A6 oli pettymys, vaikka se oli ykkössuosikkini valintaan lähtiessäni ja ei se herättänyt oikein omistamisen haluja ja hävisi Volvolle selvästi, kun hyvät ja huonot ominaisuudet minun makuuni laittoi rinnakkain Volvon kanssa tuohon sinun tyyliisi.

      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 14:56 A-utoilija kirjoitti
    Sitten auton etu/taka/nelivetoisuus on ominaisuus, josta on montaa makua, mutta itselleni käy vain etu- tai nelivetoinen auto. Koska nelivetomallit ovat tässä luokassa jo liian kalliita, niin vaihtoehtoina itselleni olivat vain Volvo ja Audi etuvetoisena, harkinnassa kävi myös VW Passat 3,2 FSI nelivedolla ja Opel Vectra 2,8 V6 turbo. Eli ei minun kohdallani ollut ehdoton edellytys joku ns. premium-merkki. Volvon koeajo 2,5T versiolla vaan sai heti sen tunteen aikaan, että tämä on minun autoni, mitä nuo edellä mainitut tai Audi A6 eivät tehneet. Audi A6 oli pettymys, vaikka se oli ykkössuosikkini valintaan lähtiessäni ja ei se herättänyt oikein omistamisen haluja ja hävisi Volvolle selvästi, kun hyvät ja huonot ominaisuudet minun makuuni laittoi rinnakkain Volvon kanssa tuohon sinun tyyliisi.


    Tuo Passat on myös itsellä käynyt kyllä mielessä, siinä saisi aika paljon autoa tuohon 50te hintaluokkaan (kuutoskone, neliveto ja loistava DSG), vieläpä Higlinena loistava varustus. Aika moni muuten omassa kaveripiirissä on vaihdellut V70:iä noihin, löytyy tuolla koneella olevia kolme kaveripiiristä.

      
  • Mielenkiintoinen kyllä on tuo 3.2 Passat.. Tosin omaan käyttööni kulutus hieman liian suuri.. :sunglasses: Itse en vain viimeksi autoa ostaessani vakuuttunut passatin ajettavuudesta.. ei siis todellakaan ole huono ajaa mutta valintani oli kuitenkin toinen :smile: eikä tuo passat nyt enää kovin halpakaan ole :confused: Hyvin varusteltu passat menee kyllä Volkkariksi liian kalliiksi..

      
  • No entäs Phaeton? Siinäpä vasta kallis volkkari.

    En oikein ymmärrä miksei yhtä hyvä auto kuin esim. Volvo ei voisi olla myös samanhintainen? (Huom! Makuasioita...) Väliäkö sillä merkillä on siellä keulalla...? Vai onko se tosiaan niin että "Image is everything"?

    Tosin se TopGearin vanha setä sanoi Phaetonista muistaakseni että sen ainoa vika on väärä merkki keulalla. Muuten on suunnilleen paras auto mitä on tehty. Eli kaipa sillä sitten on väliä.

    Edit: Ja kuten nimimerkistä voimme päätellä niin oma lehmä on vähän ojassa, ajan Volkkarilla. Passat (diesel+farkku+automaatti) oli muuten viime vuonna halvempi kuin V70 samoilla vehkeillä. Ja minusta parempi ajaa ja tilavampi... Mutta kyllähän 500 sarjan bemari nyt kuitenkin pesee sekä Volvon että Passatin, on se sitten vaan kyllä ihan älyttömän hintainenkin. No, jokainen panostaa siihen mihin haluaa.

    [Ilwagen muokkasi tätä viestiä 17.01.2007 klo 18:28]
      
  • Lainaus:
    17.01.2007 klo 17:05 individual kirjoitti
    Tuo Passat on myös itsellä käynyt kyllä mielessä, siinä saisi aika paljon autoa tuohon 50te hintaluokkaan (kuutoskone, neliveto ja loistava DSG), vieläpä Higlinena loistava varustus. Aika moni muuten omassa kaveripiirissä on vaihdellut V70:iä noihin, löytyy tuolla koneella olevia kolme kaveripiiristä.


    Samaa mieltä individualin kanssa. Passatin hinta/laatusuhde tuntuu olevan kohdallaan. Nyt kun V70 alkaa olla finaalissa (perussuunnitteluhan on 90-luvun puolelta), monia kiinnostaa tällainen 'Audi', jonka saa kuitenkin selvästi edullisemmin.

    Periaatteessa ainkaan turvallisuustietoisen valinta ei ole Volvo V70, kuten mainitsin korisuunnittelun olevan 90-luvun lopulta, näkyy se myös siinä että Volvon S60/V70/S80 -saarja ei ole koskaan pärjännyt erityisen hyvin tehdyissä törmäystesteissä. Esim. S60 sai Euro-NCAPin testissä vain 4 tähteä pistemäärällä 28. Vastaavasti S80:lle Euro-NCAP antoi 4 tähteä pistemäärällä 29. Monet kilpailijat ovat vetäneet pitkään jo 5 tähteä ja pistemäärät ovat luokkaa 35 (esim. toinen ruotsalainen samaa ajan suunnnitelua edustava Saab 9-5).

      
  • Lainaus:
    18.01.2007 klo 10:22 Critical kirjoitti
    Lainaus:
    17.01.2007 klo 17:05 individual kirjoitti
    Tuo Passat on myös itsellä käynyt kyllä mielessä, siinä saisi aika paljon autoa tuohon 50te hintaluokkaan (kuutoskone, neliveto ja loistava DSG), vieläpä Higlinena loistava varustus. Aika moni muuten omassa kaveripiirissä on vaihdellut V70:iä noihin, löytyy tuolla koneella olevia kolme kaveripiiristä.


    Samaa mieltä individualin kanssa. Passatin hinta/laatusuhde tuntuu olevan kohdallaan. Nyt kun V70 alkaa olla finaalissa (perussuunnitteluhan on 90-luvun puolelta), monia kiinnostaa tällainen 'Audi', jonka saa kuitenkin selvästi edullisemmin.

    Periaatteessa ainkaan turvallisuustietoisen valinta ei ole Volvo V70, kuten mainitsin korisuunnittelun olevan 90-luvun lopulta, näkyy se myös siinä että Volvon S60/V70/S80 -saarja ei ole koskaan pärjännyt erityisen hyvin tehdyissä törmäystesteissä. Esim. S60 sai Euro-NCAPin testissä vain 4 tähteä pistemäärällä 28. Vastaavasti S80:lle Euro-NCAP antoi 4 tähteä pistemäärällä 29. Monet kilpailijat ovat vetäneet pitkään jo 5 tähteä ja pistemäärät ovat luokkaa 35 (esim. toinen ruotsalainen samaa ajan suunnnitelua edustava Saab 9-5).


    Kun nuo autot tulivat markkinoille, niiden turvallisuus oli hyvä/erinomainen. Saab sai 5 tähteä vasta vuonna 2003 faceliftin yhteydessä. Esimerkiksi 1998 vuosimallin väyrynen sai EuroNCAP testissä 26 pistettä, kun vastaavan ikäinen S80 sai 29 pistettä. Vastaavan ikäinen BMW 5-sarjalainen sai vain 25 pistettä, ja Audi A6 23 pistettä. Mielestäni on merkillistä, että uusimman sukupolven BMW 5-sarjalaisella on vain 29 pistettä, eli sama tulos kuin vuosimallin 1998 Volvo S80:sellä.

    Petyn pahasti jos uusi S80 ei saa loistavia pisteitä törmäystestistä.

    Lisäksi kiinnitin huomioni jalankulkijatörmäystestiin, jossa kaikki BMW:n mallit ovat saaneet vain yhden tähden(!).

    Lisäksi täytyy muistaa, että EuroNCAP ei suinkaan ole ainoa törmäystesti. Esimerkiksi jenkkien törmäystestissä vanhan sukupolven S80 paukutti kaikkien aikojen kovimman tuloksen tullessaan markkinoille. Tämä johtuu siitä, että jenkkien törmäystesti sisältää myös peräänajon, jota EuroNCAP:ssä ei ole jostain kumman syystä.

      
  • Kun nämä uskonkiihkoilijat riisuisivat bmw-suodaatimet silmiltään voisivat hekin huomata saman minkä objektiiviset autonvalitsijat näkevät otsallaan: Volvon viimeistely on huomattavan korkealuokkainen verrattuna tähän mainittuun saksalaiseen kilpailijaansa, jolla on työtä saada sisustuksensa materiaalien ja työn jäljen osalta edes Accordin ja Avensiksen tasolle. Nimittäin kun katsotaan niiden perushintaista versiota, tulee 70-luku ja ddr mieleen, jo valmiiksi nyppyisen ja nuhjuisen näköisine haaleanbeigeine verhoilukankaiden ja oranssinruskeine kovamuoveineen. Ehkä siihen jotain laadun tuntua saa jos laittaa pikkuauton hinnan varustepaketteihin mutta saisi se perusversiokin olla nykyautojen tasalla.

      
  • Lainaus:
    18.01.2007 klo 12:02 Simppa- kirjoitti
    Kun nuo autot tulivat markkinoille, niiden turvallisuus oli hyvä/erinomainen. Saab sai 5 tähteä vasta vuonna 2003 faceliftin yhteydessä. Esimerkiksi 1998 vuosimallin väyrynen sai EuroNCAP testissä 26 pistettä, kun vastaavan ikäinen S80 sai 29 pistettä. Vastaavan ikäinen BMW 5-sarjalainen sai vain 25 pistettä, ja Audi A6 23 pistettä. Mielestäni on merkillistä, että uusimman sukupolven BMW 5-sarjalaisella on vain 29 pistettä, eli sama tulos kuin vuosimallin 1998 Volvo S80:sellä.

    Petyn pahasti jos uusi S80 ei saa loistavia pisteitä törmäystestistä.

    Väyrynen perustuu 90-luvun alun suunnitteluun, jolloin törmäystesteistä ei ollut tietoakaan. Malli esiteltiin v. -95 ja on näin ollen huono vertauskohde. MB E-sarjan seuraaja esiteltiin syksyllä 2001 ja sen suunnittelu on tehty samoihin aikoihin kuin Volvo S80. Eli tulokset: E-sarja 5 tähteä/33p. ja S80 4 tähteä/29 pistettä.

    Toki Euro-NCAPista tulee nykyauton saada huippupisteet jos asiaan on vähänkin perehdytty. Ja viimeiset tulokset näyttävät korealaisia lukuunottamatta olevan käytännössä täydet. Euro-NCAP testi alkaa olla jo hieman kesy tasoltaan.

    EDIT: Niin ja saihan tuo Saab 9-5, esitelty -97 tosiaan myös 33 pojoa.

    [Critical muokkasi tätä viestiä 18.01.2007 klo 13:25]
      
  • Lainaus:
    18.01.2007 klo 13:20 Critical kirjoitti
    Lainaus:
    18.01.2007 klo 12:02 Simppa- kirjoitti
    Kun nuo autot tulivat markkinoille, niiden turvallisuus oli hyvä/erinomainen. Saab sai 5 tähteä vasta vuonna 2003 faceliftin yhteydessä. Esimerkiksi 1998 vuosimallin väyrynen sai EuroNCAP testissä 26 pistettä, kun vastaavan ikäinen S80 sai 29 pistettä. Vastaavan ikäinen BMW 5-sarjalainen sai vain 25 pistettä, ja Audi A6 23 pistettä. Mielestäni on merkillistä, että uusimman sukupolven BMW 5-sarjalaisella on vain 29 pistettä, eli sama tulos kuin vuosimallin 1998 Volvo S80:sellä.

    Petyn pahasti jos uusi S80 ei saa loistavia pisteitä törmäystestistä.


    Väyrynen perustuu 90-luvun alun suunnitteluun, jolloin törmäystesteistä ei ollut tietoakaan. Malli esiteltiin v. -95 ja on näin ollen huono vertauskohde. MB E-sarjan seuraaja esiteltiin syksyllä 2001 ja sen suunnittelu on tehty samoihin aikoihin kuin Volvo S80. Eli tulokset: E-sarja 5 tähteä/33p. ja S80 4 tähteä/29 pistettä.

    Toki Euro-NCAPista tulee nykyauton saada huippupisteet jos asiaan on vähänkin perehdytty. Ja viimeiset tulokset näyttävät korealaisia lukuunottamatta olevan käytännössä täydet. Euro-NCAP testi alkaa olla jo hieman kesy tasoltaan.

    EDIT: Niin ja saihan tuo Saab 9-5, esitelty -97 tosiaan myös 33 pojoa.



    No jo Volvo S70 sai 4 tähteä ja samat pisteet kuin BMW E39. Lisäksi S40 paukutti aikaanaan EuroNCAP:n parhaan tuloksen. Ja kuten sanoin niin EuroNCAP ei ole ainoa testi. Se on fakta, että S80 paukutti kaikkien aikojen kovimman tuloksen jenkkien testeissä tullessaan markkinoille.

    Ja kyllä noita 4 tähden "floppeja" ikävä kyllä tulee ns. hienommiltakin merkeiltä, kuten Audilta ja Land Roverilta (Q7 ja Discovery III)

    EDIT: Niin ja Saab 9-5 sai ne 33 pojoa VASTA vuonna 2003. vuonna 98 tehdyssä testissä Saab sai 31 pistettä, joka toki oli huipputulos silloin.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 18.01.2007 klo 16:51]
      
  • Lainaus:
    18.01.2007 klo 16:33 Simppa- kirjoitti

    No jo Volvo S70 sai 4 tähteä ja samat pisteet kuin BMW E39. Lisäksi S40 paukutti aikaanaan EuroNCAP:n parhaan tuloksen. Ja kuten sanoin niin EuroNCAP ei ole ainoa testi. Se on fakta, että S80 paukutti kaikkien aikojen kovimman tuloksen jenkkien testeissä tullessaan markkinoille.

    Ja kyllä noita 4 tähden "floppeja" ikävä kyllä tulee ns. hienommiltakin merkeiltä, kuten Audilta ja Land Roverilta (Q7 ja Discovery III)


    Muistelen, että aikanaan Volvo mainosti S80-mallia maailman turvallisimpana autona törmäystestin pisteiden perusteella ja siitä asiastaa Volvo taidettiin jopa haastaa oikeuteen, ettei olisi ollut Mersu joka tuon haasteen teki. Syyte tosin raukesi, kun asiaa ei voitu näyttää toteen.

    Uusi S80 on sen verran jykevän oloinen, että aivan varmasti saa ne 5 tähteä, mutta onko testitulos kaikkien aikojen paras, on sitten arvailujen varassa. Tosin Volvo ei ole mennyt asiasta mitään lupailemaan, toisin kuin Mazda joka kuutosen facelitissä mainosti jo ennakkoon autolle tulevan 5 tähteä ja sitten tulikin vaan edelleen se 4 tähteä. Aika nolo homma Mazdalle tuollainen virheellinen ennakkomainonta.

    Uudessa S80 on aika pieni takaluukun aukko, kuten on kaikissa Volvon sedaneissa ja myyjän mukaan paksut turvapalkit takaluukun ympärillä ovat Volvon peräänajoturvallisuutta. Volvollahan on oma törmäystestirata jossa Volvo tekee myös hirvikolareita jäljitteleviä testejä. Hirvikolaritestihän pitäisi myös liittää EuroNCAP-törmäystestiin tuon peräänajotörmäyksen lisäksi, mutta tuskin se tulee koska asia ei taida olla kuin tämän metsäisen Pohjolan ongelma.

      
  • Lainaus:
    18.01.2007 klo 17:00 A-utoilija kirjoitti
    Lainaus:
    18.01.2007 klo 16:33 Simppa- kirjoitti

    No jo Volvo S70 sai 4 tähteä ja samat pisteet kuin BMW E39. Lisäksi S40 paukutti aikaanaan EuroNCAP:n parhaan tuloksen. Ja kuten sanoin niin EuroNCAP ei ole ainoa testi. Se on fakta, että S80 paukutti kaikkien aikojen kovimman tuloksen jenkkien testeissä tullessaan markkinoille.

    Ja kyllä noita 4 tähden "floppeja" ikävä kyllä tulee ns. hienommiltakin merkeiltä, kuten Audilta ja Land Roverilta (Q7 ja Discovery III)


    Muistelen, että aikanaan Volvo mainosti S80-mallia maailman turvallisimpana autona törmäystestin pisteiden perusteella ja siitä asiastaa Volvo taidettiin jopa haastaa oikeuteen, ettei olisi ollut Mersu joka tuon haasteen teki. Syyte tosin raukesi, kun asiaa ei voitu näyttää toteen.

    Uusi S80 on sen verran jykevän oloinen, että aivan varmasti saa ne 5 tähteä, mutta onko testitulos kaikkien aikojen paras, on sitten arvailujen varassa. Tosin Volvo ei ole mennyt asiasta mitään lupailemaan, toisin kuin Mazda joka kuutosen facelitissä mainosti jo ennakkoon autolle tulevan 5 tähteä ja sitten tulikin vaan edelleen se 4 tähteä. Aika nolo homma Mazdalle tuollainen virheellinen ennakkomainonta.

    Uudessa S80 on aika pieni takaluukun aukko, kuten on kaikissa Volvon sedaneissa ja myyjän mukaan paksut turvapalkit takaluukun ympärillä ovat Volvon peräänajoturvallisuutta. Volvollahan on oma törmäystestirata jossa Volvo tekee myös hirvikolareita jäljitteleviä testejä. Hirvikolaritestihän pitäisi myös liittää EuroNCAP-törmäystestiin tuon peräänajotörmäyksen lisäksi, mutta tuskin se tulee koska asia ei taida olla kuin tämän metsäisen Pohjolan ongelma.


    Volvo ja Saab ovat ainoat valmistajat, jotka testaavat autonsa hirvien varalta. Ja ei ne turhaan sano, että XC90 Volvossa on maastureista vahvin katto, kun katsoo noita ympäripyörimisvideoita.

    http://www.autoblog.com/media/2006/05/XC90-rollover-test-resized.jpg

    En nyt löytänyt videota tuosta testistä, mutta aikanaan sellainen oli Youtubessa. Auton katto ei antanut periksi tippaakaan tuossa tilanteessa. Testi suoritettiin lehdostön edessä.

    http://video.google.com/videoplay?docid=-871488101299871780&q=Volvo+S80

    Ei tämäkään hirveän huonolta näytä!

      
  • Lainaus:
    16.01.2007 klo 22:18 Critical kirjoitti
    YHTEENVEDON AIKA taitaa olla:

    - vilkasta keskustelua
    - mukana Volvon omistajia sekä monilla eri merkeillä ajavia
    - Volvolaisille on suurta tuskaa hyväksyä että S80 on ihan hyvä auto, he uskovat auton olevan parempi kuin hyvä, mikä tosin on saattaa olla luonnollista kun Volvon ovat hankkineet
    - myös se, että Volvo on 100% Fordin omistama tuntuu hieman harmittavan koska arvattavasti tämä syö imagoa ja samoja osia saattaa löytyä vaikka Ford Focusista
    - muita merkkejä ajavilla on eriäviä mielipiteitä Volvo S80:stä, ajettavuus ei ole parhaiden tasolla ja rengasäänet kuuluvat kiistatta kajuuttaan esim. BMW:tä selvemmin, myös Volvon dieselmoottori Tuulilasin mukaan muistuttaa ennemminkin kuorma-auton moottorin jyrinää käynniltään
    - em. asioita on Volvolaisille todistettu useaan otteeseen mm. testituloksilla. Tämän keskustelun alustus perustuu ruotsalaisen autolehden vertailuun, jossa S80 jäi jumboksi, myös muiden kv. lehtien tuloksia on esitetty (esim. What Car, Car&Driver) vastaavilla lopputuloksilla.
    - laadusta AMS:n testissä parhaat saivat lähes 100% ja S80 sai 66%
    - Volvolaisille nämä faktat tuntuu olevan enimmäkseen makuasioita, joita ei kannata noteerata, vaan sivuuttaa olan kohautuksella.

    Ehdotan loppukaneetiksi kompromissilausetta, johon kaikkien on helppo yhtyä:

    Volvo on ihan hyvä auto ja jopa edullinenkin monelle, mutta jos haetaan huippuajettavuutta, huippuyksityiskohtia ja -lisävarusteita, äänettömyyttä ja HUIPPUIMAGOA, puhutaan ilman muuta merkeistä kuten BMW tai Mercedes (jolle tasolle Ford-pohjaisen S80:n paukut eivät riitä). Mutta huomioikaa myös, että Volvo on halpa hinnaltaan (45-75.000), Mersut 60 - 160.000 ja hintahan vaikuttaa myös ratkaisuihin jo hinnat alk. mallissa.

    PS. Volvolaiset, jos kaikesta huolimatta pidätte eo. makuasiana, niin tutustukaa BMW/Mercedes -merkkisiin autoihin niin ymmärrätte ettei kyseessä olekaan makuasiat.


    Aivan oikein, lisäisin vielä:
    -jopa sellaiset jotka eivät S80stä ole edes ajaneet yhtyvät Volvon puolustamiskuoroon jotka viestien määrällä ja näköjään hymiöiden määrällä koittavat 'voittaa'. Ihmettelen mitä he haluavat voittaa, näkeehän jo myynnistä että Bemuja ostetaan kalliimmalla hinnalla koska siitä ollaan valmiita enemmän maksamaan. Ehkä heidän väitteensä johtuvat siitä että heillä kokemukset Bemuista nättävät olevan korkeintaan lyhyistä koeajoista ja ne ovat heidän ostobudjettinsa ulottumattomissa. Muutenkaan eivät näytä ymmärtävän auton ajettavuudesta muuten kuin suoraan ajamisen helppouden kannalta
    -He vuorotellen tapauskohtaisesti ovat sitä mieltä että ovat ostaneet Volvon hinnan takia ja vuorotellen väittävät että ovat hyvin samanhintaisia. Myyntilukuihin turvautuvat välillä jolloin väittävät että samanhintaisia ovat, ja toisaalta sitten sanovat että varsinkin varusteltuna Volvot ovat paljon halvempia. Lisäksi perustelevat sillä kun Bemua ei saa yhtä halvalla saman tehoisena kuin S80 2.5T:n
    -He jättävät täysin huomioitta että Bemulla on jo perusvarusteissa sellaista mitä Volvoon ei saa saati lisävarusteissa niin paljon enemmän tarjolla kuin Volvoon, ja jo peruskokoonpano on modernimpi suurine näyttöruutuineen ym.
    -Yrittävät ensin väittää yhden TM:n eri luokan auton testin mukaan että 'Volvot' ovat parempia ajaa ja sitten kun kirjoitan monipuolisesti perustellun vastineen jossa on sekä omat mielipiteeni että todellisten ammattilaisten kuvailut em. Volvon huippumallin ajettavuudesta niin pitävät sitä 'hulluna hyökkäyksenä' eivätkä sitäkään tietenkään millään tavalla huomioi vaan 'unohtavat' sen ja jatkavat uudelleen samaa levyn pyörittämistä
    -He eivät osaa millään tavoin perustella Volvon ajettavuusväitteitään, ja ovat huomioimatta kaikki vastakkaiset perustelut.
    -Eivät reagoi mitenkään eri osa-alueiden arviointeihin muutenkaan, kun minä olen käsitellyt eroja auton peruskokoonpanossa, käyttöliittymissä, materiaalivalinnoissa, alustan suunnittelussa, moottoriteknologiassa, varustelussa, hiljaisuudessa, vastauksena saa kuulla vain että katson asioita BMW-lasien läpi ja että kaikki on makuasioita.
    -Lisäksi he muille puhuen kuin minulle, kun eivät näköjään osaa suoraan asioita sanoa, laittavat suuhuni ihmeellisiä väitteitä, ja ovat täysin huomioimatta mitä olen S80:sestä sanonut joka on täysin linjassa sen ostaneiden mielipiteiden kanssa. Volvo on halvempana houkutteleva 'melkein saman luokan auto'. Se on hyvä valinta heille jotka eivät osaa/halua hyödyntää BMW:n ja muiden parempia ajo-ominaisuuksia koska siten ne ovat heille turhia, joten miksi niistä ekstraa maksaa? Se on hyvä valinta heille joille BMW:n runsaammat lisävarusteet ovat budjetin ulottamattomissa, koska nekin ovat silloin turhia. Edellämainittuun ajettavuusasiaan pätee myös suurempien teholuokkien lisäksi nelivetomallit, eli jos ei riitä budjetti tai muutenkaan ajettavuudesta perusta niin silloin myös Bemun kehittyneempi neliveto on heille turha. Mutta kaikki edellämainitut ovat silti olemassaolevia eroja ja jotkut niistä haluavat maksaa tai haluavat mielummin perusvarusteisen tai pienemmällä koneella olevan Bemun, eikä silloin Volvon ominaisuudet tai kehitysaste riitä.
    -Perusasia kuitenkin näyttää olevan että joko BMW-vastaisuuden takia, muuten halvempia perusautoja puolustaakseen kun eivät ymmärrä 'kalliita Bemareita' tai puolustaakseen Volvoja he järjestelmällisesti jokaisella osa-alueella väittävät selvää eroa merkityksettömäksi tai mielipideasiaksi jotta he eivät joutuisi millään tavalla myöntämään BMW:n olevan kehittyneempi millään osa-alueella.

    BMW:n vastineeksi Fordilla yrittää jo Jaguar, Volvo on merkki johon he käyttävät muuten aika perustekniikkaa hieman Fordia hienommalla kuorrutuksella mutta ennenkaikkea Volvon tyyliseksi viritettynä eli pehmeämmäksi ja 'turvallisuuspainotteiseksi' mitä se nyt tarkoittaakaan nykyään. Näin he saavat otettua siitä lisähintaa Fordeihin nähden, ja varsinkin myytyä sitä Volvon merkkiä haluaville lisähintaan.

      
  • "Ei vaan homma onnistu Volvolta. Valitettavaa sinänsä kun joutuu käyttämään Fordin (Mondeon) pohjalevyä edustusmallissaan, niin voiko odottaa pystyä haastavansa saksalaisia jotka eivät tee kompromisseja."


    Mitä kompromisseja Mondeon "pohjalevyssä" on?. Esimerkiksi Mc Pherson-tuenta etupäässä sekä Fordilla ja BMW:llä.

      
  • Lainaus:
    18.01.2007 klo 13:20 Critical kirjoitti

    Eli tulokset: E-sarja 5 tähteä/33p. ja S80 4 tähteä/29 pistettä.

    Toki Euro-NCAPista tulee nykyauton saada huippupisteet jos asiaan on vähänkin perehdytty. Ja viimeiset tulokset näyttävät korealaisia lukuunottamatta olevan käytännössä täydet. Euro-NCAP testi alkaa olla jo hieman kesy tasoltaan.



    Euro NCAP on tosiaan turhan kesy. Pitäisi tehdä jotain, jotta saataisiin myös eroja aikaiseksi. Perätörmäys ehdottomasti mukaan, se on kuitenkin merkittävä vakavien vammojen aiheuttaja.

    Vaikka kehuitkin saksalaismerkkejä, niin tosiasia on että niillä on ollut suuria vaikeuksia saada kunnon tuloksia tuosta testistä. On tarvittu uusintoja ym. Johtuneeko asenteesta vai mistä?

    Ja onhan se toki aika erikoista, että rahalla ei tosiasiassa l saa parempaa turvallisuutta. Vakiona olevat turvavarusteetkin on esim. Pösö 407:ssä paremmat kuin useimmissa premium-autoissa. Luulisi nyt rahalla jotain lisää saavan perusranskikseen verrattuna???

    Eihän nimittäin ko. premiumautot mitenkään loista turvallisuuden suhteen, testeissä ovat keskinkertaisia ja käytännön onnettomuustilastossa yleensä siellä viivan alapuolella, varsinkin BMW. Turvallisuudesta puhuttaessa yksikään näistä ei pärjää mallistollaan ranskalaisille, jotka ovat kautta linjan testien huippua ja myös käytännön tilastot näin osoittavat. Ja japskitkin ovat jo menossa kovaa vauhtia ohi, esim. iso Lexus on jo ihan eri tasolla turvallisuudessa kuin yksikään näistä saksalaisista. :wink:

    [AkiK muokkasi tätä viestiä 19.01.2007 klo 10:14]
      
  • Ovat näköjään esitelleet uuden MB C-sarjan. Katsokaapa designia, on muuten hurja ero vaikka Volvoon. Näkee, että joka yksityiskohtaa on hiottu ja hiottu niin kauan että on päästy täydellisyyteen. Näyttääpi S80 suorastaan vanhahtavalta tämän rinnalla. Ero on siinä, että C-sarja näyttää fressiltä, uusia muotoiluyksityiskohtia silti säilyttäen mersun ominaiset piirteet. S80 taas on kuin sliipattu vanha S80, vähän kromikehystä ikkunoiden ympärille jne, mutta itseasiassa se muistuttaa vanhaa möhkö/kärsänenä S80:stä varsin pitkälle.

    http://www.teknikensvarld.se/_internal/cimg!0/4g92eab0n9cor322.jpeg
    http://www.bilsport.se/bildarkiv/98/s_45afcdde14e64.jpg
    http://www.bilsport.se/bildarkiv/60/s_45afce726dfce.jpg
    http://www.bilsport.se/bildarkiv/03/s_45afceb8eb0a1.jpg
    http://www.bilsport.se/bildarkiv/55/s_45afcfb20c6b5.jpg
    http://www.automotorsport.se/


    [Critical muokkasi tätä viestiä 19.01.2007 klo 12:32]
      
  • Hyviä on kuvat Criticalilta.

    Kun kerran on oikein uuden C-sarjan takajalkatilat laajentuneet 9 mm niin varmaan on syytä panna tilaukseen yksi tällainen.

    Onhan se sentään pikkumersu ja varmaan jo corollan kokoinen näillä uusilla mitoillaan !


    :sleepy: :sleepy: :sleepy:

      
  • Lainaus:
    19.01.2007 klo 13:53 Tapio Taula kirjoitti
    Onhan se sentään pikkumersu ja varmaan jo corollan kokoinen näillä uusilla mitoillaan !


    Onhan Mersu sentään huomattavasti suurempi:
    Mersu pit 4.58 lev 1.77
    Corolla pit 4.54 lev 1.76

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit