Volvon vahvuudet

151 kommenttia
2456
  • andertz:

    Vetokoukku olisi ehkä pelastus, mutta kuinka moni on nähnyt vetokoukkua 5er BMW:ssä ?




    Luulisi siinä olevan sama systeemi kuin 3-sarjassa, eli kun vetokoukkua ei tarvi, se kääntyy piiloon puskurin taakse.



      
  • Vackraste



    Halvemmaksi varmaan jää, jos hommaa irroitettavan koukun ? Veikkaisin että irroitettava koukku maksaa noin 350 e plus asennus. Siis hyvälaatuinen saksalainen koukku.



    Oli sitten irroitettava koukku taikka sivuun kääntyvä, niin merkkiliikkeen kautta ostettuna koukut varmaan on päälle 1.000 euroa.



      
  • simppa:

    Individual:
    Tuo on totta, että vaihteisto pelaa harvinaisen huonosti yhteen tuon D5-koneen kanssa. Itse olen ajanut tuon lisäksi sekä T6:sta että 2.5T:tä. Noissa bensamalleissa vaihteiston toiminta on täysin eri maata.

    Tuossa sinun kritiikissäsi on myös osia, joista olen täysin eri mieltä (mm. laatuvaikutelma, mielestäni ihan MB:n tasolla ja parempi kuin bemarissa) ja penkit. Lisäksi parkkitutkan toiminnassa en havainnut edellisessä autossani mitään ongelmia. Huono parkkitutka on mm. edellisessä Superbissa, joka oikeasti jättää kaikki betoniporsasta pienemmät objektit huomaamatta.




    Täytyy myöntää, että en ole T6:tta ajanut. 2.5T toimii ihan ok:sti, mutta ei mielestäni hyvin jos vertaa VAG:n dsg:hen, Jaggen tai Bemarin 6 pykäläiseen tomaattiin tai varsinkaan Mb:n 7 pykäläiseen. Toisaalta nuo nyt ovatkin yksiä parhaista vaihteistoista. Ihmetyttää vaan, miksi Volvo ei ole saanut Jaggen kone + vaihteistoyhdistelmää (2,7d + jaggen tomaatti), auto paranisi kerralla huomattavasti.



    Näköjään mielipiteet voivat mennä paljonkin ristiin, mutta mielestäni laatuvaikutelma huimista parannuksista huolimatta keskinkertainen, noin kalliiksi autoksi jopa huono. Aikanaan haukuin Lexusta samasta ja sain haukut niskaani, nuo hiljeni vasta kun oikeastaan kaikissa LS:n koeajoissa kritisoitiin samaa asiaa. Esim jo uusi 3-sarja lisävaruste listoilla ja nahkapenkkeillä tarjoaa mielestäni huomattavasti paremman laatuvaikutelman, täysin vakioina molemmat ovat ankeita, mutta Bemarin katkaisimet yms toimivat huomattavasti laadukkaammin.



    Tuon reissun jälkeen oli ilo palata omille penkeille, joissa pääntuen saa säädettyä just eikä melkein kohdalleen, sivuttaituet saa säädettyä itselle sopiviksi ja ristiselän tuen neljästä eri kohtaa. Jos verrataan täysin vakiopenkkejä, ei Volvon toteutus ole huonoimmasta päästä, se olisi parhaimpien vakiopenkkien joukossa, mikäli pääntuen saisi edes jollain lailla hyvään asentoon, mutta ei niin ei, se jää aina liian kauas. Jopa vanhan kakkosautoni sport penkit ovat huomattavasti paremmat kuin Vollen jakkarat, eikä niitä voi parantaa rahallakaan, niinkuin paremmissa autoissa.



    Parkkitutka kyllä huomasi kaikki kohteet (niin on toiminut kaikki kokeilemani, tosin en ole sitä vanhassa Superbissa kokeillut), mutta firman ahtaassa parkkihallissa huomasi hyvin tuon epätarkkuuden ja ihan liian suuret varamarginaalit verrattuna esim omaan autooni. Uuessa Suberbissa tuo toimi paljon tarkemmin ja siinä on hyvä havainnollistava kuva.

      
  • Noin näköjään menee mielipiteet ristiin. Itse olen reilu 175 cm pitkä (pätk&#228:wink:, ja Volvon penkit ovat sopineet minulle mitä parhaiten. Vakiopenkeistä ovat olleet melkeinpä parhaat. Esimerkiksi C-mersussa melkoiset kirkonpenkit ja bemarissa ja Audissa ei ainakaan silloin ollut edes ristiseläntuensäätöä vakiona.



    Ja mitä tuohon laatuvaikutelmaan tulee, niin juuri katkaisimista olen tykännyt Volvossa! Esimerkiksi kaikkien viiksien tuntuma on mielestäni mitä mainioin, eikä keskikonsolinkaan katkaisintuntumassa ole mitään vikaa. Esimerkiksi Minissä minua häiritsi muovisentuntuiset viikset, jotka tuntuivat todella heppoisilta.



    Mitä noiden muitten laatuvaikutelmaan tulee, niin Jaguar XF on mielestäni selvästi edellä kaikkia. Siinä on vakiona mm. nahkaverhoilu myös kojelaudassa, joka on vielä tuossa luokassa täysin ennenkuulumatonta. Samoin sisustus on aivan jäätävän siistin näköinen verrattuna vaikkapa bemariin. (mielipide, ei herneitä!!) Audi on myöskin hyvä, sen sisusta on todella jämäkän ja laadukkaan tuntuinen. Bemari on turhan muovinen. Samaan kiinnitti Autoexpress huomiota vertailussa uutta Superbia vastaan nostaen Superbin laatuvaikutelman paremmaksi.



    Itse en tällä hetkellä hankkisi diesel-volvoa vaan valitsisin todennäköisesti XF:n tai vaihtoehtoisesti 5-sarjalaisen. Bensamallina Volvo sen sijaan olisi kisassa ehdottomasti mukana. Katsotaan sitten uudestaan, kun saavat nuo uudet diesel-padat keulalle.



    Onko noissa bemareissa ja jaggeissa täysin sama ZF:n loota? Jotenkin olen taipuvainen siihen, että ainakin XK-sarjalaisissa loota toimii paremmin kuin bemareissa. XF:stä on liian vähän kokemusta väittää tuollaista.



    Omasta mielestäni luokkajako on Fordilla varsin selvä. S80 vs. A6 ja Mondeo vs. Passat. Eihän Fordin olisi mitään järkeä kilpailla S80:sellä Mondeota vastaan. Lisäksi Mondeo on enemmän kuin hyvä auto tuossa luokassa.



      
  • Individual



    Pidätkö edes itse omia väittämiäsi uskottavina ?



    USA:ssa on tehty luksusfarmarien ranking-lista (useiden kymmenien testien perusteella) ja Volvon sisustus on näissä rankingeissa katsottu huomattavaksi korkealuokkaisemmaksi kuin BMW:n. Tässä listassa on mukana 3er, 5er, V70 ja XC 70. Kummankin Volvon sisustus on saanut paremman arvosanan kuin BMW. Väärin rankattu siis, kun pohjalla ovat useat kymmenet autolehtien testit ?



    Ja näyttää siltä että jenkitkin arvostavat BMW:n suorituskykyä ja ajettavuutta. Volvon tarvisi vaan parantaa koneitaan, niin se olisi siinä.



    http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Luxury-Wagons/

      
  • Eipä noissa vertailuissa ole sisustan korkealuokkaisuutta testattu.



    Simppa: ei ole sama loota, Jaggessa on parempi. Bemarin kuusipykäläinen on kuitenkin loistava laatikko sekin. Tosin mielenkiinnolla odotan päästä kokeilemaan uutta seitsemän pykäläistä dsg:n vastinetta.



    Pidän myös itse XF:n sisustaa parempana kuin 5-sarjan. Olen myös nahasta samaa mieltä kojelaudassa, se luo arvokkuutta, omassa autossani se on käsittääkseni vakiona. Muuten kokonaisuutena mielestäni 5-sarjalainen on edelleen XF:ää edellä.



    Minusta tuo V70 ei ole suora kilpailija A6, 5-sarjalaisille tai E-farkuille, se on ns. välimalli, jolle suoran kilpailijan löytäminen ei ole itsestään selvää. Passat on mielestäni lähinnä.

      
  • Ja minä olen 190 cm ja Volvon penkit sopii minulle erinomaisesti. Penkki tukee hyvin selkää ja jalkoja ja ristiseläntuen säätökin löytyy ja penkit ei puuduta paikkoja pitkälläkään matkalla. En ole kaivannut mitään säätöä niskatukeen ja ihan yhtä kaukana se oli minulla myöskin Opelissa ja Mazdassa, jotka oli edelliset autoni ja joissa niskatuen korkeutta voi säätää. Itse säädän penkin selkänojan mahdollisimman pystyyn, mikä onkin oikeaoppinen ajoasento. Omassa autossa ei ole sähkösäätöisiä penkkejä ja penkin säätöpyörylät on tungettu aika ahtaaseen paikkaan, mikä on penkkien ainut huono puoli. Tosin hyvää on se, että käsisäätöisen penkin saa hiukan alemmas kuin sähkösäätöisen.



    Ihmettelen myös, jos joku pitää uusien isojen Volvojen laatuvaikutelmaa huonona. Ainakin S80:ssä se on hyvä jo Kinetic-varustelulla ja alumiinipaneleilla ja tietenkin paranee nahkasisustusten myötä ja puupaneileitakin saa haluttaessa. Tuota kuvassa olevaa V70:n kojelautaa itse pidän aika onnistuneena.

    http://www.km77.com/00/volvo/v70/gra/30.asp



    Eikä ole yhtään hullumpi tuo XC60:n ohjaamokaan:

    http://www.km77.com/00/volvo/XC60/gra/100.asp

      
  • Individual



    Lue nyt sitten tästä mitä amerikkalainen autolehdistö sanoo Volvon sisustuksesta, mun nähdäkseni sisustusmateriaaleja, designia, käyttömukavuutta ja penkkejä kyllä lähinnä pidetään hyvinä.



    Kyllä kai jenkitkin jotakin ymmärtää, jenkithän rankkasi BMW:n muutoin parhaimmaksi farmariksi.



    http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/2008-Volvo-V70/Interior/





      
  • andertz:

    Individual

    Lue nyt sitten tästä mitä amerikkalainen autolehdistö sanoo Volvon sisustuksesta, mun nähdäkseni sisustusmateriaaleja, designia, käyttömukavuutta ja penkkejä kyllä lähinnä pidetään hyvinä.

    Kyllä kai jenkitkin jotakin ymmärtää, jenkithän rankkasi BMW:n muutoin parhaimmaksi farmariksi.

    http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/2008-Volvo-V70/Interior/





    Tuolla linkissä moitittiin ainoastaan navigaattoria joka ei ole kaikkien mieleisellä tavalla toteutettu. Voi ollakin, mutta minusta turhake koko kapistus ja jos sellaisen tarvisin, niin enpä siitä viitsisi maksaa tonnikaupalla auton omana lisävarusteena, vaan ostaisin irrallisen navigaattorin jostain ihan muualta.



    Volvon muista lisävarusteistakin täällä on jupistu, ettei ole muka riittävästi. Onkohan arvostelijat edes perehtyneet siihen mitä kaikkea Volvoihin nykyään saa? Ja mitkä kaikki sitten on edes oikeasti tarpeellisia. Itsellä ei ole esim. sadetunnistinta, kun en kokenut sitä tarpeelliseksi ja itsellä on pelko että sellaisella naarmuttaa vaan tuulilasin. Sen sijaan otin esim. himmenevän taustapeilin, josta on paljon hyötyä. Kyllähän Volvot aika hyvin saa räätälöidä juuri omiin tarpeisiin.



    Dynaudion audiojärjestelmä 6 CD:n vaihtajalla oli tietysti omaan tarpeeseen pakollinen hankinta. Soundi tosin oli pettymys ja parantelin sitä asennuttamalla tavaratilaan 12 " subwooferin ja nyt musiikki soi todella mahtavasti eli perusta tuossa on kunnossa, mutta kun siinä ei ollut erillistä riittävän isoa bassokaiutinta. Noita parempia audiojärjestelmiä ei esim. saa "tavis"-luokan autoihin ollenkaan. Passatiin sentään saa myös Dynaudion, joka on vaan hieman heikompi toteutus kuin Volvolla. Nämä Mazdan Boset ja vastaavat on lähinnä vitsejä oikeasti laadukasta musiikkilaitteistoa haluavalle.

      
  • Niin, hyvän navigaattorin saa 130 eurolla.





      
  • Vai että vollen sisustuksedn laatuvaikutelma on parempi kun Bemarin, no justiinsa niin, tuota nyt ei usko kukaan. Tietenkin jos tykkää katkaisimista ja viiksistä joiden tuntuma on kun katkenneessa vasikan jalassa, niin volle on mitä mainioin. Samoin jos nahkaverhoilun pinnan tulee muistuttaa norsun nahkaa niin kannattaa valita volle. Jos haluaa et sormet jää penkinsäätövivun puristuksiin aina käsijarrua käytettäessä, niin valinta on volle, sellaista ei tapahdu missään muussa autossa, kun vollessa, ei edes Ladassa, että niin hyvin viimeisteltyjä ne homolaatikot on.



    Kyllä laatuvaikutelmassa ylivoimaisia on Audi, BMW sekä MB. Varsinkin uusiin Mersuihin istuessa,varsinkin E malli, koko ilmapiiri henkii laatua ja klassisen kaunista muotoilua, siitä tunelmasta jää kirveellä veistetyt vollet kilometrien päähän, siitä ei pääse mihinkään. Ihan uusissa Audeissa ja Bemareissa muotoilu on mennyt minun makuuni huonompaan suuntaan, niissä 1990-luvun lopun ja 2000-luvun alun mallit oli minun silmään näitä nykymalleja huomattavasti tyylikkäämpiä.Volvon muotoilusta ei ole ikinä voinut laulua kirjoittaa, ennen hirveitä laatikoita, nyky kyhäelmät näyttää ihan pullapitkoilta, kaikkinainen sulavuus puuttuu, C30:kin keulasta ja perästä susiruma, sivulta vähiten ruma, mt ei kyllä kaunis auto mistään suunnalta.

      
  • individual:

    Heitetäänpä nyt itsekkin lusikka soppaan pitkästä aikaa, vaikka provo onkin. Aihe on siinä mielessä ajankohtainen, että heitin Hki-Kajaani-Hki reissun uudella V70 D5 automaatilla. Siinä oli aikaa mietiskellä Volvon vahvuuksia ja heikkouksia.

    Yleisesti tuli mieleen, että Volvoon on ehkä hiukan vaikea suhtauta, se ei edelleenkään ole mielestäni verrokki joillekkin premium merkeille, mutta jotain arvokkuutta ja laatuauton tuntua siinä on verrattuna esim normaaliin keskiluokkaan. Ehkä se on juurikin näiden välimuoto. Kuitenkin luonnollisin vertailuryhmä sille löytyy minusta VAG konsernista, Passat ja Suberb ovat mielestäni hyvin samanlaisia autoina, tosin ehkä kuitenkin eri syistä.

    Autoilija laittoi Volvon vahvuuksia ja osasta olen samaa mieltä. Kuitenkin Volvossa on minusta myös vakavia puutteita ja seuraavassa ainakin minua itseäni ärsyttäneitä asioita:
    - moottori ei ole tältä vuosituhannelta, tehoonsa nähden laiska ja todella ruman kuuloinen. Volvolla ei oikeastaan ole yhtään todella hyvää moottoria, malliston paras kone, mitä olen kokeillut, on jo auttamattoman vanha 2.5T ja sekään ei pärjää kilpailijoilleen ainakaan kulutuksen suhteen
    - Vaihteisto. Harvoin tulee vastaa niin huonosti mootorin kanssa yhteen toimivaa laatikkoa, vaikka muuten laatikossa ei tunnu pahempaa vikaa olevan. Onko kyseessä vain se, ettei tuota osata säätää sopimaan moottorin kanssa?
    - Penkit. Ne ovat periaatteessa hyvät, mutta todella kaukana automaailman parhaimmistosta. Penkki ei voi olla hyvä, jos pääntukea ei voi säätää millään lailla ja se jää ihan liian kauaksi päästä. Todella onneton toteutus.
    - Sisätilojen laatuvaikutelma. Parantunut nykyisin huomattavasti, edellisessä omassa Volvossani tuo oli ihan järkyttävä (850). Kuitenkin jää huimasti esim Mb, Jagge, Audi linjan taakse, Passat ja Suberb tässäkin paras vertailuryhmä. Itse asiassa Superb on tuossa huomattavasti edelle. Ergonomia ok, mutta ei erityisen hyvä, voin kuvitella kuinka vaikea monia monia nappeja on painella talvikäsineet kädessä.
    - Ruma muotoilu. Makuasia, mutta harvoin uusi auto on näin ruma. Edestä ruma, takaa vielä rumempi. Plussaa kuitenkin sukunäöstä.
    - Ajettavuus. Tuo auto sopii varmastu jenkkeihin, jossa ajetaan tuntitolkulla suoraan. Tunnoton ja epämääräinen kuvaa minusta parhaiten tuon ajettavuutta, markkinoilta löytyy joka luokasta parempia autoja ajaa, esim vaikka ne Passat ja Suberb. Kun nyt joku kertoo siitä ylivoimaisesta suuntavakavuudesta, niin esim nuo kaksi onnistuu yhdistämään hyvän ajettavuuden yhtä hyvään suuntavakavuuteen kuin Volvo. Volvossa yhdistyy hyvä suuntavakavuus huonoon ajattavuuteen, tosin amerikan poika saattaa tykätä.
    - Etuveto. Ei vaan istu minulle, tosin täysin henkilökohtainen mielipide. Oikein pahaa teki kiihdyttää reippaasti huoltoaseman pihalta maantielle, kun auto tuntuu että se hajoaa siihen paikkaan etupään pomppiessa ennen ajonvakauden puuttumista peliin. Ei näin.
    - Varustelu. Volleen ei saa oikeastaan kivoja leluja, paljon esim Suberbia jäljessä, samalla tasolla kuin Passat. Sadetunnistin ja parkkitutka toimivat erittäin huonosti omaan autooni verrattuna.
    - Valot ok, ei kuitenkaan erityisen hyvät bi-xenoneiksi, omassani on huomattavasti tehokkaamma, ero todella tuntuu.
    - Imago. En edelleenkään halua samaistua valkokaulusköyhälistöön, Espoolaiseen velkaiseen rivitaloon, 1,8 lapseen ja purjeveneeseen. Tuolla kun ajo, niin elämä tuntui päättyneen ja alamäki alkaneen.

    Hyvää autossa oli myös paljon, mutta kun provoilemaan lähdettiin, niin jääköön kirjoittelu tähän. En kuitenkaan ostaisi autoa, Suberb ja Passat ovat hintaansa nähden huomattavasti parempia. Passatista voisi hankkia CC version, jolloin ulkonäkökin olisi kunnossa.




    Harvinaisen asiallinen viesti ja totta joka sana.

      
  • lauravee:

    Jos haluaa et sormet jää penkinsäätövivun puristuksiin aina käsijarrua käytettäessä, niin valinta on volle, sellaista ei tapahdu missään muussa autossa, kun vollessa, ei edes Ladassa, että niin hyvin viimeisteltyjä ne homolaatikot on.




    No nyt paljastui ettet ikinä ole S80 tai V70 vollea ajanut. Noissa on aina jalka- tai sähkökäyttöinen seisontajarru. Tosin tekstejäsi lukemalla voisi tosiaan uskoa, että olet käsilläsi sitä kasikymppisen jalkajarrua painellut, kun et sen käyttötapaa ole ymmärtänyt...



    http://www.theautochannel.com/news/2006/10/10/024596.1-lg.jpg



    Varsin lahjakkaalta kaverilta vaikutat, kun saat kätesi penki väliin vaikka käsin sitä käyttäisitkin...



    Kirjoitapa parempi provo ensikerralla.



      
  • Vitun ääliö idiootti, kysymys on s/v40 vollesta, eikös se myös ole volvo, täh??? Enhän mä missään sanonut et puhun v70:stä vai sanoinko? Tiedän kyllä et niissä jossain paskalaatikoissa on sähköjarru, kun sekin on pitänyt Audista ja Volokkarista kopioida. Sanoin pitaa olla monotettava seisontajarru, kun kerta Mersussakin on. Kun eivät ne volle ressukat voi itse keksiä mitään uutta ja omaperäistä.

      
  • Olen nimimerkki A-utoilija:n kanssa samaa mieltä volvon vahvuuksista mutta heti perään yhdyn nimimerkki andertz:n kanssa samaan että mikä helvetin bemari fani palsta tämä oikein on? Oli puhe mistä tahansa automerkistä.. Voi laittaa ajanottokellon käymään ja odottaa milloin joku fanaatikko repii hiukset päästään ja paskoo housuunsa ja siitä se sanasota alkaa.. Tällä palstalla ei enää voi/saa kertoa omia mielipiteitään.. Etenkin positiiviset mielipiteet volvosta ovat ehdottoman kiellettyjä!



    Joku muu tällä palstalla kertoo mikä auto/automerkki sopii sinulle.. Mikäli et aja/kehu bemaria.. olet ääliö joka ei autoista ja niiden dynamiikasta ymmärrä mitään!



    En ala arvuuttelemaan tämän palstan kirjoittajien ikää mutta mieleen tulee kyllä arvio 15-17???

      
  • lauravee:

    Vitun ääliö idiootti, kysymys on s/v40 vollesta, eikös se myös ole volvo, täh??? Enhän mä missään sanonut et puhun v70:stä vai sanoinko? Tiedän kyllä et niissä jossain paskalaatikoissa on sähköjarru, kun sekin on pitänyt Audista ja Volokkarista kopioida. Sanoin pitaa olla monotettava seisontajarru, kun kerta Mersussakin on. Kun eivät ne volle ressukat voi itse keksiä mitään uutta ja omaperäistä.




    Tämä viesti kertoo kyllä kirjoittajasta jotain.. Kun puhut paskalaatikoista, puhuit varmaan bemarista.. :grin:



      
  • Putput:

    Rajoita jo tuota selitystä. Ota itse edes vähän selvää muustakin kuin Volvon PR-tiedotteista ja nettisivuilta, tuollainen fanaattinen jauhaminen naurettavin selityksin on jo säälittävää.




    WTF??? Tarjoan useammankin peilin jos Mr. PutPut haluaa katsoa omaa kuvaansa :lol:



    Vai onko Bmw:n PR- tiedotteissa ja nettisivuilla enemmän totuutta?



      
  • lauravee:

    Vitun ääliö idiootti, kysymys on s/v40 vollesta, eikös se myös ole volvo, täh??? Enhän mä missään sanonut et puhun v70:stä vai sanoinko? Tiedän kyllä et niissä jossain paskalaatikoissa on sähköjarru, kun sekin on pitänyt Audista ja Volokkarista kopioida. Sanoin pitaa olla monotettava seisontajarru, kun kerta Mersussakin on. Kun eivät ne volle ressukat voi itse keksiä mitään uutta ja omaperäistä.




    Harvinaisen asiaton viesti ja paskaa liki joka sana.

      
  • Niin, mukavuus,turvallisuus ja "Pohjolan automaisuus" on aina ollut Volvon valttikorttina premiumpelissä.Kannattaisi Volvon myös kehittää montaa muuta asiaa kuten taloudellisuus, ymp.ystävällisyys, muotoilu.Ja etenkin myyntiluvun nostatus joka luokassa aivan kuten SAABinkin.

      
  • simppa:



    Sinun näkemyksesi Subaruista ovat toki täysin objektiivisia? Mm. Legacyn ajettavuudesta ja muista ominaisuuksista? Ihan hyvä auto se Legacy on, mutta on siinäkin selvät puutteensa myöskin tuon sinun suuresti ylistämäsi ajettavuuden saralla.






    -ensinnäkään en postaa tänne jotain viikoittaista, ihme hykertelevää tyytyväisyys-todistelu-viestiketjun-aloitusta Subarusta.



    -Täällä ei ole paljoakaan puhuttu edes Subarusta, jos vertaa moneen muuhun autoon, ja silloin kun olen puhunut, olen myös rehdisti tunnustanut että siinä on omat huonot puolensa, ja mitä saisi parantaa.



    -Ajettavuutta olen tosiaan hehkuttanut, myönnetään, mutta sen tueksi on ollut muidenkin kirjoittajien samankaltaisia näkemyksiä, sekä lukuisia automedian juttuja, vaikken ole ahkera niitä netistä metsästämään. Eli on niissä jokin todellisuuspohja myös mukana.



    -kerro ihmeessä mitä puutteita tarkoitat?



    -Voisi sanoa myös että itselläsikin karkaa mopo käsistä välillä Fordin ajettavuuden kanssa: vaikka se on mainio, kaikkia se ei silti miellytä, jo esim. etuvedon käyttäytymisen takia. Ja huomaa hyvin että suorastaan kihiset ärtymyksestä kun laitat aina samat ''todisteet'' pöytään ( tietyt valikoidut testit ), mutta huomaat että kaikki eivät silti innostu Fordista.

      
  • Hiukan mietityttää mikä pakko ajaa tämänkaltaisiin kuin A-ufoilija. Onko se jonkinnäköinen alemmuuskompleksi, vai mikä näitä volvo-autoilijoita oikein riivaa.



    Joku ihmeellinen käyttäytymishäiriö riivaa V70 porukkaa liikenteessä, lähes 7/10stä perässäroikkujasta on kyseisiä ajoneuvoja, ja ohi on pakko päästä vaikka henki menisi.



    Kertooko tälläinen käytös jonkinlaisesta narsistisesta jumaluudesta, ja ylenkatseesta muihin verrattuna.



    Vähintäänkin kyseinen porukka tuntuu olevan pahasti luonnevikaisia vai onko sittenkin kyseessä huonon tuotteen tuomasta mielipahasta jota yritetään lieventää jatkuvalla näyttämisenhalulla muille autoilijoille?

      
  • Voinpa minäkin toki allekirjoittaa Volvon vahvat puolet.



    -Turvallisuus, tosin mitään ylivoimaa ei ole olemassa. Rankkaan ainakin Mersun, Renaultin ja Subarun hyvinkin turvallisiksi.



    -Suuntavakaavuus. Tämä on kaksipiippuinen juttu, sillä volvo on tuossa asiassa kenties paras, mutta toisaalta se on saatu aikaan ison auton-etuvedon-ja rajun etupainon yhdistelmällä, joka taas on katastrofaalinen yhdistelmä ajatellen ajon hauskuutta ja mutka-ajoa.





    -Talviominaisuudet ovat myös kai hyvät, mutta ei ne mitkään ylivedot ole -Subarulla ja Audilla ja ties millä muillakin merkeillä on mainioita talviautoja.





    Kaikissa muissa asioissa volvo ei mielestäni erotu yhtään edukseen, ainakaan omassa kilpailijajoukossa. S40/V50 ei ole mielestäni edes keskitasoa, vaa melko kehnoja autoja. Tästä syystä niitä ei myöskään mainita vahingossakaan, vaan aina kun volvosta on puhe, on kyse S80 tai V70.

      
  • individual:


    Oikein pahaa teki kiihdyttää reippaasti huoltoaseman pihalta maantielle, kun auto tuntuu että se hajoaa siihen paikkaan etupään pomppiessa ennen ajonvakauden puuttumista peliin. Ei näin.






    Tässä Individual puhuu 100% asiaa. Helkutin hyvä kirjoitus, josta varsinkin tuossa kohtaa olen samaa mieltä.



    Moni kakku päältä kaunis, eli tässä tulee juuri se ratkaiseva ero todellisiin laatuautoihin.



    Auto on siis olevinaan edustava, laadukas ja edistyksellinen, mutta pellin alta ja auton uumenissa todellisuudessa ihan pannukakku, ja sen huomaa juuri kun ajettavuutta pannaan koetukselle.



      
  • Petos



    Alkaako käämit palaa pikku hiljaa ? Et kommentoinut tuota Tiff Nedellin ajoa ?



    Tiff sanoi, ettei Mersun C-sarja ole niin sanottu ajajan auto. Pitääkö tämä paikkansa, mahdollisesti ?



    Vai onko Mersun C-sarja kehittynyt roimasti, ohittaen Volvo S60:n, joka on vuodelta 2000 ?



    Ainakaan tuolla ratakierroksella Mersun C-sarja ei vaikuttanut kovinkaan erityiseltä Volvoon verrattuna.



    Ketä tässä pitää loppujen lopuksi uskoa ?



    Tiffhän sanoi, että Volvoa voi rasittaa äärirajoille asti (push to limits).







      
  • petos:


    Kaikissa muissa asioissa volvo ei mielestäni erotu yhtään edukseen, ainakaan omassa kilpailijajoukossa. S40/V50 ei ole mielestäni edes keskitasoa, vaa melko kehnoja autoja. Tästä syystä niitä ei myöskään mainita vahingossakaan, vaan aina kun volvosta on puhe, on kyse S80 tai V70.




    Mainitaan sitten vaihteeksi S40. Tuulilasin tammikuu 2005 vertailutestissä se oli mukana. Testin järjestys 1. Mazda6, 2. Volvo S40, 3. Toyota Avensis 4. Peugeot 407. Mazda6 ja S40 oli ihan omaa luokkaansa ja Mazda voitti 3 pisteellä. Edellisen mallin Mazda6 voitti kuitenkin aika monta testiä ja 3 Tuulilasin testiä peräkkäin ja ajettavuuttakin pidettiin hyvänä joka testeissä, minkä voin itsekin allekirjoittaa. Joten Mazda6 sai ajettavuudesta yhteensä 53 p, Volvo 52 p, Peugeot 46 p ja Toyota 44 p. Sisätiloissa ja kustannuksissa Volvo oli huonoin, mutta mukavuudessa, turvallisuudessa ja käyttöominaisuuksissa paras.



    Tämä siis ihan vaan Petoksen pyynnöstä.

      
  • andertz:

    Petos

    Alkaako käämit palaa pikku hiljaa ? Et kommentoinut tuota Tiff Nedellin ajoa ?

    Tiff sanoi, ettei Mersun C-sarja ole niin sanottu ajajan auto. Pitääkö tämä paikkansa, mahdollisesti ?



    -Olen nähnyt tukuittain tiff Needellin arvioita, ja aina niissä on sama juttu: vaikka ne ovat ihan hyviä, ne on aina lähinnä viihdettä. Mitään johdonmukaisuutta en ole havainnut -tällä kertaa on näköjään käsky käynyt hypettää volvoa suhteessa noihin muihin.

    Noinkin ansioitunut ja taitava KILPAkuljettaja ei luulisi todellakaan sulattavan etuvetoa, joten siinä jo paljastuu tuon(kin ) jutun falskius.


    Vai onko Mersun C-sarja kehittynyt roimasti, ohittaen Volvo S60:n, joka on vuodelta 2000 ?

    -vai on volvo S60 ollut oikein mersun edellä..


    Ainakaan tuolla ratakierroksella Mersun C-sarja ei vaikuttanut kovinkaan erityiseltä Volvoon verrattuna.

    -heh, varsinainen ratakierros.




    Ketä tässä pitää loppujen lopuksi uskoa ?

    -jos jokin asia painaa, kuten onko mersu parempi kuin volvo, eikö kannattaisi ihan itse mennä ottamaan selvää sinne ratin taakse...
    kyllähän täältä saa mielipiteen joka lähtöön :lol:



      
  • andertz:


    Tiffhän sanoi, että Volvoa voi rasittaa äärirajoille asti (push to limits).






    no shit!?



    voihan vaikka ladaa viedä äärirajoille, kuten volvoakin, ja puskea kuin pässi etupää sutien lähimpään puuhun... :xmas:

      
  • Petos



    Kyllä tuo minusta oli ihan luotettava videopätkä, ainakin näköhavaintojen osalta, jokainenhan pystyy näkemään Mersun vaappumisen. Vai näitkö jotakin muuta ?



    Mutta ehkä Mersu-auto on kehittynyt vuosien varrella.



    Turha lyödä asiaa leikiksi, asia on vakava.

      
  • petos:



    -Ajettavuutta olen tosiaan hehkuttanut, myönnetään, mutta sen tueksi on ollut muidenkin kirjoittajien samankaltaisia näkemyksiä, sekä lukuisia automedian juttuja, vaikken ole ahkera niitä netistä metsästämään. Eli on niissä jokin todellisuuspohja myös mukana.

    -kerro ihmeessä mitä puutteita tarkoitat?

    -Voisi sanoa myös että itselläsikin karkaa mopo käsistä välillä Fordin ajettavuuden kanssa: vaikka se on mainio, kaikkia se ei silti miellytä, jo esim. etuvedon käyttäytymisen takia. Ja huomaa hyvin että suorastaan kihiset ärtymyksestä kun laitat aina samat ''todisteet'' pöytään ( tietyt valikoidut testit ), mutta huomaat että kaikki eivät silti innostu Fordista.




    Siis nimenomaan Mondeo on loistanut valehtelematta melkein kaikissa sporttista ajettavuutta painottavissa testeissä lehdestä riippumatta. Se on fakta.



    Ja mitä tuohon Legacyn ajettavuuteen tulee, niin toki se on ihan hyvällä saralla muttei mitenkään niin ylivoimainen kuin hehkutat. Esimerkiksi Legacyn ohjaustunto on luokan parhaimpiin (BMW 3-sarjalainen, Mondeo) verrattuna melkoisen ohkainen. Eikä tämä ole vain minun mielipiteeni vaan aika ylesisesti tunnustettu. Sama pätee Imprezaan.



    Impreza on luokassaan korkeintaan keskinkertainen ajettava. Sen ohjaustunto on jopa keskitason alapuolella. Focus on edellä ja ehkä Golfkin. Ei siis tarjoa mitään ihmeellistä auringon alla paitsi nelivedon. Ja tuokaan ei ole vain minun mielipiteeni.



    Subarut ovat hintaansa nähden ihan hyviä autoja, mutta tuo jatkuva ajettavuuden hehkuttaminen menee sinulta överiksi. Toki ne ovat ihan hyviä ajettavia, mutteivät nyt sentään niin ihmeellisiä.



    Ja jos linkkejä kaipaat, niin niitä löytyy vaikka millä mitalla eri medioista. (EVO, Autoexpress, Sportauto, AMS saksa, Autocar jne. jne.)



    Ei sinun tarvitse innostua Fordista, mutta Fordin ajettavuuden jatkuva leimaaminen tusinatuotteeksi sen jumalallisen Legacyn rinnalla on lähinnä huvittavaa.



    Ja laitetaan nyt tuo toisen keskustelun linkki provosoimaan:



    http://www.metacafe.com/watch/98665/volvo_s60_vs_saab_93_vs_audi_a4_vs_bmw_3series_vs_mercedes/



    Luulis, että entinen F1-kuski ymmärtää ajettavuuden päälle? Ja katso se video. Todetaan ihan selvästi, että Volvo on parempi kuin mersu. Itsekin olet tokaissut arvostavasi Tiffiä, mutta miten on?

      
  • simppa:



    Ei sinun tarvitse innostua Fordista, mutta Fordin ajettavuuden jatkuva leimaaminen tusinatuotteeksi sen jumalallisen Legacyn rinnalla on lähinnä huvittavaa.






    -harmi jos käsität väärin. Olenhan myöntänyt Fordin ( mondeo, focus ) nimenomaan ajettavuuden olevan etuvetoisista kenties parhaimmistoa, ja kamppoihin pannaan hyvin muillekin vetotavoille.



    Legacyn tai Subarun ajettavuudesta on myös minulla omat linkkini väitteitteni tukena, mutta kun nehän on aina niitä vääriä :tongue:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit