UUSI VOLVO S80 JUMBO AMS:n TESTISSÄ !!!

610 kommenttia
1121315171821
  • Lainaus:
    05.04.2007 klo 20:42 Simppa- kirjoitti
    Ei tuo höpinäsi muuta sitä tosiasiaa, että Ferrarin kaikkein legendaarisimmat superautot ovat olleet turbolla. Enzo tuskin koskaan saavuttaa vastaaava mainetta kuin F40, edes F50 ei siihen pystynyt.

    Porsche 997 Turbo lienee ihan paska, kun siinä on turbo?

    Bugatti Veyronissa lienee huono kone, kun se on ahdettu? Enpä ole vielä yli 1000hv vapaastihengittävästä henkilöautonmoottorista kuullut.

    Porschenkin tähän mennessä kovinta mainetta nauttiva superauto (959) on ahdettu.


    Olenko sanonut että ahdetut ovat aina surkeita? Sanoin nimenomaan etteivät vapaastihengittävät ole millään tavalla huonompia kuin ahdetut!!!!

    EVO:n mukaan F50 on ehdottomasti paras Ferrari, en ymmärrä mistä olet yhtäkkiä päättänyt että F40 olisi jotenkin älyttömän legendaarinen muihin verrattuna. Ehkä se että se oli ensimmäinen 'superauto' on ennemmin sen arvostuksen syynä, ei turbot. Vai väitätkö että sen moottorin käytös olisi jotenkin hyvä?

    997 Turbossa on aivan uusinta tekniikkaa, muistaakseni kaksin kappalein twin-scroll ahtimia säätyvin siivekkein, eli aivan eri tekniikkaa kuin S80:ssä... Siitä johtuu Porschen pienet viiveet. Urheilullisimmassa, nopeimmassa 'ajajille' tehdyssä GT3:ssa taas onkin vapaastihengittävä kone.

    Veyronia onkin juuri kritisoitu koneen osalta sen suurista viiveistä vaikka siinä on neljä ahdinta. Murrayn mukaan sen tehoa ei voi aina hyödyntää yhtä hyvin kuin paljon tehottomammissa vapaastihengittävissä koska viiveet ovat niin pitkät.

    Porschen tähän asti kovinta mainetta kyllä taitaa nauttia vapaastihengittävä Carrera GT...

      
  • Ei, ei! Kuka tervejärkinen kestää tuollaista paasanpuhumista? Jossain vaiheessa huvitti, mutta jos joku totisesti tuollaista mieltä on kuin Putputti, niin alkaa mennä jo tragedian puolelle!

      
  • Lainaus:
    05.04.2007 klo 20:57 Putput kirjoitti
    Olenko sanonut että ahdetut ovat aina surkeita? Sanoin nimenomaan etteivät vapaastihengittävät ole millään tavalla huonompia kuin ahdetut!!!!

    EVO:n mukaan F50 on ehdottomasti paras Ferrari, en ymmärrä mistä olet yhtäkkiä päättänyt että F40 olisi jotenkin älyttömän legendaarinen muihin verrattuna. Ehkä se että se oli ensimmäinen 'superauto' on ennemmin sen arvostuksen syynä, ei turbot. Vai väitätkö että sen moottorin käytös olisi jotenkin hyvä?

    997 Turbossa on aivan uusinta tekniikkaa, muistaakseni kaksin kappalein twin-scroll ahtimia säätyvin siivekkein, eli aivan eri tekniikkaa kuin S80:ssä... Siitä johtuu Porschen pienet viiveet. Urheilullisimmassa, nopeimmassa 'ajajille' tehdyssä GT3:ssa taas onkin vapaastihengittävä kone.

    Veyronia onkin juuri kritisoitu koneen osalta sen suurista viiveistä vaikka siinä on neljä ahdinta. Murrayn mukaan sen tehoa ei voi aina hyödyntää yhtä hyvin kuin paljon tehottomammissa vapaastihengittävissä koska viiveet ovat niin pitkät.

    Porschen tähän asti kovinta mainetta kyllä taitaa nauttia vapaastihengittävä Carrera GT...



    F40 ei suinkaan ollut Ferrarin ensimmäinen superauto. Ferrarin ensimmäinen superauto on niinkin kaukaa kuin 60-luvulta. Ja F40:nen kone on edelleenkin erittäin loistava siihen, mihin se on tarkoitettu.

    Voisit lukea vaikka Fifth Gearin koeajon Focus ST:stä. Siinä ei hidasta kaasuun vastaavuutta mainita sanallakaan. 5-sylinterisen "rumaa" käyntiääntä sen sijaan kehutaan kovasti. Kehotan myös lukemaan samaiselta sivulta C30 T5:den koeajon. Siinäkään tuo 2.5T ei kerää muuta kuin kehuja lukuunottamatta polttoaineenkulutusta:

    http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=d01&featureid=592&pageid=1324

    Missä on maininta "huimasta viiveestä"?

    Volvo C70:stä sanovat näin:
    "Both petrol engines provide decent urge compared to the competition, with the torquey T5 particularly impressive. The six-speed manual gearbox is excellent, too."

    Missä maininta viiveestä?


    On se kumma, kun Ford tuppaa tuota "kivikautista" Volvon turbokonetta tuleviinkin malleihinsa, vaikka Fordilla olisi saman tehoisia vapaasti hengittäviä kuutosiakin tarjolla. Nyt olisi mielenkiintoista kuulla, miksi esimerkiksi uuteen Mondeoon tarjotaan tuota Volvon "ikivanhaa" konstruktiota?

    Sitten vielä siitä F50:nen maineesta Fifth Gearin sanoin:

    The 203mph F50 has never quite gathered the legendary reputation of the 288 GTO, the F40 or the Enzo, all these cars limited edition Ferraris, yet it has the credentials.

    Tuossa tosin on se virhe, että F40:nen tuotantoa ei muistaakseni rajoitettu lainkaan.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 07.04.2007 klo 14:51]
      
  • Ja jos nyt formuloihin mennään, niin eipä siitä tuhottoman kauaa ollut, kun turbot veivät ja muut vikisivät. Arvaa vaan miksi turbot kiellettiin F1;ssä.

      
  • Lainaus:
    05.04.2007 klo 21:49 Simppa- kirjoitti

    Voisit lukea vaikka Fifth Gearin koeajon Focus ST:stä. Siinä ei hidasta kaasuun vastaavuutta mainita sanallakaan. 5-sylinterisen "rumaa" käyntiääntä sen sijaan kehutaan kovasti. Kehotan myös lukemaan samaiselta sivulta C30 T5:den koeajon. Siinäkään tuo 2.5T ei kerää muuta kuin kehuja lukuunottamatta polttoaineenkulutusta:

    http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=d01&featureid=592&pageid=1324

    Missä on maininta "huimasta viiveestä"?

    Volvo C70:stä sanovat näin:
    "Both petrol engines provide decent urge compared to the competition, with the torquey T5 particularly impressive. The six-speed manual gearbox is excellent, too."

    Missä maininta viiveestä?

    On se kumma, kun Ford tuppaa tuota "kivikautista" Volvon turbokonetta tuleviinkin malleihinsa, vaikka Fordilla olisi saman tehoisia vapaasti hengittäviä kuutosiakin tarjolla. Nyt olisi mielenkiintoista kuulla, miksi esimerkiksi uuteen Mondeoon tarjotaan tuota Volvon "ikivanhaa" konstruktiota?


    Nythän uuteen V70-malliin tulee tehokkaimmaksi Volvon kehittämä 3,0 l kuutonen, jossa on 285 hv ja muhkeat 400 Nm vääntöä. Kumma on jos ei tuota tarjota myös S80-malliin Euroopan markkinoilla, jossa V8 ei ole niin kovassa huudossa kuin Amerikassa, jota varten tuo V8 on lähinnä tehty. BMW:stä puheenollen tuo Volvon uusi 3,0 l turbo kuutonen eli T6 asettuu 530:n ja 540:n väliin teholtaan ja edes 540 eli 4 l kuutoskone ei tarjoa samaa vääntöä. Tuossa Volvon uudessa T6:ssa varmaan on jo ne äänetkin kohdallaan, kun se on Bemarin tapaan suora kuutonen. Tuon uuden moottorin kulutuslukemia en tiedä, mutta se ei lienekään se oleellisin tieto tuon teholuokan moottorissa.

    Sekin muuten kannattaa huomioida noissa turbo-koneissa, että niitä on todella helppo virittää. Esim. tuohon S80 2,5T-malliin saa helposti lisää 50 hv noin 1000 € virityksellä. Samaa tehonlisäystä on turha haaveilla vapaastihengittävistä moottoreista. Itselläkin on harkinnassa auton lastuttaminen tai pikemminkin nykyään moottorinohjauksen uudelleenohjelmointi takuuajan jälkeen, jossa yleensä myös kulutus putoaa, vaikka teho lisääntyy. Eli tuosta 2,5T moottorista saisi halutessaan teholtaan lähes Bemarin 525:n veroisen, jossa on 272 hv.

      
  • Lainaus:
    05.04.2007 klo 22:59 A-utoilija kirjoitti
    Eli tuosta 2,5T moottorista saisi halutessaan teholtaan lähes Bemarin 525:n veroisen, jossa on 272 hv.


    Korjaus omaan viestiini. Tarkoitin että Bemarin 530:n veroisen. 525:ssä on 218 hv ja uudessa Mondeossahan tuosta 2,5T-moottorista otetaan tuota enemmän eli 220 hv.

      
  • Lainaus:
    05.04.2007 klo 22:59 A-utoilija kirjoitti


    Sekin muuten kannattaa huomioida noissa turbo-koneissa, että niitä on todella helppo virittää. Esim. tuohon S80 2,5T-malliin saa helposti lisää 50 hv noin 1000 € virityksellä. Samaa tehonlisäystä on turha haaveilla vapaastihengittävistä moottoreista. Itselläkin on harkinnassa auton lastuttaminen tai pikemminkin nykyään moottorinohjauksen uudelleenohjelmointi takuuajan jälkeen, jossa yleensä myös kulutus putoaa, vaikka teho lisääntyy. Eli tuosta 2,5T moottorista saisi halutessaan teholtaan lähes Bemarin 525:n veroisen, jossa on 272 hv.


    Kuten sanoit, kannattaa todellakin ajaa takuu loppuun ihan vakitehoilla, ja vasta sitten alkaa lastuttamaan. Olet nimittäin todella kusessa, jos joku moottorissa tai voimaansiirrossa posahtaa takuun aikana lastutetussa autossa. Tällöin takuu raukeaa kokonaisuudessaan. Mitenkäs muuten tuo S80 Volvon automaattiaski kestää vääntöä?

      
  • Lainaus:
    06.04.2007 klo 11:20 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    05.04.2007 klo 22:59 A-utoilija kirjoitti


    Sekin muuten kannattaa huomioida noissa turbo-koneissa, että niitä on todella helppo virittää. Esim. tuohon S80 2,5T-malliin saa helposti lisää 50 hv noin 1000 € virityksellä. Samaa tehonlisäystä on turha haaveilla vapaastihengittävistä moottoreista. Itselläkin on harkinnassa auton lastuttaminen tai pikemminkin nykyään moottorinohjauksen uudelleenohjelmointi takuuajan jälkeen, jossa yleensä myös kulutus putoaa, vaikka teho lisääntyy. Eli tuosta 2,5T moottorista saisi halutessaan teholtaan lähes Bemarin 525:n veroisen, jossa on 272 hv.


    Kuten sanoit, kannattaa todellakin ajaa takuu loppuun ihan vakitehoilla, ja vasta sitten alkaa lastuttamaan. Olet nimittäin todella kusessa, jos joku moottorissa tai voimaansiirrossa posahtaa takuun aikana lastutetussa autossa. Tällöin takuu raukeaa kokonaisuudessaan. Mitenkäs muuten tuo S80 Volvon automaattiaski kestää vääntöä?


    Kyllähän Volvon geartronic vääntöä kestää, kun sama automaatti on V8 ja D5-malleissa ja V8 on vääntöä 440 Nm ja D5 on 400 Nm. 2,5T moottoristahan on tehoa rajoitettu ja sen huomaa täyskiihdytyksessäkin, jossa automaatti vaihtaa suuremmalle vasta 6500 kierroksessa ja maksimivääntö on 1500-4500 ja suurin teho 4800 kierroksella eli auto ei kiihdy enää enempää 5000 kierroksen yli ja moottoria huudatetaan automaatilla vähän tarpeettomasti korkeilla kierroksilla. Tuo virittäminen palauttaisi vaan moottorin alkuperäisen luonteen takaisin tuonne yläkierroksille. Nythän moottori on siis aika dieselmäinen eli vääntöä löytyy heti alakierroksilta ja siinä mielessä moottori on miellyttävä arkiajossa, mutta ei parhaimmillaan täyskiihdytyksessä.

    Minusta tuota Volvon 2,5T moottoria on aika turvallista virittää, kun sen tehoa on rajattu eli viritysvaraa on siis paljon. Tuo mahdollisuus myöhemmin virittää moottoria oli mielessä jo autoa valitessa ja vaihtoehtona oli Audi A6 2,0T ja siinähän on sama juttu eli tehoa on tarkoituksella rajattu.

    En tosiaan tuota virittämistä tosissani harkitse kuin vasta sitten, kun takuu päättyy ja Volvossahan se on 2 vuotta. Tuollahan saisi sitten parin vuoden päästä taas jotain uutta autoon ja ehkä sitten ei autokuumekaan yllätä niin helposti. Noin 3 vuoden välein se autokuume tuppaa vaan kummasti nousemaan, kun uusia malleja alkaa tulla markkinoille ja oma auto alkaa vanhentua.

      
  • Tämän palstan taso kyllä kärsii kaikista kiihkoilijoista :ashamed: Minulla ei ole mitään esimerkiksi Bmw:a vastaan mutta sitäkin enemmän VI..TUS käyrä nousee Bmw kuskeja vastaan jos kaikki olisi noin mustavalkoisia kun tämä PUTPUT. Kukaan ei ole varmastikaan haukkunut bemaria edes huonommaksi kuin Volvo tai Mersu tms.. Jokaisella automerkillä on omat hyvät ja huonommat ominaisuutensa ja meistä jokainen pitää siitä mikä itselleen tuntuu hyvälle.

    Mutta sitten täällä on jo tekstissä mainitun tapaisia kiihkoilijoita joille maailma on mustavalkoinen! Ainut auto bmw,Ainut auto bmw,Ainut auto bmw,Ainut auto bmw,Ainut auto bmw,Ainut auto bmw ja vielä kerran Ainut auto bmw! PIdän itse Bmw:a hyvänä autona ja jossain tapauksessa voisin itsekin miettiä sellaisen hankintaa mutta mitenkään ylivertainen auto se ei valitettavasti ole! Eräs toinen bemarikuski tuolla toisaalla jo myönsi ettei bmw ole virheetön ja esim. verhoilun kesto ei ole aina taattu?? Eli rehellisiäkin bemarikuskeja täällä on mutta tuollaiset naurettavat kiihkoilijat pilaavat kaikkien bemarilla ajavien maineen ja myös tämän palstan! Edelleen olen sitä mieltä että jos Volvo kerran on niin huono auto, miksi sitä myydään niin paljon? niin, kai ihmiset ovat sitten niin älyttömän vajaa älyisiä?! Putputin kaltaiselle on aivan turha edes kertoa omia mielipiteitään jos se ei satu olemaan sama kuin hänellä itsellään.. Luulisi vain että jos asia olisi niin, kuten Putput väittää jokaikisessä tekstissään, eli Bmw on aivan ylivertainen auto, miksi yleensä muita autoja on liikenteessä?

      
  • Lainaus:
    05.04.2007 klo 22:59 A-utoilija kirjoitti

    Nythän uuteen V70-malliin tulee tehokkaimmaksi Volvon kehittämä 3,0 l kuutonen, jossa on 285 hv ja muhkeat 400 Nm vääntöä. Kumma on jos ei tuota tarjota myös S80-malliin Euroopan markkinoilla, jossa V8 ei ole niin kovassa huudossa kuin Amerikassa, jota varten tuo V8 on lähinnä tehty. BMW:stä puheenollen tuo Volvon uusi 3,0 l turbo kuutonen eli T6 asettuu 530:n ja 540:n väliin teholtaan ja edes 540 eli 4 l kuutoskone ei tarjoa samaa vääntöä. Tuossa Volvon uudessa T6:ssa varmaan on jo ne äänetkin kohdallaan, kun se on Bemarin tapaan suora kuutonen. Tuon uuden moottorin kulutuslukemia en tiedä, mutta se ei lienekään se oleellisin tieto tuon teholuokan moottorissa.

    Sekin muuten kannattaa huomioida noissa turbo-koneissa, että niitä on todella helppo virittää. Esim. tuohon S80 2,5T-malliin saa helposti lisää 50 hv noin 1000 € virityksellä. Samaa tehonlisäystä on turha haaveilla vapaastihengittävistä moottoreista. Itselläkin on harkinnassa auton lastuttaminen tai pikemminkin nykyään moottorinohjauksen uudelleenohjelmointi takuuajan jälkeen, jossa yleensä myös kulutus putoaa, vaikka teho lisääntyy. Eli tuosta 2,5T moottorista saisi halutessaan teholtaan lähes Bemarin 525:n veroisen, jossa on 272 hv.


    Tuo uusi T6 kone on kyllä todella mielenkiintoinen. Jos V70 Volvoa olisin vailla, niin ottaisin sen tuolla T6 AWD kombinaatiolla, joka irtoaa alle 60 000€ hintaan! Itse epäilen, ettei tuota turboa tule S80:sen keulalle ihan siitä syystä, että se menee suorituskyvyltään liian lähelle tuota kahdeksikkoa. V8 koneella S80 halutaan pitää V70:sen "yläpuolella", vaikka ne pitkälti sama auto ovatkin.

    Lisäksi jenkkimarkkinoilla V8 on tässä luokassa lähes välttämätön. Vanha S80 kärsi jenkeissä nimenomaan V8-koneen puutteesta, ja se näkyi myynnissä. Onhan tässä uudessa S80:ssä muutama amerikkaan viittaava yksityiskohta, kuten jalkakäyttöinen seisontajarru.

    Pakko vielä korjata sen verran, että 540i on kahdeksansylinterinen V-kone eikä suinkaan rivikuutonen.

      
  • Lainaus:
    07.04.2007 klo 11:54 Simppa- kirjoitti
    Onhan tässä uudessa S80:ssä muutama amerikkaan viittaava yksityiskohta, kuten jalkakäyttöinen seisontajarru.


    V8:ssahan tuo on vieläpä sähkökäyttöinen.

    Mersustahan se jalkajarru on jo vuosien takaa tuttu juttu. Nyt myös siis S80:n keskikonsoliin jää enemmän tilaa, kun ei käkkäri siitä tilaa enää siitä varaa.

    Tosin käsijarrukäännökset jää nyt sitten tekemättä vai pitäisi tässä tapauksessa sanoa jalkajarrukäännökset. :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    05.04.2007 klo 21:49 Simppa- kirjoitti
    F40 ei suinkaan ollut Ferrarin ensimmäinen superauto. Ferrarin ensimmäinen superauto on niinkin kaukaa kuin 60-luvulta. Ja F40:nen kone on edelleenkin erittäin loistava siihen, mihin se on tarkoitettu.

    Sitten vielä siitä F50:nen maineesta Fifth Gearin sanoin:

    The 203mph F50 has never quite gathered the legendary reputation of the 288 GTO, the F40 or the Enzo, all these cars limited edition Ferraris, yet it has the credentials.

    Tuossa tosin on se virhe, että F40:nen tuotantoa ei muistaakseni rajoitettu lainkaan.


    Nyt menee kyllä jo hyvin kauas aiheesta. Etkö tosiaan voi vain myöntää ettei se kone ole erityisen hyvä käytökseltään ja kulutus on älytöntä kun taas BMW:n on esimerkillinen?

    Se mikä oli ensimmäinen superauto on mahdotonta sanoa tarkalleen, itse superauton määritelmäkin kun on vähän eri asia eri ihmisille. F40:stä pidetään ensimmäisenä modernina superautona johtuen sen kilpa-auton tekniikasta katuautossa. Vielä tärkeämpää siinä on sen rakenne.

    F50 ei olekaan niin arvostettu kuin F40 johtuen F40:n saamasta suuresta julkisuudesta aikanaan (mm. kisasta 959:n kanssa sekä ehkä sen yleisyydesta ja suhdanteista?) F50:n kohdalla politiikka oli aika erilainen eli mm. 'vähemmän lehdistöystävällinen', ja se ei ehkä ollut niin 'uusi juttu' silloin. Lisäksi sen 'F1-teknologia' -hypetys oli vähän naurettavaa ja vei uskottavuutta. Ja onhan se rumakin. Mutta huono se ei vissiin ole kun EVO nimenomaan kaikkia Ferrarin superautoja testatessaan piti sitä parhaimpana. Eiköhän sen kone joka tapauksessa ole paljon parempi kuin F40:nen.

    Voisit muuten miettiä että miksei esim. Focukseen ym. olla isketty rivikuutosta poikittain. Tarvittaisiin varmaan aika mielenkiintoiset 'levikkeet'...

      
  • Lainaus:
    05.04.2007 klo 22:59 A-utoilija kirjoitti
    Nythän uuteen V70-malliin tulee tehokkaimmaksi Volvon kehittämä 3,0 l kuutonen, jossa on 285 hv ja muhkeat 400 Nm vääntöä. Kumma on jos ei tuota tarjota myös S80-malliin Euroopan markkinoilla, jossa V8 ei ole niin kovassa huudossa kuin Amerikassa, jota varten tuo V8 on lähinnä tehty. BMW:stä puheenollen tuo Volvon uusi 3,0 l turbo kuutonen eli T6 asettuu 530:n ja 540:n väliin teholtaan ja edes 540 eli 4 l kuutoskone ei tarjoa samaa vääntöä. Tuossa Volvon uudessa T6:ssa varmaan on jo ne äänetkin kohdallaan, kun se on Bemarin tapaan suora kuutonen. Tuon uuden moottorin kulutuslukemia en tiedä, mutta se ei lienekään se oleellisin tieto tuon teholuokan moottorissa.

    Sekin muuten kannattaa huomioida noissa turbo-koneissa, että niitä on todella helppo virittää. Esim. tuohon S80 2,5T-malliin saa helposti lisää 50 hv noin 1000 € virityksellä. Samaa tehonlisäystä on turha haaveilla vapaastihengittävistä moottoreista. Itselläkin on harkinnassa auton lastuttaminen tai pikemminkin nykyään moottorinohjauksen uudelleenohjelmointi takuuajan jälkeen, jossa yleensä myös kulutus putoaa, vaikka teho lisääntyy. Eli tuosta 2,5T moottorista saisi halutessaan teholtaan lähes Bemarin 525:n veroisen, jossa on 272 hv.


    ... Ja Bemuun saa pian tuplaturbo-kutosen, jo nyt pari eri V8ia ja V10:n. Mitä sitten? Mitä yrität sanoa tuomalla esiin T6:sen koneen? Että 2.5T on hyvä koska T6 tulee pian, vai mikä on pointti?

    T6:sesta puheenollen: Pian tulee varmaan Euroopassakin 535i tarjolle, jenkeissä on jo. Eli 306hv, ja 400Nm. Kuullostaa jotenkin paremmalta kuin 285hv ja 400Nm, varsinkin kun tuskin on niin hyvin toteutettu kuin Bemulla jos vanhat merkit pitävät paikkansa.

    Ja mitä vikää 540i:ssä on, sehän on nopeampi kuin S80 V8:lla ja kuluttaa vähemmän kuin S80 3.2 AWD kutoskoneella! Ai niin, onhan siinä 10Nm vähemmän kuin T6:ssa, AI KAMALAA! Sitä taas jostain syystä et maininnut että 540i:ssä onkin tehoa enemmän 31hv...

    Kulutuksen oleellisuudesta 'tuossa hintaluokassa': katso luksusluokan autojen dieselmallien myyntilukemia. Kummia teorioita aina löytyy siitä kuinka 'rikkailla ei enää ole pienestä kiinni'. Ainahan raha on rahanarvoista, ja jos toisessa on suuremmat käyttökulut niin se vaikuttaa auton kokonaiskustannuksiin.

    Kuinka moni edes virittää konettaan? Harva, vaikka oikeassa olet siinä että tehoa saa hieman lisää suht halvalla. Harmi ettei urheilullista perusrakennetta, tasapainoista käytöstä ja hyvää ajotuntumaa saa millään hinnalla jälkeenpäin... Eli kyllä sitä tehoa saa hieman lisää jälkeenpäin vaikka mihin, mutta se ei vaikuta niin hirveästi todelliseen kulkuun, kun taas 'dynaaminen suorituskyky' on vähän vaikeampi parantaa jos on huonot lähtökohdat. Eihän rata-ajoonkaan autoja muuteltaessa tehoa haeta kuin vasta viimeisimpinä keinoina, eniten nopeutta tulee muualta.

    Saa muuten Bemunkin koneita viritettyä, esim. monesta paikasta saa paketin: nokat, putkisto, ilmansuodatin, vauhtipyörä ja perävälitys (sekä 'chippaus') niin vaikkei tehoa tule niin älyttömästi niin vaikutus suorituskykyyn on aika suuri. Hinta on tottakai pikkaisen suurempi kuin chippauksessa, mutta ei niin suuri kuin ihmiset luulevat. Porukka kun vierastaa 'vaikeata mekaanista' puolta syyttä, kun kaikki tehdään yhdellä kertaa niin ei työn hinta ole suuri. Valinnanvaraakin on, samoin kuin chippauksessa ulkomailla enemmän.

    'Chippauksesta' (ei nykyään enää chippausta vaan uudelleenohjelmointia mutta chippaukseksi sitä edelleen kutsutaan) sen verran ettei takuut mihinkään raukea jos ostaa järkevästi eli sellaiselta firmalta joka kattaa vaikutuksenalaisen takuun omalla tuotetakuulla. Eli autotehtaan takuu raukeaa vain niiltä osin mihin muutokset vaikuttavat, ja sen puolenhan kattaa ostetun viritystuotteen takuu, jonka saa muuten joillain firmoilla jatkettua niin että takuuta onkin lopulta enemän kuin mitä autonvalmistaja antaa. Silti ymmärrän ettei ole halukkuutta tehdä mitään ennen takuun umpeutumista, itsekään en ehkä haluaisi.

      
  • Lainaus:
    06.04.2007 klo 13:39 Jan79 kirjoitti
    Tämän palstan taso kyllä kärsii kaikista kiihkoilijoista :ashamed: Minulla ei ole mitään esimerkiksi Bmw:a vastaan mutta sitäkin enemmän VI..TUS käyrä nousee Bmw kuskeja vastaan jos kaikki olisi noin mustavalkoisia kun tämä PUTPUT. Kukaan ei ole varmastikaan haukkunut bemaria edes huonommaksi kuin Volvo tai Mersu tms.. Jokaisella automerkillä on omat hyvät ja huonommat ominaisuutensa ja meistä jokainen pitää siitä mikä itselleen tuntuu hyvälle.

    Mutta sitten täällä on jo tekstissä mainitun tapaisia kiihkoilijoita joille maailma on mustavalkoinen! Ainut auto bmw,Ainut auto bmw,Ainut auto bmw,Ainut auto bmw,Ainut auto bmw,Ainut auto bmw ja vielä kerran Ainut auto bmw! PIdän itse Bmw:a hyvänä autona ja jossain tapauksessa voisin itsekin miettiä sellaisen hankintaa mutta mitenkään ylivertainen auto se ei valitettavasti ole! Eräs toinen bemarikuski tuolla toisaalla jo myönsi ettei bmw ole virheetön ja esim. verhoilun kesto ei ole aina taattu?? Eli rehellisiäkin bemarikuskeja täällä on mutta tuollaiset naurettavat kiihkoilijat pilaavat kaikkien bemarilla ajavien maineen ja myös tämän palstan! Edelleen olen sitä mieltä että jos Volvo kerran on niin huono auto, miksi sitä myydään niin paljon? niin, kai ihmiset ovat sitten niin älyttömän vajaa älyisiä?! Putputin kaltaiselle on aivan turha edes kertoa omia mielipiteitään jos se ei satu olemaan sama kuin hänellä itsellään.. Luulisi vain että jos asia olisi niin, kuten Putput väittää jokaikisessä tekstissään, eli Bmw on aivan ylivertainen auto, miksi yleensä muita autoja on liikenteessä?



    Niin, missä ne kiihkoilijat ovatkaan...

    Minusta kiihkoilijan hyvä tunnistustapa on etsiä perusteluja tekstistä, jos niitä ei ole vaan on pelkkää avautumista ja jankutusta siitä miten jonkun pitäisi johonkin suhtautua niin aika naurettavaa kirjoitusta siinä vaiheessa.

    En siis ole rehellinen jos en sano ettei BMW:n verhoilun kesto ole taattu? Minkä automerkin verhoilun kesto on taattu? Katsotaan, niistä Bemuista jotka minulla on ollut kangaspenkeillä niin yhteen jo hyvään ikään ehtineeseen (kakkosautoon jonka ostin takaisin sukulaiselta ja pidin vähän aikaa) tuli jälki kuskin penkkiin, ja toiseen tuli takapenkille, näytti siltä että jokin terävä oli viiltänyt rikki. Mitä tuosta opimme? Ei mitään.

    Jos tosissasi perustelet Volvon erinomaisuutta myyntiluvuilla niin voisit ehkä miettiä uudestaan. Mieti ja kirjoita sitten vaikka uudestaan tuo väite jos vielä tuntuu millään tapaa fiksulta. Voisit vaikka laittaa jotain numerotietoa jolla asiaa perustelet.

    Tosin sekin aihe ollaan taidettu jo ainakin kertaalleen tässä threadissä käydä läpi, mutta niin teidän muidenkin perustelut kulkevat ympyrää.

      
  • Lainaus:
    07.04.2007 klo 17:42 turbo-kiisseli kirjoitti
    V8:ssahan tuo on vieläpä sähkökäyttöinen.

    Mersustahan se jalkajarru on jo vuosien takaa tuttu juttu. Nyt myös siis S80:n keskikonsoliin jää enemmän tilaa, kun ei käkkäri siitä tilaa enää siitä varaa.

    Tosin käsijarrukäännökset jää nyt sitten tekemättä vai pitäisi tässä tapauksessa sanoa jalkajarrukäännökset. :sunglasses:


    Ei jää ainakaan Mersulla 'jalkajarrukäännökset' tekemättä jos ei halua, onnistuu kyllä vaikkei niin helposti tai ainakaan luontevasti kuin perinteisellä! :tongue:

      
  • Lainaus:
    08.04.2007 klo 00:11 Putput kirjoitti


    Nyt menee kyllä jo hyvin kauas aiheesta. Etkö tosiaan voi vain myöntää ettei se kone ole erityisen hyvä käytökseltään ja kulutus on älytöntä kun taas BMW:n on esimerkillinen?

    Se mikä oli ensimmäinen superauto on mahdotonta sanoa tarkalleen, itse superauton määritelmäkin kun on vähän eri asia eri ihmisille. F40:stä pidetään ensimmäisenä modernina superautona johtuen sen kilpa-auton tekniikasta katuautossa. Vielä tärkeämpää siinä on sen rakenne.

    Voisit muuten miettiä että miksei esim. Focukseen ym. olla isketty rivikuutosta poikittain. Tarvittaisiin varmaan aika mielenkiintoiset 'levikkeet'...


    Se on kumma, kun tuota Volvon 2.5T konetta kehutaan sinunkin arvostamiesi medioiden toimesta, mutta et vaan tunnu uskovan. Ainoa mistä tuota haukutaan tuntuu olevan kulutus, joka pitää paikkansa. 2.5T on mielestäni kaikin puolin erittäin onnistunut kone, paitsi kulutukseltaan. Minua tosin ei kulutus haittaa, kun en itse maksele bensoja.

    Mitä minun pitäisi myöntää? Se että Volvon 2.5T on käytökseltään huono, vaikka esim. automediat ovat täysin päinvastaista mieltä. Ainiin, täytyyhän sen olla huono, kun sinä sanot niin...

    288 GTO on superauto jos joku...

    Uuden Mondeon keulalle menisi kyllä V6 tai R6 kone oikein hienosti. Kyllä Focukseenkin saataisiin oikein mainiosti V6 menemään, kun sellainen 3-litrainen on saatu rellun Clioonkin sovitettua.

      
  • Lainaus:
    08.04.2007 klo 00:54 Putput kirjoitti

    Niin, missä ne kiihkoilijat ovatkaan...

    Minusta kiihkoilijan hyvä tunnistustapa on etsiä perusteluja tekstistä, jos niitä ei ole vaan on pelkkää avautumista ja jankutusta siitä miten jonkun pitäisi johonkin suhtautua niin aika naurettavaa kirjoitusta siinä vaiheessa.



    Kukahan täällä kiihkoilee tuosta Volvon turbokoneesta? Mitään faktaa en ole nähnyt, että se olisi huono muuten kuin kulutukseltaan. Ainoastaan sinun sanasi... Mutta täytyyhän sen olla niin, kun kerta "PutPut" sanoo.

    Edit: lisää turbovoimaa:

    http://www.topspeed.com/cars/barabus/barabus-tkr-ar11087.html

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 08.04.2007 klo 19:20]
      
  • minusta on tavallaan noloa bemarikiihkoilijalta pönkittää tätä ''jihadiaan'' volvon kustannuksella. jos bemarille haetaan vastustajaa, tulee mieleeni mercedes-audi-kenties lexus- ja muiden merkkien yksittäiset mallit, jotka voivat painia samassa sarjassa bemarin kanssa. minun mielikuvissani bemari on äärimmäisen sporttinen ja 'kova' luxusauto, kun taas volvo enemmän vanhemmalle ikäryhmälle sopiva leppoisaan ajoo tehty perheauto, jolla voi letkeästi ja turvallisesti ''matkustaa mökille kamppeitten kanssa ja koira takatilassa'', kun taas bemarilla voisi lähteä kellottamaan nurburgringille. eli ihmettelen miksi bemariuskovaisen tarvitsee olla edes puolustuskannalla VOLVON kanssa..?

    olis jännä nähdä jos täällä olis joku yhtä umpiluupää pösilö joka olisi yhtä seonnut esim. audi rs:ssiin tai mersun amg:hen jne. :grin:
    olisivat mielestäni paljon luontevimpia kilpailijoita bmw 500...

      
  • Kyllä minulla autoa vaihtaessa oli bemarikin vaihtoehto, ja melko lähellä oli, ettei sellaista tullut. Samaten Audi kävi mielessä, mutta se tipahti koeajon jälkeen samantien listoilta.

      
  • """minusta on tavallaan noloa bemarikiihkoilijalta pönkittää tätä ''jihadiaan'' volvon kustannuksella. jos bemarille haetaan vastustajaa, tulee mieleeni mercedes-audi-kenties lexus- ja muiden merkkien yksittäiset mallit, jotka voivat painia samassa sarjassa bemarin kanssa. minun mielikuvissani bemari on äärimmäisen sporttinen ja 'kova' luxusauto, kun taas volvo enemmän vanhemmalle ikäryhmälle sopiva leppoisaan ajoo tehty perheauto, jolla voi letkeästi ja turvallisesti ''matkustaa mökille kamppeitten kanssa ja koira takatilassa'', kun taas bemarilla voisi lähteä kellottamaan nurburgringille. eli ihmettelen miksi bemariuskovaisen tarvitsee olla edes puolustuskannalla VOLVON kanssa..?"""

    Jaa löytyihän se palstalle toinenkin uskovainen! Vaikka yrittää hämätä ovelasti! Eikös auto ole liikkumista varten? Varsinkin tuo """kova luxusauto""" hivelee mieltäni, sillä -70 ja 80 lukujen kokemusten jälkeen en ole oikein pitänyt Beemeriä varteenottavana työkaluna(taisi muuten joku Fiat 60 pollellaan taanoin kepittää kovan luxusauton jääradalla). Voi muuten olla sama kuin Skodankin kanssa, että vanha laatu peloittaa( eikä edes poliittinen järjestelmä ole valmistusmaassa muuttunut)!

      
  • Nyt on vihdoin luettavissa Teknikens Världin sivuilla testi, jossa oli Volvo S80 2,5T vastaan saksalaiset premiumit. Testi on ladattavissa tuolta: http://www.teknikensvarld.se/documents/audi/a6_523_e_s80/index.xml

    Testin tulos tosin voi järkyttää BMW- tai Mersu-fanaatikkoja eli
    1. Audi A6 2,4 quattro 70/100 p
    2. Volvo S80 2,5T 69/100 p
    3. BMW 523 68/100 p
    4. Mercedes Benz E200K 66/100 p

    Elikä Audi, Volvo ja BMW on noilla perusmalleillaan kahden pisteen sisällä yhteispisteissä ja Mersukin vain kahden pisteen päässä Bemarista. Lähes joka kohdassa on hyvin tasaista ja ajettavuudesta Audille ja Bemarille 8 ja Volvolle ja Mersulle 7. Moottorista Audille ja Volvolle 7, BMW:lle 6 ja Mersulle 5. Mukavuudesta BMW:lle ja Mersulle 8 ja Volvolle ja Audille 7.

    Jostain syystä Audi on testissä quattro-mallilla eli saa siitä lisätasoitusta muihin nähden. Missä onkaan ne suuret erot, jotka joidenkin mielestä eivät tee Volvosta tasavertaista kilpakumppania saksalaisille premiumeille? Eipä se BMW:kään kovin ylivertaiselta tuossa testissä näytä Volvoon nähden eli miten siinä nyt näin kävi, että Volvo oli Bemaria parempi?

      
  • Lainaus:
    11.04.2007 klo 14:06 A-utoilija kirjoitti
    Nyt on vihdoin luettavissa Teknikens Världin sivuilla testi, jossa oli Volvo S80 2,5T vastaan saksalaiset premiumit. Testi on ladattavissa tuolta: http://www.teknikensvarld.se/documents/audi/a6_523_e_s80/index.xml

    Testin tulos tosin voi järkyttää BMW- tai Mersu-fanaatikkoja eli
    1. Audi A6 2,4 quattro 70/100 p
    2. Volvo S80 2,5T 69/100 p
    3. BMW 523 68/100 p
    4. Mercedes Benz E200K 66/100 p

    Elikä Audi, Volvo ja BMW on noilla perusmalleillaan kahden pisteen sisällä yhteispisteissä ja Mersukin vain kahden pisteen päässä Bemarista. Lähes joka kohdassa on hyvin tasaista ja ajettavuudesta Audille ja Bemarille 8 ja Volvolle ja Mersulle 7. Moottorista Audille ja Volvolle 7, BMW:lle 6 ja Mersulle 5. Mukavuudesta BMW:lle ja Mersulle 8 ja Volvolle ja Audille 7.

    Jostain syystä Audi on testissä quattro-mallilla eli saa siitä lisätasoitusta muihin nähden. Missä onkaan ne suuret erot, jotka joidenkin mielestä eivät tee Volvosta tasavertaista kilpakumppania saksalaisille premiumeille? Eipä se BMW:kään kovin ylivertaiselta tuossa testissä näytä Volvoon nähden eli miten siinä nyt näin kävi, että Volvo oli Bemaria parempi?


    Mitenköhän tuo "auttamattoman vanhanaikainen" 2.5T sai paremmat pisteet kuin 523i? Missäköhän ne hurjat viiveet luuraavat? Eikös "PutPutin" mielestä tämä Audinkin kuutonen ollut selvästi bemarin konetta huonompi?

      
  • Lainaus:
    11.04.2007 klo 15:39 Simppa- kirjoitti

    Mitenköhän tuo "auttamattoman vanhanaikainen" 2.5T sai paremmat pisteet kuin 523i? Missäköhän ne hurjat viiveet luuraavat? Eikös "PutPutin" mielestä tämä Audinkin kuutonen ollut selvästi bemarin konetta huonompi?


    Teknikens världin sivuilla on lisääkin mielenkiintoisia testejä noista perusmalleista. Yksi mielenkiintoinen on Audi A6 2,0 TFSI vs BMW 523i, jonka Audi voitti pistein 70 vs 63. Suurin ero tuli aktiivisesta turvallisuudesta, josta Audille 8 ja BMW:lle vain 3. Tuon testin mukaan Bemarin DSC ei toimi hyvin ja kaipaisi uudelleenohjelmointia. Moottorista molemmille 8 ja ajettavuudesta Audille 7 ja Bemarille 8. Olisikohan tuossa neljän auton testissä Audin nelivedolla osuutta, kun siinä molemmat sai ajettavuudesta 8.
    http://www.teknikensvarld.se/documents/audi/audi_a6_mot_bmw_523i/index.xml

      
  • Lainaus:
    08.04.2007 klo 16:21 Simppa- kirjoitti
    Se on kumma, kun tuota Volvon 2.5T konetta kehutaan sinunkin arvostamiesi medioiden toimesta, mutta et vaan tunnu uskovan. Ainoa mistä tuota haukutaan tuntuu olevan kulutus, joka pitää paikkansa. 2.5T on mielestäni kaikin puolin erittäin onnistunut kone, paitsi kulutukseltaan. Minua tosin ei kulutus haittaa, kun en itse maksele bensoja.

    Mitä minun pitäisi myöntää? Se että Volvon 2.5T on käytökseltään huono, vaikka esim. automediat ovat täysin päinvastaista mieltä. Ainiin, täytyyhän sen olla huono, kun sinä sanot niin...

    288 GTO on superauto jos joku...

    Uuden Mondeon keulalle menisi kyllä V6 tai R6 kone oikein hienosti. Kyllä Focukseenkin saataisiin oikein mainiosti V6 menemään, kun sellainen 3-litrainen on saatu rellun Clioonkin sovitettua.


    Niin, jos ei oikein osaa itse asiaa arvioida niin voi jäädä täysin päivänselvätkin asiat tajuamatta.

    288 GTO ei ole vissiin F40:nen tapaan varta vasten suunitellulla korilla varustettu. Se on kai se syy miksi monet pitävät F40:stä ensimmäisenä superautona, koska se ei ole vain viritelmä toisesta autosta.

    Ei se ihan niin mene että suora kutonen vain taivutetaan V-muotoon Mondeota varten. Suotaa kutosta voi olla hyvin vaikea saada mahtumaan sen tai Focuksen ym. keulalle. Siitähän puhuttiin, unohditko jo että puhuit suorasta kutosesta?

      
  • Lainaus:
    08.04.2007 klo 20:56 petos kirjoitti
    minusta on tavallaan noloa bemarikiihkoilijalta pönkittää tätä ''jihadiaan'' volvon kustannuksella. jos bemarille haetaan vastustajaa, tulee mieleeni mercedes-audi-kenties lexus- ja muiden merkkien yksittäiset mallit, jotka voivat painia samassa sarjassa bemarin kanssa. minun mielikuvissani bemari on äärimmäisen sporttinen ja 'kova' luxusauto, kun taas volvo enemmän vanhemmalle ikäryhmälle sopiva leppoisaan ajoo tehty perheauto, jolla voi letkeästi ja turvallisesti ''matkustaa mökille kamppeitten kanssa ja koira takatilassa'', kun taas bemarilla voisi lähteä kellottamaan nurburgringille. eli ihmettelen miksi bemariuskovaisen tarvitsee olla edes puolustuskannalla VOLVON kanssa..?

    olis jännä nähdä jos täällä olis joku yhtä umpiluupää pösilö joka olisi yhtä seonnut esim. audi rs:ssiin tai mersun amg:hen jne. :grin:
    olisivat mielestäni paljon luontevimpia kilpailijoita bmw 500...


    Blaablaablaa, se että vastaan älyttömiin väitteisiin Volvosta ja uskallan puhua asioista niinkuin ne ovat niin olenkin bemarikiihkoilija. Just niin, ihan sama. Ja vielä puolustuskannalla, missä asiassa olisin puolustuskannalla?

    Koko ajan olen kirjoittanut juuri samaa eli että Volvosta puuttuu kokonainen osa-alue Bemuun verrattuna ja taso muutenkin Bemussa korkeampi, joten mitä sitten oikein valitat?

    Selittele mitä haluat, minä sentään perustelen väitteitäni, tuokin sinun viesti on vain suunsoittoa ilman mitään asiaa.

      
  • Lainaus:
    11.04.2007 klo 14:06 A-utoilija kirjoitti
    Nyt on vihdoin luettavissa Teknikens Världin sivuilla testi, jossa oli Volvo S80 2,5T vastaan saksalaiset premiumit. Testi on ladattavissa tuolta: http://www.teknikensvarld.se/documents/audi/a6_523_e_s80/index.xml

    Testin tulos tosin voi järkyttää BMW- tai Mersu-fanaatikkoja eli
    1. Audi A6 2,4 quattro 70/100 p
    2. Volvo S80 2,5T 69/100 p
    3. BMW 523 68/100 p
    4. Mercedes Benz E200K 66/100 p

    Elikä Audi, Volvo ja BMW on noilla perusmalleillaan kahden pisteen sisällä yhteispisteissä ja Mersukin vain kahden pisteen päässä Bemarista. Lähes joka kohdassa on hyvin tasaista ja ajettavuudesta Audille ja Bemarille 8 ja Volvolle ja Mersulle 7. Moottorista Audille ja Volvolle 7, BMW:lle 6 ja Mersulle 5. Mukavuudesta BMW:lle ja Mersulle 8 ja Volvolle ja Audille 7.

    Jostain syystä Audi on testissä quattro-mallilla eli saa siitä lisätasoitusta muihin nähden. Missä onkaan ne suuret erot, jotka joidenkin mielestä eivät tee Volvosta tasavertaista kilpakumppania saksalaisille premiumeille? Eipä se BMW:kään kovin ylivertaiselta tuossa testissä näytä Volvoon nähden eli miten siinä nyt näin kävi, että Volvo oli Bemaria parempi?


    Loistava testi, kuolatkaa sitä nyt sitten jos tuntuu paremmalta!! Kivalta vaikuttaa tuo asioiden näkeminen oman mielen mukaan.

    (eli ellette huomanneet tuo on ironiaa, testi on aivan täynnä älyttömiä päätelmiä)

      
  • Lainaus:
    12.04.2007 klo 00:31 Putput kirjoitti
    Selittele mitä haluat, minä sentään perustelen väitteitäni, tuokin sinun viesti on vain suunsoittoa ilman mitään asiaa.



    No eipä aiheuta kovaa hurraamista nuo sinun perustelusi. Esimerkiksi hyökkäyksessäsi 2.5T konetta vastaan ei ole ollut ainoatakaan faktaa mukana. Sinä ainoastaan uppiniskaisesti väität sitä hitaaksi reagoimaan, käyntiääneltään rumaksi jne... Esimerkiksi itsesiksin arvostama Fifth Gear PELKÄSTÄÄN kehuu VIIDEN eri auton koeajossa tuota konetta, lukuunottamatta sen bensankulutusta.

    Eli jos perusteluksi riittää vain uppiniskainen vänkääminen, niin kai jo kolme vuotias penskakin osaa sinun kriteereilläsi perustella asioita upeasti.

    "Niin, jos ei oikein osaa itse asiaa arvioida niin voi jäädä täysin päivänselvätkin asiat tajuamatta."

    Ainiin, unohdin. Tiff Needell ei selvästikään tiedä mitään koneista, kun häneltä jää tuollaiset päivänselvät asiat huomaamatta. Sontaa koko autolehdistö, kun eivät ole huomanneet Volvon koneen huonoutta! Ihan vihaksi vetää.

    Mutta onneksi on PutPut. Hänen lisäkseen ilmeisesti vain teräsmies on havainnut 2.5T koneen epäkelvoksi. Hittoon Fifth Gear, helvettiin Teknikens Värld, kadotukseen Top Gear, kun kehtaavat kehua Volvon konetta erinomaiseksi. Jääköön moottoreita arvostelemaan teräsmiehen lisäksi vain "PutPut", niin oikeus toteutuu, ja kansa pääsee tästä median levittämästä vääryydestä!

    Edit: 2.5T kerää kehuja ainakin viidessä koeajossa! Yhdessäkään ei moitita mitään muuta kuin polttoaineenkulutusta.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 12.04.2007 klo 09:43]
      
  • Lainaus:
    12.04.2007 klo 00:59 Putput kirjoitti
    Loistava testi, kuolatkaa sitä nyt sitten jos tuntuu paremmalta!! Kivalta vaikuttaa tuo asioiden näkeminen oman mielen mukaan.

    (eli ellette huomanneet tuo on ironiaa, testi on aivan täynnä älyttömiä päätelmiä)


    Niin, tietenkin vain sinua miellyttävät testit ovat asiallisesti tehty?

    Se Teknikens världinkin testi , jossa A6 voitti 5-sarjalaisen roimalla piste-erolla on ihan sontaa?

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 12.04.2007 klo 08:41]
      
  • Lainaus:
    12.04.2007 klo 08:37 Simppa- kirjoitti
    No eipä aiheuta kovaa hurraamista nuo sinun perustelusi. Esimerkiksi hyökkäyksessäsi 2.5T konetta vastaan ei ole ollut ainoatakaan faktaa mukana. Sinä ainoastaan uppiniskaisesti väität sitä hitaaksi reagoimaan, käyntiääneltään rumaksi jne... Esimerkiksi itsesiksin arvostama Fifth Gear PELKÄSTÄÄN kehuu VIIDEN eri auton koeajossa tuota konetta, lukuunottamatta sen bensankulutusta.

    Eli jos perusteluksi riittää vain uppiniskainen vänkääminen, niin kai jo kolme vuotias penskakin osaa sinun kriteereilläsi perustella asioita upeasti.

    "Niin, jos ei oikein osaa itse asiaa arvioida niin voi jäädä täysin päivänselvätkin asiat tajuamatta."

    Ainiin, unohdin. Tiff Needell ei selvästikään tiedä mitään koneista, kun häneltä jää tuollaiset päivänselvät asiat huomaamatta. Sontaa koko autolehdistö, kun eivät ole huomanneet Volvon koneen huonoutta! Ihan vihaksi vetää.

    Mutta onneksi on PutPut. Hänen lisäkseen ilmeisesti vain teräsmies on havainnut 2.5T koneen epäkelvoksi. Hittoon Fifth Gear, helvettiin Teknikens Värld, kadotukseen Top Gear, kun kehtaavat kehua Volvon konetta erinomaiseksi. Jääköön moottoreita arvostelemaan teräsmiehen lisäksi vain "PutPut", niin oikeus toteutuu, ja kansa pääsee tästä median levittämästä vääryydestä!

    Edit: 2.5T kerää kehuja ainakin viidessä koeajossa! Yhdessäkään ei moitita mitään muuta kuin polttoaineenkulutusta.


    Niin, testattiinko siis S80 2.5T:tä etenkin automaattina? Kehuttiinko sen käytöstä? Ei.

    On myös vähän eri asia arvioida 'urheilullisten autojen testissä' täysin eri (merkkisessäkin)autossa jotain konetta verrattuna nelipyttyisiin (nekin ahdettuja).

      
  • Lainaus:
    12.04.2007 klo 08:39 Simppa- kirjoitti

    Niin, tietenkin vain sinua miellyttävät testit ovat asiallisesti tehty?

    Se Teknikens världinkin testi , jossa A6 voitti 5-sarjalaisen roimalla piste-erolla on ihan sontaa?

    Aivan, minua miellyttävät testit ovat sellaisia että niissä ei ole täysin päättömiä juttuja ja epäjohdonmukaisuuksia. Ammattitaitoa on hyvä olla edes hieman...

    Mutta sinulla näköjään ainoa huomion kohde onkin mieluisa voittaja, ja vain Saksalaisissa testeissä valitetaan testimaasta...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit