PutPutin higlightit!

63 kommenttia
«13

Laitetaanpas ihan uudeksi ketjuksi PutPutille vastine, kun hän epäili minun olevan Ford-konsernin palveluksessa:



Kukahan täällä on ja kenen palveluksessa? Itsesi mielestä kaikki BMW:n kilpakumppanit ovat puimuria jäljessä kaikessa. Tässä muutama highlight:



- Audi on etu/nelivetoinen proomu, joka on huono ajaa (kumma juttu, kun jumaloimasi Sport Auton testissä samantehoinen Audi oli baby-puimuria nopeampi, samoin Audi TT 2.0 TFSI kiersi samaisen lehden testissä radan Z4 2.5si puimuria nopeammin.)



- Volvon ergonomia ja penkit ovat ihan perseestä



- BMW:n sisusta on huomattavasti laadukkaampi kuin Audin (5-sarja vs. A6) tai minkään muunkaan kilpailijan.



- BMW:n muotoilu on kaikista laadukkainta. Volvon muotoilu ei ole laatua nähnytkään.



- Volvot ovat epämukavia, mutta EVO on antanut Volvoille kelvollisia ajettavuusarvosanoja niiden mukavuuden takia (!!!!)



- BMW:t ovat sport-alustallakin äärimmäisen mukavia (kumma juttu, kun jumaloimasi Sport Auton sisarlehti moitti 3-sarjan mukavuutta ilman mitään lisävarustealustaa huonoksi. VW Jetta voitti kyseisen parivertailun mukavampana)



- BMW:n suuntavakavuudessa ei ole sanomista



- BMW:n iDrivea moititaan ihan turhaan. Apinakin osaisi sitä käyttää, muttei autotoimittaja



- 5-sarjan kolariturvallisuus on samaa tasoa kuin kilpailijoillakin



- Kukaan autoista ymmärtävä ei voi pitää 159:ä hyvännäköisenä. Epäsuhtainen verrattuna täydellisen kauniiseen BMW 3-sarjalaiseen



jne. Listaa voisi jatkaa loputtomuuksiin. Jätän täydentämisen kuitenkin muille.

  
  • Ylläoleva Simpan viesti on kirjoitettu itkien. Ja muutenkin tainnut jokin nyrjähtää kun tuollaista tekstiä pukkaa...



    Oli kai liikaa kun tyrmäsin hänen Ford-konserni -ylistyksen ja muutenkin olen jaksanut vastata hänen BMW-haukkukampanjaan.



    Tuo lista kertoo kuinka huonosti Simpalle menee jakeluun asiat. Minulla on tapana kirjoittaa vastine siihen mitä on kirjoitettu väärin ja silloin kun asiasta keskustellaan. Enkä kerää ihmeellisiä 'sinä aina teet sitä ja tätä' -listaa. Se ei ole järkevää senkään takia että täällä on tallessa kaikki vanhat kirjoitukset joista nähdään että taas puhut mitä sattuu.



    Ei ihme että koko ajan nostat samat virheet ja asiat esille kerta toisensa jälkeen kun tarkoituksena on kai vain 'kertoa asioita' ja muiden kirjoituksia et taida edes lukea kunnolla...



    Kumma kun et ole mitään aiemmin sanonut ettet tajunnut mitään siitä mistä kirjoitin, selvästi kuitenkaan et ole ollut lainkaan kärryillä siitä mistä on puhuttu kun tuollaisia luulet.



    Minua ei kiinnosta riidellä kuin vanha aviopari joten jatka tätä ketjua vaan keskenäsi jos kiinnostaa. Puhun mielummin autoista ja keskityn niihin ASIOIHIN jotka on pöydällä. Jos en osaisi johonkin vastata tai saisi kuten sinun tapaasi asioita väännettyä oman 'totuuteni' mukaiseksi niin en silti jättäisi asioita hautumaan ja latoisi niitä itkuraivarissa uuteen viestiketjuun.

      
  • Eipä jaksanut yllättää, ettei PutPut voi vastata kyseiseen viestiin. Johan se tekisi hänet naurunalaiseksi, jos rupeaisi selittelemään noita sanomisiaan. Kaikki nuo ovat kumminkin väitteitäsi.



    Minä seison kirjoittamani takana ja myönnän, jos olen jossain tehnyt virheen. Olen myös valmis kommentoimaan kirjoittamiani tekstejä, mikäli niin pyydetään. Sinulta se on liikaa vaadittu, kun itsekin ilmeisesti tajuat tuon hurmoksesi järjettömyyden.

      
  • simppa:

    Laitetaanpas ihan uudeksi ketjuksi PutPutille vastine, kun hän epäili minun olevan Ford-konsernin palveluksessa:

    Kukahan täällä on ja kenen palveluksessa? Itsesi mielestä kaikki BMW:n kilpakumppanit ovat puimuria jäljessä kaikessa. Tässä muutama highlight:

    - Audi on etu/nelivetoinen proomu, joka on huono ajaa (kumma juttu, kun jumaloimasi Sport Auton testissä samantehoinen Audi oli baby-puimuria nopeampi, samoin Audi TT 2.0 TFSI kiersi samaisen lehden testissä radan Z4 2.5si puimuria nopeammin.)

    - Volvon ergonomia ja penkit ovat ihan perseestä

    - BMW:n sisusta on huomattavasti laadukkaampi kuin Audin (5-sarja vs. A6) tai minkään muunkaan kilpailijan.

    - BMW:n muotoilu on kaikista laadukkainta. Volvon muotoilu ei ole laatua nähnytkään.

    - Volvot ovat epämukavia, mutta EVO on antanut Volvoille kelvollisia ajettavuusarvosanoja niiden mukavuuden takia (!!!!)

    - BMW:t ovat sport-alustallakin äärimmäisen mukavia (kumma juttu, kun jumaloimasi Sport Auton sisarlehti moitti 3-sarjan mukavuutta ilman mitään lisävarustealustaa huonoksi. VW Jetta voitti kyseisen parivertailun mukavampana)

    - BMW:n suuntavakavuudessa ei ole sanomista

    - BMW:n iDrivea moititaan ihan turhaan. Apinakin osaisi sitä käyttää, muttei autotoimittaja

    - 5-sarjan kolariturvallisuus on samaa tasoa kuin kilpailijoillakin

    - Kukaan autoista ymmärtävä ei voi pitää 159:ä hyvännäköisenä. Epäsuhtainen verrattuna täydellisen kauniiseen BMW 3-sarjalaiseen

    jne. Listaa voisi jatkaa loputtomuuksiin. Jätän täydentämisen kuitenkin muille.






    Tuota listaa voisi todellakin jatkaa pitkästikin, mutta enpä taida viitsiä. Tällä palstalla kirjoittelee kyllä toinenkin vastaavanlainen asiantuntija.



      
  • heheh, kaikkea sitä näkeekin :grin:



    no, ottamatta kantaa putputin aivoituksiin sen enempää, sanompa vaan että kyllähän simpankin kootut highlightit ( överiksi menevät ford-konsernin tuotteiden ylistykset, ja varsinkin kilpailijoiden/uhkaajien järjestelmällinen nuijiminen )voisi listata, jos niitä tuolta jaksaisi plärätä, ja ne olisivat myös melko fanaattisia.





    ***ei sillä ettenkö itse olisi myös jotain hölmöä kirjoittanut :warning: :smile: **

      
  • petos:

    heheh, kaikkea sitä näkeekin :grin:

    no, ottamatta kantaa putputin aivoituksiin sen enempää, sanompa vaan että kyllähän simpankin kootut highlightit ( överiksi menevät ford-konsernin tuotteiden ylistykset, ja varsinkin kilpailijoiden/uhkaajien järjestelmällinen nuijiminen )voisi listata, jos niitä tuolta jaksaisi plärätä, ja ne olisivat myös melko fanaattisia.


    ***ei sillä ettenkö itse olisi myös jotain hölmöä kirjoittanut :warning: :smile: **




    Noh, anna tulla vaan. Sanoin jo seisovani väitteideni takana ja myöntäväni mahdolliset virheet.

      
  • simppa:


    Noh, anna tulla vaan. Sanoin jo seisovani väitteideni takana ja myöntäväni mahdolliset virheet.







    -äh, en jaksa niitä etsiä tuolta topiceista.



    ja mitä järkeä noista vanhoista on jauhaa?



    ei ollut tarkoitukseni mollata kommenttejasi, kunhan mainitsin tuon, että kai nyt itsekin myönnät että melkoisten ford-volvo-lasien takaa nuo mielipiteesi tulee?



    ja kyllähän varmaan jokainen joka aktiivisesti tänne kirjoittaa ja jolla on jonkinlainen suosikkimerkki/merkit aina vähän kotiinpäin vetää ja yilyöntejä sattuu...

      
  • Lisättäköön alkuperäiseen listaan, että S-sarjan mersu on lähes kaikessa 7-sarjan bemarin kopio. Lisäksi ässä näyttää Hyundailta.



    Audi TT on hidas radalla ja huono ajettava. (edelleenkin kumma juttu, että PutPutin jumaloiman Sport Auton testissä oli Z4:jää nopeampi.)

      
  • Simppa: Ihmeellisellä imagonkohotuskierroksella (?) näytät olevan, lopputulos taitaa vain olla ihan jotain muuta mitä olet hakemassa. Jokaisella lienee oikeus mielipiteeseensä ja niiden kerääminen em. listaksi osoittaa mielestäni vain vastapelurin argumenttien loppumisen.

      
  • Voivoi kun Simpalla napsahti, näköjään johtui siitä kun koko ajan tyrmäsin hänen älyttömät Ford-ylistys tai BMW-haukkumiskampanjan väitteet...



    Huomatkaa että koska Simppa ei onnistunut muuttamaan totuutta mieleisekseen silloin kun noista asioista on puhuttu niin nyt sitten on SÄÄLITTÄVÄSTI pitänyt vääristää tai suoraan valehdella tuollainen täysin älytön ja lapsellinen lista.



    Kumma kun silloin et keksinyt mitään fiksua sanottavaa. Et nytkään, valitat vain siitä että olen sinun mukaasi jotain sanonut, jotain jonka olet vääristellyt.



    Tee vaikka Simppa niin että ensi kerralla kun huomaat puhuvasi täysin typeriä niin keskustele loppuun äläkä rupea lapsellisiin juttuihin. Nythän sinulta jäi kesken Volvon 2.5T:n ylistäminen, Alfan kehuminen ylivertaiseksi dynamiikaltaan ynnä muut älyttömyydet kun ne tyrmäsin täysin (ja samalla joutuivat sinun Subarun koneiden haukkumiset vähän ikävään valoon). Aiotko palata niihinkin vasta sitten jollain valheellisella ja väännetyllä listalla taas kun et nyt osannut niihin enää mitään sanoa?? Kumman hiljaista taas on kunnon keskusteluissa, keskittyisit niihin vaan...



    No, sellaista se on kun yrittää puhua teinitytön tasoiselle 'keskustelijalle', sieltä ei kuulu mitään loogista keskustelua vaan varastoidaan väitteitä 'sinä aina teet sitä tai tätä...' -listalle...



    Testataan kuinka pahasti Simpan päässä nyrjähtää kun sanon että AutoBildin käsiteltävyysvertailussa Volvo C30 T5 oli täysin säälittävä pohjanoteeraus muun muassa Subarua ja Golfia (myös 1.4TSI:t&#228:wink: vastaan ja oli SELKEÄSTI surkeampi ajon hauskuudessa kuin vertailuun mukaan otettu 30 vuotta vanha ensimmäisen sukupolven Golf!! Kyllä on Volvo onnistunut kun osaa jopa hyvän ajettavan eli Focuksen muuttamaan aivan surkeaksi:



    "Mikä näistä on urheilullisin? Ei ainakaan Volvo joka karsiutuu ensimmäisenä akanoiden joukosta (joukossa mm. 30 vuotta vanha Golf, 1.4TSI Golf, Subaru). Se on vahinko, sillä tämä viisisylinterisin turbomoottorein varustettu Ford Focusin sisarmalli on paperilla lupaava. Volvon kiihtyvyys ja jarrut ovat hyvät. Muita urheilullisia ominaisuuksia vaativalle se on kuitenkin väärä auto. Moottorista puuttuu temperamenttia (HUOM tuo siis sinun ylistämä 2.5T joka sai surkeat pisteet moottorin ominaisuuksista, päästen tasapisteisiin vasta Mazda MX-5:n vaparinelosen kanssa...) ja vaihdevipu liikkuu tahmeasti. Aliohjautuva ja vedon vaikutuksen ohjaukseen välittävä auto muistuttaa toisiaan seuraavissa kaateissa pikemminkin vesisänkyä kuin urheiluautoa."



    Kokonaisarvosanaksi 'urheilulliselle ja nuorekkaan hauskalle' Volvolle 5, mitäköhän isommat Volvon lotjat saisivat?? Onneksi testissä oli ikivanha 1.8 Golf joka sai surkean arvosanan jarruista jotta Volvo voittaisi edes yhden auton nipin napin kokonaispisteissä...



    Ei Autobild mikään korkealentoinen julkaisu ole mutta mukava nähdä välillä rehellistä tekstiä Volvojen ajettavuudesta, yleensä kun niitä ei mihinkään ajettavuuteen liittyvään edes oteta mukaan. Tässä siis auto joka Simpan mielestä on aivan loistava ajettava ja kaikin puolin loistava. Sekin kai on 'ihan yhtä hyvä kuin muut premiumit'?

      
  • Tämä on TM keskustelu palstan pohjanoteeraus.

      
  • Onko Putput näitä "Brasilian poikia" ?





      
  • Heh, PutPut ei sanallakaan kommentoinut alkuperäisen viestini lainauksia. Kertonee jotakin.



    Autobild oli muuten sinun mielestäsi roskaa. Miten sinä nyt sitä lainailet PutPut? Koita nyt pitää joku linja noiden testien suhteen.



    C30 ei ole kaikin puolin loistava ajettava, en ole sellaista väittänyt. Mielestäni C30 on ihan hyvä vaihtoehto Minille tai muille ns. lifestyle-autoille. En ole missään kehunut sitä ylivertaiseksi. Autoexpressin testin se tosin voitti jossa oli mukana A3 ja C-sarjalainen.



    Kommentoisitko nyt noita väittämiäsi ylhäällä?



    Kerrotko vielä, että minkä BMW:n haukkumiskampanjan? Itseasiassa tässä ajellaan taas bemarilla jaggen lisäksi, joten aika utopistisia nuo sinun laukomuksesi ovat.



    Ja jos nyt tuolle linjalle lähdetään, niin sinun "luokkansa mukavimmaksi" kehuma 3-sarjalainen otti pataan AMS:n testissä Jetalta nimenomaan heikon mukavuuden takia.



    Kertoisitko vielä, että mitä valhetta tuossa listassani on? Anna tulla vaan.

      
  • OT, mikä tässä topicissa luettaneen pelkästään eduksi...



    Orion-projektiin (http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Orion_%28nuclear_propulsion%29) liittyviä sivuja kahlatessa osui silmiini tämä video RDX-paukuilla ilmaan nousseesta pienoismallista lempinimeltään Putt-putt: http://paranoid.dechengst.nl/orion/oriontest.avi

      
  • Simppa:

    Heh, PutPut ei sanallakaan kommentoinut alkuperäisen viestini lainauksia. Kertonee jotakin.




    Kommentoisitko nyt noita väittämiäsi ylhäällä?




    Tässä ensimmäisestä viestistä sekä sen jälkeisistä otteita, eikö sinulle EDELLEENKÄÄN mene mikään jakeluun:



    "Tuo lista kertoo kuinka huonosti Simpalle menee jakeluun asiat. Minulla on tapana kirjoittaa vastine siihen mitä on kirjoitettu väärin ja silloin kun asiasta keskustellaan. Enkä kerää ihmeellisiä 'sinä aina teet sitä ja tätä' -listaa. Se ei ole järkevää senkään takia että täällä on tallessa kaikki vanhat kirjoitukset joista nähdään että taas puhut mitä sattuu."



    "Kumma kun et ole mitään aiemmin sanonut ettet tajunnut mitään siitä mistä kirjoitin, selvästi kuitenkaan et ole ollut lainkaan kärryillä siitä mistä on puhuttu kun tuollaisia luulet."



    "Huomatkaa että koska Simppa ei onnistunut muuttamaan totuutta mieleisekseen silloin kun noista asioista on puhuttu niin nyt sitten on SÄÄLITTÄVÄSTI pitänyt vääristää tai suoraan valehdella tuollainen täysin älytön ja lapsellinen lista.



    Kumma kun silloin et keksinyt mitään fiksua sanottavaa. Et nytkään, valitat vain siitä että olen sinun mukaasi jotain sanonut, jotain jonka olet vääristellyt."



    Jos tuosta ei näe että kommentoitu on alusta alkaen, niin se kertoo enemmän lukijasta... Ei ihme ettet ole tajunnut listaamiesi aiheiden juttuja, kun et tässäkään keskustelussa osaa yksinkertaisiakaan asioita lukea tai tajuta.



    PÄÄASIA on se että nuo poimintasi on KESKUSTELUISTA joissa noista jutuista NIMENOMAAN on puhuttu, mikä IHME voi olla sinulla vikana kun et sitä ymmärrä?? Voit aina kommentoida niihin keskusteluihin lisää jos jokin on mielestäsi täysin pielessä tai voit kysyä lisäkysymyksiä jos olet (kuten selvästi näyttää olevan) täysin pihalla ihan perusasioista eli siitä mistä ylipäänsä on puhuttu ja mitä olen sanonut!!



    Jo on säälittävää kun itse keskustelujen aikana et mitään tajua tai et uskalla mitään sanoa mutta sitten jälkeenpäin teet ihmeellisiä väitteitä että jotenkin yhteenvetona kaikki mitä olen sanonut onkin täysin väärin! Et ole silloin osannut mitään kiistää tai toisin perustella joten on ihan turha nyt alkaa selittelemään.



    Jatka vaan kertomuksiasi siitä kuinka ihmeellisen loistava kone Volvon 2.5T on ja kuinka kamalan surkea Bemun V10 tai Suberun koneet ovat... Huhhuh!

      
  • fittipaldi:

    Onko Putput näitä "Brasilian poikia" ?





    Ai niinkuin Emerson Fittipaldi?



    Mitä selität?

      
  • entäs mitä sanotte näistä simpan aivoituksista?

    tässä kun on jauhettu jo kauan tällä palstalla, seuraavat jutut tulivat äkkiseltään mieleeni, ja osoittavat että kyllä tätä fanaattisuutta ja ''värikynää'' on vähän itse kullakin







    -simppa on kritisoinut monesti mersun laatua, varsinkin E-sarjan, mutta kun on vw, ford, alfa , land rover tai muu simpan suosikki kyseessä, nuo kestävyys ja laatu kuprut voi painaa villasella.





    -Simppa on myös suu vaahdossa kritisoinut mersun hinnoittelua, se on hirveän ylihintainen.

    Kuitenkin VOLVO saa maksaa samallalailla ylihintaa, vaikka mersu on enemmän volvoa edellä kuin volvo kilpakumppaneitaan.





    -Simppa on myös subarua mollannut parhaansa mukaan mm. bensankulutuksesta. kuitenkin on ok jos volvo kuluttaa paljohkosti, vaikka on etuvetoinen subarun kiiteltyä nelivetoa vastaan.





    -Land roverin ylistyksissä suhteessa kilpailijaan simppa teki moottorin äänistä ja sivistyneisyydestä elämää suuremman asian, koska siitä sai hyvän argumentin pajeroa vastaan.



    No, ei siinä mitään, tottahan tuo oli, mutta sitten kun bemarin tai subarun ym. kiiteltyjä ja palkittuja moottoreita/ääniä/sivistyneisyyttä kehutaan, simppa viittaa kintaalla niille, ja ihmettelee että ''mitä hyvää siinä subarun koneessa muka on?''





    -simpalla on myös ilmiömäinen kyky loihtia inhoamansa auto huonoon valoon käyttämällä argumenttina muutamaa metriä jarrutusmatkassa tai yhden-kahden litran bensakulutusta sadalla. Kaikki hyvät puolet taas voidaan unohtaa ja niille ei voi antaa mitään painoarvoa.





    -simpan mielestä subaru ei ole lainkaan urheilullinen merkki, eikä sporttisuus näy subarun mallistossa yhtään enempää kuin muidnekaan.





    -japanilaiset urheiluautot ovat surkeita ja järkyttävän rumia











    hauskaa tätä vuotta kaikille tasapuolisesti :xmas:

      
  • Heh, hauska lukea, kun muistellaan vanhoja kirjoituksia. Toki tässä ne on irrotettu asiayhteyksistään ja silloin ne vaikuttavat vieläkin hauskemmilta.



    Koska otsikko on Putputin hihgligtit, niin tämä taitaa olla Putputin ideologian perusta: "BMW on 100 kertaa parempi kuin Volvo". Tuo lause sitten vaan muuntuu aina tarpeen ja tilanteen mukaisesti eri sanamuotoon.

      
  • Putput:



    Testataan kuinka pahasti Simpan päässä nyrjähtää kun sanon että AutoBildin käsiteltävyysvertailussa Volvo C30 T5 oli täysin säälittävä pohjanoteeraus muun muassa Subarua ja Golfia (myös 1.4TSI:t&#228:wink: vastaan ja oli SELKEÄSTI surkeampi ajon hauskuudessa kuin vertailuun mukaan otettu 30 vuotta vanha ensimmäisen sukupolven Golf!! Kyllä on Volvo onnistunut kun osaa jopa hyvän ajettavan eli Focuksen muuttamaan aivan surkeaksi:

    Kokonaisarvosanaksi 'urheilulliselle ja nuorekkaan hauskalle' Volvolle 5, mitäköhän isommat Volvon lotjat saisivat?? Onneksi testissä oli ikivanha 1.8 Golf joka sai surkean arvosanan jarruista jotta Volvo voittaisi edes yhden auton nipin napin kokonaispisteissä...

    Ei Autobild mikään korkealentoinen julkaisu ole mutta mukava nähdä välillä rehellistä tekstiä Volvojen ajettavuudesta, yleensä kun niitä ei mihinkään ajettavuuteen liittyvään edes oteta mukaan. Tässä siis auto joka Simpan mielestä on aivan loistava ajettava ja kaikin puolin loistava. Sekin kai on 'ihan yhtä hyvä kuin muut premiumit'?




    Otetaanpa mukaan TM talvitestin 2007 tulokset. Mukana oli Volvo C30 1,6 l moottorilla ja se sijoittui 20 auton joukossa neljänneksi. Mukana myös Mini Cooper, joka sijoittui sijalle 13. Koska BMW:llä on näppinsä pelissä Minissä, niin otetaan vertailuun arvosanat ajettavuudesta:

    talviajo maantiellä: Volvo 9, Mini 8

    hallittavuus Volvo 10, Mini 9



    Arvosanat hallittavuudesta liukkaalla:

    Jäärata: Volvo kiitettävä, Mini kiitettävä

    Lumitie: Volvo kiitettävä, Mini kiitettävä

    Väistökoe: Volvo kiitettävä, Mini kiitettävä

    Mutkainen ylämäki: Volvo kiitettävä, Mini kiitettävä

    ESC:n toiminta: Volvo kiitettävä, Mini kiitettävä



    Eli molemmille noille kiitettävien suora kaikissa kohtaa liukkaan kelin hallittavuudesta.

    Yhteenveto Volvosta:

    "VOLVO C30 muodostui testin aikana eräänlaiseksi suosikiksi, sillä se on joka suhteessa tiiviin, laadukkaan ja

    näppärän oloinen auto, jossa monet yksityiskohdatkin on selvästi mietitty myös pohjoisesta näkökulmasta. C30

    on helppo ja tunnokas ajettava, olipa keli mikä hyvänsä."




    Yhteenveto Ministä:

    "UUDISTUNUT Mini on tunnelmaltaan hyvin lähellä edeltäjäänsä. Tiukaksi viritettyä alustaa tai nopeaa ja herkkää ohjausta ei ainakaan kannata syyttää, jos kuljettaja ei mielestään saa otetta tapahtumiin. Tietoa tulee vähän liikaakin, joten maantieajo talviolosuhteissa sisältää tärinää ja uraheiluntaa. Ajonvakautus on ääritilanteiden tasalla. Ilman ESC:tä huomataan, että edellisen mallin rajusta yliohjaavuudesta on päästy eroon. Toisaalta luistonesto on liiankin hanakka leikaten etenemiskyvystä parhaat palat pois."



    Mikäs nyt, kun ei Volvo ollutkaan surkea ajettava jälleen kerran vai kuittaatko tämän taas vakiokommentilla: "TM on roskalehti".

      
  • petos:

    entäs mitä sanotte näistä simpan aivoituksista?
    tässä kun on jauhettu jo kauan tällä palstalla, seuraavat jutut tulivat äkkiseltään mieleeni, ja osoittavat että kyllä tätä fanaattisuutta ja ''värikynää'' on vähän itse kullakin



    -simppa on kritisoinut monesti mersun laatua, varsinkin E-sarjan, mutta kun on vw, ford, alfa , land rover tai muu simpan suosikki kyseessä, nuo kestävyys ja laatu kuprut voi painaa villasella.


    -Simppa on myös suu vaahdossa kritisoinut mersun hinnoittelua, se on hirveän ylihintainen.
    Kuitenkin VOLVO saa maksaa samallalailla ylihintaa, vaikka mersu on enemmän volvoa edellä kuin volvo kilpakumppaneitaan.


    -Simppa on myös subarua mollannut parhaansa mukaan mm. bensankulutuksesta. kuitenkin on ok jos volvo kuluttaa paljohkosti, vaikka on etuvetoinen subarun kiiteltyä nelivetoa vastaan.


    -Land roverin ylistyksissä suhteessa kilpailijaan simppa teki moottorin äänistä ja sivistyneisyydestä elämää suuremman asian, koska siitä sai hyvän argumentin pajeroa vastaan.

    No, ei siinä mitään, tottahan tuo oli, mutta sitten kun bemarin tai subarun ym. kiiteltyjä ja palkittuja moottoreita/ääniä/sivistyneisyyttä kehutaan, simppa viittaa kintaalla niille, ja ihmettelee että ''mitä hyvää siinä subarun koneessa muka on?''


    -simpalla on myös ilmiömäinen kyky loihtia inhoamansa auto huonoon valoon käyttämällä argumenttina muutamaa metriä jarrutusmatkassa tai yhden-kahden litran bensakulutusta sadalla. Kaikki hyvät puolet taas voidaan unohtaa ja niille ei voi antaa mitään painoarvoa.


    -simpan mielestä subaru ei ole lainkaan urheilullinen merkki, eikä sporttisuus näy subarun mallistossa yhtään enempää kuin muidnekaan.


    -japanilaiset urheiluautot ovat surkeita ja järkyttävän rumia





    hauskaa tätä vuotta kaikille tasapuolisesti :xmas:




    Mersuista olen kritisoinut väyrysen laatua, josta minulla on turhankin omakohtaisia kokemuksia. Samoin esimerkiksi uusi E ei todellakaan ole ollut viaton peli. Tuskin se kuitenkaan yhtä huono on kuin väyrynen. Uuden E:n voisin jo omistaa, ei se niin vikainen ole.



    Mersu on tähän mennessä maksanut Suomessa kohtuuttomasti enemmän kuin esimerkiksi Saksassa tai muualla Euroopassa jos hinta suhteutetaan muihin merkkeihin. Kritiikki siis oli ihan paikallaan. Nyt tosin osa Vehon suomilisästä näyttää poistuneen.



    Dieseleissä moottorin sivistyneisyys ratkaisee paljon enemmän kuin bensoissa. Vai oletko tavannut täristävää uutta bensakonetta? Pajerosta sellainen diesel löytyy. Sitäpaitsi en ole kiistänyt Subarun tai bemarin koneiden sivistyneisyyttä, vaan sanonut ettei 2.5T:kään huono ole:



    http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/209169/ford_mondeo.html



    --> PutPuthan sanoi Evoa hyväksi lehdeksi. Mites nyt suu pannaan, kun Volvon 2.5T kehutaan ihan maasta taivaaseen? Ilmeisesti tuo Evon testi olikin paskaa? Joka tapauksessa enemmän tuohon kannattaa luottaa kuin Autobildiin.



    http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=d01&description=Volvo%20C30%20T5&featureid=592&pageid=1324



    ---> Fifth Gearkin kehuu koneen todella loistavaksi myös Volvon keulalla. PutPut sanoi arvostavansa Fifth Gearia, mutta tämä kyseinen testi lienee ihan sontaa?



    Legacyn jarrutusmatka AMS:n testissä oli aivan pöyristyttävän huono verrattuna kilpailijoihin. AMS:ää lainaten "turvallisuusasiat pitää saada kuntoon Subarussa". Legacyn hyviä puolia olen toki maininnut, sinä ilmeisesti luet vain mitä haluat. Johan ole sanonut, että Legacy on kiva ajaa ja laatuvaikutelmaltaan varsin hyvä. Mainitsin myös Legacyn olevan luokassaan ihan varteenotettava vaihtoehto.



    En ole väittänyt ettei Subaru olisi sporttinen merkki. Mainitsin vaan, että autourheilussa näytöt nyt eivät ole mitenkään ylitsepääsemättömän hyviä.



    Sanoin, ettei japanista ole tullut vielä ainoatakaan superurheiluautoa jos Nissan GTR ei ole sellainen. Lisäksi mainitsin, että Honda NSX on ihan säntillisen näköinen. Muuten pysyn edelleenkin kannassani, että WRX STi:t ja tuo GTR ovat kamalan näköisiä rakkineita verratuna tiettyhin muihin.

      
  • Simpalla onkin jo todettu lievästi sanottuna valikoiva lukutapa, joten ei ihme että Simppa tulkitsee nuo linkkiensä mukaiset arviot koneesta maasta taivaaseen kehumisiksi. Niissähän vain lukee (keskinkertaisten kirjoittajien lyhyissä katsauksissa) että kone on tehokas (kuten kaikki vastaavat koneet taitavat olla) ja että viisipyttyinen on vähän erikoisempi kuin nelisylinterinen. Ja että bensaa syö tuhottomasti. Siinä kaikki.



    Eikä Simppa ole edelleenkään osannut vastata mitään aiempaan keskusteluun koskien hänen väitteitään tuosta koneesta. Yhtäkään vertausta edes muihin taviskoneisiin ei ole löytynyt joissa todettaisiin kovin hyväksi. Mutta BMW:n V10 ei tietenkään ole kovin kehuttava, ja International Engine of the Year Awards ei ole edes kommentoinnin arvoinen...

      
  • [quote="simppa

    Mersuista olen kritisoinut väyrysen laatua, josta minulla on turhankin omakohtaisia kokemuksia. Samoin esimerkiksi uusi E ei todellakaan ole ollut viaton peli. Tuskin se kuitenkaan yhtä huono on kuin väyrynen. Uuden E:n voisin jo omistaa, ei se niin vikainen ole.








    -ei ole oleellista kuinka vikaisena mersua pidät, tai kuinka kivikautinen pajeron kone on, tai kuinka kauheaa on jonkun mallin bensankulutus, vaan se oli pointtini että krtitisoit aina valikoivasti noita negatiivisia asioita omien suosikki merkkiesi hyväksi.



    Eli syytät jotain inhokkiasi jostain jutusta, mutta kun sama asia vaivaa vaikka volvoa, sillä ei tunnu olevan niin väliä, vaikket suoraan kiistäisikään.



    ei siinä mitään, ei täällä kaikkien jutut niin johdonmukaisia ole, mutta tuolla vain todistin ( ja on sen muutkin huomanneet ) että vedät sikana kotiinpäin näissä jutuissa, vaikka olet putputista tekemässä palstan terroristia ( oikein uuden topicin avulla )





    joku muuten sanoi tuolla pajero-landrover-jutussa minulle että häntä inhottaa eniten eniten itkeminen ja ruikuttaminen...tai miten se nyt menikään...



    mitäs tämä ketjun avaus sitten oli :grin: ?







    Mersu on tähän mennessä maksanut Suomessa kohtuuttomasti enemmän kuin esimerkiksi Saksassa tai muualla Euroopassa jos hinta suhteutetaan muihin merkkeihin. Kritiikki siis oli ihan paikallaan. Nyt tosin osa Vehon suomilisästä näyttää poistuneen.







    -jaa. no yleisesti mersun hinnoista suhteessa volvoon, olen sitä mieltä että mersussa tuolle hinnalle saa ainakin statusta, jämäkkyyttä yhdistettynä mukavuuteen, tyyliä, ja hienon imagon, TAKAVEDON, jne.



    ja se saa puolestani maksaakin enemmän kuin volvot, mondeot, passatit jne.



    volvo on lähinnä tusinalaatua suoltavan konsernin etuvetoinen ja keskinkertainen perheauto premium-valepuvussa.







    Vai oletko tavannut täristävää uutta bensakonetta?







    -en nyt suorastaan täristävää, mutta kyllä se sivistyneisyys merkitsee muutakin kuin että täriseekö kone julmetusti vai ei. kuten ääniä, toteutustapaa ( ja siitä seuraavia ominaisuukia ), ja ihan yleistä käytöstä.











    ---> Fifth Gearkin kehuu koneen todella loistavaksi myös Volvon keulalla. PutPut sanoi arvostavansa Fifth Gearia, mutta tämä kyseinen testi lienee ihan sontaa?







    -Fift gear? sittenhän varmaan yhdyt fift gearin juttuun jossa suunnilleen samoilla suorituskyvyillä varustetussa vertailussa

    LEGACY keräsi ylistykset ajettavuudesta ja kaikesta mahdollisesta ja pyyhki lattiaa volvolla joka kallisteli ja puski niin että kuskilla meinasi tulla tippa linssiin :wave:







    Legacyn jarrutusmatka AMS:n testissä oli aivan pöyristyttävän huono verrattuna kilpailijoihin. AMS:ää lainaten "turvallisuusasiat pitää saada kuntoon Subarussa".





    -subaru on nelivetoisena hyvin vakaa ja siten jo keskivertaista turvallisenpi. Legacy ja Outback on käsittääkseni vetänyt hyvät tähdet törmäystesteissä ja subaru on saanut usein jenkeissä mainintoja hyvästä turvallisuudesta.



    tuota nippelitietoa jarrutusmatkasta kun ruodittiin usean keskustelijan toimesta, muistaakseni se todettiin lähinnä hiustenhalkomiseksi käytännön elämässä.



    vaikka tuo olisi kuinka kamalaa sinun mielestä, kokonaisuutta katsoessa tuo on häviävän pieni asia. Sinä mouhosit tuosta asiasta kuin se olisi tehnyt koko auton käyttökelvottomaksi ja arveluttavaksi.



    Kaiken huippuna kerroit koeajaneesi legacya, mutta et huomannut mitään mätää jarrujen ominaisuuksissa.



      
  • Putput:

    Simpalla onkin jo todettu lievästi sanottuna valikoiva lukutapa, joten ei ihme että Simppa tulkitsee nuo linkkiensä mukaiset arviot koneesta maasta taivaaseen kehumisiksi. Niissähän vain lukee (keskinkertaisten kirjoittajien lyhyissä katsauksissa) että kone on tehokas (kuten kaikki vastaavat koneet taitavat olla) ja että viisipyttyinen on vähän erikoisempi kuin nelisylinterinen. Ja että bensaa syö tuhottomasti. Siinä kaikki.

    Eikä Simppa ole edelleenkään osannut vastata mitään aiempaan keskusteluun koskien hänen väitteitään tuosta koneesta. Yhtäkään vertausta edes muihin taviskoneisiin ei ole löytynyt joissa todettaisiin kovin hyväksi. Mutta BMW:n V10 ei tietenkään ole kovin kehuttava, ja International Engine of the Year Awards ei ole edes kommentoinnin arvoinen...




    No lainataanpas sitten Evoa:



    "It’s not just the chassis either, because the turbocharged 2.5-litre five-cylinder engine is pretty special too, quieter than it is in the Focus ST but no less gutsy. If you want to run it to the red line it’ll play along, but if you’re feeling lazy you can leave it in gear and it’ll torque you along without protest. Put engine and chassis together and you’ve got a brilliantly matched combo of poise and – being ultimately quicker than the old Mondeo ST220 – decent pace. "



    Tuossa oikeastaan kaikki, mitä koneesta sanotaan. Ei kehuta vai? Vääntele nyt sitten haluamasi totuus tuosta.



    Hah, keskinkertainen kirjoittaja. Kukas on sitten hyvä kirjoittaja Evossa? Ihme vääntelyä, kiertelyä ja kaartelua, kun sinun arvostamassasi lehdessä kehutaan Volvon "paskaa" konetta.



    Missä olen sanonut, ettei puimurin V10 olisi hyvä? Olen sanonut, että mielestäni vetten LS7 on hienompi laitos. Se ei todellakaan tarkoita, etteikö tuo bemarin kone olisi hieno. Ilmeisesti sinun pitäisi mennä jollekin luetunymmärtämiskurssille.

      
  • Ja tottakai minä yhdyn siihen, että Legacy on radalla V50:ntä nopeampi. Legacy on tarkoituksella paljon sporttisempi peli.

      
  • simppa:

    Ja tottakai minä yhdyn siihen, että Legacy on radalla V50:ntä nopeampi. Legacy on tarkoituksella paljon sporttisempi peli.






    kyllä tuo oli muutakin kuin raaka nopeustesti.



    ajo-ominaisuuksia, alustaa, ohjauksen ja auton yleistä tarkkuutta sekä tunnokkuutta, konetta, korin käytöstä jne. tuossa testattiin ja ruodittiin ja kommentoitiin myös.



    Eli kaikkea joka kiinnostaa vaativaa ja ajamisen iloa halajavaa kuljettajaa :tongue:



      
  • Petos:"kyllä tuo oli muutakin kuin raaka nopeustesti.



    "ajo-ominaisuuksia, alustaa, ohjauksen ja auton yleistä tarkkuutta sekä tunnokkuutta, konetta, korin käytöstä jne. tuossa testattiin ja ruodittiin ja kommentoitiin myös."



    Eli kaikkea joka kiinnostaa vaativaa ja ajamisen iloa halajavaa kuljettajaa"



    Do dii, mitäpä tuo auttaa käytännön autoilijaa; tarkoituksena siirtyä paikasta paikkaan! Miten on mukavuus, suuntavakavuus ja melukin? Ainakin normimies ei hirveästi nauti matka-ajosta!



    Taitaa olla niin, että nämä palstan suuret asiantuntijat ajavat isukin autolla, jos noin yksipuolista se auton arvostus on!

      
  • Petos:"kyllä tuo oli muutakin kuin raaka nopeustesti.



    "ajo-ominaisuuksia, alustaa, ohjauksen ja auton yleistä tarkkuutta sekä tunnokkuutta, konetta, korin käytöstä jne. tuossa testattiin ja ruodittiin ja kommentoitiin myös."



    Eli kaikkea joka kiinnostaa vaativaa ja ajamisen iloa halajavaa kuljettajaa"



    Do dii, mitäpä tuo auttaa käytännön autoilijaa; tarkoituksena siirtyä paikasta paikkaan! Miten on mukavuus, suuntavakavuus ja melukin? Ainakin normimies ei hirveästi nauti matka-ajosta!



    Taitaa olla niin, että nämä palstan suuret asiantuntijat ajavat isukin autolla, jos noin yksipuolista se auton arvostus on!

      
  • Nasse:



    Do dii, mitäpä tuo auttaa käytännön autoilijaa; tarkoituksena siirtyä paikasta paikkaan! Miten on mukavuus, suuntavakavuus ja melukin? Ainakin normimies ei hirveästi nauti matka-ajosta!

    <

    blockquote>







    -taas on nasse näemmä itkuraivareissa liputtamassa mitä vain lelua jos se auttaa subarun lokaamisessa.



    olisi vain kannattanut tutustua hieman jälleen autoon josta pitää purnata, varsinkin kun tulee sönköttämään siitä jollekkin joka sen tuntee kuin omat taskunsa.



    Nimittäin Legacya on kehuttu hiljaiseksi monissa koeajoissa, ja suuntavakaavuus on AWD:n myötä ERINOMAINEN, kuten eräässä koeajossa todettiin: ''suuntavakaavuudessa ei ole mitään puutteita edes huonolla tiellä''.



    Legacy ei myöskään ole sellainen kivireki jolla ei normiautoilija voisi perus mukavasti matkustaa.



    kaikenlisäksi nuo pikkuvolvot ovat olleet kaiketi huomattavan vikaherkkiä jos legacyyn vertaat, ja tuo luulisi sitä käytännön autoilijaa kiinnostavan.





    Taitaa olla niin, että nämä palstan suuret asiantuntijat ajavat isukin autolla, jos noin yksipuolista se auton arvostus on!



    -mitä juttuja minun pitäisi oikein tuossa volvossa arvostaa, kun legacy tarjoaa kaiken minkä tuo volvokin plus 10 muuta asiaa?



    ainoa hyvä asia joka tulee mieleen verrattuna legacyyn on jousitusmukavuus, mutta jos sitä haluaisin ajaisin citikalla.



    Ja mitä ihmettä vihjailet ''isukin'' autolla???



    ei ole tullut sitä harrastettua kun hyvin lyhyen aikaa kortin saamisen aikaan.

      
  • Nyt rupean pikkuhiljaa ymmärtämään näitä merkki/mallikohtaisia foorumeita. Siellä kun kaikkien mielestä kyseinen merkki on paras niin ei synny kovinkaan pahoja sotia. Täällä jokainen puolustaa omaa merkkiä ja se on ilman vastaväitteitä tietysti paras = syntyy pikkutyttöjen pikkukinastelua.

      
  • Ehdotan, että PolPot ja muut kinastelijat raportoisivat suoraan autonvalmistajille nuo havaintonsa autoista ja niiden vioista, laadusta ja ominaisuuksista. Varmaan olisi autonvalmistaja kiitollinen moisista asiantuntija-arvioista.

      
  • Että aikuiset ihmiset viitsivätkin käydä moista keskustelua...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit