Koetin löytää tietoja Audin varustelusta Suomeen ja Espanjaan. Varustellaanko Suomeen tuotavat erityisesti kovan talven varalle? VW-konsernin sivuilta en päässyt eteenpäin ja Suomen maahantuoja totesi, että tällaisen asian selvittäminen ei kuulu heille. Löytyisikö tältä palstalta neuvoa, mistä tietoa voisi hakea?
Mitä muuta voisikaan odottaa volkkarin maahantuojalta kuin tuollaista vastausta ?
Tere Eero,
millaisia eroja ajattelit?
Minusta tuntuu että kun auto lähtee tehtaalta niin ne ovat kaikki samalla tavalla "varusteltu" jos auto jää eurooppaan (Espanjaan tai Skandinaviaan)...
"VW-konsernin sivuilta en päässyt eteenpäin ja Suomen maahantuoja totesi, että tällaisen asian selvittäminen ei kuulu heille."
Ilmeisesti myynti sujuu, koska pienintäkään nöyryyttä ei ilmene suhteessa asiakkaaseen! On vaan ihme, että eivät opi, vaikka netti on tulvillaan kertomuksia VW:n loisteliaasta palvelusta!
Asijaan! Luulisin, että jossain saattaisivat huomioida esim. Pohjoismaiden tarpeet!
Eteläeuroopassa tehdään autot paikalliseen tarpeeseen ja niitä ei Suomeen kannata tuoda, saati ostaa!
Paras vastaus tuohon VW:n myynnin asenteeseen on olla ostamatta niitä autoja. Moni muu merkki osaa tehdä ja myöskin myydä niitä.
jotain huhuja ole joskus kuullut, että joissain autoissa saattaisi olla eroja akun koossa ja lämppärin kennossa. mene ja tiedä.
peffagrillit, lämmitettävät peilit jne. usein lisävarusteita. esim. volkswagen.de saitin golf konfiguraattorista löytyy winterpaket, jossa ko. hebelit mukana.
Teknisesti autoissa ei ole eroja, vaan erot ovat perusvarustuksessa, jotka paikallinen maahantuoja määrittelee markkinoille sopivaksi. Teknisesti täysin samanlaiset autot voi ostaa sekä Suomesta että Espanjasta, erot ovat vain siinä mikä varuste on vakio- ja mikä lisävaruste. Skandinaaviaan tuotavien autojen lämmpäreiden kennot ovat ihan samoja mitä keskieuroopassakin, koska kustannussyistä tänne pohjolaan ei kannata tehdä muutamaa tuhatta erikoisversioita. (eli autotuotannossa halvin mahdollinen minimivaatimukset täyttävä komponetti on paras-periaate jyllää ja suurilla tuotantolukumäärillä pudotetaan tuotantokustannuksia).
Miksi Suomessa autot kuitenkin kestää pitempään kuin monessa muussa Euroopan maassa kuten esim. Saksassa?
Metsähaka:
Niin kestää miten pidempään? Suomessa auton kori ei kylläkään kestä niin hyvin kuin eteläisimmissä maissa missä teitä ei suolata samaan malliin. Onko sinulla perusteita väitteellesi että Saksassa autot eivät kestä yhtä pitkään? Suomessa autot ehkä kestävät "pakon sanelemana" pitkään johtuen korkeammasta hankintahinnasta.
Autojen keski-ikä ja romutusikä kait kertoo jotain autojen kestävyydestä?
niin olisiko jotakin tilastoa asiasta?
Tulee ottaa myös huomioon että Saksassa autoja vaihdetaan tiuhempaan
tahtiin koska ne ovat siellä edullisempia.. Pienikoneisella autolla varmasti
moottorin kesto onkin huonompi kuin vastaavalla Suomiautolla jos ajetaan autobaanoilla vasenta kaistaa. Toisaalta harvemmin se kone menee rikki ensimmäisenä jos puhutaan hieman tyyriimmistä remonteista.
Ainakin korin osalta autot ovat 100% varmuudella Saksassa paremmassa kunnossa, loppu riippuukin sitten siitä miten autolla on ajettu ja autoa pidetty. Teknisesti autot ovat samoja kuin Suomessakin, tosin pohjoismaapaketteihin on käsittääkseni kuuluneet juurikin isompi akku jne. kuten aiemmin mainittu jo.
Saksassa suurempi osa autoista on yritysten omistuksessa ja selittää osin tiuhemman vaihtamisen uudempaan?
Yksityisten omistamien autojen keski-ikä on kait Saksassa n. vuoden nuorempi Suomeen verrattuna koska koko autokannan ero on alle 2 vuotta?