Leasing

3 kommenttia

Onkohan tätä jo puitu täällä?

Onko tuossa yksityishenkilöille suunnatussa leasingissa mitään järkeä? Itse ole ainakin laskenut, että normaalilla autolainalla tai -rahoituksella auton pitäminen on ehkä hieman edullisempaa + että ei ole sidottu mihinkään kilometrimääriin tai pitoaikoihin. Ainakin mainonnassa käyttävät 10000km/ vuosi kilometrimääriä, mikä ei kyllä riitä mihinkään. Ainakaan minulla.

Totta on, että omistamisessa rahaa sitoutuu liisaria enemmän. Kuitenkin, vaikka auto on maailman surkein sijoitus niin lainarahoitteisestakin autosta jää kuitenkin jonkilainen jäännösarvo pitoajan lopussa, jonka voi siirtää uuteen autoon. Liisarissahan ei jää kuin muisto.

Osaako joku valaista?



[Jail80 muokkasi tätä viestiä 29.05.2007 klo 15:42]
  
  • Lainaus:
    29.05.2007 klo 15:38 Jail80 kirjoitti
    Onkohan tätä jo puitu täällä?

    Onko tuossa yksityishenkilöille suunnatussa leasingissa mitään järkeä? Itse ole ainakin laskenut, että normaalilla autolainalla tai -rahoituksella auton pitäminen on ehkä hieman edullisempaa + että ei ole sidottu mihinkään kilometrimääriin tai pitoaikoihin. Ainakin mainonnassa käyttävät 10000km/ vuosi kilometrimääriä, mikä ei kyllä riitä mihinkään. Ainakaan minulla.

    Totta on, että omistamisessa rahaa sitoutuu liisaria enemmän. Kuitenkin, vaikka auto on maailman surkein sijoitus niin lainarahoitteisestakin autosta jää kuitenkin jonkilainen jäännösarvo pitoajan lopussa, jonka voi siirtää uuteen autoon. Liisarissahan ei jää kuin muisto.

    Osaako joku valaista?




    [Jail80 muokkasi tätä viestiä 29.05.2007 klo 15:43]
      
  • Periaatteessahan kukaan ei tarjoa palvelua ilman että saa siitä itse jotain. En ole tarkemmin perehtynyt joten en ala sen kummemmin kommentoimaan, mutta ihmettelisin jos yksityisleasingissä olisi jotain taloudellista etua. Verotukselliset, mukavuusseikat ym. asiat painavat varmasti enemmän. En tiedä onko Suomen verotukseen lainanotossa enemmän etua.

    Se on ainakin hyvä asia että riski pienenee nyt autoverosekoilujen keskellä eli ei ota takkiin jos autojen hinnat laskevat, sehän on sama kuin myisi asuntonsa ja asuisi vuokralla kun asuntokupla puhkeaa. Tuo muuttuvan jäännösarvon kanssa laskettava yksityisleasing kuullostaa TODELLA huonolta, mutta siitäkin täytyy sanoa etten ole tarkemmin tutustunut.

      
  • Lainaus:
    29.05.2007 klo 17:05 Putput kirjoitti
    Periaatteessahan kukaan ei tarjoa palvelua ilman että saa siitä itse jotain. En ole tarkemmin perehtynyt joten en ala sen kummemmin kommentoimaan, mutta ihmettelisin jos yksityisleasingissä olisi jotain taloudellista etua. Verotukselliset, mukavuusseikat ym. asiat painavat varmasti enemmän. En tiedä onko Suomen verotukseen lainanotossa enemmän etua.

    Se on ainakin hyvä asia että riski pienenee nyt autoverosekoilujen keskellä eli ei ota takkiin jos autojen hinnat laskevat, sehän on sama kuin myisi asuntonsa ja asuisi vuokralla kun asuntokupla puhkeaa. Tuo muuttuvan jäännösarvon kanssa laskettava yksityisleasing kuullostaa TODELLA huonolta, mutta siitäkin täytyy sanoa etten ole tarkemmin tutustunut.


    No näinhän se on. Tuotakin olen muuten miettinyt, että jos autoverotus muuttuu niin miten tuon jäännösarvon kanssa menetellään? Eli jos autoveron muutoksen seurauksena auton jäännösarvo tippuu alle lasketun, niin joutuuko sen seurauksena maksumieheksi joka tapauksessa?


      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit