Opel Insignia

86 kommenttia
2
  • Eikös se nyt ole vain hyvä että on vaihtoehtoja. On rumia ja käytännöllisiä ja sitten niitä paremman näköisiä autoja. Ja aika harvalla taitaa olla tarvetta kuljettaa jatkuvasti aikuisia takapenkillä, mutta muuten tilavalle autolle on tarvetta. Eli mökkikamat, turvaistuimet ja muut rensselit mahtuvat mukavasti mukaan. Ainakin meidän perheellemme Insignia olisi juuri passeli valinta, varsinkin sillä ensi vuonna tulevalla 1.4 litraisella 140hv turbokoneella.

      
  • Bertone:

    Eikös se nyt ole vain hyvä että on vaihtoehtoja. On rumia ja käytännöllisiä ja sitten niitä paremman näköisiä autoja. Ja aika harvalla taitaa olla tarvetta kuljettaa jatkuvasti aikuisia takapenkillä, mutta muuten tilavalle autolle on tarvetta. Eli mökkikamat, turvaistuimet ja muut rensselit mahtuvat mukavasti mukaan. Ainakin meidän perheellemme Insignia olisi juuri passeli valinta, varsinkin sillä ensi vuonna tulevalla 1.4 litraisella 140hv turbokoneella.




    Silloinhan se valinta on helppo, kun koko perhe on samaa mieltä - ja pelkän kuvan perusteella !

      
  • Suomessa ja Euroopassa keskimääräiset perhekoot pyörivät kahden hengen molemmin puolin. Suomessa esim. kolmen hengen tai sitä pienempiä perheitä on yli 80 % kaikista perheistä. Eli ylivoimaisesti suurin osa perheistä ei tarvitse suuria takatiloja.



    Sedanin ostajat ovat vanhempia iältään, kuin ovat saman mallin farmarin ostajat. Sedaniin siirrytään yleensä siinä vaiheessa kun lapset ovat siinä iässä, että he eivät enää matkusta vanhempien mukana. Esim. uudessa Accordissa asia on otettu huomioon siten, että sedanin ohjaus on farmaria kevyempi. Tämä on tehty nimenomaan sen takia, että sedanin ostajat ovat yleensä vanhempia, vähempi voimaisia ihmisiä verrattuna farmarin ostajiin.



    Autonvalmistajat eivät siis sattumalta tai muotioikusta suunnittele tai muotoile autoja. Jos olisi riittävä määrä perheitä, jotka koostuisivat viidestä karvahattua käyttävästä möhömahaisesta miehestä. Ja vielä haluaisivat ajaa ehdottomasti sedanilla, niin autonvalmistajat tekisivät niitä aivan varmasti - Suberb any one?



    Ps. Onhan Insignia kuvissa hyvännäköinen, varsin paljon auton muoto on saanut vaikutteita BMW:ltä.

      
  • Sinänsä mielenkiintoista pyrkimystä premium luokkaan Insigniassa on, että siinä esitellään sellainen tekninen edistyksellinen varuste, jota miltään muulta merkiltä ei vielä löydy:



    Opelin Insignia tunnistaa rajoitukset automaattisesti liikennemerkeistä:

    http://www.duuniauto.fi/artikkelit/article114001.ece

      
  • AutoBild määrittelee Insignian koeajossa porrasperäisen auton näin:

    "Vanha kunnon porrasperä on määritelty uudelleen. Aikaisemmin perheet ostivat tämäntyyppisiä autoja. Äiti ja isä hankkivat nykyään kuitenkin mieluummin tila-auton tai katumaasturin. Se merkitsee, ettei neliovisten porrasperämallien tarvitse olla enää superkäytännöllisiä. Niiden tulee pikemminkin pystyä tuomaan esiin omistajansa hyvä maku. Siksi nykyajan sedan on matala ja leveä, puoliksi coupe ja neljäsosaltaan urheiluauto, jossa on mahdollisuus kuljettaa tarvittaessa myös pari henkilöä ihmisarvoisella tavalla. Siksi siinä on neljä ovea."



    Määritelmä on minusta aika osuva eli perheellisille joilla on pieniä lapsia on farmarit, tila-autot ja katumaasturit. Nuo on niitä tavaran- ja ihmisen-kuljetusmasiinoita, joihin saa lastata lastenrattaat ja pelit ja rensselit, joita lapsiperhe kuskaa mukanaan. Porrasperäiset autot ei ole tila-autoja ja nykyään ne muotoillaankin meneviksi ja sporttisiksi enemmistön maun mukaisesti, koska sellaisista porrasperistä ihmiset tykkää. Isommat porrasperäiset premiumit ja edustusautotkin on nykyään tapana muotoilla urheilullisiksi ja kun akseliväliä on tarpeeksi, niin silti saadaan takapenkille riittävästi pääntilaakin ja eihän siellä takapenkillä tarvitse istua hattu päässä. Ja urheilullisesti muotoillut porrasperät ovat myöskin nuorten mieleen ja sellaisen voi ostaa jos ei ole sitä ole isoa lapsilaumaa lastenrattaineen kuskattavanaan.



    Minusta Insignia on oikein onnistunut auto kuvissa ja muotoilu on tasapainoista ja tyylikästä ilman ylimääräisiä hauenleuka-keuloja, kromihilavitkuttimia koristeina tai ylisuuria tai ylikoristeltuja viiruvaloja edessä tai takana, joita vaikkapa Peugeot harrastaa ja tuollaisella muotoilulla on pilattu myöskin Mondeo. Mieleen tosiaan tulee BMW tuosta muotoilusta ihan hyvässä mielessä, koska Bemarikin on välillä mennyt metsään muotoiluissaan. Ja Insigniaan tulee myös farkku, joka on varmasti tilava, kuten on nykyinen Vectrankin farmari eli tilaa tarvitsevia ei ole Opelkaan unohtanut.

      
  • A-utoilija:

    AutoBild määrittelee Insignian koeajossa porrasperäisen auton näin:
    "Vanha kunnon porrasperä on määritelty uudelleen. Aikaisemmin perheet ostivat tämäntyyppisiä autoja. Äiti ja isä hankkivat nykyään kuitenkin mieluummin tila-auton tai katumaasturin. Se merkitsee, ettei neliovisten porrasperämallien tarvitse olla enää superkäytännöllisiä. Niiden tulee pikemminkin pystyä tuomaan esiin omistajansa hyvä maku. Siksi nykyajan sedan on matala ja leveä, puoliksi coupe ja neljäsosaltaan urheiluauto, jossa on mahdollisuus kuljettaa tarvittaessa myös pari henkilöä ihmisarvoisella tavalla. Siksi siinä on neljä ovea."


    Määritelmä on minusta siinä mielestä osuva, että ihmisten ajattelutavat ja asenteet seuraavat aina vuosia ympäröivän todellisuuden muutosten perässä.

    AutoBild puhuu muotina katumaastureista ja lifestylemuotoilluista eli epäkäytännöllisistä pikkuauton tilat omaavista porrasperistä samalla kun ympäristömuutos etenee ja polttoaineiden hinnat rikkovat viikko viikolta uusia ennätyksiä.

    Samalla tutkijat suosittavat ihmisiä vaihtamaan nykyiset rohmunsa 120 g/km-autoihin - säästyy ympäristö ja kukkaro.



    Jotenkin tuntuu, niin kuin ihmiset lukevat kyllä uutisia, mutta todellisuus ei oikein hahmotu - eletään eilistä päivää. Autotehtaat rakentavat aina vain uusia malleja maastureista, citymaastureista ja "isoista pikkuautoista", niinkuin mitään ei olisi tapahtunut !!!



    USA-laiset autotehtaat ovat jo suurissa vaikeuksissa, kun sikäläinen mallivalikoima ei mitenkään istu arkitodellisuuteen,

    sama lienee edessä tietyillä valmistajilla myös Euroopassa.

    Ja kukapa sen Opelin (ja Saabin) omistaakaan?

      
  • MatLog:



    AutoBild puhuu muotina katumaastureista ja lifestylemuotoilluista eli epäkäytännöllisistä pikkuauton tilat omaavista porrasperistä samalla kun ympäristömuutos etenee ja polttoaineiden hinnat rikkovat viikko viikolta uusia ennätyksiä.
    Samalla tutkijat suosittavat ihmisiä vaihtamaan nykyiset rohmunsa 120 g/km-autoihin - säästyy ympäristö ja kukkaro.




    No epäkäytännöllisistä pikkuauton tilat omaavista porrasperistä puhutaan kyllä pykälää pienemmissä autoissa eli tuollaista määritelmää voisi käyttää Audi A4, MB C ja BMW 3 kokoluokan autoista. Nuo pienemmät premiumit on auttamatta ahtaita takatiloiltaan. Itse jos 192 cm pitkänä säädän ajoasennon sopivaksi, niin ei siellä takana enää ole kovin mukava matkustaa ja saman kokoisen on turha edes yrittää. Ja kuitenkin varsinkin MB C-sarjaa käytetään paljon takseinakin eli en tiedä mitä taksikuskit oikein ajattelee autoja valitessaan. Kaipa kustannukset sanelee autonvalinnan heillekin. Nämä Insigniat, Mondeot, Passatit yms. on jo ihan tilavia autoja takatiloiltaan, joissa 190 cm takana matkustaa hyvin toinen samanlainen.

      
  • A-utoilija:

    Nämä Insigniat, Mondeot, Passatit yms. on jo ihan tilavia autoja takatiloiltaan, joissa 190 cm takana matkustaa hyvin toinen samanlainen.




    Mukava kuulla, minä kun en ole vielä Insigniassa istunut, joten en tuota tiennyt, lainaillut vain saksalaistoimittajien tekstiä. Missä itse olet päässyt kokasemaan ??

      
  • MatLog:

    A-utoilija:
    Nämä Insigniat, Mondeot, Passatit yms. on jo ihan tilavia autoja takatiloiltaan, joissa 190 cm takana matkustaa hyvin toinen samanlainen.


    Mukava kuulla, minä kun en ole vielä Insigniassa istunut, joten en tuota tiennyt, lainaillut vain saksalaistoimittajien tekstiä. Missä itse olet päässyt kokasemaan ??




    No laitapa linkkiä missä on Insignian takatiloista kommenttia. Itse olen referoinut AutoBild:ia, jossa takatilojen kerrottiin olevan asialliset ja siitä todisteena on takapenkillä istumassa aikuinen mies ja tilaa näyttää olevan. Toinen linkki löytyy tuolta, josta ote:



    http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/220602/vauxhall_insignia.html



    "At 4.82m long, the newcomer is 21cm bigger than the Vectra, but still manages to look quite sporty, as it’s the same height and only 50mm wider. It’s longer than the Mondeo, though, and, despite the swooping roofline, there’s as much rear headroom as in the Vectra. Legroom is improved, thanks to the extended wheelbase."



    Eli tuon mukaan takapenkin pääntilaa on saman verran mitä Vectrassa ja jalkatila on kasvanut. Pituuttakin autolla on 4.82 m eli ei ihan pikkuauto. Tuossa on minusta vaan virhe, että olisi pitempi mitä Mondeo, koska Mondeo on 484,5 cm pitkä, mutta kuitenkin Passat on 5 cm lyhempi.



    Tuolla linkissä on mielenkiintoisia vertailukuvia, joissa Insignia ja Mondeo on rinta rinnan samassa kuvassa edestä ja takaa. Minusta Mondeo jää selvästi jälkeen tyylikkyydessä.

      
  • A-utoilija:

    MatLog:
    A-utoilija:
    Nämä Insigniat, Mondeot, Passatit yms. on jo ihan tilavia autoja takatiloiltaan, joissa 190 cm takana matkustaa hyvin toinen samanlainen.


    Mukava kuulla, minä kun en ole vielä Insigniassa istunut, joten en tuota tiennyt, lainaillut vain saksalaistoimittajien tekstiä. Missä itse olet päässyt kokasemaan ??


    No laitapa linkkiä missä on Insignian takatiloista kommenttia. Itse olen referoinut AutoBild:ia, jossa takatilojen kerrottiin olevan asialliset ja siitä todisteena on takapenkillä istumassa aikuinen mies ja tilaa näyttää olevan. Toinen linkki löytyy tuolta, josta ote:

    http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/220602/vauxhall_insignia.html

    "At 4.82m long, the newcomer is 21cm bigger than the Vectra, but still manages to look quite sporty, as it’s the same height and only 50mm wider. It’s longer than the Mondeo, though, and, despite the swooping roofline, there’s as much rear headroom as in the Vectra. Legroom is improved, thanks to the extended wheelbase."

    Eli tuon mukaan takapenkin pääntilaa on saman verran mitä Vectrassa ja jalkatila on kasvanut. Pituuttakin autolla on 4.82 m eli ei ihan pikkuauto. Tuossa on minusta vaan virhe, että olisi pitempi mitä Mondeo, koska Mondeo on 484,5 cm pitkä, mutta kuitenkin Passat on 5 cm lyhempi.

    Tuolla linkissä on mielenkiintoisia vertailukuvia, joissa Insignia ja Mondeo on rinta rinnan samassa kuvassa edestä ja takaa. Minusta Mondeo jää selvästi jälkeen tyylikkyydessä.




    AMS: "niukka pääntila takana":

    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_-_produkte/hxcms_article_512909_13987.hbs



    Olen myös lukenut penkin mataluutta arvostellun.



    Onko auto tarkoitettu näyttelyesineeksi vai käyttötavaraksi, sen saa jokainen pohtia mielessään.

      
  • Onko auto tarkoitettu näyttelyesineeksi vai käyttötavaraksi, sen saa jokainen pohtia mielessään.


    käyttötavaraksi veikkaan?

    voitko luotella mitkä autot on tehty sitten siihen oikeeseen käyttöön jos mielestäsi lähes kaiki autot ovat ns, näyttelykamaa ?

      
  • alfred100:

    Onko auto tarkoitettu näyttelyesineeksi vai käyttötavaraksi, sen saa jokainen pohtia mielessään.

    käyttötavaraksi veikkaan?
    voitko luotella mitkä autot on tehty sitten siihen oikeeseen käyttöön jos mielestäsi lähes kaiki autot ovat ns, näyttelykamaa ?


    alfred vaan veikkailee. En ole mielestäni sanonut, että "lähes kaikki autot ovat ns. "näyttelykamaa". Tällä palstallakin on vertailtu Superbin ja Insignian muotoilua. Olen jo aiemmin sanonut, että Superbin muotoilussa on käytännöllisyyttä korostettu, mm. sen voisi sanoa olevan "käyttötavara". Toki useimmille se on liian iso, mutta jos tuote ja käyttötarpeet kohtaavat, niin OK.



    Tärkeintä on autoa hankittaessa pitää mielessä, mitä tarpeita sillä aikoo tyydyttää. Voi tietenkin olla, että siellä kaiken takana (tai edessä!) ne mielikuvat ja statusajattelu jylläävät, mutta näinä aikoina tavallisen palkannauttijan kannattaa pitkään harkita millaisen auton hankkii.



    Jos raha ei ole ongelma, voi hankkia ihan minkä auton haluaa. Jos on varaa ostaa ja pitää mikä auto tahansa, on myös varaa vaihtaa se toiseen, jos ei valinta satu pitemmän päälle miellyttämään.

      
  • Tärkeintä on autoa hankittaessa pitää mielessä, mitä tarpeita sillä aikoo tyydyttää.


    kerrankin samaa mieltä....!! tarpeet meillä kaikilla on erilaiset joten sen myötä myös autotkin. Se että voiko tarpeitaan sitten tyydyttää (piisaako pelimerkit) on sitten vain harvojen herkkua, ei niitä suomessa montaa tuhatta ole. Toivottavasti itse kuulun niihin joskus..vielä on niin pitä matka tuohon tilaan että usko meinaa loppua. Jotes tässät sitä sitten kompromissilal ajellaan...ja loppuen lopuksi ihan tyytyväisenä.



    palatakseni aiheeseen. Tuo insignian liinennemerkisysteemi...ei taida taas toimia talviolosuhteissa.....ei myöskään tuo kaistavahti....

    näppärä idea sinänsä, monesi ei muista mikä rajoitus on parhaillaan voimassa.....

    GPS pohjainen systeemi voisi olla käyttävarmempi....jos vaikak tielikennelaitos naputtelis datan systeemiin....vai onko tollainen jo käytössä....gepsiä kun en omista

      
  • MatLog:



    AMS: "niukka pääntila takana":
    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_-_produkte/hxcms_article_512909_13987.hbs

    Olen myös lukenut penkin mataluutta arvostellun.

    Onko auto tarkoitettu näyttelyesineeksi vai käyttötavaraksi, sen saa jokainen pohtia mielessään.




    Tuon verran löysin vanhalla koulu-saksalla mainintaa takatiloista ja olet jo tuomitsemassa Insigniaa täysin kelvottomaksi takatiloistaan:

    "vorn sitzt es sich gut, hinten mangelt es Großgewachsenen etwas an Kopffreiheit."



    Olisikohan jotenkin jo ennakkokäsityskin autosta negatiivinen, kenties Opel ei merkkinä kiinnosta?



    Muuten TM kirjoitti Audi A6:sta koeajossaan aikanaan seuraavaa:

    "Takaistuimet eivät välttämättä täytä auton kokoluokalle asetettavia vaatimuksia. Penkki on alhaalla, jolloin istuma-asennosta muodostuu "polvet pystyssä"-tyylinen. Näin reisituenta jää puuttumaan. Istuin on selvästi muotoiltu kahdelle. Keskipaikka täyttää vain tilapäiskuljetuksen vaatimukset".



    Sehän nyt ei ole mitään uutta ja yllättävää, että nykyautoissa istutaan takana matalalla ja eipä kovin suuria ylistyksiä saa takatiloistaan iso Audikaan.

      
  • A-utoilija:

    MatLog:


    AMS: "niukka pääntila takana":
    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_-_produkte/hxcms_article_512909_13987.hbs

    Olen myös lukenut penkin mataluutta arvostellun.

    Onko auto tarkoitettu näyttelyesineeksi vai käyttötavaraksi, sen saa jokainen pohtia mielessään.


    Tuon verran löysin vanhalla koulu-saksalla mainintaa takatiloista ja olet jo tuomitsemassa Insigniaa täysin kelvottomaksi takatiloistaan:
    "vorn sitzt es sich gut, hinten mangelt es Großgewachsenen etwas an Kopffreiheit."

    Olisikohan jotenkin jo ennakkokäsityskin autosta negatiivinen, kenties Opel ei merkkinä kiinnosta?

    Muuten TM kirjoitti Audi A6:sta koeajossaan aikanaan seuraavaa:
    "Takaistuimet eivät välttämättä täytä auton kokoluokalle asetettavia vaatimuksia. Penkki on alhaalla, jolloin istuma-asennosta muodostuu "polvet pystyssä"-tyylinen. Näin reisituenta jää puuttumaan. Istuin on selvästi muotoiltu kahdelle. Keskipaikka täyttää vain tilapäiskuljetuksen vaatimukset".

    Sehän nyt ei ole mitään uutta ja yllättävää, että nykyautoissa istutaan takana matalalla ja eipä kovin suuria ylistyksiä saa takatiloistaan iso Audikaan.




    "Isoja pikkuautoja" on toki muitakin kuin Insignia, varsinkin nk. Premium-merkit niitä ovat viljelleet. Minulla on aikoinaan ollut Opelkin, joten merkkiä en sinänsä syrji.



    Kysyn vain: mihin niitä isoja ulkomittoja tarvitaan, jos ei sisätiloja varten?? Naapurin silmiä varten, vai ???

      
  • alfred100:



    Tuo insignian liinennemerkisysteemi...ei taida taas toimia talviolosuhteissa.....ei myöskään tuo kaistavahti....
    näppärä idea sinänsä, monesi ei muista mikä rajoitus on parhaillaan voimassa.....
    GPS pohjainen systeemi voisi olla käyttävarmempi....jos vaikak tielikennelaitos naputtelis datan systeemiin....vai onko tollainen jo käytössä....gepsiä kun en omista




    Kyllä monesta kannettavasta navigaattorista löytyy tänäpäivänä jo nopeusrajoitustieto. Sen hyödyllisyys on Suomessa kyseenalainen talvirajoitusten takia.



    Insignian laite vaikuttaa erittäin pätevältä, Suomessa ei ainakaan viime talvina ole ollut montaakaan päivää ainakaan etelä suomessa, jolloin liikennemerkit olisi muurautuneet umpeen. Tuo varuste siis paljon täsmällisempi kuin joku gps ohjelmistopohjainen vanhoine tietokantoineen.



    Soisi yleistyvän myös muille merkeille, sillä monesti sitä tulee ajaessaan pohtineeksi mikähän rajoitus tiellä onkaan...60 vai 80...

      
  • Suomessa ei ainakaan viime talvina ole ollut montaakaan päivää ainakaan etelä suomessa, jolloin liikennemerkit olisi muurautuneet umpeen




    Ei ehkä liinennemerkit, mutta se kameran lasi siellä jossain autossa, talvella rapa lentää ja auto ei välttämärtä kovin puhtaana keulasta pysy. No ompahan syy pitää auto puhtaana !



    Koska kyseessä on taas uusinta uutta tekniikka, hinnoiotelu suomessa pitää varmaan huolen siitä, että näitä ei joka pojan autossa nähdä. Jännä nähdä millainen hintalappu järjestelmälle tulee.

      
  • Tämän liikennemerkkien tunnistamisen videokameralla on mahdollista hankkia myös vanhempiin autoihin. Blaupunkt Travelpilot 500:ssa on navin yhteydessä videokamera, joka tunnistaa liikennemerkit. Toistaiseksi laite osaa ainoastaan Saksan liikennemerkit, mutta tämän kesän aikana eurooppalaiset liikenne merkit lisätään laitteen muistiin.

      
  • alfred100:



    Ei ehkä liinennemerkit, mutta se kameran lasi siellä jossain autossa, talvella rapa lentää ja auto ei välttämärtä kovin puhtaana keulasta pysy. No ompahan syy pitää auto puhtaana !

    Koska kyseessä on taas uusinta uutta tekniikka, hinnoiotelu suomessa pitää varmaan huolen siitä, että näitä ei joka pojan autossa nähdä. Jännä nähdä millainen hintalappu järjestelmälle tulee.




    Ainakin tähän astisissa eri automerkkien kamerasovelluksissa (kaistavahti, etäisyystutka) on kamera ollut aina tuulilasin takana taustapeilin yhteydessä. Eli lasinpyyhkijät pitävät kameranlinssin puhtaana liasta.



    Järjestelmän hinnoittelu ratkaisee miten yleinen siitä tulee. Kamerapohjaisten kaistavahtien hinta siinä ~900e (esim Audi A4), joten veikkaisin liikennemerkkikameran olevan samoissa hinnoissa...

      
  • Sinänsä mielenkiintoista pyrkimystä premium luokkaan Insigniassa on, että siinä esitellään sellainen tekninen edistyksellinen varuste, jota miltään muulta merkiltä ei vielä löydy:

    Opelin Insignia tunnistaa rajoitukset automaattisesti liikennemerkeistä




    Uusi BMW 7-sarja osaa nyt myös kameralla tulkita liikennemerkit:





    a camera fitted near the interior mirror permanently monitors the signs by the road as well as variable speed limit signs on overhead displays (for example on the motorway), comparing this data with the data already saved in the navigation system.




    Eli ei se Opeli kauaa edistyksellisenä pysynyt...

      
  • Nyt on sitten farmari esitelty:



    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_-_produkte/hxcms_article_514677_13987.hbs



    Ihan tyylikkäältä näyttäisi tuokin versio.

      
  • turbo-kiisseli:

    Sinänsä mielenkiintoista pyrkimystä premium luokkaan Insigniassa on, että siinä esitellään sellainen tekninen edistyksellinen varuste, jota miltään muulta merkiltä ei vielä löydy:

    Opelin Insignia tunnistaa rajoitukset automaattisesti liikennemerkeistä


    Uusi BMW 7-sarja osaa nyt myös kameralla tulkita liikennemerkit:


    a camera fitted near the interior mirror permanently monitors the signs by the road as well as variable speed limit signs on overhead displays (for example on the motorway), comparing this data with the data already saved in the navigation system.


    Eli ei se Opeli kauaa edistyksellisenä pysynyt...




    Insignialla ja 7-sarjan bemarilla on aikamoinen hintaero. Mielestäni ihan merkittävää, että Opeliin saa tuollaisen edistyksellisen varusteen.



      
  • Aplodit Opelille! :flower: Opel tarjoaa kerrankin kunnon vastusta muille merkeille. Insignia on paljon laadukkaampi autona kuin Vectra joka sai pikemminkin budjettiauton maineen... :confused: Insignia taas on voimakkaasti lifestyle-auto. Toisaalta kannattaa verrata Insigniaa pikemminkin Omegaan :wink: . Insignia on pikemminkin sitä koko- ja laatuluokkaa. Vectra oli alunperin suunniteltu Astran ja Omegan välimuoto joka Omegan valmistuksen loppumisen jälkeen rosvosi Omegan paikan mallistossa. Mielestäni Opelin kannattaisi kehittää oikeasti Vectra B:n kokoluokkaa oleva auto C-segmenttiin uudella nimellä. Voisi saada samanlaista menestystä kuin Skoda Octavia kokoluokassaan :smile: . No, kaikesta huolimatta kova vastus Passatille tulee olemaan :sunglasses: !

      
  • AutoBild 17/08 hiukan vertaili insigniaa passattiin. Passatin takapenkillä kylliksi tilaa ja Opelissa on paljon tilaa. Kyllä kai se jo on uskottava tiloiltaan ihan 5 hengen autoksi? Materiaalien ja viimeistelyn osalta kehuminen jatkuu. Täytyy muistaa AB:kin usein olleen VW:hen lääpällään, joten kehumisen määrä hämmästyttää!

      
  • jokaka:

    AutoBild 17/08 hiukan vertaili insigniaa passattiin. Passatin takapenkillä kylliksi tilaa ja Opelissa on paljon tilaa. Kyllä kai se jo on uskottava tiloiltaan ihan 5 hengen autoksi? Materiaalien ja viimeistelyn osalta kehuminen jatkuu. Täytyy muistaa AB:kin usein olleen VW:hen lääpällään, joten kehumisen määrä hämmästyttää!




    Luin tuota AutoBildiä pikaisesti kaupassa. Siinähän oli kuvia, jossa nuo oli vierekkäin sisältä ja ulkoa. Passatin kantikas muotoilu vaikutti kyllä jotenkin vanhentuneelta tuon Insignian rinnalla. Myös sisätiloissa Insignia oli paljon tyylikkäämmän näköinen. Melkeinpä taidettiin Insignian kehua olevan lähes kaikessa Passatia edellä, myös äänieristys on tietojen mukaan Passatia parempi. Ajettavuutta ei tietenkään vielä voitu vertailla, joten se on arvoitus suhteessa Passatiin. Jos siinäkin ollaan Passatia edellä, niin kasassa on kyllä melko hyvä pakkaus ja varsin kiinnostava uusi auto.

      
  • Oishan se kiva jos Passatin kuristusotteeseen vertailujen ykköspaikasta saataisiin muutosta. Passat on kyllä mainio auto mutta eiköhän tuo menestys jo riitä, let´s move on :wink:

      
  • ainakin opel myyjät odottavat paljon insignialta koska selkeasti parasta opelilta pitkään aikaan

    opelin myyntihän on laskenut todella paljon 2000 luvulla

      
  • jokaka:

    AutoBild 17/08 hiukan vertaili insigniaa passattiin. Passatin takapenkillä kylliksi tilaa ja Opelissa on paljon tilaa. Kyllä kai se jo on uskottava tiloiltaan ihan 5 hengen autoksi? Materiaalien ja viimeistelyn osalta kehuminen jatkuu. Täytyy muistaa AB:kin usein olleen VW:hen lääpällään, joten kehumisen määrä hämmästyttää!


    AutoBildin kuvistakin näki, että "mannekiinina" toimineena korkeintaan keskimittaisella toimittajalla oli Insigniassa pää tosi lähellä kattoa. Koska auton akseliväli vaikuttaa matkustamon pituuteen, varmasti jalkatilat Insigniassa riittävät, ja ovat suuremmat kuin Passatissa. Edelleen jää kysymys pääntiloista aikuiskokoisille, ja takapenkin istuinosan korkeudesta.

    Suoraan sivulta kuvattuna Insignia muistuttaa jotenkin Kia Magentista.





      
  • "Mannekiinillä" on ainakin polvet enemmän koukkussa Passatin penkillä kuvista päätellen, joten opelin istuinosa olisi korkeammalla. Toimittajan pituutta en lähde arvioimaan.

      
  • uudessa autobildissä oli listattuna insignian moottorivaihtoehdot....

    pätevä 2 litran peruskone puutuu....140 hv 1.8 on vähän nuhainen kulkija ja seuraava olikin jo 220hv 2.0 turbo.... hinta lienee sen mukainen. Insignia kaipaisi kaverikseen kyllä myös tuhon väliin sopivan pensakoneen. Missähän on ooppelin vanha 2.2 bensa ? Lineeko tuo kone uudistumassa kun ei ole listoille ?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit