Juu , tuli toissapäivänä promootiokiertueen Turun osiossa otettua pienet "kojikset",ja täytyy sanoa,että mielestäni Nissan on nyt onnistunut oikein komeasti. Koe versio oli 2l neliveto,joka parin korttelin kierron jälkeen jätti jopa yllättävän positiivisen ensivaikutelman. Kiinnostuin ihan vakavasti! Hyvin jämäkän ,äänettömän, ja suorituskyvyltäänkin mukavan oloinen. Näkyvyys taakse pikatutustumisen perusteella ainoa miinus. Ps-muuten hienosti järjestetty tilaisuus tarjoiluineen kaikkineen ko. es . kiitos !
Eilen koeajoin 4wd Tekna Quashqain 2-liraisella bensakoneella. Yllätyin positiivisesti auton jämäkkyydestä ja muista ominaisuuksista. Maantiellä luotettavan oloinen ja pirteä, kaupunkiajossa riittävän ketterä ja vääntävä. Muotoilu sopivan erottuva, mutta ei silti mikään katseenkerääjä. Mutta. Sisätilat 192-senttiselle aivan liian pienet. Siirtämällä penkin niin alas ja niin taakse kuin sai ja ratin säädöt äärimmilleen tilaa löytyi juuri ja juuri tarpeeksi turvalliseen etenemiseen. Yhtään pidempi ei autoon sovi. Lisäksi lasikatto syö pääntilaa ja taustapeili on lähes keskellä tuulilasia.
Jos olisin pystynyt autolla turvallisesti ajamaan, olisin kaupat tehnyt. On se teknisesti niin hyvä auto.
Olisikohan syytä palauttaa mieleen oikeaoppinen ajoasento
Jos sait kuvan, että ajaisin ns. "makuuasennossa", voin sanoa, että näin ei ole. Istun hyvinkin pystyssä, käsivarret hieman koukussa ja tukeva ote ratista niinkuin minulle aikanaan autokoulussa opetettiin. Ongelma on Quashqain penkin säätövarat ja sisätilojen mataluus, jota lasikatto ainakin ajamassani mallissa vielä verotti, sekä ratin säätöjen riittämättömyys. Tästä syystä ratti ottaa niin ylös ja taakse vedettynä kuin säätövara sallii polviin ja reisiin kiinni, eikä jalkojen liikuttamiseen ole tilaa. Jos joutuisin tilanteeseen, jossa pitäisi siirtää jalkaa nopeasti kaasulta jarrulle, minulta se jäisi tässä autossa tekemättä, koska jalkani ottaisivat rattiin kiinni ja päin mentäisiin. Taustapeilin sijoittaminen näin alas, kuin se Quashqaissa on, peittää kokoiseltani näkyvyyden koko oikealle puolelle tuulilasia. Laskemalla penkki niin alas kuin sen saa, on yleensä mahdollista nähdä peilin alta edes jotain. Sokkona, pää katossa ja jalat ratin alla solmussa ajaminen on hyvin vaarallista edes pienillä nopeuksilla, kuten kaikki tietävät. Nämä sopivuusongelmat ovat näitä seikkoja, joita ei tule ajatelleeksi, ennenkuin osuu omalle kohdalle. Sama ongelma vaivaa myös suurinta osaa muista saman kokoluokan autoista ja kokoisiani on aina vaan enemmän.
Mutta, mikä ihmeellistä : viimeinkin japanilainen henkilöauto, johon saa dieselin yhteyteen AUTOMAATTILAATIKON !!! Siitä pisteet Nissanille. Autosta en muuten tiedä sen enempää.
Mutta, mikä ihmeellistä : viimeinkin japanilainen henkilöauto ...
Qashqain "myyntivaltti" on nimenomaan ollut "Euroopassa suunniteltu ja valmistettu" auto. Eli ei tossa (valitettavasti) Japsia ole muuta kuin valmistajan nimi.
Ei ne useimmat muutkaan "japanilaiset" taida kovin japanilaisia olla, mutta Qashqain dieselversiossa taitaa olla moottori ja vaihteisto suoraan Rellulta. Ei oikein herätä luottamusta ainakaan henkilökohtaisesti. Muuten kylläkin aika pätevän oloinen auto.
Kävin tänään koestamassa 2.0 4x4 cvt versiota. Melultaan ihan ok, tosin itsellä vm.92 carina 16" kesärenkailla oli referenssinä, ja Datsunissa kitkat. Moottori piti kiihdyttäessä kyllä meteliä, mutta tasaisessa ajossa pysytteli vaiti. Cvt laatikko oli positiivinen yllätys, vaihtoi todella pehmeästi/huomaamattomasti ja osasi taajamanopeuksissa laskea kierrokset 1100 r/min lukemiin. Tämä osaltaan teki ajosta hiljaista. Ajettavuudesta sen verran että sekä CRV ja RAV4 olivat "selvästi" tukevampia ajaa, enemmän henkilöauton tuntuisia. Se että Nissan tuntui kiikkerämmältä ei välttämättä ole huono asia. Nissanilla ei tehnyt edes mieli ajaa kahva edellä mutkaan. Kallistelusta johtuen Nissanilla tuli myös kadun kulmat otettua varovaisemmin kuin mitä Hondalla tai Toyotalla. Varustelusta sen verran että kilpailijoihin nähden samalla rahalla lähtee Nissan liikkeestä paljon enemmän herkkuja mukaan. Lasikatto oli hieno, tosin ei takanaolijat torvensoitosta päätellen olleet samaamieltä, kun katselin taivasta ja muut jo vaihtuneita vihreitä.(kun tässä talvilomalla ollaan niin ei niin väliä vaikka yhdet tai kahdet vihreät nukkuisikin ohi ) Ihan ok "Japanin Jeeppi"
Pitkaan etsin hinta/laatusuhteeltaan jarkevaa nelivetoista ja automaatilla varustettua autoa. Loppusuoralle omilla kriteereillani paasivat Subarun Legacy Outback ja Nissan Qashai.
Qashqain 2 litran bensakoneversion koeajon perusteella auto on jamakan tuntuinen ja laatuvaikutelma ok. Auton mittoihin nahden etuistuimilla on hyvin tilaa ja tavaratila vaikuttaa myos tilavalta. Huonoiten Datsunin rakentajat ovat onnistuneet takapenkin jalkatiloissa ja ohjauksessa, joka on keskialueella hieman jaykan tuntuinen. Joka tapauksessa koeajo antoi hyvan kuvan autosta ja tilasin 2 litran dieselilla ja 6-lovisella automaatilla olevan Qashqain. Mielestani Qashqain hinta varustetasoon ja ominaisuuksiin nahden on kilpailijoitaan edullisempi.
Qashqai voitti Golf Plussan mm.Saksan autobildin testissä. Harvemmin on saksalaisten nähty myöntävän että jokin on ollut kotimaalaista parempaa. Päätelkääpä siitä jotain!
[Järkipää muokkasi tätä viestiä 10.06.2007 klo 02:53]
1.6 koeajettu ja jämäkän oloinen oli.
Kyseinen QQ 1.6 acenta tilattu
Juu , tuli toissapäivänä promootiokiertueen Turun osiossa otettua pienet "kojikset",ja täytyy sanoa,että mielestäni Nissan on nyt onnistunut oikein komeasti. Koe versio oli 2l neliveto,joka parin korttelin kierron jälkeen jätti jopa yllättävän positiivisen ensivaikutelman. Kiinnostuin ihan vakavasti! Hyvin jämäkän ,äänettömän, ja suorituskyvyltäänkin mukavan oloinen. Näkyvyys taakse pikatutustumisen perusteella ainoa miinus. Ps-muuten hienosti järjestetty tilaisuus tarjoiluineen kaikkineen ko. es . kiitos !
Eilen koeajoin 4wd Tekna Quashqain 2-liraisella bensakoneella. Yllätyin positiivisesti auton jämäkkyydestä ja muista ominaisuuksista. Maantiellä luotettavan oloinen ja pirteä, kaupunkiajossa riittävän ketterä ja vääntävä. Muotoilu sopivan erottuva, mutta ei silti mikään katseenkerääjä. Mutta. Sisätilat 192-senttiselle aivan liian pienet. Siirtämällä penkin niin alas ja niin taakse kuin sai ja ratin säädöt äärimmilleen tilaa löytyi juuri ja juuri tarpeeksi turvalliseen etenemiseen. Yhtään pidempi ei autoon sovi. Lisäksi lasikatto syö pääntilaa ja taustapeili on lähes keskellä tuulilasia.
Jos olisin pystynyt autolla turvallisesti ajamaan, olisin kaupat tehnyt. On se teknisesti niin hyvä auto.
Olisikohan syytä palauttaa mieleen oikeaoppinen ajoasento
Qashqain pohjalevylle saa tilavammankin kulkupelin:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=138942
Olisikohan syytä palauttaa mieleen oikeaoppinen ajoasento
Jos sait kuvan, että ajaisin ns. "makuuasennossa", voin sanoa, että näin ei ole. Istun hyvinkin pystyssä, käsivarret hieman koukussa ja tukeva ote ratista niinkuin minulle aikanaan autokoulussa opetettiin. Ongelma on Quashqain penkin säätövarat ja sisätilojen mataluus, jota lasikatto ainakin ajamassani mallissa vielä verotti, sekä ratin säätöjen riittämättömyys. Tästä syystä ratti ottaa niin ylös ja taakse vedettynä kuin säätövara sallii polviin ja reisiin kiinni, eikä jalkojen liikuttamiseen ole tilaa. Jos joutuisin tilanteeseen, jossa pitäisi siirtää jalkaa nopeasti kaasulta jarrulle, minulta se jäisi tässä autossa tekemättä, koska jalkani ottaisivat rattiin kiinni ja päin mentäisiin. Taustapeilin sijoittaminen näin alas, kuin se Quashqaissa on, peittää kokoiseltani näkyvyyden koko oikealle puolelle tuulilasia. Laskemalla penkki niin alas kuin sen saa, on yleensä mahdollista nähdä peilin alta edes jotain. Sokkona, pää katossa ja jalat ratin alla solmussa ajaminen on hyvin vaarallista edes pienillä nopeuksilla, kuten kaikki tietävät. Nämä sopivuusongelmat ovat näitä seikkoja, joita ei tule ajatelleeksi, ennenkuin osuu omalle kohdalle. Sama ongelma vaivaa myös suurinta osaa muista saman kokoluokan autoista ja kokoisiani on aina vaan enemmän.
Mutta, mikä ihmeellistä : viimeinkin japanilainen henkilöauto, johon saa dieselin yhteyteen AUTOMAATTILAATIKON !!! Siitä pisteet Nissanille. Autosta en muuten tiedä sen enempää.
Qashqain "myyntivaltti" on nimenomaan ollut "Euroopassa suunniteltu ja valmistettu" auto. Eli ei tossa (valitettavasti) Japsia ole muuta kuin valmistajan nimi.
Ei ne useimmat muutkaan "japanilaiset" taida kovin japanilaisia olla, mutta Qashqain dieselversiossa taitaa olla moottori ja vaihteisto suoraan Rellulta. Ei oikein herätä luottamusta ainakaan henkilökohtaisesti. Muuten kylläkin aika pätevän oloinen auto.
Eikös nuo Rellun kiisselit ole aika hyviä ja kehitetty yhteistyössä muitten motinvalmistajien kanssa?
Kävin tänään koestamassa 2.0 4x4 cvt versiota. Melultaan ihan ok, tosin itsellä vm.92 carina 16" kesärenkailla oli referenssinä, ja Datsunissa kitkat. Moottori piti kiihdyttäessä kyllä meteliä, mutta tasaisessa ajossa pysytteli vaiti. Cvt laatikko oli positiivinen yllätys, vaihtoi todella pehmeästi/huomaamattomasti ja osasi taajamanopeuksissa laskea kierrokset 1100 r/min lukemiin. Tämä osaltaan teki ajosta hiljaista. Ajettavuudesta sen verran että sekä CRV ja RAV4 olivat "selvästi" tukevampia ajaa, enemmän henkilöauton tuntuisia. Se että Nissan tuntui kiikkerämmältä ei välttämättä ole huono asia. Nissanilla ei tehnyt edes mieli ajaa kahva edellä mutkaan. Kallistelusta johtuen Nissanilla tuli myös kadun kulmat otettua varovaisemmin kuin mitä Hondalla tai Toyotalla. Varustelusta sen verran että kilpailijoihin nähden samalla rahalla lähtee Nissan liikkeestä paljon enemmän herkkuja mukaan. Lasikatto oli hieno, tosin ei takanaolijat torvensoitosta päätellen olleet samaamieltä, kun katselin taivasta ja muut jo vaihtuneita vihreitä.(kun tässä talvilomalla ollaan niin ei niin väliä vaikka yhdet tai kahdet vihreät nukkuisikin ohi )
Ihan ok "Japanin Jeeppi"
Pitkaan etsin hinta/laatusuhteeltaan jarkevaa
nelivetoista ja automaatilla varustettua autoa.
Loppusuoralle omilla kriteereillani paasivat Subarun
Legacy Outback ja Nissan Qashai.
Qashqain 2 litran bensakoneversion koeajon perusteella
auto on jamakan tuntuinen ja laatuvaikutelma ok.
Auton mittoihin nahden etuistuimilla on hyvin tilaa
ja tavaratila vaikuttaa myos tilavalta. Huonoiten
Datsunin rakentajat ovat onnistuneet takapenkin
jalkatiloissa ja ohjauksessa, joka on keskialueella
hieman jaykan tuntuinen. Joka tapauksessa koeajo
antoi hyvan kuvan autosta ja tilasin 2 litran dieselilla
ja 6-lovisella automaatilla olevan Qashqain. Mielestani
Qashqain hinta varustetasoon ja ominaisuuksiin
nahden on kilpailijoitaan edullisempi.
Qashqai voitti Golf Plussan mm.Saksan autobildin testissä. Harvemmin on saksalaisten nähty myöntävän että jokin on ollut kotimaalaista parempaa. Päätelkääpä siitä jotain!