Bmw 120d/ M-B A 200 cdi/ Volvo C30 D5

51 kommenttia
«1

Muilla kokemuksia Bemarin 120d:sta? Itselläni kokemus vain 130i:sta joka oli kyllä varsin miehekäs jo tehojensa puolesta.. tuo 120d vaan on näinä päivinä jo kulutuksen takia fiksumpi valinta.. Rinnalla mersun A 200 cdi sekä Volvon C30 185 heppaisella D5 koneella..

Mielipiteitä em. peleistä tai kokemuksia??

Itse olen em. pitänyt aina ylihinnoiteltuina mutta jossain tapauksessa (muuttoautona) kyllä kiinnostaisi..

  
  • Itse valitsisin noista Volvon ihan fiilispohjalta. Tosin onhan siinä joukoin isoin kone, ja olisikohan ollut peräti Auto Expressin, jossa se voitti C:n ja A3:men. Mutta nuo testithän ovat vain testejä, ja tuloksia löytyy kumpaankin suuntaan, joten koeajolle mars! A:n tosin unohtaisin kokonaan.

    Nyt sitten vaan odotellaan PutPutia haukkumaan Volvoa etuvetoiseksi proomuksi ja muutenkin kelvottomaksi sekä ylistämään bemarin jumalasta seuraavaksi. Näin se menee tällä palstalla.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 16.05.2007 klo 22:27]
      
  • Lainaus:
    16.05.2007 klo 22:22 Simppa- kirjoitti
    Itse valitsisin noista Volvon ihan fiilispohjalta. Tosin onhan siinä joukoin isoin kone, ja olisikohan ollut peräti Auto Expressin, jossa se voitti C:n ja A3:men. Mutta nuo testithän ovat vain testejä, ja tuloksia löytyy kumpaankin suuntaan, joten koeajolle mars! A:n tosin unohtaisin kokonaan.

    Nyt sitten vaan odotellaan PutPutia haukkumaan Volvoa etuvetoiseksi proomuksi ja muutenkin kelvottomaksi sekä ylistämään bemarin jumalasta seuraavaksi. Näin se menee tällä palstalla.


    Niin.. toivotaan asiallisia vastauksia :smile: Itse pidän C30:sen ulkonäöstä suuresti ja testeissä pärjännyt hyvin.. ja Volvon diesel kyllä mielestäni kestää vertailun minkä tahansa rinnalla.. Joillekin ehkä yllätyksenä, pidän myös 1- bmw:n ulkonäöstä.. ihan karvahattumallina bemarissa ei niin kiinnostava kojelauta mutta jos esim. puhutaan muuttoautomahdollisuudesta.. tuskin tulisi mikään karvahattumalli :kiss: Mitä nyt kuvia olen nähnyt uudesta Ykkösestä, näyttää hyvältä.. ulkoa Ykkönen on vieläpä urheilullinen.. Itse en ainakaan suoralta kädeltä hylkää A-mersua, ulkonäkö miellyttää ja sisältä todella hyvännäköinen. Verrattuna sekä Volvoon että bemariin, kylläkin heikkotehoisin..

      
  • Nyt täytyy sanoa Putputin uhallakin että valitseisin Bemarin! Jotenkin olen tykästynyt 1-sarjalaisen ulkonäköön. Ilmeisesti se on niin ruma, että on jo komea. C30:n ideaa en ole ymmärtänyt alun alkaenkaan. V50 on taas ihan auto ainakin meikäläisen tarpeisiin.

      
  • Minun ei tarvitse miettiä yhtään noista vaihtoehdoista. Se on Volvo. Juuri C30 malli on mielestäni hieno ja siinä on jotain omaa, toisin kuin vaikkapa uudessa kasikymppisessä.

    [vernon vili muokkasi tätä viestiä 17.05.2007 klo 12:21]
      
  • BMW 120dA:n rinnalle voisi laittaa Mersulta myös B200CDiA:n ja Volvolta V50D5A:n. Audi A3 SportBack 2.OTDI S-tronic kuulunee vielä samaan "luokkaan"

      
  • Minun subjektiivisen rehellinen mielipiteeni on että BMW on ainoa noista jolla kehtaisin ajaa.

    Mercedeksellä ja Volvolla on mukavia auton näköisiä automalleja, mutta A-sarja ja C30 eivät kuulu niihin.

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 00:19 olmi kirjoitti
    Minun subjektiivisen rehellinen mielipiteeni on että BMW on ainoa noista jolla kehtaisin ajaa.

    Mercedeksellä ja Volvolla on mukavia auton näköisiä automalleja, mutta A-sarja ja C30 eivät kuulu niihin.



    aika samoilla linjoilla. eivät ole tarpeeksi miehisiä makuuni, mutta jos pitäisi valita joku niin bemari :innocent:

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 00:19 olmi kirjoitti
    Minun subjektiivisen rehellinen mielipiteeni on että BMW on ainoa noista jolla kehtaisin ajaa.


    Täsmälleen.

    Mersu menisi myös läpi, mutta B-sarjalaisena.

      
  • Tjaa,, itselläni on näköjään senverran kapea-alainen näkemys, että yksikään näistä ei minulle kelpaisi.

      
  • Minun mielestäni C30 taas on hävyttömän hyvän näköinen, ja 1-sarja näyttää lähinnä lihotetulta syöttöporsaalta. Toki bemarikin on varmaan autona erinomainen, mutta se ulkonäkö ei iske, ja onhan se aika kalliskin.

    A ei jotenkin vaan toimi meikäläisen kohdalla. Se näyttää lähinnä Vitolta pienoiskoossa, eivätkä sen ominaisuudetkaan ole käsittääkseni herättäneet suuria "hurraa" huutoja. Toki jos A:sta tykkäät, niin otat sen.

    Mielestäni ehdottomasti mielummin C30 kuin V50, jos ei tarvitse tilaa. C30 on parempi ajaakin, ja paljon paremman näköinen.

    Sitten ässä hihasta:
    Miten olisi Mini Cooper S? Meillä on Mini, tosin vain Cooper, mutta sekin on mielettömän kiva peli ajaa. Minin ratissa tosiaankin tuntuu, kuin suhaisi mikroautolla. Cooper S myös kulkee ihan mukavasti, sillä 170hv tarjoaa aikamoiset kyydit tuollaisessa koirankopissa.

      
  • Onko näissä autoissa yhdessäkään hiukkassuodatin?

      
  • Lainaus:
    16.05.2007 klo 23:24 Rampe2 kirjoitti
    Nyt täytyy sanoa Putputin uhallakin että valitseisin Bemarin! Jotenkin olen tykästynyt 1-sarjalaisen ulkonäköön. Ilmeisesti se on niin ruma, että on jo komea. C30:n ideaa en ole ymmärtänyt alun alkaenkaan. V50 on taas ihan auto ainakin meikäläisen tarpeisiin.


    Niin.. kait se C30 menee siinä missä A-mersu ja Bemarin Ykkönenkin.. Itsellä kun ei ole lapsia eikä koiria ja jos tosiaan tulisi mahdollisuus hankkia tuollainen "edullisemmin" niin kyllä haluaisin..

    Mulla nuo kaikki kolme ovat aika samalla lähtöviivalla.. Volvosta pidän joka mielessä mikä nyt varmasti ei tullut yllätyksenä.. A-mallista minulla on hyviä kokemuksia, ja sitten tuo bemarin pikku Ykkönen on mielestäni komea peli..

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 00:03 Mannni kirjoitti
    BMW 120dA:n rinnalle voisi laittaa Mersulta myös B200CDiA:n ja Volvolta V50D5A:n. Audi A3 SportBack 2.OTDI S-tronic kuulunee vielä samaan "luokkaan"



    Niin.. Taitavat nuo B-mersu sekä V50:nen mennä tilojensa puolesta isompaan luokkaan.. Tämä on vaan minun mielipide mutta jos verrataan A- ja B-mersua.. A-malli on hyvännäköinen auto kun taas B-malli ei jotenkin istu ainakaan minun silmään.. Tuo Audi taas ei ainakaan minua kiinnosta oikein millään asteella..

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 11:00 Simppa- kirjoitti
    Minun mielestäni C30 taas on hävyttömän hyvän näköinen, ja 1-sarja näyttää lähinnä lihotetulta syöttöporsaalta. Toki bemarikin on varmaan autona erinomainen, mutta se ulkonäkö ei iske, ja onhan se aika kalliskin.

    A ei jotenkin vaan toimi meikäläisen kohdalla. Se näyttää lähinnä Vitolta pienoiskoossa, eivätkä sen ominaisuudetkaan ole käsittääkseni herättäneet suuria "hurraa" huutoja. Toki jos A:sta tykkäät, niin otat sen.

    Mielestäni ehdottomasti mielummin C30 kuin V50, jos ei tarvitse tilaa. C30 on parempi ajaakin, ja paljon paremman näköinen.

    Sitten ässä hihasta:

    Miten olisi Mini Cooper S? Meillä on Mini, tosin vain Cooper, mutta sekin on mielettömän kiva peli ajaa. Minin ratissa tosiaankin tuntuu, kuin suhaisi mikroautolla. Cooper S myös kulkee ihan mukavasti, sillä 170hv tarjoaa aikamoiset kyydit tuollaisessa koirankopissa.



    Niin, makuasioista taitaa olla turha kiistellä :smile: Itse pidän 1-bemarin ulkonäöstä.. tosin Volvo on kyllä syötävän hyvännäköinen myös..

    No joo, tuo Mini Cooper S voisi olla yksi vaihtoehto myös.. Tuntuu vain että jos Miniä vertaa ihan mihin tahansa noihin kolmeen edellä mainittuun, Mini taitaa olla epäkäytännöllisin? Mini on yllättävän heikkoa palautetta saanut testeissä? Voin olla väärässä, en ole Miniin oikein tutustunut.. sisällä olen kyllä istunut, siihen jää kokemukset :smile:

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 11:08 mhj kirjoitti
    Onko näissä autoissa yhdessäkään hiukkassuodatin?



    Tuota tuota.. Volvosta ja mersusta en tiedä onko vakiona mutta kuitenkin saa.. bemarin mainoksessa kerrottiin että Ykkösen dieselmallit olisi vakiona varusteltu hiukkassuodattimin..

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 11:08 mhj kirjoitti
    Onko näissä autoissa yhdessäkään hiukkassuodatin?



    Volvosta ainakin löytyy vakiona, samoin taitaa bemarissa olal vakiotavaraa. Audiin lisävaruste, ja 99% todennäköisyydellä A-sarjaankin, sillä edes eemelissä ei ole hiukkasuodatinta vakiona. Kaikissa Volvoissa on hiukkasuodatin vakiona. Myös Fordin koneilla varustetuissa.

    Ei Mini ole saanut lainkaan huonoa palautetta testeistä, päinvastoin:

    http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201&make=Mini&mk=&model=1099&x=27&y=7

    http://www.channel4.com/4car/rt/mini/cooper+s/1082/1

    http://www.topgear.com/drives/YY/A0/

    Melkein kaikki testit, mitä olen tuosta Ministä lukenut ovat positiivissävytteisiä. On totta, ettei Mini ole mikään tilaihme, mutta eipä se C30 Volvolle paljoa häviä. Jos Volvon tilat riittävät, niin luulisi Minissäkin piisaavan tarpeeksi tilaa. Ja vaikka Cooper S on bensakoneella, niin alle 7l/100km ei luulisi syövän vararikkoon. Mini Cooper D syö sitten 4.4l/100km, jonka jokaisen lompakon luulisi kestävän.




    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 17.05.2007 klo 11:55]
      
  • [quote title="17.05.2007 klo 11:35 Jan79 kirjoitti"]


    No joo, tuo Mini Cooper S voisi olla yksi vaihtoehto myös.. Tuntuu vain että jos Miniä vertaa ihan mihin tahansa noihin kolmeen edellä mainittuun, Mini taitaa olla epäkäytännöllisin? Mini on yllättävän heikkoa palautetta saanut testeissä? Voin olla väärässä, en ole Miniin oikein tutustunut.. sisällä olen kyllä istunut, siihen jää kokemukset :smile:

    Ministä itselläni hyvät kokemukset, nimenomaan ajo-ominaisuudet ja käsiteltävyys noin yleensä. Tarkoitan siis vanhempia malleja. Ei varmaan niillä olisi hävettävää käsiteltävyyden suhteen monille vastaavan luokan nykykulkineille.

      
  • Uskallanpa väittää tämän edellisen "uuden" Minin pohjalta, että Mini on näistä reippaasti hauskin vietävä mutkatiellä. Edes BMW ei siinä touhussa pärjää.

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 11:57 Simppa- kirjoitti
    Uskallanpa väittää tämän edellisen "uuden" Minin pohjalta, että Mini on näistä reippaasti hauskin vietävä mutkatiellä. Edes BMW ei siinä touhussa pärjää.



    heheh, tässä vaiheessa kuuluu putputin hyökätä kimppuusi ja haukkua sinut maanrakoon, tietämättömänä ja junttina? :kiss:

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 12:06 petos kirjoitti
    Lainaus:
    17.05.2007 klo 11:57 Simppa- kirjoitti
    Uskallanpa väittää tämän edellisen "uuden" Minin pohjalta, että Mini on näistä reippaasti hauskin vietävä mutkatiellä. Edes BMW ei siinä touhussa pärjää.



    heheh, tässä vaiheessa kuuluu putputin hyökätä kimppuusi ja haukkua sinut maanrakoon, tietämättömänä ja junttina? :kiss:


    En tiedä, miten tämä "PutPut" suhtautuu Miniin. Onhan Mini kuitenkin aika pitkälti BMW, ja meidänkin Minissä on esimerkiksi takakontissa tarra, jossa on iso bemarin logo.

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 11:57 Simppa- kirjoitti
    Uskallanpa väittää tämän edellisen "uuden" Minin pohjalta, että Mini on näistä reippaasti hauskin vietävä mutkatiellä. Edes BMW ei siinä touhussa pärjää.


    Mini on BMW:n merkki ja joissakin maissa sitä markkinoidaan BMW Mininä. Onko se sitten nopeampi kuin 1-sarja? Ainakin AMS:n vertailussa näin ei ollut. Mini on aidosti persoonallinen ja säilyttää hintansa erittäin hyvin. Cooper S:n moottori lienee yksi parhaista, mitä tällä hetkellä on markkinoilla.

    Kolmesta ehdokkaasta kaksi on aidosti omanlaisia ja persoonallisia ja se yksi jäljelle jäänyt ei ole

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 12:30 juster kirjoitti

    Mini on BMW:n merkki ja joissakin maissa sitä markkinoidaan BMW Mininä. Onko se sitten nopeampi kuin 1-sarja? Ainakin AMS:n vertailussa näin ei ollut. Mini on aidosti persoonallinen ja säilyttää hintansa erittäin hyvin. Cooper S:n moottori lienee yksi parhaista, mitä tällä hetkellä on markkinoilla.

    Kolmesta ehdokkaasta kaksi on aidosti omanlaisia ja persoonallisia ja se yksi jäljelle jäänyt ei ole


    Mielestäni ratakierroksen nopeus ei kerro sitä, kuinka hauska autoa on viedä syheröisellä mutkatiellä. Fifth Gearkin kirjoitti, että "Mini ei varmasti ole nopein Hot Hatch, mutta takuulla hauskin ajaa". Mielestäni Mini on riemukkaampi ajaa kuin 1-sarja, ja sehän normaaliliikenteessä ratkaisee.

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 11:47 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    17.05.2007 klo 11:08 mhj kirjoitti
    Onko näissä autoissa yhdessäkään hiukkassuodatin?



    Volvosta ainakin löytyy vakiona, samoin taitaa bemarissa olal vakiotavaraa. Audiin lisävaruste, ja 99% todennäköisyydellä A-sarjaankin, sillä edes eemelissä ei ole hiukkasuodatinta vakiona. Kaikissa Volvoissa on hiukkasuodatin vakiona. Myös Fordin koneilla varustetuissa.

    Ei Mini ole saanut lainkaan huonoa palautetta testeistä, päinvastoin:

    http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=201&make=Mini&mk=&model=1099&x=27&y=7

    http://www.channel4.com/4car/rt/mini/cooper+s/1082/1

    http://www.topgear.com/drives/YY/A0/

    Melkein kaikki testit, mitä olen tuosta Ministä lukenut ovat positiivissävytteisiä. On totta, ettei Mini ole mikään tilaihme, mutta eipä se C30 Volvolle paljoa häviä. Jos Volvon tilat riittävät, niin luulisi Minissäkin piisaavan tarpeeksi tilaa. Ja vaikka Cooper S on bensakoneella, niin alle 7l/100km ei luulisi syövän vararikkoon. Mini Cooper D syö sitten 4.4l/100km, jonka jokaisen lompakon luulisi kestävän.



    No joo.. kiitos noista linkeistä.. Jos valitsisin Minin.. haluaisin ehdottomasti S-mallin.. pääasiassa mietintämyssyn alla kuitenkin on dieseltekniikka joten Ässä ei taida ihan ensimmäinen vaihtoehto olla.. Minin diesel taas ei mielestäni oikein kilpaile noiden kolmen kanssa?

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 11:52 MMS kirjoitti
    [quote title="17.05.2007 klo 11:35 Jan79 kirjoitti"]


    No joo, tuo Mini Cooper S voisi olla yksi vaihtoehto myös.. Tuntuu vain että jos Miniä vertaa ihan mihin tahansa noihin kolmeen edellä mainittuun, Mini taitaa olla epäkäytännöllisin? Mini on yllättävän heikkoa palautetta saanut testeissä? Voin olla väärässä, en ole Miniin oikein tutustunut.. sisällä olen kyllä istunut, siihen jää kokemukset :smile:

    Ministä itselläni hyvät kokemukset, nimenomaan ajo-ominaisuudet ja käsiteltävyys noin yleensä. Tarkoitan siis vanhempia malleja. Ei varmaan niillä olisi hävettävää käsiteltävyyden suhteen monille vastaavan luokan nykykulkineille.


    Käsittely varmasti kestää arvostelun.. pieni miinus kolmiovisuudesta.. viisiovinen käytännöllisempi.. Tavaratila myös minissä joukon pienin.. vissiin?

      
  • Kovasti mielipiteet menee ristiin. Hyvä niin; maailma olisi tylsä paikka elää jos kaikki olisi samaa mieltä.

    Oma valintani noista vaihtoehdoista on tosiaan Volvo, mutta nyt valinta perustuu pelkästään Intuitioon. En ole ajanut yhdelläkään noista autoista, mutta silti luulen että Volvoon päätyisin. Väite perustuu siihen, että tuskin mikään noista on kovin huono auto ja silloin tunne ratkaisee.

    Ehkä syynä on "lukkarinrakkaus" Volvon 1800 ES malliin, vaikka en muuten hirvittävä Volvon ystävä olekkaan.




    [vernon vili muokkasi tätä viestiä 17.05.2007 klo 15:31]
      

  • Kyllä noita tehokkaampia diesel hatchbackejä löytyy myös mm.

    Seat Leon FR 170 TDI
    Volkswagen Golf GT 2,0 TDI 125 kW
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 15:13 Jan79 kirjoitti
    No joo.. kiitos noista linkeistä.. Jos valitsisin Minin.. haluaisin ehdottomasti S-mallin.. pääasiassa mietintämyssyn alla kuitenkin on dieseltekniikka joten Ässä ei taida ihan ensimmäinen vaihtoehto olla.. Minin diesel taas ei mielestäni oikein kilpaile noiden kolmen kanssa?


    Kyllä Cooper D tarjoaa aikalailla saman suorituskyvyn kuin A200 CDI.

    Onhan Minissä pienin tavaratila, mutta luulisin, ettei se käytännössä häviä Volvolle paljoakaan. Lisäksi C30 vollekin on luonnollisesti kolmeovinen, samoin kuin mersu. Mersuun toki saa ne takaovet lisähintaan. Bemariin muuten 5-ovisuus on myös lisävaruste. BMW maksaa aika huimat 39700€ viisiovisena.

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 15:54 turbo-kiisseli kirjoitti

    Kyllä noita tehokkaampia diesel hatchbackejä löytyy myös mm.

    Seat Leon FR 170 TDI
    Volkswagen Golf GT 2,0 TDI 125 kW
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD


    No joo.. ja sekaan soppaan täytyy heittää vielä 177 hevosvoimainen Toyota Auris..

      
  • Lainaus:
    17.05.2007 klo 16:11 Jan79 kirjoitti
    No joo.. ja sekaan soppaan täytyy heittää vielä 177 hevosvoimainen Toyota Auris..

    Pistetään soppa kiehumaan... Nissan Qashqai (37930 euroa) olisi nelivetoinen poikamiehen unelma.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit