Volkswagen Scirocco

60 kommenttia
«1

Onnittelut Volkswagenille uudesta Sciroccosta! Hieno auto tyylillisesti.



Olen jo monia vuosia inhonnut Volkswageneita niiden järkyttävän rumuuden ja tylsyyden vuoksi; niihin on aina mielessäni liittynyt tuulipuku ja kaljun peitoksi pään sivulta vedellä kammatut, 50 senttiset hiukset, jotka rasvaisina on asetettu huolellisesti mutta irvokkaasti häpeällisenä koetun aukion varjelukseksi.



Mutta nytpä näkyy Volkswagen ponnekkaasti taistelevan sitä vuosia kalvaneen junttiauton imagoa vastaan! Tätä täytyy tervehtiä ilolla! Scirocco on kaunis auto ja toivottavasti innoittaa muitakin valmistajia seksikkäämpään muotoiluun. Ainoa moite liittyy kojetauluun, joka on tylsää mustaa muovia ja innottomasti muotoiltu.



Myös Passat CC osoittaa, että Volkswagenilla on herätty. Ovat huomanneet, ettei Kuplan maineella voi ikuisesti autoja myydä, että täytyy sitä oikein panostaakin - jopa muotoiluun, vaikkei se milloinkaan ole ollut mikään ykkösprioriteetti saksalaisten autojen suhteen. ( Muuten, perheemme ykkösauto on SAKSALAINEN tila-auto, vuosimallia 06. Tyytyväisiä ollaan oltu, mitä nyt hallintalaitteissa ja niiden logiikassa on pientä sanomista. )



Itsekin voisin ajatella Sciroccoa kakkosautoksi, mikäli vain voittaisin lotossa.. Toisaalta Roccon saa karvan alta kolmen kympin, mikä on halpa hinta tuon näköiselle autolle. Voisi helposti pyytää kymppitonnin enemmän kautta linjan, sen verran pöyhkeän näköinen peli tuo vanhan laatikkko-Sciroccon uusin inkarnaatio on.

  
  • Niin, nyt tuli VW:ltä tusina-alustan ties kuinka mones versio suoraan kohdennettuna lippispäillekin. Hyvä että VW-konsernin tuotteissa on niin paljon valinnanvaraa että voi valita saman auton lukemattoman monella merkillä ja monessa eri paketissa. Ja näin VW voi veloittaa niistä eri hintoja, aina TT:n hintaan asti.



    Hyvä myös että ulkonäkö on mielestäsi tärkein asia autossa.



    Siinä olen samaa mieltä että ihan hyvän näköinen perus hatchbackiksi, kuitenkin minusta VW-konsernin samanlaisista tuotteista TT näyttää vähän paremmalta ja Golf on niin paljon käytännöllisempi ettei niiden väliin tarvittu välttämättä Sciroccoa. No, ei kai valinnanvara haittaa: "minkä näköisenä ja minkä merkkisillä kuorilla etuvetohatchbackinne TFSI-koneella haluatte tällä kertaa?"



    Ihme on ellei monet kilpailijat ole edelleen parempia ajaa eli siinä parempia mitä tuon kohderyhmä eniten arvostaa ja vielä paljon paremmalla luotettavuudella ja käyttökuluilla.

      
  • En väittänyt, että ulkonäkö on auton tärkein ominaisuus, mutta kyllä se yksi keskeinen valintakriteeri on ihmisille. Eikä vähiten siksi, että vuonna 2008 alkavat jo monet muut ominaisuudet olla autossa kuin autossa kohdallaan, joten valinnan ratkaisevat yhä painokkaammin tyylikysymykset.



    Omasta mielestäni Audi TT on epäonnistunut noin esteettisesti, vaikka se onkin valovuosia kauniimpi kuin sen ensimmäinen sukupolvi, joka on niin ruma, että sitä voi kutsua rikokseksi ihmiskuntaa vastaan.



    On totta, että Volkswagenit ( tai Audit ) eivät ole autolehtien mukaan kummoisiakaan ajettavia, mutta mitä sitten? Kuka meistä ajaa rata-ajoa autollaan? Ei kukaan. Arkiajossa riittää, että auto kulkee suoraan ja ohjaus on riittävän kevyt.

      
  • PutPut:



    Evon vertailutestissä Scirocco todettiin mainioksi ajaa. Voitti mm. 123d:n ja C30 T5:den. Mutta lienee taas väärin testattu?



    Muutenkin tuon Sciroccon ajettavuutta on ylistetty todella paljon kautta linjan myös sinun arvostamissasi lehdissä (mm. Evo, Fifth Gear, Sportauto jne..). Toki juuri nuo Sciroccon testit on niissä suoritettu väärin?





    http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/223680/volkswagen_scirocco.html



      
  • Anders-Simo:

    En väittänyt, että ulkonäkö on auton tärkein ominaisuus, mutta kyllä se yksi keskeinen valintakriteeri on ihmisille. Eikä vähiten siksi, että vuonna 2008 alkavat jo monet muut ominaisuudet olla autossa kuin autossa kohdallaan, joten valinnan ratkaisevat yhä painokkaammin tyylikysymykset.

    Omasta mielestäni Audi TT on epäonnistunut noin esteettisesti, vaikka se onkin valovuosia kauniimpi kuin sen ensimmäinen sukupolvi, joka on niin ruma, että sitä voi kutsua rikokseksi ihmiskuntaa vastaan.

    On totta, että Volkswagenit ( tai Audit ) eivät ole autolehtien mukaan kummoisiakaan ajettavia, mutta mitä sitten? Kuka meistä ajaa rata-ajoa autollaan? Ei kukaan. Arkiajossa riittää, että auto kulkee suoraan ja ohjaus on riittävän kevyt.




    Totta, eihän se tosiaan tarkoita että sinä pitäisit sitä tärkeimpänä asiana vaikka ihan oikein totesit sen tärkeäksi yleensä.



    Minä taas en tarkoittanut että pitäisikään olla paras ajettava, mutta asiaa on katsottava kohderyhmän, valmistajan väitteiden ym. mukaisesti. Ja mikään auto ei ole tyhjiössä eli kilpailee muita vastaan. Etenkin tuossa kohderyhmässä ajettavuus on varmasti tärkeä.

      
  • simppa:

    PutPut:

    Evon vertailutestissä Scirocco todettiin mainioksi ajaa. Voitti mm. 123d:n ja C30 T5:den. Mutta lienee taas väärin testattu?

    Muutenkin tuon Sciroccon ajettavuutta on ylistetty todella paljon kautta linjan myös sinun arvostamissasi lehdissä (mm. Evo, Fifth Gear, Sportauto jne..). Toki juuri nuo Sciroccon testit on niissä suoritettu väärin?


    http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/223680/volkswagen_scirocco.html




    Ei ainakaan tuossa linkissä verranneet mihinkään. Eikä pitäisikään tuollaisen pikku pr-tapahtuman yhteydessä.



    Meinaatko tosissasi väittää että tiedät jo Sciroccon olevan kilpailijoidensa eli muiden etuvetohatchbackien tasolla ajettavuudessa?



    Tuo 123d -juttu oli jo säälittävä, ei syytä kommentoida. Ellet halua väittää että on samalla XK:ta parempi ajaa.



    EDIT: Auto josta ESP:tä ei saa kokonaan pois ei voi olla riittävän hauska ajettava.

      
  • Lue nyt PutPut vaan niitä testejä. Kaikissa sinunkin arvostamissasi automedioissa on Sciroccoa kehuttu. Mutta väärin testattu lienee? Kenties salaliitto? XK ei liity tähän ketjuun millään tavalla.



    Siinä se Evon testi:



    http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrouptests/226149/vw_scirocco_v_bmw_123d_v_mazda_rx8_v_volvo_c30_t5.html



    Lue etenkin se kuva jossa on rata ajat. Nopein aika (yllätys) RX-8 Mazdalla, Scirocco ihan kannassa kiinni ja kauempana takana 123d ja C30 T5. Lue myös se kuvateksti jossa selitetään, miksi.

      
  • Mihinköhän väite ettei VW muka ole testeissä todettu hyväksi ajettavaksi, ainakin Tekniikan Maailman testissä esim. v 07 ja 08 Volkkarin Golf ja Passat pääkitti ajettavuudessa Ford Focuksen ja Mondeon, eli juuri ne autot, mitä täällä palstalla yleensä kehutaan. Samoin Audi a4 on voittanut esim. talvitestin, sekä etu- että nelivetoisena ja kummassakin auton ajettavuutta kehuttiin. Mitä olen eri autolehtien testejä seurannut 80-luvulta saakka niin Volokkari on aina pärjännyt ajettavuudessa hyvin.

      
  • Mondeo ja Focus on kyllä melkeinpä poikkeuksetta todettu isompien autolehtien testeissä paremmiksi ajaa kuin Passat tai Golf (poislukien Golf GTI ja Golf VR6). Linkkejä löytyisi tuhat. Aloita vaikkapa Evosta, What Carista ja Autoexpressistä.

      
  • Pitää paikkansa, että TM ja Tuulilasi yleensä arvioivat ainakin Passatin paremmaksi ajaa kuin Mondeo. Golf vs Focus on myös yleensä kai mennyt Golfin hyväksi. Johtuisikohan osittain siitä, että täällä tiet on kaltevia ja uraisia ja Fordit ei ole niin suuntavakaita kuin VW:t. Monissa ulkomaisissa testeissä ei välitetä tipan vertaa mistään suuntavakavuudesta ja eihän siellä olekaan tiet tämmöisiä kynnöspeltoja. Usein myös joissain ulkomaisissa testeissä jotkut "wannabe rallikuskit" ajelee jossain radalla autoja välittämättä tuon taivaallista autoilusta tavallisen arkiautoilijan näkökulmasta maantiellä. Itse en oikein pidä siitä, jos autoa pitää ihan koko ajan ohjata ja auto haistelee kaikki tien kallistukset ja urat. Ei se mahdollisimman tunnokas ohjaus tosiaan ole mikään itsetarkoitus maantieajossa.



    Esimerkkejä TM ja Tuulilasin testeistä Passat vs Mondeo.

    TM 13/08 isompien perhedieseleiden testi.

    Maantieajo: Passat 10 p, Mondeo 9 p

    Kaupunkiajo: Passat 8 p, Mondeo 7 p

    Ääritilanteet: Passat 10 p, Mondeo 10 p



    Tuulilasi 13/2007 ylemmän keskiluokan farmarit

    Suuntavakavuus: Passat 9 p, Mondeo 7 p

    Ohjautuvuus: Passat 13 p, Mondeo 14 p

    Pito-ominaisuudet: Passat 13p, Mondeo 14 p

    Kaupunkiajo: Passat 9 p, Mondeo 6 p

    Ohjaus: Passat 8, Mondeo 8

    Yhteensä: Passat 52 p, Mondeo 49 p



    Varsinkin Tuulilasin testistä näkyy hyvin Mondeon ja Passatin vahvuudet ja heikkoudet suhteessa toisiinsa. Eli Passat on suuntavakaampi ja Mondeossa on parempi ohjautuvuus. Noita voi tietysti sitten itse kukin painottaa miten haluaa, mutta noin niitä on Tuulilasi painottanut ja itse olen tuota Tuulilasin ajettavuuden painotusta pitänyt aina aika kohdallaan olevana ja arvostelu ajettavuudesta on paljon parempi kuin TM:ssa. Ulkomaiset arvostelut voi sitten jättää omaan arvoonsa ja pätevät varmaan paremmin nimenomaan niillä paljon Suomea paremmilla teillä.

      
  • simppa:

    Lue nyt PutPut vaan niitä testejä. Kaikissa sinunkin arvostamissasi automedioissa on Sciroccoa kehuttu. Mutta väärin testattu lienee? Kenties salaliitto? XK ei liity tähän ketjuun millään tavalla.

    Siinä se Evon testi:

    http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrouptests/226149/vw_scirocco_v_bmw_123d_v_mazda_rx8_v_volvo_c30_t5.html

    Lue etenkin se kuva jossa on rata ajat. Nopein aika (yllätys) RX-8 Mazdalla, Scirocco ihan kannassa kiinni ja kauempana takana 123d ja C30 T5. Lue myös se kuvateksti jossa selitetään, miksi.




    Lue sinä vaan testejä, ja vielä omin tulkinnoin jos haluat.



    Mitä yrität sanoa, että jos Sciroccoa on 'kehuttu' ensiesittelyissä että se on parempi kuin kilpailijansa? Että se on uutena mallina vielä puolen vuoden päästä parempi JOS se MUKA olisi edes nyt kilpailijoitaan parempi?



    XK liittyy tähän siten että tahallaan yrität vääntää Bemua tähän mukaan vaikka sekään ei liity Sciroccoon juuri mitenkään, verrataan sitten samantien XK:hon... 135i on XK:ta nopeampi ja 135i:tä on kehuttu erittäin hyväksi ajaa, onko se siis logiikallasi XK:ta parempi?



    Kerro sinä vielä että mitä tekstissä näet, mitä yrität sanoa vihjaamalla jotain rata-ajoista? Väitätkö että 123d on millään tapaa huono tai vähemmän hauska tai hyvä ajaa vain koska tuolla koneella ja varustelulla on etuveto-GTI-luokan kinnereitä hitaampi noilla koneilla tuossa testissä?



    Missä kohtaa tuotakaan testiä vedettiin mitään kunnon johtopäätöksiä ajettavuudesta tai oikeasti arvosteltiin niiden ajettavuutta kunnolla? Pikainen 'vertailutesti' tuo vain oli, jotta saadaan ängettyä Scirocco otsikoihin mahdollisimman pian lehteä myymään. Evolta on tietääkseni lähtenyt suuri joukko ydinporukkaa, enkä ihmettele miksi.



    Ja heti perään alat selittää että Mondeot sun muut onkin parempia järjestäen kuin VW... Koita jo päättää mitä haluat vääristää mihinkin tavoitteisiin! Sovitaan vaikka että listaat suosikkiautosi (tai mitkä tällä sekunnilla ovat suosikkejasi) niin voimme yhdessä hakemalla hakea, keksiä ja vääristää asioita kehuaksemme niitä muita paremmiksi!



    Esimerkiksi GTI Golf ei ole arvosteltu koskaan (tai jos on jossain niin se on poikkeus, amatöörit asialla tai painotettu eniten muita asioita kuin ajettavuutta) kilpailijoitaan paremmaksi tai VARSINKAAN hauskemmaksi ajaa. Ja kuten sanoin: AUTOMAATTISESTI tai näillä tiedoilla ainakaan ei voi Sciroccoa läheskään väittää kilpailijoitaan paremmaksi ajaa, on nimittäin sen verran kovaa tavaraa muilta tarjolla ettei VW:n hyllyosista kasatulla uudella variaatiolla ole helppoa edes upouutena mallina.



    Mini, Megane, Civic, Focus, Alfa, Seat, Skoda, Subaru (kai), Grande Punto, ym. GTI-versioineen ovat aika kovia vastuksia olleet ja tietääkseni kaikki lyöneet jo Golfin ajettavuudessa ja hauskuudessa. Puhumattakaan niitä vastaan joissa on vakiona tai saatavissa tasauspyörästön lukko. Nyt kun Sciroccossa on ESP jota ei saa pois sillä ei siinä suhteessa ole oikein mitään jakoa. Ja ottaen huomioon Sciroccon muotoilulle uhratut tilat ja käytännöllisyys aivan kuten C30:ssä.

      
  • lauravee:

    Mihinköhän väite ettei VW muka ole testeissä todettu hyväksi ajettavaksi, ainakin Tekniikan Maailman testissä esim. v 07 ja 08 Volkkarin Golf ja Passat pääkitti ajettavuudessa Ford Focuksen ja Mondeon, eli juuri ne autot, mitä täällä palstalla yleensä kehutaan. Samoin Audi a4 on voittanut esim. talvitestin, sekä etu- että nelivetoisena ja kummassakin auton ajettavuutta kehuttiin. Mitä olen eri autolehtien testejä seurannut 80-luvulta saakka niin Volokkari on aina pärjännyt ajettavuudessa hyvin.




    Hyväksi ajettavaksi tottakai, eihän nykyisissä läheskään tuon luokan autoissa ole huonoja ajettavia ollut pitkään aikaan (paitsi Volvot). Puhe olikin ajettavuudesta verrattuna kilpailijoihin. Jossain TM:n papparaisten amatööritesteissä Golf varmasti mukavana ym. autona pärjää hyvin, kun testaajat pelkäävät ajaa yli 40km/h ja ovat aivan hukassa jos rengas vähänkin lipsuu. Minäkin pidän Golf GTI:tä mukavana ja ihan hyvänä autona ajaa, mutta ei se millään tavalla sydäntä sykkimään saa kuitenkaan.



    Kun kyse on kunnon ajettavuudesta, dynamiikasta ja ajamisen hauskuudesta (eli asia joka ei TM:n testaajia kiinnosta ollenkaan ja jota eivät osaisi arvostella vaikka joskus sitä yrittäisivätkin) niin Volkkarit on aina säädetty tylsemmiksi kuin kilpailijat. Olen kyllä lukenut että Scirocco on vähän eläväisemmäksi säädetty kuin Golf, mutta mutta... nyt on Sciroccossa jopa ESP aina päällä. En usko että VW:n GTI-malleissa on koskaan edes ollut tasauspyörästön lukkoa tarjolla.

      
  • Tahallaan yritän vääntää bemaria mukaan? No sattuipahan nyt löytymään testi, jossa oli myös bemari mukana. Jos löydät testin, jossa on Scirocco ja XK, niin toki voit sen laittaa. Ihan yhtälailla mainitsin, että se Scirocco voitti Volvon. Nyt tuo sinun XK:n vetäminen tähän keskusteluun on vain lapsellista lätinää, kun et muuta keksi.



    Ja ihan oikeastiko olet sitä mieltä, ettei Scirocco olisi mainio ajaa? Sportauto kehuu, Evo kehuu, Fifth Gear kehuu. Kaikkia noita medioita olet sanonut arvostavasi. Sano nyt, mikä salaliitto tässä on takana?



    Ja mikä ristiriita siinä on, että mielestäni Focus ja Mondeo ovat perusmalleiltaan Golfia ja Passatia parempia ajaa? Scirocco on ihan oma mallinsa. Autonvalmistajat katsos tekevät erilaisia malleja erilaisille ostajille.















      
  • Mieti nyt vähän, ensin sanot että sitä ylistetään, sitten että Fordin tuotteet yleensä ovat VW:n tuotteita parempia? Puhu asioista niiden oikeilla nimillä: se että autoa kehutaan ei tarkoita että se on kilpailijoitaan parempi.



    Jos tuo uuden 'urheilullisen' ja epäkäytännöllisen pienen mallin niin olisi syytä että se on edes tavallisten, käytännöllisten ja tilavien hatchbackien tasolla ajettavuudessa.



    Kerro mitä hienoa Sciroccossa on verrattuna kilpailijoihinsa muuten kuin uutuusarvo? Entä edes VW-konsernin muihin merkkeihin nähden? Tietääkseni Scirocco on malli jolla toisaalta koitetaan pitää yllä myyntimäärät myös silloin kun Golf alkaa olla vanha malli, eli Scirocolla paikataan malli-iän myyntivaihtelut. Lisäksi sillä koitetaan saada vähän Minin ja ehkä Fiat 500:n ym. vastaavien osuutta.



    Mitä ihmettä hyödyttää tyhjä selittely siitä että jokin auto on 'mainio' ajaa? Mikä auto ei ole 'mainio ajaa' (Volvot poislukien)?



    Tuo 123d:n vetäminen mukaan keskusteluun on lapsellista, samoin sinun vihjaukset ilman että edes suoraan mitään siitä uskalsit sanoa.

      
  • No on tuo ihan yhtä käytännöllinen kuin muutkin kilpailijansa. Vaikkei takapenkille olekaan ovia, niin sinne sentään mahtuu istumaan, toisin kuin BMW:ssä. Ja oletko Putput sitten ajanut Sciroccoa? Miten se on niin huono ajaa? Ainakin minun mielestä esim. Golf ja A3 ovat hyviä ajettavia, eikä tuo varmaan ainakaan huonompi ole.

      
  • juuso01:

    No on tuo ihan yhtä käytännöllinen kuin muutkin kilpailijansa. Vaikkei takapenkille olekaan ovia, niin sinne sentään mahtuu istumaan, toisin kuin BMW:ssä. Ja oletko Putput sitten ajanut Sciroccoa? Miten se on niin huono ajaa? Ainakin minun mielestä esim. Golf ja A3 ovat hyviä ajettavia, eikä tuo varmaan ainakaan huonompi ole.




    Ei ole ihan yhtä käytännöllinen. Moni kilpailija on käytännöllisempi. Moni on vielä halvempi kuluiltaan, luotettavampi jne. Eikä monessa kilpailijassa ole noin säälittävää kojelautaa, kuin suoraan pakettiautosta.



    Huono yritys BMW:stä, tilavampihan se on. Etenkin paaljon kalliimpi coupe-versio. Ei BMW muutenkaan ole millään tavalla tuon kilpailija. Mini korkeintaan.



    En ole ajanut Sciroccoa.



    Miksi kysyt että "Miten se on niin huono ajaa?"? Väitätkö tosissasi että minä olen sanonut sitä huonoksi ajaa? Pystyt varmaan riitelemään tiiliseinänkin kanssa...



    Golf ja A3 ovat tosiaan ihan hyviä ajettavia, ja hyvin varmasti Scirocco on niitä parempi ajaa. Oletko sinä ajanut näitä kahta, etenkin Golf GTI:tä tai TT:tä? Harmi vain että kilpailijat ovat vielä parempia, ja etenkin urheilullisuutta, dynamiikkaa ja ajamisen hauskuutta arvostellessa moni on PALJON parempia. Puhumattakaan että niistä saa ESP:n sentään pois...



      
  • Jos TM:n ja Tuulilasin testaajilta unohtus "volkkarilasit" kotia, niin takuulla Voortit sai Volkkareita paremmat arvosanat ajettavuudessa? :wave:

      
  • Kauheaa antipatiaa tunnet volkkareita kohtaan. Autoja ne vaan on.



    Mutta et kertonut miten Scirocco on epäkäytännöllisempi kuin kilpailijansa? Lähinnä kai sitten Mini, C30 ja vielä tuo BMW. Luotettavuudesta en tiedä. Ei viitos Golf ainakaan mikään murheenkryyni ole ollut. Käyttökuluissa Volkkari on ainakin testeissä yksi edullisimmista.



    Jettaa ja A3:a olen ajanut. Jetta ei tosiaankaan ole mikään sporttinen kokemus, mutta ihan hyvä ajettava perheautoksi. A3:n ohjaus tuntui sen sijaan paljon tarkemmalta ja välittömämmältä. Miniä olen koittanut ja täytyy myöntää että siinä tulee lähes sellainen mikroautofiilis. Niin hyvä sen ohjaus on. Mutta kaiken kaikkiaan aika pieniä eroja. Kuka tykkää mistäkin. Tuosta ESP:stä sen verran, että ainakin Jettassa sen saa pois päältä. Kumma on jos Sciroccossa ei saa.



    Mun mielestä Scirocco tarjoaa oivan paketin urheilullisuutta kohtuu hintaan. Mitä väliä jos kuoren alla on Golf, kunhan paketti toimii. Ainakin auton huoltaminen ja korjaaminen on halpaa kun tekniikka on samaa kuin muissakin.

      
  • [



    Tietääkseni Scirocco on malli jolla toisaalta koitetaan pitää yllä myyntimäärät myös silloin kun Golf alkaa olla vanha malli, eli Scirocolla paikataan malli-iän myyntivaihtelut. Lisäksi sillä koitetaan saada vähän Minin ja ehkä Fiat 500:n ym. vastaavien osuutta.



    Mitä ihmettä hyödyttää tyhjä selittely siitä että jokin auto on 'mainio' ajaa? Mikä auto ei ole 'mainio ajaa' (Volvot poislukien)?



    ------------------------------------------------------------

    miten tuo scirocco voi edes millään tavalla ajateltuna olla tarkoitettu golffin myynnin paikkaajaksi kun uusi golf on jo esitelty(eroa esittelyllä vain muutama kk)



    en tiedä miksi sinun pitää haukkua/ottaa esille volvo aina

    vaikka eihän minulle kuulu....

    ja kannattaa käydä kokeilemassa tuota...

    http://www.delta.fi/lada/Etusivu/Mallit/Lada119/tabid/688/Default.aspx

      
  • uudet golffit ja passatit ovat kyllä hyviä ajaa. Ne täyttävät hyvän ajettavuuden kriteerit monipuolisesti, mutta kun mutkapätkä aukeaa edessä, ei teekkään mieli imuttaa siihen seuraavaan mutkaan ja herkutella ulostulolla. Ei niin pätkääkään. Volkkarilla ajelee mielikseen, mutta rauhallisesti.



    uudet focukset ja mondeot taas oikein houkuttelevat herkuttelemaan sen mutkan. Oikealla linjalla sisään ja kaistan sisäreunaa hipoen ulos pienellä vaihteella imuttaen. Tosin ei joka mutkaan tälläistä sessiota viitsi yleisessä liikenteessä tehdä, mutta vw:n ja fordin ajo-ominaisuuksissa on tältä osin vissi ero.



    Normaalissa käytössä erinomaisia molemmat merkit. Ford vain tuntuu haluavan oikeassa paikassa ajajaltaan lisää.



    Pitää käydä ajamassa tuo scirocco, kun tuntuvat kehuvan tuota ajettavuutta niin paljon!

      
  • tuossa mielenkiintoinen testi

    http://www.autozeitung.de/vergleichstest/vw-scirocco-im-vergleichstest&show=gesamtbewertung

    ja tuo scirocon hinta on suomessa alk.29500e samalla rahalla saa esim. esim bmw 118... ja itse hankkisin scirocon...

      
  • control:

    uudet golffit ja passatit ovat kyllä hyviä ajaa. Ne täyttävät hyvän ajettavuuden kriteerit monipuolisesti, mutta kun mutkapätkä aukeaa edessä, ei teekkään mieli imuttaa siihen seuraavaan mutkaan ja herkutella ulostulolla. Ei niin pätkääkään. Volkkarilla ajelee mielikseen, mutta rauhallisesti.

    uudet focukset ja mondeot taas oikein houkuttelevat herkuttelemaan sen mutkan. Oikealla linjalla sisään ja kaistan sisäreunaa hipoen ulos pienellä vaihteella imuttaen. Tosin ei joka mutkaan tälläistä sessiota viitsi yleisessä liikenteessä tehdä, mutta vw:n ja fordin ajo-ominaisuuksissa on tältä osin vissi ero.

    Normaalissa käytössä erinomaisia molemmat merkit. Ford vain tuntuu haluavan oikeassa paikassa ajajaltaan lisää.

    Pitää käydä ajamassa tuo scirocco, kun tuntuvat kehuvan tuota ajettavuutta niin paljon!


    ------------------------------------------------------------

    se tässä onkin ongelma että meilläpäin monet hienot tiet ovat nykyään pilattu 60km/h nopeus rajoituksilla...

      
  • PutPut on kyllä vetänyt ihan ihme showta täällä. Ensin väittää toista ja sitten kun joku huomauttaa asiasta, niin muuttaa vastaustaan. Ja mikähän firma tekee tuohon hintaan coupen joka kilpailee sciroccon kanssa?



    Itse näen Sciroccon todella mielenkiintoisena autona. Hölmöä suoraa verrata hatchbackeihin käytännöllisyys tasolla, koska kyseessä on kuitenkin coupe ja en ole koskaan nähny coupea jossa olisi sen parempi tuo tilapuoli. Ja ajettavuushan selviää vasta kun on autolla ajanut. Turhaa sitä on täällä jauhaa kun kukaan ei varmasti ole vielä sitä itse ajanut.



    Jos oikeasti miettii, että mitä tällä autolla on vastassa suomen markkinoilla, niin aika hiljaista on. En jaksa kaikkia listata, mutta eipä oikeen löydy yhtä tehokasta samaan hintaan coupeista kun kävin valmistajien sivuilta katselemassa.



    En kyllä tajua yhtään minkä takia etuvetoisesta autosta pitäisi saada ESP pois käytöstä. En keksi tilannetta, missä normaalissa liikenteessä se pitäisi saada pois päältä? ja radalle tuollaisella autolla kannata edes mennä. Tehoa saa olla reilusti lisää, jos sinne haluaa ja mielummin vielä takavedon tai nelivedon muodossa.

      
  • Scirocco näyttää enemmän hatchbackilta kuin coupelta. Coupessa takalasi ei ole yhtä puuta peräluukun kanssa = kaksiovinen , ei kolme. Miten lie tuossa Volkkarissa?

      
  • juuso01:


    Kauheaa antipatiaa tunnet volkkareita kohtaan. Autoja ne vaan on.



    Ei tippaakaan antipatiaa.



    Mutta et kertonut miten Scirocco on epäkäytännöllisempi kuin kilpailijansa? Lähinnä kai sitten Mini, C30 ja vielä tuo BMW. Luotettavuudesta en tiedä. Ei viitos Golf ainakaan mikään murheenkryyni ole ollut. Käyttökuluissa Volkkari on ainakin testeissä yksi edullisimmista.



    Jos et tiedä miten se on kilpailijoitaan epäkäytännöllisempi niin turha sinun on kommentoida mitään.



    Jettaa ja A3:a olen ajanut. Jetta ei tosiaankaan ole mikään sporttinen kokemus, mutta ihan hyvä ajettava perheautoksi. A3:n ohjaus tuntui sen sijaan paljon tarkemmalta ja välittömämmältä. Miniä olen koittanut ja täytyy myöntää että siinä tulee lähes sellainen mikroautofiilis. Niin hyvä sen ohjaus on. Mutta kaiken kaikkiaan aika pieniä eroja. Kuka tykkää mistäkin. Tuosta ESP:stä sen verran, että ainakin Jettassa sen saa pois päältä. Kumma on jos Sciroccossa ei saa.

    VW:n vastaavista tuotteista ennen Sciroccoa parhaimmat urheilullisen ja dynaamisen ajon testit on voittanut Skoda, Audi ei edes toinen.



    Kilpailijoilla on tarjota paljon urheilullisempaa, dynaamisempaa ym. autoa, joten siksi puutuin Scirocosta tehtyihin älyttömiin väitteisiin. Scirocco on varmasti nyt VW-konsernin GTI-vehkeistä dynaamisin, ehkä jopa TT:täkin etevämpi, mutta silti ne on säädetty yleisesti paljon konservatiivisemmiksi ja tylsemmiksi kuin moni kilpailijan tuote. Puhumattakaan että kun Sciroccoon ei ole ainakaan ennakkotietojen perusteella edes saatavilla tasauspyörästön lukkoa eikä ESP:tä saa kytkettyä pois niin tiedämme ettei taida olla mitään mahdollisuuksia pärjätä ajettavuudessa kilpailijoille. Vaikka ihan hyvä yleisesti olisikin. Mikäs siinä, VW:n tuotteet onkin perinteisesti olleet konservatiivisempia ja arkikäyttöön sopivampia.



    Mun mielestä Scirocco tarjoaa oivan paketin urheilullisuutta kohtuu hintaan. Mitä väliä jos kuoren alla on Golf, kunhan paketti toimii. Ainakin auton huoltaminen ja korjaaminen on halpaa kun tekniikka on samaa kuin muissakin.

    Verrattuna mihin?

      
  • finman:


    miten tuo scirocco voi edes millään tavalla ajateltuna olla tarkoitettu golffin myynnin paikkaajaksi kun uusi golf on jo esitelty(eroa esittelyllä vain muutama kk)

    en tiedä miksi sinun pitää haukkua/ottaa esille volvo aina
    vaikka eihän minulle kuulu....
    ja kannattaa käydä kokeilemassa tuota...
    http://www.delta.fi/lada/Etusivu/Mallit/Lada119/tabid/688/Default.aspx




    Olet oikeassa, Golf tuleekin kai aika samaan aikaan. Taitaa olla vähän sama syy Sciroccoon kuin muillakin, eli jaetaan segmentit pienemmiksi. Tuotantoa kun voi hieman muuntaa edullisemmin kuin aikaisemmin niin saadaan asiakkaat tyytyväisemmäksi tarjoamalla useampaa vaihtoehtoa yhden sijaan. VW-konsernilla sitä valinnanvaraa tuolla rakenteella onkin!!!



    Kunhan vain koitin olla täsmällinen tuossa ajettavuusväitteessä. Korjataan sitten että paitsi Volvo ja Lada.

      
  • finman:

    tuossa mielenkiintoinen testi
    http://www.autozeitung.de/vergleichstest/vw-scirocco-im-vergleichstest&show=gesamtbewertung
    ja tuo scirocon hinta on suomessa alk.29500e samalla rahalla saa esim. esim bmw 118... ja itse hankkisin scirocon...




    Minä en epäröisi hetkeäkään ostaa Mini Cooper S:n.



    Bemu on aivan eri luokassa, sehän on A4:ää ja A6:stakin korkealuokkaisemmalla rakenteella, on vain pienempi kooltaan. Jos on niin typerä että väittää vain lehden perusteella ja vain hinta/hevosvoima -periaatteella typeriä väitteitä niin saat selitellä yksinäsi. Eri luokan vehkeitä ei saa halvalla, ei E-Mersukaan A3:n kilpailija ole vaikka A3:sen äärimmilleen varusteltuna saa saman hintaiseksi kuin E-Mersun halvimmillaan.



    Ja muuten: mielummin hankkisin 120i:n urheilualustalla, ajonautinto ja muutoinkin vehje olisi aika eri tasoa kuin joku etuveto-GTI. Ja jos etuveto-GTI -tyylin vehjettä etsisin etenkin itselleni jolloin ajettavuus olisi tärkeä niin moni vaihtoehto menisi Sciroccon edelle, etenkin Mini Cooper S lisävarusteisella tasauspyörästön lukolla. Siinä on omistamisen taso aika eri sekä imago, laatu ja tietääkseni myös jälleenmyyntiarvo eri tasoa. Siinä on myös luonnetta jota ei VW-tusinatavarassa ole, oli kuinka hyvä tahansa. Huomautan että viimeinen kommentti on mielipiteeni, jos joku on eri mieltä niin ok.



    Jos raakaa etuvetoista vauhtia etsisin niin vähän kalliimman luokan Renault Meganen urheiluversio (mikä versio tällä viikolla onkin nimeltään, jos edes näitä Suomessa myydään), tai jos haluaa käytännöllisyyttä yhdistettynä hauskaan ajettavuuteen ja luotettavuuteen niin Civic Sedan Si. Oho, sitä ei kai Suomessa saakaan, no onhan noita vaihtoehtoja...

      
  • control:

    uudet golffit ja passatit ovat kyllä hyviä ajaa. Ne täyttävät hyvän ajettavuuden kriteerit monipuolisesti, mutta kun mutkapätkä aukeaa edessä, ei teekkään mieli imuttaa siihen seuraavaan mutkaan ja herkutella ulostulolla. Ei niin pätkääkään. Volkkarilla ajelee mielikseen, mutta rauhallisesti.

    uudet focukset ja mondeot taas oikein houkuttelevat herkuttelemaan sen mutkan. Oikealla linjalla sisään ja kaistan sisäreunaa hipoen ulos pienellä vaihteella imuttaen. Tosin ei joka mutkaan tälläistä sessiota viitsi yleisessä liikenteessä tehdä, mutta vw:n ja fordin ajo-ominaisuuksissa on tältä osin vissi ero.

    Normaalissa käytössä erinomaisia molemmat merkit. Ford vain tuntuu haluavan oikeassa paikassa ajajaltaan lisää.

    Pitää käydä ajamassa tuo scirocco, kun tuntuvat kehuvan tuota ajettavuutta niin paljon!




    Hyvin sanottu tuo vertaus esimerkiksi Fordiin. Mielestäni kun mennään urheilullisiin versioihin niin ero vielä korostuu. Eihän joku Golf GTI tai TT:kään huonoja ole, mutta kun niissä on urheilulliseen ajoon turhan konservatiivinen ja tylsän 'turvallinen' ajettavuus!



    Kyllä minäkin taidan mennä Sciroccoa testaamaan, saa nähdä mitä Golfin ja Passatin välimuoto tarjoaa. Onhan Sciroccossa muutoin Golfin alusta mutta Passatin taka-akseli!! Ja katsotaan miten eroaa TT:stä. Saa nähdä kuinka moni haluaa Sciroccon tulon jälkeen maksaa niin paljon enemmän TT:stä!?



    Sen verran pitää kuitenkin puolustaa Sciroccoa että ei mihinkään etuvetoiseen maksa paljon tasauspyörästön lukon hankkiminen jälkikäteen. Toinen asia vain on että kuka viitsii sitä ekstraa laittaa tuon hintaluokan autoon, ja vaivautua. Sekä riskeerata takuun kanssa. Kätevämpää kun voi tilata tehtaalta sellaisen kanssa. Ja pitää vielä jankuttaa tuosta ESP:stä, typerämpää en keksi kuin että 'urheilullisessa' autossa ei sitä saa pois päältä. Ei sellaisessa ole mitään järkeä.

      
  • Nipa_:


    PutPut on kyllä vetänyt ihan ihme showta täällä. Ensin väittää toista ja sitten kun joku huomauttaa asiasta, niin muuttaa vastaustaan.

    Esimerkiksi?



    Ja mikähän firma tekee tuohon hintaan coupen joka kilpailee sciroccon kanssa?

    Mistä lähtien Scirocco on coupéta edes nähnyt?



    Itse näen Sciroccon todella mielenkiintoisena autona. Hölmöä suoraa verrata hatchbackeihin käytännöllisyys tasolla, koska kyseessä on kuitenkin coupe ja en ole koskaan nähny coupea jossa olisi sen parempi tuo tilapuoli. Ja ajettavuushan selviää vasta kun on autolla ajanut. Turhaa sitä on täällä jauhaa kun kukaan ei varmasti ole vielä sitä itse ajanut.

    Scirocco ei ole coupe, mutta vaikka olisikin niin on MIELETTÖMÄN SUURI liuta coupe-mallisia autoja jotka ovat tuota tilavampia JA käytännöllisempiä.



    Tuo ajettavuudesta jauhaminen on juuri se mitä yritin sanoa. Moni täällä väittää sitä jo parhaaksi asiaksi sitten viipaloidun leivän, minä olen huomauttanut että jo alkuasetelma paperilla ja niiden tietojen perusteella mitä olemme saaneet on kaikkea muuta kuin ajettavuuden kärkeen viittaava vaikka hyvä olisikin. Se että 'moni kehuu ajettavuutta' ei vielä sano mitään, varsinkaan noin kilpaillussa luokassa jossa on niin paljon kovia vehkeitä.



    Jos oikeasti miettii, että mitä tällä autolla on vastassa suomen markkinoilla, niin aika hiljaista on. En jaksa kaikkia listata, mutta eipä oikeen löydy yhtä tehokasta samaan hintaan coupeista kun kävin valmistajien sivuilta katselemassa.

    Teho/euro onkin eri juttu. Eikä missään tapauksessa kaikkien listan kärjessä. Silti, katso vaikka Mini Cooper S. Ei näytä olevan paha siinä suhteessa varsinkaan ottaen huomioon sen korkeamman imagon, paremman historian, loistavan laatutason ja pareman urheiluvarustelu- ym. varustelumahdollisuuden (ainakin ennakkotietojen mukaan ero on selv&#228:wink: suhteen.



    En kyllä tajua yhtään minkä takia etuvetoisesta autosta pitäisi saada ESP pois käytöstä. En keksi tilannetta, missä normaalissa liikenteessä se pitäisi saada pois päältä? ja radalle tuollaisella autolla kannata edes mennä. Tehoa saa olla reilusti lisää, jos sinne haluaa ja mielummin vielä takavedon tai nelivedon muodossa.



    Jos et tajua miksi ESP pitäisi voida saada pois päältä niin olet silloin todennäköisesti ihan väärä ihminen sen tarvetta kommentoimaan.



    Tuo ratakommenttikin on täysin outo: lähes millä tahansa autolla menee mielellään radalle ajamaan, vaikka parempi ajettava ja suurempi tehomäärä on aina mukava olla. En usko että tuota tehottomampi Lotus Elise on lainkaan ikävä ajettava radalla vaan taitaa nimenomaan olla erittäin nautittava ja sinne sopiva.



    Miksi ihmeessä tehdä auto, varsinkaan 'urheilullinen' auto josta ESP:tä ei saa pois HALUTESSAAN? Mitä hyötyä siitä valinnan poistamisesta on?

      
  • [

    Minä en epäröisi hetkeäkään ostaa Mini Cooper S:n.



    Bemu on aivan eri luokassa, sehän on A4:ää ja A6:stakin korkealuokkaisemmalla rakenteella, on vain pienempi kooltaan. Jos on niin typerä että väittää vain lehden perusteella ja vain hinta/hevosvoima -periaatteella typeriä väitteitä niin saat selitellä yksinäsi. Eri luokan vehkeitä ei saa halvalla, ei E-Mersukaan A3:n kilpailija ole vaikka A3:sen äärimmilleen varusteltuna saa saman hintaiseksi kuin E-Mersun halvimmillaan.



    Ja muuten: mielummin hankkisin 120i:n urheilualustalla, ajonautinto ja muutoinkin vehje olisi aika eri tasoa kuin joku etuveto-GTI. Ja jos etuveto-GTI -tyylin vehjettä etsisin etenkin itselleni jolloin ajettavuus olisi tärkeä niin moni vaihtoehto menisi Sciroccon edelle, etenkin Mini Cooper S lisävarusteisella tasauspyörästön lukolla. Siinä on omistamisen taso aika eri sekä imago, laatu ja tietääkseni myös jälleenmyyntiarvo eri tasoa. Siinä on myös luonnetta jota ei VW-tusinatavarassa ole, oli kuinka hyvä tahansa. Huomautan että viimeinen kommentti on mielipiteeni, jos joku on eri mieltä niin ok.



    Jos raakaa etuvetoista vauhtia etsisin niin vähän kalliimman luokan Renault Meganen urheiluversio (mikä versio tällä viikolla onkin nimeltään, jos edes näitä Suomessa myydään), tai jos haluaa käytännöllisyyttä yhdistettynä hauskaan ajettavuuteen ja luotettavuuteen niin Civic Sedan Si. Oho, sitä ei kai Suomessa saakaan, no onhan noita vaihtoehtoja...



    ------------------------------------------------------------

    niin mini on mahtava auto ajaa,mutta en pidä henkilökohtaisesti sen muotoilusta sisällä/ulkoa yritetty väkisin tehdä sympaattista...(retro malli)

    sciroccon ajo ominaisuuksista en voi sanoa mitään kun sitä ei ole vielä ajettavissa vain "halli" autona ja senkin muotoilu näyttää tällä hetkellä hyvältä, mutta mitä se on esim. vuoden päästä... ja tuo ns. coupe on tehnyt paluun golf koko luokkaan oltuaan poissa 10v (1974-1998 scirocco-corrado)



    milläköhan tavalla tuo 1 sarja on korkealuokkaisempi kuin a4/a6 rakenne

    oletkos käynnyt tutkimassa kummassakin tehtaassa rakennus tavat ja ottanut selville teräslaadut....

    vaikka tässä olikin ilmeisesti kyseessä että takaveto taas/korserni peruskaura...

    ei tarvitse väittää lehden perusteella mitään jos autot ovat suomessa saman hintaisia niin kyllä scirocco kilpailee

    samoista ostajista 1 sarjan kanssa,ja tuo testi on vain testi mutta siinä oli verrattu suht kattavasti mitä markkinoilla on tarjolla (saksassa)ja on jokaisen itsensä päätettävissä mikä noista on paras omaan käyttöön





    miten laatua mitataan jos väität että mini on parempi kuin scirocco kun kellään ei ole siitä kokemusta vain ennakko käsityksiä merkin perusteella?? ja jälleenmyynnistä voi vain arvailla,minissä ne ovat paremmat kuin tuossa koska niin haluttu mallina ollut ja saatta olla yksi parhaista tällä hetkellä...



    vaihtoehtoja on paljon ja mitkä ovat hyvien ajo ominaisuuksien kriteerit niin siinäkin lista muuttuu eri henkilöiden välillä jonkin verran

    kun yleisesti haukut volvon ominaisuuksia niin lue esim auto tekniikka ja kuljetus 5/2008 missä on aika hyvin kerottu siitä ja urheilullinen merkki se ei ole missään tapauksessa mikä kertoo sen ettei se voi sopia niille jotka painottavat eniten urheilullisia ominaisuuksia

    kun katsoo myynti määriä niin jotain on tehty oikein





      
  • Ja nyt vain odottelemaan Put Putin vähintään 5 kirjoituksen vuodatusta :xmas:

    Miksi tämäkin keskustelu piti pilata näillä fanaattisilla vaahtoamisilla. Kukaan ei ole autoa ehtinyt ajamaan niin silti on jo haukuttu koko konserni ja sivussa Volvotkin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit