MB C-sarja kalliimpi isompia edustusluokan kilpailijoitaan

414 kommenttia
1356714
  • Lainaus:
    10.05.2007 klo 14:06 AkiK kirjoitti
    Ei se tarjoakaan mitään ylimaallisen hyvää. Samaa hyvää tasoa kuitenkin mitä löydät vastaavan hintaisista BMW 3:sta, A6:sta ja isosta Volvosta, mutta kompaktimmassa koossa kuin noissa kahdessa jälkimmäisessä. Erinomaisen mukavuuden ja omanlaisensa MB-tunnelman kylläkin, kuten Individualkin totesi.

    Makuasioista en ala kiistelemään, penkit ym. voivat olla toiselle hyvät ja toiselle huonot, monet niistä kuitenkin tuntuvat pitävän ja lukemissani testeissäkin niitä on kehuttu. Mutta kuten aiemminkin sanoin sinulle: Ottaen huomioon ennakkoasenteesi autoa kohtaan, saat varmasti aivan sellaisia tuloksia koeajolta kuin haluatkin.

    Minusta ainoat tällä hetkellä tälle tasolle yltävät saman luokan autot ovat 3-sarja vertailukelpoisten mallien ja varusteiden osalta, IS niiltä osin kun sen mallit sattuvat sopimaan ja miellyttävät, sekä pykälää isommat Audit ja Volvot niille jotka sattuvat suuria (lähinnä ulko-) mittoja tarvitsemaan tai egonsa puolesta haluamaan.

    No, minun osaltani päätän tämän C-sarjaa koskevan jankutuksen tähän. En välttämättä sellaista aio hankkia, mutta hyvä auto se silti on.

    Ei se C tarjoa mitään ylimaallisen hyvää. Samaa hyvää tasoa on A-sarja, mutta kompaktimmassa koossa. Se antaa hyvän mukavuuden ja omanlaisensa MB-tunnelman. :neutral:

      
  • Lainaus:
    10.05.2007 klo 14:17 AkiK kirjoitti
    Laitapa ne vääntökäyrät rinnakkain. Huomaat, että kyllä siinä TDIssä on vaan aika paljon enemmän newtonmetrejä käytössä koko kierrosalueellaan. Ja ota myös huomioon se että dieselissä on eri välitykset, et siis pysty suoraan kierroslukemista näkemään kaikkea.

    Niin, kun laittaa ne vääntökäyrät rinnakkain tai mihin tahansa niin ei näe käytännön saatavissa olevaa vääntöä. Aina näillä dieselien väännöillä selitellään mutta ette näköjään ymmärrä kuinka välitykset vaikuttavat. Dieseleissä on renkaalla paljon vähemmän vääntöä suhteessa kampiakselin vääntöön.

      
  • Lainaus:
    10.05.2007 klo 14:55 kenesis kirjoitti
    Lainaus:
    10.05.2007 klo 13:53 Ilwagen kirjoitti

    Eilen taas näin uuden C:n, marketin aulassa. Hienolta näytti sisältä ja ulkoa. Vähän pieni takapenkki, mutta jos siellä ei mattivanhasia jatkuvasti kuskaile niin luulisi riittävän.



    :grin:

    Teillä päin mersuja promotaan markettien auloissa, vai? Meillä siellä on näkynyt lähinnä jotain Peugeotin pieniä malleja ja oisko ollu joku Mazda joskus. Elintasokuilu, ilmeisesti.

    Meilläpä promotaan markettien auloissa Lamborgineja ja Ferrareita... :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    12.05.2007 klo 17:21 Simppa- kirjoitti
    Hehee, taas näitä hauskoja juttuja. Mielestäni Volvojen hyvä ominaisuus usein on, että ne tuntuvat kokoluokkaa isommilta. Esimerkiksi C30 on huomattavasti isomman tuntuinen ajaa kuin se oikeasti onkaan.

    Bemarilla taas on mielestäni suurin ongelma se, että esim. 5-sarjasta puuttuu kokonaan se ison auton tuoma "vakaus", ja ajettavuus on positiivisessakin mielessä "pikkuautomainen. Tarkoitan tuolla vakaudella sitä, että 5-sarjalainen ei kulje maantiellä metriäkään suoraan, vaikka sen ajettavuus muuten nautinnollinen onkin.


    Puhuinkin ulkonäöstä. Kömpelöiltähän ne Volvon tuntuu, siinä olet oikeassa. C30:kin on pieni tiloiltaan mutta kömpelön tuntuinen ajaa, ja ulkoakin näyttää pikkuautomaiselta. Ei minusta mikään positiivinen asia.

    Tuo luonnehdintasi 5-sarjasta on täysin väärä, siinähän nimenomaan on sitä vakautta ja se seuraa ohjausta juuri kuten pitää. Kun mennään vaikeampiin olosuhteisiin tai vaaditaan enemmän pidolta niin silloin vasta erot löytyvätkin kunnolla!! Jos ei ole tottunut kuin tunnottomiin etupainoisiin proomuihin niin kannattaakin pitäytyä niissä, ettei vain tuntisi mitä etupyörien alla tapahtuu...

      
  • Lainaus:
    12.05.2007 klo 18:32 A-utoilija kirjoitti

    Kun ei tämä PutPut muuten usko mitään hyvää Volvosta, niin otetaanpa sitten TM:n mittakuvat esiin ja vertailu Audi A6 (nro 10/2004) /Audi A8 (nro 3/2003) ja Volvo S80 (nro 17/2006) tiloista.
    ...eli Volvo on hyvä vain jos takatilat ovat A6:sta suuremmat? Kyllä on varmaan sinulla hankala elämä kuin kaiken pitää olla kaikin tavoin parempaa kuin kaikilla muilla...

    Minusta A6:sen takatilat ovat tarpeettoman suuret, eli isoillakin jää sen verran ylimääräistä tilaa ympärilleen ettei siitä ole hyötyä vaan haittaa.

    Akseliväli
    Audi A6 284 cm
    Audi A8 294 cm
    Volvo S80 284 cm

    Niin, eli koska Audeissa on kone etuakselin etupuolella niin tilaa jää matkustamoon enemmän...

    Mitat takapenkin selkänojasta etupenkin selkänojaan
    Audi A6 63-97 cm
    Audi A8 63-95 cm
    Volvo S80 67-97 cm

    Mutta miten on etutilojen kanssa silloin, eli onko mitoissa otettu huomioon samat etutilat? Eikö tuossa Audissa ole lähtötaso etupenkillä tilavampi eli tuolla 63cm:n takatiloilla on etupenkillä tilaa enemmän?

    TM kirjoittaa Audi A8:n takatiloista, että niitä ei voi pitää hyvinä edustusluokan autoille ja takapenkillä matkustavan kannattaa odottaa pitempää L-mallia.

    Jos kerran Audi A8 luetaan kuuluvaksi edustusautoihin, niin eikö tuon vertailun mukaan silloin myös Volvo S80 kuulu takapenkin tilojensa puolesta niihin? TM 9/2007 Volvo S80 3,2 A koeajohan oli otsikoitu "Ministeritasoa", mutta lopussa oli kommentti, että varsinaiseen edustuskäyttöön kaivattaisiin takapenkin tiloja lisää ainakin nykyiselle pääministerille. Ymmärrettävästi kaivataankin, jos mittaa on kuten Vanhasella, mutta eipä olisi Audi A8:stakaan pääministerin edustusautoksi, kuten ei myöskään MB S-sarjasta, kun ei senkään takatiloissa ole kehumista, kuten Tuulilasin koeajossa todettiin.


    ...Eli TM väittää ettei mikään edellämainituista sovellu edustusautoksi, ihan hyvää tuttua TM tasoa artikkeleissa siis...

    Kerro nyt vielä lisää siitä kuinka S80 on niin hiano edustusauto, kun siihen saa oikein DVD-soittimen!!!!! Ihan kuin Fiatissa!!!! Ja nahkapenkit!!!! Ohhoh! Herää A-utoilija jo Volvo-unistasi, S80 on yhtä paljon edustusauto kuin Skoda Superb ja Lancia:

      
  • Lainaus:
    12.05.2007 klo 19:21 Putput kirjoitti

    Tuo luonnehdintasi 5-sarjasta on täysin väärä, siinähän nimenomaan on sitä vakautta ja se seuraa ohjausta juuri kuten pitää. Kun mennään vaikeampiin olosuhteisiin tai vaaditaan enemmän pidolta niin silloin vasta erot löytyvätkin kunnolla!! Jos ei ole tottunut kuin tunnottomiin etupainoisiin proomuihin niin kannattaakin pitäytyä niissä, ettei vain tuntisi mitä etupyörien alla tapahtuu...


    Luonnehdinta on väärä, kun sinä et pidä siitä? Koita nyt hyvä mies ymmärtää, että kaikissa autoissa on omat hyvät ja huonot puolensa.

      
  • Lainaus:
    12.05.2007 klo 19:40 Simppa- kirjoitti
    Luonnehdinta on väärä, kun sinä et pidä siitä? Koita nyt hyvä mies ymmärtää, että kaikissa autoissa on omat hyvät ja huonot puolensa.

    Kyllästyttää tämä keksitty 'kamala ongelma'. Jos suoraan ajo olisi joku ongelma niin silloin se olisi vaarallinen, mutta totuus on että Bemu on erittäin tarkka ajettava, jossa on vielä erinomainen pito. Ihmiset jotka haluavat etsiä jonkun provon Bemusta selittävät tuosta 'epävakaudesta'.

    Jos Volvossa ja Bemussa on suoraan ajaessa eroa niin se on Bemun hyvien ominaisuuksien ja Volvon tunnottomuuden ja kankeuden esiintuoma TUNTUMA. Monille etuvetokuskeille on uutta se tunne kun autosta puolet onkin takana, Porsche 911 olisi heistä varmaan kamala vaikka silläkään ei ole ongelmia yli 300km/h nopeuksissa... Lisäksi sekin on varmasti Volvokuskeille uutta että ohjauspyörästä jopa tuntee alustan muutokset ja ylipäänsä tuntee jotain.

    Ihmettelen vain mitä tekemistä sillä on tällä aihealueella.

      
  • Ahaa, bemarin huonot ominaisuudet ovat vain keksittyjä provoja? Mistäs seuraavaksi puhuttais...

      
  • Lainaus:
    12.05.2007 klo 19:36 Putput kirjoitti


    ...eli Volvo on hyvä vain jos takatilat ovat A6:sta suuremmat? Kyllä on varmaan sinulla hankala elämä kuin kaiken pitää olla kaikin tavoin
    Mutta miten on etutilojen kanssa silloin, eli onko mitoissa otettu huomioon samat etutilat? Eikö tuossa Audissa ole lähtötaso etupenkillä tilavampi eli tuolla 63cm:n takatiloilla on etupenkillä tilaa enemmän?


    Mitat etupenkin selkänojasta polkimiin
    Audi A6 84-111 cm
    Audi A8 87-113 cm
    Volvo S80 80-106 cm

    Mitat ratista etupenkin selkänojaan
    Audi A6 21-61 cm
    Audi A8 26-59 cm
    Volvo S80 18-58 cm

    Etupenkin istuinosan korkeus lattiasta
    Audi A6 23-33 cm
    Audi A8 25-35 cm
    Volvo S80 30-37 cm

    Etupenkin istuinosan pituus
    Audi A6 51 cm
    Audi A8 48 cm
    Volvo S80 50 cm

    Eli Audeissa on enemmän tilaa pitkäjalkaiselle selkänojasta polkimiin, mutta Audeissa istutaan selvästi Volvoa matalammalla, jolloin pitääkin olla, koska silloin jalkojen asennosta tulee suorempi polkimiin. Ratista selkänojaan A6:ssa 3 cm ja A8:ssa 1 cm enemmän tilaa kuin Volvossa. A8 on aika lyhyt etupenkki reisitukea ajatellen edustusautoksi, kun se on pari senttiä Volvoa lyhempi ja 3 senttiä A6:tta lyhempi. Eli etutiloissa ei ole merkittäviä eroja ja Audin pitemmät mitat menee tavaratilaan ja pitempään keulaan. Sisätiloissa Volvo ei siis jää yhtään jälkeen Audi A6:sta eikä myöskään yllättäen Audi A8:sta. Minulle asialla ei ole merkitystä omassa käytössäni, mutta on vaan hauskaa näitä PutPutin väitteitä kumota.

    ...Eli TM väittää ettei mikään edellämainituista sovellu edustusautoksi, ihan hyvää tuttua TM tasoa artikkeleissa siis...

    Pikemminkin kaikki näistä sopii edustusautoiksi, mutta ei välttämättä jollekin Vanhaselle ja varsinaiset luksustilat takana vaatii isoimmissakin edustusautoissa pidennettyjä malleja.

    Kerro nyt vielä lisää siitä kuinka S80 on niin hiano edustusauto, kun siihen saa oikein DVD-soittimen!!!!! Ihan kuin Fiatissa!!!! Ja nahkapenkit!!!! Ohhoh! Herää A-utoilija jo Volvo-unistasi, S80 on yhtä paljon edustusauto kuin Skoda Superb ja Lancia:

    Taitaisi olla PutPutin vaan syytä herätä BMW ylistyksestään ja hyväksyä se tosiasia että jotain hyvää on Volvoissakin ja niitäkin ihan oikeasti on paljon edustuskäytössä. Edustusautoja ja tarpeitahan on monenlaisia. Presidentit, pääministerit, kuninkaalliset yms. ajelee usein jo panssaroiduilla edustusautoilla, mutta yritysten johtoporras tulee hyvin toimeen omissa edustustarpeissaan vaikka Volvoilla.

      
  • Lainaus:
    12.05.2007 klo 21:15 A-utoilija kirjoitti

    Mitat etupenkin selkänojasta polkimiin
    Audi A6 84-111 cm
    Audi A8 87-113 cm
    Volvo S80 80-106 cm

    Mitat ratista etupenkin selkänojaan
    Audi A6 21-61 cm
    Audi A8 26-59 cm
    Volvo S80 18-58 cm

    Etupenkin istuinosan korkeus lattiasta
    Audi A6 23-33 cm
    Audi A8 25-35 cm
    Volvo S80 30-37 cm

    Etupenkin istuinosan pituus
    Audi A6 51 cm
    Audi A8 48 cm
    Volvo S80 50 cm

    Eli Audeissa on enemmän tilaa pitkäjalkaiselle selkänojasta polkimiin, mutta Audeissa istutaan selvästi Volvoa matalammalla, jolloin pitääkin olla, koska silloin jalkojen asennosta tulee suorempi polkimiin. Ratista selkänojaan A6:ssa 3 cm ja A8:ssa 1 cm enemmän tilaa kuin Volvossa. A8 on aika lyhyt etupenkki reisitukea ajatellen edustusautoksi, kun se on pari senttiä Volvoa lyhempi ja 3 senttiä A6:tta lyhempi. Eli etutiloissa ei ole merkittäviä eroja ja Audin pitemmät mitat menee tavaratilaan ja pitempään keulaan. Sisätiloissa Volvo ei siis jää yhtään jälkeen Audi A6:sta eikä myöskään yllättäen Audi A8:sta. Minulle asialla ei ole merkitystä omassa käytössäni, mutta on vaan hauskaa näitä PutPutin väitteitä kumota.


    ...eli jos kuski on saman kokoinen kaikissa autoissa niin Audit ovat selvästi tilavampia. Hyvä että tuli selväksi näin numeroidenkin puolesta! Käytännössähän sen olen jo huomannut.

    Pikemminkin kaikki näistä sopii edustusautoiksi, mutta ei välttämättä jollekin Vanhaselle ja varsinaiset luksustilat takana vaatii isoimmissakin edustusautoissa pidennettyjä malleja.
    ..eli pyrit saamaan S80:lle edustusauton leiman. Onnea yritykselle, tuskin juuri kukaan sitä sellaisena pitää ja kova työ tulee sinulla olla heidät käännyttää.

    Edustustaso tarkoittaa myös muutakin kuin jonkin typerän lapsellisen nimisen varustepaketin myynti ja riittävät takatilat aikuiselle.

    TM:lle sun muille 10v vanhoilla Primeroilla ajamaan tottuneille mikä tahansa uusi 'iso' auto vaikuttaa limusiinilta, siksi ne typerät 'edustustaso'-otsikot.

    Taitaisi olla PutPutin vaan syytä herätä BMW ylistyksestään ja hyväksyä se tosiasia että jotain hyvää on Volvoissakin ja niitäkin ihan oikeasti on paljon edustuskäytössä. Edustusautoja ja tarpeitahan on monenlaisia. Presidentit, pääministerit, kuninkaalliset yms. ajelee usein jo panssaroiduilla edustusautoilla, mutta yritysten johtoporras tulee hyvin toimeen omissa edustustarpeissaan vaikka Volvoilla.
    ...tai vaikka C-Mersulla, tai Skodalla, tai Fiatilla, tai Opelilla, tai Saabilla...

    Kivaa että tähänkin sotket BMW:n vaikka sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Onko se hyvä puolustus kun ihmeellisiä väitteitä kumoavalla on toisen merkkinen auto? Miten BMW:n 'ylistys' vaikuttaa keskusteluun Volvosta ja Mersusta?

    Olet niin fiksoitunut 'edustusautoihin', että onko tämä sinun pihasta?:



    Onko kaikki 'edustusautot' kamalan hiaanoja? Näköjään muutkin 'hienostoalueen' asukit ovat huomanneet limusiinin omistamisen tarkoittavan sitä että on 'huipulla'... :tongue:


    Onko tässä Simpan Mini, sekin on varmaan edustusauto?



    Ja olit kai ostamassa Corvettea? Tällainenhan Corvettehan se varmaan oli mielessä noihin 'edustusautoihin' tottuneella:




    Ahaa, ehkä olen vain ymmärtänyt väärin, Volvo onkin samanlainen 'täysverinen edustusauto' kuin nämä:





      
  • Lainaus:
    13.05.2007 klo 01:23 Putput kirjoitti

    ...eli jos kuski on saman kokoinen kaikissa autoissa niin Audit ovat selvästi tilavampia. Hyvä että tuli selväksi näin numeroidenkin puolesta! Käytännössähän sen olen jo huomannut.


    Niin, näköjään käännät kaiken oman mielesi mukaiseksi. Mitä ihmeen lisätilaa on edessä siinä, että polkimet on siirretty muutaman sentin eteenpäin matalan ajoasennon takia, kun A6:ssa penkin saa peräti 7 cm alemmas mitä Volvossa. Tärkein kuskin ajoasentoon vaikuttava mitta on matka ratista selkänojaan ja Audi A6:tta voi ajaa käsiltään 3 cm pitempi ja Audi A8 voi ajaa sentin käsiltään pitempi. Ratin säädötkin on noissa kaikissa sentilleen samat sekä pituus että korkeus suuntaan. Muutenkin tämän luokan autoissa ei ole etupenkin tiloista taatusti puutetta ja itse en koeajossa muutenkaan havainnut käytännön eroja Audi A6:n ja Volvo S80 sisätiloissa etu tai takapenkillä, kun etupenkin säätää 190 cm sopivaksi. Volvo S80 on aina ollut tilava auto ja käytännössä polvitilat vielä kasvoi edellisestä mallista, mutta muotoilun takia takapenkin pääntila väheni 2 cm.

    Muutoin nuo kommenttisi vaikuttavat lähinnä huvittavilta provoilta ja onko tämä nyt sitten se paras paikka mesota siitä, ettei Volvo voi olla edustusauto. Mene kertomaan se vaikka niille, jotka Volvoja edustusautoina käyttävät ja aloita vaikka kertomalla asia Suomen EU-kokousten järjestäjille, että ei Volvoa saa käyttää edustus tarkoituksiin, kun eivät sitä näytä itse tajunneen. On se kumma, että suomalaiset tuolla tavalla nolaavat EU-johtajat kuskaamalla heitä Volvoilla ja mahtoi se kyyti jättää noille johtajille jonkinmoisia traumoja, kun tuskin ovat aiemmin Volvoissa joutuneet matkustamaan.

    :smile:

    [A-utoilija muokkasi tätä viestiä 13.05.2007 klo 14:03]
      
  • Pistetään nyt ihan vertailun vuoksi myös Fiat Grande Punton vastaavat mitat näkyviin. Ainakin näitä mittoja vertaamalla tämä auto kuuluu edustusautojen eliittiin yhdessä Volvon kanssa. Vai johtuisiko senttimetri lukujen homogeenisuus keskiverto ihmisen anatomiasta?

    Mitat etupenkin selkänojasta polkimiin
    Audi A6 84-111 cm
    Audi A8 87-113 cm
    Volvo S80 80-106 cm
    Punto 82-110 cm

    Mitat ratista etupenkin selkänojaan
    Audi A6 21-61 cm
    Audi A8 26-59 cm
    Volvo S80 18-58 cm
    Punto 19-57 cm

    Etupenkin istuinosan korkeus lattiasta
    Audi A6 23-33 cm
    Audi A8 25-35 cm
    Volvo S80 30-37 cm
    Punto 29-33cm

    Etupenkin istuinosan pituus
    Audi A6 51 cm
    Audi A8 48 cm
    Volvo S80 50 cm
    Punto 52 cm

    Miten nämä mitat sitten liittyvät otsikossa olevaan C-sarjaan? Varmaan siten että sen hankkimista ei tarvitse perustella, vaan se on riittävän sellaisenaan – tarvitsematta miettiä erikseen edustusluokan vaatimuksia.


    [juster muokkasi tätä viestiä 13.05.2007 klo 15:46]
      
  • Lainaus:
    13.05.2007 klo 15:44 juster kirjoitti
    Pistetään nyt ihan vertailun vuoksi myös Fiat Grande Punton vastaavat mitat näkyviin. Ainakin näitä mittoja vertaamalla tämä auto kuuluu edustusautojen eliittiin yhdessä Volvon kanssa. Vai johtuisiko senttimetri lukujen homogeenisuus keskiverto ihmisen anatomiasta?

    Mitat etupenkin selkänojasta polkimiin
    Audi A6 84-111 cm
    Audi A8 87-113 cm
    Volvo S80 80-106 cm
    Punto 82-110 cm

    Mitat ratista etupenkin selkänojaan
    Audi A6 21-61 cm
    Audi A8 26-59 cm
    Volvo S80 18-58 cm
    Punto 19-57 cm

    Etupenkin istuinosan korkeus lattiasta
    Audi A6 23-33 cm
    Audi A8 25-35 cm
    Volvo S80 30-37 cm
    Punto 29-33cm

    Etupenkin istuinosan pituus
    Audi A6 51 cm
    Audi A8 48 cm
    Volvo S80 50 cm
    Punto 52 cm

    Miten nämä mitat sitten liittyvät otsikossa olevaan C-sarjaan? Varmaan siten että sen hankkimista ei tarvitse perustella, vaan se on riittävän sellaisenaan – tarvitsematta miettiä erikseen edustusluokan vaatimuksia.


    Etupenkin tilat ei tietysti liity mitenkään otsikkoon tai yleensäkään siihen väittelyyn onko joku auto edustusluokkaa kooltaan vai ei, ja lisäsinkin ne vaan tämän PutPutin pyynnöstä. Edessä tilat riittää nykyautoissa jo lähes kaikissa oli sitten kuski minkä kokoinen tahansa. Minusta tämä väittely voiko Audi A6:tta, Volvo S80, BMW 5-sarjaa tai MB E-sarjaa kutsua edustusautoiksi on aika huvittavaa muutenkin, kun esim. Audi A8 ja Audi A6 on sisätilojen kooltaan samaa luokkaa, niin miksi ihmeessä ei myös A6 voisi käyttää edustusautona?

      
  • Lainaus:
    13.05.2007 klo 14:02 A-utoilija kirjoitti
    Niin, näköjään käännät kaiken oman mielesi mukaiseksi. Mitä ihmeen lisätilaa on edessä siinä, että polkimet on siirretty muutaman sentin eteenpäin matalan ajoasennon takia, kun A6:ssa penkin saa peräti 7 cm alemmas mitä Volvossa. Tärkein kuskin ajoasentoon vaikuttava mitta on matka ratista selkänojaan ja Audi A6:tta voi ajaa käsiltään 3 cm pitempi ja Audi A8 voi ajaa sentin käsiltään pitempi. Ratin säädötkin on noissa kaikissa sentilleen samat sekä pituus että korkeus suuntaan. Muutenkin tämän luokan autoissa ei ole etupenkin tiloista taatusti puutetta ja itse en koeajossa muutenkaan havainnut käytännön eroja Audi A6:n ja Volvo S80 sisätiloissa etu tai takapenkillä, kun etupenkin säätää 190 cm sopivaksi. Volvo S80 on aina ollut tilava auto ja käytännössä polvitilat vielä kasvoi edellisestä mallista, mutta muotoilun takia takapenkin pääntila väheni 2 cm.

    Muutoin nuo kommenttisi vaikuttavat lähinnä huvittavilta provoilta ja onko tämä nyt sitten se paras paikka mesota siitä, ettei Volvo voi olla edustusauto. Mene kertomaan se vaikka niille, jotka Volvoja edustusautoina käyttävät ja aloita vaikka kertomalla asia Suomen EU-kokousten järjestäjille, että ei Volvoa saa käyttää edustus tarkoituksiin, kun eivät sitä näytä itse tajunneen. On se kumma, että suomalaiset tuolla tavalla nolaavat EU-johtajat kuskaamalla heitä Volvoilla ja mahtoi se kyyti jättää noille johtajille jonkinmoisia traumoja, kun tuskin ovat aiemmin Volvoissa joutuneet matkustamaan.

    :smile:


    Älä minua syytä jos sinua harmittaa se että itse numerotiedoin todistit että ero tiloissa on A6:n eduski selvä. Ai niin, äläkä vahingossakaan kommentoi sitä että mikä Volvosta tekee edustusauton kun lähes millä tahnsa merkeillä on 'edustusauton kokoinen' (sinun mukaan) auto tarjolla. No, voidaanhan me sopia että Volvo on edustusauto jos Opel Vectra, VW Passat, Skoda Superb on myös. Mutta mitä hyötyä siinä on, pitääkö premium-määritelmän lisäksi kaikki määritelmät alentaa jotta Volvo pääsisi joukkoon? Onko C30 superauto? Onko XC90 luksusmaasturi?

    Mitä 'eu-johtajia' niillä Volvoilla on kuskattu? Ihan virkamiehiä ne on, eivätkä he ainakan Suomessa muutenkaan taksia kummemmilla liiku. Miksi he ulkomailla saisivat luksuskyydin jos kerran kotimaassa saavat itse matkustaa bussilla/omalla Primeralla?

    Minusta C-sarja on edustavampi auto kuin S80, ei ollut valittamista silloin kun liikuin ministeriön C-sarjan takapenkillä. Ja sitten kun itse haluaa ajaa on sekin nautinnollista.

      
  • Lainaus:
    13.05.2007 klo 16:43 A-utoilija kirjoitti
    Etupenkin tilat ei tietysti liity mitenkään otsikkoon tai yleensäkään siihen väittelyyn onko joku auto edustusluokkaa kooltaan vai ei, ja lisäsinkin ne vaan tämän PutPutin pyynnöstä. Edessä tilat riittää nykyautoissa jo lähes kaikissa oli sitten kuski minkä kokoinen tahansa. Minusta tämä väittely voiko Audi A6:tta, Volvo S80, BMW 5-sarjaa tai MB E-sarjaa kutsua edustusautoiksi on aika huvittavaa muutenkin, kun esim. Audi A8 ja Audi A6 on sisätilojen kooltaan samaa luokkaa, niin miksi ihmeessä ei myös A6 voisi käyttää edustusautona?

    Et siis edes ymmärrä mitä merkitystä etutiloilla on takatilojen mittaamiseen? Et ymmärrä edelleenkään että Volvon sisätilat eivät ole samaa luokkaa kuin Audien?

      
  • Lainaus:
    13.05.2007 klo 17:28 Putput kirjoitti

    Et siis edes ymmärrä mitä merkitystä etutiloilla on takatilojen mittaamiseen? Et ymmärrä edelleenkään että Volvon sisätilat eivät ole samaa luokkaa kuin Audien?


    Enpä oikein ymmärrä tuota jankkaustasi, kun näit itsekin että Volvon takatilat on samaa luokkaa kuin Audi A6:n ja A8:n. Ruotsin Automotorsportin testissä V8 malleista Volvo S80:n ja Audi A6:n takapenkin tiloille annettiin samat pisteet 83/100 % ja Teknikens Världin perusmallien testissä molemmat sai tiloista saman arvosanan 7/10. Pääntilassa takana on 2 cm eroa, joten sen verran se Audi ainakin on tilavampi.

    Sehän on niin, että 190 cm kuski laittaa joka autossa ratin maksimikorkeuteen ja pituuteen, jotta mittarit näkyy ja säätää sitten penkin sen mukaan, että rattiin on sopiva matka, joten en ainakaan ilman mittanauhaa pysty omien kokemusten perusteella sanomaan onko jommassa kummassa itseni takana enemmän tiloja ja lyhempien kuskien osalta en tiedä senkään vertaa, mutta noiden TM:n mittojen mukaan saman kokoisilta vaikuttavat.

    Sinua tuntuu ärsyttävän se, että Volvo S80 kutsutaan aika yleisesti lehdissä edustusluokan autoksi tai että sitä käytettiin EU-kokousten edustusautona, mutta harmittele vaan rauhassa, ei siihen v..tutukseen kuole. :smile:

      
  • Lainaus:
    13.05.2007 klo 21:06 Simppa- kirjoitti

    Itseasiassa midsize luxury SUV on varsin yleinen nimitys jenkeissä kyseiselle vehkeelle. :wink:
    ...jos vertaa jenkkien halpis surkealaatuisiiin maastureihin niin lähes kaikki eurooppalaiset on luxury-segentissä. Opelkin on siellä varmaan premiumia.

    Huhhuh, riittäiskö? Enemmän toki tulee, jos tarvetta ilmenee.
    Niin, intoa näköjään riittää Volvon statuksen nostoyrityksissä. Montako 'todistetta' löydät siitä että C30 on superauto?

    Mikä se Opelin isoilla takatiloilla varustettua auto olikaan, oliko se Signum? Sehän on varmaan sitten edustavampi sekin...

      
  • Lainaus:
    13.05.2007 klo 17:55 A-utoilija kirjoitti
    Enpä oikein ymmärrä tuota jankkaustasi, kun näit itsekin että Volvon takatilat on samaa luokkaa kuin Audi A6:n ja A8:n. Ruotsin Automotorsportin testissä V8 malleista Volvo S80:n ja Audi A6:n takapenkin tiloille annettiin samat pisteet 83/100 % ja Teknikens Världin perusmallien testissä molemmat sai tiloista saman arvosanan 7/10. Pääntilassa takana on 2 cm eroa, joten sen verran se Audi ainakin on tilavampi.

    Sehän on niin, että 190 cm kuski laittaa joka autossa ratin maksimikorkeuteen ja pituuteen, jotta mittarit näkyy ja säätää sitten penkin sen mukaan, että rattiin on sopiva matka, joten en ainakaan ilman mittanauhaa pysty omien kokemusten perusteella sanomaan onko jommassa kummassa itseni takana enemmän tiloja ja lyhempien kuskien osalta en tiedä senkään vertaa, mutta noiden TM:n mittojen mukaan saman kokoisilta vaikuttavat.

    Sinua tuntuu ärsyttävän se, että Volvo S80 kutsutaan aika yleisesti lehdissä edustusluokan autoksi tai että sitä käytettiin EU-kokousten edustusautona, mutta harmittele vaan rauhassa, ei siihen v..tutukseen kuole. :smile:


    ...eli et osaa yksinkertaista yhteenlaskua. Hyvä että tuli selväksi. Kovasti kyllä selityksiä ja tekosyitä löytyy, oletko varma ettei kyseessä olisi jokin patologinen tila?

      
  • Lainaus:
    13.05.2007 klo 21:36 Putput kirjoitti


    ...jos vertaa jenkkien halpis surkealaatuisiiin maastureihin niin lähes kaikki eurooppalaiset on luxury-segentissä. Opelkin on siellä varmaan premiumia.

    Niin, intoa näköjään riittää Volvon statuksen nostoyrityksissä. Montako 'todistetta' löydät siitä että C30 on superauto?



    Jaa, nyt meni jo selittelyn puolelle. Se nyt vaan on niin, että XC90 tottelee päämarkkina-aluellaan nimitystä Luxury SUV. Sama toki pätee bemarinkin vastaavaan malliin. Nyt ne jenkit ovatkin sitten ihan #&%£$!*, kun kehtaavat kutsua Volvoa väärällä nimellä? Hyi niitä! Kyllä PutPut segmentoi autot teräsmiesmäisellä tarkkuudella.

    Minulla ei ole mitään tarvetta väittää, että C30 olisi superauto. C30 on mielestäni hyvän näköinen, mutta hintava pikkuauto, vähän kuten Mini.

    Linkkejä eräästä pohjoismaasta:

    http://www.dinside.no/php/art.php?id=361031

    http://www.hegnar.no/bilogmotor/artikkel.asp?id=250825

    http://www.daria.no/skole/?tekst=4056

    http://www.onlinemagasinet.no/artikkel.php?KatID=14&ArtID=43

    http://forbruker.no/bil/tester/article1131205.ece

    http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=1170

    Linkkejä eräästä eteläisemmästä maasta:

    http://www.ciao.fr/Volvo_XC90_2_5L_T__Avis_516863

    http://www.linternaute.com/auto/diaporama/4x4-de-luxe/5.shtml

    http://www.caradisiac.com/php/essai_tun/ess_nou/nouv127/mg_4449_volvo_xc90.php

    http://fr.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC90

    http://www.essai-automobile.com/volvo/0603-volvo-xc90-2400d.htm

    Jatkapa vaan sitä selittelyä...




    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 13.05.2007 klo 22:09]
      
  • Lainaus:
    13.05.2007 klo 21:39 Putput kirjoitti
    ...eli et osaa yksinkertaista yhteenlaskua. Hyvä että tuli selväksi. Kovasti kyllä selityksiä ja tekosyitä löytyy, oletko varma ettei kyseessä olisi jokin patologinen tila?


    Taitaa ennemminkin olla niin, että tarpeesi nostaa BMW kaikkien merkkien yläpuolelle vähättelemällä kilpailijoita on patologinen tila. Ei ole todellakaan terveellistä elää elämää ja paikkailla itsetuntoa yhden automerkin kautta.

      
  • Voi hyvää päivää :open_mouth:

    Täällä taas yllättäen väännetään kättä.. Otsikossa lukee keskustelun aiheena olevan C-sarjan mersu mutta miten kävikään.. Yht´äkkiä täällä "yllättäen" on Bemari vs. Volvo sota..

    Eikö porukka ole vielä huomannut ettei tuon Putputin kanssa ole kovin rakentavaa vaihtaa ajatuksia tai mielipiteitä koska muiden mielipiteet ovat aina ja joka tapauksessa vääriä jos ei yhdy ylistämään saksan ladaa eli bemaria :tongue:

    On ihan sama millä ajokokemuksella tai tiedolla kukakin täällä asioita kertoo.. jos ei pidä bemarista tai sen ominaisuuksista, ei Putputin mielestä ymmärrä autoista mitään.. tai jos joku testi saa Volvon voittamaan testin bemarin nenän edestä joita on yllättävän monta.. tällaiset testit ja julkaisijat ovat puolueellisia tai täysiä idiootteja.. Yö muuttuu päiväksi tai päivä yöksi jos Putput niin haluaa itselleen uskotella.

    Itse en ole jaksanut enää pitkään aikaan kirjoitella ko. tyypin kanssa mutta nyt alkaa mopo karata taas kerran hanskasta..

    Mitä väliä sillä Putput on jos bemari ei todellisuudessa ole ylivoimainen auto? Onko tämä jotenkin sinulta henkilökohtaisesti pois? MInä pidän Volvo parempana autona niin ulkonäöllisesti kuin ajettavanakin.. ja jos 3- sarjan bemarista ja C-sarjan mersusta puhutaan.. jos raha ei ole este.. valitsisin ehdottomasti Mersun.. ulkonäöltään pesee bemarin 6-0 niin ulkoa kuin sisältä.. vielä puhtaammin sisältä.. ja vaikka miten ylistätä bemarin moottoreita.. Mersun moottorit ovat olleet kestävämpiä ja teholuokkia löytyy samoin kuin bemareissa.. ja jos oikein rahaa on niin uusi Amg C-mersu pieksee M3 bemarin joka suhteessa.. hintaa tosin on paljon enemmän mutta jos raha ei olisi ongelma niin miksi tyytyisi halvempaan ja huonompaan :kiss:


    Tiedän että joku imeskelee korillisen herneitä nenään lukiessaan tätä mutta SO WHAT?

    Meillä jokaisella on mielipiteet.. kuka meistä on sanomaan kuka täällä on väärässä ja kuka ei? etenkin kun monet testit puoltavat molempia osapuolia oli mielipide niin tai näin..

      
  • Itse pidän kyllä Bemarista, mutta koska tarvitsen ennenkaikkea mukavan ja turvallisen matka-auton, se ei edusta tässä aivan kärkeä. Premiumeista valintani menee siksi akselilla (Aakkosjärjestyksessä) Audi - MB - Saab - Volvo. Näistä valinta on sitten tapauskohtainen juttu, siihen vaikuttaa moni muukin asia kuin se, onko joku näistä jossain ominaisuudessa promillen toista parempi. Ja voin harkita myös muita merkkejä.

    TÄLLÄ hetkellä, vaikka olenkin C-Mersua joissain ominaisuuksissa kehunut, parhaan hinta-laatusuhteen minun tarkoituksiini sopivissa autoissa saisi ehdottomasti Saabista, vaikka 9-5 vanha onkin.

    Turvallisuudesta puheen ollen: kun katselee noita perätörmäysturvallisuusasioita ja yhdistää niitä tosielämän onnettomuustilanteisiin ja EURO-NCAPiin, niin tuo edellinen listani merkeistä saa vielä vahvistusta. Bemarin suoritukset perätörmäyksissä ovat surkeaa luokkaa (samoin Lexuksen). Ja vielä kun ajattelee tätä nykyistä perässäroikkumiskulttuuria, niin tuo onnettomuustyyppi liene aika todennäköinen?

      
  • Tuo Saab on kyllä ihan mielenkiintoinen tapaus, ja kilpailukykyisesti hinnoiteltu, jos sen ottaa vähän pienemmällä koneella. Itse en käynyt koeajolla, koska se ei tarjonnut sopivaa vastinetta S80 2.5T:lle sopivalla hinnalla. Lisäksi nuo vanhahtavat automaatit eivät kiehtoneet. Vastaavaa suorituskykyä tarjoava 9-5 olisi ollu 2.3T Linear automaatti, mutta se menee Volvon kanssa jo samoihin hintoihin.

      
  • Lainaus:
    13.05.2007 klo 21:39 Putput kirjoitti

    ...eli et osaa yksinkertaista yhteenlaskua. Hyvä että tuli selväksi. Kovasti kyllä selityksiä ja tekosyitä löytyy, oletko varma ettei kyseessä olisi jokin patologinen tila?


    Laitetaanpa piste tälle PutPutin inttämiselle näistä Audien ja Volvo S80 tiloista. Eli lasketaan etupenkin tilat polkimiin ja rattiin suurimmillaan ja lisätään kumpaankin takapenkin tilat pienimmillään. Näinhän se pitää laskea, koska kun etupenkin tilat on kaikkein suurimmillaan, niin takapenkille jää tilaa kaikkein vähiten.

    Mitat ratista etupenkin selkänojaan suurimmillaan +
    mitat takapenkin selkänojasta etupenkin selkänojaan pienimmillään
    Audi A6 61+63 =124 cm
    Audi A8 59+63 =122 cm
    Volvo S80 58+67 =125 cm

    Mitat etupenkin selkänojasta polkimiin suurimmillaan +
    mitat takapenkin selkänojasta etupenkin selkänojaan pienimmillään
    Audi A6 111+63 =174 cm
    Audi A8 113+63 =176 cm
    Volvo S80 106+67 =173 cm

    Elikä se siitä Audien suuremmasta koosta verrattuna Volvo S80:een! Ratista mitattuna Volvo on jopa suurin ja poljintilasta mitattuna A6 on 1 cm suurempi ja A8 on 3 cm suurempi. Kyllä noissa siis puhutaan pituuden osalta tiloiltaan kokolailla saman luokan autoista, mitä itse eniten ihmettelen Audi A6:n ja A8:n osalta eli missä se edustusluokan koko näkyy A8:n osalta? Turha siis puhua ettei Volvo S80 tai Audi A6 voi käyttää edustusautona koon puolesta.

      
  • Audi A6 111+63 =174 cm
    Audi A8 113+63 =176 cm
    Volvo S80 106+67 =173 cm
    Honda Jazz 105 + 63+ 5= 173 cm

    Hondan viimeinen 5 cm. tulee takapenkin etäisyyden säädöstä. Ei taida näistä mitoista olla edustusauton mittapuuksi. On tietysti muitakin mittoja kuten leveys, korkeus ym. Mutta en usko löytyvän näistä mitoistakaan varmaa edustusauton tunnusmerkkiä.

    Alkaa vähitellen tuntua, ettei tämänkään otsikon alla ollut edes tarkoitus puhua C-sarjasta ja sen hinnoittelun syistä yhtään mitään.


    [juster muokkasi tätä viestiä 14.05.2007 klo 12:19]
      
  • Vaihteeksi aiheeseen:

    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Vuodet+hioivat+kulmikkuuden/HL20070512SI1AL048r3

    Aika lailla tukee omia havaintojani sisustuksen muoviosien halpuudesta ja rengasmelusta. Toki tuo tukee myös näkemystäni vaihteiston ja koneen erinomaisesta yhteispelistä.

    Luulin, että hiukkasuodatin on vakio ennen kuin luin tuon. Ei #&%£$!*, siitäkin saa maksaa tonnin!

      
  • Nyt on Daimlerilla enemmän rahaa valloittaakseen takaisin Premium- luokan ykköspaikan myynnillisesti.


    http://www.daimlerchrysler.com/dccom/0-5-7145-1-858191-1-0-0-0-0-0-11979-0-0-0-0-0-0-0-0.html

      
  • Lainaus:
    14.05.2007 klo 12:36 Simppa- kirjoitti

    Aika lailla tukee omia havaintojani sisustuksen muoviosien halpuudesta ja rengasmelusta. Toki tuo tukee myös näkemystäni vaihteiston ja koneen erinomaisesta yhteispelistä.

    Luulin, että hiukkasuodatin on vakio ennen kuin luin tuon. Ei #&%£$!*, siitäkin saa maksaa tonnin!


    Missä tuossa artikkelissa muuten puhuttiin muoviosien halpuudesta??? Siinähän mainittiin, että Avantgarden tunnelma on "karu". Mikä on sinänsä puhdas makuasia, mutta kieltämättä alumiini mustan kojelaudan ja mustien penkkien kanssa tuo oman karun säväyksensä. Avantgardessakin valinnaisvärit jo vaikuttavat paljon asiaan, Elegance vaaleilla sisustuksilla eukalyptuspuineen on aika eri näköinen.

    Hallintalaitteista: AutoMotorUndSport vertaili auton oheislaitteiden käytettävyyttä, voittaja oli nimenomaan MB C. Joukossa myös kovia kilpailijoita kuten BMW X5 ja Lexus LS 460. http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/weitere_tests/konzeptvergleiche/hxcms_article_502996_14136.hbs

    Rengasmelu ei minusta ollut 16" pyörillä mitenkään hallitseva eikä auto vedellyt urissa, mutta en kyllä ihmettele tai epäile lainkaan että noilla 225/45 17 renkailla jotain kuuluu ja tuntuu karkealla tiellä ajettaessa. Milloin se opitaan, ettei noilla matalaprofiilirenkailla tee mitään meidän teillämme?

    Uudessa dieselissä on kuulemma kehitetty tuota käyntiääntä, ja kyllä se nätisti kävikin vanhaan verrattuna. Erityisesti kylmänä, jolloin useat commonrailitkin pitävät aika kovaa kalinaa. Kiihdyttäessä ääni oli ärjympi, mutta ei dieseliksi missään nimessä paha. Koneen osalta parannus on merkittävä.

    Vaihteisto on ällistyttävän hyvä niin toiminnaltaan kuin kulutukseltaan siihen nähden, että se on vain 5-pykäläinen. 7-pykäläisenhän saa vain isompaan dieseliin. Tuo 320 CDI 7Gtronic onkin diesel-automaattiyhdistelmien joukossa täysin omaa luokkaansa.

    Hiukkassuodatin on vakiona Saksassa, mutta ei näköjään Suomessa. Miinusta siitä.

      
  • "...mutta sisustuksen muoviosat antavat hintaluokassaan karun vaikutelman."

    No okei, karu sitten. Kyllä tuolla maininnalla kuitenkin viitataan muoviosien laatuun, eikä mihinkään sisutuksen väritykseen.

    Kaksi sattumalta valittua koeajoa olen tuosta lukenut tuon lisäksi, ja kummassakin on valiteltu muoviosien heikkoa laatuvaikutelmaa. Tuossakin niitä kutsutaan "karuiksi", mikä ei ole oikein hyvä asia päälle 60 000€ maksavalle autolle.

    edit: minua kyllä vaivasi se rengasmelu 16" vanteillakin. Omassa autossa on 17" vanteet ja se on silti hiljaisempi. Ihan tarkkaa profiilia en muista, mutta olisikohan se 225/50 R17 W (max. 270km/h). Alla ensiasennusrenkaat eli Continentalin Sport Contact 2:set.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 14.05.2007 klo 16:18]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit