MYÖS UUSI VOLVO V70 JUMBO AMS:n TESTEISSÄ !!!

294 kommenttia
1468910
  • Lainaus:
    16.06.2007 klo 11:54 A-utoilija kirjoitti




    Oikeasti viime aikoina olenkin aika kypsynyt tähän palstaan, koska täällä on juuri tuollaisia jääriä kuin sinä, jotka on kerran jonkun automerkin ostanut ja tietyt asenteet omaksunut ja ei sen jälkeen enää automerkkiä ja asenteitaan vaihda ja halveksii tiettyjä automerkkejä yli kaiken. Tämän hetken aliarvostetuin automerkki ominaisuuksiinsa nähden taitaa olla Skoda, mutta tällä palstalla se varmaan on Volvo.



    Mielestäni en ole juurikaan arvostellut eri automerkkejä, Esim muissa aihealueissa olen jopa pitänyt ladaa kokonaiskustannuksiltaan varteenotettavana vaihtoehtona. Jopa olen volvoakin pitänyt ihan kelvollisena kulkineena, jos muistat. Pääsääntöisesti olet vertaillut volvoa muihin tuomalla esiin volvon hyvät puolet vastaan muiden huonommat. Jos se, että olen löytänyt itselleni hyvän merkin, enkä sitä vaihda toiseen, tekee minusta mielestäsi jäärän, niin siitä vaan.

      
  • Tulinpa pitkästä aikaa katselemaan miten tämä palsta voi.. Pakko sanoa että palsta on hiipunut aika lailla enkä ihmettele yhtään.. Ihan sama mikä otsikko keskustelussa lukee, kääntyy se vääntöön lähinnä bemarin ja Volvon välille. Olen nyt takautuvasti lukenut näitä viestejä eikä oikeastaan hymyilemättä voi lukea.

    Edelleen ihmettelen mikä punainen vaate Volvo täällä on? Ymmärrän hyvin että jos täällä on bemarilla ajavia, he luonnollisesti puolustavt omia positiivisia kokemuksiaan bemarista mutta eihän asia ole niin mustavalkoista että bemari olisi jotenkin parempi kuin muut? Nimimerkki A-utoilija o innokkaasti puolustanut Volvoa..

    Huomaa sen että jos puolustaa verissä päin suu vaahdoten bemarin ominaisuuksia, ei samalla tavalla leimaudu fanaatikoksi mutta jos uskaltaa kehua Volvoa, saa heti sairaan fanaatikon leiman??

    Todella aikuismaiselta palstaltahan tämä nykyään vaikuttaa. Eihän täällä kukaan enää uskalla kertoa mikä auto omalla pihalla seisoo koska heti on joku haukkumassa sitä P..kaksi..

    Olen miljoonasti sanonut että on hieman turhauttavaa lukea näitä linkkejä koska tosiasiassa jokainen meistä löytää haluamansa "faktatiedon" tukemaan omia mielipiteitään ja sitten kohta täällä on kymmeniä linkkejä jotka jonkun mielestä on "ainut totuus".

    Oikeastaan palstan suurin miinusmerkistö tulee muutamalta kirjoittajalta ketkä puolustelevat että itse perustelevat faktoilla sekä tietävät ehdottoman totuuden mutta HALOO!! samalla tavalla täällä jokainen voi kertoa niitä netistä löytämiään mieluisiaan faktoja.. Itselleni ei ole ainakaan ollenkaan vaikea myöntää että saksalaisilla automerkeillä on kieltämättä enemmän moottorivalikoimaa sekä malleja mutta se taas tuntuu jollekin bemaristille aivan mahdottomalle kuulla tieto että vastaavilla varusteilla sekä tekniikalla Volvo ei ominaisuuksiltaan ainakaan häviä bemareille :tongue: Alustan jäykkyys sekä käytös nopeassa ajossa on ainut josta pisteet menevät bemarille jos nopeata ajoa kaipaa. Kummallakin merkillä on parempia sekä huonompia ominaisuuksia..

    Tällä palstalla vain on mahdotonta saada millään tasolla asiallista keskustelua jos ei pystytä myöntämään mitään heikkoa ominaisuutta omasta mielimerkistään. Tai vaikka se oma auto olisi itseleen juuri se täydellinen kaikilta ominaisuuksiltaan, se ei todellakaan tarkoita että se olisi sitä jollekin toiselle..

      
  • 2.5T korvataan 2.0T:llä ainakin S80 ja V70 malleissa. Uusi 2.0T on nelisylinterinen ja 190hv tehoinen.

    http://acctest.semcon.se/en-GB/V70-XC70/pack-n-load/tow/VCC-317297.htm
    http://acctest.semcon.se/en-GB/S80%2007-/pack-n-load/tow/VCC-320708.htm

    Kuluttaa varmasti vähemmän bensaa kuin 2.5T, mikä ei ole mikään hurja saavutus. Harmittaa vähän, että on vain neljä sylinteriä. Volvoon kuuluu I5-kone eikä mikään nelari.

      
  • [quote title="16.06.2007 klo 15:29 Jan79 kirjoitti"]

    Edelleen ihmettelen mikä punainen vaate Volvo täällä on?

    -volvo on erittäin tavallinen ja yleinen suomessa, ja se että nämä alapäällään ajattelevat ja rahaa uskontonaan pitävät premium-miehet eivät tietysti voi sietää että hinnalta halvempaa volvoa edes verrataan heidän pyhiin mersuihin ja audeihin?


    Tällä palstalla vain on mahdotonta saada millään tasolla asiallista keskustelua

    -tästä koko paskasta vastaa pari volvomiestä jotka yrittävät väkisin tehdä rajanvedon segmentteihin juuri volvon hyväksi, ja karistaa toisaalta muut kilpailijat vedoten johonkin ohjaamon koristeluun ja pariin desibeliin.. Bemun hyväksi taas on sanottava että se on ilman muuta siellä huipulla, sitä ei tarvitse edes puolustella. niin ja putput on on asia erikseen, siitä ei tarvitse edes muistuttaa...


    Tai vaikka se oma auto olisi itseleen juuri se täydellinen kaikilta ominaisuuksiltaan, se ei todellakaan tarkoita että se olisi sitä jollekin toiselle..

    -niin, voin miettiä mitä teen volvon ''arvokkaamman näköisellä'' ohjaamolla, kun en halua leikkiä mitään pääministeriä.
    tai paria desibeliä hiljaisempaa melua. sen sijaan accordista ja monesta muusta tykkäämästäni kilpailijasta saan tunnokasta, nopeaa ja tarkkaa ohjausta ja ajettavuutta sekä tuntumaa tiehen ja pyöriin. mikään ei ole tärkeämpää. ainiin eihän näitä saanut vertailla

    :grin:

    [petos muokkasi tätä viestiä 16.06.2007 klo 18:31]
      
  • niin kysymyksiin miksi volvoa haukutaan, voin heittää volvo leirille että mitä itse teette näille automalleille jotka kilpailevat volvon kanssa, mutta jotka olette sulkeneet tällä rajanvedolla pois?

    nyt viimeisempänä mondeo, aiemmin accord. teksti on aivan samaa kuin bemumiehen tuomio volvosta. ehkä vähän asiallisempaa mutta kuitenkin asenne paistaa rivienvälistä. :kiss:

      
  • Lainaus:
    16.06.2007 klo 18:04 petos kirjoitti
    [quote title="16.06.2007 klo 15:29 Jan79 kirjoitti"]

    Edelleen ihmettelen mikä punainen vaate Volvo täällä on?

    -volvo on erittäin tavallinen ja yleinen suomessa, ja se että nämä alapäällään ajattelevat ja rahaa uskontonaan pitävät premium-miehet eivät tietysti voi sietää että hinnalta halvempaa volvoa edes verrataan heidän pyhiin mersuihin ja audeihin?


    Tällä palstalla vain on mahdotonta saada millään tasolla asiallista keskustelua

    -tästä koko paskasta vastaa pari volvomiestä jotka yrittävät väkisin tehdä rajanvedon segmentteihin juuri volvon hyväksi, ja karistaa toisaalta muut kilpailijat vedoten johonkin ohjaamon koristeluun ja pariin desibeliin.. Bemun hyväksi taas on sanottava että se on ilman muuta siellä huipulla, sitä ei tarvitse edes puolustella. niin ja putput on on asia erikseen, siitä ei tarvitse edes muistuttaa...


    Tai vaikka se oma auto olisi itseleen juuri se täydellinen kaikilta ominaisuuksiltaan, se ei todellakaan tarkoita että se olisi sitä jollekin toiselle..

    -niin, voin miettiä mitä teen volvon ''arvokkaamman näköisellä'' ohjaamolla, kun en halua leikkiä mitään pääministeriä.
    tai paria desibeliä hiljaisempaa melua. sen sijaan accordista ja monesta muusta tykkäämästäni kilpailijasta saan tunnokasta, nopeaa ja tarkkaa ohjausta ja ajettavuutta sekä tuntumaa tiehen ja pyöriin. mikään ei ole tärkeämpää. ainiin eihän näitä saanut vertailla

    :grin:


    Olen kyllä aika paljon erimieltä.. Itse en ainakaan ole kieltänyt etteikö mitä tahansa autoa voida verrata, miten kehittävää sitten on verrata esim. 20 ja 60 tuhannen euron autoa esimerkiksi niin jokainen päätelköön sen omineen :sunglasses: Tuohan on juuri sellainen mielipide jonka taas eräs bemarifanaatikko tuomitsi.. "mitä teen volvon ''arvokkaamman näköisellä'' ohjaamolla, kun en halua leikkiä mitään pääministeriä". Se on sinun mielipiteesi. Minä taas ajattelen niin että jos ajan vuodessa 25-30 tuhatta kilometriä, minulle silloin on todella tärkeää että ohjaamon ergonomia on hyvä ja että se miellyttää myös silmiäni. Ja se taas mikä meitä eri ihmisiö miellyttää, vaihtelee katsojasta riippuen..

    En ole kyllä ollenkaan samaa mieltä että tätä palstaa terrorisoi vain "pari volvo miestä".. Sitten taidan itsekin lukeutua näihin terroristeihin koska uskallan puolustaa Volvoa. En usko että täällä kukaan kiehuu Volvon takia muuten mutta se saa jotkut älähtämään koska yllättäen aika monen bemarifanin väitteet ja hyökkäykset jostain kumman systä juuri volvoa vastaan sitä juuri odottavat..

      
  • Lainaus:
    16.06.2007 klo 20:43 Jan79 kirjoitti

    :grin:



    Olen kyllä aika paljon erimieltä.. Itse en ainakaan ole kieltänyt etteikö mitä tahansa autoa voida verrata, miten kehittävää sitten on verrata esim. 20 ja 60 tuhannen euron autoa esimerkiksi niin jokainen päätelköön sen omineen :sunglasses: Tuohan on juuri sellainen mielipide jonka taas eräs bemarifanaatikko tuomitsi.. "mitä teen volvon ''arvokkaamman näköisellä'' ohjaamolla, kun en halua leikkiä mitään pääministeriä". Se on sinun mielipiteesi. Minä taas ajattelen niin että jos ajan vuodessa 25-30 tuhatta kilometriä, minulle silloin on todella tärkeää että ohjaamon ergonomia on hyvä ja että se miellyttää myös silmiäni. Ja se taas mikä meitä eri ihmisiö miellyttää, vaihtelee katsojasta riippuen..

    Siis, voidaan kysyä, mitä oleellista eroa on josain 20 tuhannen corollassa verrattuna 60 tonnin volvoon? Molemmilla pääsee varmasti yhtä mukavasti sen pari kolmekymmentä tuhatta kilometriä vuodessa. Eikä se ole paljon, itse aikoinani ajoin +50 tonnia per vuosi 17 vuoden ajan, enkä pitänyt sitä juuri minään. Kokemuksesta sanon että siinä ei tullut ihailtua kabiinia tai muutakaan. Ajosuorite turvallisesti oli tärkein. Kyllä kalliimmissa hintaluokissa rehellisesti sanoen valinnat perustuvat kuskin fiilikseen pääosin. Jos haluaa kiksejä siitä, että sattuu ajamaan arvokkaammalla kulkineella kun olis tarvis, niin sehän on oma valinta. Mielestäni kyllä halvempikin täyttää tarpeen jos haluaa. Tietenkin jos haluaa mittailla lattiamattojen paksuutta, tai onko kojelaudassa aitoa puuta tai jäljitelmää, niin kokonaisuuteen katsoen se on typerää saivartelua.




    [MMS muokkasi tätä viestiä 16.06.2007 klo 22:12]
      
  • Lainaus:
    16.06.2007 klo 22:12 XWD kirjoitti

    Kyllä tässä Volvoa yritetään nostaa ylemmäksi mitäs se itse asiassa on. Ja taustalla on pari tapausta. Toinen niistä on A utoilija joka lienee Bilian palveluksessa ?


    Itse en jaksa enää tämän keskusteluketjun paskan jauhantaan sen enempää kommentoida, mutta ammattini ei kuulu kenellekään ja en ole millään tavoin autojen kanssa tekemisissä ja en myöskään aja autolla millään tavoin työkseni.

      
  • Lainaus:
    16.06.2007 klo 22:06 MMS kirjoitti
    Lainaus:
    16.06.2007 klo 20:43 Jan79 kirjoitti

    :grin:



    Olen kyllä aika paljon erimieltä.. Itse en ainakaan ole kieltänyt etteikö mitä tahansa autoa voida verrata, miten kehittävää sitten on verrata esim. 20 ja 60 tuhannen euron autoa esimerkiksi niin jokainen päätelköön sen omineen :sunglasses: Tuohan on juuri sellainen mielipide jonka taas eräs bemarifanaatikko tuomitsi.. "mitä teen volvon ''arvokkaamman näköisellä'' ohjaamolla, kun en halua leikkiä mitään pääministeriä". Se on sinun mielipiteesi. Minä taas ajattelen niin että jos ajan vuodessa 25-30 tuhatta kilometriä, minulle silloin on todella tärkeää että ohjaamon ergonomia on hyvä ja että se miellyttää myös silmiäni. Ja se taas mikä meitä eri ihmisiö miellyttää, vaihtelee katsojasta riippuen..

    Siis, voidaan kysyä, mitä oleellista eroa on josain 20 tuhannen corollassa verrattuna 60 tonnin volvoon? Molemmilla pääsee varmasti yhtä mukavasti sen pari kolmekymmentä tuhatta kilometriä vuodessa. Eikä se ole paljon, itse aikoinani ajoin +50 tonnia per vuosi 17 vuoden ajan, enkä pitänyt sitä juuri minään. Kokemuksesta sanon että siinä ei tullut ihailtua kabiinia tai muutakaan. Ajosuorite turvallisesti oli tärkein. Kyllä kalliimmissa hintaluokissa rehellisesti sanoen valinnat perustuvat kuskin fiilikseen pääosin. Jos haluaa kiksejä siitä, että sattuu ajamaan arvokkaammalla kulkineella kun olis tarvis, niin sehän on oma valinta. Mielestäni kyllä halvempikin täyttää tarpeen jos haluaa. Tietenkin jos haluaa mittailla lattiamattojen paksuutta, tai onko kojelaudassa aitoa puuta tai jäljitelmää, niin kokonaisuuteen katsoen se on typerää saivartelua.




    Siis tuota mieltähän minä olen ollut kokoajan :sleepy: Jos raha ratkaisee ollenkaan,miksi ostaa 60 tuhannen euron auto, jos luotettavan ja "lähes" samoilla varusteilla olevan auton saa puolet tai ylikin puolet halvemmalla?
    Kysymyksen voi esittää myös niin että miksi ostaa bemarin jos puolet halvemmalla saa hondan, toyotan tai nissanin? :tongue:

    Tunnepohjaltahan oma auto yleensä valitaan ja koeajo ja se "perstuntuma" antaa päätökselle sen viimeisen suunnan ja vauhdin..

    Minä olen kyllä tätä yrittänyt kertoa jo aiemmin mutta jollekin hieman yllättäen "bemaristien" leiristä on nämä tunne ja mielipide vaikutteet teilattu samantien.. eihän kukaan voi tunteella valita ilmeisesti kuin baijerilaisen? eihän..?

      
  • Lainaus:
    16.06.2007 klo 22:12 XWD kirjoitti

    Menneellä viikolla istuin taksissa uuden s80:n takapenkillä ja meteliä oli niin paljon ettei kuskin kanssa pystynyt keskustelemaan. Kuski sanoi, että automaatti on ollut ihan p ja ohjelmistopäivityksiä on tehty jo 2 kertaa. Ei suositellut taksi-käyttöön !


    Heh, on se kumma kuinka S80 kuitenkin kokoajan kieppuu siellä suosituimpien taksien joukossa jos se taksareiden mielestä on ihan paska. Mersun eemeli ja S80 ovat reilusti suosituimmat taksit tuosta luokasta. A6 Audeja on taksina häviävän vähän, viitosia hieman enemmän ainakin pääkaupunkiseudulla.

    Jos S80 on noin äänekäs, niin A6:ssa sitten varmaan vaatii viranomainen pitämään korvatulppia ajon aikana. Jotain tolkkua noihin kirjoituksiisi kiitos! S80 aivan yhtä hiljainen kuin E, hiljaisempi kuin A6 ja ehkä hieman äänekkäämpi kuin 5-sarja ja GS.

    Edelleenkin ihmetyttää, miksi tuohon Volvon alustaan puututaan. Yhtään negatiivista kommenttia en ole lukenut siitä, kuinka S-type jakaa alustansa suunnilleen Mondeon hintaisen Lincolnin kanssa. Samoin jaggen koneista suuri osa tulee vanhasta Mondeosta. Itse en näe alustanosien jakamisessa Mondeon kanssa sen suurempaa ongelmaa. Mitä kompromisseja tuo tarkoittaa esim. A6:teen verrattaessa?

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 16.06.2007 klo 23:33]
      
  • Jutut ovat sitä tasoa, että parasta on jähnääjien mennä jo nukkumaan! Kannattaa joskus ajatella ihan järjellä, eikä antaa tunteiden viedä mukanaan! Eihän kyse ole kuin ihmisten värkkäämistä kapineista, joilla liikutaan paikasta toiseen!

      
  • Eipä viitsisi millään osallistua tähän keskusteluun mutta kun ruotsalaiset on huolissaan Volvon taantumisesta amerikkalaisomistuksessa.

    http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=54262

    Elikkä lyhyesti Fordin omistuksessa Volvo on luisunut pellintaivutukseen ja markkinointiin ja menettänyt teknistä asemaansa. Erityisesti tämä pätee moottoreihin, jotka ovat tulevaisuudessa autoissa yhä keskeisempi kilpailutekijä. Ruotsalaiset vertaavat Volvoa nimenomaan BMW:hen joka on koko ajan kehittänyt koneitaan taloudellisemmiksi ja ympäristöystävällisemmiksi.

    Tällä tavalla Volvo toimii myös arvojaan ja sosiaalista vastuuntuntoa vastaan.

    "Det verkar tyvärr som om Volvo återigen har hamnat i tekniskt bakvatten, som på gamla 740:ans tid."
    "Gissa hur många mejl och samtal jag får från bilköpare som vill ha något mer miljövänligt? Gissa hur många som funderar på att sälja sin gamla bensinbil innan den blivit värdelös på andrahandsmarknaden?"
    "Titta på BMW som hela tiden bygger snålare OCH starkare maskiner, och redan stoppat in en hel del energibesparande teknik i sina bilar, mitt under modellseriernas liv."
    "Under Fords ledning har Volvo slipat lite på formgivningen och fortsatt att satsa på golf/hästar/segling och andra prestigeladdade sysselsättningar. "
    "Vad Volvo behöver är en ägare som förstår att hög kvalitet och spjutspetsteknik är ett måste om man ska få ta rejält betalt.
    Historien visar att amerikansk bilindustri aldrig förstått det. "

      
  • Lainaus:
    15.06.2007 klo 09:02 Putput kirjoitti
    Silloin harvoin kun varakas ajaa halvalla autolla niin se on joko ideologian takia tai sitten siitä syystä että kyseinen henkilö ei ole tippaakaan kiinnostunut autoista. Tuskin siis mikään argumentti sen puolesta että halvempi auto olisi parempi tai järkevämpi valinta, etenkään autoista kiinnostuneelle.

    Vähemmän kummalliset varakkaat kyllä ostavat 'tavallisen hienon auton' vaikkeivät olisikaan kiinnostuneista autoista. Varakkuuden kyllä 'piirit' ja he joiden se kuuluu tietää kyllä tietävät, ellei muuten niin kellosta joka maksaa enemmän kuin kalleinkaan Volvo...

    Turha sitten 'köyhien' Volvo-kuskien on arvostella vanhoilla Golfeilla ajelevia, ehkä se on vain parempi hinta-laatusuhteeltaan 'eikä juuri uudesta Volvosta ominaisuuksiltaan eroa'. Ehkä kuskina onkin paljon rikkaampi heppu kuin se juuri ja juuri tarpeeksi Volvoa varten lainaa saanut jotta olisi sama auto kuin naapureilla...



    tästähän on varmasti monenlaista näkemystä, mutta on saletti, että jos jollain on fyrkkaa tai vaan pyyhkii hyvin, hänen ei välttämättä tarvitse näyttää sitä pätemällä kalliilla autolla. kyllähän tosin useimmat omistavat sen hintaisen auton kun kenelläkin on ''kipurajalla''.

    mutta menkääpä vaikka vaan katselemaan jonnekkin omakotialueelle missä on huomattavan kalliita asuntoja porukalla, silti ei ole mikään selviö että pihasta löytyy mersu tai bemari. siellä seisoo monesti esim. mazda6 tai avensis. tai jokin vastaava. ja rahasta ei olisi taatusti kiinni!?

    jep, tiedän jo vastauksen: he eivät tajua autoista mitään... :kiss:

    ah, se on niin ihanaa arvostella toisten autovalintoja :ashamed:

      
  • Lainaus:
    17.06.2007 klo 23:09 petos kirjoitti
    mutta menkääpä vaikka vaan katselemaan jonnekkin omakotialueelle missä on huomattavan kalliita asuntoja porukalla, silti ei ole mikään selviö että pihasta löytyy mersu tai bemari. siellä seisoo monesti esim. mazda6 tai avensis. tai jokin vastaava. ja rahasta ei olisi taatusti kiinni!?

    jep, tiedän jo vastauksen: he eivät tajua autoista mitään... :kiss:

    ah, se on niin ihanaa arvostella toisten autovalintoja :ashamed:


    Niin, se kalliimpi auto on aina tallissa ja pihalla seisoo perheen edullisin kulkine, joita on yleensä kahdesta kolmeen.. :sunglasses:

    Tuolla kyllä kieltämättä ainakin yksi yleisimmistä kulkineista on V70.

    [individual muokkasi tätä viestiä 18.06.2007 klo 10:06]
      
  • Lainaus:
    16.06.2007 klo 23:24 Simppa- kirjoitti
    Edelleenkin ihmetyttää, miksi tuohon Volvon alustaan puututaan. Yhtään negatiivista kommenttia en ole lukenut siitä, kuinka S-type jakaa alustansa suunnilleen Mondeon hintaisen Lincolnin kanssa. Samoin jaggen koneista suuri osa tulee vanhasta Mondeosta. Itse en näe alustanosien jakamisessa Mondeon kanssa sen suurempaa ongelmaa. Mitä kompromisseja tuo tarkoittaa esim. A6:teen verrattaessa?


    Lincoln on jenkeissä ns. premium merkki, se on Ford konsernin Cadillacin suora kilpailija. Lincoln on jenkeissä huomattavasti kalliimpi kuin heidän Mondeon vastine siellä.

    Lisäksi tuo alusta on alunperin suunniteltu premium-luokan autoon ja sen huomaa teknisistä ratkaisuista. Olisihan Audikin voitu kasata suoraan jatketusta Passatin pohjasta, mutta näin ei toimittu. Kai sille jokin syy on, vai ovatko vaan niin hölmöjä, etteivät tulleet tuota ajatelleeksi? Konekkin jäi vahingossa pitkittäin tuonne konepellin alle eivätkä tajunneet laittaa haldexia tuohon.. Sama vahinko kävi A8:ssa.

      
  • Lainaus:
    18.06.2007 klo 09:56 individual kirjoitti
    Lainaus:
    17.06.2007 klo 23:09 petos kirjoitti
    mutta menkääpä vaikka vaan katselemaan jonnekkin omakotialueelle missä on huomattavan kalliita asuntoja porukalla, silti ei ole mikään selviö että pihasta löytyy mersu tai bemari. siellä seisoo monesti esim. mazda6 tai avensis. tai jokin vastaava. ja rahasta ei olisi taatusti kiinni!?

    jep, tiedän jo vastauksen: he eivät tajua autoista mitään... :kiss:

    ah, se on niin ihanaa arvostella toisten autovalintoja :ashamed:



    Niin, se kalliimpi auto on aina tallissa ja pihalla seisoo perheen edullisin kulkine, joita on yleensä kahdesta kolmeen.. :sunglasses:

    Tuolla kyllä kieltämättä ainakin yksi yleisimmistä kulkineista on V70.


    Tuosta olen vahvasti eri mieltä. Ainakin täällä Lehtisaari-Kuusisaari akselilla, jossa itse asun. Silmiinpistäviä havaintoja verrattuna yleiseen autokantaan ehkä kolme eroa: katumaasturien suuri osuus, autot keskim. uudempia (mutta laaja merkkihajonta) ja suht paljon sinisiä rekisterikilpiä.

      
  • Lainaus:
    18.06.2007 klo 10:39 Tuota kirjoitti
    Tuosta olen vahvasti eri mieltä. Ainakin täällä Lehtisaari-Kuusisaari akselilla, jossa itse asun. Silmiinpistäviä havaintoja verrattuna yleiseen autokantaan ehkä kolme eroa: katumaasturien suuri osuus, autot keskim. uudempia (mutta laaja merkkihajonta) ja suht paljon sinisiä rekisterikilpiä.



    No joo, tuo varmaan pitänee paikkaansa. Itse asun meren rannalla itä-helsigissä ja täällä V70:iä tuntuu olevan todella paljon, samoin kuin Passatteja. Lisäksi katumaastureita on paljon sekä eri premium merkkejä. Ompahan kilometin sisällä näkynyt myös Ferrari, Aston Martin, monia Hummereita, Z8 ja eri Mb:n amg malleja. S-sarjan Mersu tuntuu kyllä kanssa olevan suht suosittu.

    Mutta on myös paljon tavallisia merkkejä, mutta sama huomio, että ne ovat kuitenkin keskimääräistä autokantaa uudempia.

    [individual muokkasi tätä viestiä 18.06.2007 klo 11:48]
      
  • pari juttua:

    en tarkoittanutkaan että ''useilla'' rikkailla olisi huomattavan halvenpi auto/autot kun voisi olettaa, vaan pointtini oli että kyllä näitäkin
    (V70, perusjapsit/ranskikset jne.) on jonkinlainen siivu kokonaisuudesta, eikä mikään 1:1000 niinkuin jotkut kuvittelee.
    varmaan riippuu alueestakin tietysti? en kyllä tajua mikä kolaus tämäkin on jollekkin jos kerron asian olevan näin.. :no_mouth:

    oman havaintoni mukaan joissain tapauksissa se V70 tai mazda6 on kyllä se ykkösauto, tallissa tai pihalla :wink:
    että kyllä on olemassa jonkin verran porukkaa jota ei auto status symbolina kiinnosta. ainakaan kuin tiettyyn rajaan asti.

    ja huom. että en puhunut alkujaankaan mistään ökyrikkaista, vaan sellaisista hyvin toimeentulevista joilla olisi lompakkonsa puolesta ajaa isompihintaisellakin autolla, mutta valitsevat toisin

    [petos muokkasi tätä viestiä 18.06.2007 klo 14:50]
      
  • Lainaus:
    18.06.2007 klo 10:04 individual kirjoitti

    Lincoln on jenkeissä ns. premium merkki, se on Ford konsernin Cadillacin suora kilpailija. Lincoln on jenkeissä huomattavasti kalliimpi kuin heidän Mondeon vastine siellä.


    Kaivapa ne LS:n hinnat esiin. LS oli jenkeissä n. 13 000€ Volvoa halvempi ja Accordia muutaman tonnin halvempi.

      
  • Lainaus:
    17.06.2007 klo 23:09 petos kirjoitti
    Lainaus:
    15.06.2007 klo 09:02 Putput kirjoitti
    Silloin harvoin kun varakas ajaa halvalla autolla niin se on joko ideologian takia tai sitten siitä syystä että kyseinen henkilö ei ole tippaakaan kiinnostunut autoista. Tuskin siis mikään argumentti sen puolesta että halvempi auto olisi parempi tai järkevämpi valinta, etenkään autoista kiinnostuneelle.

    Vähemmän kummalliset varakkaat kyllä ostavat 'tavallisen hienon auton' vaikkeivät olisikaan kiinnostuneista autoista. Varakkuuden kyllä 'piirit' ja he joiden se kuuluu tietää kyllä tietävät, ellei muuten niin kellosta joka maksaa enemmän kuin kalleinkaan Volvo...

    Turha sitten 'köyhien' Volvo-kuskien on arvostella vanhoilla Golfeilla ajelevia, ehkä se on vain parempi hinta-laatusuhteeltaan 'eikä juuri uudesta Volvosta ominaisuuksiltaan eroa'. Ehkä kuskina onkin paljon rikkaampi heppu kuin se juuri ja juuri tarpeeksi Volvoa varten lainaa saanut jotta olisi sama auto kuin naapureilla...



    tästähän on varmasti monenlaista näkemystä, mutta on saletti, että jos jollain on fyrkkaa tai vaan pyyhkii hyvin, hänen ei välttämättä tarvitse näyttää sitä pätemällä kalliilla autolla. kyllähän tosin useimmat omistavat sen hintaisen auton kun kenelläkin on ''kipurajalla''.

    mutta menkääpä vaikka vaan katselemaan jonnekkin omakotialueelle missä on huomattavan kalliita asuntoja porukalla, silti ei ole mikään selviö että pihasta löytyy mersu tai bemari. siellä seisoo monesti esim. mazda6 tai avensis. tai jokin vastaava. ja rahasta ei olisi taatusti kiinni!?

    jep, tiedän jo vastauksen: he eivät tajua autoista mitään... :kiss:

    ah, se on niin ihanaa arvostella toisten autovalintoja :ashamed:


    Eräällä höyrylaivoja harrastavalla suomalaisella monimiljonäärillä on kyllä ollut pääasissa Saabeja ja Volvoja. Ei se auto sitä varallisuutta kerro...

      
  • Lainaus:
    18.06.2007 klo 16:24 Simppa- kirjoitti
    Kaivapa ne LS:n hinnat esiin. LS oli jenkeissä n. 13 000€ Volvoa halvempi ja Accordia muutaman tonnin halvempi.


    No kaivappa itse ja katso Ford mallin hintaa, joka vastaa eurooppalaista Mondeota ja vertaa sitä LS:ään.

    Jenkkiautot on jenkeissä naurettavan halpoja, joten vertailu muunmaalaisiin merkkeihin ei ole kovin järkevää. Lincoln on kuitenkin jenkeissä Fordin luxusmerkki, vaikka sillä tällä hetkellä ei taidakkaan olla yhtään kovin hyvin myyvää autoa ehkä Navigatoria lukuunottamatta. Lincoln on kuitenkin edelleen Fordin lähin vastine Cadillacille. Noita vaan joudutaan dumppamaan todella halvalla, että niille saadaan edes jonkinlainen menekki.

    Tuo pohja kuitenkin suunniteltiin varta vasten premium luokkaan, eikä otettu Mondeon tai Tauruksen pohjaa, joka olisi tullut huomattavasti edullisemmaksi.

      
  • Lainaus:
    18.06.2007 klo 16:26 Simppa- kirjoitti
    Eräällä höyrylaivoja harrastavalla suomalaisella monimiljonäärillä on kyllä ollut pääasissa Saabeja ja Volvoja. Ei se auto sitä varallisuutta kerro...


    Ei varmasti kokonaisuudessaan kerrokkaan, mutta jos vaikka Helsingissä vertaa autoja Kuusisaaressa ja Kontulassa, huomaa varmasti eron.

      
  • Juu, huomaahan sen. Kontulassa autot ovat pääosin vanhempia. Mutta sitten, kun täälläpäin katselee noita autoja, niin onpahan tuossa kerrostalojenkin pihalla mersua ja Lexusta, kun taas joissakin erittäin hinnakkaissa omakotitaloissa naapurissa on pihalla uutta rellua ja Mazdaa. Tosin eipä ne kerrostalotkaan tällä alueella erityisen halpoja ole, mutta selvästi halvempia kuin omakotitalot kuitenkin. Diplomaattiautot jätän pois näistä mietteistäni.

      
  • Lainaus:
    18.06.2007 klo 16:33 individual kirjoitti


    No kaivappa itse ja katso Ford mallin hintaa, joka vastaa eurooppalaista Mondeota ja vertaa sitä LS:ään.


    Noh, Accord on jokatapauksessa kalliimpi jenkeissä kuin LS oli. Uutta Mondeota ei siellä myydä, eikä mallistossa ole oikein vastaavaa mallia, joten paha sanoa. Minulla on erittäin vahva epäilys, että uutta Mondeota ei siellä myytäisi Fordina. Ominaisuuksiltaan lähimmäksi tätä uutta Mondeota taitaa Mennä Lincoln MKZ, joka on LS:n ja Zephyrin seuraaja...

    Fusionkaan ei oikein tuota uutta Mondeota ominaisuuksiltaan vastaa.

      
  • Lainaus:
    18.06.2007 klo 16:44 Simppa- kirjoitti
    Noh, Accord on jokatapauksessa kalliimpi jenkeissä kuin LS oli. Uutta Mondeota ei siellä myydä, eikä mallistossa ole oikein vastaavaa mallia, joten paha sanoa. Minulla on erittäin vahva epäilys, että uutta Mondeota ei siellä myytäisi Fordina. Ominaisuuksiltaan lähimmäksi tätä uutta Mondeota taitaa Mennä Lincoln MKZ, joka on LS:n ja Zephyrin seuraaja...


    Silloin kun Ls esiteltiin, jenkeissä myytiin Euro-Mondeon muunnosta, joka perustui nyt uusimman esittelyn jälkeen kahta sukupolvea edeltäneeseen Mondeoon. Näitä on muutamia myös tuotu muuttoautoina Suomeen. Tuo oli selvästi halvempi kuin LS oli aikoinaan. Tuota lähinnä oleva malli on ehkä Taurus, joka on myös huomattavasti halvempi kuin LS.

    En tiedä mikä on nykyisin tilanne, tuolloin LS:n esittelyaikoina kävin paljon nykyistä useammin jenkeissä ja tuolloin LS oli selvästi asemoitu "jenkkipremiumiksi". Nythän taalan heikko kurssi tekee kaikki jenkit halvoiksi, vaikkei tuo LS esittelynsäkkään aikaan kallis ollut muunmaalaisiin verrattuna. Muihin saman kokoisiin Fordeihin verrattuna tuo oli huomattavasti kalliimpi. Myöskin oli kalliimpi Ford five hunderidia, eli sitä lotjaa.

      
  • Lainaus:
    19.06.2007 klo 11:47 individual kirjoitti
    Lainaus:
    18.06.2007 klo 16:44 Simppa- kirjoitti
    Noh, Accord on jokatapauksessa kalliimpi jenkeissä kuin LS oli. Uutta Mondeota ei siellä myydä, eikä mallistossa ole oikein vastaavaa mallia, joten paha sanoa. Minulla on erittäin vahva epäilys, että uutta Mondeota ei siellä myytäisi Fordina. Ominaisuuksiltaan lähimmäksi tätä uutta Mondeota taitaa Mennä Lincoln MKZ, joka on LS:n ja Zephyrin seuraaja...


    Silloin kun Ls esiteltiin, jenkeissä myytiin Euro-Mondeon muunnosta, joka perustui nyt uusimman esittelyn jälkeen kahta sukupolvea edeltäneeseen Mondeoon. Näitä on muutamia myös tuotu muuttoautoina Suomeen. Tuo oli selvästi halvempi kuin LS oli aikoinaan. Tuota lähinnä oleva malli on ehkä Taurus, joka on myös huomattavasti halvempi kuin LS.

    En tiedä mikä on nykyisin tilanne, tuolloin LS:n esittelyaikoina kävin paljon nykyistä useammin jenkeissä ja tuolloin LS oli selvästi asemoitu "jenkkipremiumiksi". Nythän taalan heikko kurssi tekee kaikki jenkit halvoiksi, vaikkei tuo LS esittelynsäkkään aikaan kallis ollut muunmaalaisiin verrattuna. Muihin saman kokoisiin Fordeihin verrattuna tuo oli huomattavasti kalliimpi. Myöskin oli kalliimpi Ford five hunderidia, eli sitä lotjaa.


    Työn puolesta käyn melko usein jenkeissä, ja pakko sanoa, ettei Taurus oikein vastaa tuota uutta Mondeota. Tuo Five Hundred on noita jenkkilotjia, jotka ovat ihan #&%£$!* ajaa ja laatuvaikutelma on kamala. Tuollainen Five Hundred on halpa-auto niille, jotka haluavat paljon peltiä ympärille. Taurus menee tuohon samaan luokkaan.

    Lähempänä MKZ on Mondeota kuin Taurus.

      
  • Lainaus:
    19.06.2007 klo 15:58 Simppa- kirjoitti
    Työn puolesta käyn melko usein jenkeissä, ja pakko sanoa, ettei Taurus oikein vastaa tuota uutta Mondeota. Tuo Five Hundred on noita jenkkilotjia, jotka ovat ihan #&%£$!* ajaa ja laatuvaikutelma on kamala. Tuollainen Five Hundred on halpa-auto niille, jotka haluavat paljon peltiä ympärille. Taurus menee tuohon samaan luokkaan.

    Lähempänä MKZ on Mondeota kuin Taurus.


    No joo, olemme aika samaa mieltä. Lähinnä ehkä viitaukseni sopii paremmin LS:n esittelyaikoihin, jolloin jenkeissä oli myynnissä suora muunnos euromondeosta, joka oli siis huomattavasti edullisempi auto kuin LS.

    Jenkkiautojen kategorisointi on aina aika hankalaa, varsinkin vain jenkeissä myynnissä olevien osalta. On se myös osittain Suomessa olevien, mihin luokkaan esim 300C sijoittaa? Ei se ainakaan edustusauto ole, eikä minusta premiumkaan, vaikka täyttääkin monen premium määritelmän. Ehkä se on vain iso auto.

    Ota nyt vaikka taas herneet nenään, mutta tuossa 300C:ssä on myös yhtäläisyyksiä S80:neen. Sen brändi ei ole ehkä yhtä hyvä kuin luokkansa kalleimmilla autoilla, tai Volvolla, mutta kokoluokka on sama. Siinä on myöskin joitain puutteita näitä vastaan. Sen myönnän kyllä, että se on luokkansa kärjestä kauempana kuin Volvo, katsottiin sitten itse autoa ja sen ominaisuuksia tai brändiä. Mutta kiloja, tehoja ja hilavitkuttimia saa pirusti euroja vastaan ainakin tuossa luokassa.

    Joka tapauksessa, Lincoln on/oli jenkkifordin premium brändi ja on sitä edelleen. Jotka ei premiumista halunneet maksaa, ostivat Mondeon muunnoksen/Tauruksen tai jonkun niistä monista muista kauheista autoista ja jotka halusivat "paremman" Fordin, ostivat Lincolnin. Vähän sama asia, kuin nyt Euroopassa Mondeo/uusi V70.

      
  • Niin. Itse olen melkein 100% varma, että uusi Mondeo olisi jenkeissä Lincoln. Vähän samaan tapaan kuin Honda Accordia myydään siellä Acurana. Fordin merkin alla ei jenkeissä ole tilaa tuollaiselle autolle.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 19.06.2007 klo 16:24]
      
  • Lainaus:
    19.06.2007 klo 16:23 Simppa- kirjoitti
    Niin. Itse olen melkein 100% varma, että uusi Mondeo olisi jenkeissä Lincoln. Vähän samaan tapaan kuin Honda Accordia myydään siellä Acurana. Fordin merkin alla ei jenkeissä ole tilaa tuollaiselle autolle.


    Näin varmasti onkin, uusin euromondeo on ihan liian hyvä auto sijoitettavaksi jenkkifordin brändin alle.

      
  • """""""Testissä premium erottuu selvästi, BMW ja Audi edustavat autoista korkeinta laatuluokkaa.""""""

    Mikä premium? Premium-hintako?

    Ja onko tämä testi se kaiken lukitseva?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit