MYÖS UUSI VOLVO V70 JUMBO AMS:n TESTEISSÄ !!!

294 kommenttia
145679
  • Lainaus:
    13.10.2007 klo 20:34 MMS kirjoitti


    PS. Onko jotenkin tuomittavaa nykyaikana, että on kiinnostunut kalliimmista autoista? ja pitäisikö kaikkien tyytyä vain joihinkin peruskinnereihin? Nykyäänhän jo näkee (onneksi) että erikoisemmat ja arvokkaammat autot ovat jonkinverran yleistyneet.


    Joojoo, me kaikki kyllä tiedetään, että sinulla on mersu.

    Voisitko muuten vähän kertoa, mitä se fiilis tarkoittaa? Voisiko Kiaan tökätä mersun tähden niin saisi sen fiiliksen? Siis toisinsanoen sinä maksat autosta mitä vaan, kunhan se on mersu?

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 13.10.2007 klo 21:40]
      
  • jonkun kuppasen VW-Jetan voitto BMW:stä alkaa olemaan jo samaa luokkaa vitsinä kuin subarun testihäviö... :grin:


    PAREMPIIN PIIREIHIN :grin: :grin: :grin:

    :tongue:


    ps. leikki leikkinä...

      
  • Lainaus:
    13.10.2007 klo 21:38 Simppa- kirjoitti
    Joojoo, me kaikki kyllä tiedetään, että sinulla on mersu.


    Et uskokaan, miten paljon kerrot itsestäsi tuolla yhdellä lauseella...

      
  • Lainaus:
    13.10.2007 klo 20:12 JEV2 kirjoitti

    Lue viimeisin viestini "Uuden auton valinta" -ketjusta, jospa se avaisi silmiä. Voisi tietysti kysyä, mitä niiiiin hienoa Volvo tarjoaa Passatiin nähden?

    Wannabefarkuista puheenollen: Autoexpress toteaa seuraavaa: "surprisingly, from the Audi A6 Avant, BMW 5-Series Touring and Mercedes E-Class estate, the Volvo has the smallest fully-loaded boot capacity!"


    Joo, en ollut aikaisemmin lukenut tuota Autoexpress-testiä ja näyttää siltä, että Volvo olisi saamassa takkiin tässä tilavuusvertailussa. En kylläkään usko, koska lehti tuntuu tekevän testejä netistä ja automyyjiltä saamiensa "faktojen" pohjalta. Ja ilman perusteluja tuo väite on kyllä heppoinen, näkeehän sen itsekin kun katselee mainittujen autojen takaosaa, erityisesti luukun viistous eteen päin. Joka siis on tuomassa sitä "urheilullisuutta" autoihin jotka pitäisi olla tehty ihan toiselle perustalle (=perhefarkku). Nähtävästi teollisuuden standardimittaa ISO V210 pitäisi käyttää, mutta pikaisesti hakemalla em. autoille (poislukien Volvo) tätä tietoa ei löydä.
    :open_mouth:

      
  • On niitä muitakin. Tässä 320si vs. Jetta 2.0 TFSI:

    http://www.teknikensvarld.se/files/TV0612_test_bmw320_vwjetta.pdf

      
  • Lainaus:
    13.10.2007 klo 21:38 Simppa- kirjoitti
    [quote title="13.10.2007 klo 20:34 MMS kirjoitti"]


    PS. Onko jotenkin tuomittavaa nykyaikana, että on kiinnostunut kalliimmista autoista? ja pitäisikö kaikkien tyytyä vain joihinkin peruskinnereihin? Nykyäänhän jo näkee (onneksi) että erikoisemmat ja arvokkaammat autot ovat jonkinverran yleistyneet.



    Joojoo, me kaikki kyllä tiedetään, että sinulla on mersu.

    Voisitko muuten vähän kertoa, mitä se fiilis tarkoittaa? Voisiko Kiaan tökätä mersun tähden niin saisi sen fiiliksen? Siis toisinsanoen sinä maksat autosta mitä vaan, kunhan se on mersu?

    Joo, itsellä fiilis on lähinnä sitä, että ajellessa ei synny tunnetta, että jotain puuttuu, tai että olisiko voinut valita toisin. Mese vaan nyt sattuu olemaan se joka täyttää omat kriteerini. Alfat joita aiemmin omistin eivät tunnetasolla olleet riittäviä. Olen valmis myös jonkinverran maksamaan tästä korvien välissä olevasta tunteesta, ihan niinkuin joku panee satatonnia stereoihin. Kia on varmaan ihan kelvollinen menopeli omalla merkilläänkin. Aikoinani Alfa-klubiin kuuluneena muistan yhden jutun. Yksi kaveri oli pannut ladaan Alfan logon, klubin jäsen oli huomauttanut kaveria ja saanut jätkän poistamaan Alfan logon. Että fiilisjuttuja nämäkin.

      
  • Kovia vitsailemaan nuo autolehdet:

    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_100629_13987.hbs?ext_site_number=3
    ---> Legacy Spec B:ssä on näköjään ihan onnettomat jarrut vaikka se sporttinen peli onkin. Pysähtyy ~6m pidemmällä matkalla kuin C-mersu! (41.9 m vs. 35,7 m!!)


    http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/vergleichstest/hxcms_article_100629_14009.hbs?ext_site_number=2

    Turpaan tuli niin, että tukka lähti, kun Subarua noihin verrattiin. AMS moitti etenkin urheilullisen Subarun jarruja aivan onnettomiksi.

    Onnettomat jarrut on ilmeisesti uudessa Imprezassakin:

    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/210611/subaru_impreza.html

    "At the test track, the Impreza posted the slowest times all-round. It covered 0-60mph in 12.9 seconds, while in-gear times were equally poor. The power-sapping four-wheel-drive system is to blame for this. Stopping performance wasn’t great, either, because the brake pedal was a bit spongy, and the Impreza took 53.8 metres to come to a standstill from 70mph – that’s at least three metres further than either rival."

    Eikös petos ne Subarut olleet huikean hyviä ajaa? Ei näköjään:

    "Sadly, the package is let down by the steering; not only is the set-up overly light, it’s also short on feel. The rack is quicker than before, and makes the Subaru manoeuvrable around town, but there’s precious little feedback"

    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/210610/subaru_impreza_vs_rivals.html

    Siis maksalaatikko 3 on tuossa parempi ajaa kuin "ajajan auto" Impreza.



    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 13.10.2007 klo 22:15]
      
  • Mulla sitä fiilistä ei ratkaise merkki, vaan se kuinka hyvin auto sopeutuu tarpeisiini. SL-mersun koeajolla en kokenut mitään huikean erilaista fiilistä kuin tämän nykyisen ratissa. Tai koin ehkä siinä mielessä, että SL:n laatuvaikutelma on aika paljonkin parempi.

      
  • Niin, eihän merkki ketään autuaaksi tee, vaan enemmän kokonaisuus vaikuttaa. Kun itse en autoa tarvitse muuhun kuin vapaa-ajan käyttöön, niin perusteet käytölle ehkä erilaiset kuin monilla muilla.

      
  • senkus simppa suollat netistä tuota hevonpaskaa subaruista, niin että hiiri savuaa.
    Ei se mitään muuta, jos löytää jotain heikkoja kohtia, ja samalla sopivasti unohdat ja jätät huomioimatta (kuten myös lehdet) subarun hyvät puolet.
    Ja mikä tärkeintä, omistajat ja subaruilla ajavat ovat äärimmäisen tyytyväisiä.

    vaikken noista testeistä perusta, Subaru on aina välillä menestynyt hyvin erilaisissa testeissä huomattavan kovassa joukossakin.

      
  • Lainaus:
    13.10.2007 klo 23:24 petos kirjoitti
    senkus simppa suollat netistä tuota hevonpaskaa subaruista, niin että hiiri savuaa.
    Ei se mitään muuta, jos löytää jotain heikkoja kohtia, ja samalla sopivasti unohdat ja jätät huomioimatta (kuten myös lehdet) subarun hyvät puolet.
    Ja mikä tärkeintä, omistajat ja subaruilla ajavat ovat äärimmäisen tyytyväisiä.

    vaikken noista testeistä perusta, Subaru on aina välillä menestynyt hyvin erilaisissa testeissä huomattavan kovassa joukossakin.


    Niin, kumma kun Simppa ei pysty tarkemmin asioista puhumaan vaan aina 'pakenee' valikoitujen linkkien taakse.

    Minusta on mielekkäämpää ja järkevämpää keskustella itse asioista mutta jos tarkoituksena on vain heitellä linkkejä edestakaisin niin hyviäkin linkkejä on olemassa:

    https://www.youtube.com/watch?v=RugBGjei0-w

      
  • Lainaus:
    13.10.2007 klo 22:00 Simppa- kirjoitti
    Mulla sitä fiilistä ei ratkaise merkki, vaan se kuinka hyvin auto sopeutuu tarpeisiini. SL-mersun koeajolla en kokenut mitään huikean erilaista fiilistä kuin tämän nykyisen ratissa. Tai koin ehkä siinä mielessä, että SL:n laatuvaikutelma on aika paljonkin parempi.


    Tuo ei taida liittyä asiaan yhtään millään tavalla.

      
  • Lainaus:
    14.10.2007 klo 13:19 fittipaldi kirjoitti


    Joka kertoo mitä näistä autoista? No, ehkä joitain kiinnostaa enemmän asiakkaat ja muut tavissuomalaiset kuin itse autot...

    Kuinka moni Suomalainen on edes kokeillut montaa noista eri vaihtoehdoista, tai että lähipiirissä olisi sellaista ollut. Massanseuraajasuomalaiset tuskin mitään autotekniikan eksperttejä ovat ja mm. myyntitilastot eivät taida niitä parhaita auton tason mittareita olla.

      
  • Petos:

    Öö, tota vaikka noista testeistä et perusta, niin kai voisit myöntää, että noilla mittaustuloksilla on sentään jotain arvoa. Jos Subarun jarrut ovat kummankin testin reippaasti huonoimmat, niin kai se jotain kertoo. Jos Subaru on kummankin testin reippaasti laiskin, niin sekin kertonee jotakin.

    En ole ennen nähnyt, että testin parhaan ja huonoimman auton jarruissa olisi noin suurta eroa. Päälle 6m on huikea matka, varsinkin kun tuota Spec. B:tä markkinoidaan hyvinkin sporttisena pelinä.

    Vai väärentävätkö lehdet kenties noita mitattuja tuloksia?

    Ja ne lehden löytämät heikot kohdat tuon Autoexpressin osalta liittyivät juuri niihin Subarun sinun mielestäsi "vahvoihin" osa-alueisiin, kuten suorituskykyyn, jarruihin ja ajettavuuteen.

    Ja eikös "PutPut" ollut hyvinkin viehtynyt Evon testeihin. Tiedoksi vaan, että Autoexpressin testejä tekee pitkälti sama porukka.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 14.10.2007 klo 14:43]
      
  • Pienenä kuriositeetina xwd listaan.Nissan qashgai on saannut enemmän pisteitä kun mersu c sarja tai ranskalaiset.

      
  • Taas puhuu XWD läpiä päähänsä. Mondeon turvallisuusratkaisut ovat tulleet alusta loppuun Göteborgista. Volvo vastaa nimittäin Fordien turvallisuusratkaisuista, eikä se ole mikään salaisuus. Että sillä tavalla tällä kertaa.



    Toki XWD haluaa tästäkin vängätä, kuten Mazda6:den pohjalevystä?

      
  • Vuonna 2006 testattuja autoja.



    Ford S-Max, 36 pistettä.



    Ford Galaxy, 35 pistettä.



    Kun tähän lisää Mondeon 35 pistettä, niin täytyy kyllä sanoa, että aika hyvin on turvallisuus hoidettu.



    Ja saihan Audi Q7 vuonna 2006 peräti 30 pistettä, joten turvallisuuskehitys ei todellakaan korreloi hinnan kanssa; arvioisin näin maallikkona. Eikä ajan kanssakaan.





      
  • Ainakin amerikkalainen IIHS on havainnut Volvo S80-mallin parhaaksi ja turvallisimmaksi sivutörmäyksessä.



    Mukana BMW, MB, Kia, Acura, Cadillac, Volvo.



    BMW:hän painuu kasaan kuin säilyketölkki. Uusi 500 lienee parempi, vuonna 2009.



    https://www.youtube.com/watch?v=v6pEu-2zMrQ







      
  • niin tuossa listassa on vain aikuismatkustajan pisteet, riippuen kuinka monta henkeä autolla ajelee (lapsia mukana) kannattaa myös tarkistaa muut pisteet. esim Citikan C4:lla on paremmat pisteet kun Qashqailla

      
  • fittipaldi:

    Ainakin amerikkalainen IIHS on havainnut Volvo S80-mallin parhaaksi ja turvallisimmaksi sivutörmäyksessä.






    amerikkalaisten testeistä puuttuu monia Eurooppalaisia merkkejä



      
  • XWD:

    Vihdoinkin sitten saatiin Euro-NCAPin törmäystestitulokset myös uudelle Volvo V70/S80:lle. Kuten täälläkin ounasteltiin viivettä, oli Volvolla ensimmäisessä testissä ollut vaikeuksia ja Euro-NCAP antoi Volvollle mahdollisuuden tehdä parannuksia sekä uusintatestimahdollisuuden.

    Parannusyrityksistä huolimatta myöskään uusitun testin tulos ei ollut Volvon kannalta erityisen hyvä. Suurin ongelma on sivutörmäysalueella ja erityisesti pylvästestissä. Pään suoja ei ole paras mahdollinen, testituloksissa tämä alue ei saanut edes 'vihreää' väriä.




    Jossain näin uutisen ko asiasta ja ongelma oli turvaverhojen laukeamisessa. Jokin viive juttu jotai eivät saaneet korjattua volvoon. Jollain toisellakin autolla (olisko ollut mondeo) taisi olla sama vika mutta saivat sen korjattua uusintaan, tai jotain sinne päin

      
  • Volvon ongelma oli, että pylvästestissä tyyny laukesi liian myöhään ja se verotti pisteitä.

      
  • joo volvossa ei se tyyny kerennyt täyttyä kokonaan tai jotain vastaavaa, sama juttu uudessa mazda 2. Volvolle ja Mazdalle annettiin tilaisuus korjata virhe, volvolla se korjattiin ja väitettiin että kaikki pitäisi olla nyt kunnossa ja se toimii, mutta eipäs toiminut. Mazdalla ongelma sen sijaan korjattiin. Volvon turvatyynyt eivät ole volvon omaa tuotantoa...



    Mutta volvolle annettiin kuitenkin tilaisuus korjata virhe ja kun sitä ei kerta saatu kuntoon niin kyllä se silloin saikin hieman verottaa pisteitä. Keskeneräistä autoako ne testaavat... Olisivat testanneet ennen auton julkaisua sen kunnolla, sen sijaan että nyt 10 kertaa samaa testiä ruveta tekemään.

      
  • Matti-:

    Olisivat testanneet ennen auton julkaisua sen kunnolla, sen sijaan että nyt 10 kertaa samaa testiä ruveta tekemään.







    -sellaistahan tämä autotuotanto tuntuu olevan, sama pätee yleisesti autojen vikoihin/laatuun:



    toiset suoltaa äkkiä vaan roskaa liukuhihnalta massoille, toiset pukkaa älykästä, toimivaa ja laadukasta tuotetta sitä arvostaville!



    tyytyväisyys tutkimuksista voi sitten lukea ketkä ovat tyytyväisiä :sunglasses:





    :innocent: :innocent: :innocent:

      
  • EU haluaa vielä entisestään kiristää hintakilpailua, mutta mitä siitä seuraa, entistä *askempia autoja kun hinta on tärkein tekijä? :innocent:

      
  • XWD



    Annetaan kovasta yrittämisestä pisteet kotiin. Yritys hyvä kymmenen.



    Tosin joku voisi jo jaella säälipisteitä.

      
  • XWD



    En ole nykyinen enkä entinenkään ufoilija, vaan oikea fittipaldi.



    Hyvinhän tuo uusi Volvo V70 näyttää menneen kaupaksi.



      
  • XWD:



    Totta puhut, tällä alueella Volvolla on puutteita ja parannettavaa. Jos Euro-NCAP ei tekisi pylvästörmäystestejä, Volvon turvallisuuspuutteet olisivat jääneet huomaamatta kunnes... sivutörmäyssuojan heikkous olisi tullut ilmi vasta todellisessa onnettomuudessa mahdollisena vakavana loukkaantumisena. Mielenkiintoista onkin nyt nähdä pystyyko Volvo parantamaan sivutörmäyssuojaa niin, että loukkaantumisriski saataisiin alennettua parhaiden autojen tasolle?




    Volvo sai EuroNCAP-testissä 5 tähteä ja 34 pistettä. Verrattuna Renault Lagunaan sai Volvo siis 2 p vähemmän, joista toinen meni pylvästestissä liian myöhään lauenneen turvatyynyn takia ja toinen piste meni turvavyön muistuttimen toiminnan takia. Volvo siis sai kuitenkin 1 pisteen myös pylvästestistä eli ei se silloin ollut turvaton siinäkään, vaikkei turvatyyny toiminut täydellisesti. Rellu sai muuten pisteen vähemmän sivutörmäyksestä, joten mikset samalla lailla hehkuta Rellun huonoa sivutörmäyssuojaa. Lapsiturvallisuudesta molemmat sai täsmälleen samat pisteet. Ford Mondeo taas jäi pari pistettä lapsiturvallisuudessa. Volvo ei valmista itse turvatyynyjä ja Volvon törmäysrakenteissa ei siis ole mitään vikaa, vaan ne ovat kaikin puolin huippuluokkaa, kuten Amerikkalaisen IIHS:n testin luokan paras törmäystestitulos S80-mallille hyvin kertoo.



    Volvo on varmasti tehnyt noita pylvästestejä itsekin, mutta sama vika ei ole esiintynyt sen omissa testeissä. Samanlainen vikahan oli myös Mazda2:ssa ja voi vaan miettiä onko tuo yleisempääkin, koska turvatyynynhän pitää täyttyä sadasosasekunneissa oikealla hetkellä. Tuulilasissa Volvon testistä on lisää kommenttia:

    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=146789



    Samaa voisin todeta kuin fittipaldi, että kova on yritys aina XWD:llä, kun vaan jostain saa pienenkin aiheen Volvon mollaukseen.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit