Volvo ja Saab

81 kommenttia
2
  • Volvoja ja Saabeja parempia talviautoja saa hakea - älkää hyvät ystävät sitä unohtako! Molempien merkkien suurissa etuvetoisissa (850,V70,9000,9-5) on erittäin oikuttomat ajo-ominaisuudet. Parhaiten ne huomaa, kun tiellä on 15cm lunta ja alla liukas jää. Näitä kelejä tulee paljon ajavalle eteen joka talvi jopa pääteillä. Jotkut merkit lähtevät äärioloissa käsistä, vaikkei kuski edes tee virhettä - Volvo ja Saab eivät kuulu niihin merkkeihin.
    Kolariturvallisuus on myös molempien vahva laji. Volvo on aina ollut turvallisuuden synonyymi, mutta Saab 9000 ja 9-5 ovat olleet useana vuonna kaikkein turvallisimmat ruotsalaisten vakuutusyhtiöiden tilastoissa, joissa on mukana kaikki tapahtuneet onnettomuudet hirvikolareista ulosajoihin. Ihmeellistä, että hyvä turvallisuus on lähes kaikista kirjoituksista unohdettu. Tietämättömyyttä? Vai eikö turvallisuus ole tärkeää?
    Saab 9-5 on voittanut lähes kaikki autolehtien yhteistestit (ei diesel) ja useimmiten hyvät pisteet on tullut ajo-ominaisuuksista, joten ei voi kuin ihmetellä 9-5:n huonoa myyntiä Suomessa. Ruotsissa Saab 9-5 on ollut koko elinkaarensa ajan toiseksi myydyin auto!

      
  • Lainaus:
    14.07.2007 klo 19:11 automatti kirjoitti
    Volvoja ja Saabeja parempia talviautoja saa hakea - älkää hyvät ystävät sitä unohtako! Molempien merkkien suurissa etuvetoisissa (850,V70,9000,9-5) on erittäin oikuttomat ajo-ominaisuudet. Parhaiten ne huomaa, kun tiellä on 15cm lunta ja alla liukas jää. Näitä kelejä tulee paljon ajavalle eteen joka talvi jopa pääteillä. Jotkut merkit lähtevät äärioloissa käsistä, vaikkei kuski edes tee virhettä - Volvo ja Saab eivät kuulu niihin merkkeihin.
    Kolariturvallisuus on myös molempien vahva laji. Volvo on aina ollut turvallisuuden synonyymi, mutta Saab 9000 ja 9-5 ovat olleet useana vuonna kaikkein turvallisimmat ruotsalaisten vakuutusyhtiöiden tilastoissa, joissa on mukana kaikki tapahtuneet onnettomuudet hirvikolareista ulosajoihin. Ihmeellistä, että hyvä turvallisuus on lähes kaikista kirjoituksista unohdettu. Tietämättömyyttä? Vai eikö turvallisuus ole tärkeää?
    Saab 9-5 on voittanut lähes kaikki autolehtien yhteistestit (ei diesel) ja useimmiten hyvät pisteet on tullut ajo-ominaisuuksista, joten ei voi kuin ihmetellä 9-5:n huonoa myyntiä Suomessa. Ruotsissa Saab 9-5 on ollut koko elinkaarensa ajan toiseksi myydyin auto!



    Puhut asiaa.

      
  • Lainaus:
    14.07.2007 klo 19:11 automatti kirjoitti
    ... erittäin oikuttomat ajo-ominaisuudet. Parhaiten ne huomaa, kun tiellä on 15cm lunta ja alla liukas jää. Näitä kelejä tulee paljon ajavalle eteen joka talvi jopa pääteillä.

    Jaa missäpäin Suomea, enpä minä ole ainakaan tavannut moisia kuin ehkä pientaloalueiden kaduilla ja niilläkin korkeintaan kerran vuodessa.

    Mahdollisesti Lapin pohjoisemmassa puoliskossa näitä saattaa esiintyä useammin, mutta liikennemäärien perusteella näitä jatkeita ei luokitella "pääteiksi".

      


  • Jaa missäpäin Suomea, enpä minä ole ainakaan tavannut moisia kuin ehkä pientaloalueiden kaduilla ja niilläkin korkeintaan kerran vuodessa.

    Mahdollisesti Lapin pohjoisemmassa puoliskossa näitä saattaa esiintyä useammin, mutta liikennemäärien perusteella näitä jatkeita ei luokitella "pääteiksi".


    Kyllä niitä kelejä on heti kehä kolmosen pohjoispuolella! Ehkä et ole nähnyt, jos liikut aina aura-autojen jäljessä. Vai asutko lainkaan Suomessa talviaikaan? Jostain syystä muuten erittäin huonoilla keleillä ruotsalaismerkkien osuus näyttäisi olevan suuri.
      
  • [quote title="14.07.2007 klo 19:11 automatti kirjoitti"]
    Saab 9000 ja 9-5 ovat olleet useana vuonna kaikkein turvallisimmat ruotsalaisten vakuutusyhtiöiden tilastoissa, joissa on mukana kaikki tapahtuneet onnettomuudet hirvikolareista ulosajoihin.

    Olen pitkälti samaa mieltä, mutta sen verran tähän voisi lisätä, että V70 on Ruotsissa tilastollisesti hyvinkin turvallinen auto, mutta Suomessa ilmeisesti vain keskitasoa.

    Saabin tilanteesta en tiedä.

    Lisäksi Ruotsissakin esim. isot ranskalaiset ovat noissa tilastoissa käytännössä ihan yhtä turvallisia kuin ruotsalaiset autotkin.

      
  • Joo tosi hyviä talviautoja on se ruotsin p.s.a laatikot totta tosiaan. Viime talvena naapuri käänty mun perään omalla uudella V70 laatikko volvolla, mulla oli vanha vm 90 neliveto Audi, oli satanu noin 15cm lunta ja sen alla liukas jää. Ajelin Audilla löysin rantein just nopusrajoituksen mukaan 60km/h, ni ei näkyny Volvoo missään. Se äijä oli käyny mun työpaikalla v..tuilee et olin muka ajanu olosuhteisiin nähden liian kovaa ja huolimattomasti. Pomo oli vaan sanonu sille et se sen audi on sen verran vikkelä peli et se on jo kilometrin päässä ku sä saat siitä sun volvosta kakkosen pesään...

    Tais ottaa luonnonpäälle ku vanha Audi nöyryytti uuden hienon talvi Volvon. ja TOSIAAN en edes ajanu missään vaiheessa yli rajoitusten, ihan normaalisti vaan ja sit joku tulee työpaikalle huutelemaan.. kle.

    Et on niitä talviautoja ja talviautoja.

      
  • Lainaus:
    14.07.2007 klo 19:20 mikkot kirjoitti
    Lainaus:
    14.07.2007 klo 19:11 automatti kirjoitti
    Volvoja ja Saabeja parempia talviautoja saa hakea - älkää hyvät ystävät sitä unohtako! Molempien merkkien suurissa etuvetoisissa (850,V70,9000,9-5) on erittäin oikuttomat ajo-ominaisuudet. Parhaiten ne huomaa, kun tiellä on 15cm lunta ja alla liukas jää. Näitä kelejä tulee paljon ajavalle eteen joka talvi jopa pääteillä. Jotkut merkit lähtevät äärioloissa käsistä, vaikkei kuski edes tee virhettä - Volvo ja Saab eivät kuulu niihin merkkeihin.
    Kolariturvallisuus on myös molempien vahva laji. Volvo on aina ollut turvallisuuden synonyymi, mutta Saab 9000 ja 9-5 ovat olleet useana vuonna kaikkein turvallisimmat ruotsalaisten vakuutusyhtiöiden tilastoissa, joissa on mukana kaikki tapahtuneet onnettomuudet hirvikolareista ulosajoihin. Ihmeellistä, että hyvä turvallisuus on lähes kaikista kirjoituksista unohdettu. Tietämättömyyttä? Vai eikö turvallisuus ole tärkeää?
    Saab 9-5 on voittanut lähes kaikki autolehtien yhteistestit (ei diesel) ja useimmiten hyvät pisteet on tullut ajo-ominaisuuksista, joten ei voi kuin ihmetellä 9-5:n huonoa myyntiä Suomessa. Ruotsissa Saab 9-5 on ollut koko elinkaarensa ajan toiseksi myydyin auto!



    Puhut asiaa.



    Näin on
    :sunglasses:

      
  • Tapio Taula:

    Voisihan sitä kysyä miksi ei Niken jalkineita ja puukenkiä verrata....

    ...

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:


    Traktoria (Volvo V70) voi olla hyvin vaikea verrata Saab 9-5:een.



      
  • 225hv:

    14.07.2007 klo 19:20 mikkot kirjoitti:

    14.07.2007 klo 19:11 automatti kirjoitti:

    Volvoja ja Saabeja parempia talviautoja saa hakea - älkää hyvät ystävät sitä unohtako! Molempien merkkien suurissa etuvetoisissa (850,V70,9000,9-5) on erittäin oikuttomat ajo-ominaisuudet. Parhaiten ne huomaa, kun tiellä on 15cm lunta ja alla liukas jää. Näitä kelejä tulee paljon ajavalle eteen joka talvi jopa pääteillä. Jotkut merkit lähtevät äärioloissa käsistä, vaikkei kuski edes tee virhettä - Volvo ja Saab eivät kuulu niihin merkkeihin.
    Kolariturvallisuus on myös molempien vahva laji. Volvo on aina ollut turvallisuuden synonyymi, mutta Saab 9000 ja 9-5 ovat olleet useana vuonna kaikkein turvallisimmat ruotsalaisten vakuutusyhtiöiden tilastoissa, joissa on mukana kaikki tapahtuneet onnettomuudet hirvikolareista ulosajoihin. Ihmeellistä, että hyvä turvallisuus on lähes kaikista kirjoituksista unohdettu. Tietämättömyyttä? Vai eikö turvallisuus ole tärkeää?
    Saab 9-5 on voittanut lähes kaikki autolehtien yhteistestit (ei diesel) ja useimmiten hyvät pisteet on tullut ajo-ominaisuuksista, joten ei voi kuin ihmetellä 9-5:n huonoa myyntiä Suomessa. Ruotsissa Saab 9-5 on ollut koko elinkaarensa ajan toiseksi myydyin auto!





    Puhut asiaa.




    Näin on
    :sunglasses:




    Tekniikan Maailmakin tuntuu vieroksuvan Saabia. Milloin viimeksi Saabeja on nähty ko. lehden testeissä.

      
  • Kävin eilen Vantaan IKEA:ssa ostamassa sohvapöydän. Jumatsuka, hämmästys oli suuri alkaessani katsella liikenteessä ajavia uusia autoja. Sädänä, uusia V70 - Volvoja oli liikenteessä niin maan helvetisti. Sekä taksissa että muutoin. Uuden korimallin Volvoja näkyi parin tunnin aikana vähintään 54 kpl, tähän lisäksi useita kymmeniä Volvo V70 vanhaa korimallia.



    Olen vieläkin täydellisen mykistynyt siitä kuinka paljon uusia Volvoja näkyi liikenteessä, kyllä on kauppa käynyt. Ihan sama minne ajoin, aina näkyi noita Volvoja.



    Kyllä Volvo V70 on valloittanut suomalaisten sydämet, ei voi muuta sanoa, mikä on tuon hienon auton salaisuus ?



    Ei ole epäilystäkään siitä mikä on maailman paras talviauto ja ostetuin iso auto Suomessa, se on Volvo V70. Mutta johan TM:kin saman totesi.



    Kotimatkalla sitten naureskeltiin kimpassa näille keskustelupalstan erilaisille "autoasiantuntijoille." Todettiin vain se, että on se hyvä että ainakin toisilla on halvat huvit.

      
  • Simo-Anders:

    Kävin eilen Vantaan IKEA:ssa ostamassa sohvapöydän.




    Hait siis laatuautolla laatutavaraa, vai mikä oli viestin pointti?



      
  • Vackraste:

    Simo-Anders:
    Kävin eilen Vantaan IKEA:ssa ostamassa sohvapöydän.


    Hait siis laatuautolla laatutavaraa, vai mikä oli viestin pointti?






    niin ja saitko norsun kammettua parkkiruutuun ikean pihassa ja mahtuiko sohvapöytä niihin takatiloihin?



    :lol:



    no eivaan, kyllähän S60 on varmaan ihan letkeä ja kelpo auto jos sellaisesta tykkää. :smile:







      
  • Bemarilla ei tee mitään, Audikin nipin napin pärjää patongille :warning:



    https://www.youtube.com/watch?v=iT2Lf3pO_UE



    Vanhakin alkaa oppimaan ja netistä löytää jokainen mieleisensä vertailun autojen paremmuudesta.

      
  • Vaihdoin duunia ja sain alleni V50:n. Yllätyin muutamista asioista. Ensinnäkin ajettavuus oli parempi kuin Volvosta puhuessa luulisi. Tottahan ohjaus on kevyt kuin jenkkiautossa joten mistään ohjaustunnosta ei voi puhua, mutta melko jäykän oloinen runko mikä auttaa ajettavuudessa.

    Toiseksi ne tilat. Tavaratila suojaverhon alla on matala kuin mikä. Samoin kuljettaessani tavaraa laajennus takapenkille on työlästä eikä tilaa kaikesta yrittämisestä huolimatta synny farmariautoksi paljoakaan. Ja nämä havainnot siis verrattuina edelliseen farmariautooni.

    Vielä valoistakin on kommentoitava. Pitkät valot ovat todella hyvät ja lyhyet valot taas melkein sama ajaako parkeilla vai lyhyet valot päällä.

    Uskon V70:n olevan parhaita Volvoja ja nykyisistä ainoa jossa on kunnon tilat mielekkäällä rahalla.



    Haluan kokemusteni perusteella varoittaa kaikkia jotka ovat autoliikkeessä V50 mielessään. Auto on veroalennustenkin jälkeen kallis kokoisekseen. Tavaratila alittaa kaiken arvostelun. Verratkaapa mihin tahansa saksalaiseen (ja miksei japseihinkin), voitte yllättyä. V50:n paras puoli on se, että se on Volvo jonka arvo säilyy, mitalin kääntöpuolella on pienuus. Auto on todella pieni. Kannattaa ajaa peräpää jonkun Peugeotin, Fordin, VW:n, Opelin tai vaikka 9-3:n rinnalle ja tutkia vaikka mittanauhalla mistä on kysymys. Tuskinpa Toyota Corolla farmarissakaan on sen vähempää tilaa kuin V50:ssä. Katsokaa sitten hintalappua ja päätelkää kannattaako nimestä maksaa!

    Jokainen voi tietysti kiivailla PV544:n, Amazonin, 142:n ja 242:n antamalla syvällä rintaäänellä, mutta kannattaisi muistaa että elämme vuotta 2008 ja kilpailijat eivät ole ainoastaan tulleet rinnalle vaan myös menneet kovaa kahta puolta ohi. V50 on Volvon nimellä ratsastava pikkuauto eikä mikään tilava perheauto.

    Suosittelen koeajamaan ja avaamaan takaluukun. Jonka jälkeen pieni vertailumittaus muun merkkisiin autoihin nähden kertoo mielenkiintoisia tuloksia.

      
  • Hmm.. Eikös nämä S40 ja V50 jatkakkin sitä "halpojen" hollantilaisten/belgialaisten-sarjaa, jota edustivat aikaisemmin 440/460/340/360, joten en itse niitä jotenkin osaa oikein Volvoiksi mieltää (mikä kylläkin kuullostaa tyhmält&#228:wink:. :open_mouth:

      
  • Niksu-:

    Hmm.. Eikös nämä S40 ja V50 jatkakkin sitä "halpojen" hollantilaisten/belgialaisten-sarjaa, jota edustivat aikaisemmin 440/460/340/360, joten en itse niitä jotenkin osaa oikein Volvoiksi mieltää (mikä kylläkin kuullostaa tyhmält&#228:wink:. :open_mouth:




    No todellakin tuo kuulostaa aika kummalliselta. Jos autotehdas valmistaa autoa ja laittaa perään oman merkkinsä, ei sitä mielletä kyseiseksi merkiksi? Pitäisiköhän ehkä muuttaa käsitystä Volvosta, jotta tosiasioiden mieltäminen olisi helpompaa? Moni muukin on sitä mieltä, ettei pikku-Volvo ole oikea Volvo, vaikka sarja on ollut mallistossa 70-luvun puolivälistä alkaen, siis reilut 30 vuotta! Ihmeellistä, millaista vetoapua jonkun automerkin imagolle annetaan ihan vapaaehtoisesti kuluttajien toimesta.



    Ja kuten edellinen kirjoittaja totesi V50 ei ole halpa. Edes Hollannin Volvot eivät koskaan olleet halpoja.

      
    1. Tuosta ratkaisu tila-ongelmiin, Westfalia vetokoukku Saksasta alle puolet Suomen ovh-hinnasta. Suosittelen irroitettavaa mallia, ei tarvi sahata puskurista suuria paloja pois. Eikä tule itku, premium-jannuille.



      http://www.aukup.de/



      Hulluja ihmiset IKEA:ssa kun ne ahtaa autoihin hirveitä paketteja.



      2. Oli helppoa peruutella IKEA:ssa kun parkkitutka piippasi esteen sattuessa.



      Parkkeerasin V50:n viereen. Eihän se auto suuri ollut, mutta vastaavasti voi kysyä mitä mahtuu esim. Audi A3 - farmariin. Autothan on samankokoiset.







      
  • Vackraste:

    Bemarilla ei tee mitään, Audikin nipin napin pärjää patongille :warning:

    https://www.youtube.com/watch?v=iT2Lf3pO_UE

    Vanhakin alkaa oppimaan ja netistä löytää jokainen mieleisensä vertailun autojen paremmuudesta.




    Ihan mielenkiintoinen testi, josta näkee että asioita voi arvioida monella tapaa.



    Mieleen tuosta jäi pari asiaa: uusi A4 on suurempi auto kuin Laguna. Toinen: kulutukset. Testikulutuksiksi ilmoitettiin:

    BMW 5,7 litraa

    Audi 6,7 litraa

    Renault 7,1 litraa.



    Mutta varmaan tässä ei ollut kyseessä "oikea" ajaminen, kun Bemari noin vähän vei eikä ylittänyt 15 litralla ilmoitettuja kulutuksia? :wink: :open_mouth:



      
  • Simo-Anders:


    Parkkeerasin V50:n viereen. Eihän se auto suuri ollut, mutta vastaavasti voi kysyä mitä mahtuu esim. Audi A3 - farmariin. Autothan on samankokoiset.




    A3:sta ei ole farmaria, pelkkä sportback joka sekin on käyttötiloiltaan V50:tä tilavampi. V50 puoltaa paikkansa, mutta kyllä se oikeasti luokassaan pieni on niille jotka tilaa arvostavat.



      
  • Vackraste:

    Simo-Anders:
    Kävin eilen Vantaan IKEA:ssa ostamassa sohvapöydän.


    Hait siis laatuautolla laatutavaraa, vai mikä oli viestin pointti?




    Tämä oli hyvä! Satuin viikonloppuna katselemaan Start ohjelmaa, jossa oli nämä budjettivolvot koeajossa (S80 2.0 & V70 2.0D). Ohjelmassa ehkä hiukan verrattiin Ikean tuotetta Volvoon..



    Onko niin, että aiemmin suomalaiset kävi Corollalla Sotkassa ja nyt sitten elintason nousun ansiosta Volvolla Ikeassa?

      
  • Simo-Anders:

    1. Tuosta ratkaisu tila-ongelmiin, Westfalia vetokoukku Saksasta alle puolet Suomen ovh-hinnasta. Suosittelen irroitettavaa mallia, ei tarvi sahata puskurista suuria paloja pois. Eikä tule itku, premium-jannuille.

    http://www.aukup.de/

    Hulluja ihmiset IKEA:ssa kun ne ahtaa autoihin hirveitä paketteja.




    Jos ei koukkua muualla tarvitse, tulee siinä hintaa ikean huonekaluille. Varsinkin, kun pitää kärrykin jostain saada lainaksi.



    Ihan ymmärrettävää siis on, että paketteja tungetaan autoihin. Sitä en kyllä ymmärrä, että pitää ajaa satoja kilometrejä, jotta saa ikeasta muka halvalla tavaroita.



    Miksi muuten tänne välillä kirjoittelee Simo-Anders ja välillä Anders-Simo?

      
  • tessar:

    Haluan kokemusteni perusteella varoittaa kaikkia jotka ovat autoliikkeessä V50 mielessään. Auto on veroalennustenkin jälkeen kallis kokoisekseen. Tavaratila alittaa kaiken arvostelun. Verratkaapa mihin tahansa saksalaiseen (ja miksei japseihinkin), voitte yllättyä. V50:n paras puoli on se, että se on Volvo jonka arvo säilyy, mitalin kääntöpuolella on pienuus. Auto on todella pieni. Kannattaa ajaa peräpää jonkun Peugeotin, Fordin, VW:n, Opelin tai vaikka 9-3:n rinnalle ja tutkia vaikka mittanauhalla mistä on kysymys. Tuskinpa Toyota Corolla farmarissakaan on sen vähempää tilaa kuin V50:ssä. Katsokaa sitten hintalappua ja päätelkää kannattaako nimestä maksaa! V50 on Volvon nimellä ratsastava pikkuauto eikä mikään tilava perheauto.




    Tässä näitä "nimellä ratsastavia" automerkkejä ja malleja

    (halvin versio jonka löysin):

    BMW 318i Touring 38000 €

    Volvo V50 25500 €

    Audi A4 Avant 36500 €



    Tavaratilan koko, samassa järjestyksessä:

    Tavaratila VDA litraa 460, 417, 442

    Tavaratilan tilavuus VDA max 1385, 1307, 1184



    Vertailun vuoksi:

    Toyota Corolla Wagon (Terra): 19900 €

    Tavaratila VDA litraa 402

    Tavaratilan tilavuus VDA max 1480



    ja



    Peugeot Wagon Premium 21990 €

    Tavaratila VDA litraa 520

    Tavaratilan tilavuus VDA max 1835



    ja



    Volkswagen Golf Variant 22170 €

    Tavaratila VDA litraa 505

    Tavaratilan tilavuus VDA max 1495



    Näistä voinee tehdä lisää johtopäätöksiä, oliko aloittaja ns. oikeassa, oikeammassa vai kaikkein oikeimmassa :wink:









      
  • """"V50:n paras puoli on se, että se on Volvo jonka arvo säilyy, mitalin kääntöpuolella on pienuus.""""



    Vai, että arvo säilyy? Mihin verrattuna? Minulla on kyllä hieman toisenlainen mielikuva! Kaikki on suhteellista!

      
  • Herbert:



    Ihan ymmärrettävää siis on, että paketteja tungetaan autoihin.


    -volvojen takatiloja en oikein ymmärrä.

    S60:ssä ja edellisessä V70:ssä on moitittu paljon sitä että takamatkustajatilat ovat niukat auton kokoon ja ulkomittoihin suhteutettuna.

    minkään seksikkään muotoilun tai varsinkaan ajettavuutta parantavien teknisten ratkaisujen kompromissina noita tiloja ei kai ole ainakaan hukattu... :no_mouth:







      
  • Kerran olin Helsingissä, ja liikennevaloihin oli pysähtynyt BMW Z3 avoauto, vanhaa mallia. Kaksi nuorta keskeytti kävelyn suojatiellä, osoitti sormellaan autoa ja alkoi nauraa räkättää täyttä häkää sille autolle. Häpesin silloin suomalaisuuttani.



    Onhan se sinänsä hyvä että autosta erottuu keula ja perä, ettei kukaan tule kysymään mistäs päin tota pitää katella. BMW Z3 Coupe.



    http://home.arcor.de/manuelkuch/Z3Coupe/9.JPG



    http://www.bimmerfanatics.com/images/oystein/z3/nye_felger.jpg



    http://users.belgacom.net/bmw_z3/family_Z3/BMW_Z3_coupe_2.jpg

      
  • TM:n vertailussa V50:n tavaratilan tilavuudeksi saatiin 320 litraa eli saman verran kuin Skoda Fabiassa. Todellinen perheauto :lol:



    Nuo kuvat Z3 Coupesta oli aika hauskoja - luultavasti hirveimmän näköinen kuvatus miesmuistiin. Olisin halunnut olla kärpäsenä katossa kun tuo on puhuttu tuotantoon.

      
  • "Miksi muuten tänne välillä kirjoittelee Simo-Anders ja välillä Anders-Simo ?"





    Täytyy muuttaa nimimerkkiä, koska Simo-Anders sotii vastoin hyvää tapaa ja aiheuttaa sekoitettavuusvaaran.



      
  • Viime vuonna 2007 TM:n talvitestin voitti Saab, eli Cadillac.

    Olipa kerran aika, jolloin suomalaisen autolehden testin voitti vuorovedolla Volvo tai Saab.

    Maailma on muuttunut. Nykyisin ruotsalaisilla perinneautoilla - jotka ovat enää amerikkalaisia konsernibrandeja mutta joita wanhoina hywinä aikoina minullakin on ollut useita kappaleita- tuntuu menevän huonosti.

    Saabin myynti on vuodessa pudonnut 15%, Volvon myynti on samaan aikaan pudonnut 10 %. Mutta samassa ajassa esimerkiksi BMW:n myynti on noussut 13 %.



    http://www.taloussanomat.fi/liikenne-ja-kuljetus/2008/02/15/N%E4m%E4+merkit+h%E4visiv%E4t+alkuvuoden+automyynniss%E4/20084796/382



      
  • No ei kai nyt kukaan ole V50:stä isoksi autoksi luullutkaan?

      
  • Nunnu



    Kokonaismyynti tammikuussa laski Volvolla 4,90 %.



    Venäjän myynti kohosi 17,60 % ja USA:n myynti 3,1 %.



    http://www.realtid.se/ArticlePages/200802/05/20080205174922_Realtid723/20080205174922_Realtid723.dbp.asp



    Venäjällä alkaa kohta olla paremmat autot kuin Suomessa. Säästötalo Robin Hoodin pihallakin näkee venäläisiä Lexuksia ja Infinitejä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit