MYÖS UUSI VOLVO V70 JUMBO AMS:n TESTEISSÄ !!!

294 kommenttia
14567810»
  • Eli on siis hienoa että Volvo pääsee melkein Renaultin tasolle. Minäkään en sen enempää odota Volvolta...



    Miten on että tässäKIN Mondeo on parempi?



    Kovaa on selitys A-utoilijalla, kumman erilainen ääni kellossa kuin silloin kun 5-sarjalle tehtiin erikoinen yksittäinen 'SUV-sivutörmäystesti' joka ei ole ollenkaan samanlaisen tasoinen testi kuin nämä merkittävät standarditestit. Silloin sanoin että testi oli erikoinen ja muut YLEISET, ETABLOITUNEET testit ovat osoittaneet sen 'riittävän turvalliseksi', eihän Bemua koskaan ollakaan väitetty maailman ylivoimaisesti turvallisimmaksi autoksi passiivisessa turvallisuudessa. Silti teidän volvofanaaatikkojen mielestä Bemu oli aivan p**ka kaikin puolin ja täysin kelvoton tuon yhden testin vuoksi. Ja vielä piditte sitä testiä 'todisteena' jostain muiden 'väärässä olemisest' vaikkei kukaan ole hehkuttanut vuosia Bemun olevan ylivertainen suunnannäyttäjä passiivisessa turvallisuudessa, siis kuten Volvon suhteen on tehty.



    Mutta nyt kun 'turvallisuuden suunnannäyttäjä' Volvo ei pärjää edes uunituoreella mallilla, edes uusien yritysten jälkeen halvemmalle sisarmallille tai Renaultille niin se ei meinaakaan mitään? Kertoo teidän suhtautumisesta näihin asioihin.



    A-utoilija on varmaan sitä mieltä että moottoreidenkaan ei tarvitse käydä ollenkaan jos ne ovat muilta ostettuja eikä Volvon valmistamia, se ei tekisi Volvoa yhtään huonommaksi? Mielenkiintoinen logiikka. Täytyykin kirjoittaa Volvolle että hehän säästävät miljoonia vuosittain kun Volvojen ostajat eivät välitä jos vaikka halpis tuulilasi levähtäisi kesken ajon silmille, jarrut lakkaisivat toimimasta jne. kunhan vaan eivät ole Volvon valmistamia.



    Minusta tuo korkeintaan keskinkertainen menestys NCAP testeissä on vain jatkumoa muille viimeaikaisille Volvon tuloksille. On se sitten seurausta Fordin huonosta tilanteesta, muuten vain Volvon kohtelusta konsernissa tai siitä että Volvo menee kaupaksi 'premiumina' vaikka panostukset olisivat Fordin tai Renaultin tasoa, niin suuntahan on ollut sama jo jonkin aikaa.



    Fittipaldin parin rivin aukomisten ilmestyminen ja muiden kova selittely taitaa johtua siitä että nyt kun se ainoa Volvon 'premiumina' pitävä ominaisuus paljastuu Renaultia huonommaksi ihan säännöllisesti niin se on iso menetys ja hätä on käsillä.

      
  • Ai niin ja A-utoilijan Mazda-'oljenkorsikaan' ei taida toimia kun toisin kuin Volvo he kai saivat vian korjattua...



    Mutta onhan se hyvä että tuot esille sen kuin Volvon toimintaa pitää verrata Mazdaan (ja Mazda onnistuu...).

      
  • toiset suoltaa äkkiä vaan roskaa liukuhihnalta massoille, toiset pukkaa älykästä, toimivaa ja laadukasta tuotetta sitä arvostaville!

    tyytyväisyys tutkimuksista voi sitten lukea ketkä ovat tyytyväisiä




    Huonon turvallisuuden vaikutus vain on se että 'tyytymättömiltä' on aika hankala saada palautetta tyytyväisyystutkimuksiin! Ehkä jos mutkassa rekan eteen puskeneilta 'asiakkailta' oikein äkkiä saisi 'viimeiset kommentit' tyytyväisyydestä tuotteeseen...

      
  • Et tainnut Putput taas oikein edes lukea mitä kirjoitin, kun aloit tuon paasauksesi. Mitä muuten tulee IIHS:n SUV-tyyppiseen sivutörmäystestiin, niin jos se ei ole vaativa, niin mikä sitten? Tuo on muuten nykyään aika mahdollinen onnettomuustilanne, kun noita isoja maastureita on liikenne täynnä. En pitäisi V70-mallin törmäystulosta mitenkään keskinkertaisena, vaan se on varsin hyvä, toisin kuin BMW 5-sarjan osalta on myöskin EuroNCAP-testin tulos, puhumattakaan siitä huonosta IIHS:n SUV-tyyppisestä sivutörmäyksen tuloksesta. Volvo menetti pari pistettä tuossa EuroNCAP-testissä syistä, jotka jo yllä mainitsin verrattuna Lagunaan, joka on aina ollut huippu tuossa testissä, joten mitä sitten? Noista toinen piste eli turvavyön muistutin ei liene kovin merkittävä turvallisuusriski vai voitko väittää toisin?

      
  • Putput:



    Huonon turvallisuuden vaikutus vain on se että 'tyytymättömiltä' on aika hankala saada palautetta tyytyväisyystutkimuksiin! Ehkä jos mutkassa rekan eteen puskeneilta 'asiakkailta' oikein äkkiä saisi 'viimeiset kommentit' tyytyväisyydestä tuotteeseen...






    -jep. tuolla tyytyväisyys-jutulla viittasin nimenomaan vikoihin ja temppuiluun.

      
  • XWD



    Entä mitä tykkäät Ford S-Maxista ? Minulla on semmoinenkin, vuosimallin 2007 S-Max Trend 2.0 bensa. Älä nyt sitten jatkossa ala väittämään että Ford on huono ! Vaikka Volvo olisikin huono ! Ja muista linkittää tänne palstalle kaikki myönteiset Ford-testit, että voidaan lukea niitä.

    Tosin Ruotsin AMS ei uskalla testata BMW:tä tai Audia Ford Mondeota vastaan, koska ne eivät keksi riittäviä perusteita Ford Mondeon saamisessa häviäjäksi. Olettaisin näin ainakin.



    Ford S-Maxissa ei muuten ole ollut ainuttakaan takaisinkutsua vielä.





      
  • Kun kerta asiallista keskustelua on muutamien henkilöiden kanssa tänne haluttu, niin ehdotan seuraavaa: tällaisiin XWD:n viestin kaltaisiin tuotoksiin reagoitakoon vain lyhyellä paheksumisviestillä. Viesti sellaisenaan vaikuttaa tietysti vain testituloksen raportoinnilta, mutta kun tuntee ko. kirjoittajan käytöstä pidemmältä aikaa, tietää että tarkoitus oli taas kerran vain tuoda esiin Volvon kannalta huonolta näyttävä testitulos. Tietoinen ja lähtökohdiltaan tiettyä merkkiä (ei siis vain Volvoa, vaan mitä tahansa merkkiä ) väheksyvä ja morkkaava testitulosten postittaminen pääasiallisena viestimiskäytöksenä on mielestäni todella vastenmielistä ja halveksuttavaa käytöstä.



    Siksi: XWD, huono postaus! Ei näin.

      
  • Lisään vielä, että tällainen tietyn merkin järjestelmällinen väheksyntä on mielestäni vielä arveluttavampaa käytöstä kuin oman suosikkimerkin kritiikitön ylistäminen, vaikkei sekään tietysti kovin rakentavaa ole.

      
  • Enpä lähtisi yksittäisen testin pohjalta vetämään kovi pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Ottihan 3-sarjalainenkin Jetalta pataan AMS:n testissä.

      
  • XWD, jos sinun viestiesi arvostelu tekee minusta Volvo-myyjän, niin se on riittävä peruste minulle lopettaa kaikki yritykset tehdä tästä palstasta oikea keskustelupalsta. Minä en todellakaan ole Volvoa puolustellut, en ole eläessäni sellaista omistanut, enkä nähtävissä olevassa tulevaisuudessa tule omistamaankaan. Kommentoin viestiäsi vain sen yleisen ja täydellisen rakentamattomuuden takia. Hienosti osoitit jatkokommentillasi, että fanaattisuus näyttää aina ajavan käytöstapojen, rakentavuuden ja asioista puhumisen edelle.



    Ennen kuin kehitystä tapahtuu, tämä palsta saa olla minun puolestani tässä. Pitäkää hyvänänne, riitelijät, fanaatikot, morkkaajat yms.

      
  • En ymmärrä, miksi minun pitäisi ostaa lehti lukeakseni siitä vertailun autoista, joista kumpaakaan en ole ostamassa. Tosin et sinäkään ollut kiinnostunut tuosta vertailusta siksi, että olisit jompaa kumpaa ostamassa, vaan siksi että Volvo sen hävisi. Ja juuri sitä minä en ymmärräkään.



    Täältä tähän. Ainakin parin kuukauden tauko tulee tälle palstalle kirjoittamiseen, katsotaan sitten uudestaan. Ehkä ihme tapahtuu ja tavat muuttuu.

      
  • kenesis:

    Lisään vielä, että tällainen tietyn merkin järjestelmällinen väheksyntä on mielestäni vielä arveluttavampaa käytöstä kuin oman suosikkimerkin kritiikitön ylistäminen, vaikkei sekään tietysti kovin rakentavaa ole.




    Meniköhän minulta jokin ohi, minusta oli aika kiihkoton ja asiallinen postaus.



    Onko tässä sellainen tapaus jälleen, ettei Volvoa saa verrata halvempiin autoihin, sitä pitää verrata Audiin, BMW:en ja Mersuun.



    Kerron sinulle yhden salaisuuden: Volvo voitti TM:n talvitestin ja voitti Mondeon ihan reilulla erolla.





    Simppahan se tuossa sanoi, että yksi testihän se oli vain.





    Edit: Ok, ketjuhan on toki ihan väärä, ja jumbotilasta ei kai voida puhua, siinä mielessä vanhan ketjun nostaminen oli turhaa

      
  • kenesis:

    En ymmärrä, miksi minun pitäisi ostaa lehti lukeakseni siitä vertailun autoista, joista kumpaakaan en ole ostamassa. Tosin et sinäkään ollut kiinnostunut tuosta vertailusta siksi, että olisit jompaa kumpaa ostamassa, vaan siksi että Volvo sen hävisi. Ja juuri sitä minä en ymmärräkään.




    Juuri näin eli tuosta testistä ei olisi tällä palstalla kuultu yhtään mitään ellei tulos olisi miellyttänyt XWD:n pyrkimyksiä. Sattumalta kävin Ruotsin AMS:n sivuilla pari päivää sitten ja huomasin tuon paritestin V70 vs Mondeo ja heti arvasin, että siitä kuullaan kohta XWD:n kertomana. Selväähän on, että Ruotsin AMS yrittää todistella kaikin tavoin Volvoa vastaan, sehän on saksalaisten autojen mainos- ja fanilehti. Ei siinä mitään Mondeohan on hyvä auto, mutta minusta lähinnä vastaa Ford-omisteisista autoista Mazda6:sta, jota vastaan se juuri olikin AutoBildin testissä häviten vain 1 pisteen. Aiempi Mondeohan otti takkiin Mazdalta joka testissä. Uusi Mondeo on toki älyttömän tilava, jopa ylisuuri auto monen mielestä ja onhan se myös tilavampi kuin V70, mutta tuohan on jokaiselle jo itsestäänselvää.



    Tulostahan tuolla sivuilla ei toki kerrota, vain yhteenvetoa ja mainosta testistä. Lehteä ei myöskään löydy juuri mistään Suomen lehtipisteistä, ehkä Helsingin keskustan akateemisesta kirjakaupasta sen voisi löytää, joten mahdotonta sitä on kenenkään kuin tuon Ruotsin AMS:n tilaajien kommentoida. Tuon takia minusta on arveluttavaa laittaa testejä, joita muut ei pysty lukemaan, omilla kommenteilla väritettynä ja palvelemaan omia pyrkimyksiä.

    http://www.automotorsport.se/vinterduell-volvo-v70-mot-ford-mondeo/13107



      
  • kenesis:

    Kun kerta asiallista keskustelua on muutamien henkilöiden kanssa tänne haluttu, niin ehdotan seuraavaa: tällaisiin XWD:n viestin kaltaisiin tuotoksiin reagoitakoon vain lyhyellä paheksumisviestillä. Viesti sellaisenaan vaikuttaa tietysti vain testituloksen raportoinnilta, mutta kun tuntee ko. kirjoittajan käytöstä pidemmältä aikaa, tietää että tarkoitus oli taas kerran vain tuoda esiin Volvon kannalta huonolta näyttävä testitulos. Tietoinen ja lähtökohdiltaan tiettyä merkkiä (ei siis vain Volvoa, vaan mitä tahansa merkkiä ) väheksyvä ja morkkaava testitulosten postittaminen pääasiallisena viestimiskäytöksenä on mielestäni todella vastenmielistä ja halveksuttavaa käytöstä.

    Siksi: XWD, huono postaus! Ei näin.




    HAHHAH! Hauskoja nämä Volvofanaatikot, jopa otsa rypyssä paheksuvat jos tuo esille ja pohtii Volvolle epämieluisaa testitulosta! Saattekin paheksua aika paljon noilla perustein...

      
  • Minusta XWD:n postaus oli hyvä. Edellyttäisin kuitenkin että jos XWD todella on huolissaan ihmisten rahoista, niin postaisi samalla kaikki Fordin voitot kalliimmista autoista, Saksassa saksalaisvoimin tehdyt testit. Tässä aineistoa XWD:lle. Sama kai se onko kyseessä Volvo-ihmisten rahat vaiko muitten ihmisten rahat.



    http://www.ford.de/







      
  • Vielä kerran kiellon päälle.



    Olen pitkään ja tietoisesti pysynyt loitolla kaikista Volvoa käsittelevistä keskusteluista. Olen pitänyt Volvoon liittyvien asioiden käsittelyä tämän palstan todellisena Akilleen kantapäänä, tehtävänä joka ei kerta kaikkiaan voi onnistua asiapohjalta. Itse olen pitänyt tähän asian laitaan syypäinä yhtälailla Volvo-leiriin kuuluvia kuin sitä kiihkomielisesti vastustavia. Hyvin kyseenalaisia oman hännän nostamis -postauksia ovat tehneet ainakin Simppa ja A-utoilija, ja vastapuolen pääprovokaattorit ovat XWD, jossain määrin Petos ja aivan erityisesti Putput, jonka tekemisiin olen jo pitkän aikaa sitten muutenkin luvannut olla puuttumatta.



    Tähän asti ulkopuolisen silmin on siis näyttänyt siltä, että provokaatioita tapahtuu yhtä lailla molemmin puolin. Mutta nyt: Tämän yhden ainoan kerran, kun kommentoin Volvoon liittyvän kirjoituksen tarkoitusperää (en siis edes sisältöä ), niin minut leimataan välittömästi useamman Volvon vastustajan voimin vähintään Volvo-fanaatikoksi, ellei jopa -myyjäksi.



    Näin se homma etenee! Kyllä tästä loppujen lopuksi jää sellainen näppituntuma, että Volvon vastustajat taitaa kuitenkin olla tämän asemasodan priimusmoottori ja Volvo-fanit sitten vain itsepäisyyttään provosoituvat kerta toisensa jälkeen. Typeryyttä asenteissa on joka tapauksessa molemmissa osapuolissa.



    Näin tällä kertaa. Kiitän nyt kuitenkin asiallisia keskustelijoita, joiden kirjoituksista itselleni on ollut silloin tällöin jopa apua. Kaikkia ansioituneita en varmasti muista, mutta nimetään muutama: AkiK, Jan79, individual, MatLog ja asiallista keskustelua peräänkuuluttaneista erityismaininta Vackrastelle, vernon vilille, Bugracerille ja vielä Simo-Andersillekin! Voimia taistelussa provoilua vastaan!

      
  • Missä vaiheessa kenesis olet komentoinut mitään itse keskustelun aihetta koskevaa, tai muutenkaan autoiluun itseensä liittyvää eikä keskustelijoita? Aika vähäistä on antisi keskusteluun, pelkkää selittelyä kun esitetään mielipiteitä joista et pidä etkä osaa asiapohjalla niihin kommentoida ja niinpä käyt henkilöön.



    Kiitos kuitenkin että olet 'vaatimattomasti' antanut tuomiosi kaikkien keskustelijoiden 'ansioista'. Nyt tiedämme miten asiat ovat keskustelijoiden suhteen, kertoisikto vielä Absoluuttisen Totuuden kaikista autoista, mieluiten samanlaisessa pähkinänkuoressa kuin selvityksesi keskustelijoista?

      
  • XWD:lle vielä pieni anteeksipyyntö siitä, että hän joutui silmätikukseni. Postauksesi ei ollut provokaationa tälle palstalle poikkeuksellinen, mutta sattui olemaan ensimmäinen tämän tyyppinen sen jälkeen, kun tuolla toisessa ketjussa peräänkuulutettiin asiallista keskustelua.

      
  • Ja Putputille, asiallisen keskustelun nemesikselle, vielä henkilökohtaiset jäähyväissanat. Olen kommentoinut moniakin asioita tarpeeksi pitkällä aikavälillä katsottuna. Kommenttieni sisältö on vain ollut usein sellainen, että sinun filtterisi suodattavat sellaiset heti pois tärvelemästä BMW-lähtökohtaista maailmankuvaa. Sinun asiapostauksesi ovat sen sijaan huomattavan harvat, erityisesti suhteutettuina käsittämättömän tuotteliaaseen provoilu- ja valittamispuoleen persoonassasi. Edelleen toivon sinun löytävän vuosien myötä sisäisen rauhan ja taidon hyväksyä ihmisten erilaisia tarpeita.

      
  • Niin no, arvionvaraiset perusteet ratkaisivat asian ehkä. Tai eihän sitä tiedä.

      
  • A-utoilija:

    Et tainnut Putput taas oikein edes lukea mitä kirjoitin, kun aloit tuon paasauksesi. Mitä muuten tulee IIHS:n SUV-tyyppiseen sivutörmäystestiin, niin jos se ei ole vaativa, niin mikä sitten? Tuo on muuten nykyään aika mahdollinen onnettomuustilanne, kun noita isoja maastureita on liikenne täynnä. En pitäisi V70-mallin törmäystulosta mitenkään keskinkertaisena, vaan se on varsin hyvä, toisin kuin BMW 5-sarjan osalta on myöskin EuroNCAP-testin tulos, puhumattakaan siitä huonosta IIHS:n SUV-tyyppisestä sivutörmäyksen tuloksesta. Volvo menetti pari pistettä tuossa EuroNCAP-testissä syistä, jotka jo yllä mainitsin verrattuna Lagunaan, joka on aina ollut huippu tuossa testissä, joten mitä sitten? Noista toinen piste eli turvavyön muistutin ei liene kovin merkittävä turvallisuusriski vai voitko väittää toisin?






    Isot maasturit ovat kyllä katoavaa kansaa nykyisellä päästöajalla.



    Ylipäätään tämä Euro-ncap ei kauheasti kerro muuta kuin ehkä että rakenne on täysin kelvoton kuten kiinalaisissa. Vyömuistuttimesta annettavat pisteet eivät myöskääm anna esim. minulle mitään lisää, sillä vyö on joka tapauksessa AINA kiinni. Perätörmäysiä kyseinen instanssi ei testaa lainkaan, silti se aiheuttaa suurimmat loukkantumiset.



    Vaikka Volvo ei tässä turvallisuuden "perikuvatestissä" saanut huippupisteitä, en silti epäile etteikö V70 voisi silti pärjätä hyvin käytännön onnettomuuksissa. Ruotsalaiset ja varsinkin SAAB on panostanut koko turvallisuusfilosofiansa tutkimalla kaikki todellisessa elämässä tapahtunee onnettomuudet. Tiedot tallenetaan tutkimustyön käyttöön. SAABeissa vakiona olevista "mustista laatikoista" nousi myös melkoinen meteli kun poliisit alkoivat vaatia niitä onnettomuuksien tapahtumien selvittämiseksi vaikka laatikot olivat pelkästään SAABin omaan tutkimuskäyttöön. Muistista löytyi nimittäin tarkkaa tietoa kuljettajan viimeisistä tekemisistä joka olisi myös esim. oikeuden käyttöön varsin hyödyllistä.



    BMW kärsi tässä Euro-ncapissa todennäköisesti liian lujasta korirakenteesta. Kun tutkii autoa silmämääräisesti testin jälkeen tai katsoo IIHS:n taulukkoa korimuutoksista, huomaa että BMW:een kori on uskomattoman vahva. Myös esim. ovikehikot ja A-pilari ovat täysin alkuperäisessä muodossaan. Oma mielipiteeni on, että BMW on optimoitu muita suuremmille nopeuksille, kori säilyttää muotonsa.



    Euro-ncapissa olisi paljon kehitettävää, peräänajotesti pitäisi olla mukana välittömästi ja keula/sivutörmäystestit pitäisi olla monipuolisempia ja eri nopeuksilla tehtyjä. Testejä voisi olla vaikka 10-15 erilaista, joista randomilla valittaisiin 3-4. Jos testattava auto on hyvä kaikilla alueilla, ei olisi mitään paniikkia lähteä tällaiseen testaukseen.







      
  • Miten on XWD, et ole kommentoinut Mersujen ruoste-ongelmia. Kallis merkki, jonka ovet ja takaluukut lahoavat paskaksi.



    Ruoste koskee Saksassa 454.000 autoa.



    Voisi kuvitella, että ruoste-ongelma kiinnostaa enemmän kuin jonkin ruotsalaislehden testit.



    Oliko muuten Ruotsin AMS:ssa tuota juttua Mersujen ruostumisesta ? Ja jollei ollut niin miksiköhän ei.

      
  • andertz:

    Miten on XWD, et ole kommentoinut Mersujen ruoste-ongelmia. Kallis merkki, jonka ovet ja takaluukut lahoavat paskaksi.

    Ruoste koskee Saksassa 454.000 autoa.

    Voisi kuvitella, että ruoste-ongelma kiinnostaa enemmän kuin jonkin ruotsalaislehden testit.

    Oliko muuten Ruotsin AMS:ssa tuota juttua Mersujen ruostumisesta ? Ja jollei ollut niin miksiköhän ei.




    Kerro meille miksi pitäisi kommentoida? Kyse oli kaiketi A- ja B-sarjan autoista, joka taisi unohtua sinulta mainita.



    Tämä on vähän sama kuin kysyisin sinulta, mikset kommentoi Volvo C30:n paskoista takajalkatiloista verrattuna S-mersun vastaaviin.

      
  • Jaa että miksi pitäisi kommentoida ?



    No tietenkin jos on huolissaan autoilijoiden kukkarosta, siis aidosti. Vrt. viesti Ford Mondeo versus Volvo V70.



    Tuommoiset mokathan ovat osoitus laadunvalvonnan puutteesta.



    Mutta entä jos mainittu ruostuminen olisi koskenut erästä muuta merkkiä ?



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit