Lisävarustelistan hintavertailua/kauhistelua

52 kommenttia
«1

kauhistellan/vertaillan yhdessä lisävarusteiden hintoja:



tässä muutama helmi a4 maailmasta:



16" aluvanteiden vaihto 17":siin 1010 EUR - 1560 EUR (mallista riippuen)

valcana nahkaverhoilu 4150 EUR

3 puolainen ratti (monitoimiratti jossa nappulat) 900 EUR

DVD navigointi järjestelmä (sis radio 6 cd vaihtajan)4490 EUR

GSM valmius + handfree (bluetooth)900 EUR

Metalliväri 1380 EUR

Audi exclusive väri 4150 EUR



muilta merkeitä/malleilta löyttyy varmasti vastaavia helmiä

  
  • Puhumattakaan siitä mikä on niiden neljän rinkulan hinta kun skodan maski päivitetään audiksi :lol:

      
  • Roiskeläpät eivät enää ole monessakaan autossa vakiona. Kuitenkin niitä tarvittaisiin koria kiviltä suojaamassa, etenkin edessä.

    Hinnat ovat kuitenkin läpyköille aivan käsittämättömiä!!!

    Ennen varaosana 20-50 mk/pari maksaneet läpät maksavat nykyään jopa 60 eur/pari, ja liike ottaa vielä asennuksesta lisää !!!



      
  • Toimituskulut tyypillisesti 500-700 euroa. Aika suolainen hinta, markka-aikana olivat puolta pienemmät.

      
  • Äskettäin Mazda lähetti mainoksen, jossa esiteltiin imukupilla sivulasiin kiinnitettävää aurinkosuojaa hintaan 111 e (pari?). Siis sellaista tiheää, mutta läpinäkyvää verkkoa, jolla pyritään yleensä kai suojaamaan pieniä lapsia kuumuudelta. Eli niitä, joissa monesti on mikkihiiren tai jonkun muun hahmon kuva.



    Ostin juuri Motonetista vastaavan yleismallisena hintaan 1,90 e pari. Hyvin toimii, vaikkei tarkalleen lasin muotoinen olekaan.

      
  • Kyllä nämä ns. premium merkit MB ja BMW osaavat myöskin lisävarusteensa suolaisesti hinnoitella. Ainoastaan Volvo noudattaa jonkinlaista maltillista linjaa.



    Kyllähän noissa lisävarusteissa autovero tekee aikamoisen lisän, siksi ihmettelenkin miksi lisävarusteissa ei sovelleta CO2 perusteista verotusta, vaikka autoon itseensä sitä sovelletaankin ?

      
  • turbo-kiisseli:

    Kyllä nämä ns. premium merkit MB ja BMW osaavat myöskin lisävarusteensa suolaisesti hinnoitella. Ainoastaan Volvo noudattaa jonkinlaista maltillista linjaa.




    Yksi premium-luokan autojen hyvä puoli on, että niihin on saatavilla monen tasoisia audiojärjestelmiä, kojelautaan integroituja CD-vaihtajia MP3-toistolla, AUX-tuloliitäntöjä, USB-liitäntöjä jne. Hinta on kuitenkin todella huima, vaikka mukana tuleekin Dolby Surroundia, 12-14 kaiutinta ja monenlaista mainostettua hienoutta.

    Esim.

    - Volvo S80/V70: Premium Sound Dynaudio 2000 €, 6 CD vaihtaja 500 €, AUX-tuloliitäntä on Volvossa vakiona, USB-liitäntä pitää ostaa erikseen ja on tietääkseni noin 500 €



    - Audi A6: Bose Surround Sound -äänentoisto 1410 €, 6 CD vaihtaja 840 €, Audi music interface adapteri iPodille ja MP3-soittimelle 490 €



    - Audi A8, Bang & Olufsen Advanced Sound System 13440 € !!!!, lisäksi CD-vaihtajasta pitää maksaa vähintään 1460 €, koska se on kytketty pakettiin jossa on Audi music interface samassa, Audi music interface erikseen ilman CD-vaihtajaa on 540 €



    BMW 5-sarja, BMW Individual High End

    -audiojärjestelmä 2860 €, vaatii Hifi professional radion 560 €, 6 CD vaihtaja 590 € + valmius sille 100 €, USB-yhteys audiojärjestelmään 410 €



    Tuossa mitä jaksoin kaivella audiojärjestelmistä ja Mersun sivuille en jaksanut mennä, mutta eiköhän ne BMW:n hinnoissa ole. Älyttömimpänä Audi A8 Bang & Olufsen 13440 €. Ja tuossa ei siis ole kirjoitusvirhettä tai nollaa liikaa. Vaihtoehtona noille kiskuriaudiojärjestelmille voi viedä auton pätevään autohifi-liikkeeseen ja murto-osalla noista hinnoista saa paremman äänentoiston kuin mikään noista. Perusteluna se, että noissa on keskitytty kaikenmaailman tyhjänpäiväisiin Surroundeihin eli että toisto olisi joka paikassa yhtä hyvä ja kaiuttimia on matkustamo täynnä, mutta hyvä äänentoisto ei vaadi pikkukaiuttimia ympäri matkustamoa, vaan muutamia laadukkaita elementtejä oikeille paikoille. Olen kuunnellut myös tuota kalleinta A8:n Bang & Olufsenia ja en vakuuttunut senkään erinomaisuudesta eli se on todellinen turhake hintaansa nähden.

      
  • MatLog:

    Roiskeläpät eivät enää ole monessakaan autossa vakiona. Kuitenkin niitä tarvittaisiin koria kiviltä suojaamassa, etenkin edessä.
    Hinnat ovat kuitenkin läpyköille aivan käsittämättömiä!!!
    Ennen varaosana 20-50 mk/pari maksaneet läpät maksavat nykyään jopa 60 eur/pari, ja liike ottaa vielä asennuksesta lisää !!!




    Alle kympin pari minä olen ostanut! :xmas:

      
  • A-utoilija:

    turbo-kiisseli:
    Kyllä nämä ns. premium merkit MB ja BMW osaavat myöskin lisävarusteensa suolaisesti hinnoitella. Ainoastaan Volvo noudattaa jonkinlaista maltillista linjaa.



    Yksi premium-luokan autojen hyvä puoli on, että niihin on saatavilla monen tasoisia audiojärjestelmiä, kojelautaan integroituja CD-vaihtajia MP3-toistolla, AUX-tuloliitäntöjä, USB-liitäntöjä jne. Hinta on kuitenkin todella huima, vaikka mukana tuleekin Dolby Surroundia, 12-14 kaiutinta ja monenlaista mainostettua hienoutta.
    Esim.
    - Volvo S80/V70: Premium Sound Dynaudio 2000 €, 6 CD vaihtaja 500 €, AUX-tuloliitäntä on Volvossa vakiona, USB-liitäntä pitää ostaa erikseen ja on tietääkseni noin 500 €

    - Audi A6: Bose Surround Sound -äänentoisto 1410 €, 6 CD vaihtaja 840 €, Audi music interface adapteri iPodille ja MP3-soittimelle 490 €

    - Audi A8, Bang & Olufsen Advanced Sound System 13440 € !!!!, lisäksi CD-vaihtajasta pitää maksaa vähintään 1460 €, koska se on kytketty pakettiin jossa on Audi music interface samassa, Audi music interface erikseen ilman CD-vaihtajaa on 540 €

    BMW 5-sarja, BMW Individual High End
    -audiojärjestelmä 2860 €, vaatii Hifi professional radion 560 €, 6 CD vaihtaja 590 € + valmius sille 100 €, USB-yhteys audiojärjestelmään 410 €

    Tuossa mitä jaksoin kaivella audiojärjestelmistä ja Mersun sivuille en jaksanut mennä, mutta eiköhän ne BMW:n hinnoissa ole. Älyttömimpänä Audi A8 Bang & Olufsen 13440 €. Ja tuossa ei siis ole kirjoitusvirhettä tai nollaa liikaa. Vaihtoehtona noille kiskuriaudiojärjestelmille voi viedä auton pätevään autohifi-liikkeeseen ja murto-osalla noista hinnoista saa paremman äänentoiston kuin mikään noista. Perusteluna se, että noissa on keskitytty kaikenmaailman tyhjänpäiväisiin Surroundeihin eli että toisto olisi joka paikassa yhtä hyvä ja kaiuttimia on matkustamo täynnä, mutta hyvä äänentoisto ei vaadi pikkukaiuttimia ympäri matkustamoa, vaan muutamia laadukkaita elementtejä oikeille paikoille. Olen kuunnellut myös tuota kalleinta A8:n Bang & Olufsenia ja en vakuuttunut senkään erinomaisuudesta eli se on todellinen turhake hintaansa nähden.




    B&O on kyllä tullutkin lähinnä muotoilusta, eikä huippuäänestä tunnetuksi kotihifin puolella. Outo ratkaisu VAG:lta ottaa hifiä design-firmalta... :xmas:



      
  • Metsähaka:

    MatLog:
    Roiskeläpät eivät enää ole monessakaan autossa vakiona. Kuitenkin niitä tarvittaisiin koria kiviltä suojaamassa, etenkin edessä.
    Hinnat ovat kuitenkin läpyköille aivan käsittämättömiä!!!
    Ennen varaosana 20-50 mk/pari maksaneet läpät maksavat nykyään jopa 60 eur/pari, ja liike ottaa vielä asennuksesta lisää !!!



    Alle kympin pari minä olen ostanut! :xmas:




    Saahan niitä tarvikeliikkeistä halvemmalla, kun itse asentelee. Tai voi vaikka ostaa kumilevyä, josta muotoilee läpät itse. Silloin tulee tosi halvaksi.



    Sama juttu peltivanteissa käytettävien koristekapselien kanssa. Merkkiliikkeessä saattaa automerkin oma koristekapseli maksaa jopa edullisemman pään valuvanteen hinnan. Harmittaa silloin, kun yksi kapseli on hajonnut/kadonnut. Tarvikeliikkeestä saa kapseleita alle 20 eur/sarja.



    Eivätkä matot ole poikkeus. Jos vaikkapa kuskin puolen alkuperäismatto kuluu "hiuti", merkkiliikkeestä tarjotaan koko sarjaa käsittämättömän kalliilla, yhtä mattoa ei edes saa, tai etumattoja erikseen.

      
  • Sama juttu peltivanteissa käytettävien koristekapselien kanssa. Merkkiliikkeessä saattaa automerkin oma koristekapseli maksaa jopa edullisemman pään valuvanteen hinnan. Harmittaa silloin, kun yksi kapseli on hajonnut/kadonnut. Tarvikeliikkeestä saa kapseleita alle 20 eur/sarja.




    Vaan ei niitä tarvikeliikkeiden halpispölykapseleita välttämättä kannata ostaa. Ei ainakaan meidän Berlingoon sopineet: ensimmäistä sarjaa asentaessa meni kaksi hajalle, no otti sen verran nuppiin, että piti ostaa vielä toinen - ja sama toistui. Yhteensä rahaa paloi yli 35 euroa eikä edes yhtä toimivaa sarjaa syntynyt (renkaita vaihtaessa meni nimittäin vielä kaksi hajalle).



    Hain merkkiliikkeestä sitten yhden alkuperäisen alunperin rikki olleen tilalle, maksoi muistaakseni noin 35 euroa. Näin olisi alunperinkin kannattanut toimia.



    Lattiamattoja sen sijaan olen ostanut tarvikeliikkeistä ihan hyvällä menestyksellä.

      
  • Mitä väliä noilla varustehinnoilla kuitenkaan on? Jos pistää +40 tuhatta "nollakeulaSkodaan" niin muutamat tonnit varusteisiin on siinä vaiheessa "yks hailee". Ettehän vain velkarahalla nollakeulianne hanki?

      
  • Mitä väliä noilla varustehinnoilla kuitenkaan on? Jos pistää +40 tuhatta "nollakeulaSkodaan" niin muutamat tonnit varusteisiin on siinä vaiheessa "yks hailee". Ettehän vain velkarahalla nollakeulianne hanki?




    mistä tuo asenne oikein pursuaa jos ostaa audin, niin on rahaa kuin roskaa ?

    en ymmärrä... Tuossa toisessa ketjussa ( laatudiiselit vertailussa..) yritin perustella että ei esim a4:sen hankinta ole välttämättä rahan tuhlausta...ja ainakin omasta mielestäni siinä melko hyvin onnistuion...lue lisää sieltä.. en jaksa siitä enempää tässä ketkussa puida....



    ja siinä olet oikeassa, velaksi ei autoa välttämättä kannata ostaa, tulee hieman kalliimmaksi kuin 100% oma raha....mutta olesuhteiden pakosa moni ottaa muutaman tonnin laina autoa varten, ja mikä ettei jos sillä saa hankittua itselleen jotain kivaa.....

      
  • Riccardo:

    Mitä väliä noilla varustehinnoilla kuitenkaan on? Jos pistää +40 tuhatta "nollakeulaSkodaan" niin muutamat tonnit varusteisiin on siinä vaiheessa "yks hailee". Ettehän vain velkarahalla nollakeulianne hanki?




    Auton varusteista puhuttaessa vallalla on vahva "elämä on"-henki, mutta esimerkiksi jälleenmyyntiarvosta jaksetaan usein olla kovasti huolissaan. Kuitenkin suurimmat arvonalennukset koskevat juuri lisävarusteita. Kummallista.



    Tuhansien eurojen upottaminen auton pyöriin tai väriin on lisäksi sosiaalisesti hyväksytympää kuin saman summan käyttäminen esim. laadukkaaseen rannekelloon. Siitäkin huolimatta, että laadukkaan kellon arvo saattaa ajan mittaan jopa lisääntyä ja kello siirtyy ajan myötä seuraaville sukupolville. Kummallista tämäkin.

      
  • Vielä kummallisempaa on jos miehenä omistaa enemmän kuin yhden kellon, vaikkapa omat kellot arki- ja juhlakäyttöön, niin sitä vasta kummallisena pidetään. Hyvällä mekaanisella koneistolla varustettu kello on aina varma sijoitus

      
  • nimim Erkki:

    Tuhansien eurojen upottaminen auton pyöriin tai väriin on lisäksi sosiaalisesti hyväksytympää kuin saman summan käyttäminen esim. laadukkaaseen rannekelloon. Siitäkin huolimatta, että laadukkaan kellon arvo saattaa ajan mittaan jopa lisääntyä ja kello siirtyy ajan myötä seuraaville sukupolville. Kummallista tämäkin.


    Vielä enemmän ainakin minua, "tavallisen" auton omistajaa harmittaa, että kun joku varuste kuluu tai vaurioituu, uusi vastaava maksaa merkkiliikkeessä maltaita. Auton arvo käytettynä kuitenkin jatkaa vakaata laskuaan, ostaisi siihen vaikka kuin paljon uutta osaa, varustetta ja työtä. Siinä mielessä kaikki auton varusteiden uusimiseen laitettu raha menee "hukkaan".

      
  • Minä ainakaan en laadi budjettia siten, että auton hankkimiseen varataan 30000 e, maitokauppaan 12000 e ja joulukuuseen 60 e. Ja jos jotain saadaankin halvemmalla, se pitää kiireesti johonkin käyttää, jotta ensi vuoden budjetissa määrärahat ei laske.



    Ei. Jos auto maksaakin 28000 e, 2000 e on edelleen iso raha ainakin minun taskussani, jonka kohtalo ei ole yks hailee.

      
  • MatLog:


    Vielä enemmän ainakin minua, "tavallisen" auton omistajaa harmittaa, että kun joku varuste kuluu tai vaurioituu, uusi vastaava maksaa merkkiliikkeessä maltaita. Auton arvo käytettynä kuitenkin jatkaa vakaata laskuaan, ostaisi siihen vaikka kuin paljon uutta osaa, varustetta ja työtä. Siinä mielessä kaikki auton varusteiden uusimiseen laitettu raha menee "hukkaan".




    Entäpä nettikeskusteluissa usein esiintyvä valitus "uudet autot on ihan täynnä kaikkia turhia varusteita, jotka menee kumminkin rikki ja joiden korjaaminen on hirveen kallista". Miksi varusteita pitäisi korjata, jos ne kerran ovat turhia?



    Varaosien hinnoittelu on vähintään yhtä mielipuolista kuin tehdaslisävarusteiden. Mieleeni tulee HS:n autotoimittajan kirjoitus Mondeon ajovalopesurin muovisesta peiteläpyskästä, joka oli lähtenyt omille teilleen autobahnin ajoviimassa. Kuultuaan ko. muovinpalasen hinnan herra oli suivaantuneena käynyt Tillanderilla kysymässä paljonko vastaavan osan teettäminen kullasta olisi maksanut. Ero ei muistaakseni ollut suuri ja taisi vielä olla Tillanderin eduksi.

      
  • juster:

    Vielä kummallisempaa on jos miehenä omistaa enemmän kuin yhden kellon, vaikkapa omat kellot arki- ja juhlakäyttöön, niin sitä vasta kummallisena pidetään. Hyvällä mekaanisella koneistolla varustettu kello on aina varma sijoitus




    Kyllä suomalaisella miehellä kuuluu olla kaksi kelloa: ranteessa Citizen ana-digi ja vanha samanlainen rikkinäisenä yöpöydän laatikossa.



      
  • nimim Erkki:


    Entäpä nettikeskusteluissa usein esiintyvä valitus "uudet autot on ihan täynnä kaikkia turhia varusteita, jotka menee kumminkin rikki ja joiden korjaaminen on hirveen kallista". Miksi varusteita pitäisi korjata, jos ne kerran ovat turhia?




    Jos sähköinen ikkunahissi särkyy, ei ole varalla veiviä, jolla pärjäisi.



    Kukaan ei varmaan ole väittänyt ikkunan avausmahdollisuutta turhaksi, ainoastaan sen toteutustapaa sähköllä.

      
  • Kyllä suomalaisella miehellä kuuluu olla kaksi kelloa




    Rannekellostani loppui patteri jo 5 vuotta sitten, en ole vielä saanut aikaiseksi hankkia siihen uutta patteria.



    Tuskin olen ainoa, jolle näin on käynyt...

      

  • 16" aluvanteiden vaihto 17":siin 1010 EUR - 1560 EUR (mallista riippuen)


    Paljon hienommat kromivanteet voi saada jo 1200e sarja.


    valcana nahkaverhoilu 4150 EUR


    virosta saa nahkaverhoilun 1200e:llä, suomessakin 2000-3000e


    DVD navigointi järjestelmä (sis radio 6 cd vaihtajan)4490 EUR


    taisin jossain vasta nähdä halvimmillaan 700e-1200e dvd navigaattorin, cd:n vaihtajat ovat jo muinaisjäänteitä jotka vain vievät turhaa tilaa.


    GSM valmius + handfree (bluetooth)900 EUR


    ilmainen puhelimen mukana tuleva handsfree?


    Audi exclusive väri 4150 EUR


    Erikoismaaleja jotka vaihtaa väriä saa jo alkaen 100e litra, varmaan saa jo maalauksenkin tuohon hintaan.



    Mitä siis tämä kertoo ihmisistä jotka ostavat autot uutena ja haluavat juuri tuollasta turhanpäiväistä hintaa autolleen? Typeräähän se on.



    En ole ikinä ymmärtänyt miksi jotkut ostavat merkkialut uuden auton mukana. Olen nähnyt ehkä kolmessa mallissa (joita perusduunari saattaisi ison lainan turvin ostella) sellaiset alut jotka edes näyttävät hyvältä.

      
  • Nipa_:


    cd:n vaihtajat ovat jo muinaisjäänteitä jotka vain vievät turhaa tilaa.




    Eivät ole CD-vaihtajat vielä muinaisjäänteitä ja eivätkä myöskään vie tippaakaan turhaa tilaa, jos CD-vaihtaja on fiksusti integroitu kojelautaan normaalin 1 CD soittimen tilalle. Siitä pienestä raosta voi silloin syöttää yhden CD:n sijasta 6 CD:tä ja kun CD-vaihtaja vielä lukee MP3:a, niin halutessaan voi vaihtajassa pitää vaikka pysyvästi 6 CD:tä täynnä MP3:sia. Itsellä on kaikki musiikki CD-levyillä, joten CD-vaihtaja on ihan "must" varuste autossa ja mitään halua ja tarvetta en ole myöskään nähnyt muuntaa CD-levyjäni MP3-muotoon.



    Typeriäkin toteutuksia CD-vaihtajille näkee jopa premium-luokan autoissa, esim. Audi A6:ssahan CD-vaihtaja on hansikaslokerossa, kuten myöskin 1 levyn CD-soitin. Älyttömän typerä toteutus ja hansikaslokeroon ei sitten muuta tilaa jääkään.



    Aiemmin kritisoin noita audiojärjestelmien hintoja eli järkevää minusta on kuitenkin ostaa tuollainen kojelautaan integroitu CD-vaihtaja ja sitten parannella audiojärjestelmää muutoin, jos hyvää ääntä haluaa. Edes Volvon Dynaudio ei ole hääppöinen, vaikka maksaa 2000 € ja siinä on hienot surroundit ja muut hienoudet ja 12 kaiutinta eli ei ole hintansa veroinen, kun edellisessä autossa ollut noin 1000 € maksanut audiojärjestelmän parannus löi kevyesti tuon kalliin Dynaudion.

      
  • Taitaa muuten Lexuksen stereot olla laadukkaimmat - valmistajana legendaarinen Mark Levinson. Vai mikä Madrigal se on.



    Tuossa web-sivu.



    http://www.marklevinsonlexus.com/perfect-sound.asp



      
  • A-utoilija:

    Nipa_:

    cd:n vaihtajat ovat jo muinaisjäänteitä jotka vain vievät turhaa tilaa.


    Eivät ole CD-vaihtajat vielä muinaisjäänteitä ja eivätkä myöskään vie tippaakaan turhaa tilaa, jos CD-vaihtaja on fiksusti integroitu kojelautaan normaalin 1 CD soittimen tilalle. Siitä pienestä raosta voi silloin syöttää yhden CD:n sijasta 6 CD:tä ja kun CD-vaihtaja vielä lukee MP3:a, niin halutessaan voi vaihtajassa pitää vaikka pysyvästi 6 CD:tä täynnä MP3:sia. Itsellä on kaikki musiikki CD-levyillä, joten CD-vaihtaja on ihan "must" varuste autossa ja mitään halua ja tarvetta en ole myöskään nähnyt muuntaa CD-levyjäni MP3-muotoon.

    Typeriäkin toteutuksia CD-vaihtajille näkee jopa premium-luokan autoissa, esim. Audi A6:ssahan CD-vaihtaja on hansikaslokerossa, kuten myöskin 1 levyn CD-soitin. Älyttömän typerä toteutus ja hansikaslokeroon ei sitten muuta tilaa jääkään.

    Aiemmin kritisoin noita audiojärjestelmien hintoja eli järkevää minusta on kuitenkin ostaa tuollainen kojelautaan integroitu CD-vaihtaja ja sitten parannella audiojärjestelmää muutoin, jos hyvää ääntä haluaa. Edes Volvon Dynaudio ei ole hääppöinen, vaikka maksaa 2000 € ja siinä on hienot surroundit ja muut hienoudet ja 12 kaiutinta eli ei ole hintansa veroinen, kun edellisessä autossa ollut noin 1000 € maksanut audiojärjestelmän parannus löi kevyesti tuon kalliin Dynaudion.




    Audin toteutus ei mielestäni ole kehno, vaan nerokas, eli mitä helvettiä sitä cd-vaihtajaa siinä näkyvissä tarvitsee pitää, kun se kerran sopii hanskalokeroon ? 1-levyn soitin ja vaihtaja vievät puolet hanskalokeron tilasta, toinen puoli jää vielä käyttöön. Muuallakin voi tavaroita pitää kuin hanskalokerossa....



    Itse olen sitä mieltä, että vaihtajat ovat jo pikkuhiljaa muumiokamaa, paljon järkevämpi on mm. USB-liitäntä, ja myös iPod-liitäntä, alkuperäiseen systeemiin (n. 450 euroa),

    8 gigan tikku täyteen kamaa ja baanalle. On eri helppo liikutelle tikkua kuin 6 levyä, ja kappaleiden poistaminen ja lisääminen kuin eri maailmasta levyihin verrattuna. Mutta kukin tyylillään.... :wave:

      
  • andertz:

    Taitaa muuten Lexuksen stereot olla laadukkaimmat - valmistajana legendaarinen Mark Levinson. Vai mikä Madrigal se on.

    Tuossa web-sivu.

    http://www.marklevinsonlexus.com/perfect-sound.asp


    Oikeassa olet, jos tuohon Ruotsin Automotorsportin testiin on luottaminen. Siinä verrataan Volvo S80:n Premium Soundia, Lexus IS250:n Mark Levinsonia, Audi A8:n Bang & Olufsenia, BMW:n Hifi Professionalia ja Mersun S-sarjan Harman Gardonia keskenään.



    Volvon Premium Sound oli huonoin kokonaisarvosanalla 6 ja lytättiin ihan lyttyyn ja paras oli Lexuksen Mark Levinson, arvosanalla 9. Testiin voisi muutoin uskoa, mutta kun tietää että Ruotsin Automotorsport saa varmaan provisiota Volvon mollauksesta testeissä verrattuna saksalaisiin, niin pienellä varauksella tuohonkin pitää suhtautua. :smile:



    http://www.automotorsport.se/biltester/2007/0709/070903.pdf

      
  • A-utoilija



    Noihin autohifeihin en ole perehtynyt, mutta sen tiedän että Mark Levinson on kovimpia raskaan hifin valmistajia, ja tällä perusteella tuo testi on varmaan totta, ainakin voittajan suhteen !



    Tosin varsinaisen Mark Levinsonin nettisivuilla ei puhuta mitään autohifeistä, on vaan tuota huippukallista äänentoistoa, mutta kai noilla on jotakin yhteistä !

      
  • Ammattilainen:


    Audin toteutus ei mielestäni ole kehno, vaan nerokas, eli mitä helvettiä sitä cd-vaihtajaa siinä näkyvissä tarvitsee pitää, kun se kerran sopii hanskalokeroon ? 1-levyn soitin ja vaihtaja vievät puolet hanskalokeron tilasta, toinen puoli jää vielä käyttöön. Muuallakin voi tavaroita pitää kuin hanskalokerossa....

    Itse olen sitä mieltä, että vaihtajat ovat jo pikkuhiljaa muumiokamaa, paljon järkevämpi on mm. USB-liitäntä, ja myös iPod-liitäntä, alkuperäiseen systeemiin (n. 450 euroa),
    8 gigan tikku täyteen kamaa ja baanalle. On eri helppo liikutelle tikkua kuin 6 levyä, ja kappaleiden poistaminen ja lisääminen kuin eri maailmasta levyihin verrattuna. Mutta kukin tyylillään.... :wave:




    Nyt en ymmärtänyt. Miten kojelautaan upotettu CD-vaihtaja voi olla vähemmän nerokas kuin hansikaslokerossa oleva? Jos joku on nerokas, niin sitä nimenomaan on kojelautaan upotettu CD-vaihtaja, joka vie tilaa vain noin sentin korkean ja 10 cm leveän reiän verran kojelaudasta.



    Muuten MP3-muotoinen musiikki on pakattua ja laatu ei ole CD-levyn veroinen ja eron huomaa paremmilla kuuntelulaitteilla. Onhan tuo USB-tikkukin ihan kätevä, jos viitsii sille latailla musiikkia, mutta jos on iso CD-levyvalikoima, niin miksi sitä pitäisi siirrellä välineestä toiseen, kun levyjä voi ladata ennen matkaa CD-vaihtajaan? Autohan on yksi parhaista paikoista kuunnella musiikkia kaikessa rauhassa muita häiritsemättä, joten itse panostan siksi paljon auton äänentoistoon, vaikka kotonakin on aika hyvät stereot ja CD-levyt soi siinäkin eikä MP3:set.

      
  • Nipa_:


    Audi exclusive väri 4150 EUR

    Erikoismaaleja jotka vaihtaa väriä saa jo alkaen 100e litra, varmaan saa jo maalauksenkin tuohon hintaan.




    Aika halpaa maalia... Itte ostin 1310 eur/kg, eikä tule toista samanväristä vastaan.

      
  • Kyllä CD levyt ovat jo täysin antiikkia, kuka viitsii niitä naarmusia levvyjä edes säilyttää autossa turhaa tilaa viemästä. USB tikku on niin paljon kätevämpi, eikä äänen laadussa huomaa mitään eroa. CD levyjä en kaipaa yhtään, en autossa enkä kotona.

      
  • MP3-musan saa lähes CD-tasoiseksi jos osaa oikein muuttaa? :xmas:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit