Seat Altea

11 kommenttia

Seat Altea on saanut osakseen faceliftin tänä vuonna.



Onko autolle tehty muutakin kuin ilmeen muutosta?

Kommentteja, jos on joku käynyt koeajamssa.

Autoa on moitittu kovasta rengasmelusta.

Liekö asialle tehty mitään.

Kumpi auto on vähemmän meluinen Ford C-Max vai Seat Altea?

  
  • Uskomatonta!

    Täällä on suuri joukko autoasiantuntijoita, mutta kukaan ei tiedä Seat Alteasta mitään.

    Se on myöskin auto. :sunglasses:

      
  • Aika vähän täällä autoista puhutaan, kuten huomaat. BMW ja Subaru ovat merkkejä joilla on täällä omat faninsa, mutta muuten aika vähän kenelläkään on mitään asiaa esimerkiksi koeajojen muodossa. Kilvan kyllä kehuskellaan kun juuri se oma merkki on kehittänyt jotain todella hienoa. Että semmosta.

      
  • Kyllä VAG:kin riittävästi yleensä on saanut huomiota, mutta eikö Seattia kehdata kehua? :sunglasses:



    Jopa Golffin muotoilusta alettiin löytää ajattoman kauniita piirteitä!

      
  • No Golffihan on ajattoman kaunis :grin:



    ultimatevw.com kannattaa kysellä. Siellä noita Alteankin omistajia lienee jonkin verran

      
  • juuso01:




    BMW ja Subaru ovat merkkejä joilla on täällä omat faninsa


    -ei täällä minusta ole mitään aktiivisia Subaru-faneja. Itse olen varmaan ainoa, ja olen jo nostanut kädet pystyyn Subarun kanssa.

    Joitain on toki ketkä ovat kiinnostuneita mahdollisessa ostomielessä Subaruista, joilta tulee satunnaisesti juttua, mutta heille Subaru on vain yksi muiden joukossa. Ei siinä mitään haittaa ole.

    Eikä täällä minusta mitään aktiivisia Bemari vouhottajiakaan ole. Mitä nyt Putput käy välillä heittämässä sangolliset joidenkin niskaan.

      
  • No oli ehkä vähän hätäinen heitto. On nyt vaan jäänyt mieleen että yleensä nimenomaan bemareiden ja subaruiden uutuuksista täällä tulee juttua. Kun taas vaikkapa Toyotasta täällä saa/joutuu harvoin mitään lukemaan, vaikka myyntilukemia katsomalla voisi luulla jotain ihan muuta.

      
  • Minusta nimenomaan oikein: ei vain ole oikein sanottavaa Seatista. Ei ole ostoslistalla vaikka tottakai kiinnostava sekin on automaailmassa. Mielestäni hyvän näköinen versio VW:n tekniikasta, ja yleisestikin arvostan Seatin ja Skodan tuotoksia varmaan Volkkareita ja etenkin Audeja enemmän jos yleistetään. Ja juuri eräästä tapaamisesta lähti herra uudella valkoisella Seatilla ja oikein hämmästyin kuinka hyvän näköinen se onkaan (se Seat siis :neutral: ).



    VW:llä vaan on tuota samaa kamaa niin monessa paketeissa ja niissäkin niin paljon eri versioita ettei niitä ehtisi kaikkia kokeilla vaikka syytä olisi ja haluaisi yrittää. Sinänsä kokeilemisen arvoisia varmasti jos tuon tyyppistä autoa on ostamassa tai muuten vaan on kiinnostunut.



    Mielestäni täällä ei ole muuten näkynyt oikeastaan ollenkaan BMW-hehkutusta, aloittellista kehumista ei ole tainnut olla yhtään. Minunkin viestini ovat, kuten Petos ystävällisesti mainitsi, lähes yksinomaan haukkumisiin tai virheellisiin kirjoituksiin puuttumista enkä itse ole tainnut juurikaan aloittaa keskustelua niistä. Ehkä pitäisi vähän vähentää turhia konfrontaatioita kun ei ne kovin hedelmällistä hommaa ole. Täällähän on aika vaikea sanoa yleisestikään asialla olevan fanitusta tai muuta kun suurin osa kirjoituksista on kovin negatiivista riitelyä ja vain haukkumiset ja muu dumppaaminen saa threadeihin yhtään kirjoittelua.



    Koneista puhuttaessa olen usein kyllä tuonut esiin Bemun koneet, johtuen siitä että ne ovat olleet usein tapauksiin sopivia esimerkkejä vapaastihengittävistä tai sitten joku on jo lähtenyt niitä haukkumaan tai muuta sekoilemaan (ja miten vastaavaa toista konetta voi tuoda mukaan keskusteluun jos se on jo mainittu?). Olisi kyllä hyvä saada vähän monipuolisempaa keskustelua.



    Edellämainituista syistä, kun kaivaudutaan niin kovasti poteroon ilman että on edes tarkemmin katsottu mitä kommentoin on varmaan monella kuva että pitäisin VW:n tuotteita huonoina vaikkei näin ole ollenkaan. Olen tainnut kommentoida kuinka hyvä Sciroccokin on, ja selvästi sanoin että minun mielestäni vain tasaisuudellaan ja ratkaisutyypeiltään turhan tylsä vain! Se on se suurin ongelma minun suhteessani VW:n tuotteisiin: alkuperäinen strategia ja se mitä raktaisuilla haetaan ei ole ihan minunlaiselle suunnattua. Ristiriidat taitavat tulla siitä enimmäkseen että mielestäni moni väittää vähän turhan ihmeellisiä sinänsä hyvistä autoista tarkoituksiinsa eikä huomio tai kunnioita toisten vahvuuksia lainkaan vaan ainoastaan oman arvoa korostaakseen vähättelee niitä tai pitää niitä satuna.



    No joo, tuskin ketään edes oikeastaan kiinnostaa mitä minä olen sanonut ja mitä mieltä olen mistäkin, tarkoitan vain että mielestäni ei älytöntä fanitusta ole ollut ainakaan syytettyjen merkkien kohdalla ja arvostusta on AINA löytynyt sitä ansaitseville. Vaikka itseäni puistattaisi Toyotan omistaminen niin ehdottomasti arvostan sen vahvuuksia enkä pidä sellaisella ajavia millään tavalla huonoa valintaa tehneinä, mitä nyt ehkä jotakuta sportti-Auriksella liikkuvaa...



    Ei kai täällä Dacioista, Grande Picassoista, Avantimeista, Fiat 500:sista ynnä muistakaan kai juuri olla pukahdettu. Pääasiassa kai Volvoista ja Audeista sekä riitelyä Subaruista ja Bemuista?

      
  • mhj:

    Uskomatonta!
    Täällä on suuri joukko autoasiantuntijoita, mutta kukaan ei tiedä Seat Alteasta mitään.
    Se on myöskin auto. :sunglasses:




    tällaisilla palstoilla on yleensä suurin osa ns. petrolheadeja niin ei kauheasti kiinnosta tällainen massatavara..



      
  • VAG konsernin tuotteista on tuntunut äänieristeet hävinneen kokonaan. Koeajolla melu oli kova ja tämä on ilmeisesti valmistajankin tiedossa, koska kaiuttimet olivat surkeimmat mitä on miesmuistiin kuultu. Ystäväni teetti uuteen Octavia farmariin lisäeristyksen, jotta pystyisi puhumaan puhelimessa moottoritiellä.

      
  • Tai sitten Suomen valtiolta on unohtunut teiden ylläpito. Ei tarvitse Etelä-Ruotsia pidemmälle mennä niin vagginekkin menee kuin sukkasillaan. Valitettavaa, mutta osittain myös ymmärrettävää ettei Suomen kaltaisen kehitysmaan takia juuri uhrata varoja tuotekehittelyyn. Onhan noita muita merkkejä sitten kaupat täynnä, ja sieltä saattaa löytyä itselle sopivampi paketti.

      
  • Voi veikkonen!

    Onhan täällä meitä asiantuntijoita.

    Joitakin vuosia olen seurannut kiinnostuksella myöskin Seat Alteaa.

    TM:n talvitestissä pärjäsi hyvin.

    Auto on turvallinen testien mukaan kuin myös hyvin tehty ruostumista vastaan (bilägare).

    Saanut osakseen melkoisen tähtisateen muualla.

    Tainnut olla kestävyysvertailuissakin kohtuullisen hyvin pärjännyt Seat.

    Mikä lie, ettei taida mennä kaupaksi.

    Espanjassa valmistettu Volsu?

    Äänieristys huono? Ruotsalaisten testeissä saanut meluisuudestaan "erityismaininnan".

    Ajelin maata lännestä kaakkoon lähes 500km ja tein vain yhden havainnon tästä autosta.

    Auto on saanut faceliftin ja olisi olettanut, että äänieristyksellekin olisi jotain tehty.

    Teiden pintaa, jotka ovat toki meillä monikarheiset, ei voi yksin syyttää.

    Suurihan se ero on autojen välillä meluisuudessa.

    No asiahan tietysti selviää vain koeajolla.



    Niin kyllä paljon oli liikkeellä Skodaa, VW:tä ja Toyotaa. Yllättävän paljon myös uusinta Mersun C-mallia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit