Virallinen kuva uudesta Mersun E-sarjasta?

30 kommenttia

Mersun uudesta E-sarjasta on jo julkaistu ensimmäinen virallinen kuva tai niin ainakin Saksan AutoZeitung julistaa. Tosin pitäähän niitä virallisia kuvia jo pikku hiljaa tullakin esille, jos kerran maaliskuussa auto esitellään, kuten ruotsalainen julkaisu kirjoittaa.



http://www.teknikensvarld.se/nyheter/080929-mercedes-e-klass/index.xml



Mitäpä tuosta nyt sanoisi? Enemmän ainakin itse odotin ulkonäöstä eli ei ainakaan tuossa kuvassa erityisemmin sykähdytä ja näyttää enemmänkin nykymallin faceliftiltä kuin upouudelta mallilta. Pitää tietysti nähdä vielä parempia kuvia ja lopulliset päätelmät pitää tehdä luonnossa nähtynä.



Harmaata tuntuu olevan Mersunkin nykymuotoilu ja varsinkin uusi katumaasturi GLK on aikamoinen laatikko. Mutta samahan se kai on miten Mersut muotoillaan, eihän niitä muotoilun takia ostetakaan. Tuon ruotsalaisen autolehden keskustelussa verrattiin uuden E-sarjan muotoilua Skoda Suberbiin ja ehkä niissä jotain yhtäläisyyttä onkin.

  
  • Mitäs odotit? Luuletko, että MB tekisi jotain mitä Citikka teki vuonna -56 esittäessään ID:n! Sen jälkeen on joko tyydytty pieniin mallimuutoksiin (eurooppa) tai muutettu täysin ulkonäkö (jappaani)! No Japani on nykyään niillä eurooppalaisilla linjoilla, eli muutokset ovat hienovaraisia!

      
  • A-utoilija:

    Mutta samahan se kai on miten Mersut muotoillaan, eihän niitä muotoilun takia ostetakaan.

    Tässä olet oikeassa, mesen ostajalle muut arvot merkkaa enemmän.
      
  • Et viittis kertailla niitä "arvoja", MMS?



    Olisi n-i-i-n hianoo kuulla.

      
    • Voi ostaa hopeisen kaulakorun jossa on mersun merkki, köyhemmät tyytyvät pelkkään lippikseen

      - Voi muistella aikoja jolloin mersulla ajettiin miljoonia ilman remonttia....eli kahdeksanluvulla

      - Voi muistella aikoja jolloin mersun arvo ei pudonnut kuin lehmän häntä...siis ennenkuin käytettyjen tuonti saksasta todenteolla alkoi.

      - Voi saada anopin kateelliseksi kun vävyllä näyttää pyyhkivän tooosi hyvin kun ihan mersulla ajelee.

      - Voi saada vehon ensiluokkaista (ainakin sen hintaista) palvelua.

      Enempää ei tule mieleen :lol:



      
  • - Voi saada anopin kateelliseksi kun vävyllä näyttää pyyhkivän tooosi hyvin kun ihan mersulla ajelee.



    Eihän tuo voi olla mikään tavoite "arvoilla", eihän?



    Ylipäätään kun Mesen omistajat ovat varmaan yläpuolella kaiken tuollaisen rahvaanomaisen käytöksen, hyh sinua. Mutta eivät tosin voi mitään, jos kateutta esiintyy. Selavii nääs!

      
  • Eikö mersun ole hyvä näyttää mersulta, miksi kaikkien pitäisi tavoitella jotain veistoksellista kissamaisuutta??



    Meinasin jo laittaa tässä ulkonäköasiassa vertauksen VOLVOON, mutta eipä ne mitään kilpailijoita enää olekkaan, ( jos koskaan olivatkaan ) joten antaapi olla :innocent:

      
  • Tuohan näyttää lähinnä pohjois-Korean johtajan tulevalta virka-autolta.

      
  • Voi jeesuksen perkele minkä näköinen auto! Näyttää joltain kiinalaiselta halpakopiolta edellisestä eemelistä. No eipä tarvitse tuotakaan autoa enää harkita.



    Jotkut photoshopit olivat kyllä ihan nättejä.



    Samanlainen epäsuhtainen laatikko kuin Skodakin.

      
  • andertz:

    Tuohan näyttää lähinnä pohjois-Korean johtajan tulevalta virka-autolta.




    Oliko edellinen Volvo?

      
  • MMS:


    Tässä olet oikeassa, mesen ostajalle muut arvot merkkaa enemmän.




    Siksi ne kai ajavat lippalakki päässä tuulipuvuissaan? :wink:



    Oli pakko.

      
  • simppa:

    Voi jeesuksen perkele minkä näköinen auto! Näyttää joltain kiinalaiselta halpakopiolta edellisestä eemelistä. No eipä tarvitse tuotakaan autoa enää harkita.

    Jotkut photoshopit olivat kyllä ihan nättejä.

    Samanlainen epäsuhtainen laatikko kuin Skodakin.




    Olen kyllä ihan samaa mieltä ja seuraavaksi autoksi ei tuota sitten tarvi sen kummemmin miettiä, jos tuo on lopullinen ulkoasu. Photoshop -kuvia olen nähnyt minäkin, jotka oli huomattavasti paremman näköisiä ja siksi tuo olikin pettymys.



    Aika hienoja photoshop-kuvia on näkynyt uudesta BMW 5-sarjastakin ja saa nähdä sitten mikä on sen todellinen ulkoasu sitten aikanaan. Nykyisestä mallistahan ei tosin juuri voi mennä kuin parempaan suuntaan, varsinkin perän osalta.

      
  • simppa:

    MMS:

    Tässä olet oikeassa, mesen ostajalle muut arvot merkkaa enemmän.


    Siksi ne kai ajavat lippalakki päässä tuulipuvuissaan? :wink:

    Oli pakko.




    Simpalle ei nämä "arvot" kai ole selvinneet, voisit määritellä niitä jos viitsit. Olisi mielenkiintoista kuulla näkemyksesi.

      
  • MMS

    Simpalle ei nämä "arvot" kai ole selvinneet, voisit määritellä niitä jos viitsit. Olisi mielenkiintoista kuulla näkemyksesi.



    Eikä kun sinulta MB-miehenä kysyttiin, kun kerran heitit, että "muut" arvot merkkaavat. Niin mitkä ne?!?



    Jos vaikka Simpalla ei oliskaan Meseä, niin mitä arvoa hänen näkemyksillään MB-omistajien arvoarvailuista mukamas on? Eihän arvot tuosta vain "selviä", höhh!



    Nyt tarvitaan ENSIKÄDEN tietoja!

      
  • MMS:

    simppa:
    MMS:

    Tässä olet oikeassa, mesen ostajalle muut arvot merkkaa enemmän.


    Siksi ne kai ajavat lippalakki päässä tuulipuvuissaan? :wink:

    Oli pakko.


    Simpalle ei nämä "arvot" kai ole selvinneet, voisit määritellä niitä jos viitsit. Olisi mielenkiintoista kuulla näkemyksesi.




    Eikös me päästy siihen lopputulokseen, että mersukuskille tärkeintä autossa on se, että se on mersu muista ominaisuuksista viis. Kutakuinkin noin se meni silloin.





      
  • A-utoilija:



    Mitäpä tuosta nyt sanoisi? Enemmän ainakin itse odotin ulkonäöstä eli ei ainakaan tuossa kuvassa erityisemmin sykähdytä ja näyttää enemmänkin nykymallin faceliftiltä kuin upouudelta mallilta

    Vaikea tuosta kuvasta on kummempia sanoa. C-sarjasta ja S-sarjasta saa aika hyvin osviittaa siitä, miltä se tulee näyttämään luonnossa. Luulen, että aika hyvältä.

    Nimenomaan on taito tehdä autoja, jotka ovat riittävän uusia mutta eivät liikaa polje alleen niitä vanhoja.

    Harmaata tuntuu olevan Mersunkin nykymuotoilu ja varsinkin uusi katumaasturi GLK on aikamoinen laatikko.

    En nyt pitäisi C-sarjaa tai S-sarjaa mitenkään harmaina muotoilultaan. Puhumattakaan urheilumalleista.

    En juuri pidä katumaastureista, mutta GLK:ssa on oma viehätyksensä. Sehän näyttää siltä miltä maasturin pitääkin, jos sitä ei ole tarkoitettu vain korotetuksi kauppakassiksi kuten useimmat ilmeisesti on.


    Mutta samahan se kai on miten Mersut muotoillaan, eihän niitä muotoilun takia ostetakaan.

    Mitkä autot sitten ostetaan? Volvotko? :open_mouth:

    Eipä Audinkaan nykymuotoilussa mitään suurta yllätystä ole ollut, suht samannäköisiä kaikki. Ja ledihimmelit vielä keulalle jokaiseen kun ehditään uudistaa... Bemarikin näyttää palaavan tyylilleen uskollisemmaksi erinäisten seikkailujen jälkeen.



      
  • Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.

      
  • Täällä on meno kuin Volvo-keskusteluissa. Ei päätä eikä häntää. Usko mielipiteisiin tietenkin on vahva,kun ei autoa ole edes nähty kuin kuvissa,ei koeajettu, saati omistettu.



    Uskottavaa on puolin ja toisin, että puolueeton arvio autosta tulee edes myöhemmin.



      
  • Kumppani:

    MMS
    Simpalle ei nämä "arvot" kai ole selvinneet, voisit määritellä niitä jos viitsit. Olisi mielenkiintoista kuulla näkemyksesi.

    Eikä kun sinulta MB-miehenä kysyttiin, kun kerran heitit, että "muut" arvot merkkaavat. Niin mitkä ne?!?

    Jos vaikka Simpalla ei oliskaan Meseä, niin mitä arvoa hänen näkemyksillään MB-omistajien arvoarvailuista mukamas on? Eihän arvot tuosta vain "selviä", höhh!

    Nyt tarvitaan ENSIKÄDEN tietoja!






    Jessus, että jaksat. Omat arvoni olen aikaa sitten kertonut. Eräässä toisessa osiossa huutelit oman kulkineesi arvostuksesta, eli miksi ei ole premi-luokassa? miksei kelpaa jne. Minun ei tarvitse edes pohtia, saati valittaa näillä palstoilla moisesta. Omalla kohdallani näen tämän myös lisäarvona. Siis kait mielenrauha on myös arvo sinänsä.

      
  • vernon vili:

    Täällä on meno kuin Volvo-keskusteluissa. Ei päätä eikä häntää. Usko mielipiteisiin tietenkin on vahva,kun ei autoa ole edes nähty kuin kuvissa,ei koeajettu, saati omistettu.

    Uskottavaa on puolin ja toisin, että puolueeton arvio autosta tulee edes myöhemmin.






    jep, naulan kantaan.



    Kyllähän tarkasti tätä palstaa lukeva osaa huomata rivien välistä tämän (kin ) ketjun aloituksen selvääkin selvemmät motiivit.



    :lol:

      
  • Se on merkillistä että niin monelta jäävät huomaamatta tämän yhden kiimaisen teinin motiivit, vai mitä Petos ?



    Pahintahan on alentua kiimaisen teinin tasolle, esimerkiksi postata kaikenmaailman uutisia ja kytkeä näihin uutisiin täysin kuvitteellisia juttuja jälleenmyyntiarvojen alentumisesta, jolloin älyttömiin juttuihin liittyy keskeisesti vahingoittamistarkoitus ja tahallisuus. Joten mielestäni keskustelunaloitus oli ihan ok, jos sitä vertaa edellä mainittuihin.



    Mitä muuta semmoinen toiminta on kuin täydellistä kusipäisyyttä (huom. viittaus koski teinien postaamista).



    Suomen korkeat autohinnat näköjään tuottavat kaikenlaisia lieveilmiöitä, kuten autottomat teinit keskustelupalstoilla, olisiko ehkä noiden järkevämpää kannattaa vaikka jalkapallojoukkuetta ja mennä rähisemään muiden jalkapallohuligaanien kanssa ?



    No eipä se autokauppa juurikaan nyt käy, joten odotelkaamme autoveron alennusta, tosin yhteismarkkinoiden hintatasoon on vielä pitkä matka.



      
  • Lisää kuvia uudesta E-sarjasta.



    http://emercedesbenz.com/Aug08/14_001338_The_2010_Mercedes_Benz_E_Class_Featured_In_Auto_Bild.html



    Tämä E-sarja ja sen kilpailijat ovat siinä mielessä mielenkiintoisessa tilanteessa, että ensikertaa Mersu on tässä kokoluokassa myynnillisesti haastajan asemassa. 5-sarjaa myydään selvästi enemmän ja A6 hengittää niskaan. Ja pitää vielä muistaa, että samaan aikaan tämän kokoluokan Premium-autojen myynti on siirtymässä Euroopasta itään ja Aasiaan.



    Näistä syistä uskon, että on kyseessä samankaltainen irtiotto vanhasta muotoilukielestä, kuten oli nykyisen 5-sarjan kohdalla. Välillä on otettava eroa vanhaan ja tehtävä radikaaleja muutoksia, jotta mielenkiinto säilyy niin vanhoilla kuin mahdollisesti uusilla Mersu miehillä. se on varma, että nykyisiä Mersu miehiä puhuttaa varmasti tämä uusi muotoilukieli

      
  • juster



    Paremman näköinen noissa kuvissa kuin aloituskuvassa.

      
  • petos:



    jep, naulan kantaan.

    Kyllähän tarkasti tätä palstaa lukeva osaa huomata rivien välistä tämän (kin ) ketjun aloituksen selvääkin selvemmät motiivit.

    :lol:




    No niin, sitten vaan Petos kertomaan ne tämän aloituksen motiivit, kun kerran ovat sinulle selvääkin selvemmät. Osaatko muuten keskittyä mihinkään asiaan elämässä miettimättä kaiken syvintä motiivia?

      
  • Niin, siis haluttiin turista miltä uusi Mersun E-sarja näyttää :wink:



    Mitäpä kummempia motiiveja siinä olisi ? :kiss: :kiss: :kiss: :kiss: :kiss:

      
  • Herättää tuo ulkoasu puolesta ja vastaan keskustelua muuallakin ja enemmän tuntuu olevan sitä "vastaan" -linjaa tuollakin.



    http://www.autospies.com/news/New-Mercedes-E-class-Revealed-35296/



    Kuvasta todetaan, että se tosiaan on oikea valokuva E-sarjasta:

    "The people over at Autozeitung appear to have photography of the new MB E-class minus any help from computer renderings. Hence this photo appears to be the real deal of the new E-class."





    Muuten ne Justerin laittamat kuvat oli vaan tulkintoja miltä auton kuvitellaan näyttävän:

    "the photos aren't actually photos... they're instead high quality renderings showing an approximation of what the 2010 Mercedes E-Class will look like."



    Tuo yksi virallinen kuva E-sarjasta on minulle pettymys, mutta en tietenkään muodosta autoista lopullista mielikuvaa yhden ainoan kuvan perusteella, joten odotellaan virallisia lisäkuvia.

      
  • MMS:

    Jessus, että jaksat. Omat arvoni olen aikaa sitten kertonut.




    Ymmärrän tietysti, ne ovat sinun omasi. Sehän sinänsä olisi täysin järkeenkäypää, kun ei ole olemassa mitään "virallista mb-omistajien arvomaailmaa".



    Kysyinkin sinulta MB-ihmisten arvoista yleisiä esimerkkejä, jos sellainen "epävirallinen" otanta edes saataisin luettavaksi.



    No yhtä hyvin kaikkien merkkien ostajakunnalla on omansa sitten. Seuraava kysymys voisikin olla: onko niiden kesken olemassa, tai edes oltava paremmuusjärjestys.



    Sellaisen olemassaolostahan tässä vähän vihjaillaan....



    MMS:

    Eräässä toisessa osiossa huutelit oman kulkineesi arvostuksesta, eli miksi ei ole premi-luokassa? miksei kelpaa jne.




    Olet tuossa suhteessa varsinainen jänkkäpää. Ei minulla ole mitään merkkifiksaatioita, kuten sinulla on! Todellakaan! Etkä edelleenkään tiedä mikä auto minulla on alla, vain vaimon osalta.



    Minä kävin keskustelua siellä siitä, miksi auto on tai ei ole "premi-luokassa". Helpointa on silloin ottaa joku esimerkki ja kysyä siihen viitaten, miksi tai miksi ei olisi. Ei tullut kuin merkkileima otsaan, pahh!!

    Vastaukset kulkivat kauttarantain linjalla "kun nyt ei vaan ole".



    MMS:

    Minun ei tarvitse edes pohtia, saati valittaa näillä palstoilla moisesta. Omalla kohdallani näen tämän myös lisäarvona. Siis kait mielenrauha on myös arvo sinänsä




    Olet kyllä "mestarismies" olemaan vastaamatta yhtään mitään mihinkään, se on huomattu. Et tässä, etkä edellä mainitussa keskustelussa!



    Kuka pyysi valituksia? Olisin kiinnostunut kuulemaan arvomaailmoista, jotka koen positiiviseksi asiaksi.



    Nyt muistin, että olet maininnut tosiaan "mielenrauhan"! Se on kyllä arvo (sinulle), mutta lyhyt on lista jos siihen jää esimerkit siitä, mikä voisi olla "mb-ihmisen arvomaailma".



    Sen listankin siis pitäisi vain kaikkien "tietää"? Ei se vaan niin mene:



    Ei ole olemassa "camel-miehiä jotka kulkevat omia polkujaan", eikä "honda-miehiä", jotka mainoksissa vaihtavat kaveripiirinsä ajatukset omiinsa.



    Nekin ovat markkinapellemiesten keksintöjä, mielikuvaa. A-utoilija on mennyt siis halpaan ja MMS ruokkii!

      
  • Mersulla on kyllä meikäläisen mielestä onnistuneitakin luomuksia vaikka millä mitalla. Esimerkiksi uusi ässä on todella hieno, samoin CLS:tä olen oppinut pitämään kuten myös tästä nykyisestä eemelistä. SL ei sekään ole hassumman näköinen kuten ei GL:kään.



    Eli siis kyllä mersun mallisto on kokonaisuudessaan muotoilultaan ihan onnistunut.



    Ainoa ongelma on, etteivät nämä uusimmat luomukset oikein säväytä. Uudesi C voisi ihan hyvin olla joku Hyundai ja tuon kuvan perusteella uuden E:n sivuprofiili on todella kummallisen näköinen. Odotetaan nyt kuitenkin näkemistä livenä ennenkuin kokonaan tuomitaan. Tuo kuva ei kyllä todellakaan lupaa hyvää.



    Tosin näyttäähän "vanhemmista" malleista A- ja B-sarjat lähinnä kutistetuilta Vitoilta. Sama pakettiauto-look kuin edellisessä Honda Civicissä. SLR ei sekään ole koskaan säväyttänyt kuten ei SLK:kaan.

      
  • ["A-utoilija"]Herättää tuo ulkoasu puolesta ja vastaan keskustelua muuallakin ja enemmän tuntuu olevan sitä "vastaan" -linjaa tuollakin.



    Tuo kuva on niin kaukaa otettu ja hämyinen, ettei siitä paljon voi päätellä. Olen aika lailla Justerin linjoilla uuden E:n suhteen. MB on nyt haastajan asemassa, tosin tuottavuusluvuista voisi päätellä että eräitä muita on myyty vähän liiankin halvalla.



    Ylipäätänsä tämän autoluokan myynnit ovat olleet päämarkkinoilla laskussa, joten haastetta on. Konepuoli kiinnostaa, mutta ilmeisesti alkuun ei ole luvassa kovin paljon uutta. CGI bensakoneita kaiketi on tulossa lisää, samoin bluetec dieseleitä.



    Todennäköisesti E:stä tulee pari erinäköistä malliversiota C-sarjan tapaan. Joko samoilla mallinimillä tai sitten jollain Sport-nimikkeellä perusversiosta poikkeava malli. Nykyisessäkin mallissa farmari on mielestäni etenkin kylkilinjaltaan sedania paremman näköinen ja niin on C-sarjankin kohdalla. Jos E-farmari jatkaa samaa linjaa, se ei tule olemaan huonon näköinen. Samalla tiloiltaan kilpailijoita parempi, enemmän nuo Audit ja Bemarit on elämäntapafarmareita kuin tilavia verrattuna nykyiseen E:hen.



    Jos nykyistä S-sarjaa katsoo, niin kyllä se aika onnistunut on. Vaikea on keksiä parempaakaan.



    Muuten ne Justerin laittamat kuvat oli vaan tulkintoja miltä auton kuvitellaan näyttävän:



    Tuskinpa tuo "aito" kuvakaan ihan lopullista ilmettä paljastaa. Sitä on helppoa muutella muutamilla yksityiskohdilla, vaikka auto jo valmis onkin.









      
  • ..odotakaas kun näette uuden E-sarjan farkun! Itse näin ko vekottimen saksassa hieman oudoilla teipeillä ja peitelistoilla varustettuna Ulm :ssa - oli todella asiallisen näköinen peli; niinkuin CLS :tsä tehty farkku - oiskohan mese panostanut tässä uudessa tulevassa E-versiossa enemmän farkkuun..

      
  • Kuvia vuotaa lisää julkisuuteen.

    http://carscoop.blogspot.com/2008/12/2010-mercedes-e-class-appears-early.html



    Tuon palstan keskustelujen kommenttia: "Looks more like a Chinese copy of an E-class" ja

    "Mercedes E-Class - Korean Version"



    Paremmalta tuo minusta näyttää noista kulmista kuin siinä ihan ekassa julkisuuteen vuotaneessa kuvassa eli voi olla luonnossa ihan tyylikäskin ja ehkä tuon heikoin kohta on vaan sivuprofiili.



    Suositaan nyt suomalaistakin linkeissä:

    http://fi.worldcarfans.com/9081210.004/viralliset-kuvat-uudesta-mersun-e-sarjalaisesta



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit