Uusi Jaguar XJ - mitäs pidätte?

9 kommenttia

http://www.autoblog.com/photos/2010-jaguar-xj-4/



Minulla on vain positiivista sanottavaa, etenkin auton keulan muotoilusta. Myös perä menettelee, ainakin se on melko omintakeinen ja poikkeaa piristävästi vakiintuneesta, germaanisesta kaavasta, sivuprofiili on coupemainen.



Myös sisätilat ovat onnistuneet, erittäin tyylikästä. Siinä kyllä joutuvat Lexus, MB, Audi ja BMW häpeämään: kyllä Jaguar osaa kabiinit. Tämähän on kuin köyhän miehen Rolls-Royce!



Autosta on luvassa mahdollisesti myös 2-ovinen versio. Tehoja löytyy, kirein malli ryntää satasen nopeuteen noin 4,5 sekunnissa.



Jos ajatellaan XJ:tä luokassaan, se on parhaimman näköinen auto. Nyt joku sanoo, että mitä ulkonäöstä, ominaisuudet ratkaisevat. Varmaan. Mutta kuka luulee oikeasti, ettei uusi XJ olisi todella erinomainen auto? Kaikki sen luokkaan kuuluvat autot ovat loistavia, joten makuasiat ne loppujen lopuksi ratkaisevat.



Luokan kauneimmat autot:



1. Jaguar XJ

2. Maserati Quattroporte

3. Lexus LS 460

4. Audi A8

5. Mercedes-Benz S

6. BMW 7



PS: ensi vuonna esiteltäneen myös Infiniti M. Mikäli nykyisistä Infinitin malleista voi mitään päätellä, luvassa on huikean prameannäköinen peli. Laittakaa vaikka googleen Infiniti Essence concept.

  
  • Minusta ulkonäkö ei pahemmin erotu massasta, takaapäin näyttää minusta Pösöltä. Makuasioitahan nämä on ja itse olen mieltynyt enemmän vanhempien mallien muotoiluun. Silloin Jaguaarit vielä erottui muista ja todella tyylikkäästi.

      
  • Miksi Jaguarkin sortuu tuohon harmaaseen väriin esittelyautossaan?

    Auto sinänsä todella tyylikkään näköinen!

      
  • TOivottavasti pääntila takana ei ole niin rajoittunut kuin miltä kuvissa näyttää. Tuossa luokassa ei enää voi antaa anteeksi lapsille mitoitettuja takapenkkejä.

      
  • sivuprofiili on ihan jees, takaosa ei ja keulassa voisi olla enemmän jagaur piirteitä, ei se silti Maseratille pärjää

      
  • Auto sinänsä on minulle aika yhdentekevä, ei kuulu ostoslistalle.



    Ohjaamon kiertävä puulista pitäisi nähdä luonnnossa ennenkuin osaa sanoa onko se tyylikäs. Jotenkin katseeseen osuva yksityiskohta, ja kuvan perusteella suoraan kuskin näkökentässä. Muuten komean näköinen. Itse pidän sopivan pelkistetystä kojelaudasta, tuosta en osaa sanoa onko tuossa jo vähän liikaakin "yritystä".



    Ulkonäkö minusta aika yllätyksetön XF:n jälkeen, tyylikäs kyllä muttei esimerkiksi perän osalta mikään todella upea. Jotain piirteitä Maseratistakin minusta löytyy.

      
  • Anders-Simo:

    http://www.autoblog.com/photos/2010-jaguar-xj-4/

    Jos ajatellaan XJ:tä luokassaan, se on parhaimman näköinen auto.




    Ulkonäkönsä puoleen sitä pitäisi verrata muiden coupe-malleihin, koska tiloiltaan se vastaa lähinnä niitä. M-B CLS ehkä lähin vertailukohta.

      
  • Edestä ihan ookoo, sivuprofiili ehkä vähän laimea ja takaa oikeastaan aika mitäänsanomaton. Sisätilat ihan messevät, mutta onko tuo sininen valoefekti vähän liikaakin käytetty? Tulee vähän halvan "nintendomainen" fiilis, ei ehkä sovi tuon hintaluokan autoon, Rolssia ei ainakaan muistuta. Puukehys on tosin ihan siisti. Tiivistettynä pettymys kuten XF:kin, vanhojen Jaggejen muotoilu iski enemmän.



    Meillä on tosissaan eri maku autojen ulkoasun suhteen, mainitsemasi Infiniti on yhtä kauhea kuin ko. merkin muutkin mallit....

      
  • Lelu, mutta jos leikki-ikäinen tai -mielinen, niin OK! :flower:

      
  • AkiK:

    Anders-Simo:
    http://www.autoblog.com/photos/2010-jaguar-xj-4/

    Jos ajatellaan XJ:tä luokassaan, se on parhaimman näköinen auto.


    Ulkonäkönsä puoleen sitä pitäisi verrata muiden coupe-malleihin, koska tiloiltaan se vastaa lähinnä niitä. M-B CLS ehkä lähin vertailukohta.




    Ja tämä perustuu mihin? Tuskinpa olet uuden XJ:n sisällä istunut. Ja saahan tuosta vielä LWB-mallinkin, jos maha ei mahdu takapenkin taakse...



    Ja mitä muotoiluun tulee, niin pidän itse Quattroportea reippaasti parhaimman näköisenä sedanina.



    Olisi XF:kin saanut olla alumiinirakenteinen, kuten tuo uusi XJ. XF on painavampi auto kuin tämä nykyinen XJ.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit