Uusi mondeo …

4 kommenttia

… jäin koukkuun! Tämä on minun sairauteni! Koeajoin 5-ovisen, 2.0 Duratecin. Ajolenkkini koostui kaupunkiajosta sekä moottoritiellä ajamisesta. Itselläni kokemuksia myös vm 2004 mondeosta, joten on helppo verrata, edellistä mallia ja tätä uutta.
Uusi mondeo tuntui jo heti ”korvakuulolta” hiljaisemmalta. Rengasäänet olivat vähäiset myös moottorientien 120 – 130 Km/h nopeuksilla, tietysti Goodyear Excellence renkailla on varmasti osuutta asiaan, ne ovat testeissä pärjänneet ”hiljaisina”.
Ei olisi pitänyt koeajaa! Tuli kalliiksi …Ryhdyn siis syyskuussa uuden mondeon rohkeaksi ”testiajajaksi”, kun saan itselleni Mondeo Wagon Trend 2.0 käyttööni.
Voin laittaa tänne rehellisiä kommentteja, miten oman ”yksilöni” alkutaival on alkanut …
:sunglasses:

  
  • Itse en ole noin rohkea, voisi käydä samoin. Uskalsin koeistua, tilaa ja tyyliä oli minulle riittävästi, ajo-ominaisuuksien oli kehuttu paranevan ajovalo.net-sivustoa lukuunottamatta. Viimeksi kiiteltiin TV2:sen Puskuri-ohjelmassa, tosin 2 litran moottoria pidettiin hieman alimittaisena.

    Vanhassa Mondeossa on juuri tuo melu on pahin "ongelma", joka tuntuisi olevan pienempi uudessa mallissa.

      
  • En ole vielä ajelemassa käynyt vaan kylmiin tyyppeihin on jäänyt. Näytin rouvalle esitettä, ulkonäkö ja varusteet saivat myönteisiä nyökkäyksiä mutta tekniset tiedot-sivulla tuli tyrmäys. "Jos tehokkain diesel on 140-heppainen niin ei tule kuuloonkaan". Vähän sääli että V70:ä pitää tuolla tavoin suojella.

      
  • Vaihda rouvaa. Ei se kuitenkaan osaa autoa ajaa. 140 heppaa on aivan liikaa hänelle.

      
  • Onhan mallistossa myös bensiiniä polttava 2.5 turbo ja 220 hv...
    rouva voi olla huoleti; vuoden parin sisällä on tulossa taatusti 6- sylinteristä dieseliä reilun parinsadan hevosvoiman kera. Minne muuten katosi riski 2.2 TDCI 155 hevosvoimineen...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit