Onko kellään kokemuksia....satutteko jopa omistamaan kyseisen auton 2.3 -koneella? Olen tässä kuumeisena hommaamassa kyseistä autoa, ja kiinnostaisi tietää käytännön kokemuksia (kulutus, huollot, ajo-ominaisuudet=maastokelpoisuus)
Ja kun sais vielä myytyä edellisen pois alta...
Mitkä ovat Maverickin 2,3:ssa ja 3,0:ssa kiihtyvyydet? Niitä en ole löytänyt.
Ei taida olla.....harmi. Tässä citymaasturia laittamassa olen, ja vähän kahden vaiheilla. Maverick vai CRV? Kävin ajamassa molempia, ja ainakin perstuntumalla jäi semmonen olo että CRV on tunnottomampi ohjaukseltaan ja nelivetokin tuli vähän "jäljessä" mukaan. Hinta ja siihen suhteutettu varustelutaso alkoi houkuttamaan...
Muuten koneiden suorituskyvyssä en huomannu juurikaan eroa. Maverick tuntuu jämäkämmältä. Tottumiskysymys varmaan, nykyinen kun on Nissan King Cab 2.5 TDI.... Autossa pitää olla ajoTUNTUMAA
Ja kun sais vielä myytyä edellisen pois alta...
Mikä sun "edellinen auto" on...
Nissan King Cab 2.5 TDI 4 WD vm. 2001 Erittäin hyvä ja menevä peli. Pääsee huonoon paikkaan ja useimmiten poiskin
Ostakaa pois...www.nettiauto.fi ja ID 206541
Maverickin 2.3:ssa ei ole kuin yksi negatiivinen asia. Penkin lämmittimet puuttuvat. Käsittämätön asia, sillä meneehän tuota autoa Kanadaan ja Ruotsiin... Jos autoon haluaa penkinlämppärit joutuu kustantamaan 1800 euroa, minkä tuo nahkaverhoilu maksaa. Nahan mukana tulee nuo penkinlämmittimet mukaan. Ajettavuus on Fordimaisen hyvä. Kannattaa verrata tuo Maverick muihin kilpailijoihin mutkaisella tiellä ja näin talvisissa oloissa röpölöisellä tien pinnalla. Jousitus toimii erittäin hyvin. Sisustus on hieman vanhahtavaa johtuen mallin iästä. Sehän tuli Jenkeissä markkinoille oliko se vuosi 1996, korjatkaa jos olen väärässä. No eipä tuo välttämättä negatiivinen asia ole, sillä uuden mallin pikkuviat puuttuvat. Tuo 2,3:n moottori riittää aivan mainiosti normaaliin ajoon. Mikään tykkihän tuo auto ei ole, mutta normaalit ohitustilanteet hoituvat aivan riittävän nopeasti.
Tarkistakaa esitteestä vielä tuo koritakuu... Se on autossa 6 vuotta ja painoon meni aluksi 12 vuoden koritakuu tieto.
Ai niin. Unohtui tuo maastoajo. Ei kannata kovin pahoihin paikkoihin tuota autoa ajaa. Katsopa taka-akselin rakennetta. Sieltä tulee rakenteita yllättävän alas. Rakenteet paistavat silmään takaa katsottuna.
Tervesin ex Ford-myyjä
Kiitos kommentista. Aika samoilla tuntumin olin itekin koeajon jälkeen. Verrattuna esim. Hondan CRV:hen, nelikko toimi huomattavasti (tai huomaamattoman) nopeasti liukkaalla alustalla. Koneissa en juurikaan eroa oikein saanut, kummankaan eduksi. Tuo penkinlämmitin homma on kyllä ihmeellinen asia, toisaalta ymmärtää sen kun tietää mistä auto tulee...silti.
Sehän on selvä, että ajotottumuksia joutuu tarkistamaan joka tapauksessa kun näihin "maastureihin" siirtyy....mutta arveleisin että Maverick hieman huonommassa menee mitä CRV, ihan jo tuon nelivedon toiminnankin perusteella...
Olen alkanu päätyä tuohon Maverickiin....tai sanotaanko että CRV ei sittenkään taida tyrkätä sitä ykkösvaihtoehdon paikalta pois. Vaikkakin perusvarustelu on Fordissa köyhää verrattuna Hondaan...
Ostakaa pois...www.nettiauto.fi ja ID 206541
Sori taas luin huonosti, siinähän olikin jo toinen viesti jossa autosi jo mainittiin. Se on hyvä että pääsee vaikeisiin paikkoihin, itse asiassa kaikilla autoilla pääsee vaikeisiin paikkoihin, mutta se on eri asia että pääsekö pois.
Escape tuli myyntiin jenkeissä muistaakseni vuonna 2000. Tätä malliahan on myyty myös euroopassa lähes yhtä kauan Maverickina. Suomeen auto tuli vasta nyt. 90-luvulla euroopassa on myyty Maverickina Nissan Terrano II:n sisarmallia, mutta nämä ei ole ollut myynnissä jenkeissä.
Vm 2005 Escapeen tehtiin uudistuksia ja sisustuskin muuttui jonkin verran:
http://www.intellichoice.com/reports/vehicleReport/vehicle_nmb/15029/type/new
Ihmeellisen sekavia muuten nuo fordin mallinimet, Maverickhan oli 70-luvulla hlö-auto. Fusion puolestaan on ollut euroopassa pieni "minivan" ja nyt Fusion nimellä aletaankin myymään jenkeissä keskikokoista sedania.
Tarkka vuosi nykyisen Maverickin/Escapen markkinoille tulolle on 2001. Autoa myytiin Suomessa 2001 - 2004 nimellä Mazda Tribute, jonka myynti lopetettiin Ford Maverickin tullessa meillä myyntiin. Mazda-nimen alla auto ei mennyt kaupaksi.
Sitten on tuo Nissan Terrano pohjainen Maverik (huom. c puuttuu). Tätä myytiin ennen vuotta 2001, mutta tietääkseni ei Suomessa koskaan Ford-nimisenä.
Jeesh...kyllä se tuo voorti on sitte. Edelleen vaan entisen myynnistä kiinni...
Hei kansalaiset...
Nyt on nii että oisin tykästynyt hankiin tollasta Maverickia 2,3 koneella.
Nyt ois tarpeen tsitietoa henkilöiltä jota ajaa tai on ajaneet sellaista:
Kiinnostaa kulutus ja ton nelivedon toiminta erityisesti sekä mitä toi juttu on kytkimestä ku väittävät et siinä olis jotai outoo usein?
Kiitos-
Tämä keskustelupalsta on uusille autoille - eihän tuota Ford Maverickia ole saanut uutena enää vuosiin, ellen nyt ole ihan väärässä ?
No juuh sori sori