Skoda Yeti

12 kommenttia

Skoda Yeti julkaistaan Suomessa 13.-14.9.2009. Aluksi saapuu vain nelivedot 1.8 TSI (118 kW, 8,0 l/100km) ja 2.0 TDI CR (103 kW, 6,1 l/100km).



Muut vaihtoehdot (tuotanto alkaa 11/09-02/10):

Nelivedon kanssa 2.0 TDI CR (81 kW, 6,0 l /100km) ja 2.0 TDI CR (125 kW, 6,1 l/100km)

Etuvedon kanssa 1.2 TSI (77 kW, 6,4 l/100km manuaali) ja 2.0 TDI CR (81 kW, 5,3 l/100km)



Väännöt:

175 Nm/1500-3500 r/min (1.2 TSI)

250 Nm/1500-2500 r/min (2.0 TDI CR 81 kW etuveto)

250 Nm/1500-4500 r/min (1.8 TSI neliveto)

280 Nm/1500-2500 r/min (2.0 TDI CR 81 kW neliveto)

320 Nm/1750-2500 r/min (2.0 TDI CR 103 kW neliveto)

350 Nm/1750-2500 r/min (2.0 TDI CR 125 kW neliveto)



______________Yeti________Tiguan______Octavia

pituus_________4223_______4457-4427___4569

leveys_________1793_______1809________1769

korkeus________1691_______1686________1462-1490

akseliväli_______2578_______2604________2578

raideväli ed._____1541_______1570_______1541

raideväli t.______1537________1570_______1514

maavara________180_________200________125-164

omamassa______1345-1535___1646-1681___1325-1520

kantavuus_______545_________621-656_____585-600 (RS 480)

Hinta_________22135-36413__35143-46317__20595-35873



Varustetasot Active, Adventure ja Experience. DSG vain 1.2 TSI:n kanssa. Kaikkiin 6-vaihteinen manuaali paitsi 2.0 TDI CR 81 kW etuvedon kanssa 5-vaihteinen manuaali. Jos ennakkotiedot pitävät paikkaansa, niin DSG:llä kulutus/päästöt ovat suuremmat (co2: 149 vs. 158).



Hinnat:

Skoda Yeti 1,2 TSI (77 kW) Active 22 135,68 €

Skoda Yeti 1,2 TSI (77 kW) Active DSG 24 066,51 €

Skoda Yeti 1,2 TSI (77 kW) Adventure 24125,75 €

Skoda Yeti 1,2 TSI (77 kW) Adventure DSG 26 084,23 €

Skoda Yeti 1,2 TSI (77 kW) Experience 26 179,94 €

Skoda Yeti 1,2 TSI (77 kW) Experience DSG 28 166,95 €



Skoda Yeti 2,0 TDI CR (81 kW) Active 25 072,62 €

Skoda Yeti 2,0 TDI CR (81 kW) Adventure 27 031,02 €

Skoda Yeti 2,0 TDI CR (81 kW) Experience 29 052,52 €



Skoda Yeti 1,8 TSI (118 kW) 4x4 Active 29 128,80 €

Skoda Yeti 1,8 TSI (118 kW) 4x4 Adventure 31 245,31 €

Skoda Yeti 1,8 TSI (118 kW) 4x4 Experience 33 430,40 €



Skoda Yeti 2,0 TDI CR (81 kW) 4x4 Active 29 049,35 €

Skoda Yeti 2,0 TDI CR (81 kW) 4x4 Adventure 31 069,62 €

Skoda Yeti 2,0 TDI CR (103 kW) 4x4 Adventure 32 764,13 €

Skoda Yeti 2,0 TDI CR (103 kW) 4x4 Experience 34 849,49 €

Skoda Yeti 2,0 TDI CR (125 kW) 4x4 Adventure 34 328,15 €

Skoda Yeti 2,0 TDI CR (125 kW) 4x4 Experience 36 413,51 €



DSG:n lisähinta siis 1931-1987 euroa. 103 ja 125 kW TDI:n kanssa vain Adventure ja Experience varustetasot ja 4x4 81 kW TDI:n kanssa vain Active ja Adventure varustetasot (hinnaston mukaan).



Varustetason parannusten hinnat:

Active --> Adventure = 1959-2117 euroa.

Adventure --> Experience = 2021-2185 euroa.



Active-varusteet:


- Ajotietokone, jossa kaksi muistia. Toiminnot: kellonaika, ulkolämpötila, hetkellinen kulutus, keskikulutus, ajettu matka, matkan kestoaika, keskinopeus, ajomatka jäljellä olevalla tankillisella ja huollon tarpeen näyttö

- Blues-audiojärjestelmä ja CD-soitin, MP3 (1DIN) + 4 kaiutinta edessä

- Climatic-puoliautomaatti-ilmastointi ja hajut poistava aktiivihiilisuodatin

- ESP/DSR- ajonvakautusjärjestelmä

- Ikkunaturvatyynyt

- Kuljettajan ja etumatkustajan turvatyyny ja etuturvavöiden esikiristimet

- Sähköisesti säädettävät ja lämmitettävät sivupeilit, jossa integroidut sivuvilkut

- Sähkötoimiset ikkunat edessä



** lisävarusteiden hinnat (1.2 TSI Active): metalliväri 507e, aut. ilmastointi 686e, etusumuvalot 256e, maxidot-näyttö 173e, Swing-audiojärjestelmä 250e, vakionopeussäädin 250e, nahkainen ohjauspyörä 417e. Eli paljon puuttuu Active-varustelusta vs. Octavian Ambiente.



Adventure-varusteet:

Lisäksi etusumuvalot, Tuulilasinpyyhkimien sadetunnistin, vakionopeussäädin, nahkainen ohjauspyörä/ käsijarrun kahva/vaihdevivun nuppi, 4x4:ään Off Road, Saattovalot ja huomiovaloautomatiikka, Spitzberg-kevytmetallivanteet 7,0x17'' 225/50R17, Swing-audiojärjestelmä/CD-soitin/MP3/8 kaiutinta, Verkkojärjestelmä tavaratilassa, varoitusvalot etuovien verhoilussa, Mittari- ja katkaisinvalaistuksen säätö, Lämmitettävät tuulilasin pesimen suuttimet, valaistu hansikaslokero, Kannellinen tavaralokero kojelaudan päällä, Aurinkolasikotelo kattokonsolissa, Mittaristossa Maxi-DOT-monitoiminäyttö, Keskimmäisen takaistuimen selkänojan takaosassa kyynärnojat ja mukitelineet, Kaksiääninen äänitorvi, Tavaralokerot tavaratilan takakulmissa, 4 pituussuunnassa säädettävää ja ylöstaitettavaa koukkua tavaratilassa, Painamalla avattava polttoainetäyttöaukon kansi - lukitus keskuslukituksella, Audioliitäntä Jumbo-Box -tavaralokerossa, Ristiseläntuen säätö molemmissa etuistuimissa, Automaattisesti tummentuva sisätaustapeili, SunSet-tummennetut takasivu- ja takaikkunat B-pilarista taaksepäin, Korinväriset sivupeilit ja ovien ulkokahvat, Kromatut ovien sisäavauskahvat, joissa silikonipehmuste.



** paremmat lisävarustevaihtoehdot kuin Activeen: mm. Bolero, Sound System, MDI, pysäköintitutkat, kaksoisksenonvalot (1142e).



Experience-varusteet:

Lisäksi Automaattisesti tummentuvat ulkopeilit ja Boarding Spots -maavalot, Climatronic- kaksialueinen automaatti-ilmastointi,

Dolomite-kevytmetallivanteet 7,0x17'' 225/50R17, Etusumuvalot kääntymisvaloilla, Kaksoisksenonajovalot kaarreajovalotoiminnolla ja automaattinen korkeudensäädöllä, Nahkainen 3-puolainen monitoimiohjauspyörä +radion säätimet, Poljinpinnat terästä/kumiset liukuesteet, Pysäköintitutka taakse, Sähkötoimiset ikkunat takana, Kannellinen tavaralokero etumatkustajan istuimen alla, Huonon tien paketti sis. moottorin alasuojapelti, polttoaine- ja jarruputkien sekä käsijarruvaijerin suojaus.



Värit:

Candy White, Corrida Red, Pacific Blue, Brilliant Silver, Cappuccino Beige, Mato Brown, Amazonian Green, Rosso Brunello, Storm Blue, Aqua Blue, Anthracite Grey (09/09 asti), Platin Grey, Black Magic.



Uusi Octavia on jo pihassa. Jos autoa ei vielä olisi, niin Skoda Yeti 1,2 TSI Experience DSG olisi varmasti harkinnassa.

  
  • Jep, aika "yllättävää" ettei automaattia edellenkään saa yhdistettyä nelivetoon, edes bensassa.



    VAG:n resurssien luulisi riittävän märkä-DSG:n terästämiseen kestämään nelivedon rasitukset katu"maastureissa".

      
  • Vähänkin kun mennään perusmallista ylöspäin, alkaa siinä fabialla olla hintaa.



    Ei minun tarpeitani vastaava (kakkos)auto ainakaan noilla hinnoilla.

      
  • Paitsi että Yeti on Octavian pohjalle tehty. Fabian tai Roomsterin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Näin ollen hintoja pitää verrata esim. Tiguaniin, neliveto Golffiin ja Octaviaan.

      
  • Niinpä onkin. Ainakin akseliväli on sama.



    Joskus aikanaan kun auton kerrottiin olevan tulossa markkinolle, puhuttiin Fabiasta, ja Fabian/Roomsterin näköinen se edelleen on ainakin keulasta. Kokoluokkakin on lähempänä Fabiaa kuin Octaviaa.



    Taitaa olla aika kaksijakoinen malli. Nuo 1,2 litraiset koneet tekevät varmaan auton aika tavalla eriluonteiseksi kuin 1,8-2,0-litraiset. Ellei uutta pikkukonetta ole saatu yhtä hyväksi ominaisuuksiltaan kuin 1,4 TSI. Periaatteessa auto vaikutta ajatukseltaan hyvältä (suht pienikokoinen auto ja pikkuisen normaalia enemmän maavaraa = huoleton työmatka-auto). Noille luulisi olevan markkinoita, kunhan hinta vain pysyisi kurissa. Nyt ollaan Octavian hinnoissa, jopa Scoutin.

      
  • Tuntuu pärjäävän Tiguania vastaan hyvin. Ei huono suoritus, Tiguan on testien perusteella luokkansa parhaimmistoa.

      
  • Paljonko Yetissä on tavaratilaa?



    Lisäys: vastaus löytyikin TM 13/09, 405 l.



    Maahantuojan sivuilla ei vielä ole kunnon faktoja autosta.

      
  • Netistä bongasin eräältä ulkolaiselta foorumilta (sori kun ei ole linkkiä! ) sellaisen taulukon, jossa näkyi 4x4 2.0 TDi (143hv) DSG version valmistuksen alkavan 2010 vuoden lopulla. Vois kuvitella olevan aika suosittu peli kunhan tulee. Kysyntä diesel + automaatti + nelivedolle on kova.

      
  • Tietääkö muuten kukaan milloin ensimmäiset koeajoautot saapuu jälleenmyyjille?

      
  • Ekat Yetit löytää varmaan kaupoista ensi kuun alussa. Virallinen esittely on kuun puolivälin tienoilla.

    Yetistä on jo ensimmäiset tuntumat- ja kuvat otettu täällä:



    http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=13790&sivu=6

      
  • BoxerDiesel:

    Netistä bongasin eräältä ulkolaiselta foorumilta (sori kun ei ole linkkiä! ) sellaisen taulukon, jossa näkyi 4x4 2.0 TDi (143hv) DSG version valmistuksen alkavan 2010 vuoden lopulla. Vois kuvitella olevan aika suosittu peli kunhan tulee. Kysyntä diesel + automaatti + nelivedolle on kova.




    Muistan lukeneeni tuosta myös ja pettymys olikin suuri kun hinnastosta tuota ei löytynyt. En muistanut, että saatavuus olisi vm. 2011 ->.



    Mitä suurimmalla todennäköisyydellä tuo neliveto-diesel yhdistelmiinkin sopiva DSG ei ole nykyinen 6-portainen märkäkytkin-versio, vaan päivitetty (uusi, 7-port.) vaihteisto. Sama loota (mahd. vahvistettu versio) löytyy tod. näk. täältä -> http://autoinfonews.org/new-car-2010-volkswagen-caravelletransportert5-facelift/



    Kaikkien poikittaismoottoristen Vagineiden pelastus lienee siis lähellä :wink:



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit