Kuusi kaksilitraista dieseliä

124 kommenttia
«1345

TM tekee mielenkiintoisen vertailun joka on luettavissa heinäkuun numerossa.



Nyt voisikin laittaa veikkauksen siitä mikä vertailtavista autoista nousee voittajaksi ja mikä jää viimeiseksi.



Autot ovat:



Passat

Avensis

Mondeo

Mazda 6

Laguna

C5



Itse veikkaisin ykköseksi Mondeo ja viimeiseksi Laguna.



Perusteluina se että yleensä Mondeo voittaa ja ranskalaiset häviävät, tällä kertaa Laguna.

  
    1. Mondeo

      2. C5

      3. Mazda 6

      4. Passat

      5. Laguna

      6. Avensis



      Perustelut - uusi Mondeo on todella hyvä auto monilta osin. C5 oli myöskin mulle erittäin positiivinen kokemus sitikaksi. Loput menee arvaamalla.
      
  • Ei ole Pasaatin voittanutta tuossa joukossa!

      
  • Taasko pitää noita samoja perheautoja testata TM:ssa? Juurihan vuosi sitten oli vastaava testi 2 litraisista bensakoneilla. Siinä testissä ei saatu oikein mitään eroa 4 ensimmäisen kesken ja järjestys oli:

    1. Avensis ja Passat

    3. Mondeo ja Accord

    5. Chrysler Sebring

    6. Subaru Legacy



    Nyt siis sama testi eri moottoreilla ja 3 samaa ja 3 uutta autoa. Eiköhän Passat sen voita, koska VW voittaa TM:ssä aina, Mondeo on toinen, C5, Mazda6 ja Avensis saadaan suunnilleen samoille pisteille ja sijat on ihan arpapeliä. Laguna jää selvästi hännille.



    Voisi TM joskus testata isompia premium-autojakin, kun edellisestä testistä on jo vuosia ja moni auto on uudistunut sen jälkeen, uusimpana tietysti Jaguar XF.

      
  • Bensaversioiden osalla Avensis ja Passat voittivat. Nyt veikkaan, että uutuus vie potin, mutta vanhat konkarit pysyvät kannoilla, vaikka Passat on saamassa kohta faceliftin ja Avensis uusiutuu täysin. Ranskikset pitävät uutuudestaan huolimatta perää.



    1.Mondeo

    2.Passat

    3.Avensis

    4.Mazda6

    5.C5

    6.Laguna

      
  • Millähän eväillä se Mondeo dieseleissä sitten on parempi???? Huvittaa tuo mittojen kasvattaminen! Veikkaan, että seuraava Mondeo on mitoiltaan hieman pienempi, tosin sisätilat ei siitä paljoa kärsi! Kuka tarvitsee kahden parkkipaikan vaativaa kärryä???

      
  • Passat voittaa, vaikkei olisikaan paras.

      
  • A-utoilija:

    Taasko pitää noita samoja perheautoja testata TM:ssa? Juurihan vuosi sitten oli vastaava testi 2 litraisista bensakoneilla.




    Harmi, että Subaru puuttuu joukosta. Uusi diesel olisi ehdottomasti oikeuttanut tai paremminkin edellyttänyt sen ottamista mukaan. Lisäksi oltaisiin saatu vauhtia keskustelupalstalle...

      
  • Herbert:



    Harmi, että Subaru puuttuu joukosta. Uusi diesel olisi ehdottomasti oikeuttanut tai paremminkin edellyttänyt sen ottamista mukaan. Lisäksi oltaisiin saatu vauhtia keskustelupalstalle...




    Mihin se Subarun jumbosija siitä vaihtuisi, vaikka moottorit vaihdetaan dieseleihin, kun viimeksikin oli niin selvä hännänhuippu? Keskustelua tietysti tälle palstalla saataisi, kun seliteltäisi miten väärin taas testattiin ja miten huono lehti TM on. :sleepy:

      
  • Passat ei voita tällä kertaa. Se vain ei voi voittaa. hyvin yksinkertaista. Jokainen joka on ajanut Passatilla ja uudella Mondeolla tietää miksi. C5 voi yllättää. Saas nähdä onko se teräsjousilla vai ei (no ei tietenkään! ).



    Uusi Mazda 6 ei ole ollut samanlainen testimenestyjä kuten edeltäjänsä. Tämä nähtänee myös TM:n testissä. Avensis on saamassa seuraajan pikapuoliin ja tästäjohtuen se ois saanut jäädä pois testistä. Skoda Superb siihen pitäis saada mukaan. Se tosin on hieman vaikeaa, kun autoja ei vielä ole :wink:



    Voittanut se ois varmaan jokatapauksessa..



    Volvo ois ollut mukava saada mukaan testiin, ihan vain vertailumielessä.

      
  • No veikataan sitten, että mondeo voittaa, ja sitten citikka ja passat. Mondeossa on hyvä diesel, bensakoneita ei ole kauheasti kehuttu. Jännä muuten että miten tästä mondeon isoista mitoista on nyt sitten yhtäkkiä saatukin negatiivinen seikka, kun tähän asti on aina huudettu väljempiä tiloja. Ei se muutaman sentin ylitys sinne tai tänne pitäisi kenenkään parkkeerausta haitata. Tai jos haittaa, niin ehkä kannattaa opetella ajamaan.... :tongue:

      
  • Valistunut veikkaukseni listasijoituksista on tässä:

    1 Mondeo

    2 Passat

    3 Mazda 6

    4 Avensis

    5 C5

    6 Laguna



    - "mondeon ajo-ominaisuudet johtivat niukkaan voittoon"

    - "passat on karu mutta toimiva ja hävisi vain niukasti..."

    - "mazda ohitti kilpailijansa japanilaisrintamalla, mutta muut ominaisuudet verottivat pisteistä saksalaisiin verrattuna"

    - "avensis on vankkaa laatua, mutta vaikutti tylsältä ja alkaa olla elinkaarensa lopussa..."

    - "ranskalaiset olivat sinänsä hyviä, mutta niiden laadusta ei vielä tässä vaiheessa voida sanoa tarkempaa" (ikäänkuin muista uusista voitaisiin??)



    Mitäs voittaja saa tässä kisassa?



    :sunglasses: :innocent: :kiss: :wink:

      
  • Nasse:

    Millähän eväillä se Mondeo dieseleissä sitten on parempi????




    Jos se jossain on hyvä, niin tuolla diesel-koneella. Fordin nykyinen 2-litran bensakone kun ei ole luokkansa parhaimmistoa käytännön ominaisuuksiltaan. Siitä huolimatta auto on kokonaisuutena testeissä pärjännyt. 2-litran diesel sen sijaan on erinomainen moottori, vertaa sitä luokassaan mihin vaan.







      
  • Kumppani:





    Kunniaa!!! :flower: :flower: :flower:

      
  • A-utoilija:



    Mihin se Subarun jumbosija siitä vaihtuisi, vaikka moottorit vaihdetaan dieseleihin, kun viimeksikin oli niin selvä hännänhuippu? Keskustelua tietysti tälle palstalla saataisi, kun seliteltäisi miten väärin taas testattiin ja miten huono lehti TM on. :sleepy:






    Ei TM:n käsittelyssä varmaan vaihtuisikaan.



    A-utoilijalle voin kertoa, että vaikka kuinka haluasit että Subaru on pimennossa ja poissa uhkaamasta sinun suosikkituotteistasi, tuo uusi diesel on ollut valtava menestys, ja edelliseen TM:n testiin verrattuna subarussa olisi nyt ESP, toisin kuin silloin. Samoin kulutus olisi vetotavan huomioiden omalla tasolla.



    Eli juuri ne asiat jotka siihen jumbosijaan johtivat viimeksi.



    Mutta on tosiaan todella hyvä ettei Legacyn kaltaista laatuautoa sekoiteta tuohon volyymijoukkoon, se on sitäpaitsi konetta lukuunottamatta jo suht vanhaksi ehtinyt automalli, ja vertailu juuri uudistuneisiin ''kilpailijoihin'' ei olisi edes reilua.





      
  • mutta eipähän aleta jauhamaan subarusta, ainakaan tässä ketjussa!



    itse asiaan; tuosta joukosta itselleni mielenkiintoisin olisi Mazda 6, ainoa joka jollain tavalla viehättää.



    Tuulilasin koeajossa taisivat vain moittia sen dieseliä, vai oliko se välityksiä en muista. Mutta mitä sitten, varmaan ihan kelpo auto tuossa joukossa, eikä minua kiinnostaisi tippaakaan mikä sen sijoitus tuossa TM testissä olisi.



    Ja jos vanhat merkit pitää paikkansa, tuon joukon luotettava auto, avensiksen ohella. Niistähän ei vain pinnoja jaeta :xmas:

      
  • Harmi kun moottorin litratilavuus on rajattu juuri tuohon. Uuden Accordin olisin mielelläni nähnyt vertailussa, ainakin vanha malli oli ainoa Japanilaisvalmisteinen etuveto, jolla ei ketuttanut ajaa.

      
  • Vackraste:

    Harmi kun moottorin litratilavuus on rajattu juuri tuohon. Uuden Accordin olisin mielelläni nähnyt vertailussa, ainakin vanha malli oli ainoa Japanilaisvalmisteinen etuveto, jolla ei ketuttanut ajaa.






    niinpä, Accord olisi tuohon joukkoon ehdoton vaihtoehto - Honda Diesel on erinomainen kone. Mutta tämä on juuri tätä TM-keplottelua, ei minkäänlaista johdonmukaisuutta mitkä mallit milloinkin otetaan mukaan.



    Tärkeintä että saadaan se testivoittaja-lätkä jollekkin myyntitilaston kärjelle, jotta saadaan hömpille isoimmalta joukolta siunaus :sleepy:

      
  • Taitaa tuo Accordin pois jääminen johtua kuitenkin siitä että testiä tehdessä kyseistä autoa ei ollut vielä saatavilla Suomessa. Tuskin tuo kahden litran moottori se aivan ehdoton kriteeri on ollut. Passattia on kyllä mielestäni jo testattu tarpeeksi ja sen olisi voinut jo jättää pois, samoin Avensiskin uudistuu kohta.

      
  • Parin numeron takaisessa TM:ssä sanotiin, että Accordin diesel tulee Suomeen vasta syksyllä. Täten sillä ei ole edes teorissa mahdollisuutta osallistua testiin. Passatin olemassaolo on kyllä tärkeää, sillä se voitti samaisten autojen testin viimeksi, kun kyseessä oli bensamoottorit. Se on hyvä vertailupiste tässä testissä. Avensiksen olemassaolo on taas perusteltu sen myyntisuosion takia.



    Lopuksi oma veikkaus. Mondeo voittaa testin. Viimeksi sitä kehuttiin ja sanottiin, että hävisi Passatille lähinnä huonon moottorin takia. Nyt siinä on ei pelkästään kilpailukykyinen vaan erinomainen moottori. 2.0 TDCi Mondeo on voittanut Passastin monessa saksalaislehdissäkin. Passat tulee toiseksi.

      
  • Mun veikkaukseni

    C5

    Mondeo

    Mazda 6

    Passat

    Laguna

    Avensis



    Lehden tuntien niin kyllä toi Passat ja Avensis hyvin pärjäävät, minusta vaan ovat sen verran tylsiä kärryjä. Mittarina voisi käyttää muutakin kun taksitolpalla seisovia autoja :sleepy:

      
  • C5 tai Mondeo voittaa. Riippuu täysin siitä, mitä ominaisuuksia painotetaan. Mondeo on tuon luokan reippaasti paras ajettava. Sitikkaa taas tarjoaa ainakin kaasujousilla mukavuutta, johon muut eivät tuossa luokassa pysty. Samoin sitikan laatuvaikutelma oli aika esimerkillinen koeajolla.

      
  • petos: "Ei TM:n käsittelyssä [Subarun jumbosija] varmaan vaihtuisikaan."



    Älä nyt. Eihän uusimman numeron tyypeissä dieselfarkusta löytynyt juuri mitään moitittavaa.



    "Mutta on tosiaan todella hyvä ettei Legacyn kaltaista laatuautoa sekoiteta tuohon volyymijoukkoon, se on sitäpaitsi konetta lukuunottamatta jo suht vanhaksi ehtinyt automalli, ja vertailu juuri uudistuneisiin ''kilpailijoihin'' ei olisi edes reilua."



    Mutta samoilla markkinoilla kuitenkin kisaavat. Miten se laadukkuus näkyy, jos juuri uudistunut tavis voittaa?

      
  • Volyymijoukkoon ?



    Kyllähän Subaruakin valmistetaan paljon, varmaan 800.000 kpl/uosi.

      
  • Veikkaisin järjestystä. 1 Mondeo. 2 Passat. 3 Laguna. 4 Mazda 6. 5 Avensis. 6 C5.

      
  • C5 näyttää jakavan arvioita. Eikai vain ole niin, että mallin ajaneet on nostaneet sen kärkikahinoihin? Itse pidän sitä aika loistavana, jopa edustavana autona. Menee takseihin varmaan monia kappaleita loppuvuonna. Vois olla minunkin valintani, jos pitäis istua autossa tuntikausia joka päivä.

      
  • Kokonaisuus ratkaisee: eli Passat!

      
  • Paskat. Ei mitään jakoa.

      
  • Tosiasia on, että sillä laatutasolla, jolla Fordi on tehty, ei voi olla tämän tason autotestissä paalupaikalla! Vaikka kuinka on iso auto! Se ei nyt vaan riitä!

      
  • Voi olla. Todella mielenkiintoista nähdä mitä testaajat autoista tykkäävät. Pitäis käydä testaamassa Mazda 6 niin sitten ois itselläkin joku mielikuva noista kaikista. Mukavaa sitten lukea ja ihmetellä, onko oltu testaajien kanssa mistään samaa mieltä. Aika useasti ollaan.

      
  • Villi veikkaus:



    Passat

    Avensis

    Mondeo

    Mazda 6

    C5

    Laguna

    :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit