uusi WRX STI

6 kommenttia

Mitäs tuumitte?



Kuvia ja juttua:



http://www.subaru.fi/news2007n000037.html





''Se on malli, jonka vastuulla on nyt pitää yllä mainetta rallimaailman huipulla. Se on ainutlaatuinen auto asiakkaalle, joka haluaa kokea täydellisen urheilullisen ajoelämyksen "tavallisessa" henkilöautossa. WRX STI on edelleen yksi markkinoiden harvoista urheiluautoista, joissa on neljä ovea ja tilaa viidelle matkustajalle.





''2,5 litran turbo-moottori kehittää 300 hv 6000 kierroksella. Vääntömomentti on vaikuttava 407 Nm 4000 kierroksesta alkaen. Makaava Boxer-moottori mahdollistaa alhaisen painopisteen mikä puolestaan merkitsee erittäin vakaata kulkua ja pitoa kaarteissa. Uudessa WRX STI:ssä moottori on sijoitettu vielä 22 mm alemmas kuin edellisessä mallissa. ''





tänne yksi kappale, subarun sinisenä ja kultavanteilla :tongue: :grin:





onko muilla ajokokemuksia vanhemmista STi, WRX, tai GT mallin imprezoista?

  
  • Mainoksen perusteella ei kannata liikoja tuumia. Mutta olisivat tehneet kunnollisen farkun tuosta eikä tuollaista alimittaisella tavaratilalla olevaa pystyperää.

    Ei mitään minulle, edes punaisena perusmallina peltivanteilla.

    Se kuitenkin on hauskaa, että osa varusteista tai tekniikasta mainitaan merkiltä, kuten Recarot ja Brebot. Ei lue Koito-ajovalot, Bridgestone-renkaat tai Mitsubishi-sytytysjärjestelmä. Ehkä joistakin nimistä joku haluaa maksaa.

      
  • [quote title="31.10.2007 klo 21:56 Herbert kirjoitti"]

    Mainoksen perusteella ei kannata liikoja tuumia. Mutta olisivat tehneet kunnollisen farkun tuosta eikä tuollaista alimittaisella tavaratilalla olevaa pystyperää.

    -totta. ja olisivat tehneet ihan rehellisen sedanin, vanhat sedanit ovat mielestäni paremman näköisiä.

    miksei mainoksen perusteella voisi ''tuumia''? onhan tuossa teknisiä tietoja ja kuvia ym tietoa autosta, kyllähän ne kertoo autosta jotain.
    tietenkään ei sokeana tarvitse uskoa kaikkia mainoksen hehkutuksia.


    Ei mitään minulle, edes punaisena perusmallina peltivanteilla.

    -ei minullekka, kunhan kuolasin. On liian pieni minulle, ja toisaalta pelkäksi nautintovehkeeksi liian kallis minulle tällä hetkellä.
    mutta jos tilat riittäisi tai jos olisi viiskyt tonnia ylimäärästä laittaa autoiluun, niin harkitsisin heti.

    Se kuitenkin on hauskaa, että osa varusteista tai tekniikasta mainitaan merkiltä, kuten Recarot ja Brebot. Ei lue Koito-ajovalot, Bridgestone-renkaat tai Mitsubishi-sytytysjärjestelmä. Ehkä joistakin nimistä joku haluaa maksaa.


    -niin ehkä saisi lukea. Nuo recarot ja brembot taas vaan ''pitää' näköjään olla. Mutta ei subaru tietääkseni ainut ole joka näin tekee..

      
  • WRX:ään asti saa uutta Imprezan mallia muualla sedaninakin, STi:tä kai kaikkialla vain hatchbackinä?

    Vaikea uskoa ennakkotietojen perusteella että Subaru olisi ihan Mitsubishi Evon tasolla vaikka Subarun hengestä enemmän pidänkin (Mitsu sen verran persoonaton ja 'kylmä' eikä boxeria) ja tod näk kone on edelleen hieman parempi (2,5 l eikä 2 l kuten Mitsussa). Evoon tulee kaksoiskytkinvaihteisto ja ennenkin siinä on ollut hieman kehittyneempi neliveto. Joitain muita pieniä varusteita siinä on plussana. Ja näyttää paremmalta, taas hienosti uudistunut konservatiivis-pohjainen sedan vaikkakin taas vähän yli-teinimäinen kuten tuohon autoluokkaan kuuluu.

      
  • Lainaus:
    01.11.2007 klo 10:05 Putput kirjoitti
    Vaikea uskoa ennakkotietojen perusteella että Subaru olisi ihan Mitsubishi Evon tasolla...


    Ei pidä paikkaansa. Uuden Subarun bokseri on 22 mm entistäkin alempana. Millään tavis-rivinelosella varustettu auto ei voi olla parempi kuin matalalle sijoitetun matalalla mootttorilla varustettu auto...

      
  • EVO-lehdessä vertailussa LAMBORGHINI gallardo ja Sti.



    evo rating: Sti: 4 tähteä, lambo 4,5 tähteä.



    ''its been fascinating struggle, earning massive respect for both cars''





    ''one of very few cars that we've driven that can tackle sodden tarmac at very close to its ultimate dry-road speed, the subaru is virtually impervious to the rain''





    samaisessa numerossa taulukkoa bedford autodrome -radalla ajetuista kierrosajoista, siinä näemmä Sti jättänyt taakseen sellaisia kinnereitä kun:



    Audi RS4

    Maserati quattroporte

    BMW 1-series M-sport

    BMW 330

    BMW M3 CS



    + tukun AMG-mercedeksiä ym. ym.





    oikein huolella ovat jääneet taakse:



    Alfa GT V6

    Ford Focus ST

    Mazda 3 MPS

    Audi S3



    jne.





    tuosta ei käy ilmi mikä Sti on kyseessä, äsken esitelty, vai edeltäjä.







    :wave: :innocent: :innocent:

      
  • selailin tuota nykyistä numeroa, jossa pikakoeajossa STi.



    Ohjausta ja sen tuntoa kehuttiin. Samoin nelivedon takavoittoista voimajakoa.



    Myöskin laatuvaikutelma ja viimeistely on nyky-subaruissa kiistatonta premiumi tasoa, eikä vaan rujoa raa'an kilpurin kabiinia.



    koeajetun auton hinta 67.000€. (hemmetti, mistähän tuon saisi vaikka vuokralle )



    Jossain jenkkijutussa näin myös Legacy 2.5 turbon koeajon, jossa ei meinannut tulla loppua kehumisesta.



    Moottoria kun luonnehdittiin, mieleeni jäi sitaatti; subarus's flat-4 turbocharget engine is certainly compared to Audi A4 and BMW 330. (!)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit