Nissan Navara vs. Toyota Hilux

12 kommenttia

Tällä palstalla ei liiemmin ole käyty pick uppien välistä keskustelua..

Kysyisin nyt kuitenkin mielipiteitä näistä kahdesta mallista ja niiden eroista.. Olen molemmat käynyt koeajamassa ja suurempia eroja ajettavuudessa ei ole.. Suurin ero on Nissanin 171 hevosvoimaa vastaan Toyotan 120. Navara on myös Hiluxia tuhansia euroja kalliimpi.. Sillä erotuksella Navaraan saa automaatti-ilmastoinnin erillissäädöillä, tehokkaamman koneen, vakionopeudensäätimen, sadetunnistimet, kuudennen vaihteen, kuljettajan istuimeen enemmän säätöjä, enemmän vetokykyä.. + muita henkilöautomaisia varusteita..

Onko täällä muilla kokemuksia em. malleista.

Lähinnä olisin kiinnostunut tiedoista Hiluxin sekä Navaran tekniikan kestävyydestä. Ajettavuudessa ei juurikaan ollut eroja paitsi tehojen suhteen..

  
  • Itellä ei ole kumpaakaan, mutta mitä noita koneurakoitsijoita on kuunnellut valinta kallistuisi työkalua valittaessa Hiluxiin. Varma tekniikka ja lukolla varustettuna parempi menemään pahasta paikasta.

      
  • No joo.. Hiluxilla on kautta aikojen ollut kestävä tekniikka mutta ei kyllä vanhemmat King cupit jälkeen jäänyt.. Itsekään en ole omistanut (vielä) kumpaakaan noista mutta..

    Navarassakin muuten on lukot.. ainakin paremmassa varustelutasossa.

      
  • Jos pätäkkä riittää, niin ehdottomasti Navara. 120hv on nyky-pickupille aika aneeminen tehomäärä, kun kilpailijat huitelevat jo siinä 140hv tienoilla. Lisäksi Navaran ulkonäkö on jopa tyylikäs. Alle 30 000€ taita karvalakki Navara kuitenkin irrota?

    Tässä kuitenkin tosimiehen valinta lava-autoksi:

    http://www.landrover.fi/uudetautot_info.asp?l=&malli=Defender&tid=63447

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 11.07.2007 klo 20:57]
      
  • Lainaus:
    11.07.2007 klo 20:54 Simppa- kirjoitti
    Jos pätäkkä riittää, niin ehdottomasti Navara. 120hv on nyky-pickupille aika aneeminen tehomäärä, kun kilpailijat huitelevat jo siinä 140hv tienoilla. Lisäksi Navaran ulkonäkö on jopa tyylikäs. Alle 30 000€ taita karvalakki Navara kuitenkin irrota?

    Tässä kuitenkin tosimiehen valinta lava-autoksi:

    http://www.landrover.fi/uudetautot_info.asp?l=&malli=Defender&tid=63447

    Kaikista huvittavinta on kun avaat Defenderin vakiovarustelistan, niin ainoa mitä siinä on lukee on "Ei tietoja". Ja tämä on vielä aika lähellä totuutta :grin:

      
  • miehekkäästi Mitsubishi L-200 :innocent:

      
  • Tässä keskustelussa on ihan mielenkiintoinen testilinkki sveduksi, ks. Herbert 20.6.2007: http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=4518 Tojo ei ollut mukana, mutta Nissan kylläkin. Kaikki lienevät Suomessa järkyttävän hintaisia henkilöautoveron takia.

    [mikahe muokkasi tätä viestiä 12.07.2007 klo 21:00]
      
  • Lainaus:
    12.07.2007 klo 20:26 petos kirjoitti
    miehekkäästi Mitsubishi L-200 :innocent:


    Kävin jo aiemmin koeajamassa Mitsun L-200:sen.. ei vakuuttanut. Yksi ja ainut positiivinen muihin nähden Mitsubishista täytyy sanoa että on selkeästi muita lava-autoja ketterämpi.. kääntyy pienemmässä tilassa. Muuten L-200 ei pärjää ajo-ominaisuuksiltaan Hiluxille eikä Navaralle..

      
  • Joo toi Defender on kyllä ihan miehekäs peli mutta jos auto tulee "omaan" käyttöön ja siltä odottaa edes jotain ajomukavuutta, ei Lantikkaa voi edes miettiä..

      
  • jaa no jos ''omaan käyttöön'' tulee, niin ilman muuta tuo nissan :sunglasses:
    on todella etevä ja kaunis peli, hankkisin heti jos picupia tarvisin...

      
  • Niin.. lähinnä mietintämyssyn alla on vaihdellut puolelta toiselle ajatukset.. Nissan on Toyotaa tuhansia euroja kalliimpi mutta siihen lisärahaan tulee roimasti enemmän tehoja ja joitakin henkilöautomaisia varusteita.. Hmm.. aina vaan täytyy miettiä kannattaako maksaa enemmän jos pääsee halvemmallakin :smile:

      
  • Pääasiallinen käyttötarve varmaankin ratkaisee valinnan. Se voi olla joko kaupunki, maantie, metsäautotie tai "tietön" maasto.

      
  • Itse pähkäilin pick-upin ostoa jokin aika sitten ja kävin niitä myös kokeilemassa. Meidän kahden hengen perheelle se riittäisi aivan hyvin. Navarasta jäi kaikkein mukavin ajokokemus, on lisäksi tosi näyttävä peli. Ajo-ominaisuudet maantiellä jo lähes henkilöautoluokkaa - tyhjällä kuormalla vain vähäistä pompotusta, ja voimaa on kuin pienessä pitäjässä. Eniten alkoi asiassa kuitenkin jurppimaan tämä suomen autoverotussysteemi. Tosi käytännöllinen 4 ovinen pick-up rekisteröidään täällä henkilöautoksi, jolloin hinta nousee kovaksi - sama juttu kaksiovisen kanssa, jos laitat siihen kovan kuomun lavalle ! - eli suomen sääntöjen mukaan lavakatteen tulee olla "RULLATTAVA" !! - aivan uskomaton juttu, nimittäin näihin löytyy maailmalta tosi nättejä kuomuja.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit