Audi A4 vs uusi Accord vs Mondeo

189 kommenttia
123457»
  • Ihan selvästi Autocar kirjoittaa että näillä osa-alueilla Mondeo on vahvempi:
    - handling
    - driving position
    - weighting of comforts




    joo joo, voin hyvin yhtyä noihin kommentteihin, puhuvat varmaan asiaa. En ole sanonut että mondeo olisi huono ajettava. Itse en kyllä nyt voi sanoa rehellisesti sanoa, että kumpi noista autoista on parempi ajaa, joten voin hyvin uskoa autocarin toimittajia. Ovat hieman asinatuntevampaa porukkaa kuin meikäläinen. Mutta kokonaisuuttahan tässä olen lähinnä perustellut, en yksittäisiä ominaisuuksia.

    Paras kokonaispaketti omille kriteereileni A4 noista vaan on, sille en voi mitään.

      
  • alfred100



    En ole muuta kommentoinut kuin ajettavuutta, siis tiedemiehen näkökulmasta. Eihän Ford edes kilpaile "premium"-luokassa.



    Mondeon sisusta kyllä on rumahko, mutta muissa Fordeissa ollaan siedettävällä tasolla, erityisesti Kuga on siisti. Materiaalit ovat kyllä kulutuskestäviä Fordissa, mutta tietenkin ne eivät viehätä silmää niin kuin premiumissa.



    Fordin sisusta on suurinpirtein VW:n tasoa. Saksalaista askeettisuutta siis. Voin kyllä ymmärtää tietyn nyrpistelyn.



    Henkiläkohtaisesti olen sitä mieltä että autovalinta ei saisi kaatua johonkin kojelaudan ulkonäköön, koska tällöin päähuomio kääntyy pois tärkeistä asioista.



    Todennäköisesti Autocar on kiinnittänyt huomiota näihin tärkeisiin asioihin. 3,5 pinnaa A4 Autocarilta sai, mutta toki yleinen laatuvaikutelma varmaan oikeuttaisi korkeampaan pistemäärään. Vrt. myös aloittajan Anders-Simon asiantunteva aloitus.



    Tää nyt on tätä, ruoditaan nyt vaan kaikki autot kun Volvosta aloitettiin. Joka tapauksessa premium-asioilla näyttää olevan suurikin merkitys autoa valittaessa.



    Toki varmaan Audin yleinen hyvä laatu näkyy jatkossa, eikös A4 ole perinteisesti ollut luotettavuustilastojen ehdotonta kärkeä.

      
  • andertz:


    Henkiläkohtaisesti olen sitä mieltä että autovalinta ei saisi kaatua johonkin kojelaudan ulkonäköön, koska tällöin päähuomio kääntyy pois tärkeistä asioista.




    Mielestäni kojelaudan lookki on erittäin tärkeä asia, koska epämiellyttävä yleisilme kuormittaa yhtä tärkeimmistä pää-aisteistamme käytännössä koko ajan kun ajamme autoa. Harmoninen ympäristö tekee mielenkin harmoniseksi... :xmas:

      
  • andertz:

    alfred100


    Mondeon sisusta kyllä on rumahko, mutta muissa Fordeissa ollaan siedettävällä tasolla, erityisesti Kuga on siisti. Materiaalit ovat kyllä kulutuskestäviä Fordissa, mutta tietenkin ne eivät viehätä silmää niin kuin premiumissa.




    itse en kyllä näe suurta eroa mondeosta kugaan hypätessäni... yksityiskohtia jos tarkastelee niin erojahan löytyy, mutta äkkiseltään en kyllä lähtisi arvioimaan mondeota huonoksi ja kugaa jotenkin paremmaksi

      
  • control:



    itse en kyllä näe suurta eroa mondeosta kugaan hypätessäni... yksityiskohtia jos tarkastelee niin erojahan löytyy, mutta äkkiseltään en kyllä lähtisi arvioimaan mondeota huonoksi ja kugaa jotenkin paremmaksi




    Kuvien perusteella Kuga näyttäisi Mondeota tyylikkäämmältä.

    http://www.km77.com/00/ford/kuga/gra/100.asp

    http://www.km77.com/00/ford/mondeo/gra/36.asp



    Mondeo pitäisi ottaa tuolla Titanium S varustelulla, että kojelaudasta saa siedettävän.

    http://www.km77.com/00/ford/mondeo/gra/101.asp

    Mutta toisaalta sitten nuo punaiset penkin tikkaukset on hieman yliampuvia.

    http://www.km77.com/00/ford/mondeo/gra/102.asp

      
  • Henkiläkohtaisesti olen sitä mieltä että autovalinta ei saisi kaatua johonkin kojelaudan ulkonäköön, koska tällöin päähuomio kääntyy pois tärkeistä asioista.




    Mielestäni kojelaudan lookki on erittäin tärkeä asia, koska epämiellyttävä yleisilme kuormittaa yhtä tärkeimmistä pää-aisteistamme käytännössä koko ajan kun ajamme autoa. Harmoninen ympäristö tekee mielenkin harmoniseksi...




    Olen perusautoilijan kanssa sama mieltä, ulkonäköasioilla on merkitys ainakin omaan autonvalintaani. Prioriteetissä se ei ehkä ole tärkein, mutta merkittävä tekijä kumminkin. Auton täytyy näytäää hyvältä niin ulkoa kuin sisältäkin. En voisi kuvitella omistavani autoa jonka ulkonäkö ottaisi joka ikinen päivä päähän kun sen viereen astelee. Tietysti silmä tottu rumuuteenkin.....Auton nätti ulkonäkö ja hienostunut sisusta luovat mielyttävän ajokokemuksen..tietysti sillä edellytyksellä että muut perusasiat ovat kunnossa.



    Sama asia pätee myös naisiin: kaikkilla on perusvarustelu sama, mutta jostain kumman syystä kuniista naisista tykätään enemmän. Valintani myös tällä puolella on perustunut osaltaan myös ulkonäköseikkoihin. Kokonaispakettihan tuokin on ja makuasia.



      
  • Olen perusautoilijan kanssa sama mieltä, ulkonäköasioilla on merkitys ainakin omaan autonvalintaani. Prioriteetissä se ei ehkä ole tärkein, mutta merkittävä tekijä kumminkin. Auton täytyy näytäää hyvältä niin ulkoa kuin sisältäkin. En voisi kuvitella omistavani autoa jonka ulkonäkö ottaisi joka ikinen päivä päähän kun sen viereen astelee. Tietysti silmä tottu rumuuteenkin.....Auton nätti ulkonäkö ja hienostunut sisusta luovat mielyttävän ajokokemuksen..tietysti sillä edellytyksellä että muut perusasiat ovat kunnossa.

    Sama asia pätee myös naisiin: kaikkilla on perusvarustelu sama, mutta jostain kumman syystä kuniista naisista tykätään enemmän. Valintani myös tällä puolella on perustunut osaltaan myös ulkonäköseikkoihin. Kokonaispakettihan tuokin on ja makuasia.




    Vaan eikö ole kuitenkin niinkin että käytännöllisesti kaikki nykyään tarjolla olevat auto ovat erittäin hyviä. Valinnan perusteena korostuukin entistä enemmän se, mille auto tuntuu. Joillekin se phiilis on tärkeämpi kuin toisille - itselleni olisi ollut kovin vaikeaa valita vaikkapa Nissan Primera tai Toyota Avensis niiden lukuisista hyvistä ominaisuuksista huolimatta.

      
  • Vaan eikö ole kuitenkin niinkin että käytännöllisesti kaikki nykyään tarjolla olevat auto ovat erittäin hyviä.


    juuri näin, lähes kaikki autot ovat nykypäivänä luokiteltava hyviksi. Nämä sivuseikat (ulkonäk&#246:wink: voivat tulla joidenkin osalta merkittäviksi tekijöiksi.

      
  • Perusautoilija:

    andertz:

    Henkiläkohtaisesti olen sitä mieltä että autovalinta ei saisi kaatua johonkin kojelaudan ulkonäköön, koska tällöin päähuomio kääntyy pois tärkeistä asioista.


    Mielestäni kojelaudan lookki on erittäin tärkeä asia, koska epämiellyttävä yleisilme kuormittaa yhtä tärkeimmistä pää-aisteistamme käytännössä koko ajan kun ajamme autoa. Harmoninen ympäristö tekee mielenkin harmoniseksi... :xmas:




    Minä katselen tuulilasista ulos eteenpäin ja välillä vilkaisen peilejä ajaessani, siis kuka tuijottaa ajaessaan kojelautaa, saati ulkopuolta? :innocent:

    Kait nykyään entinen (=kuollut) kuski? :xmas:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit