En jaksa kaivaa tietoja netistä, joten rohkenen kysyä täällä. Millä aikataululla uutukainen tulee? Tuleeko heti myös farkku? Ja onko joku jo päässyt autoa testaamaan?
Kovin näyttää kuvissa ja kuulostaa lehtimiesten arvioissa kiinnostavalta autolta. Tilaakin taitaa olla ihan mukavasti.
Onkohan tuohon tulossa 2.2Hdi bi-turboa? Automaattina?
Citroën C5 Sedanin toimitukset alkavat kesäkuussa ja Tourerien heinäkuussa. Hinnat alkavat bensiinimoottorilla 25 600 eurosta ja dieselinä 26 900 eurosta. Farmarin eli Tourerin lisähinta on kaikissa moottori- ja varustevaihtoehdoissa 1500 euroa. http://fi.worldcarfans.com/9080318.001/citron-c5-tietopaketti
Itse toivon että myös C5 Airscape tulisi tuotantoon, on nimittäin todella hyvän näköinen kulkine!
http://www.zercustoms.com/photos/Citroen-C5-Airscape/Citroen-C5-Airscape-2.jpg.html
Kiitti infosta! Kyllähän tuommosella Airscapella ajelis!
Ei näyttäis olevan 170hv dieslin kaveriksi automaattia. Ainakaan heti alkuun. Jos toimitukset alkaa kesäkuulla, niin luulis koeajo mallien pikkuljaa lkavan lipua liikkeisiin. Täytyy käydä joutessaan paikalliselta kyselemässä.
Bensiinimoottorit ovat vanhanaikaisia ja 2 -litraiseen saa automaatinkin 4-vaihteisena.
Isoimpaan 3 -litraiseen saa 6 vaihteisen automaatin samoin kuin dieselmallien 136- ja 204 hevosvoimaisiin.
Lisätietoja:
Tekniikka:
http://www.c5.citroen.com/medias/fi/57213_2008-03-14_Uusi_C5_tekniset_tiedot_ja_varusteluettelo_ennakkotiedot_308.pdf
Hinnat:
http://www.c5.citroen.com/medias/fi/55326_2008-03-14_C5_ennakkohinnat.pdf
Uuden C5:n tietopaketti on levinnyt nettisivuille.
Ainakin kahdesta löytyy tietovirhe (Tuulilasi/Autokanta), siellä mainitaan seuraavasti: "Kori on kasvanut kahdeksan senttiä pituutta ja reilut kolme senttiä leveyttä, mutta se on aikaisempaa reilut kaksi senttiä matalampi", kun oikea tieto on kahdeksan senttiä leveyttä ja kolme senttiä pituutta.
Katso juttu vaikkapa täältä:
http://www.autokanta.com/autopokkari/uutiset.php?subaction=showfull&id=1205845237&archive=&start_from=&ucat=7&
Noissa mitoissakin olisi paljon hyödyllisempää kertoa suoraan, että paljonko SISÄmitat ovat kasvaneet. Ulkomittojen kasvu selittyy aina yleensä jollain suuremmillla puskureilla tai leveämmillä pokkausilla (kts. Volvo), mutta mm. sisätilan leveys on paljon mielenkiintoisempaa.
Taksikuskit sanovat että Citroen/Peugeot ovat aika "herkkijä"sähkövikoihin,en tiedä onko sama ongelma uudessa mallissa.
Itse ainakin vierastan Ranskalaisia enkä osta niitä kuin Grilliltä.
Näköjään oikeanlaisella linssillä kamerassa, oikealla kuvakulmalla, oikealla määrällä kiiltovahaa, erikoisvarusteluilla ja kuvankäsittelyllä saadaan Citroenkin näyttämään suht hyvältä.
Aeronautti:
2.2 Hdi tulee, muttei käsittääkseni automaattina. 2.7 Hdi:tä saa vain automaattina, jossa on nykyaikaisesti 6-pykälää. En muuten ikinä ole perinteisessä perhekipossa nähnyt noin isoa dieseliä kuin tuo 2.7 bi-turbo.
Itse olen sitä mieltä, että tuo ainakin näyttää aiva tolkuttoman hyvältä. Myöskin ensimmäiset koeajot ovat olleet aika positiivisia.
Kyllä omaa silmää ainakin miellyttää nämä uudet sitikat. C4 ja C6 ovat jo luokkiensa näteimmät. Ja nyt vielä tämä uusi C5. Varsinkin faceliftattu Xsara oli todella ruma ja niin oli edellinenkin C5 ainakin ennen faceliftiä.
Ammattilainen:
Vertasin edellisen ja uuden mallin sisämittoja, kasvua sisämitan leveydessä on sekä edessä että takana 7 cm (edessä 1524/takana 1495mm).
Sitikoista en ole koskaan juuri perustanut, mutta tämä uusi C5 vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta tulokkaalta, jonka voisi käydä koeajamassakin jopa.
Jos jotakuta kiinnostaa uusi C5 syvällisemmin ja ymmärtää lontoontekstiä (kuviahan ymmärtää aina), voi käyttöohjetta lukea seuraavasta linkistä:
http://www.citroenc5.co.uk/pdf/C5_Owners_Handbook.pdf