Mistä johtuu se että Tekniikan Maailman keskustelupalstan taso on aivan surkea ?

58 kommenttia
2»
  • A-utoilija:



    ei täällä vaihdeta kokemuksia autoista, joten ei tätä palstaa oikein voi pitää minään tietolähteenä tai että täällä voisi kysyä esim. uuden auton valinnasta neuvoja tai vinkkejä tai yleensäkään neuvoja mistään autoiluun liittyvistä asioista.


    -niin no, täällä tuntuu kaikki olevan tukevasti omissa ''sen hetken automerkkinsä'' bunkkereissaan, eikä monella ole edes kummoisia kokemuksia joita postata tänne, monet eivät edes kerro autojaan tai muutakaan autoilutaustaansa.

    Sen sijaan näitä vertailuja tulee joka hevonv***n tuutista, ja nehän täällä on niitä sapeleja joita kalistellaan.

    Oikeastaa minua huvittaa, näistä testeillä vaahtoajista tulee mieleen, että tarviiko olla edes ajokorttia, saati mitään kosketuspintaa autoiluun, kun kaiken voi näköjään hoitaa vain selaamalla nettiä, ja keräämällä todisteita milloin mistäkin lähteestä.

    Tästä tulee mieleeni tapaukset joissa puhutaan että automyyjänkään ei tarvitse tietää autoista YHTÄÄN mitään
    -kunhan osaa hyvin myydä niitä. Tai että papin ei tarvitse oikeasti uskoa, kunhan hoitaa tehtävänsä hyvin.

    Itse luen TODELLA mielenkiinnolla toisten keskustelijoiden omia kokemuksia ja tarinoita eri autoista, ( silloin harvoin kun niitä on ) ne ovat paljon mielenkiintoisempia kuin jotkut panikointi vertailut joissa on monesti ihan tyhmät mallit toistensa vastineina ja painotukset on myöskin mitä ovat.


    Myöskin palstan Volvo-viha on silmiin pistävää ja tietyt tyypit oikein hakemalla hakee Volvo-vastaisia otsikoita varsinkin eräästä ruotsin saksalaisten autojen sponsorilehdestä, jonka julkaisun puolueellisuutta ei voi kukaan olla huomaamatta.


    -pitää paikkansa, mutta volvoporukka myös suorastaan kerjää tätä, koska yrittää aina syöttää tätä pajunköyttä, eli että volvo olisi näiden huippupremiumien tasolla ( erittäin kyseenalaista, jakaa mielipiteet kahtia ), ja että volvo toisaalta olisi valovuosien edellä tätä seuraavaa ryhmää ( mikä se lieneekin, suberbit, Mondeot jne ).

    Tottakai silloin on selvä että näiden huippupremiumien kannattajia alkaa ärsyttämään, samoin tuon toisen luokan jotka eivät allekirjoita tuota volvon paremmuutta.

    Eli turha ihmetellä, ja saa täällä muutkin merkit huutia, esimerkiksi mersu saa paljon iskuja vyön alle.

    Hauskaa on huomata että täällä ei ole mitään mersumies laumaa todistelemassa ja vakuuttelemassa, kertoo mielestäni siitä että siihen ei ole tarvetta :xmas:
      
  • andertz:

    Skoda tosin taitaa tuottaa parhaat autot, mutta ei Skoda kai silti ole premium.

    Jätkähän on saatana ihan kaheli, eihän joku Ford taikka Skoda ole lähelläkään Volvon tasoa, taikka joku Subaru. Mistä helvetistä näitä idiootteja sikiää ?




    Täältä ainakin yksi. En ymmärrä, että jos Skoda tuottaa parhaat autot, miten se ei voi olla lähelläkään Volvon tasoa? Andertz tarkoitti kai tuossa, että Volvo on Fordia, Skodaa tai Subarua parempi.



    Itse en osaa tarvetta ja arvostuksia määrittelemättä sanoa, mikä merkki tuottaa parhaat autot. Mutta jostainhan tällaisiakin idiootteja sikiää, jotka ei autoista mitään ymmärrä ja joiden siksi ei pitäisi niistä keskustella.

      
  • petos:



    Itse luen TODELLA mielenkiinnolla toisten keskustelijoiden omia kokemuksia ja tarinoita eri autoista, ( silloin harvoin kun niitä on ) ne ovat paljon mielenkiintoisempia kuin jotkut panikointi vertailut joissa on monesti ihan tyhmät mallit toistensa vastineina ja painotukset on myöskin mitä ovat.




    Mikä tekee omista kokemuksista testejä merkityksellisempiä?



    Testien painotukset voi korjata, testimenestys ei merkkaa mitään varsinkaan jos vertailtavana on "väärät" kilpailijat.



    Tulee ensimmäisenä mieleen eräskin samanlaisella autolla kuin minä aikoinaan (90-luvun Sunny) ajaneen kommentit autosta. Lapin mies sanoi, että lämmityslaite on hyvä, vaikka itse etelässä asuvana pidin laitetta aika huonona. Minulla oli vertailukohtana 80-luvun Bluebird, kaverilla todennäköisesti joku kupla tai vastaavan tasoinen auto.

      
  • Herbert



    Se Skoda tuottaa siihen hintaan parhaimmat autot, mutta se ei kuitenkaan ole premium. Etkö ole lukenut premium-omistajien omakohtaisia kokemuksia autoistaan ?

      
  • Herbert:



    Mikä tekee omista kokemuksista testejä merkityksellisempiä?


    -ei ehkä merkityksellisempiä, mutta minusta omat kommentit ovat mielenkiintoisempia kuulla, koska en luota testien reiluuteen ja siihen etteikö niissä vedettäisi johonkin suuntaan syystä tai toisesta.



    Testien painotukset voi korjata, testimenestys ei merkkaa mitään varsinkaan jos vertailtavana on "väärät" kilpailijat.

    -juu, ehkä näin, mutta kovasti tuntuu merkkaavan. Loppujärjestys tuntuu olevan ainoa millä on merkitystä.
    Harvoja kiinnostaa sitten miettiä pidemmälle mistä ne pisteet sitten koostui sille voittajalle, tai missä se jumbo hävisi ne pisteen jotta jäi jumboksi.

      
  • andertz:


    Se Skoda tuottaa siihen hintaan parhaimmat autot, mutta se ei kuitenkaan ole premium. Etkö ole lukenut premium-omistajien omakohtaisia kokemuksia autoistaan ?




    En tiedä, miten premium-omistajien mielipiteet liittyvät Skodan hyvyyteen.



    Taitaa siis muilla kuin Skodalla (saman hintaisista puhuttaessa) ajavat olla tyhmiä, kun ovat valinneet muun kuin parhaimman eli Skodan. Voi meitä idiootteja.

      
  • petos:

    -ei ehkä merkityksellisempiä, mutta minusta omat kommentit ovat mielenkiintoisempia kuulla, koska en luota testien reiluuteen ja siihen etteikö niissä vedettäisi johonkin suuntaan syystä tai toisesta.




    Minä ole ollut havaitsevinani, ettei oman automerkin edutajat sen puolueettomampia ole kuin testit.



    "Harvoja kiinnostaa sitten miettiä pidemmälle mistä ne pisteet sitten koostui sille voittajalle, tai missä se jumbo hävisi ne pisteen jotta jäi jumboksi."



    Jos naapuri on sitä mieltä, että ajan testijumbolla eli huonolla, ei se liikuta minua tipan tippaa.

      
  • Monesti unohtuu se, että testejäkin tekevät vain ihmiset. Tietenkin on mitattavia suureita, mutta kun mennään antamaan pisteitä vaikka ajettavuudesta, niin missä on se raja jolloin toiselle annetaan vaikka 8 ja toiselle 9.



    Muutenkin pitäisi muistaa että testivoittaja on tietty kompromissi. Itselläni on ainakin vahva epäilys että Ferrari ei olisi kovin hyvin pärjännyt viimeisimmässä talvivertailussa.

      
  • Herbert:



    Minä ole ollut havaitsevinani, ettei oman automerkin edutajat sen puolueettomampia ole kuin testit.


    -tiedän mitä tarkoitat, mutta silti niitä on minusta mielenkiintoista lukea, varsinkin jos kirjoittaja on esim. juuri hankkinut auton, eikä ole joku paatunut merkkihullu, jolla on ollut tyyliin 15 volvoa putkeen ja muita ei ole kokeiltukkaan.

    Tai jos kirjoittajalla on pari kolme auto perheessä, ja vertailee niitä sitten asiallisesti.

    Siitä olen kuitenkin täysin vakuuttunut, että testeillä ja lehdillä on omat motiivinsa, ja tarkoitusperät, jotka sitten muokkaavat myös niitä testituloksia, piste sieltä, toinen täältä, ja silleen se loppujärjestys muovaantuu....

    Jos joku todella uskoo että autolehtiä tekevät ihmiset on jotain puolueettomia ja tunteettomia, ja vain raportoivat ''totuuden'', niin siinähän uskoo, mitäs minä siihen purnaamaan :wave:
      
  • Petos



    Tai jos yrittää istuttaa omaa kapeaa autonäkemystään muihin ?



    Ei siinä mitään pahaa sinällään ole.



    Olisi myös syytä muistaa että kehittyneissä automaissa perheillä voi olla useita autoja, vaikka premium plus joku Subarun tyylinen auto. Suomessa kaikki on lyöty yhden kortin varaan.



    Mun käsitykset autoista perustuvat eri merkkeihin. Ford, Volvo, MB, VW.



    En siis ole merkkiuskollinen.



    Petos ei ole hirveästi kommentoinut nimimerkki Andrean toimintaa, ja mitä näitä muita kateellsia on olemassa.



    Andrean kaltaisten pulma on seuraava. Koska Bemarit, Mersut ja Audit ovat kokonaan ulottumattomissa, joudutaan se aggressio kohdistamaan johonkin. Onko muuta selitysteoriaa olemassa ?



      
  • Varmaan tämänkin keskustelufoorumin taso on ihan riittävän korkea asiaan nähden; autohan on vain väline siirtyä paikasta A paikkaan B! Siis tosiasiassa! Huvittavaa on myös tuo usko saksalaisiin alan lehtiin! Kautta aikain ne on todettu saksalaisen autoteollisuuden parhaiksi markkinoijiksi! Monet ns. asialliset keskustelijat taas näyttää uskovan niihin kuin Raamattuun! Tiedätte varmaan mikä on hyvää jos miljoona kärpästä sitä rakastaa; tämä noin kärjistettynä! Kannattaa ostaa sitä mitä naapuri kadehtii jne.

      
  • andertz:

    Mutta onhan se auto joillekuille harrastuksenluontoinen asia, sen takiahan BMW ja Subaru-porukka ovat niin kiintyneitä autohinsa.

    Ja jos premiumista puhutaan, niin premium ei aina merkitse testivoittoa. Esimerkiksi tämä Andrea linkitti tätä AMS;in testiä ymmärtämättä mitä edes linkitti. Tuossa testissa C-Mersu olisi hävinnyt kirkkasti vaikka onkin premium.

    Jos minulle tarjottaisiin Skodaa, Mondeota taikka Volvo S80:ta, niin tottakai ottaisin Volvon, koska ne on niin paljon kalliimpi ja siitä puuttuu tuo halvempien autojen tietty rimpulamaisuus ja se että kustannuksissa on säästetty. Ei kai nyt kukaan olisi niin hölmö, että ottaisi Skodan taikka Fordin Volvon sijaan, koska Volvo on paljon paremmin tehty auto kuin joku Skoda/Ford/Volkkari. Ja onhan se paljon kalliimpikin.

    En ymmärrä mitä ihmeen porukkaa nämä Volvo-vihaajat oikein ovat, koska menemällä auton viereen näkee perssilmälläkin ettei Volvoa vaivaa sama rimpulamaisuus kuin Skodaa/Volkkaria/Fordia. Premiumin erottaa juuri tästä, se on Volvojen/Bemareiden/Mersujen/Audien ero taviksiin nähden.

    En ymmärrä myöskään näitä Andrea postauksia. Jos tätä jannua harmittaa että joku ajelee kalliilla Volvolla, niin menisi ostamaan sen Bemarin tai Mersun. Testissä Mersu voi hävitä vaikka Skodalle, mutta Mersu on silti premium. Skoda tosin taitaa tuottaa parhaat autot, mutta ei Skoda kai silti ole premium.

    Jätkähän on saatana ihan kaheli, eihän joku Ford taikka Skoda ole lähelläkään Volvon tasoa, taikka joku Subaru. Mistä helvetistä näitä idiootteja sikiää ?

    Volvo voi hävitä Skodalle testissä, mutta Volvo on sen verran paremmin tehty ja jämäkämpi auto kuin joku Skoda, että Volvo on tällä perusteella aito premium.

    Jos joku väittää toista, niin laittakoon vaikka Skodan ja Volvon vierekkäin, ja tulkoon selostamaan johtopäätöksensä allekirjoittaneelle.

    Skodat ja vastaavat ovat tavallaan siis vähän rimpuloita Volvoon verrattuna, ja niistä puuttuu se aito premiumin tuntu.

    Onko joku muuten verrannut BMW 5-sarjan Touringia ja Volvo V70-autoa vierekkäin, onko näkyvissä suuria eroja tuon rimpulamaisuuden puute-tekijän suhteen, tä ?

    Eri asia on se että Volvoissa saattaa olla joitakuita rasittavia ominasuuksia, mutta se on kokonaan toinen juttu, joka ei liity premium-keskusteluun.

    Myös on näitä kaiken maailman turbo-diisseleitä räpättämässä jostakin aukosta sisustuksessa, vaikka jätkä on ihan hyvin tietoinen siitä että po. autoa Volvo XC 60 ihan konkreettisesti ostetaan Suomessa. Menisi ostamaan sen Audinsa ja olisi hiljaa.

    Toinen neropatti on tämä individual, samoilla perusteilla mitä joku individual esittää, niin voisin alkaa leikkiä jotakin hemmetin auto-asiantuntijaa, ja lyttäisin joka ikisen auton sekä sisustuksen että ulkoisen muotoilun osalta. Samoilla perusteilla voisin leikkiä asiantuntijaa ja sanoa vaikka että BMW:n sisusta on kuin 1980-luvulta.




    Kyllähän Volvoissa on sen verran usein kalliita vikoja alustassa että Skoda pieksee sen laadun suhteen mennen tullen. Hmmm... Premium-Beer!

      
  • asl2:

    Mistä se Subarun 300 prosenttia tulee ? AKE: tilaston mukaan Subarujen markkinaosuus 1-11/08 rekisteröidyistä henkilöautoista oli 2,3 % jossa kasvua edelliseen vuoteen 25,4 % ?




    Myynnin kasvu ja markkinaosuus ovat eri asioita.



      
  • Nasse:

    Varmaan tämänkin keskustelufoorumin taso on ihan riittävän korkea asiaan nähden; autohan on vain väline siirtyä paikasta A paikkaan B! Siis tosiasiassa!




    Miten voit sanoa noin? Mistä tiedät, mitä auto minulle tai naapurilleni merkitsee?



    Pari vihjettä muustakin merkityksestä kuin siirtymisestä paikasta toiseen:



    http://www.mobilisti.fi/

    http://www.gti.fi/



    Itse en noista edusta kumpaakaan, mutta monet edustavat. Välimuotojakin on.

      
  • andertz:



    Petos ei ole hirveästi kommentoinut nimimerkki Andrean toimintaa, ja mitä näitä muita kateellsia on olemassa.


    -en tiedä keitä tarkoitat muilla ''kateellisilla''.

    Andrean juttuihin ( volvon syöksykierteen raportoiminen ja sillä herkuttelu ) minulla ei ole hirveasti ollut kommentoitavaa.
      
  • Nasse:



    autohan on vain väline siirtyä paikasta A paikkaan B! Siis tosiasiassa!






    -noniin siinäpä se taas tulikin.



    Kyllä autot on todella iso osa elämää monellakin, monet istuu tunteja päivässä autossaan, jotkut harrastaa autojen parissa puuhailua ja ajoa yms, eli jos itselle autot on vain välttämätön paha, niin ei sitä kannatta täällä julistaa jonain kaikkien kohdalla olevana tilana :confused:



      
  • Puukko on veistämistä varten, haulikko metsästämistä varten ja auto ajamista varten! Mielestäni jos näillä asioilla aletaan harrastaa muuta, niin onko se jotenkin kieroutunutta?

      
  • Nasse:

    Mielestäni jos näillä asioilla aletaan harrastaa muuta, niin onko se jotenkin kieroutunutta?






    -mitä tuo ''muuta'' tarkoittaa? jotain premium juttuja yms?

      
  • Kaikkiin kolmeen voidaan ainakin suhtautua positiivisen tunneperäisesti!

      
  • Suurimmalle osalle auto on liikkumista varten? :warning:

    On myös alan harrastajia, "tuunaajia", sekä entisöijiä ja rata-ajosta pitäviä, siis suotakoon kaikille oma mieltymys/harrastus ja ajellaan kaikki millä haluamme? :hug:

      
  • Ei minullakaan ketään vastaan, vaan pelkästään ahtaita asenteita! Jos en hirveästi itse ymmärrä auton rakastajia, niin en myöskään autoilun vastustajiakaan! Auton rakastajilla en tarkoita niitä, jotka ihailee hyvin tehtyjä autoja. Mielestäni sellaisia ei löydä vielä ns. premiumluokasta! Ei hyviä puukkoja ja haulikoitakaan sentään koneilla tehdä, vaikka Morallakin vuolee ja Valmetilla ampuu!

      
  • Suomalaisilla keskustelupalstoilla tuntuu yleisestikin olevan tavallista, että keskustelu menee helposti henkilökohtaiselle tasolle. Eikö voitaisi keskustella asioista menemättä henkilökohtaisuuksiin ja aloittamatta sotaa siitä, kenen mielipide on paras? Asiallinen keskustelija on valmis muuttamaan mielipidettään, jos riittävän hyviä vasta-argumentteja esitetään. Asiallisessa keskustelussa ovat vastakkain mielipiteet eivätkä ihmiset.



    Sattuneesta syystä olen viime aikoina hieman seurannut benzworld.orgin keskustelua erityisesti tietyn MB:n mallisarjan osalta. Miettikääpä, millainen sota olisi suomalaisella tietyn automallin "fanipalstalla" tullut, jos joku kysyy, kumpi on parempi, kyseinen "fanitettu" malli vai jokin toinen malli?



    Täällä sen sijaan analysoidaan hyvin asiallisesti MB B170:n ja BMW 320:n hyviä ja huonoja puolia, haukkumatta kenenkään valintoja:

    http://www.benzworld.org/forums/w245-b-class/1395202-b170-320i.html



    Tai toinen, joka vaihtoi C-Mersuun ja lähti toiselle palstalle:

    http://www.benzworld.org/forums/w245-b-class/1407323-can-bs-migrate.html

    Asiallisia "good luck" -toivotuksia eikä mitään syytevyöryä tyyliin "mitä menit idiootti tekemään".



    En oikein haluaisi uskoa, että suomalaiset ovat sen riidanhaluisempia ja pikkusieluisempia kuin jenkit, britit ja kanadalaiset (joita benzworld.orgissa enimmäkseen taitaa olla).

      
  • Olen Claudiuksen kanssa samoilla linjoilla, mutta merkkikohtaiset sivustot tuntuisivat olevan järkevämpiä myös Suomessa. Näillä sivuilla oman merkin vioista voi avoimesti puhua, ja myös tuollaiset "farewell" viestit ovat tyypillisiä, ilman sen kummempaa katkeruutta



    Tälläkin palstalla "volvon uudet dieselit" edes yöllä jätettyyn viestiin ei mennyt kuin pari tuntia ja jo oli dissausviesti valmis sen sijaan, että olisi tullut "hieno homma" tyylisiä kommentteja.



    Tuntuisi että tällaisella yleisellä sivustolla merkkikateus/viha on niin syvällä, että rapaa on lapioitava. :frowning:

      
  • Bugracer:



    Olen Claudiuksen kanssa samoilla linjoilla, mutta merkkikohtaiset sivustot tuntuisivat olevan järkevämpiä myös Suomessa. Näillä sivuilla oman merkin vioista voi avoimesti puhua, ja myös tuollaiset "farewell" viestit ovat tyypillisiä, ilman sen kummempaa katkeruutta


    Tuntuisi että tällaisella yleisellä sivustolla merkkikateus/viha on niin syvällä, että rapaa on lapioitava. :frowning:






    -ehkä, mutta minua ei nappaa yhtään myöskään tämän hetkisten omien merkkieni suomalaiset forumit, siellä on meininki pelkkää oman merkin tyytyväisyydellä leijumista, ja jotenkin lapsellista. Täällä kun joskus sattuu hyvä keskustelu jonkun ''vihollismerkin'' omistajan kanssa, niin se on paljon palkitsevampaa, kuin joukolla vaan kilpaa ylistäessä omaa merkkiä oman merkin palstalla.



    Siis silloin harvoin jos täällä voi keskustella asiallisesti jonkun kanssa jolla on eriävät mielipiteet.

      
  • petos:

    -ehkä, mutta minua ei nappaa yhtään myöskään tämän hetkisten omien merkkieni suomalaiset forumit, siellä on meininki pelkkää oman merkin tyytyväisyydellä leijumista, ja jotenkin lapsellista. Täällä kun joskus sattuu hyvä keskustelu jonkun ''vihollismerkin'' omistajan kanssa, niin se on paljon palkitsevampaa, kuin joukolla vaan kilpaa ylistäessä omaa merkkiä oman merkin palstalla.

    Siis silloin harvoin jos täällä voi keskustella asiallisesti jonkun kanssa jolla on eriävät mielipiteet.




    Minun merkkikohtaisilla sivuilla tutkailu on rajoittunut pariin merkkiin, joten en voi sen enempää yleistää. Kuitenkin esim Saabin sivustoilla on paljon kaikkea muuta kuin hehkutusta. Löytyy tyyppivikaa, ongelmanratkontaa, suoraa kiroilua automerkin vikoja/ominaisuuksia kohtaan jne. Huomattavasti kriittisempää porukkaa omaa merkkiään kohtaan kuin täällä.



    Olen myös samaa mieltä siinä että potentiaalisesti keskustelu tällaisella palstalla olisi paljon hedelmällisempää, mutta valitettavan usein ainakin täällä palstalla keskitytään lähes täysin johonkin löydettyyn "vikaan" kuten automerkin litran kulutuslisään, ainoaan oikeaan tapaan arvostaa vetotapaa, karmittomaan ikkunaan tai huonoon automaattilaatikkoon.



    Tuntuu että omassa merkissä ei ole mitään vikaa, ja jossain jota vihataan niin on vähän kaikki vialla. Ja tämä menee aika tasaisesti joka suuntaan.

      
  • Bugracer:



    Kuitenkin esim Saabin sivustoilla on paljon kaikkea muuta kuin hehkutusta. Löytyy tyyppivikaa, ongelmanratkontaa, suoraa kiroilua automerkin vikoja/ominaisuuksia kohtaan jne. Huomattavasti kriittisempää porukkaa omaa merkkiään kohtaan kuin täällä.


    -on toki noita elementtejä subarun ja mitsun palstallakin, mutta sen verran kaikkea ''lapsetusta'', että en niitä viitsi käyttää.



    Olen myös samaa mieltä siinä että potentiaalisesti keskustelu tällaisella palstalla olisi paljon hedelmällisempää, mutta valitettavan usein ainakin täällä palstalla keskitytään lähes täysin johonkin löydettyyn "vikaan" kuten automerkin litran kulutuslisään, ainoaan oikeaan tapaan arvostaa vetotapaa, karmittomaan ikkunaan tai huonoon automaattilaatikkoon.


    -juuri näinhän se menee. Välillä ''löydetään'' joku arveluttava testitulos , tai jotain muuta ikävää, ja koko auto on sitten ihan shakkimatti, ''ei tee mitään''.

    Kyllähän yksittäiset miinukset ja plussat pitää aikuisen ihmisen osata suodattaa yhteispaketiksi jota sitten asiallisesti ruotia, eikä lapsellisesti ottaa jotain yksittäistä asiaa elämää suuremmaksi miinukseksi, jos autossa on vastaavasti muuta hyvää.


    Tuntuu että omassa merkissä ei ole mitään vikaa, ja jossain jota vihataan niin on vähän kaikki vialla. Ja tämä menee aika tasaisesti joka suuntaan.


    -muotoilit tuon tosi hyvin, veit jalat suustani :xmas:

      
  • Hohhoijaa, tätä lapsellisuutta.



    Minkähän takia Ruotsin Automotorsport ei harjoita takaveto-merkkien piilomainontaa, johtuuko ehkä siitä että Ruotsissa on lumiset kelit.



    Kuka uskoo lehteen, jossa sama automerkki voittaa aina johdonmukaisesti, vaikka toiset julkaisut tulevat merkittävästi toisiin lopputuloksiin.



    Hohhoijjaa .. . . . . .

      
  • Jahas. Pari päivää näyttikin jo liian hyvältä mutta sitten palattiin taas vanhalle linjalle. Esim. minkä takia täytyy joka toisen keskustelun liittyä Volvoon? Herättääkö ruotsalainen panssarivaunu teissä niin paljon intohimoja? Toinen asia mikä ihmetyttää, on se miksi täällä ei voida keskustella asiallisesti? Mielipiteitä on jokaisella, mutta turha niitä on aina koittaa todistaa vääriksi. Kaikenlaisten timbuktussa tehtyjen autotestien taakse piiloutuminen on turhaa. Käykää ajamassa niitä autoja ja kommentoikaa sitten. Jos ei ole mitään järkevää asiaa, niin olkaa hiljaa. Välillä tuntuu siltä että näiden aktiivisten "keskustelijoiden" keski-ikä olisi jossain viidentoista huitteilla. Iskä tilaa TM:ää ja jälkikasvu pääsee huutelemaan keskustelupalstalle. Nyt hyvät ihmiset aikuistukaa, ottakaa järki käteen ja miettikää mitä kirjoitatte. Saataisiin tännekkin jotain asiallista keskustelua.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit