Jaguar Ja Land Rover myyty

15 kommenttia

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=10853&sort=false



On tämä riittävä toimenpide Fordille, vai pitääkö vielä myydä tappiollisia merkkejä pois?

Ja miten Jaguaarin ja Land Roverin brändille käy. Jatkaako Tata samalla linjalla kuin tähän asti vai muovaako näistä merkeistä aivan jotain muuta.



  
  • Tuskin Tata omistajana sen parempi tai huonompi on kuin joku pikavoittoja tavoitteleva kasvoton sijoittaja (l. amerikkalainen kukkahattutäti).



    Saattaa jopa olla niin, että Tata aloittaa mallistonsa kehittämisen ja pyrkii länsimarkkinoille vakavasti otettavana valmistajana.

      
  • Seuraavaksi Volvo sitten..

      
  • Tuskinpa mitään muutosta. Mainioina merkkeinä tulevat jagge ja Land Rover pysymäänkin. Varsinkin Jaggen XF vaikuttaa todella kilpailukykyiseltä autolta.

      
  • Tuskinpa tosiaan mitään erityisiä muutoksia tulee, eikä se minun ostopäätökseen vaikuttaisi, omistaako Jaguarin Ford vai Tata.

      
  • Toivottavasti ei mitään kovin radikaalia tule tapahtumaan. Molemmat merkit ovat vakuuttaneet. Uudella Land Roverilla (FL2) jopa itsekin tullut ajettua :grin: Jaguarista nyt ei osaa sanoa muutakuin, että mielikuva autosta vanhana merkkinä on hieno. Mun mielestä Intialainen omistus lyö ainakin alkuun pikku loven juuri imagoon. Siis juuri siksi, että Fordin piti päästä eroon näista kahdesta.

      
  • Land Rover on käsite ja Jaguar on mielikuva (tosin jo melko iäkäs)! Veikkaan, että merkitystä on omistajanvaihdolla, kuten oli edelliselläkin! Lantikka vahvistaa imagoaan ja Jaguar saattaa hävitä näkyviltä, jollei rohkeutta uudella omistajalla piisaa!

      
  • Uusi malli jo tulossa, kunhan ehtii, todellinen jokamiehen jagge :



    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=149061



    Jaguar Nano !!!!



    :lol:

      
  • Ammattilainen:

    Uusi malli jo tulossa, kunhan ehtii, todellinen jokamiehen jagge :

    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=149061

    Jaguar Nano !!!!

    :lol:




    Voi olla, ettei kauan naurata. Kunhan maailmalla päästövähennysvillitys etenee vielä vähän, pitää Jaguarinkin tehdä Nano. Ei ehkä jokamiehen mallina, mutta pieni malli kuitenkin. Porchekin on jo vetämässä oikeuteen päästörajoja ajavia tahoja Englannissa. Onhan se surkeata, jos mallistosta ei löydy myytäväksi kelpaavaa tavaraa.



    Kuka olisi vielä 90-luvulla uskonut Jaguarin esittelevän etuvetoisen farkun, joka pohjautuu Mondeoon? Ja vielä brittiautossa moottorina ranskalainen nelisylinterinen diesel...



    Entä miltä kuulosti ruotsalainen Opelista tehty Cadillac? Entä Imprezasta tehty Saab?



    Tai vielä vähän taaksepäin mentäessä olisi yhtä hullua ollut veikata bemarin keulalle dieseliä. Tai mersusta etuvetoista A-sarjaa.



    Maailma muuttuu. Asenteet sen mukana. Minusta ei olisi ollenkaan tyhmää, jos pikkuautoista tehtäisiin ylellisiä. Renault Clio kokeili 90-luvun alussa jollain Baccara-mallillaan, mutta maailma ei tainnut vielä olla kypsä ajatukseen. Bemari menestyy nyt vähän paremmin 100-sarjallaan, kuten myös Audi A3-sarjallaan. Niillä apuna onkin imago toisin kuin Renaultilla oli. Autojenkaan ei tarvitse olla ylellisiä.



    Miksi hienon auton tarvitsisi olla iso? Voi olla, että kohta ilmapiiri on sellainen, että pieni on kaunista ja iso vain ikävä muisto menneisyydestä.

      
  • Jep maailma muuttuu. Jos joku olisi 70-luvulla ennustanut että 40 vuoden pääztä Intialaiset omistavat Land Roverin ja Jaguaarin sekä kiinalaiset roverin...

      
  • Mielenkiintoiseksi menee. Molemmat merkithän ovat käyttäneet paljon Fordin muiden merkkien tekniikkaa eri malleissaan.Miten jatkossa? Jatkuuko yhteistyö, jos jatkuu miten pitkään ja millä hinnalla? Mitä sellaista Tatalla on antaa merkkien tulevaisuuden turvaamiseksi, jota Fordilla ei ollut?

      
  • Hyvä pointti. Jaggellahan ei juurikaan ole omia koneita paitsi kaksi V8 konetta. Kaikki muu on lainatavaraa Fordilta.

      
  • andertz:

    Tuosta menevä sportti ilmastomuutoksen torjuntaan.

    http://www.automotorsport.se/bigpix/2008/BMW_City_big.jpg




    Alfa Mi.To ajanee saman asian.



      
  • simppa:

    Hyvä pointti. Jaggellahan ei juurikaan ole omia koneita paitsi kaksi V8 konetta. Kaikki muu on lainatavaraa Fordilta.




    Ja eivätkö nämäkin koneet ole tehty LINCOLN 3.9L V8 pohjalta. Mm. öljysuodatin ym. osat käy keskenään.

      
  • simppa:

    andertz:
    Tuosta menevä sportti ilmastomuutoksen torjuntaan.

    http://www.automotorsport.se/bigpix/2008/BMW_City_big.jpg


    Alfa Mi.To ajanee saman asian.




    tai tästä



    http://fi.worldcarfans.com/9080327.001/tuoko-bmw-isettan-takaisin

      
  • Japanilaisilla valmistajilla olisi noita kaupunkiautoja saari pullollaan. Ei muuta kun ratti oikealle puolelle, eli vasemmalle, ja laivalasti autoja tänne.



    Ihme, etteivät niitä vielä yritä myydä meille.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit