.

13 kommenttia
  • Toyota on Toyota eli ihan ok perheauto ja laatuvaikutelma sisätiloissakin on sellaista tuon luokan parempaa keskitasoa eli sellaista mitä sopii Toyotalta odottaa. Mikään ei varsinaisesti ärsytä eikä mikään varsinaisesti herätä ihastusta tai omistamisen halua. Tekniikkakin Toyotassa perinteisesti yleensä toimii kuin entisen ajan junan vessa. Eteenpäin on tosiaan menty selvästi sisätilojen suhteen, kuten noista kuvista voi päätellä.

    http://www.km77.com/00/toyota/avensis/2009/g03.asp



    Ulkonäkökin on selvästi mennyt parempaan suuntaan, mutta miksi kaikissa sedanin kuvissa on harmaa väri? Muutenkin Toyota on hieman harmaana ja värittömänö pidetty auto, niin onkohan noissa kuvissa jotain tarkoituksellista ironiaa?

    http://www.km77.com/00/toyota/avensis/2009/g01.asp



    Farmari on huomattavasti paremman näköinen kuin sedan ja tuolla on sentään esillä muutakin väriä kuin "Toyotanharmaata" Tuo tumman sininen, jossa on tummennetut takalasit on jo aika hyvännäköinen auto eli pitkästä aikaa ensimmäisiä hieman persoonallisempia Toyotoja.

    http://www.km77.com/00/toyota/avensis/2009/g02.asp

      
  • Farkku on äkkiseltään katsottuna Insignia farmarin kanssa samalta suunnittelijalta takaosastaan varsinkin. Kattospoileri erottaa.

      
  • Aika moni auto näyttää kuvissa erittäin laadukkaalta. Vasta kun pääsee ajamaan ja hypistelemään, selviää se todellinen laatu.



    Kuvien perusteella ihan hienon näköinen auto. Ja ei tosiaan mikään mahdottomuus vaikka "premiumia" saataiskin tarjolle. Kyllä se tuossa hintaluokassa on mahdollista jos vaan halutaan (painotetaan sisustusmateriaalien valintaa ja designia).



    Ulkonäkö on juuri niin keskinkertaista kuin vain toyota osaa. Sama miltä kantilta katsoo niin omaperäisyyttä tuosta ei löydy, ei edes suurennuslasilla. Oikeastaan jokainen hieno design elementti on toisilta kopioitu. Vaikka mikäs siinä, sallittuahan se on. Ja kaupaksi menee kuin kuumille kiville.

      
  • Hesari:

    Bensiinimoottoreiden kulutus on laskenut 10-26 prosenttia ja dieselmoottoreidenkin kymmenen prosenttia.




    Tuo kuulostaa hyvältä. Toyotan kulutus on ollut aina luokkansa kärkeä ja nimenomaan käytännössä ajettu kulutus. Ilmoitetuissa lukemissa ei ihan terävintä kärkeä. Lähipiiristä löytyy parit Avensikset (1.8 ja 2.0) joissa kulutus on erittäin hienosti suhteessa suorituskykyyn.

      
  • Ja kun Insignia tuolla mainittiin, niin ensimmäiset koe istumiset tuli käytyä. Ja kyllä on laadukkaan oloista. Oma Saabi tuntui Insigniassa istuskelun jäljiltä aika ämpäri-muovi kötökseltä. Penkit (mustat nahkat esittelyautossa) oli aivan loistavat mun per*eelle ja säätövaraa riittävästi.

      
  • Juu, ei toyotan laadussa varmaan ole mitään valittamista, vaikkeivat yhä edelleenkään uskalla myöntää km-vapaata takuuta kahdelle vuodelle ammattikäyttöön.... :lol:



    Dieselautomaatti varmasti silti tuo paljon uusia anjoviksia tolpalle, sääli etteivät kehittäneet tuota portaatonta automaattia myös dieseliin. No, eihän sitä kaikkea voi saada... Mutta kuten on aiemminkin keskusteltu, niin vaikka se kuinka olisi laadullisesti/toiminnallisesti jopa parempi kuin ns. premium-autot, niin ei sitä siihen ryhmään tulla laskemaan, ei nyt eikä ikinä.... toyotalla on siihen tarjolla ihan oma merkkinsä, lexus.

      
  • Kun koeajossa todetaan tuulensuhinat ja rengasmelut kuuluvat auton sisään,ei voi puhua "hyvästä"autosta.Sen verran annan plussaa,kun tehot nousee ja kulutus laskee se on hyvä asia "teoriassa".

    Usein Toyota valehtelee suoritusarvot jonka testit ovat todenneet.Tuttava käytti 177 hv diesel avensiksen "penkissä"tehoja löytyi alta 170 hv,eli tämäkö on Toyotan linja.

    BMW kun ilmoittaa suorituskykyä usein ne testissä alitetaan.En aja nyt BMW:llä vaikka niitä on ollut 3 kpl.Tämä on yksi syy miksi en laita Toyotaa ja lisäksi huonot ajo-ominaisuudet uraisilla teillä.

      
  • BMW kun ilmoittaa suorituskykyä usein ne testissä alitetaan.




    Minä kyllä veikkaan että seuraavan TM:n dieselvertailussa BMW:n kulutus ja kiihtyvyys ovat kaikkein kauimpana ilmoitetuista arvoista.

      
  • rs2300 jatkaa näemmä herjan heittoa. Ensinnäkään yhden yksilön perusteella ei voi tehdä johtopäätöksiä auton tehoista. Oliko tuo tuttavasi auto esim. 200tkm ajettu ja täysin huollettu? Autolehtien testeissä Toyota yleensä ylittää luvatut arvot reilusti esim. 1,6 110hv oli taannoin yli 10hv tehokkaampi. Toisekseen uraisilla teillä ei mikään auto ole parhaimmillaan - ei varmaan uusi Avensiskaan, jota olet kaiketi jo ajanut Suomessa? ...toisessa keskustelussa perustelet Toyotan ajettavuutta huonoksi, koska Hiace hävisi vertailun (joka by the way on toki jo yli 10v vanha malli ja ainoastaan laadussa ylivertainen). Edelleen Toyotat ovat aivan kelpo ajettavia - ainakin henkilöautopuolella. Lisäksi arvostus, jälleenmyyntiarvo, mukavuus, meluttomuus, kestävyys, turvallisuus tulevat kuin kaupantekijäisinä. Hyvä auto tämä uusikin varmasti on kaikin puolin, mutta persoonallisuushan katoaa viimeistään myyntitilastojen top10:ssä. Ja jos persoonallisuutta kaipaa niin on otettava kait uusi Ferrari tai Lada. Ja jos haluaa radalle huippu ajettavuuden niin tuo ensimmäinen on kärjessä ja luultavasti pahalla mökkitiellä jälkimmäinen kuuluu kärkipäähän. Eli vaihdappa sinä Bemukki Larssonniin, niin varmasti imagokin kohenee :smile:

      
  • Sisältä aika lailla Mazda6:n tyylinen, ulkoinen olemus Mazdassa on selvästi vetävämmän näköinen. Näköjään ne eivät osaa tehdä Avensikseen nättiä keulaa, suorastaan rumahan tuo on. Keulasta tulee mieleen lähinnä Dodge tai Saabillac. Perä on farmarissa jotenkin edellisen sukupolven Mazda6:n oloinen - aika mitäänsanomaton.



    Muodon perusteella voisi päätellä Mazdan farmarin olevan myös tilavampi - miten lienee käytännössä? Ajettavuudeltaan en usko Toyon edelleenkään olevan luokan parhaimpien veroinen.



    Jos japanialaista olen jatkossa hankkimassa, niin pysyttelen Hondassa tai vaihdan tarvittaessa Mazdaan - mitään niin säväyttävää tuossa Avensiksessa ei ole.



    Katsomisen arvoisia uusia eurooppalaisia ovat ainakin C5 ja Insignia.

      
  • http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/new_search/public/item.jsp?carId=131.56224&list=12295372285600&cmd=move2&order=34.19&count=20&portal=auto&linker=tl&.pkg=12295372285470



    Näyttää sille, että Toyotakin Mitsun tapaan nostaa takuun kestoa. Tämän olisi kyllä voinut laadun perusteella tehdä jo vaikka 80-luvulla...

      
  • Itse en noista kuvista mitään suunnatonta laatua löydä vaan ihan perustason sisusta. Tojota on kuten aina auto mikä ei herätä mitään tunteita ja sellaisenaan ihan hyvä kulkine. Uusi C5 ja Insignia on selkeästi erinlaisia ja erottuvia kuten jossain määrin lagunakin, mikä voi olla sekä hyvä että paha. Tojota ei ole mikään riskinottaja ja se näkyy myös tuloksessa. Odottaisin vihdoinkin tojotalta jotain uutta ja repäisevää(tämä olisi ollut mahdollista aurisin kohdalla mutta kun ei niin ei), mutta lienee turha toivo koska harmaa massatuote on se mikä tuottaa parhaiten ja se on se firman tärkein tehtävä..

      
  • Olin kalastajatorpalla pari viikkoa sitten kun auto esiteltiin, eli kylmiä tyyppejä olen Avensiksesta ottanut. Auto ei ole luonnossa sen kummempi kuin kuvissakaan. Mitään ahaa elämystä ei todellakaan syntynyt, mutta toisaalta yleinen laatuvaikutelma oli hyvä. Ovet sulkeutuivat todella jämäkästi, ehkä tyylikkäämmin kuin missään autossa, jossa olen viime aikoina ovia paukutellut. Tämä asia jäi päällimmäisenä mieleen. Myös ajoasennon sai säädettyä hyväksi. Tilat olivat kunnossa, mutta eivät juurikaan parantuneet edellisestä mallista. Takana ei tällä kertaa pää hakannut kattoa, joten sinne oli saatu hieman lisää tilaa.



    Veikkaan, ettätämä auto ottaa helposti paikkansa suomalaisten ykkösautona luokassaan. Siitä pitävät huolen viimeistään parantunut takuu, ja suhteellisen halpa hinta. Avensis maksaa suurinpiirtein saman verran kuin Vw Golf.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit