Britannian myyntiluvut marraskuulta 2008: Volvolla laskua vain 6,72 %, kun taas Mercedeksen myynti l

11 kommenttia

Uskomatonta miten hyvin Volvo myy Britanniassa. Koko maan automarkkinat laskivat 37 %, mutta Volvon myynti laski vain 6,72 %.



Merkillepantavaa on se että Mercedeksen myynti laski peräti 57,22 %. Mikä voi selittää näin rajun myynnin laskun Englannissa ? Eikö Mercedes ole enää tarpeeksi "premium" vai onko se muutoin vaan jäämässä jälkeen Volvolle kilpailussa premium-luokan herruudesta ?



Volvoa myytiin Britanniassa marraskuussa 2.014 kpl ja Mersua myytiin 2.056 kpl.



BMW:kin tuli alas 41 %.



Katsokaa vaikka itse, Excel-tiedostosta.



http://www.smmt.co.uk/articles/article.cfm?articleid=18615

  
  • Finassikriisin aikaan ihmiset huomaa että "premiumia" saa halvemmallakin !

      
  • Jaa-a, se on sen automerkin ongelma, näin finanssikriisin iskiessä !

      
  • euroopan myyntiluvut tammi-lokakuu... suurin nousija on nissan jos katsoo vähän isompaa merkkiä...





    http://www.acea.be/index.php/news/news_detail/passenger_cars_registrations_drop_145_in_october

      
  • Niinpä, laman aikaan sellaiset merkit kuin Nissan ja Volvo lisäävät myyntiosuuttaan, kun ihmiset joutuvat enemmän miettimään, mihin rahat riittävät.



    Itse Mersulla ajavana olen iloinen aina, kun Mersun myynti vähenee. Ottaisi päähän, jos samanlaista autoa lappaisi koko ajan vastaan.

      
  • Jooniijust! Volvolla kun menee NIIN hyvin ja myynti kun vain kasvaa aina ja koko ajan kuin raketti ja melkein on markkinoiden suurinkin valmistaja kun aina vaan myynti nousee! Varmaan just ku noi niide mallit on nii hienoja!!



    Uuden E-Mersun odotus ei varmasti vaikuta myyntiin, samoin S:n facelift ja muutenkin se että saattavat olla suhdanneherkempiä. Ja muutenkaan se aiempi menestys ei vaikuta kai mitenkään. Pohjamudista on helpompi saada kasvuprosentteja kuin pitkään myyntiennätyksiä rikkoneena.

      
  • Derrick:

    Uskomatonta miten hyvin Volvo myy Britanniassa. Koko maan automarkkinat laskivat 37 %, mutta Volvon myynti laski vain 6,72 %.

    Merkillepantavaa on se että Mercedeksen myynti laski peräti 57,22 %. Mikä voi selittää näin rajun myynnin laskun Englannissa ? Eikö Mercedes ole enää tarpeeksi "premium" vai onko se muutoin vaan jäämässä jälkeen Volvolle kilpailussa premium-luokan herruudesta ?

    Volvoa myytiin Britanniassa marraskuussa 2.014 kpl ja Mersua myytiin 2.056 kpl.

    BMW:kin tuli alas 41 %.

    Katsokaa vaikka itse, Excel-tiedostosta.

    http://www.smmt.co.uk/articles/article.cfm?articleid=18615




    Eihän tuo mikään ihme myy, koska jos puhutaan premium-merkeistä, niin kolme parasta autoa tulee kyllä tässä:



    1) Volvo S80 Premium Sound Packilla

    2) Volvo XC60

    3) Volvo S80 ilman Premium Sound Packia



    Tosin noitten kahden ensimmäisen järjestyksestä en ole varma, mutta hopea ei ole häpeä noin kovassa seurassa.







      
  • claudius:

    Niinpä, laman aikaan sellaiset merkit kuin Nissan ja Volvo lisäävät myyntiosuuttaan, kun ihmiset joutuvat enemmän miettimään, mihin rahat riittävät.

    Itse Mersulla ajavana olen iloinen aina, kun Mersun myynti vähenee. Ottaisi päähän, jos samanlaista autoa lappaisi koko ajan vastaan.




    Eikös vanha sanonta sanonut, että köyhän ei kannata huonoa ostaa?

    Sama pätee kait nyt "lama-aikana"? :tongue:

      
  • claudius:

    Niinpä, laman aikaan sellaiset merkit kuin Nissan ja Volvo lisäävät myyntiosuuttaan, kun ihmiset joutuvat enemmän miettimään, mihin rahat riittävät.

    Itse Mersulla ajavana olen iloinen aina, kun Mersun myynti vähenee. Ottaisi päähän, jos samanlaista autoa lappaisi koko ajan vastaan.




    Niinhän niitä mersuja lappaakin niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Yksi syy, miksi meikäläistä vähän epäilyttää SL-mersu. Niitä nimittäin on tuhottoman paljon tuon luokan autoiksi täällä.



    Jos erottua haluaa, niin mersu on kyllä ihan väärä valinta.

      
  • Niinhän niitä mersuja lappaakin niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Yksi syy, miksi meikäläistä vähän epäilyttää SL-mersu. Niitä nimittäin on tuhottoman paljon tuon luokan autoiksi täällä.

    Jos erottua haluaa, niin mersu on kyllä ihan väärä valinta.




    Olet oikeassa. Elämä on kuitenkin täynnä kompromisseja eikä erottautumista voi käyttää ainoana eikä edes tärkeimpänä kriteerinä auton valinnassa. Se on kuitenkin plussaa, jos auto ei ole yleisyydessään Toyota Corollan tai Volvo V70:n luokkaa.

      
  • Derrick:

    Uskomatonta miten hyvin Volvo myy Britanniassa. Koko maan automarkkinat laskivat 37 %, mutta Volvon myynti laski vain 6,72 %.




    Luulisi että tällainen "huippumyynti" näkyisi myös tehtaan tuloksissa?



    Ihan turha spekuloida mitään, emme tiedä mitään myynnin taustoista, kampanjoista ym. Se kuitenkin tiedetään, että viime vuosina periaatteessa jokainen myyty Volvo on maksanut tehtaalle enemmän kuin siitä on saatu rahaa.



      
  • claudius:

    Niinhän niitä mersuja lappaakin niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Yksi syy, miksi meikäläistä vähän epäilyttää SL-mersu. Niitä nimittäin on tuhottoman paljon tuon luokan autoiksi täällä.

    Jos erottua haluaa, niin mersu on kyllä ihan väärä valinta.


    Olet oikeassa. Elämä on kuitenkin täynnä kompromisseja eikä erottautumista voi käyttää ainoana eikä edes tärkeimpänä kriteerinä auton valinnassa. Se on kuitenkin plussaa, jos auto ei ole yleisyydessään Toyota Corollan tai Volvo V70:n luokkaa.




    Jotkut tarvii ihan aikuisten oikeasti luotettavaa kulkinetta esim. työn takia ja silloin "eksotiikka" ei kiinnosta?

    :snotty:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit