gallup: DSG-pätkii

4 kommenttia

no niin... täällä on puhuttu dsg:n pätkimisestä ja rikkojakin ilmeisesti on tullut? itselläni vaihteisto on alkanut "hakata" vaihteita sisään kuorman alla mutta mitään ei ole mennyt rikki ja muutos uuteen askiin on aika pieni. onko omakohtaisia kokemuksia?

  
  • En omista ko. merkin autoa. Palstalla on kyllä ollut tuosta paljon mielipiteitä, mutta mitenköhän lienee kokemuksen laita...

      
  • Ei ole DSG:tä, mutta sen verran olen aiheesta lukenut että uskon tuossa olevan jotain perää. UltimateVW sivulla löytyy ketju jossa on asiasta juttua:

    Kaikkea DSG vaihteistosta




    Ainoa mitä olen koeajolla havainnut, oli keskustassa liikennevaloista toiseen jonossa ajaessa, että laatikko joutui joskus hieman arpomaan vaihdetta. Tässä tilanteessa (lyhyt jarrutus - kiihdytys - taas jarrutus ) DSG joutuu selkeästi hieman "hämilleen" mutta ei tuo nyt mitään hirveää ole. Joka manuaalikuski nykittää silti paljon enemmän. Nimittäin DSG laatikkoisen Passatin kyydissä olen ollut tuhansia kilsoja ja kyyti on erittäin sulavaa. Josta juontuukin mieleen, että automaattilaatikosta hyötyy vähintään yhtäpaljon myös vänkäri..



    Kumminkin nuo DSG:n vaihdot pääasiassa on paljon sulavampia kuin esim oman autoni Aisinin kuusivaihteinen. Erityisesti täyskaasulla DSG:n meno on Ihanan jouhevaa!

      
  • ...Piti ihan uteliaisuuttaan googletella DSG ongelmia ja tuli vastaan tällaista:



    https://www.youtube.com/watch?v=_rTkBqgnd6A



    :no_mouth:

      
  • Näyttää välkyttävän tuota vaihdekaaviota monitoiminäytössä. Parissa filkassa sama homma.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit