Kattalin tossa vaimolle autoa ja pikkuautoista olikin vertailu alkuvuonna. Eipä oo sanan sanaa vaihdettu siitä vertailusta vaikka muista on kosolti juttua. Näyttäs myyvän hyvin ja vertailumenestystäki tuli mutta onko kokemuksia? Vähä kalliin oloinen tuntuu olevan mutta muuta en ite autosta tiekkään.
Harrastan juuri tuon ajoneuvoluokan autoja, kun vuokraan auton kotimaassa tai ulkomailla.
Vielä muutama vuotta sitten käytin Golf-luokan autoja, mutta kerran tarjolla oli vain Polo. Itselläni ei ole matkoilla tavaraa yhtä laukkua enempää, joten tila ei ole ongelma. Polo ajoi asian yhtä hyvin kuin luokkaa isommatkin.
Uusi Fiesta on ollut vuokralla kerran ja siitä jäi mieleen ajettavuus. Kulku oli vakaata ja jopa mukavaakin.
Minä ostin vaimolle Focuksen ja hyvin on kelvannut ja hän on sillä pärjännyt myös pitemmillä matkoilla, talvellakin.
Mielestäni ihan sopiva "kauppakassiksi"!
Minulla on ollut nyt viitisen kuukautta 60-heppainen Fiesta Trend ja pääosin olen ollut tyytyväinen. Parasta Fiestassa on hyvä ajettavuus, ohjaus on sopivasti kevyt mutta kuitenkin tuntoakin on, ja alusta hoitaa hommansa tosi hyvin. Hallintalaitteet toimivat kuten pitääkin eli kaupunkiajo on helppoa. Toinen vahvuus on ulkonäkö joka on kerännyt monia positiivisia kommentteja. Itsekin pidän Fiestaa tämän hetken tyylikkäimpänä pikkuautona. Parhaat värisävyt ovat mielestäni tumman- ja vaaleansiniset sekä tiilenpunainen.
60-heppainen kone on yllättävän sitkeä mutta ei noilla tehoilla tietenkään voi ihmeitä tehdä. Jos ajelee enemmän kaupunkien ulkopuolella ja/tai suuremmalla kuormalla, kannattaa ottaa vähintään saman moottorin tehokkaampi 82-hv versio. 90-hv diesel voisi olla aika ideaali moottori, Econetic-versiona ilmoitettu kulutus 3.7l/100km.
Tilaihme Fiesta ei ole. Kuljettajan paikalla on kuitenkin riittävästi tilaa ja penkit ovat ihan asialliset. Sisustan design ja käytettävyys on toimiva, ehkä jossain kohti muotoilussa on vähän liikaa yritystä (esim. mittarikupu). Peltinen takapenkin taustaosa antaa halvan vaikutelman. Ainakin Trend-malli on odotuksiani hiljaisempi. Ghia-mallista on mitattu korkeammat desibelit, ilmeisesti matalampien ja leveämpien renkaiden ansiosta. Trendin valot ovat myös mittausten mukaan hiukan paremmat.
Vararengasta ei ole vaan kompressori ja paikka-aine. Rengasavainta ja tunkkiakaan ei siis ole, mikä on tosi ärsyttävää. Öljyä ei ole kulunut reilun 3000km matkalla. Bensan kulutus on ollut vajaasta kuudesta reiluun seitsemään litraan, eli luvatusta 5.4:stä turhan kaukana.
Autossani on ollut yksi pikkuvika, mutta merkkiliikkeen ammattitaidon puutteen vuoksi sen korjaaminen vaati kolme käyntiä huollossa. Tällaisen toiminnan takia pienestäkin viasta tulee paljon harmia ja vaivaa.
Fiestan perushinta on edullinen, mutta kannattaa huomioida että perusmoottori on kilpailijoita tehottomampi, eikä vakiovarustukseen ainakaan keväällä kuuluneet ilmastointi ja ESC. Silmämääräisesti arvioiden suurin osa liikenteessä olevista Fiestoista on Ghia-malleja, joten se varmaan tarjoaa parhaan hinta-varustelu -suhteen.
Täällähä on tullu mukavan perusteellinen käyttökertomyus Lefalta.
Metsähakalla myös hyvä ehdotus, mut vaimo ei haluu noin isoa autoa. Myyjä oli kerranki oikeilla jäljillä ja tarjos Golfia, mut ei kelvannu vaimolle. Koskaan ne ei osaa palvella naiväkeä
No, silloinen Polo ei miellyttäny. Pitää ehkä ajaa uuskin vielä Fiestan lisäks.
Kokeilkaas ennakkoluulottomasti toi I20, yllättävän näpsäkkä peli!