Kehityskeskustelu

89 kommenttia
«13

MMS: "Heh, näköjään täytyy jollain keinolla herätellä volvo-keskustelua. Näyttää olevan tärkeä aihe eräälle keskustelijalle."



petos: "puhumattakaan muilla otsikoillaolevista ketjuista jotka ovat muuttuneet volvo-bmw tai ''uskottelen ja todistelen että volvo on yhtä hyvä kuin saksanpremiumit''- ketjuiksi."



Bugracer: "Minusta oli hienoa kerrankin nähdä yksi Volvo-aiheinen aloitus jota ei oltu tehty Volvovihaajien toimesta. Tosin tähänkin ketjuun on jo saatu yksi ''uskottelen ja todistelen että volvo on yhtä hyvä kuin saksanpremiumit''- kommentti. Ei yllätä."



Peri Arvo: "Täällä palstalla pääsee yllätävänkin helposti Volvovihaajaksi, puhumattakin siitä kuinka nopeasti on jo ehta provo."



Simppa: "Ja suurin osahan niistä Volvo-otsikoista oli näiden provopellejen aloittamia, joissa jo otsikko kertoi kaiken sisällöstä. Olisikohan ollut peräti 85% näiden provoilijoiden sieluntuotetta. Volvolla ajavia on turha niistä syyttää."



JEV2: "Mistä mahtaa johtua se, että "ei-saksalaispremium" ryhmällä on tarve heittäytyä lähes marttyyrin rooliin Volvoa yms. puolustaessaan?"




Tästä on hyvä jatkaa. Tehdäänkö tästä kaatopaikka, jossa voi purkaa pahaa oloaan. Säilyisiköhän nyt muut ketjut vähän paremmin asiassa ja puhtaana tarpeettomalta toisten kirjoittajien motiivien pohtimiselta.

  
  • Siis mitä ihmeen pahan olon purkamista, en ymmärrä. Tässä lyhyt yhteenveto aloituksista.



    1. Volvo myydään Kiinaan !



    2. Kannattamaton Volvo pannaan myyntiin !



    3. Volvo V70 ja XC 90 - vakavia jarruvikoja !



    4. Volkkari pyyhki Volvolla lattiaa ABS:n parivertailussa !



    5. Uusi Volvo S80 jumbo AMS:n testissä !



    6. Myös uusi Volvo V70 viimeinen AMS:n testissä !



    7. Varoitus: Volvo syttyy tuleen !



    8. Mainonnan mahti.



    9. Volvo meni tappiolle.



    10. Volvolla laatu- ja uskottavuusongelma ? Tyyppivika havaittu.



    11. Volvo on laatuauto - onhan ?



    Ihan normaalia tekstiä armeijan käyneeltä, lihaa syövältä suoraselkäiseltä suomalaiselta auton omistavalta heteromieheltä. Niinkuin todettiin, todella korkea moraalitaso tämän palstan kirjoittajilla. Maamme tarvitsee näitä urhoollisia taistelijoita.



    Mikä ihmeen Volvo-viha ? En ymmärrä ollenkaan.



    Puhumattakaan siitä että Volvo olisi jollekulle uhka.



    Eihän suomalainen mies ole ollenkaan kateellinen mistään. Esimerkiksi tällä palstalla voi avoimesti kertoa millä autolla ajaa ilman että joku olisi kateellinen taikka pahanilkinen.



    Taidankin avata keskusteluketjun "Millä autolla ajat ?". Tai "Kuva autostasi". Nuohan varmaan piristäisivät tätä keskustelua.



    Ja miksei kukaan kehu omaa autoaan, taikka edustamaansa automerkkiä. Voisi kuvitella että jos jollakulla olisi auto, niin hän haluaisi kertoa siitä.



      
  • andertz:

    Taidankin avata keskusteluketjun "Millä autolla ajat ?".




    Älä suotta.



    http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t250

      
  • Tuo oli siis sitä vanhaa hyvää aikaa !



    1000 % kiinnostavampaa keskustelua kuin nykyisin.

      
  • Herbert:

    MMS: "Heh, näköjään täytyy jollain keinolla herätellä volvo-keskustelua. Näyttää olevan tärkeä aihe eräälle keskustelijalle."
    Volvoa yms. puolustaessaan?"


    Tästä on hyvä jatkaa. Tehdäänkö tästä kaatopaikka, jossa voi purkaa pahaa oloaan. Säilyisiköhän nyt muut ketjut vähän paremmin asiassa ja puhtaana tarpeettomalta toisten kirjoittajien motiivien pohtimiselta.






    Kyllähän varmaan useimmat täällä arvioi jonkun kirjoituksen, tai kirjoittajan motiiveita. Miksiköhän muuten tämä volvo-keskustelu saa paljon palstatilaa? Yksi syy on varmaan erään a-utoilijan taannoinen voihke mesen hinnoista, ja tarve todistella oman merkkinsä puolesta. Kuitenkin arvostuserot ovat kiistattomat riippumatta miten yksittäinen omistaja kokee. Näyttää vaan olevan monilla tarve romuttaa näitä perinteisiä arvo-käsitteitä. Täällä tosiaan ei keskustella autoista autoina vaan pää-asiassa erilaisista arvomaailmoista. Muistaakseni Herbert on myös liputtanut hankinnoissa edullisuuden ja käytännön tarpeeseen perustuvan valinnan järkevyyttä. Siitä voi olla montaa mieltä. Jos jokut kokee ns. pahaa oloa toisten kulkineista, niin ihmetellä täytyy. Ihmetyttää vaan jatkuva hehkutus jonkun merkin puolesta. Aiemmin kiivaasti hehkutettiin tojoa, kunnes sekin hiljeni, kun havaittiin, että sekään ei ole viaton. PS.toivottavasti kukaan ei saa herneitä nenuun.

      
  • MMS:



    Kyllähän varmaan useimmat täällä arvioi jonkun kirjoituksen, tai kirjoittajan motiiveita. Miksiköhän muuten tämä volvo-keskustelu saa paljon palstatilaa? Yksi syy on varmaan erään a-utoilijan taannoinen voihke mesen hinnoista, ja tarve todistella oman merkkinsä puolesta.




    Kovasti on tosiaan mennyt herne nenuun yhdestä hintavertailu-ketjusta, jossa vertasin C-sarjan Mersun hintaa isompiin premiumeihin, kun vieläkin lähes vuoden päästä jaksaa tuota muistella. Siitähän ei mihinkään pääse, että Mersu on ylihintainen auto ja olen edelleen sitä mieltä että ylihinnalle ei ole oikein perusteita. Esim. C-sarja on järjestään vertailutesteissä halvempien A4:n ja BMW 3-sarjan takana.



    Muutoin minua ei kiinnosta Mersu tippaakaan, ei siitä keskustelu eikä sen omistaminen ja en ole tämän palstan Mersu keskusteluihin osallistunutkaan tuota yhtä hintavertailua lukuunottamatta millään tavalla. Uusi Jaguar XF on sen sijaan tämän hetken tyylikkäin uusi premium ja tuohon on Mersuilla matkaa. Seuraava auton valintakierros tapahtuu todennäköisesti tuon Jaguarin, BMW:n, Audin ja Volvon välillä.

      
  • Keskiverto tekniikanmaailman palstan "keskustelija"

    http://media1.break.com/dnet/media/content/patiencechild.wmv

    :lol: :lol:

      
  • MMS: "Kyllähän varmaan useimmat täällä arvioi jonkun kirjoituksen, tai kirjoittajan motiiveita."



    Kirjoituksia saa ja pitääkin arvioida, muutenhan ei ole keskustelua. Kirjoittajan motiiveista ei mielestäni olisi väliksi, asia on tärkeämpää. Toisen motiiveja on äärettömän vaikeata kirjoituksen perusteella arvioida.



    "Täällä tosiaan ei keskustella autoista autoina vaan pää-asiassa erilaisista arvomaailmoista. Muistaakseni Herbert on myös liputtanut hankinnoissa edullisuuden ja käytännön tarpeeseen perustuvan valinnan järkevyyttä. Siitä voi olla montaa mieltä."



    Tottakai siitä saa olla montaa mieltä. Tuskin kukaan on kieltänytkään toista olemasta jotain mieltä. Arvomaailmatkin liittyvät saumattomasti keskusteltaviin asioihin. Mutta jos esimerkiksi joku väittäisi minun arvostavan edullisuutta siksi, ettei rahat riitä mersuun, se olisi tarpeetonta. Huomaatko mitään eroa noissa asioissa? Ja miten yksikään teistä voisi tietää jotain varallisuudestani. Ehkä rahat riittää, ehkä ei. Se siitä.



    Tai jos joku esittää mielipiteenään, että Volvo on hyvä / huono, on tarpeetonta kuvitella tämän omaavan mielipiteensä siksi, että omistaa sellaisen / ei pysty hankkimaan sitä. Oleellista on se, millainen ominaisuus käsiteltävänä on. Jokainen sitten itse saa päättää, onko se hyvä vai huono. Ja jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä. Aika hiljaista täällä olisi, jos ei saisi sanoa, onko joku asia omasta mielestään hyvä tai huono. Nuohan ovat suhteellisia ja makuasioista ja arvostuksista riippuvia asioita.

      
  • Herbert:


    Tästä on hyvä jatkaa. Tehdäänkö tästä kaatopaikka, jossa voi purkaa pahaa oloaan. Säilyisiköhän nyt muut ketjut vähän paremmin asiassa ja puhtaana tarpeettomalta toisten kirjoittajien motiivien pohtimiselta.






    ei ne muut ketjut säily volvolta rauhassa, koska aivan samat toisiaan syvästi inhoavat vakio-nkirjoittajat täällä kirjoittelee, ja aina jonkun viittauksen kautta homma siirty aina volvoon.





    Kun volvoilijat aina tekeytyvät kaikkien provojen uhreiksi, niin sanompa vain että kyllä on tyhjäpäistä kommenttia sieltäkin suunnalta tullut sivutolkulla.



    Simpallakaan ei ole mitään varaa puhua provoista, sillä auta armias jos joku sanoo jotain poikittaista Ford-konsernin tuotteista, niin kyllä tulee todella ikävänsävyistä viestiä.



    Tai ei tarvitse edes puhua Ford tuotteista, riittää että kehuu jotain kilpailevaa autoa, ja bling! järjestelmällinen loanheitto alkaa.





    Ja milloin mikäkin on ''aivan onneton vehje'' tai ''tolkuttoman ruma'' jne. jne.



    Onko tuollainen sitten sen asiallisempaa kuin näiden XWD:n ja kumppaneiden volvon lokaamis viestit?



    Volvoleirillä on myös aina muutama perskärpänen jolla ei ole mitään sanottavaa tai asiaa, mutta pakko laittaa one-liner-aukomisia aina jos volvosta jotain poikittaista sanotaan.



    Kyllä varmaan jossain volvoharrastajien palstalla hävetään silmät päästä näiden muutamien urpojen epätoivoista elämäntyötä volvon respectin kohottamiseksi,

    ja ainaista ''tekohengitystä''jolla selitellään volvon selvästi heikompaa osaamista ''yhtä hyväksi'' jonkun asian paremmin tekevän merkin kanssa.



    Tätä on kyllä jatkunut jo niin kauan, että kannattaisi jo huomata että sitä respectiä ei ole tullut, EIKÄ TULE!



    A-utoilijakin voi kirjoittaa toisetkin 20 aloitusta ja tuhat viestiä miten volvo on hänelle paras ratkaisu, ja miten kilpailijoiden paremmilla ominaisuuksilla ei ole väliä koska hän ei tarvitse niitä,

    se ei vaan muuta näitä asetelmia, faktoja ja asenteita yhtään miksikään.



    Volvo on sillä paikalla automaailmassa missä se on.

    Nielkää se.



    :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

      
  • Onneksi on sentään yksi asia mistä me kaikki voimme olla yksimielisiä. Maailman rumin auto on tässä: http://www.worldcarfans.com/9080409.008/unique-ukranian-bil-2005-limousine



    Toista väittävät julistetaan hulluiksi.

      
  • petos:


    Onko tuollainen sitten sen asiallisempaa kuin näiden XWD:n ja kumppaneiden volvon lokaamis viestit?




    Ei ole merkitystä sillä, onko jonkun kirjoitukset asiallisempia kuin toisten. Eikä yhden tekemiset oikeuta toisten vastaavia. Mutta oleellista on se, mitä kukin tänne jatkossa kirjoittaa.



    En minä valinnut tuohon alkuun noita lainauksia millään syyttämismentaliteetilla. Alkoi vain huvittaa tuo Volvon turvajärjestelmää koskeva (tai oikeastaan siitä mahdollisimman kaukana liikkuva) keskustelu. Joku sitten ehdotti kehityskeskustelua, joten otin tähän muutaman lainauksen alustukseksi tai eräänlaiseksi tilannekatsaukseksi riippumatta siitä, kuka ne oli kirjoittanut tai mitä puolta kirjoitus edusti.

      
  • Tälle Herbertin aloittamalle loan varaventtiilille näköjään oli tilausta HJUVA!



    Itsekin olen joskus syyllistynyt provoon ja jopa kerran vastasin aika töykeästi PutPutin aloittamaan henkilökohtaisuuteen, ja sen yläpuolella olisi pitänyt olla.



    Oman antipatiani on tuo "tämä merkki on selvästi edellä tuota toista" ja totuuden julistusta mielipiteistä. On tullut omistettua pari 'premiumia' ja kyllä se totuus (siis minulle) MIELIPIDE :wave: on että opin aika nopeasti miten subjektiivista "ajamisen ilo" tai muu tuuba ylivertaisuudesta on. En ole omistanut Volvoa, auto ei vain ole säväyttänyt.



    Kuten Herbert totesi, mielipiteitä pitääkin olla, mutta on aivan turhaa tuubaa työntää kokeneille autoilijoille totaalista merkkifanaattisuutta (EI VIITTAA KEHENKÄÄN YKSIN :weary: ja uskoa että se uppoaisi.



    Tehokkaampaa markkinointia olisi myötäillä ja hyväksyä se että siinä palvonnan kohteessa ON puutteita ja JOPA Volvossa voi JOKIN (ihan pikkainen?) asia olla paremmin. Näin se nimittäin oikeasti menee.



    Tätä merkkiuskollisuuden ylittävää mielitilaa löytyy muustakin kuin yhdestä leiristä, tämän vuoksihan keskustelu onkin saanut aika värikkäitä muotoja.



    Herbertin ajatus venttiilistä on hyvä, mutta pessimisti minussa sanoo että wishful thinking. :tongue:

      
  • Herbert:

    En minä valinnut tuohon alkuun noita lainauksia millään syyttämismentaliteetilla. Alkoi vain huvittaa tuo Volvon turvajärjestelmää koskeva (tai oikeastaan siitä mahdollisimman kaukana liikkuva) keskustelu. Joku sitten ehdotti kehityskeskustelua, joten otin tähän muutaman lainauksen alustukseksi tai eräänlaiseksi tilannekatsaukseksi riippumatta siitä, kuka ne oli kirjoittanut tai mitä puolta kirjoitus edusti.






    Se että keskustelu Volvon turvajärjestelmästä meni ohi aiheen, johtuu tässä tapauksessa aloituksen kirjoittajan motiivista. Harva vastaaja oli enää kiinnostunut sinänsä koko kirjoituksen aiheesta. Syynä lienee että, kirjoitaajan motiivi on toistunut kirjoituksesta toiseen, kuten monesti fanaattisesti asiaansa suhtautuvilla käy.



    Ja vielä otsikosta, kehityskeskustelu on esimiehen ja alaisen välisiä säännöllisin välein käytäviä keskusteluja, jossa arvioidaan alaisen työtä, työtilannetta, osaamista ja näiden kehittämistä. Täällä tuskin on ainakaan kellään keskustelijalla mahdollista sanoa mikä on hyvää keskustelua tai mistä saa keskustella.

      
  • petos:


    ei ne muut ketjut säily volvolta rauhassa, koska aivan samat toisiaan syvästi inhoavat vakio-nkirjoittajat täällä kirjoittelee, ja aina jonkun viittauksen kautta homma siirty aina volvoon.

    Kun volvoilijat aina tekeytyvät kaikkien provojen uhreiksi, niin sanompa vain että kyllä on tyhjäpäistä kommenttia sieltäkin suunnalta tullut sivutolkulla.

    Simpallakaan ei ole mitään varaa puhua provoista, sillä auta armias jos joku sanoo jotain poikittaista Ford-konsernin tuotteista, niin kyllä tulee todella ikävänsävyistä viestiä.

    Tai ei tarvitse edes puhua Ford tuotteista, riittää että kehuu jotain kilpailevaa autoa, ja bling! järjestelmällinen loanheitto alkaa.


    Ja milloin mikäkin on ''aivan onneton vehje'' tai ''tolkuttoman ruma'' jne. jne.

    Onko tuollainen sitten sen asiallisempaa kuin näiden XWD:n ja kumppaneiden volvon lokaamis viestit?

    Volvoleirillä on myös aina muutama perskärpänen jolla ei ole mitään sanottavaa tai asiaa, mutta pakko laittaa one-liner-aukomisia aina jos volvosta jotain poikittaista sanotaan.

    Kyllä varmaan jossain volvoharrastajien palstalla hävetään silmät päästä näiden muutamien urpojen epätoivoista elämäntyötä volvon respectin kohottamiseksi,
    ja ainaista ''tekohengitystä''jolla selitellään volvon selvästi heikompaa osaamista ''yhtä hyväksi'' jonkun asian paremmin tekevän merkin kanssa.

    Tätä on kyllä jatkunut jo niin kauan, että kannattaisi jo huomata että sitä respectiä ei ole tullut, EIKÄ TULE!

    A-utoilijakin voi kirjoittaa toisetkin 20 aloitusta ja tuhat viestiä miten volvo on hänelle paras ratkaisu, ja miten kilpailijoiden paremmilla ominaisuuksilla ei ole väliä koska hän ei tarvitse niitä,
    se ei vaan muuta näitä asetelmia, faktoja ja asenteita yhtään miksikään.

    Volvo on sillä paikalla automaailmassa missä se on.
    Nielkää se.

    :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:




    Miten minusta Petos tuntuu siltä, että tuossa purkauksessa on katkeruutta havaittavissa, kun et ole sille Subarullesi saanut tältä palstalta kaipaamaasi arvostusta kovasta yrityksestä huolimatta ja tuskinpa saatkaan ja lisäksi jotkin keskustelijat on ilmeisesti sinua ihan vaan huvikseen härnänneet Subarusta.



    Kuitenkin sinulla on aina hirveä hinku ottaa osaa milloin minkäkinlaisilla enimmäkseen halveeraavilla kommenteilla Volvo-aiheisiin keskusteluihin, vaikka koko auto ei sinua selvästikään kiinnosta. Jotenkin en vaan ymmärrä tuota, mutta kaipa se on pakko ottaa kantaa sellaisiin aiheisiin, joista täällä keskustellaan, kun ei kukaan halua keskustella Subarusta.



    Minua ei vaan kiinnosta heittää halveeraavia välikommentteja niistä autoista joita en itse haluaisi omistaa, enkä myöskään näe tarpeelliseksi toitottaa joka välissä kuinka vähän joitain autoja arvostan. Aika kuvaavaa tätä palstaa kohtaan on tuo ylempi juttukin, kun kannetaan kaunaa vuoden takaisesta viestiketjustakin ja joka viestin kohdalla mietitään mikähän oli tuonkin viestin motiivi ja mitä asiaa tuolla viestillä taas yritetään ajaa. Tämä palsta on kyllä nykyään aikamoista kyräilyä ja provojen heittelyä puolin ja toisin. Miksei täällä osata asiallisesti keskustella autoista ilman jotain kyräilyjä ja toisten autojen haukkumisia?

      
  • juster:



    Se että keskustelu Volvon turvajärjestelmästä meni ohi aiheen, johtuu tässä tapauksessa aloituksen kirjoittajan motiivista. Harva vastaaja oli enää kiinnostunut sinänsä koko kirjoituksen aiheesta. Syynä lienee että, kirjoitaajan motiivi on toistunut kirjoituksesta toiseen, kuten monesti fanaattisesti asiaansa suhtautuvilla käy.




    Taas hyvä esimerkki palstalla tapahtuvasta kummallisesta kyräilystä. Mitä juster voit tietää minun tai muiden motiiveista? Eikö itsetunto kestä sitä, että ilmeisesti inhoamasi Volvo sai turvajärjestelmästä ihan ansaitusti palkinnon ja eikö sellaista asiaa saisi lukemattomien Volvo-aiheisten provojen oheen kertoa? Eikö tälle palstalle voi vaan kirjoittaa autoista ja yrittää keksiä uusia keskustelunaiheita autoista ilman tätä mahdotonta toisten tekemisten ja motiivien kyräilyä? Mikä siinä on, että positiivissävyinen otsikko Volvosta herättää pahennusta, mutta jos otsikossa on kuinka Volvo oli jumbo tai kuinka joku pyyhki Volvolla lattiaa, niin sehän on jopa toivottava otsikko!

    :tongue:

      
  • No totta helvetissä siinä Volvossa on selviä puutteitakin. Ei täällä kukaan kai ole muuta väittänytkään? S80 olisi viimeinen auto, jolla lähtisi esim. ratapäiville. Ei sitä ole siihen tehty. Lisäksi ohjaustunto olisi voinut olla hieman parempi, samoin olisi voinut syödä vähemmän bensaa. Pitääkö jatkaa?



    Jaguarissa on myös puutteita ja BMW:ssäkin on puutteita. Jaggen sisusta voisi olla hieman laadukkaamman oloinen ja ohjaus ehkä hieman vähemmän tehostettu. Samoin rengasmelua lienee johonkin 6-sarjalaiseen verrattuna varmaankin enemmän.



    Bemarissa (E46) on perussedaniksi hiukan liian jäykkä jousitus meikäläisen makuun. (jagge on 19" kiekoilla melkeenpä mukavampi) Koneen alavääntö ei myöskään ole ihan parhaiden nykykoneiden tasolla. Samoin ESP on hieman tökkivästi toimivaa mallia, mutta sen voinee laittaa auton iän piikkiin.



    Jatketaanko listausta?`



    Ainoa, mitä en niele on se, että esimerkiksi A6 on kaikille käyttäjille absoluuttisesti parempi auto kuin S80. Kertaakaan en ole väittänyt S80:stä paremmaksi autoksi, kun sen selvät kilpailijat ovat. En ole myöskään väittänyt, että S80 olisi kaikille paras vaihtoehto. Jos painottaa kovasti sporttisuutta, niin jaggen XF tai 5-sarja lienee parempi vaihtoehto.



    Toinen mikä tökkii on se, että bemarit nostetaan kaikkien autojen yläpuolelle. 5-sarjasta tähän mennessä selvinnyttä:



    - luokkansa mukavin



    - sopivimman kokoinen (Audi liian iso, Volvo liian leveä ja lyhyt)



    - luokkansa paras ajaa



    - sisustan laatuvaikutelmaltaan luokkansa paras



    - parhaimmat vaihteistot



    - luokkansa "laadukkaimmin" muotoiltu



    - ergonomialtaan luokkansa paras



    - luokkansa paras käyttöjärjestelmä (idrive)



    nämä yhden nimimerkin suusta.



    Herranjumala, se 5-sarja on hieno auto, muttei se nyt kaikilta ominaisuuksiltaan ole paras.



      
  • Sen ymmärän että joku on johonkin autoon tai merkkiin "rakastunut" ja hymyillen luen eräiden hehkutuksia omansa puolesta, niin bemarin kuin volvon leiristä. Vaan sitä en ymmärrä kun on erimieltä niin haukutaan mitään ymmärtämättömäksi eikä edes yritetä ymmärtää toisen perusteluita. Autoista ja niiden ominaisuuksista voidaan keskustella mutta turha ruveta kinaamaan mikä on absoluuttisesti paras sillä jokaisella on oman makunsa ja kiinnostuksen kohteensa ja niillä kriteereillä jokainen löytää sen "parhaan" auton. Minä löysin sen muualta kuin saksalais- tai ruotsalaisvalmistajalta. Nythän on vaihtoehtona jopa Intialaista premiumia :sunglasses:

      
  • jjvi:

    Keskiverto tekniikanmaailman palstan "keskustelija"
    http://media1.break.com/dnet/media/content/patiencechild.wmv
    :lol: :lol:




    Tähän pitäisi oikeastaan kirjoittaa kaikki lattialla-pyörimis-takapuolen-pois-nauramis-lyhenteet, mitkä tunnen. Jos löytyisi vastaava ruotsiksi, niin siinä olisikin jo riittävät välineet visualisoimaan 99% tämän palstan "keskusteluista"!



    Tämä kommentti siis henkilöltä, joka edellisen "kehityskeskustelun" myötä leimattiin Volvo-kauppiaaksi ja vetäytyi siksi syrjään. Silloin ei (muuta) kehitystä tullut ja tuskin tulee nytkään, mutta ihan kiva että sitä edes kaivataan.

      
  • A-utoilija:



    Miten minusta Petos tuntuu siltä, että tuossa purkauksessa on katkeruutta havaittavissa, kun et ole sille Subarullesi saanut tältä palstalta kaipaamaasi arvostusta kovasta yrityksestä huolimatta ja tuskinpa saatkaan ja lisäksi jotkin keskustelijat on ilmeisesti sinua ihan vaan huvikseen härnänneet Subarusta.


    -en ole kerjännyt subarulle mitään sille kuulumatonta arvostusta.

    En ole muistaakseni kuin kerran edes syvemmin verrannut sitä johonkin, V70:neen ja V40:neen, ja silloinkin tunnustin myös volvon vahvuudet.

    Tiedän tismalleen mikä on subarun rooli ja sijainti automaailmassa, ja olen sinut sen asian kanssa.

    Muutenkaan en ole edes juurikaan puhunut autostani, tai yrittänyt väkisin vetää jonkun rajan jossain ''nokkimisjärjestyksessä''.

    Volvolaisille taas tuntuu olevan henki ja elämä, että ollaan ''yhtä hyvä'' kuin Audi, ja vähän väliä kokeillaan kepillä jäätä, joska ''saataisiin hyväksyntä'' että ollaan myös MB:n ja BMW tasolla.


    Purnasin TM testistä, subaruun liittyen, ja muutamien fiksujen keskustelijoiden kanssa asioista päästiinkin yhteisymmärrykseen, ja parin nuijan kanssa siitä saatiin näköjään ikuinen kauna.


    Ainoastaan STi:tä olen hehkuttanut, joka ei ole edes yhtään älytöntä. Senkin olen tehnyt pilke silmäkulmassa.


    Minä en kirjoittele tälle palstalle vain Subarun takia, vaan otan osaa myös autourheilu-liikenne-käytettyihin, ja
    puhun asioista kaikkiin merkkeihin liittyen.



    Kuitenkin sinulla on aina hirveä hinku ottaa osaa milloin minkäkinlaisilla enimmäkseen halveeraavilla kommenteilla Volvo-aiheisiin keskusteluihin, vaikka koko auto ei sinua selvästikään kiinnosta.


    -negatiivinen palaute on siis halveerausta?

    olen kyllä antanut rankkaa kritiikkiä, mutta ihan asiallisessa muodossa, ja silleen että siitä voisi keskustella.

    Olen yrittänyt kaiken volvo-tuputuksen keskelle tuoda tietynlaiset kriteerit autolta vaativan kuljettajan/omistajan näkökulman.

    Sellaisen, jolle volvo ei anna juuri mitään.
    Samaa on yrittänyt MMS ja moni muukin.

    Mutta tämä on juuri sama reaktio kuin aina:

    Jos volvoa moittii, teki sen miten vaan, se on aina ''halveerausta'', tai provoa!



    kun ei kukaan halua keskustella Subarusta.


    -Kyllä mm. Subaru dieselistä ja nelivedoista on keskustelua ollut ihan ilman minun jotain huomionhakua.

    Minulle on ihan yksi lysti jos subarusta ei puhuta, aniharvalla on omaa kokemusta siitä, joten ei siitä ole silloin järkeä oikeastaan puhua.

    Tottakai keskustelen mieluusti subarusta, en minä sitä sano.

    auton tuntevia järkeviä keskustelijoita on vain pari tälläkin palstalla.


      
  • simppa:



    Toinen mikä tökkii on se, että bemarit nostetaan kaikkien autojen yläpuolelle.






    -tällä palstalla vain on sellainen etiketti, että automedia, ja tietyt lehdet on se jumalan sana.



    BMW ja varsinkin 5-sarja on jo kauan sitten tituleerattu ''maailman parhaaksi autoksi''.



    Joten minkäs teet :ashamed:

      
  • A-utoilija:

    [Taas hyvä esimerkki palstalla tapahtuvasta kummallisesta kyräilystä. Mitä juster voit tietää minun tai muiden motiiveista? Eikö itsetunto kestä sitä, että ilmeisesti inhoamasi Volvo sai turvajärjestelmästä ihan ansaitusti palkinnon ja eikö sellaista asiaa saisi lukemattomien Volvo-aiheisten provojen oheen kertoa? Eikö tälle palstalle voi vaan kirjoittaa autoista ja yrittää keksiä uusia keskustelunaiheita autoista ilman tätä mahdotonta toisten tekemisten ja motiivien kyräilyä? Mikä siinä on, että positiivissävyinen otsikko Volvosta herättää pahennusta, mutta jos otsikossa on kuinka Volvo oli jumbo tai kuinka joku pyyhki Volvolla lattiaa, niin sehän on jopa toivottava otsikko!
    :tongue:




    Ei tarvitse mielikuvitusta käyttää mikä on aihe ja mitä halutaan aiheesta kertoa (motivaatio) kun nimimerkki A-utoilija TM:n palstalle kirjoittaa.

    http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5001#m67068



    Motivaatioon liittyvä intohimo näkyy erimieltä olevien mollaamisena useissa kirjoituksissa, tämä ketju on tosin aika hyvin tältä säästynyt. Myös palstan taso saa määräajoin osansa, jos muut kirjoittajat eivät ole samaa mieltä.

    http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4980,60#m66947



    Totta kai saa kirjoittaa mistä haluaa ja pitääkin, mutta toisaalta on hyvä ymmärtää, etteivät muut näe asiaa samalla tavalla.

      
  • juster:


    Ei tarvitse mielikuvitusta käyttää mikä on aihe ja mitä halutaan aiheesta kertoa (motivaatio) kun nimimerkki A-utoilija TM:n palstalle kirjoittaa.
    http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5001#m67068

    Motivaatioon liittyvä intohimo näkyy erimieltä olevien mollaamisena useissa kirjoituksissa, tämä ketju on tosin aika hyvin tältä säästynyt. Myös palstan taso saa määräajoin osansa, jos muut kirjoittajat eivät ole samaa mieltä.
    http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4980,60#m66947

    Totta kai saa kirjoittaa mistä haluaa ja pitääkin, mutta toisaalta on hyvä ymmärtää, etteivät muut näe asiaa samalla tavalla.




    Kerrohan nyt Juster, että mitä oikein yrität kertoa linkittämällä nuo 2 viestiäni?



    Ensimmäinen niistä on puhdas vitsi, kun huvittu nuo 6 Volvo aihetta kärjessä, jotka sinne kärkeen selvästi piruuttaan anderz vei ja itse tajusin jutun juonen ja heitin vitsinä tuon aloituksen. Pitää olla aika huumorintajuton, jos ei tuota vitsiksi ymmärtänyt. Onko tällä palstalla oikeasti näin huumorintajutonta porukkaa?



    Toinen linkki on kyllä aika aiheellinen kertaus erään nimimerkin tuotoksista tälle palstalle. Kertooko ko. nimimerkki oikeasti rehellisiä mielipiteitään kyseessä olevasta automerkistä vai olisiko nuo ihan tarkoituksella ja ärsytysmielessä palstalle kirjoitettuja? Sen saa kukin itse päättää?



    Tämän palstan kritisoimiseen on kyllä aika hyviä perusteita ja enpä ole ainut, joka tätä palstaa on viime aikoina kritisoinut. Tässä ketjussakin kritisoi aika monikin. Ennen kaikkea itse en ymmärrä tätä palstan totisuutta ja huumorintajuttomuutta ja totista vääntöä mielipiteistä. Anderzille annan pisteitä huumorintajusta, olen monasta nauranut hänen hauskoille tuotoksilleen ja on täällä toki muutama muukin hauska tuotos aina välillä.

      
  • petos:

    simppa:


    Toinen mikä tökkii on se, että bemarit nostetaan kaikkien autojen yläpuolelle.



    -tällä palstalla vain on sellainen etiketti, että automedia, ja tietyt lehdet on se jumalan sana.

    BMW ja varsinkin 5-sarja on jo kauan sitten tituleerattu ''maailman parhaaksi autoksi''.

    Joten minkäs teet :ashamed:




    Tuo taas riippuu ihan siitä mitä painottaa. Jos monien lehtien tapaan painottaa erityisen sporttista ajamista, niin 5-sarja lienee ollut ainakin tähän asti paras auto luokassaan.



    Ja missä kaikki BMW:n autot on tituleerattu parhaiksi? Esimerkiksi X3 ei mielestäni todellakaan edusta varsinkaan hintaan suhteutettuna luokkansa kärkeä.

      
  • Hienoa, että joku avasi tällaisen avautumistopicin. Itse harvakseltaan kirjoittavana toivoisin vastaisuudessa lähinnä jonkinlaista asiassa pysyvyyttä aiheen otsikon mukaisesti, voi tosin olla hankalaa moderoimattomalla(?) palstalla. Luettavuutta ja tiedonhakua ainakin helpottaisi kummasti. Tuohon yksittäisellä keskustelijalla ei tietenkään paljoa ole tehtävissä.



    Samoin moni jotain autoa kehuessa/haukkuessa voisi perustella sanomaansa muutenkin, kuin: "ootte vaan kateellisia" tai "rakkaudesta se hevonenkin potkii" ym.



    Parjattua putputtia joudun kyllä hieman puolustamaan. Hän ei ole Petoksen mainitsema turha hännystelijä on-liner, vaan usein perustelee näkemyksiään muutenkin, kuin löytämillään mieleisillä nettilinkeillä. Näitä nettitietäjiäkin joukkoon mahtuu.



    Monesti olen miettinyt henkistä ikääni, kun olen näitä keskusteluja lukenut ja joskus osallistunutkin. Pojat taitaa olla poikia autojutuissakin ja näin.

      
  • simppa:



    Ja missä kaikki BMW:n autot on tituleerattu parhaiksi? Esimerkiksi X3 ei mielestäni todellakaan edusta varsinkaan hintaan suhteutettuna luokkansa kärkeä.






    -niin, tarkoitin lähinnä 5-sarjaa.



    BMW-5, MB-E, A6, S80:hän on se luokka josta täälläkin useimmiten väännetään.

      
  • Vackraste:



    Parjattua putputtia joudun kyllä hieman puolustamaan. Hän ei ole Petoksen mainitsema turha hännystelijä on-liner, vaan usein perustelee näkemyksiään muutenkin, kuin löytämillään mieleisillä nettilinkeillä. Näitä nettitietäjiäkin joukkoon mahtuu.




    Aika paljon siellä on näennäistä tietämystä ollut. Suoria lainauksia mm. bemarin pressimateriaalista, kun on vähän viitsinyt asioita tarkistella. Esimerkiksi Tuulilasin palstalla jä kyllä aika pahasti alakynteen, kun rupesi muutaman nimimerkin kanssa vääntämään autotekniikkaan liittyvistä asioista.



    Itse en edes esitä tietäväni mitenkään kovasti autojen henkisestä puolesta.



      
  • petos:

    simppa:


    Ja missä kaikki BMW:n autot on tituleerattu parhaiksi? Esimerkiksi X3 ei mielestäni todellakaan edusta varsinkaan hintaan suhteutettuna luokkansa kärkeä.



    -niin, tarkoitin lähinnä 5-sarjaa.

    BMW-5, MB-E, A6, S80:hän on se luokka josta täälläkin useimmiten väännetään.




    Ja jos sporttisesta ajosta tykkää, kuten lehdistä vaikkapa EVO, on 5-sarja noista paras valinta. Ei mulla ole mitään ongelmia myöntää sitä. XF kuitenkin voi muuttaa tilanteen noiden sporttistenkin ominaisuuksien osalta.



    Ja PutPut on kyllä kaikkia bemareita kehunut selviksi luokkajohtajiksi. Sain hirveän paskaryöpyn niskaan, kun kehtasin moittia pre facelift-X3:men halvanoloista sisustusta, jonka melkeinpä kaikki autolehdetkin ovat teilanneet. On kuulemma sekin laatuvaikutelmaltaan luokkansa paras...







      
  • Eikai 5-sarjakaan mikään radalle suunnattu kivireki ole, vaikka S80 on varmaan huomattavasti mukavuuspainotteisempi?



    eiköhän se ole erittäin mukava ja edustava auto ihan muussakin kuin sporttisessa tykityksessä?

      
  • Nyt kyllä juster on ottanut asiat liian vakavasti.



    Useilla keskustelupalstoilla on varsin paljon erilaista pilailua toisten kustannuksella, ja nyt kun asiat on tällä palstalla edenneet tähän pisteeseen mm. tuon mielestäni järjestelmällisen provoilun takia (jonka tuossa pyrin osoittamaan), niin eihän tilanteelle ja eri kirjoittajille voi enää muuta kuin nauraa.



    Kyllä se näyttäisi olevan niin että "saksalaiskolmikon" edustajat on aika herkkähipiäistä porukkaa. Ilmeisesti tämän porukan on aika vaikea hyväksyä sitä tosiasiaa, että maailmassa on paljon automerkkejä, jotka on niiden valmistajien toimesta suunnattu premiumauto-markkinoille.



    Ja jos tuo suunnitelmallinen provoilu olisi kohdistunut vaikka Mercedekseen, niin silloin varmaan palstaa olisi vaadittu suljettavaksi.



    Sinällään huvittavaa on myös se että erilaiset vastareaktiot tuohon järjestelmälliseen lokaamiseen yritetään nyt selittää jotenkin moitittavan luontoisiksi, vaikkei tähän ole sinällään syytä tällaisten reaktioiden ollessa varsin luonnollisia.



    Tuota järjestelmällistä lokaamista ja kaunan aiheuttamista pyritään myös vähättelemään näiden peesaajanimimerkkien toimesta. Mustaa yritetään selittää valkoiseksi ja päinvastoin. Kyllä kait jokainen normaalilla oikeustajulla varustettu ihminen havaitsee mitä asiassa on tapahtunut.



      
  • petos:

    Eikai 5-sarjakaan mikään radalle suunnattu kivireki ole, vaikka S80 on varmaan huomattavasti mukavuuspainotteisempi?

    eiköhän se ole erittäin mukava ja edustava auto ihan muussakin kuin sporttisessa tykityksessä?




    Missä olen väittänyt, että se on radalle suunnattu kivireki? Mukavahan se toki on myös. Bemarissa on kuitenkin painotettu niin mielikuvatasolla kuin auton toteutuksessakin näitä "sporttiseikkoja" selvästi enemmän kuin vaikkapa perus eemelissä tai S80 Volvossa.



    Minulle S80 tarjosi aikanaan kilpailukykyisemmän paketin kuin 5-sarja, sillä en niinkään painottanut sporttisuutta. Nyt tilanne voisi olla toinen, kun bemarin koneet ovat uudistuneet.



    Mainio auto se 5-sarja eittämättä on, mutta kuten kaikissa muissakin autoissa, on siinäkin omat heikkoutensa. Täydellistä autoa en itse ole ainakaan vielä ajanut.



      
  • simppa:



    Missä olen väittänyt, että se on radalle suunnattu kivireki? Mukavahan se toki on myös.


    -et olekkaan, älä käsitä väärin.

    Jotkut vaan tuppaavat vihjaamaan että Bemari ei olisi mukava ajaa, koska on sporttinen.


    Bemarissa on kuitenkin painotettu niin mielikuvatasolla kuin auton toteutuksessakin näitä "sporttiseikkoja" selvästi enemmän kuin vaikkapa perus eemelissä tai S80 Volvossa.


    -Kyllä. Bemari on muuten tehnyt selvää jälkeä kolmossarjalla touring car-sarjassa, ja Formuloissa tekee kovaa nousua.

    On varmasti hieno juttu omistajille, jotka pitävät sporttisuudesta.

    Fiilis juttuja, ja varmasti näkyy myös mallistossa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit