Katselin kahta videoleikettä Frankfurtin autonäyttelystä ja jälkimmäisen videon keskivaiheilla kuvataan mielenkiintoista henkilöä.
https://www.youtube.com/watch?v=WxtCvW8FlZ8
Ulkoisesti hän näyttää melko tavalliselta, mutta kiinnostuksen kohde ei. Lyhyen katkelman perusteella hän joko
1) Kuvaa yksityiskohtaa päämiehensä pyynnöstä
2) On melko humalassa
3) On erittäin kiinnostunut tuulilasin pyyhkijöiden nivellyksestä.
Erikoista.
Tuulilasin pyyhin on niin tärkeä että siitä kannattaa tosissaan kiinnostua!
Nättejä oli nuo esitellyt tuotteet, myös autot menetteli!
Kannattaa varoa kommentteja metsähaka, annan toimitus tietää kotiosoitteesi
Tytöt olivat kyllä nättejä...
TM:n autonäyttelyjutuissa lienee ikimuistoisista ajoista saakka kerrottu julkisen näyttelyn vieraista, jotka suhaavat kameran tms. laitteen kanssa huomiota herättävästi.
Tämähän ei ole mitään vakoilua, sillä julkisessa näyttelyssä on tapana esitellä jotakin uutta mitä on lähitulevaisuudessa saatavissa lähikaupasta. Jos jokin valmistaja on kyllin ketterä siirtääkseen jonkin muun valmistajan innovaation omaan tuotantoonsa samaan aikaan tai jopa nopeammin, niin mitä pahaa sinä on? Sehän vain todistaa, että tuotteistus toimii vaikka heidän vakoiluosastonsa ei ole taaskaan ollut ajantasalla.
Teollisuusvakoilu on mielestäni jotakin muuta, kuin tehtaan avoimesti messuilla esittelemän auton tarkkaa syynäystä.
Teollisuusvakoilua on se, jossa autotehtaan insinörtti toimittaa kilpailijalle tietoja jo paljon ennen messuja.
Sekin lienee varmaa, että kun vaikkapa Mersu esittelee uuden mallisarjan, niin ensimmäisten tilaajine joukoissa on esim. BMW:n bulvaaneja, jotka toimittavat auton heti saatuaan Mersun laboratorioon, jossa se puretaan ja analysoidaan viimeistä piirtoa myöden.