Uusi Citroen C5

35 kommenttia
2»
  • Onhan PSA-konsernilla jo käytössä moderni bensamoottori, joka hakkaa nykyisen C5:n 2l moottorin kaikissa ominaisuuksissa. Se on käytössä ainakin Pösön 308 sw sport 1.6 thp 150:ssä. Jos vielä saisi DSG:n, kelpaisi automaatillakin. Siitä tulisi kilpailukykyinen Sitikkapaketti. Silloin ei tuntuisi niin pahalta, että uuden C5:n arvo puolittuu kahdessa vuodessa. Vain sitikkafanaatikko tai työsuhdeautoilija hankkii uuden C5:n, fiksu odottaa pari vuotta käytetttyä.

      
  • heivari:

    Onhan PSA-konsernilla jo käytössä moderni bensamoottori, joka hakkaa nykyisen C5:n 2l moottorin kaikissa ominaisuuksissa. Se on käytössä ainakin Pösön 308 sw sport 1.6 thp 150:ssä. Jos vielä saisi DSG:n, kelpaisi automaatillakin. Siitä tulisi kilpailukykyinen Sitikkapaketti. Silloin ei tuntuisi niin pahalta, että uuden C5:n arvo puolittuu kahdessa vuodessa. Vain sitikkafanaatikko tai työsuhdeautoilija hankkii uuden C5:n, fiksu odottaa pari vuotta käytetttyä.


    Niin, kyse on siis juuri siitä BMW:n kehittämästä moottorista. Ao. moottorista on kaksi erikokoista (1,4 ja 1,6) vapaasti hengittävää Valvetronic-versiota (VTi), ja sitten useampi teholtaan toisistaan eroava 1,6-litrainen turboahdettu suorasuihkutteinen moottoriversio (THP). Samoja moottoreita käytetään Minissä.

    Tulevatko ne PSA:n suurempiin automalleihin, aika näyttää.





      
  • simppa:

    Eikös 316i:n ja 116i:n kone ole joku PSA-pohjainen viritelmä? Itse muistelisin näin.




    Ei ole. Nämä PSA:n valmistamat moottorit perustuvat BMW:n vuosituhannen alussa esittelemään tekniikkaan. BMW:ssä nykyään käytettävät moottorit ovat uudempaa sukupolvea.



    Syy BMW:n osalta tähän yhteistyöhön on tarve saada etuvetoiseen Miniin sopivia moottoreita. Minin tarvitsemaa moottori määrää ei kannata itse valmistaa

      
  • Peugeotinkin käyttämästä 1.6 THP-moottorista on raportoitu käyttäjien puolelta ongelmia.Kyse on pienestä määrästä moottoreita joista on teho hävinnyt selittämättömästi.

      
  • heivari:

    Onhan PSA-konsernilla jo käytössä moderni bensamoottori, joka hakkaa nykyisen C5:n 2l moottorin kaikissa ominaisuuksissa. Se on käytössä ainakin Pösön 308 sw sport 1.6 thp 150:ssä. Jos vielä saisi DSG:n, kelpaisi automaatillakin. Siitä tulisi kilpailukykyinen Sitikkapaketti. Silloin ei tuntuisi niin pahalta, että uuden C5:n arvo puolittuu kahdessa vuodessa. Vain sitikkafanaatikko tai työsuhdeautoilija hankkii uuden C5:n, fiksu odottaa pari vuotta käytetttyä.




    Juuri näin kuin heivari kirjoittaa. Ja tällä hetkellä autoliikkeet eivät hyvitä kyllä paljon mitään muistakaan autoista....tietävät että verotukseen tulee vielä muutoksia EU:n toimesta ja ovat valmistuneita siihen.



    Tuttavani on tuonut nyt 2000-luvulla Citikkansa Saksasta vähän käytettynä. Hinta on ollut kohdallaan, autot erittäin hyvin varusteltuja verrattuina Suomi-autoihin. Hän myy ne aina itse suoraan ja saanut ne suht helposti kaupaksi kun hinta on kohdallaan. Tietenkin voi edullisemmin myydä kun on ne edullisemmin hankkinutkin. Tämän uuden C5:n lupasi hakea ensi vuonna kun niitä on riittävästi käytettynä. Huippumallin hintaero oli yli 20000 euroa Suomen ja Saksan välillä uusissa C5:ssa!!!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit