Volvo S40 D5 löi Mercedes C 200 CDI:n TM:n testissä

42 kommenttia
«1

Voittaja BMW, 9,0 p



Kakkonen, Audi 8,9 p



Kolmonen, Volvo 8,8 p



Neljäs, Mersu 8,7 p



Eli pikku-Volvo löi saksalaispremiumin ? Kuinka hyvä on iso-Volvo ? Uusi Volvo S60 ?



Minä tiesin tuon, siksi aloitin tuon Mersu-keskustelunkin, vaikka heti haukuttiin provoksi.

  
  • andertz:

    Voittaja BMW, 9,0 p

    Kakkonen, Audi 8,9 p

    Kolmonen, Volvo 8,8 p

    Neljäs, Mersu 8,7 p

    Eli pikku-Volvo löi saksalaispremiumin ? Kuinka hyvä on iso-Volvo ? Uusi Volvo S60 ?

    Minä tiesin tuon, siksi aloitin tuon Mersu-keskustelunkin, vaikka heti haukuttiin provoksi.




    Tuo neljän ensimmäisen järjestys ei minua yllätä muuta kuin BMW:n voiton suhteen ja tuolla Andrean avaamassa keskustelussa ennustin että eka on Audi ja viimeinen Jaguar ja erot on hyvin pieniä TM testien tapaan. Oliko se Jaguar muuten viimeinen?



    Taisi nyt Andrean provoilu tuosta testistä loppua tähän, kun se idolisoimansa Mersu ei pärjännyt edes kooltaan pienemmälle Volvolle. :lol:



    Uutta S60 itse odotan mielenkiinnolla, koska kuvien perusteella se on aika tyylikäs ja laittanee varmaan hyvin kampoihin saksalaispremiumeille uusien moottoriensa myötä.

      
  • Itsekin ihmettelen mikä TM:n testaajiin on mennyt kun ovat saaneet BMW:n ykköseksi. Mutta täytyy tutustua pisteytykseen tarkemmin kun pääsee lehteen käsiksi. Tulokset ovat niin lähellä toisiaan ainakin neljän ekan kanssa, että lopputulos voisi olla mikä tahansa kun pikkuisen painotuksia muuttaa..

      
  • A-utoilija



    Yeah, pikku-Volvokin on parempi kuin Mercedeksen "syömähammas".



    Itsekin tilasin tuon testin, se on aika kattava, 27 sivua vissiin.



    Mutta onhan Volvoa myyty Suomessa aika paljon. Kannattaa varmaankin lykätä kaikki autohankinnat Volvo S60 esittelyyn asti.



    Luin muuten juuri että Mersun ja BMW:n maailmanlaajuiset myynnit ovat romahtaneet 25 %.



    Nyt on kiinnostavaa seurata mercedeistien ja subaruistien kommentteja.



    "Oikeastaan aika kehno auto" oli nimimerkki Petoksen luonnehdinta Volvo S40-autosta ?



    No, näyttää löytyvän vieläkin kehnompia.



    Tämä päivä on surun päivä kaikille Volvo-vihaajille.

      
  • Jos teille ei ole tullut vielä lehteä niinkuin allekirjoittaneelle, käykää lukemassa se TM arkistosta!

      
  • Ja täällä hehkutetaan kuin Volvo olisi voittanut jotakin, hei se oli vasta 3:s k-o-l-m-a-s ! Siis ei voittanut yhtään mitään, ja kaikkien vertailussa olleiden mallien eroa oli 0,1 pistettä, hei siis n-o-l-l-a p-i-l-k-k-u y-k-s-i pistettä - aivan sairaan suuri ero, josta kannattaa nostaa tosi suuri keskustelu näiden autojen eroista ja paremmuudesta.



    Eiköhän tämä vertailu taas kerro sen kuinka turhaa näitä autoja on nykypäivänä vertailla ja täyttää palstatilaa tällä mössöllä - aivan sama minkä noista ottaa, jos vertailun mukaan valintansa tekee.



    Ja mikä automerkki ei nykypäivänä tekisi tappiota ? Ja Volvokin on kohta kiinalaisten omistuksessa, kannattaa kyllä miettiä mihin rahansa laittaa... :smile:







      
  • Kiitos Felmu vinkistä, testi on nyt luettu. Testin kokonaistulos:



    Voittaja BMW, 9,0 p

    Kakkonen, Audi 8,9 p

    Kolmonen, Volvo 8,8 p

    Neljäs, Mersu 8,7 p

    Viides, Saab 8,6 p

    Kuudes, Jaguar 7,9 p



    BMW, Audi ja Volvo saivat 5 tähteä, Mersu ja Saab 4 tähteä ja Jaguar 3 tähteä.



    Eli muut hyvin tasaisia, mutta Jaguar oli selvä hännänhuippu jota jo ikä painaa pahasti. Mielenkiintoinen yksityiskohta on ajettavuus eli Volvo oli testin paras ajettava! Miten nyt suu pannaan BMW- ja Mersu-leireissä? Ajettavuus koostuu:

    - maantieajosta, jossa Audi, BMW, MB ja Volvo sai 9 p ja loput sai 8 p

    - kaupunkiajosta, jossa MB ja Volvo sai 9 p, Audi, BMW ja Jaguar sai 8 p ja Saab sai 7 p

    - ääritilanteista, jossa Audi, Saab ja Volvo sai täydet 10 p, muuta sai 9 p



    Sisämelussa BMW ja Mersu sai 10 p, Audi 9 p ja muut 8 p



    Kiihtyvyydessä BMW, Saab ja Volvo sai 10 p, Audi 9 p ja MB ja Jaguar 8 p



    Kulutuksessa BMW 10 p, Audi ja Saab 9 p, MB ja Volvo 8 p ja Jaguar 7 p



    Tiloissa Volvo oli selvä jumbo eli sai takapenkistä ja tavaratiloista 7 p, kun muut sai 8 p tai 9 p ja Volvosta todettiinkin, että pienet takatilat ja tavaratila pudottivat sijoitusta.

      
  • andertz:

    Voittaja BMW, 9,0 p

    Kakkonen, Audi 8,9 p

    Kolmonen, Volvo 8,8 p

    Neljäs, Mersu 8,7 p

    Eli pikku-Volvo löi saksalaispremiumin ? Kuinka hyvä on iso-Volvo ? Uusi Volvo S60 ?

    Minä tiesin tuon, siksi aloitin tuon Mersu-keskustelunkin, vaikka heti haukuttiin provoksi.




    Muillakin saksalaisilla menee tosi kehnosti, Mersu viimeinen ja Audikin vasta kolmanneksi viimeisin. Tätä vauhtia kaatuu vielä Volvon syliin.









      
  • SportShift:



    Ja mikä automerkki ei nykypäivänä tekisi tappiota ? Ja Volvokin on kohta kiinalaisten omistuksessa, kannattaa kyllä miettiä mihin rahansa laittaa... :smile:




    ja miksi kiinalaisille päätyvä raha olisi huonompi kuin jenkeille?

      
  • Ahaa, Volvo olisi voittanut testin suuremmilla tiloilla.



      
  • SportShift:

    Eiköhän tämä vertailu taas kerro sen kuinka turhaa näitä autoja on nykypäivänä vertailla ja täyttää palstatilaa tällä mössöllä - aivan sama minkä noista ottaa, jos vertailun mukaan valintansa tekee.




    Samaa mieltä. Jos viisi autoa on 0.4 pisteen päässä(!!) :warning: , niin eikö puhuta jo makuasioista? Jaguariakaan tuskin voi pitää erityisen huonona autona.



    Autoissa ei enää nykypäivänä ole niin suuria eroja että rökäle voitto/tappio olisi mahdollista. Onkin valittava auto itseään miellyttävien osien suhteen, ja esim ulkonäölle moni antaa itse paljon "pisteitä".

      
  • Tästä vertailusta taisi olla jo yksi keskustelu menossa?



    http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5391



      
  • Andrea



    Niin oli, ja minä ostin tuon testin ja toin sen ekana julkisuuteen !



      
  • voi helvata, täällähän vähän niinkun poksautellaan shamppanjaa, kun Volvo on testikolmonen, testissä jossa kaikki autot olivat yhtä hyviä, ja muka tasan yhtä hyviä ajaa. minkähänlainen on testin koeajolenkki, jos mitään paremmuutta ei saada autojen välille? asiantuntevaa? ....sallikaa mun nauraa... :lol:

      
  • Mielestäni on merkille pantavaa, että Volvo oli tuossa testissä luokkaa pienemmällä autolla kuin muut.

      
  • andertz:



    "Oikeastaan aika kehno auto" oli nimimerkki Petoksen luonnehdinta Volvo S40-autosta ?

    No, näyttää löytyvän vieläkin kehnompia.

    Tämä päivä on surun päivä kaikille Volvo-vihaajille.






    -katsele vaan sitä fifth gearin V50 ajettavuus videota, jossa puristetaan erot autoista ja paateista.



    Kehno oli kenties huono sananvalinta, kyllähän tuollainen volvo on kaiketi ihan kelpo omassa sarjassaan. Minulle se ei vaan tarjoaisi yhtään mitään millekkään aisteille.





    En ole myöskään volvo-vihaaja. Toisinaan kyllä keittää, kun lukee tätä palstaa: enemmän kuin puolet uudet autot-osion ketjuista on aloitettu tarkoituksena joko pönkittää volvoa mitä ihmeellisimmillä verukkeille, tai sitten mustamaalata volvoa kaikin mahdollisin jutuin mitä irti saadaan.

    Valitettavaa tätä on katsoa, lähes kaikki hyvät nimimerkit ovat kadonneet muualle, kun täällä meininki on tätä lapsellista volvotusta.

      
  • Simppa



    Joo, suurin kone,että silleen. Mese taas heikkotehoisin, joka näkyi pisteytyksessä kiihtyvyydessä. Mutta eipä nämä testit ostajakuntaa hetkautua. Tietävät mitä haluavat.

      
  • Niin, mersun A-sarjalainen tai CLC olisi toki menestynyt isommalla koneella paremmin? Juuri tuo on se, mikä mersuissa minua hieman etoo. Luullaan, että kaikki on kateellisia ja mikään muu merkki ei ole mitään. Osittain sen takia SL-merkkerikin jäi kauppaan.



    Andertz, laita nyt jäitä hattuun.

      
  • andertz:

    Petos

    Yksinkertainen kysymys: pidit aiemmin Volvo S40:a kehnona autona, voidaanko TM:n testin perusteella sanoa että MB on vielä kehnompi ?




    -pidä kehnompana jos siltä tuntuu. Minä teen omat havaintoni, tee sinä omasi, vaikka sitten TM:ään luottaen.



    C-mercedes on mielestäni erittäin mielyttävä paketti, vaikka sitä on muodikasta aina nuijia.



    Takaveto, ketteryys, ja hienot sporttiversiot, ulkonäkö, imago, jne. mielyttää minua, vaikken mikään mersumies olekkaan.



    Volvolla ei ole minusta mitään tuohon vastineeksi. Alkaen koneilla voidaan olla lähekkäin, kuten testissäkin.

      
  • Petos



    Eihän volvotusta olisi, jollei Volvoa tarkoituksellisesti mustamaalattaisi ?



    Onko muna ensin vaiko kana ?



    Jollakulla keitti päässä, kun joku toinen puhui Volvosta, ja tästä alkoi mustamaalaus. Ilman mustamaalausta ei olisi volvotustakaan.



    Keep it simple !



    Homman nimihän on se että kun ei ole varaa kalliimpiin premiumeihin, niin omaa egoa pitää pönkittää wannabe-premiumismilla.



    Turhaahan kaikki tämä keskustelu on, mutta mielestäni olisi kuitenkin hyvä noudattaa edes jonkinlaista oikeudenmukaisuutta.



    Kuten sanoin, tämä päivä on suuri tappion päivä kaikille Volvo-vihaajille.



    Totean vielä sen, etten usko että noissa autoissa kovin suuria eroja ole.





















      
  • Andertz:



    Tartteeko sun olla yhtä lapsellinen kuin Andrea-XWD-milloin mikäkin nimimerkki? Mielestäni suurin osa sinun perustamistasi ketjuista on ollu täysin turhia lätinöitä, jotka eivät ainakaan ilmapiiriä paranna. Tyhmyyteen ei kannata vastata tyhmyydellä.

      
  • Simppa



    Eipä tätä TM:n palstaa varmaankaan kovin moni enää lue. Kuten sanoin, autokeskustelussa tulisi noudattaa oikeudenmukaisuutta.



    Sen allekirjoitan, että avaukseni ovat olleet tarkoituksellisen lapsellisia. Mielestäni ne ovat olleet kuitenkin varsin hyviä osittain, koska hirveän paljon en jaksa uskoa esim. Ruotsin AMS:n luotettavuuteen testaajana, koska lehden tulonlähteitä ei ole tiedossa. Esimerkiksi mainostulojen jakautuminen eri automerkkien kesken.



    Paheksun myös tätä Volvo-pottuilua etenkin Volvon omistajien kannalta. Itse en omista Volvoa. Pidän aika huonona lähtökohtana sitä, että Volvosta pottuillaan, vaikka palstalla on monia Volvon omistajia.



    Itse olen leikkimielisesti pottuillut tasapuolisesti kolmen saksalaismerkin osalta, ja pahoittelen luonnollisesti sitä jos tämä pottuilu on aiheuttanut haittaa (alfred100, kinapori, MMS).



    Olen siis sitä mieltä että tämä Volvo-pottuilu on edennyt varsin ala-arvoiselle tasolle, varsinkin kun on olemassa näitä Volvon faktisia omistajia.









      
  • simppa:

    Mielestäni on merkille pantavaa, että Volvo oli tuossa testissä luokkaa pienemmällä autolla kuin muut.




    mielestäni s40 on oikeassa ryhmässä, eikö bmw3 ja jagge ole kuitenkin aika pieniä verrattuna esim s60seen joka on jo hiukan iso tuohon segmenttiin ollut aina

      
  • andertz:




    Itse olen leikkimielisesti pottuillut tasapuolisesti kolmen saksalaismerkin osalta, ja pahoittelen luonnollisesti sitä jos tämä pottuilu on aiheuttanut haittaa (alfred100, kinapori, MMS).


    Eipä ole haitannut, koska olen itselleni "naulannut" arvostetut merkit alkaen 60-luvulta asti. Volvo ei ole siihen joukkoon yltänyt, anteeksi vain. Ihmettelen vain että saku-merkit ovat jatkuvasti hampaissa. En juurikaan ole Volvoa viitsinyt ruotia, koska ei kiinnosta vähääkään. Näyttää vain,että sakut jotenkin närästää jatkuvasti. Voisi jopa sanoa, että kun eräässä osiossa kyselit että, mikä ero on premin ja taviksen välillä? siis vastaus on arvostus yksiselitteisesti eikö vain?. Taitaapi olla että arvostus-erot on ja pysyy.







      
  • MMS



    Tuohan oli premium-autojen testi, mitä sillä premiumilla sitten tarkoitetaankaan.

      
  • simppa:

    Andertz:

    Tartteeko sun olla yhtä lapsellinen kuin Andrea-XWD-milloin mikäkin nimimerkki? Mielestäni suurin osa sinun perustamistasi ketjuista on ollu täysin turhia lätinöitä, jotka eivät ainakaan ilmapiiriä paranna. Tyhmyyteen ei kannata vastata tyhmyydellä.




    Simppa, lueppa tämä ensin ennenkuin alat vihjailemaan nimimerkin vaihdoista yhtään mitään:



    andertz:


    Kai nyt nimimerkkiä saa vaihtaa, varsinkin jos on omasta mielestään hauska. Ajattelin seuraavaksi ottaa nimimerkiksi Auto-Derrick, arvaappa keneen nimi viittaa ?

    Nyt nimimerkkejäni ovat andertz ja Derrick.

    Olen ollut myös fittipaldi, Simo-Anders ja Balle Ramstedt.

    Kaikki käy ilmi TM:n sivulta. Miksei nimimerkkiä saa vaihtaa, jos kuitenkin viestien asiasisältö on oikea.




    Taitaa olla pakko andertzin vaihtaa nimimerkkiä vähän väliä, nimittäin noilla keskustelun avauksilla ei kauas kanna ja Volvon suhteen teet vain pelkkää hallaa...



      
  • andertz:

    Simppa

    Eipä tätä TM:n palstaa varmaankaan kovin moni enää lue. Kuten sanoin, autokeskustelussa tulisi noudattaa oikeudenmukaisuutta.

    Sen allekirjoitan, että avaukseni ovat olleet tarkoituksellisen lapsellisia. Mielestäni ne ovat olleet kuitenkin varsin hyviä osittain, koska hirveän paljon en jaksa uskoa esim. Ruotsin AMS:n luotettavuuteen testaajana, koska lehden tulonlähteitä ei ole tiedossa. Esimerkiksi mainostulojen jakautuminen eri automerkkien kesken.

    Paheksun myös tätä Volvo-pottuilua etenkin Volvon omistajien kannalta. Itse en omista Volvoa. Pidän aika huonona lähtökohtana sitä, että Volvosta pottuillaan, vaikka palstalla on monia Volvon omistajia.

    Itse olen leikkimielisesti pottuillut tasapuolisesti kolmen saksalaismerkin osalta, ja pahoittelen luonnollisesti sitä jos tämä pottuilu on aiheuttanut haittaa (alfred100, kinapori, MMS).

    Olen siis sitä mieltä että tämä Volvo-pottuilu on edennyt varsin ala-arvoiselle tasolle, varsinkin kun on olemassa näitä Volvon faktisia omistajia.


    Minä voin sanoa että mulle ei "pottuilusi" ole haittaa aiheuttanut. Enkä ala-arvosta mitään merkkiä, päinvastoin. Olen auton käyttäjä. Työssäni ajan paljon ja autot kiinnostavat ihan hel..ti. Nyt ajan eräällä merkillä, kolmen vuoden päästä ehkä toisella.

    Mua häiritsee näissä palstoissa se negatiivisyys ja eräiden nimimerkkien välinen "taistelu", joka ei johda mihinkään.





      
  • GTAm:


    mielestäni s40 on oikeassa ryhmässä, eikö bmw3 ja jagge ole kuitenkin aika pieniä verrattuna esim s60seen joka on jo hiukan iso tuohon segmenttiin ollut aina




    Väärässä olet. X-type on ihan samaa kokoluokkaa S60:sen kanssa.



    Volvo:

    http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=040&model=003&car=04000371



    Jagge:

    http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=018&model=006&car=01800678



    Muutkin ovat hyvin samaa kokoluokkaa. Alfan 159 taitaa olla isoin, joskaan ei paljoa. Sen Alfan olisinkin halunnut nähdä tuossa testissä.

      
  • Andrea



    Oletko selvittänyt Ruotsin Automotorsportin mainostulojen jakautumisen ? En jaksa uskoa lehden puolueettomuuteen ennenkuin näen selvästi mainostulojen virran ja muut taloudelliset kytkökset. Onko tämä vaatimus epäoikeutettu ? Tätä taisin penätä jo nimimerkillä "fittipaldi" ja haluan edelleenkin tietää nuo taloudelliset kytkökset. Sen voin sanoa että tuskin TM:lla on vastaavaa problematiikkaa.



    Kerros nyt Andrea, mistä oma ylenpalttinen kiinnostuksesi Volvoa kohtaan juontaa ? Oletko nyt esim. ostamassa Volvo S40 ?



    Miten muuten kommentoisit TM:n testiä ? Taisi mennä oma veikkaus vähän vikaan ?



    Kerros vielä se mitä hallaa on aiheutunut allekirjoittaneen kommenteista ? Olen omistanut Volvoja eikä minulla ole ollut mitään huomauttamista po. automerkin suhteen.



    Eniten Volvosta huomauttelevat ne, jotka eivät ole automerkkiä omistaneet.



    Eikö tuo Volvon menestys ollut aika hyvä asia, ajatellen Volvon tulevaisuutta, kun jo pikku-Volvokin on samaa tasoa kuin saksalaispremiumit ? Ajatellen Volvo S60 lanseerausta.



      
  • andertz:

    Andrea
    Miten muuten kommentoisit TM:n testiä ? Taisi mennä oma veikkaus vähän vikaan ?




    Niin, arvaukseni meni 2 parhaan osalta oikeaan ja myös jaggen sekä mersun osalta oikeaan, 4/6 ei ole paha? Alkuperäisessä keskuteluketjussa tätä jo kommentoin:



    http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5391







      
  • Andrea



    Minunkin veikkaus meni Volvon osalta melkein oikein, mutta ei ihan. Minä veikkasin Volvon voittoa, mutta olihan tuo 3. sijakin ihan hyvä saavutus, ajatellen että kilpailijat olivat liikkeellä aika uusilla malleilla.



    Edelleenkin haluaisin selvitystä noista AMS:in mainostuloista.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit