Uusi Golf

24 kommenttia

Kävinpä minäkin sitten testaamassa uuden Golfin. Vaikka yleensä en volkkareista ole innostunut, niin täytyy sanoa, että nyt tuli volsulta suorastaan napakymppi. Auto oli suorastaan mykistävän hyvä. Hyvä äänieristys, luokassaan mainio laatuvaikutelma, mainio kone (1.4 TSI) yhdistettynä luokkansa parhaaseen vaihteistoon (7 port. DSG) ja kerrankin kelvolliset penkit ja muukin ergonomia.



Enpä keksi paljoa pahaa sanottavaa. Mielestäni luokkansa selvästi paras auto. En edes mennyt ostoaikeissa ajamaan, mutta koeajon jälkene rupesi kiinnostamaan siihen malliin, että bemari saattaisikin lähteä vaihtoon. Kertonee jotain auton tasosta.



Onko muilla kokemuksia?

  
  • Älä nyt hyvä mies lankea tuulipukukansan ykkösautoon! Ja vielä juppi-Bemarin jälkeen! Jos Volkkaria halajat niin onhan niillä tuo tyylikäs Sciroccokin!

      
  • Anders-Simo:

    Älä nyt hyvä mies lankea tuulipukukansan ykkösautoon! Ja vielä juppi-Bemarin jälkeen!




    On ihmisiä, joille tuulipukuimago on positiivinen asia. Sitten on niitä, joille se on negatiivinen asia. Varmaan joillekin asialle ei ole merkitystä.



    Sama koskee Bemaria ja sen imagoa.

      
  • Täytyy mielenkiinnosta käydä kokeilemassa uusi Golf kun siihen tulee mahdolisuus. Autoa on sen verran kehuttu, ja kun Simppakin kertoo siitä positiiviseen sävyyn niin uteliaisuus tässä herää.



    Onko tuon vaihteiston kestävyydestä kenelläkään oikeaa tietoa? Eli onko palstalaisilla omakohtaisia kokemuksia ko. laatikosta?



    Väsynyttä taitaa jo tuo tuulipukukansan hokeminen olla...Tosin kuulun varmaan itsekkin siihen ryhmään, kun nykyiset työmatkat taittuu fillarilla..

      
  • kävin testaamassa myöskin ensiesittelypäivänä uuden golfin. pitää pistää vähän kapuloita rattaisiin aloittajalle.



    Ensimmäiseksi autoon istuessa kiinnitti huomiota sisustaan, joka on muovia, muovia ja vielä muovia, jopa osittain halvan näköistä muovia! eihän tälläinen voi uusi golf olla? ei se kyllä golffilta tuntunut.

    No ajoon ja maukkaasti moottoritielle. Ajettavuus oli kunnossa uudessa golfissa kyllä, mutta rengasmelu! Voi hirvitys mitä mekkalaa satasesta ylöspäin! Aivan järkyttävää uudessa golffissa. Palatessani kaupan pihalle tarkistin rengastuksen ja alla oli peruskoon kitkat!!! ja melu oli jo niillä huumaavaa?!



    odotin Paljon Paljon enemmän erittäin onnistuneen vitoskopan jälkeen. Vähän on kakku saanut uutta kuorrutetta, mutta sisältö on jäänyt pahasti kesken.



    Pettymys

      
  • No kyllähän tuon kutoskopan laatuvaikutelma on ottanut aivan huikeita askelia edeltäjästä. Aivan eri tasoa kuin jotkut luokan huonommasta päästä olevat (korealaiset + Impreza). Parempaa laatuvaikutelmaa ei tuosta luokasta löydä.



    Samoin ajettavuus on huomattavasti jämäköitynyt. Koneet ja vaihteistotkin kun ovat luokkansa parhaimmat (kaksoisahdin TSI + 7 vaiht. DSG), niin paljoa enempää ei tuolla hintalapulla voi kyllä toivoa. Mielestäni selvä edistysaskel viitoskoppaisesta.



    Lehdetkin ovat panneet merkille:



    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/228219/volkswagen_golf_mkvi_14_tsi.html



    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/228054/volkswagen_golf_mkvi_20_tdi.html



    http://www.whatcar.com/car-review/volkswagen-golf-hatchback/2922/



    Enpä keksi millään autoa, joka pystyisi samaan tasoon tuossa luokassa. Esimerkiksi joku Auris on niin kaukana, ettei siitä kannata puhua edes saman päivänä.

      
  • simppa:



    Aivan eri tasoa kuin jotkut luokan huonommasta päästä olevat (korealaiset + Impreza).


    -jaahas, taas sinkoilee iskuja vyön alle.

    Imprezan laatuvaikutelma ja ohjaamon materiaalit tuskin ovat sen huonommat kuin muillakaan.


    Jumaloimasi autoexpess:


    ''The Impreza has greater practicality and a higher-quality interior''

    ''The dash design is similar to the good-looking layout in the Tribeca SUV, with a swooping centre console and polished aluminium-effect inserts.''


    Tuulilasi alkaen- imprezasta:

    ''Ohjaamoilme on selvästi nykyaikaisempi kuin edeltäjässä. Ihan viimeisempiin sisustustrendeihin ei Impreza mustan kovamuovin ja mattahopeisten somistuksien yhdistelyllä yllä, mutta yleisilme on tummanpuhuvanakin asiallinen.''

    Hesarin koeajosta:

    ''Laatuvaikutelma on hyvä lukuun ottamatta epätarkkaa lämmön säätöä. ''

    ( miinukset kohdassa olisi luullut olevan mainintaa laatuvaikutelmasta jos se olisi jonkun muunkin kuin simpan mielestä huono )

    Start!:

    Plussat
    + Ajettavuus
    + Neliveto
    + Laatuvaikutelma


    Eli tällaiseksi mm luonnehditaan luokan heikoimmasta päästä olevaa laatuvaikutelmaa.. OK!


    Enpä keksi millään autoa, joka pystyisi samaan tasoon tuossa luokassa. Esimerkiksi joku Auris on niin kaukana, ettei siitä kannata puhua edes saman päivänä.


    -heh, mihin unohdit Focuksen? sen laittamalla tukisit hieman tappiollista työnantajaasi :tongue:
      
  • Onko muilla kokemuksia?




    Kävin kokeilemassa. Aika loistavan mukava! Kertakaikkiaan. Ei mitään niin erityistä, mutta asiallisuudessaan vertaansa vailla. 1.4TSI 7DSG paketti on lyömätön yhdistelmä ja auto muuten ajettavuudeltaan jne ehdotonta kärkikastia luokassaan. Joutuu jo myöntämään, että kyllä Volkkarikin osaa. En tosiaankaan ihmettele, että näitä menee jatkossa ja paljon.



    Laatuvaikutelma toisaalta on moniulotteinen juttu. Jos satunnainen istuskelija (Min&#228:wink: laitetaan ensin uuteen Golfiin ja sitten uuteen Imprezaan niin kyllä jälkimmäinen on halvemman oloinen, kovamuovinen räpystin. Sen hyvät ominaisuudet on ihan toisaalla.

    Verrattuna Legacyyn, Impreza/Forester on räpystimiä!



    Golfista vielä. Omalla koeajolla erityisesti kiinnitin huomiota alustan kykyyn imeä epätasaisuudet. Junanraiteet ylittyi nätisti humisten vrt. mun Saab koli-koli-räpi-räpi..



    Ajettavuus on about samaa luokkaa edeltäjän kanssa. Ohjaus nykytyyliin tunnoton keskeltä. Alusta toimii suunnilleen niin hyvin kuin se etuvetoisessa voi toimia. Ohjaus ja keulapaino ei mun mieleen.



    Kokonaisuus (hinta/ominaisuudet) on hyvä mielestäni.

      
  • Heti vedetään herne, kun mainitsee jonkun auton nimeltä. Aika huvittavaa, että Petos vetää nyt jo mukaan jotain hesarin koeajoja, joka ei ole autolehti alkuunkaan.



    Ja mitä tuohon Autoexpressiin tulee, niin lähinnä moitteita on sieltäkin satanut Imprezan kovamuovisisustukselle kuten muistakin lehdistä. Itseasiassa melkein jokainen iso lehti on pannut tuon kovamuovi-lookin merkille (EVI, Autoexpress, Fifth Gear, What Car?, Autocar, AMS jne.:



    The materials feel cheap and the vast expanse of grey plastics is unappealing. Everything seems rather dated, and this isn’t helped by the old-fashioned column stalks and standard instrument dials



    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/newreviews/211018/subaru_impreza.html



    The STI costs upwards of £25,000, but the interior design and material quality are no better than on a £10k supermini. Cheap plastics and flimsy trim abound,




    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/newreviews/207211/subaru_impreza_sti.html



    Against : Dirty engine, dated interior, drab styling, little progress over the old car



    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/newreviews/213225/subaru_impreza_wrx.html



    The materials seem cheap, and the grey plastics are unattractive. While the build quality is solid, the Impreza feels old-fashioned, and the dash layout is the polar opposite of the modern Civic’s. As standard you get a multifunction steering wheel, which now offers reach and rake adjustment, and the sports seats are reasonably comfortable. But these additions do little to disguise the drabness of the Subaru’s cabin.



    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/212640/subaru_impreza_wrx.html



    The attempt to move upmarket has clearly fallen short – and it’s the same story inside. The materials feel cheap and the vast expanse of grey plastics is unappealing. Everything seems rather dated, and this isn’t helped by the old-fashioned column stalks and standard instrument dials.





    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/210611/subaru_impreza.html



    Tuossa oli satuinnaisotannalla kolme ensimmäistä testiä impusta + vertailutestit, jotta saadaan jotain vertailupohjaa muihin menopeleihin. Vieläkö väität, että Autoexpress kehuu laatuvaikutelmaa? Toki voit siihen päästä jollain asiayhteydestä irrotetulla fraasilla. Tuossa on linkit mukana niin jokainen voi tarkistaa mistä on kysymys.



    Imprezan laatuvaikutelma nyt vaan on kehno muidenkin kuin minun mielestäni. Halpaa mustaa kovamuovia joka puolella. Tuo on yksi Subarun heikkouksista, sillä muissakaan malleissa ei laatuvaikutelmaan ole kovasti panostettu.



    Ja mistä keksi Focuksen vetää tähän mukaan? Se on ihan selvä homma, ettei Focus pärjää tuolle uudelle Golfille.



    Voit perustaa uuden ketjun, jossa selvität, minkä auton laatuvaikutelma on Subarua huonompi tuossa luokassa, jos korealaisia ei oteta lukuun



    Ja nyt voitaisiin jatkaa keskustelua siitä uudesta Golfista.

      
  • Minähän jatkoin. Mitä mieltä olet tuosta ohjauksesta? Oikeastaan ainoita juttuja koeajoltani jota näin äkikseltään voi negatiivikseksi sanoa. Ja sekin ihan linjassa nykypäivän trendin kanssa.

      
  • simppa:




    Heti vedetään herne, kun mainitsee jonkun auton nimeltä.

    -golfin laatuvaikutelmaahan joku kritisoi ja sinun pitää heti ruveta nimeämään jotain ''luokan huonoimpia'', ja tuo nyt oli vähintääkin kyseenalaista että impreza olisi joku karmaisevin.

    Eiköhän tuo ''luokkakin'' pitäisi ensin määritellä.



    Aika huvittavaa, että Petos vetää nyt jo mukaan jotain hesarin koeajoja, joka ei ole autolehti alkuunkaan.


    -mitä väliä, jos hesari kelpaa volvon pönkitykseen, se saa kelvata subarun laatuvaikutelmankin ruotimiseen. Laatuvaikutelma kun ei edes vaadi testaajalta ihmeitä.


    Ja mitä tuohon Autoexpressiin tulee,


    -EN ole irrottanut mitään mistää väärästä paikasta, vaan tässä on linkki tuohon juttuun jossa nuo lainaamani kohdat on.

    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/209070/subaru_impreza.html

    on jännää että tässä jutussa eivät moiti, jopa kehuvat että parannusta on tapahtunut, mutta toisissa artikkeleissa sitten lyttäävät.

    -Mistä olet muutenkaan saanut päähäsi että tämä autoexpressen on joku ihmeen auktoriteetti???


    -Monet muut mediat eivät ole kuitenkaan haukkuneet.
    Ne on tietty niitä ns. roskalehtiä.


    -Heti kun kerkeän laitan keskusteluketjun Imprezasta, eli tervetuloa sinne taas haukkumaan subarua.


    Ja mistä keksi Focuksen vetää tähän mukaan? Se on ihan selvä homma, ettei Focus pärjää tuolle uudelle Golfille.

    -selvä homma sinun mielestä. Kannattaisi opetella taito kuunnella muidenkin mielipiteitä, toiveita autolle ja sanottavaa eikä vain raivota omalla autoexpressen- hiekkalaatikkolla, jos muut ei ole täysin samaa mieltä kun mitä itse olet.

    Control kirjoitti ihan asiallista ja veikkaampa että ihan totta olevaa kritiikkiä.
      
  • Aeronautti:

    Minähän jatkoin. Mitä mieltä olet tuosta ohjauksesta? Oikeastaan ainoita juttuja koeajoltani jota näin äkikseltään voi negatiivikseksi sanoa. Ja sekin ihan linjassa nykypäivän trendin kanssa.




    Ajoit auton varmaankin talvirenkailla? Varsinkin kitkoilla tuo keskialueen tunnottomuus ja löysyys vaivaa hyviäkin ajettavia.



    Omasta mielestäni vitoskoppaiseen verrattaessa ajettavuus oli selvästi jämäkämpi. Alusta ei esimerkiksi kallistellut mutkissa ollenkaan samaan malliin.



    Ja mitä itse ohjaukseen tulee, niin ei se mielestäni ihan Focuksen tasoa ollut tunnoltaan, mutta selvästi luokan keskitasoa parempi. Esimerkiksi Passatin ohjaus on volsuista mielestäni selvästi huonompi. Panin myös merkille, että Focukseen verrattuna tuo Golf tuntui menevän esimerkillisen suoraan perunapeltomaisellakin tiellä.



    Ei siis suurempaa valittamista tuon ohjauksenkaan osalta. Kaikenkaikkiaan todella vakuuttava paketti.



    Petokselle:



    en minä niitä hesarin koeajoja tänne ole linkittänyt. Puhutaan tässä ketjussa Golfista, jooko? Voit perustaa oman ketjusi koskien tuota Imprezan laatuvaikutelmaa. Lätistään sitten siellä.



    Ja tuo mistä sinä lainasit Autoexpressiä oli vain lyhyt "First drive". Siellä on ne oikeat koeajot erikseen. Kaikissa muissa moitittiin Imprezan laatuvaikutelmaa, joten eiköhän Autoexpressin linja käynyt selväksi. Se on sama linja, mikä on muillakin lehdillä.



    Autoexpressiä olen tykännyt siteerata, kun täällä eräät kirjoittajat (PutPut, sin&#228:wink: ovat Evoa kovasti kehuneet. Autoexpress on evon sisarlehti, joka jakaa suuren osan toimittajistaankin Evon kanssa.



    Mutta toki tuon Subarun laatuvaikutelman ovat muutkin panneet merkille. (AMS, Autocar, What Car?, Fifth Gear jne.)



    Ja Startin koeajot ovat suurinta sontaa mitä maanpäällä kantaa. Olen sen muissakin ketjuissa maininnut.



    Omalta osaltani Subarusta keskusteleminen tässä ketjussa päättyy tähän.

      
  • simppa:


    Omalta osaltani Subarusta keskusteleminen tässä ketjussa päättyy tähän.






    -hyvä, parempi olisi kun et olisi tässä yhteydessä jauhanut mitään siitä, kun mitään aihettakaan siihen ei ollut.



    Jos käyn miettimään, mielestäni ainakin vastaavien KIA, renaultin, hyundain, Suzukin laatuvaikutelmat eivät ole sen parempia kuin Subarunkaan.



    Civic-focus-kolmonen- akselillakaan ei ole mitään ihmeellistä tuossa asiassa.



    Uusinta golfia en ole nähnyt mutta aiemmat vw-skoda-seat kyhäelmät ovat olleet aivan kamalia, ja siitä on käsite ''VW-muovi'' :kin syntynyt.



    Nämä on tietty vähän makuasioitakin, lukuunottamatta aivan selvimpien tapauksia.



    Huvittavaa että itse alat haukkumaan subarun sisustusta, ja sitten käsket muita (minua )olemaan jauhamatta siitä tässä ketjussa.



    Pari päivää sitten ulotit oikein asiallisesti nuo subaru inhosi jopa tuonne autotekniikan rengaskeskuteluketjuun... :sleepy:



      
  • Kerta kiellon päälle; kuinka niin jauhanut? Kiihkoltasi et huomannut, että samassa viestissä oli esimerkkeinä mainittu myös Auris ja korealaiset. Ihan yhtälailla mainitsin, että korealaisissa on usein aika halvahkot sisustat.



    Subaru nyt vaan sattui olemaan malliesimerkki huonolaatuisesta sisustasta muidenkin kuin minun mielestäni. Onko se subaruvihaa, jos käyttää sitä esimerkkinä. Väitän, että impun heikkolaatuinen sisusta nyt vaan on automedioissa aika laajalti tunnustettu tosiasia. Minkä minä sille voin.



    Ja onhan se hienoa, että olet yhden merkin löytänyt korealaisten lisäksi jossa on mahdollisesti Imprezaa huonompi sisusta. En tiedä, kun ei tuollaisesta SX4:stä ole kokemusta. Rellu sitävastoin on korkealaatuisempi sisustaltaan, vaikkei perus-Megane mielestäni autona mitenkään ihmeellinen olekaan.



    Ota nyt silmä käteen ja katso tuota:



    http://z.about.com/d/cars/1/0/k/y/ag_08impreza25_interior.jpg



    Ihan puhdasta 90-lukua.



    Ja mitä noihin vagineisiin tulee, niin niiden sisustoista ovat kyllä kaikki olleet imppua edellä tuossa samassa luokassa. Esimerkiksi Golf V:n laatuvaikutelma on luokassaan ihan hyvä, vaikkei se tuohon kutoskopan tasoon pystykään. Jossain Seateissa on kyllä ollut halvahkoa muovia, muttei kokonaisuutena yhtä tökeröä interiooria kuin tuossa impussa. Octaviankin sisusta on tuohon luokkaan ihan sopiva, ja jos isompiin mennään, niin Superbin suorastaan esimerkillinen.



    Jos haluat vastata tähän viestiin, niin voisitko perustaa tuolle kiihkollesi oman ketjun. Voidaan vaikka kopsata vanhat viestit sinne ja poistaa ne tästä, niin pysyy tämäkin ketju asiassa.

      
  • Just, nyt Simppa ylistää laadukkaaksi autoa joka on vain edellisestä versiosta halvemmaksi valmistaa tehty muunnos. Siinä melkeinpä kaikki. Pieni facelift ja halvemmat tuotannolliset ratkaisut on saldo. Varmasti ihan hyvä auto, kuten on Sciroccokin, mutta ei todellakaan mikään laadukkain tai muutoinkaan kovin erottuva vehje.



    Tuossa luokassa on erittäin kova kilpailu, mielestäni noin mielikuvitukseton ja harmaa muotoilu ja nykypakettiautomaisen pelkkä ja tylsä sisustus ei tule iskemään vaan pääasiassa VW:n merkki heille joille se iskee. Jos minun pitäisi tuosta luokasta auto valita harkitsisin varmasti Golfia tai Sciroccoa, mutta en näe miten se olisi millään tavalla helppo valinta kilpailijoihin nähden.



    Se että vertaat Bemuun on jo kovin Simppamaista säälittävyyttä. Pitihän se Subarukin tuohon vetää, ihan hyvä sillä siten näemme Simpan oikeat syyt kirjoittaa.



    Kiinnostaisi tietää miten Simpan mielestä Golfin koneet on muka muita luokan vehkeitä selvästi paremmat, kun GTI-luokassa on kovia koneita. Ja taviksissakin, puhumattakaan että mitäs koneita Seatien, Audien ja Skodien keulalla sitten on (nekin kilpailijoita lähes identtisellä tekniikallaan)?



    Samaa horinalinjaa jatkaa Simppa väittämällä että alusta on jämäköitynyt. Tiedoksesi alusta on kyllä muuttunut jatkuvasti pehmeämmäksi viimeisen kolmen generaation ajan, ainakin GTI-mallien kohdalla. Kun väität että ajettavuus on sitä sun tätä luokkaansa nähden niin siihen tuskin kuuluu Focus, Passat, Auris eikä muuta. Jos puhutaan ajettavuudesta ja ohjauksesta niin lukuisia kovia sanoja on vastassa, käy ihmeessä kokeilemassa niin ei tarvitse ihan älyttömiä arvailla ja selittää mitä sylki suuhun tuo.



    Ja päätä jo että haluatko tuoda Imprezan esiin ja haukkua sitä vai haluatko olla puhumatta siitä. Nimittäin nyt haukut sitä kuin 8-vuotias ja väität ettet halua puhua siitä vuorotellen jopa samassa viestissä. Eli katsotaan onko sinulla jotain oikeaa sanottavaa, sitten keskustellaan jos on jotain asiaakin joukossa.

      
  • simppa:

    Enpä keksi paljoa pahaa sanottavaa. Mielestäni luokkansa selvästi paras auto. En edes mennyt ostoaikeissa ajamaan, mutta koeajon jälkene rupesi kiinnostamaan siihen malliin, että bemari saattaisikin lähteä vaihtoon. Kertonee jotain auton tasosta.

    Onko muilla kokemuksia?




    Muistanko oikein että Simpan BMW on mallia E46, joka tuli markkinoille jo 1998? Ei taida näin vanha malli käytettynä olla mikään benchmark edes Golf luokassa.



    Uusi Golf on paremminkin facelift vanhasta mallista, jossa on parannettu äänieristystä ja sisustan laatuvaikutelmaa. Nämähän olivat nimenomaan kritiikin kohteena edellisessä sukupolvessa. Muutenhan auto tuntuu ja maistuu hyvin samalta mitä aikaisemminkin.



    Sinänsä auto sisältää mielenkiintoista tekniikkaa mm. 1.4 TSI ja DSG vaihteisto. Toivottavasti tekniikka on myös kestävää. Uusimmassa CAR lehdessä on ”kestotestissä” Golf1,4 TSI, jonka turbo rikkoontui n.10 tkm. kohdalla.



    Ettei nyt tule väärinkäsitystä, niin pidän niin nykyistä kuin edellistäkin Golfia luokkansa parhaana autona.

      
  • Oikein muistat. E46 320i.

      
  • juster:


    Muistanko oikein että Simpan BMW on mallia E46, joka tuli markkinoille jo 1998? Ei taida näin vanha malli käytettynä olla mikään benchmark edes Golf luokassa.




    Miten sen nyt ottaa. Golfissa ei painonjakauma ole edes E36 -Bemua lähelläkään, saati ajonautinto edes vanhempien tasolla. Koneesta taas on turha edes puhua, vapaastihengittävää silkinpehmeää kuutosta kun ei sovi edes verrata VW:nin nelosiin vaikka olisikin 'päteviä'. En näe missä muissakaan ominaisuukissa uusi Golfin entistä halvemmaksi tehty malli olisi edellä. Mitä uutta niissä edes on, muuten kuin DSG?



    Uusi Golf on paremminkin facelift vanhasta mallista, jossa on parannettu äänieristystä ja sisustan laatuvaikutelmaa. Nämähän olivat nimenomaan kritiikin kohteena edellisessä sukupolvessa. Muutenhan auto tuntuu ja maistuu hyvin samalta mitä aikaisemminkin.




    Suurin syy Golfin faceliftin kiireeseen oli se että Golf oli paljon kalliimpi valmistaa ja valmistusaika oli paljon kilpailijoita pidempi myöskin. Se että äänieristystä (syyst&#228:wink: parannetaan on aika normaalia, tuskin he sitä heikentämäänkään lähtevät. Se että sisusta olisi laatuvaikutelmaltaan parempi on jo aikamoinen väite kun mielestäni siinä ollaan menty selvästi nimenomaan taaksepäin. Tylsempää ja pakettiautomaisempaa saa hakea, ei erotu muotoilullisesti Puntoista tai Clioista lainkaan edukseen.



    Ei mitään pahaa moitittavaakaan silti (muutoin kuin kuollettavan tylsällä ja rumalla muotoilullaan), vaan kuten koko autokin se on pätevä, hyvin toimiva mutta ei innostakaan. Itseasiassa mittaristo on vanhaan VW-konsernityyliin (käyttäväthän ne kaikki säästösyistä ihan samaa mittaristo- ym. osia) kamala luettavuudeltaan ja toissijainen tieto tyrkyllä ja jopa häiritsemässä keskeisimmällä paikalla. No, Golfin ostajille kai 'Radio Suomi' tai 'Radio Nova' -teksti onkin tärkeintä möllöttää parhaalla paikalla näkökentässä...



    Sinänsä auto sisältää mielenkiintoista tekniikkaa mm. 1.4 TSI ja DSG vaihteisto. Toivottavasti tekniikka on myös kestävää. Uusimmassa CAR lehdessä on ”kestotestissä” Golf1,4 TSI, jonka turbo rikkoontui n.10 tkm. kohdalla.


    Milloin VW olisi kestävää tai hyvä omistuskokemukseltaan ollutkaan? Onneksi nykyään aivan kamalia autoja siltä kantilta ei olekaan, joten jopa Volkkari-konsernin pulkkia uskaltaa ostaa ilman huolta. Silti, kilpailijoissa on liuta huomattavasti parempia noissa suhteissa.



    Ettei nyt tule väärinkäsitystä, niin pidän niin nykyistä kuin edellistäkin Golfia luokkansa parhaana autona.




    Minustakin jos ei hae jännitystä tai hae ajajan autoa niin Golf on varmasti Euroautoa hakevalla hyvä perusvalinta. Jos taas jännitys tarkoittaa sitä että ikkunat loivennetaan naurettavan näköisiksi ja perusetuvetoalustan edut heitetään pois pienentämällä takaluukku, niin Scirocco on vielä halvempi vaihtoehto. En vain näe syytä miksei hankkia Fiat 500, Mini, Punto, Clio, Focus, Civic, Megane, Skoda tai muu mielummin. Minusta vaan ainoastaan hyvin tietynlaista hakevalla Golf on paras valinta, ja heille silloinkin olisi muu VW-konsernin vehje lähes aina fiksumpi, hauskempi tms. valinta. Eli siis kun Skodalta ja Audilta tulevat uudet mallit niin tullevat taas olemaan parempia hinta/ominaisuussuhteeltaan kuten joskus ennenkin.

      
  • simppa:



    Ihan yhtälailla mainitsin, että korealaisissa on usein aika halvahkot sisustat.

    -mutta niin on hintakin halpa. Ja miksi ihmeessä autossa jonka on tarkoitus olla edullinen ja pieni pitäisi olla kalliita materiaaleja ja bling-blingiä?

    Subaru taas on ollut ja on melko halpa ostohinnaltaa, ollakseen ''ei-halvalla'' -tavalla toteutettu kunnon neliveto, runsaalla varustelulla ja muutenkin laadukas auto, joten jossain kohtaa varmaan on ollut pakko ottaa jotain halpaa.

    Kannattaa muistaa että kun puhutaan imprezasta, se ei saa mennä liian kalliiksi, koska sitten tulee jo kokoluokkarajat ylempänä vastaan. Neliveto se silti on, ja ei niitä nelivetoja verrattuna etuvetoon talkootöinä tehdä/myydä.

    Muutamien eurojen (? ) erot sisustuksen materiaaleissa kertaantuvat maailman myydyimmälle nelivetoautomerkille varmasti, kun aletaan puhua tuhansista autoista ja ottaen huomioon että autoa ei edes osteta olemaan mikään erityisen edustava tai ''luxus'', vaan ihan muista syistä.

    Sinullehan tällainen ajattelu on tietysti mahdottomuus, koska kaikki keinot yrittää tuoda subaru ( tai BMW, tai mitsu, tai mikä milloinkin on Volkkarin, Fordin, Volvon, Alfan, Corveten, Jaguarin ym. tiellä ) huonoon valoon tavalla tai toisella on otettu käyttöön.



    Subaru nyt vaan sattui olemaan malliesimerkki huonolaatuisesta sisustasta muidenkin kuin minun mielestäni. Onko se subaruvihaa, jos käyttää sitä esimerkkinä.


    -Ihmettelenkin jos kerran haluat puhua nyt vain golfista, ja penäät asiallista keskutelua, miksi pitää ruveta nimeämään jotain sinun mielestä huonoimpia, olisit keskittynyt sen VW-muovin ihannoimiseen.

    Sulla on joku ihme käsitys että sinä saat heittää mitä sylki suuhun tuo, ilman että joudut siitä sitten perustelemaan jos joku ei ole samaa mieltä.





    Jos haluat vastata tähän viestiin, niin voisitko perustaa tuolle kiihkollesi oman ketjun. Voidaan vaikka kopsata vanhat viestit sinne ja poistaa ne tästä, niin pysyy tämäkin ketju asiassa.

    -älä nyt sekoile. Olet viimeinen tyyppi jolla on jotain varaa neuvoa muita hyvissä kirjoitustavoissa tällä palstalla :sleepy:


    Tämä viimeisinkin jossa tulet jauhamaan jostain kitkarenkaista solberg-subarussa tuonne muuten asialliseen talvirengasketjuun, oli aika mauton juttu.

    Käytettyjen puolella Vito-ketjussa aloit jauhamaan ihan muista autoista kun mistä minä siellä kysyin kokemuksia.

    Samoin tämä putputin highlightit, ym, joita en jaksa edes luetella.
      
  • Ensiesittelyviikolla kokeiltavana oli vain 110 hv tdi. Hyvä perusmoottori, manuaalivaihteiston ja moottorin yhteistyö oli sujuvampaa kuin omassa Variantissani (tdi 140 hv).



    Kokeiltu auto oli varustettu Nokian uusilla kitkoilla. Uusi Golf on muutoin hiljaisempi kuin nykyinen kärryni, mutta karkeaksi kuluneella asfaltilla kitkojen meteli oli yllättävän voimakasta, selvästi häiritsevämpää kuin Nokian nastallisilla. Sileämmällä tien pinnalla kitkojen rengasmelu sitä vastoin oli nastarenkaita vähäisempää. Mielestäni sisätilat ovat uudessa versiossa tyylikkäämmät ja laatuvaikutelma parempi.

      
  • Paremmaltahan tuo näyttää kuin edeltäjänsä mutta mahtaa olla ns. tikusta asiaa uudistusten osalta.

      
  • Putput:

    [Suurin syy Golfin faceliftin kiireeseen oli se että Golf oli paljon kalliimpi valmistaa ja valmistusaika oli paljon kilpailijoita pidempi myöskin. Se että äänieristystä (syyst&#228:wink: parannetaan on aika normaalia, tuskin he sitä heikentämäänkään lähtevät. Se että sisusta olisi laatuvaikutelmaltaan parempi on jo aikamoinen väite kun mielestäni siinä ollaan menty selvästi nimenomaan taaksepäin. Tylsempää ja pakettiautomaisempaa saa hakea, ei erotu muotoilullisesti Puntoista tai Clioista lainkaan edukseen.

    quote]

    Golf on suunnattu normaalille autonkäyttäjälle, joka haluaa kaikin puolin toimivan paketin. Suomessa se tarkoittaa tässä kokoluokassa keskimäärin n. 20 000 euron autoa, jolta ei edellytetä lippalakki teinien arvostamia ominaisuuksia.

    Kuolettavan tylsä muotoilu tuppaa olemaan usein käytännöllistä, sitä myös useimmat tämän luokan autoja ostavat myös arvostavat – eivät anna painoarvoa erikoisuuden tavoittelulle.
      
  • juster:

    Kuolettavan tylsä muotoilu tuppaa olemaan usein käytännöllistä, sitä myös useimmat tämän luokan autoja ostavat myös arvostavat – eivät anna painoarvoa erikoisuuden tavoittelulle.




    Alvar Aalto sanoi aikoinaan:

    "Kaikki käytännöllinen muuttuu ajan myötä tyylikkääksi"

      
  • Tänään tuli uusimmat Euro NCAP tulokset ja uuden Golfin törmäystulos parani 3 pistettä. Tulos oli 5 viisi tähteä, sama määrä kuin viimeksikin, samoin jalankulkija ja lapsi turvallisuus oli noussut, pieniä muutoksia, mutta parannusta silti..Tästä voisi hieman päätellä että varmaan tarkoituksena VW:llä on ollut muukin kuin vain "kasvojen kohotus". Samoin "uudessa" niskatukien törmäystestissä sijoitus oli 3/25. Ei paha. Taakse jäi kaikki oman konsernin merkit ja preemiumit :smile:

      
  • mhj:

    Kokeilitteko koeajonne aikana Golfin lämmityslaitetta?
    Ainakin vanhempaa mallia on kylmäksi moitittu.

    Siihen gallupkyselyyn "miksi et enää keskustele...".
    Mitäpä täällä kirjoittelee, kun ei ole kiinnostusta kerran vastailla/keskustella.




    No kato täällähän heitettiin, että parhaimmat keskustelut käydään merkkikerhojen keskusteluissa. Ehkä Golfin lämppäreistäkin jutellaan siellä mikälie vw-klubi onkaan? :wink:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit