BMW X6 _erottuu_ edukseen

26 kommenttia

Olen nähnyt tasan yhden (1) BMW X6 Suomessa liikenteessä meni ohi Kehä I:llä omassa todella jykevässä korkeudessaan. Auto näytti todella huomiota herättävän valtavalta peruskippojen seassa. Väri oli tämä punainen: http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-thumb1280x1280_2189716013_fb0d55aeac_o.jpg



Kysymys kuuluu, miksei kukaan työsuhdeautoilija vaihda tuohon, takaan että erottuu liikenteessä, valokuvat ei anna kuvaa tuosta miten se erottuu henkilö ja farmariautoista liikenteessä.



Video kertoo enemmäin kuin tuhat kuvaa:



http://www.metacafe.com/watch/yt-ZBRb99YGCiE/new_bmw_x6_on_german_autobahn_2/



https://www.youtube.com/watch?v=YcCAwHF7pgQ&fmt=18



Enkä oo kauppias, vaa ihmettelen miksi jokatoisella on yli sadantonnin asunto mutta kellään ei törkeen käheetä sadantonnin autoo edes liisattuna vuoden? Tällähetkellä liikenteessä kaikki autot yhtä massaa. Ja tuommoset "pikkasen".. erottuu joukosta.

  
  • Olisiko hinta yksi syy...



    Jos X6:sta saisi 50t€, niin kauppa voisi käydä aivan toisella lailla...

      
  • Suomeen tuotavien määrä tänä vuonna taisi olla 150 kpl. Ja kaikki oli myyty jo alkukesästä. Ensi vuoden kiintiössä saattaa olla ”talouden Harmageddonin” valitessa olla hyvinkin tilaa…

      
  • Formula1:


    ihmettelen miksi jokatoisella on yli sadantonnin asunto mutta kellään ei törkeen käheetä sadantonnin autoo edes _liisattuna_ vuoden?






    mikäs siinä ihmetellessä anderz, auto on auto, ja asunto on asunto...

    :xmas:

      
  • Juu, ehkä kaikki ei osta autoa "erottuakseen", koska se nyt on aika lapsellista. Ja vaatisi aika paljon ylimääräistä rahaa. Kumpaankohan itse sijoittaisin 100 000 euroa, asuntoon vaiko peltilehmään.....hmmmm, täytyy ihan miettiä. :lol:

      
  • Ammattilainen:

    Juu, ehkä kaikki ei osta autoa "erottuakseen"...




    Varsinkaan negatiivisesti. Uskoakseni aika yleinen mielipide ko. autosta on negatiivinen.

      
  • Mietin olenko ainut jonka mielestä X6 on susiruma? Ei siinä mitään että auto on todella käyttökelvoton ominaisuuksiltaan coupe+SUV?, mutta kyllä jossain pöllyssä on oltu kun tuon auton design on hyväksytty.



    Sinällään erikoista että BMW'ltä tulee hienoja luomuksia (300 ja 500 sarja) ja sitten teoksia kuten X6 jotka kisaavat maailman epäonnistuneimman designin tittelistä niin käytännöllisyydeltään kuin ulkonäöltään.



    Auton menestyksen perusteella eriävän mielipiteen omaavia on kuitenkin aika paljon. Eikös se saanut jonkun yleisöpalkinnonkin (AutoBild?)

      
  • Bemarin muotoilu on ainakin erilaista, koska se herättää niin paljon mielipiteitä. Itse en taas oikein tykkää 3- ja 6-sarjasta, mutta esim tuo X6 ja 5-sarja taas näyttävät erittäin hyville. Kuten aiemmin jo sanoinkin, uusi Z4 on mielestäni taas yksi kauneimmista autoista.



    Sinänsä olen myös erimieltä tuon X6:n epäonnistumisesta, tuo onnistuu juuri siinä, mihin se on tarkoitettukkin, eli ihmiselle joka haluaa nelivedon, erottua, istua normaalia korkeammalla ja silti ajaa urheilullisella autolla, jossa on erinomaiset ajo-ominaisuudet. Tuon ajo-ominaisuuksiahan on kiitelty poikkeuksellisen paljon.



    Tuo on vähän kuin muskelivene. Äärimmäisen paheksuttu, mutta nopea, hyvä ajaa ja vie paljon ainetta. Silti usea haluaisi sellaisen, jos olisi varaa ostaa ja ajaa sillä.

      
  • Vaikka BMW muotoiluna ja erilaisuutensakin takia viehättää minun silmää täytyy myöntää että nuo isot möhköfantit (X5 ja X6) näyttävät mielestäni kyllä enempi tai vähempi omituisilta. Jotenkin vaan ei ne mua puhuttele. Ehkä vaatii totuttelua. Sisältähän ne taas ovat upeita mielestäni.

      
  • Individual:



    Missä tuo X6 onnistuu? Jos ajo-ominaisuuksia vertaa johonkin oikeaan isoon Coupeen tai vaikkapa Quattroporteen on sen ominaisuudet umpisurkeat. Toki johonkin cittariin verrattuna sen ajo-ominaisuudet ovat mainiot.



    Jos vertaa sittareihin tuon monikäyttö- ja maasto-ominaisuudet ovat täysin olemattomat.



    Täysin järjetön ja todella ruma pökäle. Mitä tuo tarjoaa enemmän kuin joku vastaava sedan tai coupe? Neliveto nyt on ainoa, mutta sen saa moneen muuhunkin menopeliin. Nelivetoinen 5-sarjalainen tai takavetoinen 6-sarjalainen tarjoaa kaiken mitä tuokin ja vielä huomattavasti enemmän.

      
  • Tällä kertaa olen Simpan kanssa täsmälleen samaa mieltä. Mielestäni jo isot vanteet ja matalaprofiiliset renkaat maastoautossa on skitsofrenista järjettömyyttä, jonka cuopemallinen kori nostaa jo kolmalle asteelle. Harva matalaan coupeenkaan tunkee alle Bridgestonen Duelereita, vaikka loogisesti ajatellen lopputulos olisi lähes ssama.

      
  • Itse taas pidän X6:n muotoilua erittäin onnistuneena, kylmä "koeajokin" autoliikeessä suoritettu. Tuossahan on kaikki samassa mukavassa paketissa, neliveto, coupe ja maastoauto. Hinnassa vain ylimääräistä muutama kymppi...

      
  • turbo-kiisseli:

    Tuossahan on kaikki samassa mukavassa paketissa, neliveto, coupe ja maastoauto.




    Maasturi? Tuolla en sen kummempaan maastoon lähtisi kuin tavallisella henkilöautollakaan.

      
  • Bugracer:

    Mietin olenko ainut jonka mielestä X6 on susiruma? Ei siinä mitään että auto on todella käyttökelvoton ominaisuuksiltaan coupe+SUV?, mutta kyllä jossain pöllyssä on oltu kun tuon auton design on hyväksytty.

    Sinällään erikoista että BMW'ltä tulee hienoja luomuksia (300 ja 500 sarja) ja sitten teoksia kuten X6 jotka kisaavat maailman epäonnistuneimman designin tittelistä niin käytännöllisyydeltään kuin ulkonäöltään.




    Mielenkiintoista, yleinen mielipide on juuri päinvastainen, netistä löytyy sivut missä vaadittiin BMW: pääsuunnittelijan eroa ja se myös toteutui, autot olivat juuri niin rumia verrattuna esimerkiksi edelliseen 700 sarjaan joka oli todella kaunis. Uusi X6 on taas sellainen auto että sitä jää ihan mielellään katselemaan.

      
  • Tässä on ehkä nähtävissä jonkinlainen koulukuntaero: kumpi on yleisesti ottaen kauniimpi auto, matela sedan/coupe vai korkeammat autot, kuten SUV ja tila-autot. Itse kuulun jälkimmäiseen koulukuntaan: Bemarin miellyttävimmän näköisiä autoja ovat X6, X5 ja X3. Seuraavana ehkä 1-sarja. Perinteinen sedan näyttää jotenkin 80-lukulaiselta ja liian "tavanomaiselta". Mersuissa parasta muotoilua minulle edustavat R, B ja maasturit, tähän listaan on tosin pakko laittaa myös yksi matala auto, nimittäin CLS. Isoissa autoissa (X6, R, isommat maasturit) tosin on sitten muita huonoja puolia - epäekologisuus tekee ne oikeastaan menneen maailman möhkäleiksi - mutta nyt puhuttiin vain ulkonäöstä.



    Ihmettelen muuten, miksi BMW ja Audi eivät lähde kilpailemaaan MB:n kanssa tila-autojen (sekä isojen että pienten) markkinoille. Esimerkiksi MB:n R-sarjalla ei taida omassa luokassaan olla kilpailijaa. Lähimpänä ovat isot maasturit.

      
  • ritsa:

    Mielenkiintoista, yleinen mielipide on juuri päinvastainen, netistä löytyy sivut missä vaadittiin BMW: pääsuunnittelijan eroa ja se myös toteutui, autot olivat juuri niin rumia verrattuna esimerkiksi edelliseen 700 sarjaan joka oli todella kaunis. Uusi X6 on taas sellainen auto että sitä jää ihan mielellään katselemaan.




    Juuri tätä tarkoitin kun mainitsin että "...eriävän mielipiteen omaavia on kuitenkin aika paljon" ja että olenko vähemmistöä joka on kauhistunut auton rumuutta? Nähtävästi.



    Näin ne mielipiteet menevät ristiin.

      
  • Jos se on pohojalaaseen tapaan niin ruma, että on jo komia?

      
  • Ruma se on pottukin mutta kukkii silti?

    Rumassa repussa on usein parhaat evväät?

    :snotty:

      
  • simppa:

    Individual:

    Missä tuo X6 onnistuu? Jos ajo-ominaisuuksia vertaa johonkin oikeaan isoon Coupeen tai vaikkapa Quattroporteen on sen ominaisuudet umpisurkeat. Toki johonkin cittariin verrattuna sen ajo-ominaisuudet ovat mainiot.

    Jos vertaa sittareihin tuon monikäyttö- ja maasto-ominaisuudet ovat täysin olemattomat.

    Täysin järjetön ja todella ruma pökäle. Mitä tuo tarjoaa enemmän kuin joku vastaava sedan tai coupe? Neliveto nyt on ainoa, mutta sen saa moneen muuhunkin menopeliin. Nelivetoinen 5-sarjalainen tai takavetoinen 6-sarjalainen tarjoaa kaiken mitä tuokin ja vielä huomattavasti enemmän.




    Enkös juuri aiemmin vastannut, missä se onnistuu: "tuo onnistuu juuri siinä, mihin se on tarkoitettukkin, eli ihmiselle joka haluaa nelivedon, erottua, istua normaalia korkeammalla ja silti ajaa urheilullisella autolla, jossa on erinomaiset ajo-ominaisuudet."



    5- ja 6-sarjaan verrattuna se tarjoaa paremman maavaran, korkeamman istuma-asennon, pröystäilevämmän ulkonäön ja 6-sarjaan verrattuna lisäksi vielä nelivedon ja paremmat tilat.



    En ole tuota itse ajanut, mutta koeajoissa tuon ajo-ominaisuuksia on kyllä kehuttu ihan yleisestikkin. Aktiivisella alustalla ja aktiivinelivedolla tuosta on ilmeisesti saatu ihan jopa joihinkin sedaneihin verrattava. Tottakai korkea paino ja painopiste näkyy, mutta tuon kokoiseksi autoksi tuo on poikkeuksellisen hyvä.

      
  • Kyllähän noita nyt jo liikenteessä näkee Suomenkin rekisterissä.



    Venäläisten suosiossa näyttää olevan, kuten Infinitin vähän samantyyppinen malli.



    En itse pidä ko. autoluokasta erityisesti, mutta kyllä tuo ainakin huomiota herättää. Omalla tavallaan komea kun sitä katselee jonkin aikaa. Tietoisestihan tuo on tehty "härskin" näköiseksi.

      
  • X6 on kyllä varmaan hieno ja komea auto, mutta niin turha. Painaa aivan älyttömästi, korin muotoilun vuoksi tavaratila on pieni ulkomittoihin nähden. Eikä sillä oikein maastossakaan mitään tee, joten mihin tälläistakin autoa tarvitaan ?



    Niin, ei sitä mihinkään kukaan tarvitse, mutta onhan se coupe cittari ihan kiwa, syö varmaan polttoainettakin ihan mukavasti.

      
  • Hummeri ja X6 ovat varsin samaa kategoriaa meikäläisissä oloissa; kukaan ei tarvitse, mutta kivalta näyttää!

      
  • Empä minäkään tuota tarpeellisena pidä, mutten nyt oikein ymmärrä miksi tuon X6:n hankinta olisi jotenkin turhempaa kuin vaikkapa Cayennen tai ML:n vastaavalla koneella. Hummeria tuo on paljon järkevämpi. Harvoin kuitenkaan noissakaan kuljetetaan viittä henkeä tavaraluukku täynnä.



    Itselleni tuo X6 voisi jopa sopia, en edes muista koska viimeksi minulla on ollut kahta matkustajaa enemmän auton kyydissä. Tavaratila riittäisi vallan mainiosti ja kai sen saa myös laajennettua, jos pitää pidempiä tavaroita kuskata, niin kuin välillä. Lisäksi tuolla pääsisi kätevästi mökille, voisi vetää raskasta kärryä ja muita hiukan ylempänä on mukava istuskella, ainoa asia jossa kaipaan Land Cruiseriani. Vielä kun ajo-ominaisuudet ovat erinomaiset, moottorit edustavat aivan huippua, neliveto on yksi kehittyneimmistä ja sopii aktiiviseen ajoon sekä alusta on erinomainen. Lisäksi ulkomuoto on sopivasti muista erilainen ja ärsyttää kaiken maailman kettutyttöjä..



    Mutta empä silti usko tuollaista koskaan hannkivani, kyllä järki ajaa mieluummin vaikkapa 5-sarjalaiseen.

      
  • individual:

    Empä minäkään tuota tarpeellisena pidä, mutten nyt oikein ymmärrä miksi tuon X6:n hankinta olisi jotenkin turhempaa kuin vaikkapa Cayennen tai ML:n vastaavalla koneella. Hummeria tuo on paljon järkevämpi. Harvoin kuitenkaan noissakaan kuljetetaan viittä henkeä tavaraluukku täynnä.

    Itselleni tuo X6 voisi jopa sopia, en edes muista koska viimeksi minulla on ollut kahta matkustajaa enemmän auton kyydissä. Tavaratila riittäisi vallan mainiosti ja kai sen saa myös laajennettua, jos pitää pidempiä tavaroita kuskata, niin kuin välillä. Lisäksi tuolla pääsisi kätevästi mökille, voisi vetää raskasta kärryä ja muita hiukan ylempänä on mukava istuskella, ainoa asia jossa kaipaan Land Cruiseriani. Vielä kun ajo-ominaisuudet ovat erinomaiset, moottorit edustavat aivan huippua, neliveto on yksi kehittyneimmistä ja sopii aktiiviseen ajoon sekä alusta on erinomainen. Lisäksi ulkomuoto on sopivasti muista erilainen ja ärsyttää kaiken maailman kettutyttöjä..

    Mutta empä silti usko tuollaista koskaan hannkivani, kyllä järki ajaa mieluummin vaikkapa 5-sarjalaiseen.




    Totta, ei Cayenne, Q7 tai ML olekkaan sen hyödyllisempi, melkein laittaisin nämä samaan kastiin turhuutensa osalta.



      
  • Q7:kassa on sentään tilaa hieman eri tavalla kuin tuossa bemarin turhuuden ylistyksessä...

      
  • simppa:

    Q7:kassa on sentään tilaa hieman eri tavalla kuin tuossa bemarin turhuuden ylistyksessä...






    Aika vähän niitäkään perhekäytössä näkee... :wink:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit