Uusi C-Mercedes

19 kommenttia

Mitä mieltä täällä ollaan uuden C-sarjan muotoilusta?

Kuvien perusteella muotoilu ei vakuuta ainakaan minua. Auto on jotenkin vaatimattoman näköinen ja sijoittuu ikäänkuin oman luokkansa alapuolelle muotokielensä perusteella. Perän muotoilu on jonkinalinen myynnistä poistuvan Toyota Corolla Sedanin ja Kia Ceraton sekoitus. Sisustus on parempi, mutta ohjauspuorä vaikuttaa oudolta ja keskikonsoli tuo ensimmäisenä mieleen Opel Astran.

Nämä ovat vilpittömät ensituntemukseni näkemieni kuvien perusteella eikä kenenkään kannata hermostua tämän kirjoituksen johdosta. :wink:

http://www.germancarfans.com/photos/3070118.001/1034big.jpg

http://www.germancarfans.com/photos/3070118.001/1035big.jpg

http://www.germancarfans.com/photos/3070118.001/1036big.jpg

http://www.germancarfans.com/photos/3070118.001/1032big.jpg

  
  • Itse C-sarjan omistajana (203) olen hyvin pettynyt uutuuden muotoihin.

    Varsinkin sisätilat kulmikkaine muotoineen (trendi) ei sytytä. Täytyy odottaa kun näen auton livenä. Mutta vaikka Olmi kärjistääkin, on kritiikki kuvien perusteella aiheellinen. Odotetaan miltä vaikutelma tuntuu kun näemme auton elävässä elämässä.


      
  • Kuvien perusteella tuleva mersu on pettymys. Hienosta nykymallista siirrytään japanilais/korealaistyyliseen muotoiluun :frowning: Täytyy vain toivoa, että tuo ei ole lopullinen ulkoasu C:lle.

      
  • Vaikka kyseessä onkin kohtuullisen konservatiivinen askel edeltäjästä niin ainakaan kuvat eivät oikein vakuuta. Erityisesti kolmas kuva olmin linkeistä näytti tosi rauhattomalle - aivan kuin kaikkien eri mersu-mallisarjojen muotoiluelementit olisi puskettu väkisin yhteen kiesiin.

      
  • Auton tyyli on S-mallista skaalattu pienempään kokoon. BMW 3-sarjan tyyppisesti etupyörän edessä on mahdollisemman vähän ylitystä ja konepelti on pitkä. Lokasuojan Passat, Mondeo malliset pullistukset ovat silkkaa S-sarjaa, samoin perän muotoilu. Minusta auto ei näytä olenkaan pahalta tummalla värillä ja isoilla vanteilla.

    Sisustassa ratti ei todellakaan näytä kuvissa hyvälle, mutta muita vaihtoehtoja lisävarustelistalta varmasti löytyy. Keskikonsolin nappula viidakko on karmea ja halvan näköinen. Varsinkin kun tähän on olemassa ratkaisu, jota käytetään esim. S-sarjassa.

    Ajo-ominaisuuksissa on mallina kuulemma tuo samainen 3-sarjan BMW, joten auto voi olla jopa hyvä ajaa.

    Tästä linkistä voi katsoa miten värit ja vanteet muuttavat autoa.

    http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passenger_cars/home/products/new_cars/cclasssaloon/360_view.html

      
  • Näyttää vähän "premium Corollalta", vai? Tarkoitan tällä sitä, että ehkä Mercedes ei halunnut riskeerata C-sarjan muotoilun kanssa. Aika varman päälle muotoiltu, mutta toisaalta ainakin omaan silmääni näyttää hyvälle. Erityismaininta joissakin kuvissa näkyvälle maskille jossa iso tähtilogo, tulee heti mieleen 1970-luvun SL mersut!

      
  • Olen joskus aikaisemmin valitellut Mersun "kieroutuneesta" muotoilusuuntauksesta: vuosimalli vuosimallin jälkeen autoja on madallettu niin, että mm. nykyisessä E-mersussa istutaan takana aivan lattian rajassa, eikä tavaratilakaan ole kummoinen. Puhumattakaan jostakin CLS-sarjasta, joka on tarkoitettu vain katseltavaksi, ei käytettäväksi.

    Nyt näyttää siltä, että uuden C-sarjan kattolinjaa olisi nostettu niin, että aikuinenkin sopii sisälle lyömättä päätään oviaukkoon, ja istuinkorkeuttakin luulisi olevan takanakin siedettävästi. Minusta järkevästi muotoillut autot ovat kauniita, ja epäkäytännöllliset muotoilultaan epäonnistuneita henkisesti lapsen asteelle jääneiden ihmisten "leikkikaluja".

      
  • Jokaiselle jotain.. ja jokaisella oikeus omaan mielipiteeseensä sekä makuunsa. Itse en edes aja Mercedeksellä mutta minua mersun muotoilu taas miellyttää. Mitään hirveän radikaaleja muutoksia ei ole tullut.. yksinkertaisesti vain pirun tyylikäs, elegantti ja samalla hillityn cool :sunglasses: olipa hienoja sanoja mutta näin on. Sisältä päin mercedes painii omasta mielestäni saksalaisten autojen keskuudessa ihan omassa kärkiluokassa.. Valitettavasti muut saksalaiset eivät ole lähelläkään tuollaista laatua.. tämähän oli sitten minun mielipide :smile:

      
  • Ensi vaikutelma ei ole kyllä hyvä. Toisaalta samoin kävi minulla esim 5-sarjan Bemarin kanssa, joka kuvissa oli ensin ruma, mutta nykyään luonnossa minusta luokkansa kaunein auto.

    Kun tuota Mersua katselee hiukan, Classic ja Elegance näyttää edelleen rumilta, mutta Avantgarde alkaa näyttää jo hienolta varsinkin tuohon kuuluvine vanteineen ja sport mallin maskineen. Sisällä jalopuun määrää on karsittu vanhaan malliin nähden, mikä ei ole hyvä asia, tulee vähän Lexus Is mieleen, pieniä tilkkuja siellä täällä. Ratti on myöskin ruma, samoin kuin kojelaudan päällä oleva "kovan" näköinen muovi. Toisaalta osa nappuloista näyttää erittäin laadukkailta ja mittaristo on todella hieno.

      
  • [quote title="21.01.2007 klo 12:47 juster kirjoitti"]

    Sisustassa ratti ei todellakaan näytä kuvissa hyvälle, mutta muita vaihtoehtoja lisävarustelistalta varmasti löytyy. Keskikonsolin nappula viidakko on karmea ja halvan näköinen. Varsinkin kun tähän on olemassa ratkaisu, jota käytetään esim. S-sarjassa.

    Minusta tuo sisusta vaikuttaa varsin tyylikkäältä, selvästi ainakin muovista ja kulmikasta 3-Bemaria edellä. Nappulat ovat edelleen paras tapa käyttää toimintoja, joten miksikäs niitä mihinkään muuttamaan.

    Ajo-ominaisuuksissa on mallina kuulemma tuo samainen 3-sarjan BMW, joten auto voi olla jopa hyvä ajaa.

    Toivottavasti eivät ole matkineet liikaa, onhan nykyinen C-sarjakin selvästi 3-sarjalaista parempi ajaa Suomen oloissa. Selkeästi suuntavakaampi ja vähemmän uraherkkä kuin Bemari nimittäin.

    Kaiken kaikkiaan kuvien perusteella hyvän näköinen peli, olen MatLogin kanssa samoilla linjoilla. Autossa on sopivasti uutta ja vanhaa. Ja niinhän se on nykyisenkin mallin kohdalla, että Classic on aika ankea. Sen sijaan Avantgarde ja Sport ovat melko näyttäviä.

      
  • mielestäni ihan kivan näköinen. ei mitään isoa häiritsevää tekijää, toisin kuin monessa muussa uudessa autossa. ratti on karsea, mutta kai siihenkin tottuisi jos tollasen kärryn omistaisi...ja täysin makuasiahan tuokin on.

      
  • Olen koittanut sisäistää tätä uutta C-mersua, mutta ei se oikein sytytä. Sivuprofiili on saman näköinen kuin 3-sarjan Bemarissa (mikä ei ole hyvä asia IMO), nokka on liian pysty ja kojelauta näyttää Opelilta (!). Perästä löytyy auton parhaat muodot, mieleeni nousi jostain syystä Subaru Legacy. Pahinta autossa on tämä: halvin diesel on hinnoiteltu 46 800 euroon, eikä siihen ilmeisesti tule sisältymään juuri mitään varusteita (esim. ei aluvanteita). Ei tällä kauheasti uusia asiakkaita tulla houkuttelemaan merkin pariin. Mersumiehet kyllä ostavat varmasti tätäkin.

      
  • Lainaus:
    27.01.2007 klo 14:48 kenesis kirjoitti
    kojelauta näyttää Opelilta (!)


    Samaa mieltä! Mitä ne on oikein ajatelleet kun sitä sekasikiökojelautaa ovat suunnitelleet!!! Kun katsoo vaihdekepistä ylöspäin, eri tyylejä ja muotoiluja tulee perä perää ja koko homma on todella sekainen ilman mitään yhtenäistä kokonaisuutta. Sitten hanskalokeron yläpuoli on ruma, tasainen lättänä joka ei sovi muuhun. Ja ne kojelaudan ylemmät napit todella on kuin Opelista. Ratin saa toivottavasti vaihdettua johonkin toiseen kun se on järkyttävän ruma.

    Ulkoa siitä ei ole juuri huonoa sanottavaa muttei oikeastaan mitään hyvääkään. Kylkilinja on kopioitu Bemusta, muu onkin aika mitäänsanomatonta. Näyttää edelleen korkealta ja kapealta...

    Mielenkiintoista on se ettei konepuolella ole juuri mitään uutta, eikä ole tulossakaan paitsi suorasuihkutusta jossain vaiheessa mutta en tiedä milloin. Nythän vain 350 CGI:ssä on suorasuihkutus. Mitään muita säästöteknologiaa ei ole eikä ole tulossa, kuten Stop-start tai jarruvoiman talteenottoa, joten Mersu jää uudesta mallistaan huolimatta jälkeen tällä saralla.

    Toivottavasti ovat ratkaisseet jotenkin tuon kojelaudasta ilmestyvän näyttöruudun ohjauksen ettei käy kuten muissa vastaavissa aiemmin että se koko ajan vekslaa auki ja kiinni kun välillä asioita säätää.

    Toivottavasti ohjausta on saatu vähän paremmaksi, mutta outoa ettei oikeastaan mitään uutta tuossa mallissa. Se on hyvä että ovat saaneet painon pidettyä ennallaan. Siinä on vissiin keskitytty tuotannon hinnan tiputtamiseen muista merkin autoista osia ottamalla, esim. taka-akseli on E:stä.

    Saavat papparaiset konservatiivisen auton joka ei pelästytä, ei siinä mitään.

      
  • Tässä kävi samoin kun uudessa 300-sarjan bemarissa. Odotti jotain uutta, mutta kuinka kävikään. Ainakin kuvissa näyttää hajuttomalta ja värittömältä. Samanlainen tunne tuli kun uusi kyseisen sarjan bemari esiteltiin.

    Yhtäläisyydet jatkuu siinäkin mielessä että ainakin kuvissa uuden C-sarjan kojelauta näyttää mitään sanomattomalta. Toivottavasti elävässä elämässä paremmalta. Kun kävin uutta 300-sarjan bemaria koeajamassa, tuli mieleen että kuinka on näin kallis auto saatu näyttämään niin halvalta sisältä. Tosin lisävarustein näyttävyyttä olisi saatu aikaan.

    Seuraava autonvaihto menee harkintaan uudelleen. Nyt näyttää että bemari ja C-mersu, jotka olivat viimekertaiset suosikit, putoaa muotoilun takia pois pelistä. Mutta täytyy nyt odottaa mersun näkeminen livenä.

      
  • Lainaus:
    27.01.2007 klo 16:54 vernon vili kirjoitti
    Tässä kävi samoin kun uudessa 300-sarjan bemarissa. Odotti jotain uutta, mutta kuinka kävikään. Ainakin kuvissa näyttää hajuttomalta ja värittömältä. Samanlainen tunne tuli kun uusi kyseisen sarjan bemari esiteltiin.

    Yhtäläisyydet jatkuu siinäkin mielessä että ainakin kuvissa uuden C-sarjan kojelauta näyttää mitään sanomattomalta. Toivottavasti elävässä elämässä paremmalta. Kun kävin uutta 300-sarjan bemaria koeajamassa, tuli mieleen että kuinka on näin kallis auto saatu näyttämään niin halvalta sisältä. Tosin lisävarustein näyttävyyttä olisi saatu aikaan.

    Seuraava autonvaihto menee harkintaan uudelleen. Nyt näyttää että bemari ja C-mersu, jotka olivat viimekertaiset suosikit, putoaa muotoilun takia pois pelistä. Mutta täytyy nyt odottaa mersun näkeminen livenä.



    Hahhah, hyvä juttu!! Oijoi, hyvä vitsi...

      
  • Kaikki eivät voi käsittää sitä mutta jos verrataan C-sarjan mersua ja 300-sarjan bemaria.. ei kyllä bemari näytä vierellä juuri miltään :tongue: ja ennen kuin "joku" bmw fanaatikko taas älähtää niin tämä on vain minun mielipide :smile:

      
  • Janin tekstejä kun lukee niin rupeaa hoksaamaan että hänen nimimerkissä oleva 79 ei ole ikä vaan syntymävuosi. Tämä on vaan minun mielipiteeni.

      
  • Lainaus:
    27.01.2007 klo 20:25 nature3 kirjoitti
    Janin tekstejä kun lukee niin rupeaa hoksaamaan että hänen nimimerkissä oleva 79 ei ole ikä vaan syntymävuosi. Tämä on vaan minun mielipiteeni.


    Nerokkaasti oivallettu :smile:

      
  • Mitä mieltä täällä ollaan uuden C-sarjan muotoilusta?[/i]



    Tällä palstalla kirjoiteltiin pari vuotta sitten uuden (W204) C-MB:n muotoilusta. Mm. kojelaudan muotoilua moni piti muovisena, ja muutoinkin jotenkin Mercedekseen sopimattomana.

    Nyt 1,5 vuotta tuota kojelaudan muodonantoa lähes päivittäin katselleena olen yhtä mieltä monen kirjoittajan kanssa. Vaikka olisi kuinka Elecance-versio, niin elecanssia ei kojelaudasta löydy!

    Kyllä C-Mersua muotoilleet voisivat pistäytyä ekscursiolla tehtaansa museossa ja katsella tovin tänä vuonna valmistuksesta poistuneen E-sarjalaisen kojelautaa ja sisätilojen muodonantoa ylipäätään! Josko tulevaan face-liftiin saisivat kojelaudan, jossa on myös "elecanssia"! Muutoin auton ulkoilmeen muotoilu on onnistunut kuin myös auton toimivuus. W204 on ulkopuolelta hyvännäköinen kuten myös nykyinen S.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit