Ensimmäisiä arvioita subaru dieselistä!

52 kommenttia
2»
  • A-utoilija:



    Minusta uskomaton saavutus 1,9 l dieseliltä ja aika kalpealta vaikuttaa tuon rinnalla Subarun 2,0 l diesel 150 hv:n tehollaan ja 350 Nm väännöllään ja myös BMW jää toiseksi 2,0 l dieselillään.




    Peugeotilla on ollut jo pidemmän aikaa myynnissä tuplaturboinen diesel. 170 hv ja 370 Nm. Tässä koneessa väännöt ja tehot eivät ole se olennainen asia, vaan vääntöalue ja koneen luonne. Maksimiväännöt 1500 kierroksella ja mitään hengettömyyttä edes aivan alakierroksilta ei löydy.



    Subarun diesel vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta pitää päästä ajamaan ennenkuin sanoo enempiä. Hondan kone on sen verran mainio, että kriteerit on aika korkealla. Uuteen Accordiin tulee ilmeisesti päivitetty versio, jossa enemmän tehoa ja vääntöä ja entistä pienempi kulutus.







      
  • Vähän itselläkin samoja fiiliksiä kuin parilla muullakin. Eli kokeilla täytyy, ennenkuin voi kovin ylistää. Se on todella kovasti sanottu jos laskee uutukaisen heti maailman parhaiden dieseleiden joukkoon. Siihen ei todellakaan riitä, että on eka diesel bokseri taikka että käyntiääni on "sivistynyt".

    BMW:n 320d (335d), Peugeotin Hdi ja Saabin TTiD kaikki ovat ominaisuuksiltaan silti vielä omassa sarjassaan. 300Nm vääntöjä hivotellaan jo 1200rpm tuntumassa, eikä käytännössä ajossa tunne mitään turbo-viivettä. Ja näistä BMW sekä Saab tarjoaa myös automaatillla varustetut versiot.

      
  • Kuten myös Peugeot tarjoaa automaatin joihinkin Hdi-koneisiin. On se kumma, kun japsit eivät saa niitä tomaatteja noihin diesel-kikottimiinsa.

      
  • simppa:

    Kuten myös Peugeot tarjoaa automaatin joihinkin Hdi-koneisiin. On se kumma, kun japsit eivät saa niitä tomaatteja noihin diesel-kikottimiinsa.




    Ei sillä keston tai valmistusmaankaan kanssa mitään tekemistä voi olla. Pösönkin automaatti on 2,7 Hdi:ssä 6-pykäläinen Aisin. Tehoa koneessa 204 hv ja vääntöä 440 nm.



      
  • No eipä voikaan. Se nyt vaan näyttäisi olevan niin, että todella harvaan japsiautoon löytyy diesel+automaattiyhdistelmä.



    Pököteistä automaatin saa myös 2.0 Hdi-koneeseen.

      
  • legacy ja outback- dieseleitä on myyty ''jo toista sataa'', ilman koeajoa (!) kerrotaan virallisilla sivuilla.



    :open_mouth:





    olisi todella mielenkiintoista kuulla moniko heistä on aiemmin joutunut tyytymään toiseen merkkiin dieselin puuttumisen takia, ja kuinka suuri osa on ajanut entuudestaan kunnon moottorilla, ja merkkiuskollisena ottaa nyt dieselversion..

    :tongue:

      
  • petos:

    legacy ja outback- dieseleitä on myyty ''jo toista sataa'', ilman koeajoa (!) kerrotaan virallisilla sivuilla.

    :open_mouth:




    En edelleenkään halua epäillä tulevaa dieseliä, etenkään tässä tapauksessa. Sitä vain en ymmärrä, kuinka joku voisi ostaa 30000 euron auton näkemättä/kokeilematta sitä. Ihan sama, mikä merkki on kyseessä.



    Nykyäänhän autoliikkeet joutuvat ostamaan esittelyautonsa itselleen. Ehkä kaupat ovat tilanneet "toista sataa ilman koeajoa"? Olisi hieno tapa mainostaa autoa, kun ei tarvitse edes valehdella.

      
  • Herbert:



    En edelleenkään halua epäillä tulevaa dieseliä, etenkään tässä tapauksessa. Sitä vain en ymmärrä, kuinka joku voisi ostaa 30000 euron auton näkemättä/kokeilematta sitä. Ihan sama, mikä merkki on kyseessä.




    Minä. Viimeisimmät autot olen kyllä koeajanut, mutta ilman koeajoakin olen joitakin autoja hankkinut ihan puhtaasti fiilispohjalta. Ei se auto niin vakava asia ole. Jos se on paska, niin vaihdetaan. Itse olen kyllä melkeinpä onnistuneimmat autohankinnat tehnyt ilman koeajoa.







      
  • kyllä olen kuullut useinkin että ilman koeajoa ihmiset ostavat autoja.



    tässä tapauksessa vieläpä tuo on varsinkin ymmärrettävää, koska legacy muuten ei ole juuri uudistunut, joten autoon on voinut tutustua vaikkei juuri sillä koneella ole koejanutkaan.



    kyllähän tuolle uudelle koneelle on luvattu ihan kelpo suoritusarvot ja takuu on hyvä. Ja on taatusti paljon jopa subaruhulluja, jotka ovat dieseliä tarvinneet jo kauan. ja nyt kun sellainen tulee, eivät epäröi tilata.

      
  • petos:

    kyllä olen kuullut useinkin että ilman koeajoa ihmiset ostavat autoja.

    tässä tapauksessa vieläpä tuo on varsinkin ymmärrettävää, koska legacy muuten ei ole juuri uudistunut, joten autoon on voinut tutustua vaikkei juuri sillä koneella ole koejanutkaan.

    kyllähän tuolle uudelle koneelle on luvattu ihan kelpo suoritusarvot ja takuu on hyvä. Ja on taatusti paljon jopa subaruhulluja, jotka ovat dieseliä tarvinneet jo kauan. ja nyt kun sellainen tulee, eivät epäröi tilata.




    Sama juttu. Olen itse ostanut kerran auton ilman koeajoa (muutto ulkomaille), mutta tiedän aika paljon tapauksia joissa tuttu on ostanut auton ilman koeajoa.



    Näitä on sitten kahta kategoriaa. Niitä jotka ostavat jonkin jännän, paljon hypeä saaneen uutuuden. Sitten tuo Subaresimerkki, jossa todennäköisesti henkilöt jotka ovat todenneet Subarun itselleen sopivaksi, ovat tilanneet kun ainakin paperilla asialliselta näyttävä diesel on tullut valikoimiin.

      
  • simppa:


    Minä. Viimeisimmät autot olen kyllä koeajanut, mutta ilman koeajoakin olen joitakin autoja hankkinut ihan puhtaasti fiilispohjalta. Ei se auto niin vakava asia ole. Jos se on paska, niin vaihdetaan.




    No joo, ostetaanhan talojakin ilman, että edes vilkaistaan perustuksia, vesikattoa tai asemakaavaa. Kaakelien väri on monille tärkeämpi juttu.



    Mutta minä en kyllä noin pienen jutun takia viitsisi uudehkoa autoa vaihtaa toiseen siksi, etten halunnut koeajaa sitä. Melkoinen kasa rahaa siinä häviää. Ehkä se ei ole kaikille tärkeätä.



    Kukin tavallaan.

      
  • Näyttäisi automaatti olevan ensi vuoden loppupuolella sittenkin luvassa...toivottavasti se "vuoden päästä" ei ole yhtä venyvällä aikataululla kuin toyotassa....



    :sunglasses:

      
  • Oho! Toivotaan myös, että pykäliä löytyy enemmän kuin ne Subarulle tyypilliset neljä.

      
  • Herbert:



    No joo, ostetaanhan talojakin ilman, että edes vilkaistaan perustuksia, vesikattoa tai asemakaavaa. Kaakelien väri on monille tärkeämpi juttu.






    ja joillekkin silläkään ei ole mitään väliä, kunhan jotkut kaakelit jotenkinpäin nököttää :smile:





    sorry offtopic :no_mouth:

      
  • petos:

    kyllä olen kuullut useinkin että ilman koeajoa ihmiset ostavat autoja.

    tässä tapauksessa vieläpä tuo on varsinkin ymmärrettävää, koska legacy muuten ei ole juuri uudistunut, joten autoon on voinut tutustua vaikkei juuri sillä koneella ole koejanutkaan.

    kyllähän tuolle uudelle koneelle on luvattu ihan kelpo suoritusarvot ja takuu on hyvä. Ja on taatusti paljon jopa subaruhulluja, jotka ovat dieseliä tarvinneet jo kauan. ja nyt kun sellainen tulee, eivät epäröi tilata.




    Itse en ole niin innostunut siitä koeajosta. Totuus kuitenkin on se, että et sinä uutta autoa ostaessasi enää tänä päivänä kovin pahasti voi metsään mennä. Huonon yksilön voi aina saada, mutta ominaisuuksiltaan huonoa autoa ei, jos nyt joku lada lasketaan pois.



    Kertaakaan en ole joutunut pettymään....



    Ja subarun tietäen, auto on varmasti laadukas, ja kun moottoriakin on joka paikassa kehuttu, niin en yhtään ihmettele että tilauksia on jo tehty.

      
  • Ammattilainen:

    Totuus kuitenkin on se, että et sinä uutta autoa ostaessasi enää tänä päivänä kovin pahasti voi metsään mennä. Huonon yksilön voi aina saada, mutta ominaisuuksiltaan huonoa autoa ei, jos nyt joku lada lasketaan pois.




    Jos viimeksi uutta autoa ostaessani olisin tyytynyt renkaiden potkimiseen, esitteiden lukemiseen ja uskonut edes puolet myyjän puheista, olisin varmaan päätynyt 15000 e nykyistä kalliimpaan autoon. Olisin saanut ihan hyvän, mutten mitenkään nykyistä merkittävästi parempaa autoa. Itselleni oli yllätys, kuinka vähän tuollainen pykälää kalliimman luokan auto tuntui tavista paremmalta.



    Tai sitten olisin voinut ostaa muuten nykyistä hyvin pitkälti vastaavan, mutta sellaisen, jonka ohjauksesta en pidä lainkaan. Siihenkin varmaan olisi tottunut, mutta miksi olisi pitänyt?



    Nyt sain juuri sellaisen kuin kuvittelinkin saavani. Olisihan noilla muillakin pärjännyt erittäin hyvin, mutta minulle auto on sen verran kallis hankinta, että sitä tulee harkittua tarkkaan. Joku vertailee maitopurkkienkin hintoja tai juoksee tarjouskaljan perässä. Siinä on sentään vähän pienemmistä asioista kyse.

      
  • Toisaalta, tuo hintaluokka on ainakin itselläni jo tiedossa kun ryhdyn autokauppoja suunnittelemaan, eli siinä ei ole mitään ongelmaa. Ja se, että saako sillä kalliimmalla hinnalla sitten rahalle vastinetta, on täysin subjektiivinen käsitys, eli oikeaa vastausta ei voi olla olemassakaan.

      
  • Tuulilasista:

    Suurimman moitteensa dieselkone ansaitsee etevimpiä kilpailijoitaan ohuemmasta alakierrosväännöstä, josta toki selviää 5-vaihteisen laatikon oikeaoppisella käytöllä.




    Tuossa on (mulle) se tärkein kriteeri kohdistettuna! Tuota em. kommenttia en olisi missään nimessä halunnut lukea bokserin koeajoraportista. Se on kuitenkin asia, joka arkiajossa itsellä rassaa kaikkein eniten nimenomaan jos vahva lähtövääntö puuttuu. Automaatillahan tuon voi korjata, mutta siihenkin tuntuu ilmeisesti menevän vielä hyvä tovi. Toki vaihteita vekslaamalla oppii LUISTATTAMAAN tarpeeksi liikkeelle lähtiessä, mutta se ei ole enää nykyaikaa. Harmillinen juttu.

    Toki se täytyy itse käydä kokemassa ennenkuin kovin tuomitsee, mutta pahalta kuulostaa...

      
  • Samaten nuo suorituskykyvertailuthan on ihan selvästi tarkoitushakuisia (kuten aina, kun valmistaja itse ilmoittaa). Nuo taulukot voisi varmaan kääntää ihan päälaelleen vain hakemalla eri vaihteita, taikka sallia kiihdyttäessä jopa vaihdot!

      
  • http://www.eurocarblog.com/post/655/new-version-of-the-boxer-diesel-subaru-at-200-hp





    myös juttuja 6-sylinterisestä dieselistä ja 6-vaihteisesta automaatista on kuultu :xmas:

      
  • Kuulostaa hyvältä. Mutta odotetaan nyt ennenkuin tyrmätään :grin:



    200hp ja 6-vaihteinen automaatti kuulostais erittäin hyvältä paketoituna uuteen Legacyyn. Hyvällä automaatilla kun saataisiin korjattua KAIKKI mikä uuden dieselin koeajosta jäi mulla negatiivisena mieleen. Tehokaan ei olisi niin merkittävä parannus, jos kunnon automaatti on tarjolla. Ei ole mitään merkitystä (edelleen mulle!) meneekö 0-100 7sek. vai 9sek. Tuo ei kerro vielä auton arkikäytön suorituskyvystä oikeastaan mitään. Esimerkiksi pitkä ja tunnoton kytkin voi pilata kovin paljon. En silti tarkoita, että sellainen ois Subarussa ollut.



    Mikäli lisätehot on tehty isommalla ahtimella alakierrosten kustannuksella, niin ei hyvä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit