Lexus kaikkein luotettavin JD Powerin 2008 Dependability Studyssa

13 kommenttia

JD Power on julkaissut 2008 luotettavuustutkimuksen.



100 Lexuksessa on havaittu vain 120 vikaa, kun taas 100 Mercedeksessä on havaittu 215 vikaa.



Merkillepantavaa on se että, mukana eivät ole Mersun pikkuautot.



http://seattletimes.nwsource.com/html/motoring/2008098781_jdpower08.html

  
  • Taas näitä "tutkimuksia". Keskitason alapuolelta löytyy suomalaisten mainostamia ikiliikkujia kuten Mazdaa, Subarua, Saabia ja Ford konsernilla menee hyvin..joopa joo. Kovin on lista muutenkin kotimaapainnotteista tuolla kärkiosastolla.

      
  • Samassa linkissä on alempana luokiteltu autoja ihan häkellyttävällä määrällä kategorioita!



    Otsikolla "Top three models per vehicle segment"

    Subcompact cars:

    Compact cars:

    Compact sporty cars:

    Midsize sporty cars:

    Midsize cars:

    Large cars:

    Compact premium sporty cars:

    Entry premium vehicles:

    Midsize premium cars:

    Large premium cars:

    Premium sporty cars:

    Compact SUVs:

    Midsize SUVs:

    Large SUVs:

    Midsize premium SUVs:

    Large premium SUVs:

    Midsize pickups:

    Large pickups:

    Vans:

      
  • Jenkkien automallisto on hiukan toisenlainen, joten sikäli ei anna aivan tarkkaa kuvaa täällä myytävien autojen laadusta. Sen sijaan tuossa on TAAS yksi vahvistus Lexuksen ja Toyotan erinomaisesta laadusta. Näin etenkin Lexuksen kohdalla koska mallit ovat pitkälti samoja kuin täälläkin. Honda ja BMW pärjää tunnetusti myös hyvin, kuten eurooppalaisissakin tutkimuksissa. Mazdat taitaa tuolla olla enempi "Fordeja"=huonompia kuin Euroopassa ja Volkkaritkin pääasiassa meksikolaisia (huonompilaatuisia) Beetleä ja Jettaa. Saab nyt ei ole menestynyt euroopassakaan ihan jokaisessa tutkimuksessa. Fordien osalla vaihtelu on ollut malleittain täälläkin harvinaisen suurta ja etenkin USA vs. eurooppavertailu ontuu pahoin hyvin erilaisten mallien vuoksi. Mutta mikähän selittäisi Subarun eurotutkimuksia huonomman tuloksen? Täällähän Subaru on usein aivan kärkikastia. Ettei olisi ne Subarun isot maasturit sitten susia vai vieläkö noissa on mukana aiemmat Suzuki-pohjaiset Justyt? Audin tulos ihmetyttää myös, koska euroopassa tulokset ovat olleet parempia. Myydäänkö siis jenkkeihin huonompia Audeja vai onko ne sitten noinpaljon Lexusta huonompia. Noh keskitasoa kuitenkin ja hyvin paljon parempi tulos kuin häntäpäähän sikäläisillä malleilla jääneellä emomerkillä. Kaikista ihmeellisintä on ehkä Hyundain ja Kian ero! Kia on se halvempi, mutta että noin paljon huonompikin...

      
  • Voiko sadasta autosta 120 olla viallista? :xmas:

      
  • A Tapio: "Jenkkien automallisto on hiukan toisenlainen, joten sikäli ei anna aivan tarkkaa kuvaa täällä myytävien autojen laadusta. Sen sijaan tuossa on TAAS yksi vahvistus Lexuksen ja Toyotan erinomaisesta laadusta."





    Heh heh. Ensin kyseenalaistat tilaston, sitten kuitenkin uskot haluamaasi kohtaan. Logiikka menee ihan kuten TM:n autovertailuissa. Oma suosikki on hyvä kun se voittaa, mutta muulloin testi on huono.



    Enpä olisi uskonut, että kaikkien näiden vääntöjen jälkeen tuohon ansaan joku vielä rysähtää.



    "Mutta mikähän selittäisi Subarun eurotutkimuksia huonomman tuloksen?"



    No olisikohan mahdollisesti se, ettei samanlaista tutkimusta ole täällä tehty. Täkäläisissä tutkimuksissa selvitetään eri asioita kuin JD:n tutkimuksessa.



      
  • Anderzi!



    koska sanot näin tuolla toisessa ketjussa:



    Fakta 3: yleensä keskusteluketjujen avaajilla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä ao. listassa on tutkittu. Tämä viittaa joko vähä-älyisyyteen taikka muuhun tyhmyyteen.



    ...ja panit tämän jutun pystyyn, olet taatusti perehtynyt tähän JD hömppään.



    ELi, kysyisin mitä tämä tutkimus tarkalleen ottaen tutkii?



    Tässähän tutkimuksessa ei laatua käsitetä samalla tavalla kuten esim. autobildin suuressa laaturaportissa, jossa lista on kovin erinäköistä?



    Perustuuko tämä johonkin takaisinkutsuihin, katsatus raakkaamisiin, omistajien raportoimiin vikoihin jne, vai miten on?



    mitä järkeä on ilakoida jollain arveluttavalla rankingilla jos kukaan ei ole kuullutkaan jostain pirun JD:stä.

      
  • Petos



    Tuo on luotettavuustutkimus, jonka on tehnyt yksityinen tutkimusyritys perustuen kuluttajien haastatteluihin/kyselyihin. Tutkimuksen kohde oli 2005 mallin autot.



    Tuo ei siis ollut tyytyväisyystutkimus, vaan luotettavuustutkimus.



    Kyllähän JD Power tutkii asioita ympärillä maailmaa, en ole kyllä kuullutkaan muusta yhtä tunnetusta firmasta kuin JD Power. Tiettyjen mallien keskittyminen Amerikan markkinoille voi toki aiheuttaa vääristymiä suhteessa Euroopassa tehtyihin havaintoihin.



    Tietyt mallit saattavat vetää keskiarvoa alaspäin.



    Yhtä väärä/oikea tuo on kai kuin muutkaan tutkimukset.





      
  • andertz:


    Tuo ei siis ollut tyytyväisyystutkimus, vaan luotettavuustutkimus.

    Kyllähän JD Power tutkii asioita ympärillä maailmaa, en ole kyllä kuullutkaan muusta yhtä tunnetusta firmasta kuin JD Power.

    Yhtä väärä/oikea tuo on kai kuin muutkaan tutkimukset.




    JD tutkii autojen vikoja muistaakseni ensimäisen 3 kk aikana. Esim. Adac tutkii tielle jääneitä autoja. Siinä on mukana kaiken ikäisiä malleja. Motormännens tutkii kyselynä kaiken ikäisiä ja luokittelee viat isoiksi tai pieniksi. Tüv selvittää katsastuksessa paljastuneita vikoja. Kaikki nämä ovat eri asioita.



    Ei ole kyse siitä, onko tutkimuksen tekijä iso tai pieni, enemmän tai vähemmän tunnettu.

      
  • JD tutkii autojen vikoja muistaakseni ensimäisen 3 kk aikana.




    JD Power julkaisee vuosittain kaksi eri tutkinusta; Initial Quality Study tehdään kolmen kuukauden kuluttua auton ostosta, mutta tämä pitkäaikaista luotettavuutta tutkiva Dependability Study tehdään kolme vuotta vanhojen autojen kokemusten perusteella.



    JD Powerin tutkimuksia voidaan pitää melko luotettavina koska niissä on kaksi perusasiaa kunnossa: Satunnaisotanta toteutuu kun tutkimuslaitos itse lähestyy omistajia ja samalla varmistutaan siitä että vastaajat todella omistavat sen auton mitä he arvioivat.

      
  • 100 Lexuksessa on havaittu vain 120 vikaa, kun taas 100 Mercedeksessä on havaittu 215 vikaa.




    onnksi isukilla on ooppeli, sillä ei ole ollut yhtään vikaa....



    joillekin näyttää olevan nää tutkimukset henki ja elämä.....ei paljoa meikäläisen autonvalintaa hetkauta....sanoo jdpowerit mitä tahansa......kuka viitsii noita lukea..saako joku tyydytystä siitä että lexus on paras ??

      
  • Alfred100

    Joillekin näyttää olevan nää tutkimukset henki ja elämä. Ei paljoa meikäläisen autonvalintaa hetkauta, sanoo jdpowerit mitä tahansa. Kuka viitsii noita lukea? Saako joku tyydytystä siitä että XXXXXXXXXXXX on paras?



    Vaihda XXXXXXXXX:n tilalle haluamasi auton nimi!



    Riippuu nimittäin siitä, mikä se nimi näissä testeissä kulloinkin on, TODELLAKIN! Etkös nyt noin alkeellista asiaa ole huomannut!?!?

      
  • "Mutta mikähän selittäisi Subarun eurotutkimuksia huonomman tuloksen?"




    Ei kai tuossa ole mitään epäselvää, jenkeissä myytävät Sabarut:han tuon eron tekee.

      
  • olmi:

    JD Power julkaisee vuosittain kaksi eri tutkinusta; Initial Quality Study tehdään kolmen kuukauden kuluttua auton ostosta, mutta tämä pitkäaikaista luotettavuutta tutkiva Dependability Study tehdään kolme vuotta vanhojen autojen kokemusten perusteella.




    Noinhan se taisikin olla. Joka tapauksessa eurooppalaiset tutkimukset ovat lähestymistavaltaan erilaisia, joten tuloksetkin ovat erilaisia. Puhumattakaan autoista.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit