Tuleva MERCEDES E-sarja on huippua!

117 kommenttia
24
  • Saman arvon olen nähnyt ilmoitettavan muillekin koneversioille kuin tuolle, myös pienempikoneisille. Tuo on käsittääkseni valmistajan ilmoittama arvo, joka lienee jonkin sortin keskiarvo, sillä pienempi ja isompikokoisille ilmoitetaan tuo sama luku.



    CLC:n painot muistin väärin. Etuvetotasoa ne silti ovat:



    http://www.autocar.co.uk/CarReviews/RoadTestsData/Mercedes-Benz-CLC-220-CDI-Sport/233785/



    Ja tuo close to mitälie voi tarkoittaa ihan mitä tahansa. Se on sitä markkinointia. C on takapainoisempi kuin edeltäjänsä, mutta ei se paljoa tarkoita.

      
  • simppa:


    Ja tuo close to mitälie voi tarkoittaa ihan mitä tahansa.






    -ei nyt käsität väärin, kyllä mielestäni tuossa linkittämässäni jutussa sanotaan sen olevan nimenomaan 50/50, eikä vain ''lähellä 50/50''.



    Closella tarkoitettiin siis lähellä täydellistä, ei lähellä 50/50:tä.



    Voihan juttu silti olla väärässä, nämä kun ei ole mitään luotettavia.

      
  • Passatin näköinen tuo E-sarjan uusi Coupe, hiukka jykevämpi vaan.



    http://log.autogespot.com/12-2008/e_coupe_2010/03.jpg

      
  • andertz:

    Passatin näköinen tuo E-sarjan uusi Coupe, hiukka jykevämpi vaan.

    http://log.autogespot.com/12-2008/e_coupe_2010/03.jpg






    Niin hommahan meni silleen, että VW melko härskisti kopioi passattiin mersu clk:n sivuprofiilin. Uusi mersun coupe on lähellä clk:n muotoja, eli ei ihme että passatti muistuttaa myös sitä. Olisi luullut VW:llä olevan vähän enemmän mielikuvitusta.



      
  • Kulutuslukemat ainakin todella pieniä. Merkillepantavaa on, että automaattivaihteiset kiihtyvät nopeammin kuin manuaalivaihteiset koneesta riippumatta, mutta nostavatkin sitten kulutusta vähän reippaammin. Mutta automaatteinakin ihan tuon luokan kärkeä kulutukseltaan.



    Ulkonäöstä en edelleenkään pidä. Keulasta tulee kovin mieleen Lexus GS ja peräkin on kovin korealaisen oloinen. Pitää kuitenkin käydä katsastamassa tuo, kunhan saavat sen kauppaan.



    Väittivät mersulla muuten, etteivät hinnat juurikaan nousisi. Mikäli pitää paikkansa, on ainakin Suomen hinta todella kilpailukykyinen.

      
  • Thorne2:

    Tässä vähän parempia kuvia ja lisätietoja http://www.worldcarfans.com/9090106.017/mercedes-e-class-sedan-brochure-scans-leaked




    Rumahan tuo on, mutta tuossa on tuon linkin keskusteluista poimittu totuus Mersusta ja muulla ei sitten olekaan mitään väliä:

    "Ugly or not, it makes you look RICH."



      
  • A-utoilija:

    Thorne2:
    Tässä vähän parempia kuvia ja lisätietoja http://www.worldcarfans.com/9090106.017/mercedes-e-class-sedan-brochure-scans-leaked


    Rumahan tuo on, mutta tuossa on tuon linkin keskusteluista poimittu totuus Mersusta ja muulla ei sitten olekaan mitään väliä:
    "Ugly or not, it makes you look RICH."




    Joo tiedetään, rumiahan kaikki on kun vertaa Volvoon.



    Mutta nythän ollaankin Suomen suurimmalla Volvo-foorumilla.

    :smile:

      
  • Peri Arvo:

    A-utoilija:
    Thorne2:
    Tässä vähän parempia kuvia ja lisätietoja http://www.worldcarfans.com/9090106.017/mercedes-e-class-sedan-brochure-scans-leaked


    Rumahan tuo on, mutta tuossa on tuon linkin keskusteluista poimittu totuus Mersusta ja muulla ei sitten olekaan mitään väliä:
    "Ugly or not, it makes you look RICH."



    Joo tiedetään, rumiahan kaikki on kun vertaa Volvoon.

    Mutta nythän ollaankin Suomen suurimmalla Volvo-foorumilla.
    :smile:




    Minua henkilökohtaisesti miellyttää paljon enemmän monen muun merkin nykymuotoilu, myös sen mainitsemasi Volvon ja noita "ugly"-kommenttejahan tuon worldcarfans:n keskustelukin on täynnä eli lue sieltä. Tuntuu että Mersulta puuttuu jotain uskallusta tai sitten vaan suuntaavat tuotteensa vanhemmalle ikäpolvelle tarkoituksella. Tuolta keskusteluista taas lainaten: "designed for grandpas"

      
  • Peri Arvo:



    Joo tiedetään, rumiahan kaikki on kun vertaa Volvoon.

    Mutta nythän ollaankin Suomen suurimmalla Volvo-foorumilla.
    :smile:




    S80 on ihan nätti, samaa tasoa kuin eemelikin, mutta ei se muotoilullaan varsinaisesti säväytä. Jos pitäisi kauniita autoja tuosta luokasta valita, niin XF ja 166 olisivat minun mieleeni. Quattroporte on pirusti kalliimpi, mutta se on kyllä muotoilultaan täysi napakymppi. Todella hieno.



    Pienemmistä Alfa Romeo 159 on nätti kuten oli edeltäjänsäkin.



    Selvät suosikit sedaneista kuitenkin 159 ja Quattroporte. Volvo ei pääse edes lähelle noiden eleganssia.

      
  • simppa:

    Peri Arvo:


    Joo tiedetään, rumiahan kaikki on kun vertaa Volvoon.

    Mutta nythän ollaankin Suomen suurimmalla Volvo-foorumilla.
    :smile:


    S80 on ihan nätti, samaa tasoa kuin eemelikin, mutta ei se muotoilullaan varsinaisesti säväytä. Jos pitäisi kauniita autoja tuosta luokasta valita, niin XF ja 166 olisivat minun mieleeni. Quattroporte on pirusti kalliimpi, mutta se on kyllä muotoilultaan täysi napakymppi. Todella hieno.

    Pienemmistä Alfa Romeo 159 on nätti kuten oli edeltäjänsäkin.

    Selvät suosikit sedaneista kuitenkin 159 ja Quattroporte. Volvo ei pääse edes lähelle noiden eleganssia.






    Niin, toista se oli ennen... vaikkapa 240 ja 740-sarjat olivat eleganssia tulvillaan, kuten myös Giulietta. :xmas:

      
  • Alfa Romeossa on kyllä ihan hirveä keula.



    Hienoin auto tällä hetkellä on Audi A7 konsepti, ilmeisesti Walter da Silvan käsialaa, en tosin tiedä tuota tarkkaan.

      
  • Muotoilu ei vaan hivele minun silmiäni, vaikka miten tuota katselisi. Tuossa on nyt kunnon resoluution kuvia:

    Ulkoa:

    http://www.km77.com/00/mercedes-benz/clase-e/2009/g01.asp



    Sisältä

    http://www.km77.com/00/mercedes-benz/clase-e/2009/g02.asp

      
  • Kumipenkit ovat näköjään säilyttäneet. Kumiverhoilu ~800€ lisävarustelistalta. Avantgardessa näyttäisi olevan kumi/kangaspenkit vakiona.



    Hinnat muuten sellaisia kun odotinkin. 5-sarja on bisnespaketilla selvästi halvempi, mutta eiköhän tuohonkin saada mersun tapaan useita tonneja halvemmat bisnesmallit, jolloin rupeaa hintakin kuulostamaan melkoisen kilpailukykyiseltä.

      
  • aika erikoiselta näyttää tuo takalokasuojan pokkaus joka jatkuu takavaloihin asti, täytyy taaskin nähdä luonnossa...



    http://www.km77.com/00/mercedes-benz/clase-e/2009/gra/006.asp

      
  • HInnat aika lailla odotusten mukaiset.



    E 250 CDI 54.000 - noilla tehoilla ja päästöillä hinta ei ole kovin paha. 139 g/km, tuon kokoisessa autossa, eikä jaloissa tarvitse silti olla.



    E 350 BlueTec täyttää jo nyt Euro6-normit.

      
  • Näyttää perushintaan kuuluvan paljon varustusta jos hinnastoon on uskomista:

    - Keyless-Go

    - Varashälytin

    - Lämmitettävä lasinpesujärjestelmä

    - Intelligent Light System, adaptiiviset kaksoisksenonvalot

    - Kääntymisvalotoiminto

    - Adaptiivinen kaukovaloavustin

    - Takaikkunaverho, sähkötoiminen

    - Rengaspainevaroitin

    - Kaistavalvonta-avustin

    - Distronic Plus sis. Pre-Safe-jarrut

    - Katveavustin



    Olisko niin, että myöhemmin noista joutuu maksamaan ?



    Luultavasti kauppa käynnistyy hyvin ja onhan poistuvakin E-sarja saatavilla 44.000 eur 170hv dieselinä.

      
  • on makuasia. Meidän taloudessa rumimpina keuloina pidetään Cryslerin ja Audin nykyisiä versioita.

    Mitä muotoiluun tulee, niin näyttä siltä, että DTM-autoista otetaan jo liikaa piirteitä, joista talvioloissa Suomessa seuraa hankaluuksia.

      
  • Andrea:

    Näyttää perushintaan kuuluvan paljon varustusta jos hinnastoon on uskomista:
    - Keyless-Go
    - Varashälytin
    - Lämmitettävä lasinpesujärjestelmä
    - Intelligent Light System, adaptiiviset kaksoisksenonvalot
    - Kääntymisvalotoiminto
    - Adaptiivinen kaukovaloavustin
    - Takaikkunaverho, sähkötoiminen
    - Rengaspainevaroitin
    - Kaistavalvonta-avustin
    - Distronic Plus sis. Pre-Safe-jarrut
    - Katveavustin

    Olisko niin, että myöhemmin noista joutuu maksamaan ?

    Luultavasti kauppa käynnistyy hyvin ja onhan poistuvakin E-sarja saatavilla 44.000 eur 170hv dieselinä.




    -----------------------------------------------------------

    kun katsoo vakiovarustelistaa ja vertaa sitä lisävaruste luetteloon niin on joitain eriväisyyksiä

    esim. bluetooth,rengaspaine varoitin



    ei todellakaan ole bi-xenonit vakiona...

    ja eipä tuossa vakio varustelistassa ole mitään ihmeellistä kun muistetaan minkä hintaluokan autosta on kyse...

      
  • finman:



    -----------------------------------------------------------
    kun katsoo vakiovarustelistaa ja vertaa sitä lisävaruste luetteloon niin on joitain eriväisyyksiä
    esim. bluetooth,rengaspaine varoitin

    ei todellakaan ole bi-xenonit vakiona...
    ja eipä tuossa vakio varustelistassa ole mitään ihmeellistä kun muistetaan minkä hintaluokan autosta on kyse...




    Bluetooth on vakiona c-sarjassakin.



    Bi-xenonit sisältyvät jo nykyisessä E:ssä Avantgardeen, niin on uudessakin.







      
  • AkiK:

    HInnat aika lailla odotusten mukaiset.

    E 250 CDI 54.000 - noilla tehoilla ja päästöillä hinta ei ole kovin paha. 139 g/km, tuon kokoisessa autossa, eikä jaloissa tarvitse silti olla.




    Tuo siis koskee manuaalimallia, jota ei varmasti paljoa myydä. Automaatti kuluttaa 6,2l/100 km, jonka "unohdit" mainita. Tosin pieni luku sekin on.



      
  • simppa:

    AkiK:
    HInnat aika lailla odotusten mukaiset.

    E 250 CDI 54.000 - noilla tehoilla ja päästöillä hinta ei ole kovin paha. 139 g/km, tuon kokoisessa autossa, eikä jaloissa tarvitse silti olla.



    Tuo siis koskee manuaalimallia, jota ei varmasti paljoa myydä. Automaatti kuluttaa 6,2l/100 km, jonka "unohdit" mainita. Tosin pieni luku sekin on.


    Tuo on harmi, että Mb tarjoaa 4 pyttyisten kaveriksi ainoastaan tuota vanhahtavaa 5-pykäläistä tomaattia, eikä mahtavaa 7-pykäläistä. Tuolla 7-pykäläisellä tuon tomaatin kulutus saattaisi olla jopa pienempi kuin manuaalin, mutta turha jossitella..



    Yleisesti ottaen, uusi 250 CDI ja CGI tarjoavat kyllä aika nykyaikaisen konevaihtoehdot.



    Ulkonäköönkin alkaa jo hiukan tottua, tosin en ole tämän uuden kulmikkaan designin ylin ystävä. C-sarja näytti alussa rumalta, sitten ok:lta ja nyt Avantgardena se on mielestäni luokkansa kaunein. Niin se silmä vaan joihinkin tottuu, saas nähdä käykö E:n kanssa samoin. Sisältä uusi E on erittäin laadukkaan näköinen, mutta sielläkin kantikkuus hiukan häiritsee..

      
  • simppa:



    Tuo siis koskee manuaalimallia, jota ei varmasti paljoa myydä. Automaatti kuluttaa 6,2l/100 km, jonka "unohdit" mainita. Tosin pieni luku sekin on.




    Tuo 5-pykäläinen automaatti nostaa kulutusta jonkin verran. Silti ollaan samoissa lukemissa mihin moni ns. perheauto menee pienemmällä massalla 130-140 hv manuaalina tällä hetkellä.



    Tuskin tuo 5-pykäläinen loota enää näissä kauan viihtyy. 4.600 euroa automaatista on kyllä paljon.



      
  • 4600€ on aivan järkyttävä hinta automaatista. Ilmeisesti tuolla hinnoittelulla on haluttu saada auto näyttämään halvemmalta kuin se onkaan, kun ei niitä kuitenkaan paljoa manuaalina osteta.



    200 CGI on vielä hinnoittelematta. Olisiko tämä se halvin malli? Ainakin tarjoaa monelle riittävän suorituskyvyn, ja jos hinnat alk. on alle 50k€, niin lienee monien ulottuvillakin.



    Kiinnostaisi lisäksi tietää, koskevatko nuo Blue Efficiency huononnukset myös W212 sarjaa. Mikäli koskevat, nuo kulutuslukemat eivät ole vertailukelpoisia muiden valmistajine mallien kanssa. Ilmeisesti koskevat, ja tavalliset mallit esitellään myöhemmin:



    http://www.autobloggreen.com/2008/03/08/mercedes-benz-blue-efficiency-package-will-be-available-in-ever/



    Kuulemma 12% laskee kulutusta nuo BE huononnukset.

      
  • ["simppa"]4600€ on aivan järkyttävä hinta automaatista. Ilmeisesti tuolla hinnoittelulla on haluttu saada auto näyttämään halvemmalta kuin se onkaan, kun ei niitä kuitenkaan paljoa manuaalina osteta.



    Mersu ei ole lähtenyt kikkailemaan hinnoilla, sen hinnat ovat aika samassa suhteessa Saksa-Suomi. Autoomatin hinta Saksassa on veroineen 2200 eur, eli Suomen 4600 lienee aika lähellä kun ottaa huomioon että koko auton veroprosentti nousee automaatin lisäkulutuksen myötä.



    Sinänsä tietysti hölmöä, kun tietää että suurin osa näistä myydään automaatilla. Toki se on vakio aika monessa E-sarjan mallissa.



    Kiinnostaisi lisäksi tietää, koskevatko nuo Blue Efficiency huononnukset myös W212 sarjaa.



    Toivottavasti ei ole 3,5 litran pesusäiliötä ainakaan.



    Osa noista matalan vierintävastuksen renkaista on ihan kelvollisiakin, ilmeisesti ainakin Michelinit. Nythän nuo alhaisen vierintävastuksen renkaat alkaa olla alla oikeastaan kaikissa autoissa joita esitellään.







      
  • minun lukemani perusteella matalan vierintävastuksen renkaat ovat kyllä poikkeuksetta olleet huonommat kuin tavalliset.



    Nuo misukat taitavat olla kaikkein yleisimmät ekorenkaat. Fordissa ja Volvoissa on nuo samat alla, samoin kai monessa muussakin.

      
  • individual:



    Ulkonäköönkin alkaa jo hiukan tottua, tosin en ole tämän uuden kulmikkaan designin ylin ystävä. C-sarja näytti alussa rumalta, sitten ok:lta ja nyt Avantgardena se on mielestäni luokkansa kaunein. Niin se silmä vaan joihinkin tottuu, saas nähdä käykö E:n kanssa samoin. Sisältä uusi E on erittäin laadukkaan näköinen, mutta sielläkin kantikkuus hiukan häiritsee..




    Näin se menee, viini paranee vanhetessaan. Mersu on niitä autoja, joiden design kestää vuosien paineet ja poistuvakin malli näyttää edelleen suht. hyvältä. Todennäköisesti Mersu haistaa tulevia tuulia ja paluuta pieneen kanttisuuteen on nähtävissä. Pyöreyttä on ollut nyt riittävän kauan. Uutta näytttää olevan myös nuo kylkipokkaukset, niitähän on uudessa Insigniassakin.



    Värilläkin on iso merkitys, on sanottava että en ymmärrä miten mersu on valinnut joihinkin kuviinsa uuden E:een väriksi p-ruskean??



    Itse en perusta Mersun perinteisestä tähtikeulasta, hienompi on Avantgarde jossa maskissa isompi tähti.

      
  • Itse en perusta Mersun perinteisestä tähtikeulasta, hienompi on Avantgarde jossa maskissa isompi tähti.




    Onkos uudessa E-sarjassa myös mahdollisuus valita C-sarjamainen Avantgarde eturitällä isolla tähdellä ilman mummo tähtäintä ?

      
  • täytyy myöntää että omassa lukutaidossa on vikaa....



    miten eroaa rengaspaineen varoitin mikä on vakiona

    rengaspaineen valvontajärjestelmästä mikä on lisävaruste???

    varustenumerot 475 ja 477



    varuste 386 confort puhelinjärjestelmä mitä saat lisää jos autossa on vakiona bluetooth????

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit